Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

Kiitos Hennu86 tsemppauksesta, toivottavasti minullekin oireet palaavat vaikkapa entistä vahvempina takaisin.. ;)

Devilii ja Piipu85 toivottavasti kipuilut nyt väistyisivät..!!..täälläkin alaselkää jomottaa ja alamasuakin kiristelee hitusen välillä, kyllä hirvittää..

Haimihirmusesti jaksamisia teille!! :heart: Pitkä kierto voisi lupailla hyvää..toivotaan parasta todellakin!

Oksentelijaöllötysolokerhoilijat oon teille niin kade hahah ..:D ..koittakaahan jaksella!! :)

Täällä varattiin nyt varhaisultra väestöliittoon ensi viikon lopulle...oireet tyssäsivät kuin seinään enkä halua ootella ensimmäisen kolmanneksen loppuun toteamaan että kasvu on loppunut 5+...blääähhhh.. Toivon kuitenkin vielä ihmettä...:heart:

Pokusaj & Jami 5+6
 
Dea
Pokusaj Mullakin tavallaan "hiipu" kaikki raskausoireet ja oli pois pari päivää... Kunnes sitten ilmaantu uudestaan. Eihän mitkään oireet/oireettomuus vielä tarkoita, että jotain olisi vialla :) Täälläkin koko ajan pieni pelko takaraivossa, mutta yritän ajatella, että oon nyt raskaana kunnes toisin todistetaan :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Täällä ilmoittautuisi yksi uusi mukaan :) Vähän varovasti vielä tosin, huiman pitkällä ei vielä mennä. Saimme miehen kanssa kyllä melkoisen yllätyksen kun testiin ilmestyi kaksi viivaa! Suunnitelmissa vaavi kyllä on ollut jo pari vuotta, mutta yritetty ei oikein "kunnolla" olla. Nyt sitten nappasi - aivan ihanaa <3

Olen muutaman työpäivän käyttänyt tehokkaasti tätä palstaa lukiessa ja muiden oireita katsellessa :D Itselläni väsymys ja etova olo on ne suurimmat oireet, hieman on tissit joskus arat ja menkkakipumaisia tuntemuksia mahassa. Turvotus on myös tuttua täälläkin :)

Täällä siis odottelee Nasdaq, jonka esikoinen on syntymässä 17.1.13 toivottavasti VASissa tai jos ei ole auki, niin varmaankin TAYSissa. Ai niin ja ikää tällä mammalla 27 vuotta.

Tulikohan värit oikein, en ole koskaan ennen tällaisia käyttänyt :D

Hirmuisesti tsemppiä kaikille odottaville ja hirmuisesti pahoitteluja niille, joiden pikkuiset eivät loppuun asti jaksaneet :hug:

Nasdaq ja 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Peikko89
Nasdaq mehä ollaa melkee identtisiä :) Ko meilläki pari vuotta yritystä takana, eka tulossa, ja sama ikä ja sama laskettu aika :)

Suuresti sympatiaa kaikille, jotka pettyivät pahasti. Itsekin jännäilen, vaikka varsinaista syytä ei olekaan. Muu, kuin aikaisempi keskenmeno, jota epäiltii tuulimunaksi. Huomenna olisi ultra, kun viime viikolla ei mitään sykettä näkyny, ko ei ees alkanu kattoon, mutta oli kuitenki alkio paikalla sillonki. Siitä bonuspisteitä meän penskalle.

Ei pahemmin oireita ole.Vähä väsyttää ja heräilen millo sattuu, tänäänki kolmelta aamulla.. Menkkajuilintaa ja tissit on järjettömät ja niitte kystat turvoksissa niinku pingispallot. Piti taas tänään(kin) kusta siihen taikatikkuun, joita ennen inhosin, nykyään rakastan. Siihen ilmestyy aina se viiva, ennen testiviivaa. <3

6+6
 
Moi!

Minä täälä heti kertomassa varhaisultra kuulumisia.
En ehtinyt teiltä kysellä kokemuksia,
kun iltapäivällä soitin lääkäriin, sain ajan HETI!
Nyt siis kotiin palanneena ja iloisena : )
Varasin ajan mielenkiinnosta (ja mielenrauhan saadakseni),
sillä vasta viime sunnuntaina testin tehtyäni
'tajusin' olevani raskaana ja jo lähes seitsemännellä viikolla.

Ultran ruudussa näkyi, kuin näkyikin jo 1cm mittainen alkio,
ja sydänkin lepatteli :heart:
Nyt on rauhallinen mieli odottaa neuvolakäyntiä 12.6 saakka.
Suosittelen kyllä,
Seinäjoen Lääkäritalolla käynti maksoi n. 30e kelakorvauksineen.

Kuulumisiin, [kiti] 7+2
Ja LA:kin tarkentui yhdellä päivällä, 15.1.2013
 
En ole jaksanut kirjottaa kun on aina niin paljon luettavaa että kun pääsee ketjun loppuun niin tahtoo jo pois koneelta!

Oireista, pahaa oloa ei onneksi ole ollut. Rintoja aristaa, jatkuvasti on nälkä ja nyt reilun viikon aikana on ollut menkkamaisia kipuja alavatsassa ja selässä (hetkellisesti koviakin). Vatsa on myös aamuisin usein sekaisin.

Asutaan tällä hetkellä rivarikaksiossa, joka on ollut myynnissä jo pitkään. Kyllähän me varmasti tähänkin mahdutaan, mutta vähän isompi kyllä on hakusessa. Tämä ei ole pohjaltaankaan kaikista fiksuin esim. vaunujen säilytystä varten.

Töissä kertominen stressaa vaikka on vakipaikka. En ole hirveän pitkää aikaa ehtinyt olla työpaikassani (kohta vuoden vakituisena ja sitä ennen vuoden harjoittelijana/osa-aikaisena). Meidän alalle ainakin omassa kaupungissani on vaikeaa löytää työntekijöitä. Mutta ei näitä vauva-asioita uskalla niin kauheasti lykätä, etenkään pelkän työpaikan takia.

Sukupuolta en ole vielä kerennyt ollnkaan edes miettimään, kun ei ole täysin mennyt edes tajuntaan koko raskaus. Ja aina pieni pelko on että jos kaikki ei menekään hyvin niin ei uskalla ihan täysillä vielä innostua. Ehkä neuvolan jälkeen alkaa sitten vähän menemään ymmärrykseen!

Eka neuvola on viikon päästä, ei jaksaisi odottaa. Sen jälkeen on varmaan pakko kertoa ainakin omalle äidille, on niin vaikeaa olla hiljaa kun tietää miten iloiseksi tieto toisen tulee tekemään.

Liliam, rv 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Tervetuloa uusille, ainakin yksi on just samoilla päivillä menos, meitä onkin aika monta!

Kyselin tuosta valkovuodosta varmaan viikko sitten, ja siis eilen sitten ultrassa lääkäri totesi, että hiivaa on. Eli kannattaa varmaan sitten neuvolassa heti kysyä siitä, jos on vuotoa tai muita hiivan oireita. Kaverilla oli hiiva ehtuny pahaksi ja synnytyksen jälkeen kun piti tikkejä pistää niin oli vaikeaa ja kivuliasta kuulemma, että kannattaa hoidattaa :)

Oon huomannu että jos nukun päiväunet niin mulla on loppupäivän huono olo.. Nytkin olin kaupassa ja piti kyllä lähteä äkkiä kun tuntui että yrjö tulee. :x

Katselin muuten kaupassa vauvanvaatteita ja olin ihan ulalla, että mitä ylipäänsä kannattais pienelle vauvalle ostaa, kun syntyy kuitenkin ydintalvella. En ostanut mitään, kun rupes niin ahdistamaan, kun ei tiedä vielä mistään mitään....:(

Peikko89 & Esko 6+6
 
Moi pitkästä aikaa. Kerran jo ilmoittauduin pois keskenmenon takia, mutta tänään kävin ultrassa lääkärin käskystä ja tadaa, siellä papu köllötteli ihan oikeassa paikassa. Koko vastasi viikkoa 5+5, joten syke oli kaiketi juuri tullut näkyviin ja siksi oli melko hidas. Menen ensi keskiviikkona uudestaan tarkastettavaksi, ja silloin pitäisi näkyä jo kunnon syke. Toivotaan että kaikki on ok!! Uskomaton fiilis. Ja uskomatonta, että sen vuodon jälkeen kohtuun jäi yhtään mitään. Verta tuli kuin härän kurkusta hyytymineen päivineen, ja kipujakin oli. Maailma on ihmeellinen. :) Ilmoitan tarkan lasketun ja muut tiedot uudelleen ensi viikon varmistuksen jälkeen!
 
peikko89 Ai nii, vauvanvaatteet! Mikä ihana tekosyy taas tuhlata rahaa :) meillä tosin on tallessa suurin osa esikoisen vaatteista ja osa on kierrätetty serkuille, mutta eiköhän niitäki takas saa.. Tosin eka synty heinäkuussa, joten ainaki pikkunen toppapuku pitää siis hommata. Ja tällä mein pojan serkun äidilläki on kyllä la tammikuussa, joten jotainhan on siis ihan pakko ostaa myöski lisää :) jei!
pesco, olipa hieno uutinen! Ihmeellinen on kyllä kroppa ja pikkuviikari, kun mukana selviää! Ihanaa!

Elisa 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Pesco Vähän huippua!!! Mutta verenvuodosta kaikille. esim. meä äitillä o ollu aivan normaalit, hyvin runsaat menkat vaan olikin valemenkat ko ootteli mua ja ultrassa todettu, että tää tyttö tuleeki kuukautta aiemmin ko luultu!
Toiseks siitä, meä äiti on muutama kerra kans ollu että jaa menny kesken ko tullu paljon verta. Vaa ei. Todistuskappaleeksi esitän pikkuveljeäni :)

Peikko Mie just nukahin kuolapäikkärit sohvalla ja sen jälkeen oksettanut koko ajan! En varmaa ois osannu yhistää näitä kaksia, ellen ois sulta lukenu. On kuitenki aikaisempinaki päivinä käyny samoin.

Mulla haisee nenässä oksennus, navetta ja koirat. Melkein kaikki haisee koiralle, olen aika iloisesti meinannut uusia kaakelointi tuon "koiranhajun" perusteella. Mikä on aivan mahdoton haju, ellei ole mahollista, että seinien läpi haisee pihalta..
 
Loistavaa Pesco! Ihmeiden ajat eivät ole ohi ja onneksi niitä ihmeitäkin tapahtuu! :)

Täällä tosiaan oli tuota valkovuotoa mistä olette puhuneet,niin ihan alussa kun sain raskaudesta tietää. Meni sitten itsestään ohite,kun suihkutteli yms. :)
Toivottavasti sama kutina ja kihelmöinti ei tule enää takasi!

Tänään soitin ja varasin ensimmäisen neuvolakäynnin, joka on jo 2 viikon kuluttua :) Ja siitä 1-2 viikkoa eteenpäin on seuraava ultra, aiaks ihanaa. Kunhan kyytiläinen pysyy matkassa. :heart:

Vauvan vaatteita tekisi mieli ostella,mutta koitan malttaa pitkälle syksyyn ennen kun ostan. Jotta mentäisiin suht turvallisilla vesillä, eikä pettymystä enää niin todennäköisesti tulisi.
Kovasti olen netistä käynyt katsomassa sisustustarvikkeita vauvan huoneeseen ja olenkin mieltynyt jo yhteen merkkiin niin paljon, että sitä se tulee sitten olemaan. En malta odottaa!! :D

Kovasti olen myös miettinyt sitä, että meillä on 2 koiraa ja 2 kissaa että kuinka elo sujuu sitten kun on vauva. Kuinka estää kissoja menemästä vauvan sänkyyn,vaikka toki huoneen oven pitää aina kiinni kun mahdollista,mutta unohduksia voi sattua :)

Toinen koirista vahtii vauvaa varmaan ihan niinkun omaansa, ihan jo rodunkin perusteella ja toinen luikkii karkuun,eikä juuri ole kiinnostunut, kunnes lapsi jo kävelee ja osaa heittää palloa tai keppiä :D

Sekä kuinka nopeesti tila tulee vastaan asunnossa,kun asutaan rivari kaksiossa,mutta jossa kuitenkin on tavallaan toinen huone,jossa tosin ei ole ikkunaa mutta eihän vauva sitä tarviikkaan. ;)

Kaikenlaista pohdintaa siis on edessä ja suurien päätösten tekemistä!

Hirveesti en ole antanut itseni asiaa ajatella,varmaan yritän suojella jollain tavalla itseäni mahdolliselta pettymykseltä/menetykseltä mitä voi tapahtua.
Hitaasti eteenpäin ja toivottavasti se tammikuussa sitten palkitaan :heart:

Supsu86 & Toukka 7+3
 
Viimeksi muokattu:
pesco: Ihanaa, onnea kovasti. Tuommoinen ihme vetää hiljaiseksi, ihmeitä siis tapahtuu :). Kaikkea hyvää odotukseen.

[ kiti]Oi, pääsitpä nopeasti ultraan ja edullisesti. Ja sait vielä hyviä uutisia, hyvä diili siis :)

Jaa-a mitäs tänne. Aika menee hitaasti, tuntuu että viimeiset kaksi viikkoa on kestänyt ikuisuuden! Sitä vaan laskee päiviä... Mulla ei ole oikein mitään oireita, paitsi itsepintaisesti esiin pukkaava hiivatulehdus (eiiiiiii!!!!!!) ja rintojen turvottelu. Niin ja nälkä, pääsen tällä menolla ekalla kolmanneksella siihen 12 kg :D. Ja totaalinen haluttomuus, että terkkuja vaan mun miehelle... Ei sillä, että tuo hiiva ainakaan haluja nostaa.

Ei olla kerrottu kenellekään raskaudesta, mutta voi että tekee mieli koko ajan paukauttaa yhdelle ihanalle ystävälle, joka on tietoinen vauvatoiveesta. Ja vanhemmille tietenkin. Töissä en sitten halua hiiiiiskuakaan koko asiasta, jos vaan mahdollista niin kesä mennään salaisuus masussa (paitsi tällä syömisellä mahan piilottelu tulee olemaan hiukkasen haastavaa, en ole ennenkään pukeutunut telttaan, mutta ehkä nyt sitten alan tehdä niin:p ).

mimmilii 6+5
 
Pesco, Niin hienoa! :heart:

Ihan pikaisesti vain piipahdan taas, hirveä kiire omien valmistujaisten ja töiden takia.

Suerte olen samoilla linjoilla muiden kanssa, minusta myös sinulla on oikeus olla onnellinen yhdestä pikkuisesta sisälläsi :) Toivotaan että pahoinvointi alkaisi sen myötä myös helpottamaan, edes vähän. Voimia.

Kaikille tasapuolisesti tsemppiä! Lukemassa käyn ja mielessä ootte :)

Adora 5+6 (kai)
 
mimmilii, mulla myös ihan totaalinen haluttomuus ja limakalvot muutenki kuivat.. Saakohan mitään liukastetta käyttää raskauden aikana? (pitäähän mies paineista välillä päästää ;)) Ehkä se siitä kun hiivan saa hoidettua..

millimolli joo mulla on muutenkin tullu päikkäreistä sellanen jännä olo, suus maistuu pahalta ym. ja nyt se vielä on oikein korostunu!

pesco mahtavia uutisia! Ei siis kannata heittää heti kirvestä kaivoon kun vuotoa tulee. Olisiko voinut olla esim. kaksoset joista toinen vuotanut pois? Toivottavasti saat seuraavassa ultrassa lisää hyviä uutisia :)

Peikko89 & Esko 6+6
 
Peikko89 ei ollut kaksoset. Mulla on kohdussa jostain syystä verta. Nöky kuulemma muutamia hyytymiä. Syytä ei ole, mutta sitä verta kuitenkin pääsi vuotamaan. Se ei ole kuulemma hyvä juttu, että se sieltä vuotaa, ja kaikki on vähän vielä vaakalaudalla, mutta toivottavasti pysyis sisällä pikkunen eikä tulis mahdollisten uusien vuotojen mukana ulos. Ei auta kuin ootella ja toivota :)
 
kiti miten on noin halpa????? Mä soittelin niin aikaa sinne en saanu sille viikolle kun olisin halunnu mut hinta olis ollu noin 100€ mikä olis jääny itelle maksettavaksi ja kyseessä myös varhaisultra!!!!!?????

Mutta mä soittelen sinne neuvolaan ja kysyn jos lähetteen saisin ultraan sen kolarin takia... Luulis että pääsis?????
 
  • Tykkää
Reactions: [kiti] ja Pokusaj
Heips taas leidit!

Ihanaa kun kesä tulee :)

On kyllä mukavaa kun on satunnaisesti töitä, työpäivät menee niin paljon nopeammin kun vapaapäivät! Hassua ajatella, että varmaan ekaa kertaa eläessäni toivoisin että kesä menisi mahdollisimman pian ohi :D Elokuun lopulla kun pitäis olla jo viikkoja 20 kasassa!

Kaksi viikkoa vielä "lomaa", eli kesätyöt alkaa 11.6. Pitää yrittää nauttia pitkään nukkumisesta (nykyään näillä aamuilla kun nälkä iskee klo 7, pitkään nukkuminen on puol ysiin, hurjaa!) ennen kun alkaa työt kunnolla. Tänään oli ensimmäinen aamu kun oikeasti oksetti. Sain onneksi syötyä ruisleipää ja olo helpotti kummasti! Mä jo säikähdin että nytkö ne aamupahoinvoinnit ja oksentamiset alkaa, toivottavasti ei :) Vaikka voin kyllä sanoa teille jotka pahoinvoinnista joudutte kärsimään, että ei tää vähäoireisuuskaan kauhean kivaa ole. Jatkuvasti mietin että onko sielä mahassa enään ketää elossa kun mitään isompia oireita ei tule...

Tämä 9.viikko on selkeästi ollut masun nippailu viikko. Kohtu siis ilmeisesti kasvaa.

Ajattelin nyt laskea viikoja ton neuvolan laskujen mukaan. Tuntuu kyllä kivalta kun ainakin toistaiseksi toi mun laskettu aika aikaistui yhdellä päivällä :D näillä viikoilla yksikin päivä tuntuu niin pitkältä ajalta! Varmasti muuttuu vielä ultrien myötä. Huomenna siis alkaa 10.viikko, kaksinumeroiset viikot alkaa! Hassua ajatella, että ensiviikon lopulla on 1/4 raskaudesta jo mahdollisesti takana :O Seuraavat kolme viikkos saisi kyllä hurahtaa vauhdilla ohi että pääsis sinne nt-ultraan.

Huomenna taas aikainen herätys edessä kun menen yhdeksi päiväksi sijaiseksi. Perjantaina koittaa sitten valmistujaiset!

Onnea muuten kaikille muillekin valmistuville!

AnnCa ja masukki 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
[kiti] Siis kävitkö seinäjoellä siinä terveystalossa, vai missä? Ja saako kelalta siitä korvaukset joka tapauksessa, vai onko sulla joku vakuutus? Kiinnostais kyllä itsekkin käydä, jos on noin halpa! :) Mulla on neuvola vasta 18.6 ja on niin tuskaa odottaa sinne asti, kun haluaisin jo saada varmistuksen, että kaikki on hyvin. :)
 
Anu84 & Teddybear-
Eli tänään iltapäivällä soitin Seinäjoen Lääkäritalon ajanvaraukseen
ja pyysin aikaa nimenomaan raskauden varhaisultraan.
Sain peruutusajan hetimmiten ja otin sen tietenkin vastaan,
kun gynekologinakin oli tuttu nimi (ja nainen).
Aika tuli niin pikaisesti, etten puhelimessa hoksannut
hintaa kysyä ollenkaan, mutta olin myös varautunut noin 100 euroon,
kun olin näillä palstoilla hintatasosta lueskellut.
Olin ihan äimänä, kun laskussa luki 47 euroa ja
siitä pois Kelakorvaus, maksettavaa jäi 30,80 euroa!
Hmm, outoa :whistle:
 
Moi!

Liityn joukkoon. Positiivinen testi tehtiin jo kolme viikkoa sitten mutta kun rv:t on olleet vähän epävarmat (epäsäännöllisten menkkojen takia..) niin en ole uskaltanu liittyy aikaisemmin mihinkään ryhmään. Tänään sitte käytiin ultralääkärillä kattelemassa tarkempia viikkoja ja 9+0 näyttäs olevan tällä hetkellä, eli laskettu aika olis 2.1. Saattaa heittää viikonki eteen- tai taaksepäin.. Mut pidättäydytään nyt tossa.. ;)

Pähkinänkuoressa: Lulu88/23v/2./OYS

Mulla on ollu pari viikkoa jo ihan ällötys olo. Aamut on pahimpia, yököttää ihan kauheesti. Esikoisen kanssa oli sama homma, mut se kesti vaan sen muutaman viikon. Toivotaan et menee pahoinvoinnit ohi pian, onneksi ei ole tarvinnu oksennella kuitenkaan! :)

Lulu88 ja massukka :heart: 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Kesäasu rannalle.. Tässä kesäasua rannalle.... :cool:
Joo ei mun kropalla :D

Pescolle tarrasukkia matkaan! Ja tervetuloa kaikki uudet!

Huomenna aamulla neuvola! Tavallaan ei jännitä yhtään, tavallaan odottaa että siellä yrittäisivät esim. just löytää sydänääniä. Saapi nähdä. Kuulumisia laittelen iltasella kun töistä kotiin ehdin.

Valkkarista mietin, että voisikohan täälläkin olla hiivaa...ei kutise mutta jotenkin erilainen olo tuolla alhaalla.. Haluja se ei ole kuitenkaan vienyt täysin, ainakaan vielä. Mies kiittää. ;)

xxxo & nimetön 9+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zuh ja Pokusaj
xxxo aika iso maha oli Torilla, kun tekstissä luki että neljännellä kuulla?! Vai johtuuko juurikin siitä, että oli niin nopeasti tullut raskaaksi synnytyksen jälkeen :O Ja tottahan tollsen vois laittaa rannalle, mutta muut juoksis karkuun :D
 
  • Tykkää
Reactions: Aniit

Yhteistyössä