~*~ Tammikuun Vauvat 2012 kesäkuussa ~*~

Onpa tänne kertyny paljon luettavaa. Pikaisesti aina välillä käyn lukemassa, mutta ei muka koskaan kerkeä kirjottaa ;)

lilliputti: kovasti tsemppihalauksia sinne, voin vaan kuvitella miten kamalalta on tuntunut :/ Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin!

Uusille tervetuloa, vaikka olen itsekin vielä melko uusi :D

Omia höpinöitä... Pahoinvointi on jo vähän helpottanut, ei kuitenkaan vielä hävinnyt kokonaan. Vesi maistuu raudalle (siis vain mun suussani), mutta pakko sitäkin on litkiä litratolkulla. Haikeana mietin esikoisen odotusaikaa, kun sai rauhassa siivota ja laitella sekä nukkua milloin halusi. Hrrr, tää väsymys on aivan jäätävä pitkin päivää. Perjantaina eka neuvola, mutta siellä tuskin selviää yhtään mitään. Ekaa ultraa odotellessa, jotta saisi ne viikot tietoon varmaksi...
 
lilliputti Jaksamisia teille :hug: Varmasti pelästyttää tuollainen pidemmäksi aikaa :(

Keskiviikkona olisi ensimmäinen neuvola ja jotenkin jännittää ihan hirveästi! Ei mua näin esikoisesta jännittänyt :D Ja vasta maanantai! Tupakoimatta olen ollut nyt 4. viikkoa. Jee! Eikä ole tupakkaa mieli tehnyt. Ei edes vaikka yhtenä päivänä vanha työkaverikin vieressä tupakoi. Paino on tippunut 2kg. Ihmettelen tuota kun olen kuitenkin syönyt mitä milloinkin on mieli tehnyt :D

Sannuli 8+4
 
Hyviä huomenia tänne suunnille! :)

lilliputti Oikein suuri rutistus myös täältä ja paljon jaksamisia! :hug:

(.) Meikäläinene suuntaa pian työhaastatteluuun, jännäää :eek:
Täällä vointi menee laidasta laitaan, eilen ei pystynyt syömään mitään, kaikki tuli uloa, myös muuten eilen vähän herkällä päällä, itkin lähestulkoon joka asiasta, ja mieskin vähän hämillään, kun mitään raukka ei uskaltanut sanoa kun sai vastaukseksi aina itkua :D ehkäpä tää tästä. Nyt on taas etova olo, aina kun herää, ei tiedä oksentaisiko heti vai hetkenpäästä. Enpä siis taida syödä ennen sitä haastattelua, ettei käy huonosti. :)

Tulkaahan kertomaan tänään sitten ultra ja neuvolakäynneistä ne, joilla niitä tänään on! Täällä jänskäillään teidän puolesta! :)

Niiskuneiti 7+1
 
Heipä hei.

Ihanan raikasta aamua kaikille. Kyllä tätä on odotettukin, nimittäin sadetta ja viileämpää keliä. Huh kun alkoi helteet käydä voimille. Eipä se tosin olisi näin rajusti tarvinnut laskea (eilen +31, ja tänään +6) mutta nautitaan nyt tästä.

Kiitoksia kaikille tervetulotoivotuksista, ja tervetuloa minunkin puolesta s-atu.

Oli puhetta tuttipulloista. Minä ruokin pojat, kaksi ensimmäistä oikeastaan yksin omaan korvikkeella, eikä pulloja tainnut olla kuin kolme, joten turha hamstrata liikaa. Enkä muistaakseni keittänyt loppujen lopuksi kuin muutaman kerran alkuun, sitten vain kiehautin vedenkeittimellä vettä, ja annoin lillua pullon siellä hetken. Imetystä yritin, mutta itkuista huolimatta en saanut maitoa riittämään. Tyttöä (pienimmäistä) lopulta täysimetin monta kuukautta. Kaksi kuukautta meni alkuun imetyksen ja korvikkeen kanssa, mutta kun en periksi suostunut antamaan, alkoi maito viimein riittämään. Luulenkin että maito kyllä riittää äidillä jos vain jaksaa yrittää, ja pikkuhiljaa vähentää korvikkeen määrää.. Monet itkut kyllä itkin, kun tuntui ettei imetyksestä mitään tule, mutta kyllä loppujen lopuksi kannatti.

Lilliputti Jaksamisia kovasti sinulle, toivotaan että aika kuluu pian, ja pääset ultraan kurkistamaan että kaikki on hyvin.

Täällä tais olla muitakin joilla pienen vielä herättelee öisin.. Meillä tyttö (1,5v) on nukkunut vain kolme yötä omassa pedissä, ja näistä vain kaksi yötä heräämättä. Muutoin otan viereeni puolen yön maissa, niin saa itsekin levättyä paremmin kun ei tarvitse koko ajan nousta sängystä. Tosin keskimmäinen (5vee) hiippailee toisinaa viereen myös.. Isukki onkin joutunut muuttamaan viereiseen huoneeseen (isukin hermot kun eivät kestä yöheräilyjä..).
Jossain vaiheessa pitääkin alkaa kouluttamaan tyttöä omaan sänkyyn koko yöksi. Jos sen pienen nyytin vuoden vaihteessa saa kainaloon, niin saattaapa valloittaa äiteen viekun..

Täällä kiristää kaikki pöksyt... Olen epätoivoisesti yrittänyt saalistaa äippävaatteita huutiksesta. Omat kun ovat osin jo niin resuisia. Mistä te muut muuten ostatte äippävaatteita? Onko hyvää ja edullista nettiputiikkivinkkiä? Täältä kun on kaupunkiin matkaa 130km...

No-niin.. mukavaa päivänjatkoa kaikille ja niitä tarrasukkia pikkunyyteille.

-Amalia- ja Muru 9+jotain
 
Lilliputti No johan on teillekkin osunut kokemus.. : / Hirmuisesti tsemppiä! :hug:

Pinuski Mulla oli lainassa kantoliina ja ihan pari kertaa sitä käytin vaan, mä en oikein saanu siihen tuntumaa...Lapsi ei viihtynyt ja mua ahdisti, mut varmasti kesähelteet teki osansa, se voi pian olla et talvella on ihan hyvä kapistus! :)

Sartsa hullu ukko sulla et lähtee fillaroimaan tolla kelillä.. :O :D

Ninnatar Meidän porukoilla oli lainassa tollanen bumbo istuin, ihan hyvä apuväline, muttei missään tapauksessa sitterin korvike. :)
Tuttipulloja ei alkuunsa kannata ostaa kun ehkä yks. Sitä kun ei kuitenkaa tiedä miten homma lähtee sujuu, kyllä sitä sit ehtii niitä ostaa jos oikeasti tarvetta on (lapsi korvikkeella). Meillä esikoisen kanssa isäntä sit juos niistä kaupasta ja kaikenkaikkiaan meillä oli 4x pieni pullo ja 4x iso pullo sekä jumalaton kasa tuttiosia, niillä pärjättiin kivasti.. :D

Nijan Tsemppiä sulle kovasti, toivottavasti tilanne rauhoittuu ja pääsette sopuun.. :hug:

MLM Älä niitä päivityksiä ressaa, kaikki aikanaa.. :)

Paljon onnitteluja kaikille jotka saivat kivoja ultra kuulumisia! :heart: Ja niiden jotka on nyt menossa, kuulumisia innolla odotan! :)

(.) Me oltiin taas reissussa..Tai oikeastaan mä läksin kotoa jo torstaina ovet paukkuen, eli kevyesti meinaa hiertää täälläkin välit, kun tuntuu et väsyttää ja viduddaa koko ajan ja ihan liian nopeasti palaa piuha kaikkeen.. :rolleyes: No onneks saatiin sit sovittua ja juhlittua synttäreitä viikonloppuna.. :)

Maha on kuin ilmapallo ja koko ajan pelkään et koska tässä narahetaan muille tästä asiasta.. :p En haluis vielä oikein asiasta puhua ja vähän miehelle suutuinkin kun viikonloppuna kertoi omille isovanhemmilleen tästä, no sit oli pakko kertoa lopullekkin hänen perheestään ettei käy niin että joku ajattelematon alkaa jossain fb:ssä onnittelemaan tms. :rolleyes: :) Nooo..Kai tästä sit jokusen viikon päästä voi jo kertoa ihan avoimestikkin..

Närästys on hiipinyt kylään, kiroilin eilen kun lempijuomani, appelsiinimehu, aiheutti niin hirveän närästyksen että oikein oksetti.. :x Järjettömän miellyttävää..Ei auta kun käydä ostaa rennieta kaappiin.. :D

Muuten täällä ei mitään erikoista olekkaan, edelleen kovin oireeton olen ja päivät vaan menee.. :)

Mukavaa alkuviikkoa kaikille! :flower:

Maira ja kirppu 8+6
 
Heippa! Täälä yksi uusi odottaja ilmottautuisi jengiin mukaan, elikkäs toista lasta odotellaan on jo ennentään yksi 10 kk ikänen prinsessa. Synnytyslaitos ois Satks jos sinne asti päästään, LA ois jokus ihan tammikuun lopussa.

Mullahan ei ole kaikki mennyt niin kun elokuvissa, perjantaina kävin päivystyksessä kun rupesi tulemaan ihan kirkasta verta ja ajattelin jo että se oli siinä mutta kyllä sielä pieni sydän löi, oli ilmeisesti hematoomaa kohdunsuulla ja se vuosi ja sanoi että voi tulla vielä verta niin kun sitten tänä aamuna tulikin mutta se onneksi loppu taas. Että nyt seuraillaan mitä tapahtuu perjantaina on uusi aika ultraan. Eli ei vielä kovin luottavaisin mielin mutta...:(

Mutta onnea kaikille kanssa odottajille!!!:hug:
 
lilliputti3 – Eipä ihme että säikähdit, onneksi siellä oli pikkuisilla kaikki hyvin! Toivottavasti näin on jatkossakin. Pidän peukkua :hug:

Kiitos hug-a-bub-vinkistä ja Neljän suoralle TricotSlen-vinkistä. Olen itsekin pohtinut kantoliinaa ja luulen, että myös mies siitä tykkäisi. Tosin taas varmaan täytyis olla kaksinkappalein kokoeron vuoksi.

Nijanille kovasti tsemppiä!

Tervetuloa uudet! :flower:

Täällä elellään sitten edelleen epätodellisissa tunnelmissa. Olo kun on kaikinpuolin hyvä ja normaali, niin ei voi käsittää, että oikeasti tuolla mahassa nyt kukaan olisi. Perjantaina on ensimmäinen neuvola, johon onkin varattu huimat kaksi tuntia. Täällä päässä halutaan isäkin mukaan, ilmeisesti kartoitetaan todella perusteellisesti asiat, kun saa varata noin paljon aikaa :)

Viikot tuntuvat menevän hurjan hitaasti. Rv 12 täyttymistä odotellaan.

Iloista viikkoa kaikille!

Terkuin Katapultti 8+5
 
Tänään kävin antamas verta niihin seuloihin ynnä muihin. 6 putkiloo, mä kun niin tykkään kaikista neuloista. Tosin olin varautunu siihen salmiakilla ja vedellä että oli edes jotain tekemistä kun verta otettiin :) ja ihan senkin takia ettei olis alkanu heikottaan...
Ootteko muut antanu sen suostumuksen et ne tiedot kerätään johonkin. Muisti on taas niin hyvä :)

Mä en tie miks, mutta mua alkaa aina itkettään kun mietin sitä ultraa. Kai mä pelkään että siellä ei sykettä näy. 9 päivän päästä jo onneks tietää saako olla edelleen raskaana vaiko ei. Jännittää jo aivan sairaasti. Kohta varmaan alkaa muillakin oleen ne hetket käsillä. Jännityksellä odottelen muidenkin ultra kuulumisia :)

Mä nyt sanoin miehelle et katotaan hiljakseen mitä tulee, et vois käydä vaikka treffeillä. Ettei nyt heti alkais taas siihen samaan touhuun ja sit kumpikin vihais toista ku mistään ei tuliskaan mitään.

Nijan 10+4
 
Oikein ihanan vilpoista päivää ihanaiset masukkaat :wave:

Tulin teille äkkiä ennen ystävän tuloa ilmoittamaan, että ultrassa näkyi yksi oikein vahva syke ja koko vastasi viikkoja 8+6 :heart: Toista vauvaa ei löytynyt eli jos kaikki menee hyvin, niin tammikuussa olen kahden äiti! Täytyy sanoa, että molemmilta pääsi siellä ultrassa helpotuksen huokaus. Jotenkin se tuntui aika isolta uutiselta olla mahdollisesti kolmen alle 2 vuotiaan äiti, vaikka siitä olisi varmasti selvitty :) Ollaan tosi tyytyväisiä ja onnellisia tähän tilanteeseen. Nyt ei tarvitse alkaa miettiä auton tms. vaihtoa, vaan pärjätään hyvin nykyisillä peleillä! Nyt ei muutakun nauttimaan odotuksesta :)

Meille voisi LASKETUN AJAN muuttaa siis 17.1., Kiitos ;)

Jemppi & pikkarainen 8+6

ps. illalla palaan paremmalla ajalla ihan varmasti ellei ukkonen jyrähdä päälle :)
 
Heips!
Otetaanko minut mukaan tammikuisiin? Olen teidänkin juttuja jonkun verran lukenut, mutta kuitenkin suht vähän, kun tuolla joulukuisissa oon ollut.
Tänään sitten np-ultrassa laskettu siirtyikin eteenpäin ja näin ollen olen sitten tammikuinen, eli la on 1.1.

Pikkuisella oli kaikki hyvin :) pituutta oli 44mm ja nt oli 0,6mm ja oli niin vilkas pikkukaveri, et ei oo aiemmat olleet :)

mun tiedot tatomira la 1.1.2012 4.lapsi ja K-HKS
 
Tervetuloa Ansu-85, toivottavasti kaikki on hyvin :hug: ja Tatomira :flower:

Onnea Jemppi ihanista ultrakuulumisista :heart:

Nijan, minua aina myös pyörryttää nuo verikokeet, ja pelkään taas sitä pistämistä. Ottaako ne heti kuusi putkiloa noihin seulontoihin!!! Hui.. Multa ei aina tahdo löytyä suonia, ja joskus harjoittelijat pyörittelevät neulaa ja piikittelevät ties kuinka monesti ennenkuin onnistuu. Mulla on ollut raskaushepatoosia, joten on joutunut kokeissa käymään aina loppuraskauksien aikaan. Seulontoihin en ennen ole osallistunut, nyt ekaa kertaa, ja torstaina pitäisi käydä piikillä. Eihän tarvi olla syömättä siihen? Noihin hepatoosiseurantapiikkeihin piti olla syömättä, ja aika tuskaa oli istua penkillä ja odottaa omaa vuoroa..

Hih, nyt kun sataa on aikaa istua koneella (silloin kun muksut sen sallii)..

-Amalia- ja Muru 9+ jotain
 
:wave:

Nyt tulee vaan omaa napaa, kun on niin helpottunut olo. :)

Siellä se meidän pieni pyöriskeli masussa ja sydän löi oikein hienosti. :heart: Niskaturvotusta oli 0,7 mm, joten ei pitäisi olla mitään sen puoleen. Verikokeissa kävin ultran jälkeen ja tulokset tulee kai joskus.

Vähän hankaluuksia oli saada mittoja kun ei suostunut kääntymään mihinkään vaan tyytyväisenä köllötteli siellä. :)

Nyt voi sitten ehkä vähän rauhallisemmin ottaa eikä enää tarvi niin paljon panikoida. ;)



MLM ja monsteri 11+5
 
Kiitos ihanista tsemppihaleista, ootte kyllä ihania! :)
Ansu-85 voi että sullakin piti se verenvuoto kokea, onneksi selvisin mistä oli ja loppui jo, se on hyvä merkki ja myöskin ettei ole kipuja. Itsekin alan uskoa parempaan, kiitokset siitä myös teille kaikille ihanuuksille =) :hug:
Neljänsuora mua helpotti myös tieto kun kerroit että sulla oli vastaavaa ilman mitään seurauksia, tuommosestakin voi niin tulla helpottunut olo, kiitos :)

Uusia ultrakuulumisia, onnea! :flower: Loppuja vielä odotellaan, toivottavasti ja uskonkin että hyviä uutisia tulossa :flower:

Tänään oli pakko pestä parin huoneen ikkunat ne on jääny niin vaivaamaan kun viimeksi jäi kesken, sain sitten inhottavan selkäkipeen, ikäänkuin lonkat alaselältä vihlois ja pettäis alta, jo tässä vaiheessa vaikka normaalikuntonen oon.... ollu ainaki.. Kaupassa sitten hirveetä olikin kun näin kaupan eineksiä, valmislihapullia, lihapiirakoita yms, oksennus oli tosi lähellä ja mietin jo että oispa noloa kauppaan annella. Mulla tuo pahaolo tulee aina kun on syömisestä liian pitkä aika ja aamulla ei tullu syötyä kuin yksi leipä.. No sitten valmistin itse lihapullia nam, elämä on taas kivaa :)

Se on jo ensi viikolla Juhannus! Kyllä aika hurisee äkkiä (toisinaan).

lilliputti 10+1
 
Pikaisesti töistä:

MLM - ihana kuva! =). Toivottavasti tuollainen näkyy sitten kun itsekin pääsee nt-ultraan. (Sentäs laitoin kun enkä jos, yritetään nyt uskoa, että odotetaan...)

Nijan - treffailu kuulostaa hyvältä ajatukselta. Voi rauhassa katsoa asioita eikä tehdä mitään isoja päätöksiä liian nopeasti.

Ja onnea Jempille uutisista!

Mukavaa päivänjatkoa!
 
Viimeksi muokattu:
Lista olisi taas ajantasalla. :)

Tervetuloa uusille, taromira, s-atu ja Ansu-85!:flower:

-Amalia- Minäkin vasta nyt ensimmäistä kertaa osallistuin, ja nyt joutuu vielä jännittämään nuo tulokset tuosta. : / Vaikka niskaturvotus olikin 0,7 mutta ei kuulemma takaa silti mitään, sanoi ultraava kätilö. Ei tarvi olla syömättä noihin. :)

lilliputti3 44 mm oli pääperä mitta, eli vähän pienempi mitä viikkoja. Mutta laskettua aikaa ei muutettu siltikään. Muita mittoja ei tuohon korttiin merkattukkaan eikä oikein saatu mitattuakaan kun oli niin huonossa asennossa. Olo on kyllä melkoisen helpottunut, istuin melkein itkukurkussa odottamassa ultraa kun jännitti niin paljon. Hyvä että teilläkin on kaikki masussa ok. :)

Jemppi Onnea hyvistä ultrakuulumisista. :heart:

Nijan Jaksuja vaikeaan tilanteeseen, toivottavasti sinun ja miehesi välit selviävät. :hug:

Maira Taas oli niin monta päivää vierähtänyt, että johan työ ajattelette että ei se päivittele tänne mittään ollenkaan. ;)

niiiiskuneiti Tsemppiä työhaastatteluun. :)

Meillä on ollut kantoliina käytössä kolmen kanssa, ja on ollut korvaamaton apu. Liinoista on ollut Huggis, Kimperi ja Mam Earth parhaat. Lisäksi meillä on käytössä Manduca-kantoreppu ja rengasliina.

Tässä nämä kommentoinnit tällä erää. :)
 
DumDumin la:n voi vaihtaa 29.1.

Varhaisultrassa siis käyty, kaikki hyvin!
Maisa-Jooseppi on hurjat 1,06 cm pitkä eli vastaa viikkoja 7+1.
Erittäin vahva syke, ja muutenkin kuulemma tyypillä erittäin hyvät elinolosuhteet.

Huoh! :heart:

DumDum ja Salamatkustaja 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Ompas juttua tullut! Itse olin reilun viikonlopun tytön kanssa reissussa. Ekaksi pelotti mitä siitäkin tulee kun eka 250km bussimatka edessä ja huono olo kotonakin koko ajan. No bussissa meinas oksennus tulla, mutta muuten reissu meni hyvin! Siis koko reissun aikana ei tullut huonoa oloa ja ilman päikkäreitä pärjäsin hyvin :D Kotiin kun palasin niin oireet alko heti tuplana, ihan hirveetä.. Siis mistähän tuo johtuu? Varmaan kun on kylässä niin ei niin aattele edes koko raskautta ja kotona taas muistaa:D Mutta siis voin suositella kyläilyä tuohon pahoinvointiin kaikille, toimii ainakin mulla! :D

Eilen sitten kotiin tullessa huomasin, että postissa oli tullut lähete julkiselle puolelle varhaisultraan joka on jo huomenna! Mähän siis kerkesin jo yksityiselle käydä siinä kun oli rv6+3, koska arvasin että julkisella kestää ton lähetteen kanssa. No aattelin kuitenkin mennä tuonne huomenna, ihan kivahan se on ultrissa käydä :) Ja eipä sitä ois kerenny enään peruakkaan kun pitää väh.2arkipäivää ennen perua jos ei pääse, muuten menee polimaksu.

Eli siis oireita riittää. Närästys edelleen, josta ihan mieluusti luopusin. Mulla vielä on kaikenlisäksi niin huono tuuri, että suklaa alkaa heti närästämään :D Nyt on myös nivusia vihlonu enemmän.. Sain kaverilta lainaan kotidopplerin, mutta enpä saanut sillä mitään kuulumaan. Tosin mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja eihän sitä tiedä missä istukka on.. Esikoisen aikaan oli edessä..

Tuttipullojen määrästä oli joku kysynyt, mä ostin tasan kaksi odotusaikana ja kumpaakaan ei tullut kertaakaan käytettyä. Eli siis mä en ainakaa suosittele älytöntä määrää hommaamaan. Toki jos jo päättää, että ei aio imettää niin sitten.

Kantoliinoista meillä oli käytössä ihan pienellä trikooliina ja sitten myös manduca mikä menee tosi pitkään! Molempia voin suositella :)

En muista onko ollut puhetta, mutta aikooko kaikki osallistua noihin seulontoihin? Me ei aiota, ei osallistuttu esikoisestakaan. Ultraan toki haluan, mutta en siis mene niihin verikokeisiin.. Samalla voisin kysyä meinasitteko sitten rakenne ultran aikoihin tiedustella sukupuolta? Mun tekis mieli tietää, mutta mies ei halua.. Ja esikoisestakaan ei haluttu tietää, joten taitaa tääkin jäädä ylläriksi sitten. Onhan se aika jännää tietää vasta sitten :) Tuli vaan mieleen tämä kun tuntuu, että kaikki haluaa nykyään tietää etukäteen kumpi on tulossa..

tinker_ rv 8+6
 
DumDumille onnittelut hyvistä ultranäkymistä! :)

Tinker Mä kyllä haluaisin tietää kummat on tulossa, en malttais oottaa syntymään asti ja kaksosten kanssa muuten tulee liikaa niin neutraalinväristä tavaraa ja vaatetta. Mikäli semmoinen tilaisuus tulee. Mulla on jo arveilu että tyttö ois ainakin toinen, ehkä se on vähän toive-ajatteluaki mutta siltä tuntuu.
 
lilliputti Jaksamisia teille :hug: Varmasti pelästyttää tuollainen pidemmäksi aikaa :(

Keskiviikkona olisi ensimmäinen neuvola ja jotenkin jännittää ihan hirveästi! Ei mua näin esikoisesta jännittänyt :D Ja vasta maanantai! Tupakoimatta olen ollut nyt 4. viikkoa. Jee! Eikä ole tupakkaa mieli tehnyt. Ei edes vaikka yhtenä päivänä vanha työkaverikin vieressä tupakoi. Paino on tippunut 2kg. Ihmettelen tuota kun olen kuitenkin syönyt mitä milloinkin on mieli tehnyt :D

Sannuli 8+4
Onnea tupakoimattomuudesta! Mulle tuli polttamatta 4vk lauantaina, ja hyvin on menny. Ei oo tehny mieli kuin päivä kaks heti lopettamisen jälkeen.
 
Kantoliinoista
Mulla oli nuorimmalla trikooliina, kantoliinakanavalla meistä on kuvakin, mutta pitäs ettiä oikein se sieltä kun en muista minkä merkkinen se oli :D
Musta se oli hyvä, kun sai napakasti sidottua sillä.
Tälle voisin ajatella hug-a-bub liinaa ja trikooliinaa.

Rengasliinaa oon testannu mutta ei mun juttu se ollenkaan.

(.) lonkka kipee ja selkä toiselta puolelta sairaan kipee... pahoinvointi on himppasen palannu, mutta ei niin pahana...itkuherkkyys ihan älytön :D

iimukka ja viides villahousu 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Ihania ultrakuulumisia. Onnea! :heart:

-Amalia- multa ainakin otettiin ne 6. Alko kyllä heikottaan siinä vaiheessa jo kun kysyin kuin monta ne aikoo ottaa. Se aika mikä siihen ottamiseen meni tuntu älyttömän pitkältä. Kunhan muistaa hengitellä niin kyllä se siitä. Ja sitä vettä kannattaa ottaa mukaan. Mäkin selvisin sieltä hengissä, vaikka onkin järkyttävä piikkikammo :D Onneks oli viileempi päivä, eikä järkyttävä helle...

Nijan 10+4
 
MLM Tuskin tässä kellään on kiire päivitysten suhteen, joten nou hätä! Onnittelut ultranäkymistä :heart: Aivan ihana kuva, kiva kun laitoit näytille.

niiiiskuneiti Toivottavasti työhaastattelu meni hyvin :)

Ansu-85 Tervetuloa! :wave: Toivotaan, että perjantaisessakin ultrassa on kaikki hyvin.

Nijan Voi taivas, kuus putkiloa verta?! Apua… Mä en myöskään kauheasti tykkää neuloista ja multa ei löydy kovin helposti verisuonta. Viimeksi (ja tästäkin on jo monta vuotta) otettiin verta ranteesta ja siihen tuli jälkeenpäin iso mustelma, joka oli kipeänä lähemmäs pari viikkoa. Yyyh.

Jemppi Oi, onnea ultrakuulumisista, ihanaa! :heart:

tatomira Tervetuloa mukaan! Mä oonkin vähän lueskellut tota joulukuisten pinoa. Ihana juttu, että ultrassa oli kaikki niin kuin pitääkin :)

DumDum Onnea myös teille pikkuisen salamatkaajan näkemisestä!

tinker_ Me osallistutaan seulontoihin, molemmat oltiin samaa mieltä asiasta. Ja rakenneultrassa haluttais kyllä tietää vauvan sukupuoli. Esikoisen syntymään liittyy niin paljon muutakin jännityksen aihetta, että mielellään tiedettäisiin se sukupuoli jo. Mutta sen näkee sitten, suostuuko vauva vilauttamaan ollenkaan tms. :D

(.) Tänään pitäis vihdoin täytellä ne neuvolan lähettämät paperit. Huomenna siis aamusta mennään ekalle käynnille! Ei oikeastaan jännitä, kun eipä siellä taideta juuri muuta tehdä kuin puhua. Se terkkarin suhtautuminen ylipainoon on oikeastaan ainoa mikä vähän ”ahdistaa”, mutta ei nyt pahasti. Oon yrittänyt järkeillä, että enhän mä nyt tosiaankaan ole ainoa ylipainoinen raskaana oleva nainen enkä taatusti sieltä isoimmasta päästäkään.

Jomi & Samu-Sirkka 8+1
 

Yhteistyössä