Tammikuun Vauvat 2012 elokuussa

raparperitaivas tuo on ihan oikea asenne, että ei siitä kannata siitä painonnoususta kauheasti stressata ja kun tosiaan, välillä sitä tulee vaikka tekisi mitä!!

Esim. viime raskaudessa mulla yhdessä vaiheessa oli paino noussut 1,5kg/vko vaikka oikeasti en syönyt mitenkään eri tavalla ja sitten seuraavaan neuvolaan samoilla syömisillä paino olikin laskusuunnassa.
Tokikaan ei kannata kaksin käsin suklaata mussuttaa, jos ei halua niitä kiloja hirveitä määriä, mut jos syö suht normaalisti niin ei tuosta painosta kannata stressata!

Maijuli84 voi ei :( toivottavasti sun pahoinvointis menis pian pois! Mä oksensin vikan kerran rv 16+ paikkeilla ja kyllä sillon oksentaessa oli sellanen olo, et eikö tää vois jo loppua! Se jäi onneksi mulla vikaksi kerraksi... toistaiseksi. Toi on tosi kurjaa.... voimia!
 
Moi!
Piti tulla tänne kommentoimaan sitä sun tätä, mutta päätinkin ensin käväistä Kelan sivuilla, kun palstalla on ollut puhetta äitiyspäivärahoista. No enpäs päässyt niin pitkälle, kun jäin ihastelemaan ja ihmettelemään äitiyspakkauksen sisältöä. Tässä linkki: Kela - Äitiyspakkaus kuvina
Kyllähän tiesin, että siellä on varsin kattavasti kaikkea, mutta että noin paljon! Käykääpäs ainakin te muutkin ekaa kertaa äidiksi tulevat ihmettelemässä. :) Oikeesti, seitsemän bodya! Ehtiikö niitä kaikkia käyttämäänkään, kun varmaan muitakin vaatteita tulee saatua/hankittua? (Muuten, miksi kaikki vaatteet, ainakin melkein, on valkopohjaisia? Että lika näkyisi paremmin..? ;) ) Ihana muuten esim. tuo villahaalari. Mitä te muut olette mieltä paketin sisällöstä?

Painosta ja mahasta. Tuntuu, että maha on kasvanut viikon sisään kunnon pömpäksi, täytynee ottaa puheeksi töissä piakkoin... Tähän asti olen käyttänyt löysiä vaatteita, pian voisi vetää jonkun tiukan trikoon päälle. ;) Viime neuvolassa oli tullut painoa 2 kg, nyt on varmaan tullut lisää. Huomasin nimittäin kasvattaneeni mahan ohella myös jenkkakahvat! Ja mä kun ajattelin säilyä mahasta huolimatta jotenkin hoikkana ja sirona..:LOL:

Meillä muuten rakenneultra 31.8.. Kivaa päästä sinne, varsinkin kun ei ole vieläkään mitään tuntemuksia mahassa..

Maijulille stemppiä pahoinvoinnin kanssa :(, toivottavasti kuitenkin helpottaa pian.

Tatomira: sun käsityöhankkeet kuulostaa hienoilta, itekin tässä innostuu!

Minksulle tervetuloa joukkoon.:wave:

Tellu Po 17+4
 
Moi pitkästä aikaa.
Lähes päivittäin käyn lukemassa, mutta harvemmin tulee itse kirjoiteltua.
Tänään haettiin muruselle vanha, n.100v. lipasto. Ihana, ja valkoinen. Olen niin rakastunut noihin vanhoihin kalusteisiin. Varastossa odottelee vanha kehto. Tosin vähällä käytöllä ollut, kun viimeisin muksu nukkui joko vaunuissa tai vieressä. Saa nähdä jääkö kehto varastoon, vai saanko joskus sille raivattua tilaa. Makkari on jo aika täynnä..
Eilen lekillä käydessä alkoi liitokset tuntua sen verran kipeiltä, että tänään pitikin pukea tukivyö. Suosittelen kyllä hankkimaan semmoisen, jos liitoskivuista kärsii. Saa nähdä kuinka pahaksi kivut vielä yltyy.
Masullekin piti saada sitä täällä kehuttua bodyshopin voidetta. Miehen sisko sitä minulle hommasi, ja on kyllä ihanaa.
liikkeistä, en niitä osannut liikkeiksi laskea, mutta niitähän nuo olivat. Nyt on jo kovaa myllerrystä (varsinkin öisin), ja pari potkua on tuntunut jo masun päältäkin. Ihana tunne.
Tatomirako oli sen raglanhaalarin neulonut, uskaltaisikohan itsekin yrittää. Vielä en ole lankoja ostellut, mutta pitäisi kyllä hommata ja jotain alkaa väsäämään. Ainakin villiksiä..iiihan pieniä:heart:. Yhdet pikkuruiset sukat vain olen saanut tehtyä.

Tervetuloa uusille:flower:
Ja Sartsalle voimia vaikeaan tilanteeseen. Yritä ajatella itseäsi ja lapsiasi. Äitisi tilanteelle kun ei valitettavasti mitään voi. Vaikeaahan se on kun läheinen kärsii.

-Amalia- ja Muru 18+4

ps St.Brigitten, meillä on saman ikäiset nuorimmaiset, ja viikkojakin suunnilleen saman verran.
 
Minä haluaisin ostaa siitä 2011 pakkauksesta sen täkkipussin vauvalle muistoksi, esikoisen pakkauksestakaan ei mitään muuta jäljelle jäänyt. Eikä siis oteta enää yhtään pakkausta kun niitä kaksi on jo otettu ja vaatetta on muutenkin joka nurkka täynnä. Mutta jos joku tietää jonkun joka tietää jonkun joka haluaisi myydä oman 2011 makuupussinsa niin kiireesti viestiä mullepäin!
 
Tervehdys pitkästä aikaa! onpa jäänyt tämä kirjoittelu hieman muutamalta päivältä..

Kertominen Meidän vauvasta tietää jo melkeen kaikki. oon laittanu sen ihan naamakirjaankin En oo mitenkänä sitä enää yrittäny ekan ultran jälkeen edes salata. myös massun perusteella on tullut jo onnitteluja vähän tuntemattomiltakin ihmisiltä.

Olguli Onnea poikalupauksesta! :heart:

(.) TÄÄLLÄ PAHOINVOINTI JATKUU VIELÄKIN!!!! :stick: :headwall: eihän se olekkaan jatkunu ku pian 12 viikkoa, miten ihanaa! eikä loppua vielä näy.. Itte oon alottanu töissäkäymisen, mikä on oikeastaan melko mahtavaa! päivät aloitan keskustelemalla vessanpöntön kanssa kello 6. Työ ei ole mitenkään raskasta fyysisesti, kuhan istutaan ja tarkastellaan tuotteita. Helppoa. Työkaverit huippuja, ja taustalla soi hyvää musiikkia. Sellasestakin työstä maksetaan 1600 € kuukaudessa. :D täällä kärsitään jatkuvasta pissahädästä. yölläkin joutuu sen 5-6 kertaa heräämään. Vauvan sydänäänet on nykyisin paljon napakampia, ja helposti kuuluvissa, lieneekö kohtu eteenpäin kallistunut? Luulen, että olen tuntenut ensimmäisiä liikkeitä. pieniä hentoja kuplahuksia, muistuttaa hieman ehkäpä jotain elohiirtä? olenko edes oikeilla jäljillä? Muuten tänne ei oikeastaan kuulu mitään sen erikoisempaa. Hieman ollaan herkillä, ja itkua tirauttelen silloin tällöin ihan mitättömistäkin asioista. :D eilen poksui 16 viikkoa täyteen!:heart: äsken tehtiin miehen kanssa ihan parasta kinkkukiusausta ja mies lähtikin töihin. palailee sitten perjantaina. tyhmää. :(

Niiskuneiti ja mötkö 16+1 ! :heart:
 
Haluaisin ihan tiedustella, että montako neuvolaa, neuvolalääkäriä tms teillä on ollut?

Kait se on ihan normaali käytäntö, mutta itseä silti kummastuttaa kun omalla kohdalle noita käyntejä on kertynyt niin vähän. Eka neuvola oli n. 7. viikolla, seuraava vko 17. viikolla ja kolmas varataan vasta rakenneultran jälkeen eli menee ehkä vko 27-28.?
Tässä välissä siis oli np-ultra vko 13. ja rakenneultra on vko 23. Lääkärikäyntejä ei ole ollut yhtään.
 
Bassets mulla eka neuvolakäynti oli 8 viikolla, toinen oli nytte 15 viikolla. seuraava neuvola on joskus 22 viikolla, jolloin saa kelapaperit ja lääkäriajan. Np-ultra oli 11 viikolla ja nyt rakenneultra 19 viikolla. eli täällä melko samanlainen käytäntö.
 
Bassets minua kummastutti myös alkuun harvat neuvolakäynnit. Itse olen nyt käynyt kahdesti, ekan kerran 8. viikolla ja toisen viikolla 15. Seuraava aika on varattu viikolle 23. jolloin saa kelapaperit ja sovitaan eka lääkärikäynti. Mutta nyt kun liikkeet tuntuvat ja on nähnyt, että siellä lapsukainen kehittyy niin ei ole enää niin orpo-olo. Ja loppua kohdenhan käynnit sitten tihenevät.

Tellu Po taisi mainita äitiyspakkauksesta, itsekin kävin sen sisältöä ihailemassa jo reilu kk sitten. :heart: Me otetaan ehdottomasti se, vaikka siskolta tullaan saamaan paljon vauva-tavaraa. Näyttää tosi kivalta ja värit sopivan neutraaleja, on helppoa hankkia lisäksi jotakin värikästä piristämään.

Painosta sen verran, että toiseen neuvolakäyntiin ei tullut yhtään lisää, mutta nyt on reilu kilo tullut lisäystä. Välillä mietinkin, että syönkö varmasti tarpeeksi (ja voin kertoa, että olen syönyt ja syön edelleen paljon, mutta ylimääräistä ei vaan kerry). Äiti oli 20 vuotta kätilönä itänaapurissa ja siellä ei saa painoa tulla kun 10-12 kiloa tai odottava äiti laitetaan dieetille, niin hän kyllä vahtii tarkasti paljonko on painoa tullut. Olin ihan yllättynyt kun hän sitä minulta ensimmäista kertaa kyseli. Ja tosiaan kaikki mitä on tullut on mennyt ilmeisesti mahaan ja jenkkakahvoihin täälläkin.

Ja meillähän alkoi heti kuumeinen nimien pohdiskelu. Onneksi ollaan suurinpiirtein samoilla jäljillä niin ei tarvitse riitaa kehittää :D
 
Viimeksi muokattu:
jos nyt kerkeis kirjotella vähä lisää... Jaksamista kaikille pahoinvoinnista kärsiville. itellä kesti eka raskaudessa sinne 20 viikolle asti se ja oksentaaki sain iha riittävästi. nyt sitte tässä raskaudessa 12 viikon jälkee helpotti jonku verran, mut aina sillon tällön harvakseltaan joutuu vielä oksentaan.. :/ Pahoinvointirannekkeetkin on mutta mulle niistä ei ollut mitää apua. :x

an-ri 16+5
 
-Amalia- rohkeasti vaan tekemään raglanpukua, se on tosi ihana :heart: tosin kannattaa olla tarkkana niiden raglankavennusten kanssa, että merkkilangat on oikeissa kohdissa paikoillaan. Mä tota pukua tehdessä tein ekaa kertaa noita raglankavennuksia ja virhehän se sinne tuli, mut en jaksa pienestä kauneusvirheestä sitten stressiä ottaa :)
Nyt on nuorimmalle ja esikoiselle työn alla raglanpaita- ja neuletakki ja nyt oon kyllä ihan tarkka noiden kavennusten kanssa.

Neuvolakäynneistä on ollut puhetta, mulla oli eka käynti rv 5+6, toinen 16+6, kolmas rv 24 ja sit välissä np-ultra 11+6 ja rakenne 21+1 (tai 20+3) eli eipä näitä mitään hirmuisia käyntejä oo ollut ja ihan hyvä se onkin, en mä siellä koko aikaa jaksaisi käydä :p tosin nyt ootan kovasti tuota seuraavaa neuvolakäyntiä, et saan kelapaperit ja äitiyspakkauksen! :)
Tästä nelosesta aion sen ottaa, vaikka tokasta ja kolmannesta en ottanut, sillä rahalle kun ei tee mitään ja musta tuo pakkaus on aivan ihana :) ja meidän koiranpentu repi sen esikoisen pakkauksesta tulleen välipuvun, niin sitä kaipaisin, jos en pakkausta ottais.
En vaan tiiä, mihin kaikki tavarat laitan, mut ehkä ne johonkin saan.
Päätin, et sit kun pakkaus tulee niin saan pedata vauvan sängyn :D viikonloppuna nostin pinnasängyn pohjan, et pääsee vauva sitten pinnasänkyyn.

tatomira rv 20+2
 
No heippa kaikille!

Minä kans aion ehdottomasti ottaa sen äitiyspakkauksen, onhan se laatutavaraa :)

Niiiskuneiti, onpa kiva etten ole ainut kellä pahoinvointi ei ole loppunut vielä! Henkisesti olen valmistautunut siihenkin, että tämä loppuu vasta tammikuussa... :S Koitetaan jaksaa, ei tämä onneksi ole kuolemaksi ;)

Omista tuli mieleen kun mulla on suupielet haavoilla niin onko se B-vitamiinin vai minkä puutos? Oon kuitenkin syönyt noita monivitamiineja niin luulis että vauvalle ainakin riittää. Mulla kyllä iskee tämä joka vuosi mutten ihan tiedä mistä johtuu.. Ja sitten mites te jotka ette syö kalaa, mitä pitäisi ravintolisänä syödä?

Ylihuomena pitäisi yrittää töihin menoa parin kuukauden tauon jälkeen, katsotaan miten menee kaikkien ruuanhajujen ja viinaksien keskellä... :x

Maijuli ja bébé 17+2
 
Mites se äitiyspakkauksen ulkohaalari? Tuleeko sitä edes käytettyä, kun nythän se on liian iso niin onko se sitten jo syksymmällä/talvella liian pieni?
Ja minkä ikäsenä vauvat noin suunnilleen käyttää kokoo 70cm?

Nijan 18+5
 
Maijuli: Olen kuullut että jotta B-vitamiinin puutos aiheuttaisi haavaumia suupieliin, pitäisi sen puutoksen olla jo TODELLA paha ja oireita olisi muitakin. Mutta mene ja tiedä, en ole asiantuntija. Mulla on kans toisessa suupielessä haavauma mutta mulla on aina talvisin ja näihin aikoihin niitä alkaa tulla kun säät viilenee ja muuttuu ja alkaa olla tuulisempaa. Tuuli on mulla pahin, tuuli ja pakkanen. Bepalla kun voitelee niin ei repeydy auki joka kerta kun hymyilee :D

Ja syön kalaa silloin tällöin (eli liian harvoin) mutta käytän silti Omegaa
. Mulla taitaa olla joku Omegat nimeltään tällä hetkellä, se sisältää myös magnesiumia, foolihappoa sekä b- ja d-vitskuja. Muuta vitamiinilisää en sitten otakaan. Höpsis, otan vielä vähän lisää deetä kun tossa Omegassa ei ole riittävästi.

Nijan: Meillä sille haalarille on ollut hyvin vähän käyttöä, joskus vaunuissa pötkötellessä on ollut päällä mutta kaukalossa on lämpöpussi ja samoin vaunuissa kunnollinen lämpöpussi, ei ole toppahaalarille pötkötysiässä paljon käyttöä ollut. Ja meillä neitonen käytti kokoa 70 suunnilleen siinä 1v kieppeillä, ehkä vähän jälkeenkin. Edelleen menee joitain 74cm vaatteita ja hän on jo 1v8kk.

Raparperitaevas 19+3
 
Viimeksi muokattu:
Nijan mä en oo koskaan keksinyt käyttöä sille äitiyspakkauksen toppahaalarille, meillä on vauvat syntyneet "väärään" vuodenaikaan sitä ajatellen :)
Meidän poika (1v3kk)-pienikokoinen- on nyt siirtynyt pikkuhiljaa kokoon 80/86, n.9kk alkaen on käyttänyt kokoa 74.
Kaverin lapsi siirtyi kokoon 68/74 n.puolivuotiaana.
 
Viimeksi muokattu:
Nijan Meillä ei ollut sille äp-haalarille käyttöä. Ensinnäkin siksi että oli aivan liian suuri ja toiseksi tyttö on niin lämminverinen että olisi varmaan tukahtunut kuumuuteen siinä. Vaunuissa nukkui vanuhaalarissa ja päällä oli makuupussi, ja ne riittivät tytölle. Mutta eikös se ole tarkoitettu n. 1-vuotiaalle? Meillä tyttö käytti kokoa 70cm 8-9kk iässä.

Maijuli Mulla sama ongelma 1-2krt/vuosi ja bepanthen on auttanut ongelmaan. Ärsyttävä vaiva toisinaan. Ja on muuten B2-vitamiinin puutosta! :)

Sannuli 17+5
 
Mä oon ihan käsi noitten kokojen ja muittenkin suhteen, vaikka päiväkodis oonkin ollu töissä ja pari hoitalastakin on ollu :)
Eli siis voi olla ettei koko haalarille tuu käyttöö, jos ei nyt sit mahdu alkutalvesta tai millon nyt sitä alkaa käyttään...
Nythän mulla on 62/68cm talvihaalari odottamassa, minkä joskus jostain alennusmyynneistä löysin. Vuosia sitten :D Sekin kyllä on liian iso vastasyntyneelle, mutta jos mekin hankitaan se kaukalopussi niin toppaahan ei tartte kun vasta joskus.
Eiköhän sitä sitten yrityksen ja erehdyksen kautta opi mikä sopii omalle lapselle :)
 
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen, jäänyt vähän kun ollut paljon muuta tekemistä.

Äitiyspakkaus me otetaan ihan ehdottomasti nyt ensimmäiselle, onhan siinä niin paljon kaikkea oikeasti käytännöllistä ja kestävääkin. Ja se 140€ rahaa mikä on vaihtoehto pakkaukselle ei oikein innosta, se on ihan hirmu vähän... pakkauksen tavarat on taatusti arvokkaampia. haalarista oli tuossa keskustelua, mä ainakin uskon että sille tulee käyttöä vaikka meillä onkin pienempi haalari hankittuna alkuun. Mun suvussa ollu kaikki vauvat aika isoja, siskoni pojat ovat molemmat olleet alle vuoden vanhoja kun vaatteissa on ollut käytössä koko 80cm joten jos yhtään samaan suuntaan mennään niin meilläkin nuo ihan pienimmät vaatteet ei kauaa ehdi olla käytössä.

Neuvoloista sen verran että mulla on ollu nyt 2 neuvolaa ja kerran olen käynyt ultrassa. Lääkäri neuvolasta ei ole vielä tietoa milloin sellainen on. Seuraava neuvola on rv 18 ja Rakenneultraan mennään 8.9. muuta ei vielä ole tiedossa, mutta neuvolassa sitten taas olisi käyntiä kai viikolla 22 Kelan papereiden sun muun takia.

Omaa... Mulla on nyt ollut pari kertaa omituisia kipuja alamahassa, sellaisia menkka kipujen tapaisia. Eilen illalla oli tosi kipeetä ja tänään on jatkunut sama meno. Yön sentään sain olla rauhassa mutta tänään on kipuillut pariin kertaan. Lähinnä seistessä tai kävellessä alkaa se kipu ja se pakottaa pysähtymään ja odottamaan että kipu loppuu. Neuvolaan en ole soittanut ainakaan vielä, vaikka vähän onkin huoli että onko pienellä kaikki hyvin.

Mutta nyt, maali kauppaan...
Mimsy & Mini 16+6
 
Kiitti vinkeistä tuon B- puutoksen suhteen. En sitten tiedä onko sitä kun luin tuosta multivitan äitiysvitamiinipurkista että siinä pitäis olla ylikin päivän tarpeen ja olen päivittäin syöny... ehkäpä olen hymyilly liian leveästi tai oisko oksennellessa venyny :S Toivottavasti ei vauvalla ainakaan ole tän takia hätää..
 
(päivitetty tähän saakka)

:wave:

Onpahan taas tullut tekstiä. :) Paljon tervetuloa uusille odottajille, mukavaa kun joukko lisääntyy.

Oli taas kauheasti kommentoitavaakin, pitäisi vaan joka päivä jaksaa kirjoitella, mutta nyt on tuo neulominen vienyt niin mukanaan että puhelimella vaan käyn aina lukemassa ja sitten taas puikot sauhuamaan. =)

Äitiyspakkaus ja sen haalari Pakkauksen otan nyt, kun alkaa olla niin kulahtaneita jo osa taas noista vaatteista. Ja minusta oli tosi ihana tänä vuonna, lisäksi meillä menee tuo laatikko sänkykäyttöön niin senkin puoleen on otettava. Kahta pinnistä ei mahdu mihinkään. Haalari on ollut kyllä meillä käytössä tuosta 2008 pakkauksesta.
Nelonen syntyi lokakuussa ja meni vielä seuraavanakin talvena alkupuolella tuo. Viitoselle joka syntyi syyskuussa käytin ekana talvena, vähän oli reilu, mutta ei paljon haitannut. Meillä kyllä aika pieniä nuo lapsetkin, että varmaan menee vielä ensi talvena tälle vauvalle oikein hyvin.

Taromira Tiputin siut listalta sen takia kun en löytänyt haulla enää siun nikkiä ollenkaan, joten ajattelin että olet palstailun lopettanut kokonaan. :ashamed: No nyt on tiedot taas listalla. :)

Kyselit tuosta äippärahasta. Tämä on nyt jo kolmas jolle tulee vuoden 2006 tulojen mukaan tuo raha, kun en näiden välissä ole kuin pätkän aina ollut töissä. Mutta kuitenkin Kela suoraan maksaa sen parhaiden tulojen mukaan, eli jos siulla on ollut viimeiset 6 kk suuremmat tulot niin saat silloin niiden mukaan.

Eli näin luki miun edellisessä päätöksessä ja mitään verotietoja ei tarvinnut toimittaa, vaan suoraan katsoivat tuon miulle edullisimman mukaan.

Vanhempainpäivärahan määrä perustuu edellisen vanhempainpäivä-
rahanne perusteena olleeseen työtuloon ***** euroa. Työ-
tulo on tarkistettu päivärahaoikeuden alkamisvuoden ja edelli-
sen vuoden palkkakertoimien suhteessa. Tällä tavalla määrätty
vanhempainpäiväraha on suurempi kuin se, jonka saisitte
verotuksessa todetun vuoden 2008 työtulon, **** euroa,
perusteella.
Jos taas haet sen 6 kk mukaan niin silloin täytyy varmaan palkkalaskelma toimittaa Kelaan.

Toivottavasti edes vähän selvensi tuota asiaa. :)

Ihania massukuvia olitte laittanee. :heart: Niitä on aina niin mukava katsella ja kivasti alkaa olla jo vauvamasun näköisiäkin.

Neuvolakäynneistä oli taas kyselyä, täällä siis on myös kuukauden välein eli nyt on ollut 3 käyntiä joista yksi lääkäri. Ensi viikolla sitten neljäs käynti jolloin saapi Kelan paperit. Lisäksi on ollut nt-ultra ja perjantaina olisi sitten rakenneultra.

Varmaan muutakin piti kommentoida, mutta just nyt ei tule mieleen.

(.) Mein Kukkis on hävinnyt johonkin. :( Ei tunnu liikkeitä kun tosi harvoin ja mahakin on hävinnyt. No ehkä se siitä taas pullahtaa, tosin tuo liikkeiden tuntumattomuus vähän stressaa, mutta ei viitsi neuvolassa koko ajan rampata, kun viimeeksi sydän löi hienosti vaikka ei mitään tuntunutkaan. :) Perjantaita siis vaan odotellessa.

MLM ja Kukkavauva 20+6 (huomenna taas poksuu, nyt ollaan jo voitonpuolella. =))

muoks. Lisään vielä tuohon päiväraha hommaan, että tosiaan vuoden 2009 verotuksen mukaan tuo raha määräytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Jopas oli taas tekstiä ilmestynyt. :D

Tervetuloa uudet odottajat iloiseen seuraamme. :flower:

Äitiyspakkaus aiotaan ehdottomasti ottaa ja odotan jo innosta pinkeenä et saisikin sen jo tilattua. Miehellekin näytin kuvia et tollasia sieltä olis tulossa. Meillä vielä kaapit odottaa raivaamista ja tillaa pitäisi niistä saada pikkasen vaatteille ja tavaroille. Onneksi sentään keittiöremontti lähestyy jo loppuaan.

Tänään alko mulla koulu piiiiiiitkästä aikaa ja alkuun kotona jännitti tosi paljon. Taisi masuasukkikin reagoida äidin jännitykseen kun lähellä oli ettei aamiaiset ollut pöntössä ( ja mähän siis en oo kärsinyt pahoinvoinnista). Koulussa oli ihan hyvä reagtio kun kerto pikkusesta ja oikein yllättyivät että olin jo nin pitkällä kun se ei mukamas näy. En viittinyt sit kertoa et paidan alla oli jo nappi auki. :LOL: ja itsehän sen huomaa kun ei mulla ennen ole pahemmin tota mahaa ollut. Mun kohdalla on aina voinut todeta että painovoima is a bitch kun on tota hanuria ja reittä vaikka muille jakaa. :D

Torstaina ultra eli sitä ootellaan kuin kuuta nousevaa.

Nyt ruuanlaitttoon: Ah, arki palannut elämään ja väsymys on sen mukainen. |O

Jaksamista kaikille!

Vuokko ja Here 19+1
 
Sartsa83
Onnea Ogulille täältäkin poikalupauksesta :)

Kiitos -Amalia-.. helpommin sanottu kun tehty, mut yritän ja tässä oikeestaan on ollu nyt viime aikoina tää vihavaihe päällä. Viha syöpää kohtaan ja sitä ettei mun mielestä äiti pärjää kotona yksinään. Mulla toi tukivyö ei toimi. Ostin sen esikoisesta ja mulle iski niin kovat selkäkivut siitä, ettei tullu mitään. Kärsittävä siis kivuista sen mitä niitä on.

Nijan meidän jätkä oli 70cm noin 7-8kk ikäsenä. Muistaakseni. 6kk hän painoi 10kg. Ja tosiaan nyt vuoden iän saavutettuaan (sunnuntaina) hän painaa sen 13kg. Ja on aikalailla sen 82cm pitkä.

Omaa. Ei tästä tule mitään! Mä kävin YKSINÄNI autolla (eli juoksin raput alas ja kiipesin ne hetken päästä ylös) ja iski kovia kipuja mahaan. :O Ja sattu alapäähän. Nyt sitten Pätkis jumppaa ja riehuu mahassa niin että tuntuu koko ajan olevan kakkahätä. :D Noh, pääasia että liikkuu ja tunnen ne! :heart:

Huomenna ois aamusta pojan kanssa äidin mukaan hänen syöpälääkäriään tapaamaan. Haluan olla paikalla kuulemassa mitä ne sanoo ja missä mennään. Ja sanomassa mitä mieltä itse olen mistäkin.

Sekainen Sartsa ja riemukas Pätkis 19+3 :heart:
 
Heipat taas. Olihan alku viikolle!

Oltiin eilen työreissulla saaressa ja hyvä että siellä mikään matkapuhelinverkkokaan toimi. Onnistuin jotenkin sitten siinä ulkona kävellessä sotkeutumaan maastonmuotoihin ja jalkoihini ja kaaduin oikealle kyljelleni. (oikeassa kainalossa oli tietty läppäri ja vasemmassa puhelin..) Siinä sitten makoilin aikana selälläni ja työkaverit tuli nostaan mut ylös sieltä. Onneks oli sellainen tasainen maasto niin en iskeny itteäni mihkään. Käytännössä otin iskun vastaan kyynärpäällä ja polvella (se kun ei muutenkin oo jo romuna :D) Vammat oli pari naarmua polvessa ja kyynärpäässä ja likaantuneet housut sekä kolauksen kokenut ylpeys, kun silleen piti kaatuilla ihmisten ilmoilla...Soitin sit vielä synnärin päivystykseen ku kello oli jo yli neljän ja sanoivat, että vaavi on siellä hyvässä turvassa kohdussa (varsinkin tän vararavintokerroksen alla), että yleensä selviää säikähdyksellä. Eikä tässä kyl mitään kipuiluja tai vuotoja oo tullutkaan. Ja ihan hyvä ettei tullut, koska sieltä saaresta oli melkein tunnin paattimatka maihin (ehkä ambulanssivene ois ollu vähän nopeempi, mut silti). Mut veljeni ohjetta voisin ehkä koittaa noudattaa jatkossa: Koita nyt pysyä loppuaika pystyssä!

Nijan Mä aattelin jotenkin et tää nesteen tihkuminen nimenomaan on normaalia, mut ehkä jos tätä ois tapahtunu ilman raskautta niin oisin voinut olla vähän että Wut?

Me meinataan ottaa äippäpakkaus. Kävin ihailemassa jo viime vuoden pakkausta ja heti kun uuden pakkauksen kuvat tuli Kelan sivuille, kävin sitäkin kuolaamassa :) Toppahaalaria tulee varmasti käytettyä. Koska meillä ei oo muuta kulkumahdollisuutta kun vaunuilla ja julkisilla, niin ulkona tulee pakostakin oltua. Ja iso haalari ei liene mikään ongelma. Aina saa hihoja käännettyä :)

Mulle on tullut painoa 2 kiloa nyt raskauden aikana (enpä ole omalle vaa'alle noussut hetkeen itseasiassa) ja kun terkka antoi luvan kerätä 7 kiloa, niin olen ihan tyytyväinen siihen, että oon päässyt melkein puoleen väliin näin vähillä lisäkiloilla. Riittää sitten sinne loppuraskauteen enemmän nousuvaraa :) Joskin. Toivoisin, että selviäisin yhteensä enintään 5 kilon painonnousulla, mutta se tulee mikä tulee ja sitten tehdään töitä sen hävittämiseksi :)

NS en tiiä huomasitko, mutta meillä on siis rakenneultra 2.9.

Käsitöistä Eilen yritin aloittaa villiksiä, mutta eihän noilla pitkillä puikoilla niin pieniä saa tehtyä. Täytyy siis tänään mennä salille kaupan kautta :heart: Anoppi kysyi, että voiko tehdä meille vaunupeiton vaaville ja näytti lehdestä aivan ihanaa mallia. Ilmanmuuta saa tehdä! Ja sukkia uhkasi tehdä. Tiiän, että peitosta se saa hyvän, mutta sen sukat on ihan muodottomia niin saapa nähdä millaisia ovat :D

Viikonloppuna oltiin marjanpoimintahommissa miehen kanssa. Kerättiin karviaisia ja viinimarjoja ja syötiinkin vaikka kuinka :) Ihanaa! Harmittaa vaan kun pakkanen on jo valmiiksi niin täynnä mustikoita ja mansikoita, ettei sinne mahdu enää muita marjoja. Puolukkaan täytyy kyllä päästä syyskuussa vielä. Ihan pakko.

Maijuli muiltakin se kuului jo mutta siis B-vitamiinia vaan lisää huulipielten halkeillessa. Eikä nyt suotta kannata huolestua vauvan puolesta. Vauva ottaa sen minkä tarvii ja siksi sulla on puutosta. Lisäät vaan vaikka erikseen b-vitamiinia niin saat itselleskin riittävästi :)

Pyykkikoneen jyllätessä on hyvä ottaa tirsat ja lähteä sit salille. Ihanaa tiistaita kaikille!

Anskutin ja Syllikki 17+3
 

Yhteistyössä