Tammikuun Vauvat 2012 elokuussa

mahan kostellusta, mä oon kans sitä mieltä, ettten haluu tuntemattomien ihmisten tulla kostetteleen mun massua, se on jotenkin häiritsevää. oma mies ja äiti, sekä ehkäpä sisaruksetkin, mutta vain harvat ja valitut :)

Sitteen kysyisin et kuinka moni aikoo kysyä sukupuolta rakenneultrassa? Mä haluaisin tietää, vaik eihän se asioita mitään muuta, mut miehelle se on ehdoton ei. kait siin säilyy jännitys viimeseen asti, tiedä siitä.

Sitten kysyisin viel et voiko vauvan sykkeestä päätellä sen, kumpi on tulossa? Joskus aikonaan ku äiti on oottanu mun vanhempaa sisarusta, niin vanhempi kätilö oli sanonu et kyllä tämä sykkeiden perusteella on selvä tyttö, ja niinhän siin kävi :D

Painosta älkää mammat huolehtiko tosiaan siitä painosta, sitä tulee ja sitä menee, onko sillä nyt niin väliä tuleeko pari kiloa vai miten? niinkun joku sano, kyl neuvolatäti sanoo sittenkun on aihetta vähän tarkkailla painoa. Itte oon syöny kyl vähän laidasta laitaan, pariviikkoa ku sain nauttia siitä, ettei tarvinnu oksentaa, niin kyl sitä tuli syötyä vähän hyväskää ja sit vastapainoks sille vähän suolasta :D mutta nytkun oksentelu on taas alkanu, täällä kituutellaan parilla hassulla luumulla, kun muu ei pysy sisällä. painoa tullu lähtöpainosta noin 400 grammaa.

(.) Mulla kanssa olis ensiviikolla neuvola! kylläpä viimekerrasta onkin aikaa! Hitsi nykyään tuntuu viikot menevän oikeen vauhilla eteenpäin, pianhan sitä ollaan jo puolessavälissä! ekat viikot meni jännittäessä, pysyykö pikkunen kyydissä tai onko siellä ylipäätäsä ees ketään, ja nyt viikot menee vauhilla etiäppäin, ja ootetaan niitä ensimmäisiä liikkeita. Liikeitä ei tosin en oo viel tuntenu. paha sanoa, kun eka raskaus kyseessä, et miltä ne liikkeet edes tuntuu? :confused: tääällä ihan päivät menee tuon pahoinvoinnin kanssa. Ja kun huomenna pitäis lähtee Himokselle koko viikonlopuks, kyllä sitä reissua on ootettu, niin erittäin mukavaa jos koko reissu menee sisätiloissa pöntön kanssa! sitten tämä neiti ei hyvää tykkää! :stick: Eikait mulla oikeen muuta, purinpahan sydäntä oikeen melkosesti, helpotti. :D

Niiskuneiti 14+3 <3
 
Heippa!

Onpa inhottavaa että niiskuneidillä on pahoinvointi tullu takaisin!! Mutta eiköhän se siitä joskus lopu kokonaan, toivottavasti!!

Mua ei muuten haittaisi toi painonnousu ( tähän mennessä siis 2kg, aika maltallista kai kuitenkin) mutta kun pitäisi parin viikon kuluttua mahtua morsiuspukuun niin tulee vähän paineita!!! Sitä jo joudutaan aika paljon muokkaavaan, kasvava rintavarustus kun ei mahdu enää mukaan...:D

Mulle on taas tullu sellanen inhottava ajatus, että onkohan tuolla masussa kaikki hyvin.. :( vaikkakin ainakin siihen malliin se maha on kasvanu että luulisi! vai mikä siellä sitten kasvaa?? Liikkeitä saadaan täällä vielä odottaa varsmasti aika pitkään, harmi :(

Tinttara ja papunen 14+5
 
Pitkästä aikaa mäkin tänne keskustelen. Jos sitä nyt aktivoituis, kun asia alkaa pikku hiljaa tulemaan konkreettisemmaksi. Liikkeitä ei vielä tunne, mutta varmaan lähiaikoina.

Rakenneultrassa varmaan kysytään sukupuolta, uteliaisuus vie voiton :D Rakenneultra on kolmen viikon päästä, iik!

Tänään olin neuvolassa ja sinne kuulu seuraavaa:

Rv 17+2

Paino: 67,2 (vielä -1kg alusta)
RR: 115/67
Pissatestit puhtaat
Hb:-
Kohdunpohjan korkeus: 15 cm
Sydämen syke: 150

Seuraava olis sitten neljän viikon päästä ja rakenneultra tosiaan kolmen viikon päästä.

Mulla on koiria joiden kanssa lenkkeilen päivittäin ja agilitya harrastan ja kisaan aktiivisesti. Vielä on paineltu "täysiä" ja tuntemuksia seuraillaan. Neuvolan mukaan voi vapaasit painaa niin kauan kuin hyvältä tuntuu.

Kesäloma loppuu tämän viikon jälkeen, neljä viikkoa ollut. Olen todellinen työnarkomaani ja tämän viikon olen jo ruvennut olemaan "valmis" lomailuun ja kiva palailla töihin. Aktiivisena ihmisenä äitiysloma vähän ruvennut "hirvittämään" miten sitä saa aikansa kulumaan ilman, että menee pitkin seiniä :(

Mutta tännepäin kuuluu siis oikein hyvää ja hyviä vointeja kaikille muillekin :)

Laskettu aika on muuten muutettu niskaturvotusultrassa 9.1

Jenny82 + Nappula 17+2
 
Heissan taas. Jäänyt tuo kirjoitteleminen mutta lukenut olen kyllä tunnolisesti. En vain ole jaksanut/ehtinyt kirjoitella.

Sori, nyt tulee vähän omaa napaa mutta mutta... Me saatiin asunto, ei onneksi kauaa kestäny hakemuksen laittamisesta asunnon saantiin. Muutamassa viikossa saatiin. Ja vielä kivasti samalta alueelta missä jo asutaan joten ei tarvitse kauas muuttaa eikä vaihtaa neukkaa tai muutakaan. syyskuussa sitten pääseekin laittelemaan isompiin neliöihin kotia.

Mitäs muuta... Oma olotila ollut nyt ihan mukava. Tosin pari kertaa selkä kipuillut yöllä, mutta se varmaankin johtunut asennosta. Kun tuppaan nukkumaan ihme mutkalla. Nukkumisesta tulikin mieleen... kenelläkään muulla ongelmia unirytmin kanssa? mulla on pyörähtänyt rytmi ihan ympäri, nukkuisin mielelläni koko päivän ja valvoisin yön. illalla on hankala nukahtaa ja vaikka nukkuisinkin yöllä niin päivällä tulee olo että pakko päästä nukkumaan. Eli nukun siis PALJON ja silti väsyttää. Rautaa olen syönyt ensimmäisestä neukka käynnistä asti kun oli matala Hb ja arveltiin neukan tädin kanssa molemmat että rauta tekisi ihan hyvää. Kellään vinkkejä mitä tehdä tän jutun kanssa?

Painosta on ollu keskustelua, onko muuten ihan normaalia että paino tippuu ensimmäisellä kolmanneksella? :confused: Mulla lähti 5 kiloa niin että humahti ja hitaasti mutta varmasti on edelleen suunta alaspäin. Syön kuitenkin aika reilusti ja pyrin syömään terveellisestikin... Huolestuttaa hiukan, vaikka toisaalta mulla oli jo alussa tuota elopainoa sen verran ettei kovin montaa kymmentä kiloa tässä haluaisi ottaa.

Mutta nyt mä menen... jos sitä yrittäisi nukkuakin
Mimsy & Mini 15 (tai jos tarkkoja ollaan niin torstain puolellehan tämä meni että 15+1, mut joo)
 
Sartsa83
Maha siis mua ärsytti suunnattomasti esikoisesta kun koko ajan päiviteltiin:"voi miten iso maha sulla on! Tulee kyllä VALTAVA lapsi. Eikös sen pitäs syntyä ihan pian?" Ja aikaa siinä vaiheessa synnytykseen oli vielä joku 10vkoa! :ashamed: Hitto et meikä oli pillahtaa itkuun siinä. Mut mulla on just se, kun oon periaatteessa ylipainonen vaikka neuvolat ja moni hokeekin, ettei se musta niin näy. Persettä mulla onkin vaikka muille jakaa ja aina oon vyötäröstä ollu hoikka. Ehkä se maha sit sen takia näytti isolta ja koska mulla on eteenpäin kallistunu kohtu... se vielä lisää sitä että maha näkyy helpommin. Nyt tosin alkanu tuntuun että maha hävinny jonnekin.... tänä aamuna oli vaan pientä nahkanriekaletta maatessa ja siellä jossain tuntu pienen pieni alue, missä kohtu ois. :O Ei tajua.. ehkä mä soitan mielenrauhani kannalta neuvolaan tänään ja pyydän päästä ylimääräselle käynnille kuunnelluttaa sydänäänet. Mä tein esikoisesta sitä alussa ihan koko ajan. Vasta kun 20+ alko kunnolla liikehtiin, luotin siihen et kaikki on hyvin. Nytkin tässä on se, että masussa on ollu hiljaiseloo.. sekin heti saa varpailleen. :/ Ärsyttävää... mut ei vauva kyllä liiku jos äiti stressaa...
 
Sartsa83
Kiitos Carcas :hug: :heart:

Sukupuolen kysyminen me kysytään, vaikka tosiaan se ei mitään muutakaan. :) Mutta ihan noin niinkun kun oon tämmönen touhottaja ja tykkään sisustaa, suunnitella, tehä kaikkee, niin jos vaikka tyttökin tulis, niin vois sitten alkaa hommaileen pikku hiljaa tyttelin vaatteita.. tosin, siinä voi käydä myös niin, ettei varmuutta sukupuolesta ole syntymään saakka. Siinä vaiheessa koittaa vaan pitää kaikki neutraalit vauvan vaatteet esillä. :)

Jenny täällä kans 3vkon päästä ultra.. tai oikeestaan 2vkoa ja 3-4pvää. ;) Koska se on maanantaina 22.8. :) Hyvät kuulumiset sulla neuvolasta. :) Kiva.

Mimsy missäs kaupungissa te asuttekaan?? Kun saitte nuin nopeasti asunnon? Nyt hieman käy kateeksi. Mutta onneksi olkoon.

Omaa. Täällä tosiaan jatkuu tää ärsytys, ahdistus.. kakka olo siis. Mahaankin sattuu vaan. Ja väsyttää. Ei kiva ollenkaan. Noh, näillä mennään.. ja alan selvitteleen sairaspäivärahahakemustouhuja kelan kanssa...

Sartsa ja Pätkis 17+5 :heart:
 
Pikapäivitykset täältäki pitkästä aikaa. Lukemassa käyn päivittäin, mutta ei oikein omassa olossa ole mitään ihmeellistä eikä teidänkään jutuissa ole ollut mitään erityistä kommentoitavaa, mitä joku muu ei olisi jo tyhjentävästi kommentoinut, niin jäänyt sitten vähemmälle.

Me lähdetään parin tunnin päästä asuntoautoreissulle Eurooppaan, suuntana mm. Praha, Wien, Gardajärvi, sieltä ehkä Sveitsiin ja Luxemburgiin ja elokuun lopussa sitten kotiin :) Joten kirjoittelut voi tässä kuussa jäädä tooosi vähälle.

Liikkeitä ei vielä tunnu, niitä kovasti odottelen jo. En edes muista milloin kakkosesta tunsin liikkeitä, esikoisesta ehkä joskus lähempänä 20 viikkoa vasta. Joten ei kai pitäisi hermoilla. Doppler lähtee reissuun mukaan, se vähän tuo luottamusta.

Olo on vieläkin aika huono, mutta päätin että sysään sen diabetespelon nyt taka-alalle. Sokerirastitukset on edessä sitten lokakuussa, tai ehkä pyydän päästä niihin jo aiemminkin, eiköhän se sitten selviä. Reissua en kuitenkaan murehtimisella pilaa. :)

Mutta nyt aamupalalle ja viimeiset tavarat autoon :wave: Voikaahan hyvin mammat :cool:

Pinuski 16+1
 
Moi pitkästä aikaa :)
Joka päivä, tai melkeen joka päivä, käyn lukemassa, mutta harvoin tulee kommentoitua.
Ihan ekaks Sartsa :hug: Kovasti jaksuja sulle rankkaan tilanteeseen. Elähän stressaa liikaa. Eiköhän pikkasella ole kaikki hyvin. Itsekin olen sellanen joka kokoajan pelkää että jokin on pielessä. Elämä menee niinkuin menee eikä se stressi, itsensä syyllistäminen ja jännittäminen ainakaan helpota tilannetta. Koita nauttia niistä iloisista asioista (vaikkapa siitä pikkuvesselistä joka jaloissa jo pyörii) ja tehdä joka päivä jotain pientä kivaa =)
Niiskuneiti Sulle myös kovasti jaksamisia pahoinvoinnin kanssa. Toivottavasti alkais helpottaa ja voisit pikkasen nauttiakkin raskaudesta. Eikö siihen pahoinvointiin ole mitään lääkettä joka voisi auttaa?
Nijan Sulle myös jaksuja. Toivottavasti paino alkaisi nousta. Muista pitää itsestäsi huolta, sinä olet tärkeä =)

Monet täällä ovatkin jo tunteneet liikkeitä hyvin varhaisilla viikoilla. Itse vasta muutaman kerran olen pientä liikettä tuntenut, ja huoli tietenkin välillä nostaa päätään... onko kaikki hyvin Murulla.. Onneksi ensi viikolla on neuvola, niin pääsee kuuntelemaan, kuuluuko mitään.
Masun kasvusta ja koskettelusta on myös ollut puhetta. Mulla masu kasvaa, ja on jo tosi iso. Ei epäilystäkään :whistle:. Loppuajasta monet varsinkin vanhemmat ihmiset kauhistelevat "pientä tyttö reppanaa" kun maha noin iso jo on. Vähän tuntuu kyllä pahalta, tai tuntuu pahalta just se "voi sinua pientä tyttöä". Masua minä kyllä rakastan, tuntuu ihanalta omistaa vauva masu. Joskus se koskettelu kyllä häiritsee, riippuu vähän millä päällä itse on :ashamed:

Tänään ajattelin alkaa neuloa pikkuruisia sukkia. Kyllähän niitä on jemmassa, mutta jos muutamat neuloisi. Sit löysin ihanan haalarin Settiin kuuluu: Neulottu DROPS raglanpuku ja virkattu nalle , en tosin tiedä tuleeko sen tekemisestä mitään, mutta jos yrittäis. Täällä dropsilla on muuten ihania lankojakin, eikä hinta musta ole hirveä.

Nyt kun alkaa olo olla hyvä, pitäisi alkaa taas lenkittää noita koiria. Meillä on kaksi koiraa. Aina vaan meinaa olla se aika kortilla. Isännällä kun on töitä melki koko ajan. Viiden vuoden aikana on pitänyt vain muutaman vapaa päivän. Ei vapaata siis viikonloppuisinkaan.

Mulla iski sitten allergia tässä raskaudessa. 7 vuotta pystyin olemaan jo ilman lääkkeitä, mutta nyt on taas kauhee nuha. Ja minähän en lääkkeitä käytä ellei ihan pakko ole.

:attn:Onko kukaan muuten tehnyt sitä vauvan neuletuubia? Onko teillä Blogeja? Itse olen blogi-ihminen ja niitä jonkin verran tulee lueskeltua.

Noniin, mie lopetan tämän romaanin.

Halauksia kaikille masuille :)

-Amalia- ja Muru 17+0

ps. minua tuskin löytää fb:stä. mie en siellä enää juurikaan jaksa pyöriä
 
Moi!

Tulin vain pikapikaa kertomaan, että kyllä täällä vielä mukana ollaan!
Juttua tulee päivittäin niin älyttömästi, että en ehdi kuin lukea ne pikaisesti.
Enkä sit viitsi kirjoitella, kun en halua "unohtaa" ketään, ja sit saattais tulla vain omaa napaa.

Olen siis täällä taustalla :)

Sartsalleko piti laittaa privaa siitä FB-ryhmään liittymisestä?

Halauksin,

DumDum & Salamatkustaja 14+4
 
Moi moi taas! :)

En minäkään aio tuonne fb:n puolelle kokonaan kadota vaikka mukana siellä olen! :)

Voimia pahoinvoiville, ei kuulosta hääviltä, edelleenkää.. :( :hug:

Mahan koskettelusta ootte puhuneet, mä en voi sietää sitä, en oikein keltään muulta kuin mieheltä..Ekan kanssa ajattelin et no ei kai se voi niin inhaa olla, mut oli se sit kuitenkin loppujen lopuks..Eli meikäläisen mahaa ei tartte tuttujen tai tuntemattomien taputella.. :D

Rakenneultra ja sukupuoli on taas ollut tapetilla myös, me ei meinattu tällä kertaa kysyä ollenkaan että kumpi tulee, tosin pahoin pelkään että jos on kuin veljensä, sitä ei voi olla näkemättä... :whistle: Ja mun tyttöoloni on muuttunut poikaoloksi, melkein 110% varma sellainen.. ;)
Itse rakenneultraan meillä on vielä reilu kk, syyskuun puolessavälissä kuten monella muullakki, viikkoja ollessa 22+1.

Painoa mulle tuli ekasta +23kg josta osa oli ihan silkkää läskiä joka myös sitten tiukasti jäi, eli kannattaa sitä painoa kuitenkin vähä tarkkailla, koska ei sekään mukavaa ole että sit hiki hatussa yrität päästä niistä kiloista eroon.. :( Toki toisille tulee painoa, teki mitä tahansa, kroppa kun kuitenkin reagoi raskauteen keräämällä vähän rasvavarastoa että pikkuiselle riittää ruokaa.

Ite oon nyt tän toisen kanssa toistaiseks päässy pienillä kiloilla, eli niitä on tullut varmaan sen pari (toivottavasti), mutta kyllä nyt tulee liikuttuakin enemmän kuin ekaa odottaessa.
Mutta mulla itsellä on paha taipumus tuijottaa nyt liikaakin vaakaa ja itseasiassa mun pitää asia neuvolassa ottaakin puheeks, th nimittäin painosta paasaa ja syömishäiriöisen taustalla varustettuna alkaa aivan liikaa miettimään, ressaamaan ja säätelemään.. : /

Mutta joo, mä palailen astialle huomisen neuvolan jälkeen vaikka.. :) Mukavaa torstaita kaikille!

Maira ja pimpula 16+2
 
Amalia: En tiedä monettako odotat, mutta itse olin eilen neuvolassa (17+2), liikkeitä en tunne (esikoinen), kaikki kuitenkin hyvin :) Neuvolan täti ainakin sano, että esikoisista tuntuu yleensä lähemmäs 20 viikkoa, voi mennä jopa yli?! Ja samaa olen muutamalta kaverilta kuullu... Mutta odotellaan ja kuulostellaan :)

Jenny82 17+3
 
HeippaHei kaikki.. :) Ei täälläkään tunnu vielä mitään vaikka viikkoja nyt 18+2.. Mutta mikä parasta, eilen oli postiin tullut meijän ihka oma kotidoppleri ja sillä sitten kuunneltiin illalla sydän ääniä ja voi hitsi kuin kivasti ne kuulukaan <3 :') Kiva kun mies ei aina pääse ultraan mukaan ni voi kuunnella välillä kotonakin :)

Itelläni on sellanen pienen pieni toive että tyttö tulisi ( ensimmäistä odotan ja miehellä jo 2 lasta edellisestä suhteesta ni voi olla että jää ainoaksi).. Mut on kyllä ihan sellanen olo et siellä ois kumminkin poika.. en kyllä tiiä mut jotenkin sellanen tunne.. 28.8 meillä on se 2. rakenneultra ja siellähän sen sais sitten tietää ;)
 
Sukupuolen mies haluais tietää, mä taas haluaisin jännätä sinne syntymään asti. Jos näkyy ultrassa kumpi tulee niin sit näkyy, en ala sen takia siellä silmät kii oleen jos toinen viittiikin näyttää mitä siellä jalkojen välissä on :)

Kotidoppler on kyllä pelastanu monelta stressiltä. Viimeks eilen oli pakko kuunnella onko toinen edelleen hengis, ja siellähän sillä oli äänistä päätellen jumpat menossa :heart:

(.) Nyt kun tää vattapöpö on hellittäny niin tuntuu että olis tulossa flunssa. On kyllä niin kipee olo tällä hetkellä vaikkei kunnon nuhaa taikka yskää oo :/ Illalla oli lämpöilyä ja sen kyllä huomas heti olosta. Ei tartte olla kun sen 37 kuumemittaris niin oon ihan kipeen olonen.

Kokkaako teijän miehet?
Vai onko se vaan naisten hommaa? Välillä olis niin kiva mennä valmiiseen ruokapöytään, mutta mies vetoo siihen ettei se osaa kokata. Ja jos kerran pari tekee voileipää iltapalaks mulle niin kauhee vouhotus siitä kuinka se joutuu mua palveleen.

Nijan 17+0 poks poks :)
 
Nijan: Mä olen niin onnellisessa asemassa, että mies kokkaa meillä käytännössä aina. Tai no teen mä ehkä joka 20s kerta ruokaa :D Ja sillonki se vahtii vieressä :D Mies vielä tykkää tehdä erilaisia ruokia ja kokeilla uutta, joten nam :D
 
  • Tykkää
Reactions: Muksuluuri
Meikäläinen tuli kertoon vaan sen, et tänään suunnataan Himokselle koko viikonlopuks hyvässä porukassa :) itse taidan teipata tuon muovipussin kaulan alle, kun ei pahoinvointi ole helpottanut! :stick: palailenpa sunnuntaina taas tänne suunnille. Voikaahan hyvin mammat!

Niiskuneiti ja mötkö 14+4
 
Sartsa83
Dumdum jeps.. mulle privaa. :)

Nijan KYLLÄ!!! Mies kokkaa ja vieläpä AH, niin ihanaa ruokaa!:heart: :heart: :heart: Olen muutenkin siinä onnellisessa asemassa myöskin, että hän myös siivoaa ja hoitaa moitteettomasti lasta. :heart: Oli siis ihanaa olla pari yötä pois tietäen ettei pojalla ole hätäpäivää. :) Mutta itsepä en sitten saanutkaan niin kovin irti siitä reissusta kun ois pitäny saada. : /

Omaa. Soitin tosiaan tuossa 11-> neuvolaan ja sanoin että panikoin täällä onko tuolla masussa enää mitään elämää, kun ei tuo mahakaan tunnu mihkään kasvavan... noh, neuvolatäti käski mut sinne käväsee ja sain heti 12.45 ajan. :) Oltiinkin siellä jo pojan kanssa 12.35 ja heti päästiin sisään. :) Eipä tarvinnu doppleria kun vähän asetella alavattalle vasemmalle puolelle, niin johan pompotti ja kovaan ääneen! :) :heart: :heart: Siellä se äidin rakas kulta pieni olikin. :heart: Ja jos yhtään siinä ynnäilin, niin sykkeet ois ehkä olleet siinä jossain 160tietämillä.. ehkä 150-160. :) :heart: OIJOI!!! JIPIIIIII!!!!!!!! :heart: :heart: :heart:

Sartsa ja Pätkis 17+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: SenSen
Nijan, täälläkin mies kyllä kokkailee :) Monesti tehdään yhdessä ruokaa, eli kumpikin osallistuu edes jotenkin. Välillä minä enemmän, välillä mies enemmän. Ja onpa ollut monta kertaa ruuat odottelemassa kun tulen kotiin töistä :heart: Eihän ne aina välttämättä mitään herkkupöperöitä ole, mutta ei sillä väliä - pääasia että yrittää! Ja jos ei kumpikaan jaksa tehdä mitään niin sitten syödään sitä mitä jääkaapista sattuu löytymään. Ei siis paljoa stressailla tuosta ruuanlaitosta, eikä mies onneksi vaadikaan että joka päivä pitäisi olla mitään gourmet-ruokaa tarjolla :)

Sartsa, ihanaa että sait mielenrauhan tuon asian suhteen! Itsekin olen jo pitkään miettinyt että onkohan siellä masussa enää ketään, mutta yritän nyt vaan rauhassa odotella ensi torstain neuvolaan asti...

niiskuneiti, mukavaa reissua ja yritähän vähitellen toipua tuosta pahoinvoinnista. Jospa se pahoinvointi unohtuu ja jää viikonloppuna sinne Himokselle kun on muuta tekemistä ;) Tsemppiä!

Sukupuolta en ainakaan itse halua tietää ennakkoon. Toisaalta jos tulokas kovin auliisti vehkeitä esittelee ultrassa niin eipä tuo haittaakaan. Mutta asiakseen ei sitä kysellä / haluta selvittää.

Mahan koskettelu saa jo ajatuksena karvat nousemaan pystyyn. Ei, ei, ei. Ainoastaan mies saa (ja pitääkin) koskettaa. Muut mikäli itse niin sitten myöhemmin haluan (liikkeitä kokeilemaan tms.). Toivottavasti lähipiiristä ei löytysikään innokkaita hiplaajia...

ON: valkkaria lurahtelee välillä niin että housut on märkinä (anteeksi tämä tietoisku) :x Ja mahaa pistelee ja kouristelee aina välillä. Jos housut vähänkään kiristävät niin ah miten tuntuukaan inhottavalta. Nappi auki pitää kulkea ympäriinsä... joskohan niitä mammahousuja alkaisi vähitellen käyttämään...! Miten tästä epäuskoisuudesta pääsisi eroon! Oon jo harkinnut sen kotidopplerin ostamista, mutta mies on vähän sitä mieltä ettei semmoiseen turhaan laiteta rahoja. Huoh. Kunpa liikkeet alkaisi tuntua pian, mutta on varmaan turha toivo kun istukkakin on kuulemma edessä... :(

SenSen rv16+4
 
SenSen: sama vika täälläkin, housut märkänä koko ajan...:ashamed: Ei onneksi kuitenkaan kutinaa tai muuta vaivaa niin että eiköhän tämän kestä ;)
Ja housut painaa täälläkin!! Kummallista kun ei se maha nyt NIIN iso ole. Jotenki vaan tuntuu että ei sais olla mitään ton mahan päällä niin olis hyvä!! En oikein osaa mennä vielä äippähousuja ostaan, jotenki ajatellu että sitten kun oikeesti iso maha. Ja toisaalta, normi vaatteet menee vielä ihan hyvin päälle, silti vaan puristaa ja ahistaa...:confused:
 
Voi teitä onnekkaita keiden miehet kokkaa :) Kyllä mä tosta vielä koulutan sellasen joka osaa edes jotain tehdä :p

SenSen täälläkin tota lorahtelua tapahtuu, on kyllä varsin epämiellyttävää välillä. Ja nappi auki on täällä kuljettu jo useempi viikko :)
 
Sartsa83 Jyväskylässä asustellaan, tosin ehkä yhdellä inhotuimmista alueista nimittäin surullisen kuuluisassa Pupuhuhdassa. Me on kyllä saatu tosi nopeesti asunto aina kun on tarvetta ollu, SATO:n asuntoja ollut nyt tämä ja seuraavakin on SATO:lta.

Sukupuolen kysymisestä oli tuossa juttua. Me ajateltiin kysyä, sen verran ollaan uteliaita. Mutta ei meillä mitään erityistä toivetta ole kumpi "pitäisi" tulla, kunhan vain olisi terve niin hyvä.

Ja pieni pätkä omaa napaa... Meillä oli tänään neuvola, painosta vähän tuli kommenttia kun oli melkein 5 kiloa pudonnut edellisen neuvolakäynnin jälkeen. Onneksi ei sitten kuitenkaan pitäisi olla haittaa siitä kun kyse on vain kiloista jotka kertyivät ensimmäisen raskauskuukauden aikana herkuttelusta ja muusta sellaisesta. Että kaiken kaikkiaan mulle on 600g tullut lisää painoa siihen mitä painoin ennen raskautta.
 
Sartsa83
-Amalia- :hug: :heart:

Sensen kiitos.. juu, oli kyllä huojentavaa. :) :heart: Ja SAMA TÄÄLLÄ, valkkaria lurahtelee välillä ihan kiitettävästi.. peräpukamat vaivaa ja alapäätäkin kutisee, mutta ei varsinaisesti oo hiivaa, vaan se iho on sieltä välilihan seudulta oudosti rikki. :O Ei tajua... Mä käytän sellasia housuja paljon kun kotiäitinä olen, ettei niissä oo nappeja tai sit ne on mammapöksyjä.. ei siis paina alavattaa. :)
 
Maira mulle tuli esikoisesta 20kg painoa ja sen takia tästä painosta nyt vähän kitisen :D Eli siis sanoin jo ekan raskauden jälkeen, että teen mitä vaan että sitä ei tulis niin paljoo ja nyt alussa oli tullu jo 2kg, en tajua miten :D Mutta siis, pääasia minkä takia en haluis lihoa noin paljoa on, että en tunne oloa hyväksi niin paljon isommassa kehossa. Raskauden jälkeenkin ne kilot kyllä laskee mielialaa :(

Sartsa onneks pääsit neuvolaan tarkistuttamaan tilanteen ja huoli on poissa :) Mitenkäs nuo sykkeet, eikös niistä pitäs voida "ennustaa" sukupuolta;)Mulla oli viime neuvolassa sykkeet 145 tietämillä, mut niin oli tästä esikoistytöstäkin :D

Sukupuolesta mun tekis mieli tietää kumpi on tulossa, jos siis vaan näkyy, mutta mies ei halua:kieh:Kyllä mäkin nyt pystyn olemaan tietämättä, en esikoisesta halunnut tietää, mutta tavallaan ois ollu kiva tietää nyt..

Kokkailusta mun mies kyllä tekee ruokaa ja hyvää sellasta sillon kun sillä aikaa on :) Arkisin jää kyllä mun niskoille kun se tekee niin pitkää päivää, mutta viikonloppusin sit tekee ruokia..

Nijan sanos miehelles jos ei kerta "osaa tehdä" ruokaa, että kannattaa alkaa harjoittelemaan hyvissä ajoin kun saa sit olla lapsellekkin tekemässä ruokaa;)Ja ihan samat valmiudet sillä on sitä ruokaa tehdä kun sullakin :D Eli siis vaikka joku kotitalouden kirja käteen ja keittiöön! :)

Hämmästys oli tänään suuri kun sain äitiyspolilta ajan pelkopolille. Siis tiistaina oli neuvola jolloin tehtiin lähete ja tänään tuli jo postissa!:OAika olis syyskuun lopussa ja paikalla sekä lääkäri, että kätilö, mikä mun mielestä vähän outoa...? :D Mutta tosi hyvä juttu, että ottavat sinne, lähinnä haluisin käydä tuon edellisen synnytyksen läpi joka kesti niin kauan ja en muista siitä oikein mitään:|

tinker_ rv16+4
 
Iltoja!

Tervetuloa misux ja Maijuli84. :flower:

Muokkailin vähän tuota etusivun listaa ja lisäsin sinne kadonneet, eli sellaiset jotka eivät ole kirjoittaneet toukokuun jälkeen. Jos nimimerkki on listassa ja et olekkaan kadonnut niin huutele niin lisään tiedot takaisin. :)

Sitten kommentointia.

Sukupuoli aiotaan kysyä jos sattuu näkymään. Haluan tietää että pääseekö shoppailemaan pojan vaatteita ja laittamaan noita vanhoja kirpparille. :)

Meillä minä hoitelen suurimmaksi osaksi tuon ruokapuolen, mies on ehkä kerran pari kokkaillut. Väittää ettei osaa vaikka tiedän että kyllä tuo ruokaa osaa laittaa. :p Laiskuus ehkä vaivaa...

Masusta ja sen koon kommentoinnista on ollut puhetta myös. Ei minua ole nuo kommentit koosta haitanneet koskaan eikä sekään haitta jos joku haluaa sitä kokeilla. Tietysti kohteliasta kysyä ensin, mutta en kyllä loukkaannu vaikka ei kysyisikään. :)

Paino Täällä on se onnellinen tilanne että painoa ei ole tullut yhtään lisää. Kerrankin näin päin, kun yleensä on tullut vähän liiankin herkästi. :D Mutta en kyllä ole koskaan tuosta mitenkään stressannut, tulee mitä tulee ja sitten laihdutellaan jos jaksetaan....

-Amalia- Miun piti oikein Lahdesta asti hakea noita Dropsin lankoja ja nyt olen tuosta Alpacca-langasta neulonut housut ja sitten ne sukat. Työn alla on villatakki seuraavaksi, sitten tumput ja hattu vielä pitäisi väkertää.

niiiiskuneiti Sanoisin että ei noista sykkeistä voi päätellä että kumpi tulee, meillä ainakin kaikilla on ollut sykkeet siinä 120-130 välillä ja tuloksena on kaksi poikaa ja kolme tyttöä. Enitenhän tuohon vaikuttaa että nukkuuko vauva vai reuhaako masussa. :)

Jomi Tsemppiä sinne ulkomaille. :hug:

(.) Eilen tuntui ensimmäiset liikkeet mahan ulkopuolella. :heart: Nyt pitää alkaa miehen kanssa taas jahti, että tuo ukkokin tuntisi jotain.
Tänään zumbatessa tuli ensimmäistä kertaa sellainen olo, että ehkä pitää ottaa vähän rauhallisemmin. Kaikki liikkeet ei enää tuntuneetkaan niin mukavilta, joten ehkä pitää ottaa vähän rauhallisemmin nyt ja lisätä lenkkeilyä tuon sijaan. :(
Tässä olisi masukuvaa tältä päivältä eli nyt viikkoja 19+1.



Alkaa olla jo kokoa, että ei ihmekkään ettei niin ketterästi enää taivu liikkumaan. :D

Hassua ajatella että kuuden päivän päästä on jo puoliväli. :O Mihin tää aika oikein katosi???

MLM ja kukkis 19+1
 
Tässä vain omaa napaa kun se mieltä niin kovasti painaa.
Oon useamman kerran neuvolaan soitellut, kun tuo alavatsa on niin kipeä ollut ja tuntuu supisteluja. Muutaman yönkin oon valvonut. Neuvolasta on käsketty tuoda pissanäyte joka oli puhdas. Sitte sanottiin että seurailla ja jos kipu sietämätön niin sitte päivystykseen...tai on varmaan vaan kasvukipuja...
Onneksi oli sitte tuo lääkärinneuvola jossa otettiin useita näytteitä alapäästä ja nyt kun kysyin tuloksia niin löytyi streptokokki-arvot koholla.
Ei kuulemma tehdä mitään ennen synnytystä. Synnytyksessä antibiootti-tippa, ettei tartu vauvaan.
Eikä testata uudellen raskauden aikana.
Onko kenelläkään toisella tätä bakteeria ja hoidetaanko sitä raskauden aikana?

Fantteli 15+0 ...ja viikot taas poksuu
 

Yhteistyössä