Tammikuun Vauvat 2012 elokuussa

Lonely Lämmin myötätuntohalaus:hug:

Meillä kätilö ultrasi sydäntä moneen kertaan, joten ehkä siellä on jotakin epäselvää. Ajattelin kuitenkin olla ajattelematta asiaa sen enempää, koska vauva on sellainen kuin hän on. Vauva odottelee kovasti meille pääsyä, joten otamme hänet onnellisena vastaan :heart:

Jul kirjoitti ihanasti, kuinka down-lapset ovat aurinkoisimpia ihmisiä:heart:

Mulla on alkanut olla ihan järkkyä nilkkaturvotusta. Onko muita? Mikähän auttaisi?

Ihania neulelinkkejä
olitte laittaneet. Kiitos niistä. Viime vuosina käsitöiden suosio on lisääntynyt lehtitietojen mukaan, mutta ainakin itse olen tehnyt käsitöitä laidasta laitaan koko elämäni :)

Oletteko liittyneet johonkin vauva- ym. -kerhoihin, josta voisi saada jotain ilmaisia näytteitä ym?

Minkälaisiin Vauva-lehti tarjouksiin olette törmänneet? Yksi näytti olevan 9 kk 33 eur ja kaupanpäällinen musta hoitolaukku. Toinen tarjous oli 6 kk 22,80 eur ja kaupanpäällisiksi naisten musta tekonahkainen käsilaukku. Kumpikaan tarjous ei oikein natsaa kaupanpäällisten osalta... Sitten löysin vielä tällaisen kasan tilaushintoja, joista voi valita sen mukaan minkä kylkiäisen haluaa Vauva-lehden lahjatilaus


19 + 3
 
Viimeksi muokattu:
Heipat mammoille!

Lonely :hug:

Sartsa Nyt et yhtään pyytele meiltä anteeksi yhtään mitään. Toivottavasti juttuhetki psykologin kanssa purki sydäntä.

LeenaT Käytiin kysymässä muutamasta yhtiöstä ja päädyttiin hakemaan varausta Tapiolasta, kun siellä oli kokonaisedullisin paketti parhaalla omavastuulla (kilpailutettiin samalla siis kaikki muutkin vakuutukset). Mutta niin sieltä vaan tuli, että lapsen hoitovakuutusta ei myönnetä äidin BMI:n takia ja seuraavan kerran voi kokeilla sitten kun lapsi on 2 kk vanha. Missään ei kerrottu mikä se raja on, että vaikea sanoa onko tuo 34 liian korkea vai ei. Mulla on BMI yli 35 :ashamed: ja voisin kuvitella, että tuo on joku haamuraja yhtiöillä.

Vakuutuksista vinkkinä kaikille, että If:n vakuutusta ei kannata ees harkita ennen lapsen syntymää, koska sen joutuu hakemaan uudestaan sillon kun lapsi täyttää 2 kk ja tuolloin tietysti rajataan pois kaikki siihen mennessä ilmenneet sairaudet/ongelmat.

Onnea kaikille ultrakuulumisista ja lupauksista tai lupauksettomuuksista :) :flower:

ON Vielä pitäis jaksaa reilu viikko odottaa, että nähdään masuun taas. Tää odotus on jotenkin niin tylsää just nyt, kun mitään ei tapahdu. Äiti yritti sanoa, että mun pitäis nyt nauttia raskaudesta ja luoda yhteyttä lapseen. Olispa vaan kiva tietää, että miten luodaan yhteyttä yhtään mihinkään, joka ei vielä luo yhteyttä minuun :D Eli liikkeitä siis odotellessa. Mutta nyt alkaa olla kämppä siinä kunnossa, että vois kohta ruveta haalimaan pinniksiä ja muita kotiin niin saa edes sitä vaihetta eteenpäin.

Muuten elämä pyöriikin aika paljon töiden ympärillä ja Murun kanssa aikaa viettäessä, kun yhteistä vapaa-aikaa siunaantuu. Eilen tapasin kaveria, joka on nyt 12+2 viikoilla raskaana ja olipa ihana kuulla hänen kuulumisiaan ja vaihtaa vähän ajatuksia. Ihanaa kun saa seuraa keväällä vaunutreffeille :heart:

Joskos tästä sitten lähtis taas puuhastelemaan jotain.

Anskutin ja syllikki 18+1
 
lonely :hug:

lyydia76 meille tulee Hartanin topline X, pehmeellä kantokopalla. Ei kääntyviä renkaita ja semmoset renkaat mitä ei tartte pumpata. Pehmee kantokoppahan muuntuu sit ratasvaiheessa lämpöpussiks.

(.) Täällä on alettu masussa myllertään oikeen kunnolla. Potkut ei oo enää mitään "kuplia" vaan sellasia tömähdyksiä. Nyt pitää vaan nauttia tästä oireettomasta olosta ja olla onnellinen pienen potkuista. Tästä tää yhteyden luominen vauvaan alkaa, kun on jotain konkreettista :heart:

Nijan 19+3
 
Jaksamista Lonely :hug:

ON: Anteeksi nyt kun hehkutan, mutta tunsin eilen ensimmäisen kunnon potkun. Mietin vain että eikö näitä liikkeitä yleensä saa ensimmäisen raskauden kohdalla odottaavähän pidempään? Ainakin neuvolasta sanoivat että liikkeitä ei kannata välttämättä odottaa ennen viikkoa 20 ja mulla kuitenkin vasta menossa 17+4... Mutta no, olen kyllä vain iloinen, nyt sitten odottelen jatkuvasti seuraavia kunnon potkuja. Pyörimistä ja sen sellaista kyllä tuntuu, mutta potkuja ei ole tullut ensimmäisten parin jälkeen.

Ultraa odotellessa...
Mimsy & Mini 17+4
 
Heippa kaikille!

Eipä ole aikoihin tullut kirjoiteltua tänne mitään, olen jumittunut tuonne fb:n ryhmän puolelle kun muutenkin käyn fb:ssa monta kertaa päivässä (olen nimittäin koukussa noihin muutamiin siellä toimiviin peleihin) :D :ashamed:

Tuohon vakuutusasiaan voisin kommentoida sen verran, että itsenikin on turha haaveilla ennen syntymää otettavasta vakuutuksesta juuri BMI:ni takia. Esikoista odottaessani sitä yritin ja sain tosi tylyn vastauskirjeen vakuutusyhtiöstä, jossa se siis minulta evättiin. BMI-raja on toisaalta kuulemastani lähteestä juurikin tuo 35, jonka alle siis pitäisi olla - tai näin ainakin joissain yhtiöissä on.. ja itse en siis tuon rajan alle ole, lähimainkaan :ashamed:

Täälläkin vielä rakenneultraa odotellaan. Meillä se on vasta 30.8. jolloin viikkoja on jo 21+5. Ihmetyttää ihan nämä vaihtelevat käytännöt kun joillakin se tuntuu olevan jo 1-2 rv aiemmin ku täällä.

Pirtsi 20+3 tai jotain..
 
Viimeksi muokattu:
Lonelylle tsemppiä!

Meillä on kakkosen jäljiltä vielä ihan hyvät Oran Taigat pehmeällä kopalla ( Ora Taiga 2011 - Orasel ) ja Britaxin Römer BabySafe plus kaukalo ( http://www.britax.fi/turvaistuimet/turvaistuimet/baby-safe-plus-ii ) Molemmat kylläkin kuvassa näkyviä pelejä vanhempaa mallia. Sitterin ostin 2€ kirpparilta ja varmaan vaavi-sänky vuokrataan aluksi kunnes voi tuon kakkosen siirtää pinniksestä isojentyttöjen sänkyyn :D Parit liinat ja Manduca ja itkuhälytin ja rintapumppu sun muut löytyy ennestään, joten mun ei tartte ostaa yhtään mitään. Voin vaan odotella ja pyöristyä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Mimsy
Kiitos tsemppauksista ja haleista!

Onnittelut hyvia ultrakuulumisia saaneille!

Taalla tehdaan ensimmaisella kolmanneksella verikoeseulonta ja toinen seulonta tehdaan toisella kolmanneksella. (minulta ei saatu niskaturvotusta otettua kun olin luultua 2vkoa pidemmalla). Naita verikokeita sitten verrataan ja laskelmien mukaan tehdaan arviot. Normaalisti kun laakari soittaa he antavat riskiluvun joka kertoo etta riski on 1/1000 tai jotain, mutta ikavakseni minulle ei kerrottu tata lukemaa. Nyt sitten joudun vaan mielessani pyorittelemaan eri vaihtoehtoja ja se tekee mut hulluksi! Ja kylla tiedan faktat ja sen etta moni on vaara halytys, mutta ei se vie tata ahdistusta ja pelkoa pois :(

Lonely ja Sintti
 
Iltoja!

Oltiin taas reissussa, lähdettiin jo perjantaina niin en pakkauskiireiltä ehtinyt täällä käymään.

Lonely Voimia sinne ja toivottavasti pian saatte jotain tietoa asiasta, ettei tarvitse vatvoa itsekseen. :hug:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille jotka siellä olivat käyneet. :flower:

Neljän suora Miekin kärsin tuosta hikoilusta. :ashamed: Ostin Garnierin mineraalidödöä joka on nyt edes vähän auttanut eikä heti petä. :)

(.) Ultrassa oli kaikki ok, sydänta melko pitkään piti tarkastella kun ei meinannut tarvittavia suonia löytyä. Muuten pieni siellä polski ja vilkutteli. :heart: Sukupuoli jäi vähän epäselväksi, kätilön varovainen veikkaus oli poika. Napanuora oli juuri jalkojen välissä ja näkyvyys sen takia huono. Jäi vähän harmittamaan tuo epäselvyys, kun olisi ollut niin kiva tietää varmasti sitten. Tyttöolo on itsellä ollut kuitenkin, joten saa nähdä että kumpi sieltä sitten tulee. :)

Nyt ei jaksa muuta kommentoida, kun on tullut taas autossa istuttua ja vielä olisi hommia hoidettavanakin.

MLM ja Kukkis 21+4
 
  • Tykkää
Reactions: niiiiskuneiti
NinnatarPeriaate vakuutuksessa on se, että jos on olemassa hoitokuluvakuutus lapsen syntyessä niin voit kävellä lapsen kanssa koska tahansa yksityiselle ja omavastuuosuuden jälkeen vakuutusyhtiö maksaa laskusta loput. Se, mitä korvataan, miten omavastuuosuus määritetään ja mitä vakuutus maksaa riippuu jonkin verran yhtiöstä, että suosittelen kyllä lähtemään kyselykierrokselle.

Jos haluaa ottaa vakuutuksen syntymättömälle lapselle niin vakuutusvaraus pitää tehdä 3 kk ennen laskettua aikaa. Tässä vaiheessa huomioon otetaan vain äidin terveysselvitys. Jos ei ota vakuutusta syntymättömälle lapselle, voi vakuutuksen ottaa 2kk vanhalle lapselle ja silloin lapsen omat mahdolliset sairaudet vaikuttaa vakuutuksen kattavuuteen.

Se mitä vakuutus maksaa ja missä vaiheessa maksetaa mitäkin riippuu aika paljon yhtiöstä, mutta me kysyttiin kolmesta yhtiöistä ja niissä kaikissa ensimmäisen vuoden vakuutusmaksu oli 350-500 euron välimaastossa. Yleensä tuo vakuutusmaksuns suuruus laskee mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa.

Ja siinäkin on sitten vielä eroja, että onko vakuutus voimassa siihen asti, että lapsi täyttää 18 vai 60 vuotiaaksi asti.

Mutta tiivistettynä. Suosittelen käymään eri yhtiöissä ja vertailemaan vakuutuksia. Tapiolassa suosittelivat käymään tällaisella sivulla FINE jossa on vertailtu aika moniakin vakuutuksia. Sieltä löytyy mm. lasten sairaskuluvakuutusten vertailu (ihan tuon sivun alareunassa oleva dokumenttilistaus).
 
Onnea MLM:lle ultrakuulumisista.
Laitoin varovaisen sinisen sydämen nimesi perään.
;)
Ja kiitos dödö-vinkistä, täytynee kokeilla.

Pohjolassa syntymättömän lapsen hoitokuluvakuutus tulee ottaa (siis varata) ennen rv27, tai näin ainakin muutama vuosi sitten oli. Käytännössä tuo vakuutus antoi meille suurimman avun sairaalapäivämaksujen (alle 18-vuotiaalta peritään max. 7 vrk/vuosi) ja lääkkeiden osalta. Tosin kun itse sain raskausaikana rampata ä-polilla, itsellekin tuli sairaalapäiviä ja polikäyntejä kertyi kaksosillekin, oli maksukattokin aika nopeasti täynnä eli sitten ei julkisen puolen käyntimaksuja tullut enää lainkaan.

Tänään onkin melkoinen ultrasuma. Jännittää! Pitäisi olla laissa kiellettyä antaa ultra-aikoja iltapäivälle. :p :LOL:


NS 19+6
 
Lonely :hug: varmasti on ahdistava olo! Mutta tosiasiahan on, että suurin osa hälyistä on turhia! Toivottavasti saatte pian ajan tutkimuksiin ja saatte selvyyden asiaan, varmasti stressaava tilanne!

-Amalia- joo, toi tummaliila oli valittuna jo ennen edes epävarmaa tyttölupausta ihan sillä silmällä, että käy sitten kummallekin sukupuolelle. Mä kun en halunnut valkoista ja sitten pohdin pitkään, että mikä kävisi molemmille. Itse ihastuin kovin tuohon väriin. Ja on alpakkaa tuo puku. Tuohan on ihan lampaanvillaa tuo valkoinen, sen tein ennenkuin tajusin, että vaihtoehtoja on paljon :)

Tellu Po joo, toi raglanpuku on noiden "olkapäiden" kavennus, eli nuo raglanit tehdään pyöröpuikolla ja hihat tulee kiinni pukuun poimimalla silmukat tuosta puvun osasta, eli sitä ei tavallaan tehdä paloista, jolloin sit tohon eteen olkaan tulee se sauma kohta, kun sitten jos hihat kiinnitetään erikseen niin ei tuota raglankavennusta sitten tule. Tossa raglanissa tykkään siitä, että se on "saumaton" niin on kivampi kuin perinteinen, mut hieman haastavampi tehdä.

Viikonloppuna kävin hakemassa itselleni pipoon ja kaulaliinaan langat ja meinasin lentää kassalle persiilleni kun maksoin niitä, 50€ meni niin, että hupsahti ja tosiaan noilla saan tehtyä itelleni yhden pipon ja yhden kaulaliinan!! Huih! Ostin sellasta tosi paksua merinovillalankaa ja sen lisäksi paljettilankaa ja neuloin sit niillä niin siitä tuli ihan kivannäköinen :)
Tytölle aattelin väsätä Novitan crystal ja softy-langasta (kaksinkertaisella langalla) pipon, että saa hänkin sitten oman kimallepiponsa :) tarttis vaan katsoa, että mikä sopii hänen talvitakkiinsa väreiltään. Omaan pipoon meni aikaa n. 2h kun sen väsäsin, et nyt kun oon tehnyt jo yhden niin varmaan menee nopeammin tuolle tytölle. Sit kun esikoiselle vielä teen niin on sitten koko perheelle tehty pipot talveksi :)

Itse oon ihan netistä etsinyt ohjeet, että miten ne tehdään. Katsonut videoita ja lopulta sitten itsekin jo tajuaa paljon :) alkuun ohjeet oli täyttä hepreaa, mutta kyllä ne pikkuhiljaa alkaa aukeneen kun tekee vaan.

nukkuma-asennoista on ollut juttua. Itse nukun sillai kyljellään/mahallaan, et jalka on nostettu ylemmäs, nostamaan vähän mahaa pois patjalta ja nyt oon taas huomannut, että nukun usein myös selällään.
Mutta toisaalta, mä voisin nukkua missä asennossa hyvänsä, kun vain saisi nukuttua! Heräilen pitkin yötä ja uni on sellaista kevyttä koiranunta :(

tatomira 21+1 (21+6)
 
Lonely Tsemppiä! :hug:

Jul Mitäpä siitä? :) Se on suljettu ryhmä jonka olemassaolon ei pitäisi näkyä kuin jäsenille.. :) Siellä melkein vielä aktiivisemmin porukka kirjotteloo kuin täällä.. Mukaan pääsee laittamalla esim. mulle yv:nä oman nimensä jotta saan lisättyä kaveriksi fb:hen ja sitä mukaan ryhmään.. Kannattaa liittyä! :)

Hirmuisesti onnea kaikille jotka ovat rakenneultrasta jo hyviä uutisia saaneet!:heart: :) :flower:

Mä täällä vielä kolmisen viikkoa joudun odottelemään.. :kieh:

Hienoja tekeleitä täällä! :) Harmi kun ite ei osaa mitään tuollaisia tehdä, ei oikein puikot pysy käsissä.. :ashamed:

Nukkuma-asennoista ootte jutustelleet. Mä nukun useimmiten kyljeltäni, selällään ei oikein pysty olemaan kun ahistaa ja mahalteen ei ole mitään toivoa enää nukkua, sen verran tuota pötsiä on jo edessä.. Mutta mahalteenhan sitä saa nukkua niin kauan kuin se itsestä hyvältä tuntuu, joten siitä tuskin tarvitsee huolestua jos mahalteen joskus herää.. :)

Tänne ei mitään uutta, päivät kuluu puuhaillessa junnun kanssa..Maha kasvaa kohisten, vauva jyllää, mut muuten ei mitää erikoista. :) Siihen todellisuuteen heräsin tänään että ens neuvolan, joka on viikon päästä torstaina, jälkeen seuraavassa saa jo laput et saa haettua vanhempainrahaa ja avustusta! :D :O Melko hurjaa kuinka nopsaan aika kuluu..

Mutta ei muuta tähän hätään, oikein mukavaa alkuviikkoa kaikille! Voikaa hyvin! :)

Maira ja pimpula 18+6
 
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa

Kyllä täällä vielä mukana ollaan, vaikka kirjoittelut on jääny kokonaan väliin :ashamed:
Onhan näitä tullut viikoittain luettua, mutta ikinä ei hanki ehtiä kommaamaan. Joku osuus laiskuuteen lienee selvällä matalapaineella käymisellä, nyt mieli alkaa taas olemaan ihan siedettävä =)
Onnittelut kaikille ultrakuulumisista!!!Mulla tuo rakenneultra on 6.9. jossa ei lääkäri kuulemma sukupuolta paljasta:kieh: Mun mielestä on ollut helpompaa kaikkien sukulaisten ja perheenjäsenten suhteen tietää kumpi hän on... jos sitä en ole tiennyt, on koko hemmetin sukupuolitouhu ollut se tärkein. Loppuun asti arvuutellaan ja lopulta sanotaan, että "Mä niin tiesin ton"... "Sun mahas oli just sellanen, et arvasin..." Kun saa sanoa heti että tyttöä/poikaa odotellaan, voivat keskittyä olennaisimpaan!
Kuka tietäisi että onko Porissa vielä yksityisesti 4D-ultra? Yritin netistä katsoa, mutta selvää en saanut.
NT-ultra oli ja meni, kaikki oli hyvin, vaikka ihan paniikissa sinne menin. Jotenkin se varhaisultra sekoitti mun mielen niin, etten mä oikein oo uskonu et siellä mitään eloa olis. Liikkeiden tunteminen onkin sitten helpottanut epäuskoa. Joskus 16 viikolla tunsin ekat epävarmat, mutta nyt on ihan selkeitä masun läpi tuntuvia muljahduksia =)
Mä en röökinpolttoa oo pystynyt lopettamaan:ashamed: lopetuspäivämääräksi (taas) laitoin itselle sen kun RV20 paukkuu.
Neuvolassa kaikki ollut ihan jees. Hb ollut 129, mut nyt luulen sen laskeneen. Seuraava aika onkin 31.8. Sitpä sen näkee.
Kävinpä tuossa joku aika sitten kirppareilla katselemassa vaatteita. Siis öttiäiselle. Mitään en osannut ostaa. Unisexvaatteet ei innosta, koska mulle tulee niistä aina tyttö/poikafiilis. Joten ilmeisesti meillä ei tule vaaville vaatteita, ellei sitten 4D-ultraa Porista löydy :D Poikafiilis mulla jotenkin on. Tytöistäni mun maha on heti alkanut kasvamaan ja olo on ollut raskautunut. Nyt maha alkoi vasta pari viikkoa sitten kunnolla kasvamaan ja olo ei ole raskautunut. Muistaakseni näin se oli mun 11-vuotiaasta ainokaisesta poijaastanikin.
Mä pelkään hillittömästi että nyt tulee taas ne mahanrepimiskivut. Viimeks ne alkoi muistaakseni 28 viikolla. Ne on helvetillisiä. Kaikki sormet ja varpaat ristissä olen toivonut, et tällä kertaa niiltä säästyisin.
Se face-ryhmä kiinnostaisi mua kovasti

Eipä muuta ku ihanata päivän jatkoa kaikille!!!!

Inkalilla ja öttiäinen 18+3
 
Rakenneultraterveiset! Kaikki oli niinkuin pitkin, kaikki rakenteet löytyi ja selkäranka oli ehjä ja suora eikä näkynyt mitään huulihalkioita eikä muita. Kaiken pitäisi siis olla ihan hyvin ja koko vastasi viikkoja oikein hyvin :) Kätilö oli sitä mieltä että hän olisi poika
mutta minä en usko ennenkuin näen livenä :LOL: Joka tapauksessa en ala mitään sinisiä kamppeita hommata, meidän vauvanvaatteet on uusretroa ja aitoa retroa joten käy kyllä sekä tytölle että pojalle. Ei meidän prinsessakaan ole montaa kertaa mekkoa pitänyt :D Parhaana päivänä hänellä on ollut päällä tummansiniset sukkahousut ja vihreä paita.

Mutta nyt pitää mennä nukuttamaan tuo Tirppana, sit pääsee unille itsekin ja sit pääsee zumbaamaan!

raparperitaivas ja Mötkylä rv 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: niiiiskuneiti
Pikainen kommentoiti äitiysrahasta. Sain kelalta vastauksen:

Kun äitiysrahakausi alkaa vuoden 2011 vuoden puolella, käytetään perusteena viimeksi vahvistettua verotusta eli vuoden 2009 tulotietoja. 1.1.2012 jälkeen alkavissa vanhempainpäivärahoissa käytetään ensisijaisesti vuoden 2010 työtuloja.

Eli kun meillä kaikilla luultavasti alkaa äitiysloma vuoden 2011 puolella, niin tuet lasketaan vuoden 2009 mukaan, paitsi jos on nousseet vähintään sen 20%, niin sitten viimeisen puolen vuoden mukaan. Ja niihin 6kk:n tuloihin sain vielä tällaisen lisäselvityksen (mun antamilla päivämäärillä):

Kuuden kuukauden tulot voit esittää ajalta 1.6.-30.11.2011 tai ajalta 19.6.-18.12.2011 eli joko äitiyslomaa edeltävän kuukauden lopusta kuusi kuukautta taaksepäin tai äitiysrahakautta edeltävästä päivästä kuusi kuukautta taaksepäin. Voit itse valita kummalta ajalta haluat tulot esittää.
 
Nonnii nyt on rakenneultrasta kotiuduttu. Kaikki oli hyvin, vaikka vaavi olisi halunnut meille vain selkää näyttää. Rakenteet olivat erinomaiset ja vastasi viikkoja. Huulikin oli ehjä. Vauva makasi siinä jalat levällään ja kätilö mumisi jotain jostain nappulasta että siinä se on, mie kysyin että niin mikä, sano että noh se poikien pippeli! :D Eli POIKA tulossa. Juuri äsken nostelin hello kitty mekot ylähyllylle.. :)
 
Heippa!

Onnea kaikille ultrassa käyneille, ihanaa että viimein olette omat pikkusenne nähneet. :heart: MLM meillä oli ultrassa ihan sama juttu, että napanuora oli jalkojen välissä. Taitaa pienet jättää pientä mysteeriä tähän odotukseen. :D

Lonely jaksamista ja voimia! :hug:

Minä innostuin viikonloppuna raivaamaan tilaa vaatekaappiin, jotta sinne mahtuisi pikkusen vaatteet myös. Homma lähti vähän sivuraiteille kun tuli sitten samalla imuroitua ja luututtua kämppä kokonaan. Ihme energialataus tuli yhtäkkiä. :LOL:

Nukkumisasennosta mulla vaihtuu se pitkin yötä, jossain vaiheessa selällään, sitten kyljeltään ja sitten kylkimasuasennossa... Mutta varmaan parhaiten nukun kyljeltään...

Tänään naapuri, joka ei vielä tiennyt että lapsi on tulossa arvasi että taitaa olla pikkunen tulossa. Eli kaipa se masu siitä on kasvanut, ainakin ylhäältä päin katsottuna. ja siis tänäänhän poksahti 20 täyteen. :D

Huomenna pääsee taas pitkästä aikaa neuvolaan. Odotan innolla että pääseee taas kuuntelemaan sydänääniä ja keskustelemaan. Viime kerrasta onkin aikaa niin kysymyksiä on ja muuten vaan odotan että pääsee jutustelemaan.

Mutta nyt täytyy lähteä tekemään jotain murkinaa.

Jaksamista ja tsemppiä kaikille odottajille!

Vuokko ja Here 20+0 *poks*
 
Pikaisesti selvennän vielä, eli kaikkien fb ryhmään haluavien täytyy olla jonkun ryhmäläisen kaveri fb:ssä että sen ihmisen saa sinne lisättyä, siksi pyysin laittamaan esim. minulle yv:tä. Eli nyt ne joiden kanssa laitoin viestiä, voivat lisätä minut ystäväkseen fb:ssä ja lisään heidät sitä mukaa ryhmään, kavereista minut voi sen jälkeen poistaa jos haluaa, kun vaan ensin olen teidät ryhmään mukaan liittänyt.
 

Yhteistyössä