**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

Apua kuin kauhea määrä juttua tullut taas. :) Täälläki kotiongelmat nyt toistaiseksi selätetty. Ehkä tää meno vielä lähiviikkoina normalisoituu.

Hyviä ultrakuulumisia oli täällä kerrottu taas. Onnea niistä! :heart:

Tsemppiä vuotojen kans niistä kärsiville! :hug:

Mullaki on viimein tänään se nt-ultra. Ei onneks oo tarvinut juurikaan jännittää ja/tai valvoa koko hemmetin yötä ja pyöritellä kaikki mahdolliset kauhuskenaariot läpi, että entä jos.. :stick: Vaikka jotenkin sitä kuitenkin elää jossain utopiassa, et ku esikoisen kans ei ollu mitään ongelmaa nii eihän tämänkään kans voi olla!?! :D On kumma ihmisen mieli. No tänäänhän vähän edes selviää tilanne.
 
perjantaina neuvolalääkäri ja pitäis nyt taas siihen asti jännäillä ton mahatyypin kuntoa. koitan olla kyllä ihan positiivisin mielin kun tässä nyt ei sen lauantain vuotoa kummemmin ole mitään oirehdintaa ollut vaikka huolettaahan se silti.
jos ei muuta niin oon onnistunut aika selvästi tuhoamaan lähipiirin kokemattomampien mielikuvat siitä että raskaus olisi vaan sitä hehkumista ja mahan silittelyä, itse summaisin enemmän suuntaan "kusta ja paskaa ja verta ja oksennusta", ainakin allekirjoittaneella :D
 
Jopas oli taas tullut tekstiä. :)

Tänään käyty aamutuimaan neuvolalääkärissä. Kaikki muut oli kohillaan, mutta pissa oli kuulemma sokerista. Käski siis mennä sokerirasitukseen loppuviikosta. Mua alko kyllä nolottaan, kun se siinä puhu että saattaa tietysti vaan olla väliaikasesti jostain syystä kohonnut tuo sokerimäärä ja tää on koko viikonlopun evästänyt ihan hulluna suklaata ja mansikkakakkua ja jätskiä ja... :ashamed: No, pitää nyt vähän hillitä taas, onneksi niitä ei nyt enää oo tarjollakaan. ;) Sydänäänet kuului hienosti ja kohdunsuu ym. niinkuin pitääkin. :) Kohtu oli kuulemma kovasti kasvanut, tuntui kuulemma ihan selvästi, vaikka en ite sitä tunnustelemalla löydäkään. Paino oli nyt noussut takaisin normaalilukemiin, kun ehti vähän laskea tuossa huonovointisuuden aikana. Jepsjeps.

Eipäs tänään muuta, vielä muutama työpäivä ennenku pääsee kesälomille. :)

Nöhveli & pikkumöykky 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Huh, en ollut unohtanut varata aikaa sokerirasitukseen. Kysyin tänään verikokeita otettaessa, että näkyykö siellä se lähete. Ei näkynyt, ja sanoivat, että ei huolta. Kyllä ne neuvolasta sitten patistavat tänne kokeisiin jos ei ala tuloksia kuulumaan.

Eli siis tänään verikokeita, huomenna alkuraskauden ultra. Päätin, yksin siis, että en halua mitään seulontoja. Ajattelen sen niin, että huomenna näen onko siellä kolme kättä ja viisi jalkaa ja siitä sitten mennään etiäpäin. Mutta hyvillä mielin odotan ultraa muuten. Osastot ja käytännöt on muuttuneet sitten viime käynnin, niin pääsee vähän näkemään onko siellä millaista :) Olen tasan kerran aikaisemmin osallistunut seulontoihin, ja se meni kesken. Joten sillä olen päätynyt tähän ratkaisuun.

Nyt sitä luvattua aurinkoa odottamaan!

Vilipi 12+3
 
Poks poks 13+0! :D

Vitsi, kun menee samaan aikaa nopeasti ja hyvin hitaasti..

Painosta, mulla paino ei oo vieläkään noussu, kuin noin puolikiloa, mut tunnen kyllä itteni jokseenkin pullukaksi.. En minä mikään langanlaiha ole koskaan ollutkaan BMI 23-25. Mut tosi hassua kyllä, kun tuo paino ei tosiaan nouse, mutta kuitenkaan ei mahdu enään omiin housuihin. Tahtoo vauvamasun, ei millään jaksais enää vetää vattaa sisäänpäin, se käy jo kunnon päälle. :LOL:

Hankinnoista, ajateltiin tuossa mieheni kanssa, että me (tai vain minä) taidetaan käydä ostamassa Venäjältä vaunut ja muita oleellisia tarvikkeita. Vaunut kuitenkin maksaa siellä sen 150-300 ja matkakin sinne maksaa noin 75€, joten kyllähän tuo kannattaa..

"MY" ja RistoAnneli 13+0
 
Kauhea yö taas takana näin painajaista jo tulevasta leikkauksesta et en pääse petistä ylös sun muuta...
No kohta metsään poimimaan mustikoita ja maha senkun kasvaa ja ruokahaluja nyt löytynyt jo hyvin:whistle:

Rasavilli-77 Siiri ja Kaapo 15+0
 
Heippis! Uusi odottaja liittyisi joukkoon.
Pikkukakkonen tuloillaan (tyttö 8/11) ja laskettuaika 17.1.
Alusta saakka olen keskustelua seurannut mutta en ole aiemmin rohjennut mukaan, tähän mukavan vilkkaaseen keskusteluun.
Nt-ultrassa oli viikko sitten kaikki mallillaan ja pikkuinen vastasi viikkoja. Olo on ollut kutakuinkin ok, kuten oli edellisestäkin, mutta väsymys on ollut jotain ihan uskomatonta. Onneksi olen vielä kotona hoitovapaalla.
Pikkuhiljaa alkaa jo hiukan jännittämään kuinka kahden pienen kanssa saa kaiken tammikuussa sujumaan. Nyt jo päikkäriajat ovat kullanarvoisia..=)

Napsutin / 35v / 17.1 / NKL
 
MY mua kiinnostaisi tuo vaunuasia. Onko Venäjällä ihan normi tarjonta vaunuista? Siis Emmaljungaa, Bugaboota, Brioa jne? Onko sulla jotain hyvää linkkiä johonkin kauppaan? Jos noin halvalla saisi vaunut, niin mä olisin ehdottomasti kiinnostunut ostamaan ne kans sieltä kun on kontakteja jotka laukkaa siellä päin alvariinsa.

Tervetuloa Napsutin!

Lähden tästä taas hilppaamaan neuvolaan. Joka kerta kauhistuttaa, että mitäs jos sydänääniä ei kuulukaan. verenpaine jo nousee kun ajattelenkin.

Filuuri 15+1
 
Napsutin tervetuloa!

Mulla kans edelleen väsymys jotain ihan älytöntä.. Ja vielä kun ei tuu nukuttua tarpeeksi kun kesälläki valvotaan ja aamulla pitää kuitenkin seitsemältä herätä töihin niin.. Justiin tuossa valitin työkaverille kun koko kesän meinannu vain nukahtaa työpöydän ääreen :ashamed: Otan kyllä asian puheeksi keskiviikon neuvolassa, vaikka olisi arvot kuinka hyvät. Mulle iskee masennus kun en jaksa töissä olla ja pakko tehdä ylitöitä kun pitää neuvolas ym. rampata kesken päivän.. :| En ole edes hirveästi jaksanu kommentoidakaa täällä kun ei jaksa :( Ja odotan kovasti töiden loppumista kun sopimus päättyy syyskuun lopussa, vielä kaksi kuukautta töissä!

maanantait on puosta..

Peikko89 & Esko 13+4
 
Voi ei noita teidän vuoteluita :( Pois tommoset teitä huolestuttamasta.

Tänään on kerrottu sitten esimiehelle. Soitteli lomakuulumisia kun facebookissa hetki juteltiin ensin (meillä on TOSI tiivis työyhteisö) ja sitten kerroin uutiset. Tosi hyvin otti uutisen vastaan, vaikka jäänkin tavallaan aika pahaan aikaan pois töistä pois. Alkoi heti miettimään sijaiskuvioita :)

Lisää kavereita saa tietää uutiset tällä viikolla, mukavaa :)

Eilen käly sitten iski mulle mukaan muutamat äitiysvaatteet sekä imetystyynyn. Kuulemma kullanarvoinen sitten imetysvaiheessa. Ihana veljenvaimo on kyllä tosi hyvä tuki ja turva mulle.

Raskaushormoonit ovat päässeet valloilleen. Itkua nyherrän kun katson jotain vähänkin tunteellisempaa tv-ohjelmaa ja eilen tuli tosi ikävä mun enkeli veljentyttöä. Itkeä tihursin kun näin valokuvia siitä eilen. :heart:

Nyt parvekeikkunoiden pesuun!

xxxo 15+5
 
Täällä kans väsymys on ihan jotain kamalaa. Mie niin toivon, et tää menis pina ohi!

Mulla on tänään supistellut. Tuossa aamulla aloin siivoamaan ja kappas vaan. En ees uskonu, et voi olla oikeasti kipeitäkin supistuksia näin alussa.. :ashamed:
No lopetin siivoamisen ja nyt onneksi on rauhoittunut, kun olen vaan ottanut iisisti. Onneksi keskiviikkona on lääkärineuvola niin jospa se ottas jotain tulehustestejä.

Siinähän se lyhykäisyydessään.. Palaan asiaan keskiviikkona..

Tine & Vilpertti 13+0 POKSISTA VAAN
 
*poks* 14+0 :heart:

Ja tervehdys Amerikan mailta!
Kotiin on palattu ja kesäloma vietetty, töissä siis jälleen...
( Hieman lohduttaa jäljelle jäänyt lomaviikko syksymmällä : )
Matka meni oikein hyvin, paljon syötiin ja shoppailtiin.
New Yorkissa on ollut ennätyslämmin kesä,
joten juostiin kaupasta toiseen ilmastoinnin alle,
ja istuttiin kahviloissa brunssilla :popcorn:
Asukki sopeutui matkustukseen hyvin, ja tuntuu,
että keskiraskauden aika on alkanut, ja väsymys hieman väistynyt.
Tosin vielä odottelen alkavaksi sitä 'Energistä' aikaa! : D

Terveisin, [kiti]

ps, Kenelle laitan viestiä,
kun ajattelin hypähtää mukaan Facebook-ryhmään?
 
  • Tykkää
Reactions: R86
kiti, ohjeet tohon facebookiin liittymiseen on ekalla sivulla :) eli haimille tai tinelle y.viestillä nimi ja kuvaus profiilikuvasta. Itsekin olen kovasti jo miettinyt liittymistä, mutta pelkään etten jaksa molempiin kirjoitella enkä osaa valita.. :(
 
  • Tykkää
Reactions: [kiti]
Nopeasti kommentoimaan..

Pistin esikoisen pika päikkäreille kun on on muutaman päivän ollut ihan turhaa kitinää jatkuvasti.Tekisköhän lisää hampaita?

Hankinnoista oli puhetta, ja itse ainakin olen ollut erittäin tyytyväinen Brion Sing kokonaisuuteen. Siinä ratasosaan saa liitettyä kaukalon, kovan kopan ja itse rattaat (menosuunnan saa valita). Turvakaukalo ehdottomasti telakalla, jos pikkasenkin autoilee vauvan kanssa, on pirun kätevä. Ja kätsyä on myös kun kaukalon saa suoraan ratasosaan kiinni ilman mitään erityisfixauksia, tämä on kiva jos käy kaupungilla tai pikku ostoksilla ei tarvitse pikkuista siirrellä ollenkaan pois kaukalosta. Toiminut ainakin meillä.

Rd todettiin jo edellisessä raskaudessa ja sama on taas. Kävin jo rasitustestissä (on muuten ihan kamalaa se sokeri litku) ja nyt pitäisi alkaa kotimittauksia tekemään. Edellisessä alkuun kokeiltiin ruokavalio hoitoa muttei tepsinyt paastoarvoihin, joten yöksi sain insuliinin. Kyllähän se on ikävää ja todennäköisesti ongelmia voi tulla tulevaisuudessakin, mutta valopilkkuna on kyllä kasvukontrolliultrat, joita ihan loppuraskaudesta oli parin viikon välein ja näki pikkuisen kasvun. Ja vaikka kovasti peloitellaan isoilla sokerivauvoilla, ei meidän tirriäinen painanut kun pikkasen alle 3kg ja kaikki arvot olivat hänellä hyvät synnytyksen jälkeen.

Oliskohan tuo nyt nukkunut sen verran että olis kitinä rauhoittunut..

tsempit Maggikselle, toivottavasti kaikki hyvin!

Napsutin ja pikkuinen 13+4
 
Viimeksi muokattu:
Nooni. Nyt on ekat mammahousut ostettu huuto.netistä ja haettu pasilasta. Istuu ihanasti ja ihan ku tehty mulle :). Päivä menny mukavasti. Aamusta oli kaveri kylässä. Sitten kahdelta olin kattoo VVO:n kaksiota Tuomarilasta,Espoosta. Mukavalta vaikutti! Sieltä porukoiden kanssa syömään Ravintola Toroon pihviä. Olipas hyvää! Nyt vihdoin kotona.

Nyt toivon vaan et kämppiksen siskolla putkiremppa valmistuu tällä viikolla niinkuin piti,et se lähtee undulaattiensan kaa. Oon meinaan niille allerginen.

Huomenna vika lomapäivä. Salille ainakin. Hahh pari kertaa sanonu et olis syksy. Mitäs sille mahtaa ku sataa sataa ropisee.

summergirl92 14+4
 
Minäkin taas pitkästä aikaa täällä. Oli vanhemmat viikon päivät kylässä, joten aika meni aika pitkälle niiden kanssa seurustellessa :)

Voimia vuotojen kanssa kärvisteleville! :hug:

Ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :)

Oma odotus on edennyt hyvin ja aika senkun kuluu :) huomenna tulee 15 viikkoa täyteen, joten enään 5 viikkoa puoliväliin :)

Onkos muilla masut lähtenyt kasvamaan? Täällä masu on piukea kuin pallo ja turvotus alkaa vähitellen vaihtumaan pieneen raskauskumpuun :D

kathii & vekara 14+6
 
AAMUPAHOINVOINTI YLEENSÄ HELPOTTAA NOIN RASKAUSVIIKOLLA 12

Tai sitten se yleensä ilmenee milloin sattuu ja alkaa viikolla 10 ja jatkuu ilmeisesti ties kuin kauan..

Aamulla oli menoa. Lähimpäs siis kävellen.. No, puolivälissä piti tukkia pää pusikkoon ja oksentaa aamupala väkivaltaisesti ulos. Pitkän päivän jälkeen pääsin kotiin seiskan maissa ja tadaa sain viimeinkin ruokaa. Mutta sen jälkeen iski tietenkin kamalan paha olo, joka edelleen jatkuu.

Mahallaan ei voi maata, koska maha o turvonnu ja tissit o kipeät. Ja piereskelen enemmän, kuin oikeasti uskoin maholliseksi..

Välillä on kuin tuikattais puukolla kohtuun. Välillä sitä kivistää.

Kusella käyn 50 kertaa päivässä. Jossen hirveästi liioittele.

Kuuntelin taas dopplerilla, niinkuin eilenkin. Kaiken tämän paskan olon korvaa moninkertaisesti se, että tuolta kuuluu ääni joka jyskyttää tasaisen nopeaa.

Meille taitaa oikeasti tulla pikkuinen :heart:
 
Hennu86: pakko vielä näin viiveelläkin kommentoida, että kaikki sympatiat sinulle!! Vaikka ei örvelikännäisikään, ärsyttää (minua ainakin) se tasainen tissuttelukin.. miehellä myös usein tapana juoda olut/siideri/lonkero tai pari illalla päivän päätteeksi..

[kiti]: tervetuloa takaisin Suomeen! Voi, kaipaa itsekin reissuun, vaikka energia ei siihen tällä hetkellä riittäisikään :)

Hankinnoista olitte puhuneet myös edelleen ja pakko sanoa, että en ole edes miettinyt! Äitiysvaatteitakaan en ole hankkinut, vaikka kieltämättä farkut voisivat olla kivat..

Minimee + auneosmo 15+0 !!!

p.s. ON: eilen neuvolassa kaikki ok :heart: nyt alkaa pikku hiljaa sisäistämään, että raskaana ollaan!! Jotenkin epäuskoinen olo ollut tähän asti!
 
  • Tykkää
Reactions: [kiti]
perjantaina lääkäri ja päivät matelee. mutta sen minä lupaan, että jos nyt vielä on vuodoista huolimatta kaikki tyypillä kunnossa niin minä menen ja OSTAN ISOMMAT HOUSUT!!!! voi peeveli että ahistaa farkut jo!
 
millimolli tsempit ton olon kans! Mäkin jo ajattelin et voi vitsi, tää huonovointisuus on helpottanut ja sit n. vartin päästä sain taas nauttia siitä, kun kaikki vatsalaukun sisältö lensi kaaressa pönttöön. Ah tätä odottamisen onnea ja auvoa, vai kuin se oli? :stick:

Hankinnoista meillä on esikoisen jäljiltä suunnilleen kaikki valmiina ja tuplavaunutkin jo ostettu. Vähän alkoi nyt itseäkin kiehtoa toi venäjältä hakeminen, kun mulla muutenkin ois hirvee hinku päästä sinne joskus, mutta samapa tuo. Voin mä lähtee sinne joskus eläkeläisenä sit tyyliin balettia kattomaan tai jotaki. :D

Äitiysvaatteita en oo vielä ostellut (paitsi ne yhdet housut, jotka ostin jo esikoista odottaessa), mutta tarkotuksena olis hankkia muutamat housut lisää. Jotenkin esikoista odottaessa vitutti, kun sukulaiset kyseli että "eiks sulla muita vaatteita oo kun verkkarit?" Öö on, mut huomaatsä ku mulla on tää maha, joka ei mahdu mun muihin housuihin. :stick: Ja nyt kun on viel talvivauva tulossa, niin ei välttis ihan loppuun asti pärjää verkkareilla ja hameilla, kun tulee pakkasta. Ääh, mä niin inhoan shoppailua, onneks eletään nykyajassa ja on nettikauppoja. :heart:

( . ) Eilisessä nt-ultrassa kaikki ok. Jotenkin mä meinasin vetää ihan paniikkiin, ku se down riski oli joku 1:2400? Kauheen jotenkin "suuri" ku esikoista odottaessa oli joku 1:50000 ja monilla paukkuu sadattuhannet yms. Mut kuulemma aivan normaali riskiluku. Kakkosella oli mittaa 63,3mm ja vastasi viikkoja 12+4 ja tuol ultrassa ne sit vaihtoi sen la:n siitä ekan ultran 26.1 takas tohon 24.1, jota mä ite en suostunu missään vaiheessa edes vaihtamaan suuntaan tahi toiseen. Nyt ollaan takas siinä päivässä, jonka minä päätin, koska pitäähän mun äitinä saada päättää nämä asiat. :LOL: Viiitsi vitsi. Mut juu, kakkone siellä liikuskeli kovasti alkuun ja sit kun ois tarvinu kääntyä, et sais sen niskaturvotuksen mitattua, niin tämä näytti vaan hanuriaan tyyliin "mittaile siitä". Kohtelias poika. (Joo, koska mä olen myös päättänyt, että hän on poika.) :LOL:

pipituuna & (jekku)kakkone 12+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: R86, Zuh ja Hennu86
mää en oo vielä tähän mennessä löytäny mammafarkkuja jotka istuis mun päälle, siks mennään collarilinjalla varmaan tämäki raskaus.. edelliseltä ostin itelle H&M:n mammafarkut kokoa 38 (el normikokoni) ja paskat ne sopinu päälle enää puolivälissäkään :D

tT ja Nipsu-N 14+4
 
Hei!

Pahoittelut vuoteluista.. Pelottavaa se aina on, mutta toivotaan parasta. maggiskselle tsemppihali.

Hankinnoista Tilasin vaunut :D! Tuntu vaan järkevämmältä tilata ne ennen kuin uudet mallit tulee, ja hinta nousee. Saatiin mieleistä väriä, ja olen tyytyväinen. Mulla on jo kahdet mamma-farkut kaapissa ja yhdet mamma-lökäpökät henkkamaukalta jo käytössä. Viikonloppuna aijon hakea vielä jotkut oikein venyvät mamma-farkut, jotka ei reisistä kiristä.

Mä haluan kunnon vauvamasun :heart:

mimmilii 13+4
 
Tuliko teille niistä seulontatuloksista joku lappu kotiin vai katoitteko niitä neuvolassa? Eilen kysyin lääkäriltä, niin se sanoi että kyllä ne näkyy täs koneella, mutta en ala niitä nyt tarkastelemaan sen kummemmin kun saat ne tietää sit myöhemmin tarkemmin. Ai millonkohan? Mulla on kyllä vähän hämärä mielikuva et se ultratäti tais sanoa, että tulee jotain ilmoitusta mulle sitten, mutta olin niin vauvakuvien lumoissa että meni ihan ohi korvien. :D Sen verran ehdin kuitenkin napata infoa siitä ruudusta, että riskiluku oli jotain 1:3300. Se oli kyllä helpottava tieto. :)

Kattelin netistä noita Missy Momin äitiysvaatteita, joista joku laitto linkin täs aiemmin. Oli ihan kivan näkösiä ja aika perusmallisia. Ehkä pitää kattoa et jos jonku paidan myöhemmin tilais tai jotain, mut aattelin eka katsastaa nää meidän valikoimat jos löytyis ihan sovittamalla jotain.

Lylleröin eilen illalla yhdellä opastetulla kävelykierroksella. Vähän huvitti, kun mummot siellä puski vaan menemään ja mä puuskuttelin turvotusmasun kanssa perässä. :D Selkää rupes särkemään se seisominen ja jos sattu penkki kohille, niin piti heti rynniä sinne istumaan ja lepuuttamaan jalkoja. Oivoi, jos tätä menoa jatkuu, niin mies saa kyllä loppuraskausajan lykkiä mua pyörätuolissa. :D Päivällä kyllä tuo liikunta menee ihan sutjakasti, mutta näköjään pitkä jalkojen päällä seisoskelu iltaisin ei oo niin kauhean kivaa.

On tää pieni masu niin ihana! :heart: Turvotusta on edelleen ihan hirveästi (mahassa siis), mutta on se koko ajan muuttunut pinkeämmäksi tuolta sisältä. Onhan se niin kiva kun näkee ihan omin silmin, että siellä jossain uumenissa se pieni on ja punkeaa pikkuhiljaa itelleen tilaa. :) Niitä liikkeitä odottelen kovasti! Välillä on kyllä edelleen vaikea uskoa, että se vauva on mahassa, eikä vaan niissä ultrakuvissa. ;)

Nöhveli & pikkumöykky 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: R86 ja Hennu86

Yhteistyössä