**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

Vilipi Eipä täälläkään osteta mitään kalliita ja uuden karheita autoja. Asuntolainan lyhennys riittää tällä hetkellä oikein hyvin ilman mitään autolainan lyhentämisii siihen päälle... Jos ei ole varaa uudempaan autoon, niin sitten ajellaan vanhalla. Näin se meillä vaan menee... Onneksi viime kesänä oli sen verta säästöjä, että saatiin mulle ostettua farkku, joten on nyt tilaa tulevaisuutta ajatellen. Auto on lisäksi valmistettu tällä vuosituhannella :D

Asunpaikasta olitte täällä keskustelleet. Me asutaan isompaan kaupunkiin kuuluvassa pienemmässä taajamassa. Isoon keskustaan on matkaa vajaa 10 km, synnärille (toisessa kaupungissa) noin 60 km, lähimpään kauppaan sekä neuvolaan 300 m. Kouluun on pyörätietä pitkin alle 1 km (ellei sitäkin koulua lopeteta) ja päiväkoteja löytyy läheltä. Lisäksi meidän naapurissa on perhepäivähoitaja :) Molempien vanhemmat asuu suht lyhyen matkan päässä.

Hennu & Möhkö 15+2
 
Mulla on ollut niin huojentunut olo vuotojen syyn selvittyä että en oo jotenkin ajatellut ees koko raskaana oloa... Eilen illalla tosin iski kunnon hyperventilaatiopaniikki kun koitin asuntoja katsella, että mitä v***ua mie oikein oon tekemässä, enhän mä osaa minkään vauvan kaa olla.

Kauhee väsymys painaa edelleen, missä se energinen keskiraskaus luuraa? Ootteko muut jo piristyneet vai väsyttääkö vieläkin?

maggis ja sintti 13+5
 
Plaah, mun pitää tehdä kaikki äippäneuvolakäynnit omalla ajalla, pomo ilmoitti näin. Ja kun on töissä 8-16, paitsi pe 8-14.15, ja neuvolassa samat ajat, niin eipä niitä sitten oikein paljon saa järkevästi järjestettyä. Käyn töissä toisella paikkakunnalla ja työmatkaa semmoset 50 kilsaa, joten ajoissa pitää aina lähteä jos meinaa ehtiä. Eli istunpa sitten täällä duunissa tekemässä tunteja sisään kaikki perjantait, kun olis työajanlyhennys. Mahtavaa.

maggis väsymys vaihtelee tosi paljon, mutta sanoisin olevani suht pirtee. Lähinnä vaan ongelmana nyt, että vatsa ei oikein tykkää nyt mistään, ruisleivästä, liiasta määrästä kasviksia, rasvasesta ruoasta ja itse asiassa vähän kaikesta maha paisuu kuin pullataikina (niin sitä ilmaa...), ja olo on aika kamala. Vedän Gefilus-piimää kaksin käsin.

Tulipa taas omanapainen :(.

mimmilii 14+4
 
paum käy ehdottomasti veromodan äitiyspuolella. Taitaa olla ainoa laatuaan suomessa. Vuosi sitten oli ainakin vielä itäkeskuksessa. En ole itse nyt raskaana päässyt käymään, mutta olen aikaisemmin ihastellut että ompa kivoja äitiysvaatteita. Laadusta en osaa kyllä sanoa mitään kun omakohtaisia kokemuksia ei ole.


Muutenkin valikoima näissi äitiysvaatteissaon surkea. Itse olen ostanut mamalicious housuja kahdet stretsh farkut (en osaa kirjoittaa), ja ne on jo ihan löystynyt (tykkäisin että olisi tyköistuvat). H&M vaatteet taas ei oikein istu edes uutena. Jai sitten nissä on kaikissa vielä hinnassa äitiysvaatelisä.

Eilen yöllä kotiuduttiin sloveniasta. Täytyy sanoa että oli kyllä rankka reissu, huomasi ettei ole ihan elämänsä kunnossa. Hellepäivinä oli suoraan sanottuna p*ska. Huimasi ja särkipäätä koko ajan, illalla vähän helpotti kun viileni. Onneksi oli jonkin verran sateisia päiviä, jollain virtaa riittii normaalisti. Reissumaana aivan mahtava, raskaana ei niinkään. Vuorethan on slovenian ykköskohde, ja kuten arvata saataa itsellä ei raskaana kunto hirveesti tota kiipeemistä kestäny. Ja kaikki koskenlaskut, vuorikiipeilyt ja pidemmät vuorivaellukset sain unohtaa (kyllä muuten harmitti). Kaikesta huolimatta hyvä reissu saatiin aikaseksi, ja mikä tärkeintä pääsi nollaamaan kaikki arkihuolet. (koettiin muuten elämän eka reissuvatsatauti)

Onko muuta nyt lomalla matkustaneet tai suunnittelevat matkustavansa. Tuleville matkailijoille itse vinkkinä sanoisin, että suunnitelkaa reissu jo etukäteen oman kunnon mukaan. Itse ekoina päivinä painoin menemään oikein urakalla, ihan kuin normaalisti, se sitten kostautuikin.

Torstaina alkais täällä kotkanmeripäivät. Itse olisin kyllä innokas menemään enemmänkin, mies ei vaan oikein innostu. "ehkä sitä voidaan joku päivä kävästä". Yritin vielä että nythän sulla ois kuskikin, mutta ei kuulemma missään nimessä aio juoda mitään. Ei oo kyllä tarkemmin ajateltuna kertaakaan raskauden aikan ollut humalassa. reissussakin tais juoda kokoaikana vaan yhden kaljan. No, itse ainakin käväsen päivillä tapaamassa tuttuja, ketä harvemmin näkee, yksi ystävä ainakin helsingistä tulossa :)

vauvan liikkeistä joku oli kirjotellut. Itse oon nyt pari viikkoa tuntenu jotain pieniä hipasuja, mitä oon ajatellut että oisko liikkeitä. TUntuu kerran tai pari päivässä kun makaa/istuu paikallaan tosi lyhyen aikaa. Joinakin päivinä ei tunnu mitään. Oon ajatellut et ois mahdollisesti liikkeitä, tai sitten vaan jotain kasvusta aiheutuvia tuntemuksia. Tuntuu oudolta että muka tässä vaiheessa voisin jo tuntea liikkeet kun toisilla ne tulee 20vk:n paikkeilla. Tosin onko sillä niin väliäkään onko oikeita liikkeitä vai ei, jos itselle tulee niistä hyvä mieli :p
 
Äitiysvaatteista: Itiksen vero moda on lopettanut äitiysvaatteiden myynnin, joten sieltä ei varmaan saa, ku h&m:stä ja joku pieni mallisto stokkalla. Suosittelen menemään kamppiin, siellä kallis bebes ja ainakin ennen kampin vero modasta tuo mamalicious-mallisto löytyi. Ja keskustan stokkalta löytyy myös. P.oP:sta jotain. Huonostihan äitiysvaatteita nykysin mistään saa.

Diiselikissa + Sissi 14+0 POKS POKS :)
 
On huomenna ensimmäinen lääkärineuvola. Ylipäätään toinen käynti tässä raskaudessa, eipähän voi sanoa että kokoajan joutuu ravaamaan..

Liikkeitä ehkä tuntuu, tai sellaisia pieniä hipaisua ja muljahduksia. Tai sitten vaan suolisto pulpsahtelee ;)

Äitiysvaatteita myydään Jumbon H&M ja olisko ollut Lindex/KappAhl?

Paripäivää on nyt saanut hengähtää. Esikoinen piti viimeviikon erittäin kiireisenä. Kitinälle saatiin hyvä syy, alkuviikosta oltiin 39c kuumeessa ja loppuviikosta helähti täplikkääksi, eli sairastettiin vauvarokko. Kurjuuden maksimoimiseksi pilkisti yläikenestä kaksi uutta pikku naskalia, joten kiukkua ja kitinää on riittänyt. Huh! Toinen on ollut niin reppana! :'(
No, menipähän rokko ja hampaat samoilla kiukuilla.

Napsutin & pikkuinen 14+5
 
Napsutin Onko tosiaan Jumbon Lindexillä tai Kappahlissa mammavaatteita? Mä olen monesti etsinyt mutten löytänyt. Ennen oli molemmissa (v 04-06) mutta enää en ole nähnyt :( Olisi helpottavaa jos siellä on kun valikoimat on niin niukat.
 
Kyl on tosiaan äippävaatteiden löytäminen nykyään hankalaa!

Mulla on huomenna uus ultra ja katsotaan saadaanko nyt otettua se istukkabiopsia. Vähäsen jännittää mut nyt jotenkin oon jo luottavainen tän raskauden suhteen. Peukut pystyyn et se saatas tehtyä!

maggis mulla on menny ohi se syy mikä aiheutti ne vuodot?

autosta meillä on molemmilla uudehkot farmarit. Ja kyl saa maksaa ittensä kipeeks tuosta mun autosta kun oon hoitovapaalla ollu. Jos saan hyvän äippärahan ni yritän maksaa sitä paljon pois sillä aikaa. Kuulostaa siltä et meillä olis rahat erikseen, ei kyl kaikki on yhteistä. :) Sillon ku odotin esikoista mulla oli pieni kaks ovinen auto joka mun oli "pakko" vaihtaa farkkuun et sain vaunutkin kyytiin. Ne oli halpoja autoja ja ajo hyvin asiansa. Uskollisia kumppaneita! :D

Aniit 12+6 /14+0
 
Nyt muistin mitä pitänyt täältä kysellä muilta eli neuvolassa käydessäni on korvaan pistänyt kun neuvolatäti joka ruuasta puhuu et kun on niin paljon hiilareita sun muuta ja sit se ehotteli mulle et pitäs syödä karppaaja leipää.
No se on totta et on ylipainoa mut en kyl nyt laihduta etenkin kun kaksosia odotan ja syön suht terveellisesti ja monipuolisesti mut ihmetyttää vaan kun nyt jauhetaan vaan hiilareista kun ei niistä ennen ole höpötetty.
Et sitä mietin et onkohan toi meidän neuvolatäti joku karppaaja vai onko se ihan normaalia et nykyään vaan höpötellään hiilareista neuvolassa?
 
rasavilli-77 kuulostaapa oudolta. Oiskohan neuvolantäti itse karppaaja. Jos kerran olisi ruokavaliossa vikaa niin en usko että sitä millään karppaajaleivällä kannataa lähtä korjaamaan. Jos kerran liikaa hiilihydraattia ruokavaliossa niin kokeilisin vähentämään leivän, pastan ym. käytön vaikka puoleen nykysestä. Toi karppauskuvio ei kyllä sovi muutenkaan mun maalaisjärkeen mitenkään. Itselle ei ainakaan oo mitään hiilareista sanottu, vaikka tiedän syöväni vähän liian hiilihydraattisesti kun ei oikein mikään proteiini pitoinen niin maistu, eli en usko että ois mitenkään yleistä. kai :eek:
 
Poksumaan piti tulla, eli 16+0 tänään! :D

Autosta, minäkin voisin kirjoitella. Eli meillä on kaksi autoa, molemmat uudehkoja. Toinen farkku ja toinen sellainen hatchback, eli viistoperä. Farkku tuli onneksi ostettua viime helmikuussa vaikka vauvasta ei kyllä tietoa vielä ollut. Tosin meiltä loppuu varmasti tuossakin autossa tila kesken, kun farkun koko takakonttiin ei mahdu mitään, kun siellä on meidän kahden isohkon nelijalkaisen häkit. Mutta näillä mennään mitä löytyy :)

kathii & vekara
 
rasavilli-77 kuulostaapa oudolta. Oiskohan neuvolantäti itse karppaaja. Jos kerran olisi ruokavaliossa vikaa niin en usko että sitä millään karppaajaleivällä kannataa lähtä korjaamaan. Jos kerran liikaa hiilihydraattia ruokavaliossa niin kokeilisin vähentämään leivän, pastan ym. käytön vaikka puoleen nykysestä. Toi karppauskuvio ei kyllä sovi muutenkaan mun maalaisjärkeen mitenkään. Itselle ei ainakaan oo mitään hiilareista sanottu, vaikka tiedän syöväni vähän liian hiilihydraattisesti kun ei oikein mikään proteiini pitoinen niin maistu, eli en usko että ois mitenkään yleistä. kai :eek:
mä en muutenkaan syö paljoa leipää ja pastaakaan ei mene paljoa vaan ennemmin perunaa mut peruna on kuulema pahasta et siks ihmettelinkin et aika outoa puhetta. Mä noudatan nykyään diabeetikon ruokavaliota varulta kun iso riski saada diabetes niin sitä yritetään ehkäistä et eri neuvo ruuan suhteen neuvolassa ja äippäpolilla mut luotan ennemmin kätilöön ruuan suhteen.
 
Tulin pikaiseen vilkaisemaan, en ehdi ollenkaan lomailultani täällä käymään. Hengessä ollaan kuitenkin mukana! :heart: Sokerirasitus oli ja meni ja ihan puhtaat paperit tuli. Hyvä juttu. :) Eipäs täällä muuta, lomailua ja vaunuesitteiden selailua... Ilokseni sain kuulla että saadaan turvakaukalo (Graco Logico) tuttavalta lainaan. Kylläpäs helpotti, ettei tarvi sitä nyt sitten valita. :) Täällä hyvä olo pysynyt ja ihan energisenä jaksaa touhutakin. Masu vaan paisuu paisumistaan... :)

Kesänjatkoja! Käyn välillä piipahtamassa!

Nöhveli & pikkumöykky 13+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Mä tulin vaan nopeesti päivittelemään . Oon ollu taysis perjantaista asti tiputuksessa ja koittavat löytää syyn tähän kuumeiluun joka jatkuu nyt 4.viikkoo. Neuvola ois kotipaikkakunnalla ollu maanantaina mut jäi välii , mut ehtiihän sinne :)Multa kun ultrattiin mahasta munuaiset/perna yms. niin näin sitten samalla pikasesti masuasukkia niin tuli hyvä mieli<3 Ja myöhemmin pääsen vielä äitipolille kurkkimaan masuun . Ihana kun alkaa kuitenki näyttää siltä että mä paranen ! Ja pääsen kotiin ... Haluun ruokaa , hyvää ruokaa ja omaan sänkyyn

Tänään mennää jo 16+0 ! ja mun lasketun ajan voi vaihtaa 8.1 ja TYTTÖOLO
 
Hei vaan kaikille! Mulla ei nyt näytä aika riittävän kaikkeen mihin haluaisin, joten jostain on tingittävä. Aion tästedes kirjotella tuolla fb:n puolella enimmäkseen, mutta käyn silti kuikkimassa täällä välillä teiänki kuulumisia. Ja toetysti toivon et mahdollisimman monesta teistä kuulisin myös tuolla fb:n puolella!

Elisa 13+6
 
Rv 13+0

Pikaisesti täällä lukemassa kuulumiset.
Äitiysvaatteista sen verran, että täältä meiltä en ole löytänyt kuin H&M:ltä ja lastentarvike liikkeessä on joitakin malleja. Olen sitten tilannut netistä.

Vaunut ostetaan varmaan uutena. Löytyi suht edullinen malli jossa on kaikki ominaisuudet, jotka vaadimme.

Hiukkasen on energisempi olotila entiseen verrattuna.

E & pippuri 13+0
 
Tintti Toivottavasti pääset kotiin ja paranet pian :)

rasavilli-77 Outoa : / Taitaa neuvolatäti olla karppaaja, kun tommossia puhuu. Mie oon saanu ohjeistukseksi syödä ihan normaalisti nykyisen ruokasuosituksen mukaisesti. Aika jännä, että hän ehdotti sulle karppileipää ja että peruna olis pahasta :D

Ite karppasin enemmän ja vähemmän viime vuonna. Sillä sainkin painonpudotuksen alkuun. Jätin ruokavaliosta pois perunan, pastan, riisin ja ylimääräisen sokerin. Leipää söin vain yhtä laatua (ei varsinaista "karppileipää", mutta vähän hiilareita eikä ollenkaan hiivaa -> ei turvota). Kun aikansa oli ollut ilman perunaa, pastaa ja riisiä, niin johan alkoi myöhemmin täysjyväpasta ja -riisi maistumaan! Ennen niitä ei alas saanut, kun oli tottunut sitä valkoista höttöä syömään. Leipienkin suhteen meillä on siirrytty täysjyväversioihin, mutta joskus ostetaan ihan perus vehnäsämpylöitä :) Herkkuja tulee syötyä kohtuudella ja veden lisäksi muut juomat ovat sokerittomia (mehuista FunLight ja limpparista Zero Cokis). Tosin kesällä ollaan tietysti herkuteltu enemmän ja vähemmän :) Kuitenkin, kun viime syksynä lisäsin nuo täysjyvät mun ruokavalioon, alkoi paino tippumaan hitaasti, mutta tasaisesti. Olin ensin tiukemmalla ruokavaliolla saanut sen ylimääräisen turvotuksen pois ja aineenvaihdunta alkoi pelaamaan toisella tavalla. Oli ns. pakko ottaa tiukka linja, jotta pienet elämäntapamuutokset onnistuivat ja nyt ne ovat tapa.

Enää en jaksaisi varsinaista karppausta, mutta meidän porukat ovat karpanneet pian 2 vuotta. Tämäkin on niitä asioita, joista jokaisella on oma mielipiteensä, mutta jokainen tyylillään =)

Hennu & Möhkö 15+3
 
Huomenia taas,

mulle on näköjään tullut tavaksi kirjoitella tänne aamuisin. Kun on iltavuoroja, niin nää aamutkin on aika hitaita. Ihania. Mutta herättävä on jo seitsemältä oli mikä tahansa vuoro, ettei mene rytmit ihan mullin mallin.

Autoista vielä, meilläkin on nyt farkku ja se on ollut sen verran toimiva, ettei haluttu edes antaa sitä väliin. Ja onhan se vielä sitten autona, kun pitää korjata se tila-auto. Meillä on käynyt vaikka millaista autoa tässä pihassa, juurikin kaksi viikkoa sitten luovuttiin yhdestä ranskalaisesta, joka oli korjaamolla aina puolet kuukaudesta. Ja maksettiin itsemme kippeeksi sen takia, osamaksut, vakuutukset ja ne korjaukset. Se oli vieläpä aika uusi, niin kyllä otti päähän. Ennemmin ajan vaikka vanhalla, kunhan ne vain toimii. Kai tuo aika on tehnyt tehtävänsä, ei ole niin väliä enää millä sitä ajelee :)

Vaatteista, ainakaan KappAhlilla ei ole kuin imetysliivejä ja niitä mahanylialushousuja. Muistan kuitenkin vuonna 2001 ostaneeni KappAhlilta kahdet äitiyshousut Jumbosta. Ja on kait noita muitakin ostellut pitkin vuosia, mutta eihän niistä enää ole mitään tallella, olen antanut seuraaville ja he taas seuraaville. Tuskinpa ovat enää kellään tallessa. Alkaa vain töissä olemaan jo hankala, kun pitäisi olla muotiliikkeen myyjänä muodikas? No ei, kun ainakin siisti. Ja mulla on vaan kahdet vaihtoehdot, kesähousut joissa on kuminauhavyötärö. :) Ihan tunikalinjalla meinasin muuten mennä, vaikka kuinka haluttaisi ostaa kaikkea ihanaa mitä kuormassa tulee :)

Pystyin pitkästä aikaa syömään eilen suklaata! Olen ihan mahottoman kauan kaivannut suklaata. Alkuun ei mikään makea maistunut, vaaleat leivät piti jättää pois, makaroonikin oli vähän niin ja näin ja maito maistuu ihan kauhealle. Ja minä sokerihiiri kaipasin suklaata! Nyt sitten ratkesin ja ostin levyllisen pähkinäsuklaata, ai että!!!:p No en mie sitä kokonaan syönyt, jätin itselleni töihin herkuksi. Hieman vielä nosti palaa kurkkuun, ehkäpä se sitten jää viimeiseksi suklaaksi muutenkin. Ensi viikolla kuulee neuvolassa, että koskas sen sokerirasituksen pitäisi olla.

Joku oli maininnut, että haluttaisi ehkä saikulle lepäämään. Sama täällä. Muutoksien tuulet puhaltaa töissä ja kaiken sen keskellä menee pää jo sylttyyn. Ja väsyttää.

Vilipi 13+5
 
Rv 13+0

Pikaisesti täällä lukemassa kuulumiset.
Äitiysvaatteista sen verran, että täältä meiltä en ole löytänyt kuin H&M:ltä ja lastentarvike liikkeessä on joitakin malleja. Olen sitten tilannut netistä.

Vaunut ostetaan varmaan uutena. Löytyi suht edullinen malli jossa on kaikki ominaisuudet, jotka vaadimme.

Hiukkasen on energisempi olotila entiseen verrattuna.

E & pippuri 13+0
 
Aniit, eli istukka oli liikkunut siihen kohdunsuun viereen ja rääpäle potkii sitä kaiken lisäksi niin siitä vuotelu. Se oli silloin viikkoa aiemmin ihan eri paikassa tai sitten ultraaja katseli päin honkia niin en sillä sitä itsekään vaihtoehtona pitänyt vaikka loogisin syy moiseen olikin.
 
Huomenta :)

Pitkästä aikaa kirjottelemassa...

Mulle kävi kuten pelkäsin, eli lauantaina lenkillä lähti oikea jalka alta ja olin sitten turvallani. Onneksi nuo lapset oli mukana ja päästiin kuitenkin kinkkaamaan kotiin. Puhelinta ei tietenkään kellään ollut mukana... No lääkärin tuomio oli saikkaria lomaan asti ja sen jälkeen sitten katsellaan mitä voin tehdä vai voinko mitään. Nyt olis sitte aikaa tehdä vaikka mitä, mutta hankala keksiä sellasta mitä tehdessä ei tartte istua, seistä, kävellä tai maata, kaikista kun tulee kipua.

Äitiysvaatteista.... Täysin toivotonta... Mä olen löytänyt vain kapeita malleja, eivät mahdu edes mun pohkeiden yli ne oman koon housut. Käytän sitten hameita ja kuminauhavyötäröisiä housuja.

Autoista... Mulla on itsellä porrasperäinen Voorti johon olen näiden vuosien aikana kiintynyt kuin omaan lapseen... Toki ymmärrän, että se on vauvan synnyttyä täysin epäkäytännöllinen, ei mahdu vaunut ja kaikki meillä asuvat lapset millään kyytiin samaan aikaan, mutta en ole vielä saanut sitä vaihdettua. Miehellä vaihtoi oman autonsa tollaseen tila-autoon johon sitten mahdutaan kaikki ja vielä vähän tavaroitakin.

Vaunuja ollaan jo mekin kateltu, mutten mä jotenkin uskalla niitä vielä ostaa... Ajattelin, että sitten rakenneultran jälkeen sitten ostan sekä vaatteita, että tarvittavat tarvikkeet. Mun on myönnettävä, etten kauheesti ymmärrä noista vaunuistakaan, joten haluan sitten varmaan ne, jotka on mun mielestä kauneimmat :D mitäs sitä muusta, kunhan näyttää hyvältä :) yhdet vallan käheet näin lastentarvikeliikkeessä, mustaa "nahkaa".... Ne olis hurrrrrjan "käytännölliset" kunhan päästään muuttamaan tonne maalle... :D

Niin siis jos muutetaan ennenkä Vihtori menee armeijaan... Jotenkin on silleen venähtänyt tää alottaminen, että pelkään ettei jatkokaan etene sen reippaammin... Mies kyllä koittaa valaa muhun uskoa, että viimestään ennen ristiäisiä ollaan uudessa kodissa... Mutta... Kivahan meillä toki on tässä kt-kolmiossa, tunnelma on toisinaan suorastaan tiivis... Kuten eilen, kun lapset järjesti discon ja täällä oli 11 4-11 vuotiasta... Mutta kohta on rauhallista, kun miehen poika lähtee äidilleen ja mieskin on töissä niin jäädään ton mun apinaorkesterin kanssa ihan omillemme :)

Nöpö ja Vihtori 16+4
 
Autoista meillä on ihan peruspassatti ja ihan hyvin on mahduttu siihen. Vähän pelkään, ettei noi tuplavaunut mahdu sen takaluukkuun, mut eipä me oikeestaan edes oo käyty niin pitkillä reissuilla et vaunuja tarvis. Ja tuskin tavat muuttuu lapsiluvun lisääntyessä. :)

äitiysvaatteita olin jo kovasti aikeissa ostaa, mutkun ei löydy mistään niin olkoon. Kai mä kiukuttelen koko loppuraskauden kotona ilman housuja. :LOL: tai sit pakko vaan ostaa netistä ja palauttaa jos ei sovi. Pikkusen rasittavaa touhua. :stick:

( . ) Väsyttää aivan törkeesti. Helvetti kun tarttis syödä tota lisärautaa, mutta noiden nappien kans on hirvee säätäminen. Vois kokeilla sitä nestemäistä vaihteeks.

Pipituuna & kakkone 13+6 :heart: jeejee huomena poksuu!
 
Istukkanäyte saatiin otettua. Helpotus sinänsä. :) Nyt koko vastas suunnilleen viikkoja joten la pysy samana. Vastaukset biopsiasta saadaan kolmen viikon päästä.

maggis okei, hyvä että selvis!

Aniit 13+0
 

Yhteistyössä