Hei kaikille!
Alusta asti olen tätä seurannut, mutta en ole vain aikaiseksi vielä saanut, että olisin viestiä laittanut. Suurena syynä on jatkuva huono olo, jota koneella istuminen pahentaa
tänään oli ensimmäinen neuvola, jossa terveydenhoitaja huolestui minun kertoessa voinnistani ja passitti saman tien päivystykseen ultrattavaksi. Oli sitä mieltä, että oireeni saattavat viitata kohdun ulkoiseen raskauteen ja halusi varmistaa asian. Ultrassa kuitenkin löytyi ruskuaispussi ja sydämen syke kohdusta <3
Terkan mukaan viikkoja olisi 7+3. Ultrassa sikiön koko oli 6,6 mm vastaten rv 6+4. Kiertoni on erittäin epäsäännöllinen, joten koko raskaus on minulle melkoinen yllätys (positiivinen sellainen!), enkä siksi aio huolestua sikiön pienestä koosta laskettuihin viikkoihin nähden.
Nyt vain pitäisi jotenkin selvitä näiden kipujen ja pahoinvoinnin kanssa!! Terkan mukaan sinne rv 12 asti _yleensä_ on pahimmat pahoinvoinnit. Voimia kaikille kanssasisarille! Kaikki vinkit otetaan vastaan millä selvitä näistä kivuista ja pahoinvoinnista! Ja vielä oireettomille: olkaa onnellisia, nauttikaa ja rentoutukaa (helpommin sanottu kuin tehty)! Aivan yhtä raskaana te olette kuin oireilevatkin, kunnes toisin todistetaan! Monet voivat hyvin koko raskauden ajan ilman, että raskaudessa olisi mitään mistä pitäisi huolestua ja se on aivan yhtä normaalia ja asiaankuuluvaa kuin oireilukin!
minimee/25/1./la 1.1.2013
p.s. millamau: minulla todella pahoja mahakipuja joiden takia terkkari tänään laittoi lähetteen ultrattavaksi. Kivut kuuluvat raskauteen, kuten myös kivuttomuuskin. Ultrannut lääkäri ei löytänyt ultratessa sanoa syytä kipuihin (syitähän voi olla monia, esim. kohdun kasvaminen). Asiantuntija en ole, mutta sinuna en huolestuisi (itsekään en ollut huolissani, vaikka todella kipeä olenkin ollut). Toki, jos kovin kipeä olet ja asia huolestuttaa, voithan aina soittaa terveydenhoitajalle.