Moikka pitkästä aikaa! Oon ollut ilman tietokonetta ja tuolla puhelimella kirjottaminen on niin työlästä, etten ole viitsinyt siihen alkaa. Mutta kuulumisianne olen lueskellut miltei päivittäin
ONNEA hirmu paljon kaikille vauvansa jo saaneille ja paljon jaksamista ensimmäisiin päiviin ja viikkoihin! Ja
kathii, olipa kiva lukea kunnon synnytyskertomuskin, kiitos siitä!
Täällä jaksaminen on vähän siinä ja siinä. Maha on valtava ja alkaa ahdistaa jo aika paljon. En pysty kumartumaan (enkä siis laittamaan sukkia tai kenkiä jalkaan) ja kaikenlainen liikkuminen on hyvin haastavaa ja hankalaa. Häpyluihin sattuu melkein aina liikkuessa ja erityisen paljon kun nousen istumasta ylös tai istuudun. Nukkuminen on vaikeaa lähinnä puutuvien käsien takia. Mulla ne on puutunu jo mooonta viikkoa ellei jopa kuukausia eikä ota helpottaakseen millään. Nykyään ne puutuu myös päivällä eikä pelkästään öisin niinku ensin. Tiputtelen tavaroita ja muutenkin sormet ei tunnu lainkaan omilta, tosi kömpelö olo kaikin puolin. Myös jalat turpoaa joskus, varsinkin jos on pitkään istunut autossa. Onneksi auttaa kun juo paljon vettä ja nostaa jalkoja ylös. Väsymys taitaa olla se pahin vaiva, ei oikein mitään pysty tekemään kun väsyttää niin julmetusti koko ajan. Tää mamma on kyllä niin valmis synnyttämään kuin vaan olla voi!
Neuvolassa olin eilen ja kaikki oli oikein hyvin. Hemoglobiini on ollut alhainen koko raskauden ajan mutta nyt sekin oli jo 135, mikä on korkein mitä on koko aikana ollut. Painoa on tullut nyt yhteensä vajaat 13kg, mikä alkais kyllä jo riittää. Painoa on nimittäin jo omasta takaa hirveesti liikaakin, joten alkais riittää tämä painon kertyminen, että sais sitä joskus poiskin. Maanantaina on lääkärineuvola, jossa ultralla varmistetaan että vauva on oikein päin. Neuvolatädin mielestä on kyllä kääntynyt ja niin munkin mielestä: hikat tuntuu ihan tuolla alhaalla ja kauheita muljahduksia tuossa ylämahassa
Ei oo kyllä mitän potkuja enää, vaan ennemminkin kaveri yrittää pungeta itseään tuosta rinnan alta läpi
Kiva päästä kurkkaamaan pikkuista vielä ultrassa!
Ehkäisyä me ei itse asiassa olla vielä edes mietitty, mutta luulen että mennään ihan kondomilinjalla ainakin ensin. Mä en haluais enää mitään ylimääräisiä hormoneja itseeni, joten pillerit tms. ei tunnu hyvältä. Meillehän tämä on ensimmäinen lapsi ja on kyllä haaveissa saada pari lisääkin, mutta ei vielä muutamaan vuoteen. Sitä ennen mun täytyis saada tutkinto valmiiksi ja jonkinlainen työpaikkakin vielä, joten ainakin kolme vuotta mennään ihan kolmestaan. Eikä tämä raskausaika niin mukavaa ole ollut, että ihan heti ikävä tulis...
Supisteluja täälläkin tulee, lähinnä kivuttomia sellaisia. Joskus tuntuu tulevan enemmänkin ja kohtuu pienin väliajoin, mutta sitten ne taas loppuvat. Kuukautiskipumaisia muljahduksia on myös silloin tällöin tuntunut, mutta ne on ollu ihan yksittäisiä eikä kipu ole ollut yhtään kovaa, joten en usko että ihan vielä synnyttämään lähdetään. Meillä on tosin LA:kin vasta kolmen viikon päästä, mutta toivottavasti syntyis hiukan sitä ennen. Maitoa tulee mullakin rinnoista kun vähän puristelee, mikä on ihan kiva juttu
Josko sitten enteilisi sitä, että imetys lähtisi sujumaan
Sairaalakassia aloin pakata mutten toistaiseksi saanut sinne haalittua kuin paidan
Alkuviikolla pitäis tulla hoitopöytä, joka tilattiin netistä, ja sitten saan vihdoin laitettua vauvan vaatteet paikalleen laatikohiin
Oon pessyt ja silittänyt ne jo muutama viikko sitten mutta toistaiseksi ei oo ollu oikein paikkaa mihin ne olis laittanut. Muuten alkaa myös olla tavarat hankittuna, vaunut ja turvakaukalo on, lisäksi miehen vanha pinnasänky ja kehto on pedattuina. Tilkkutäkkiä oon myös kutonut, mutta käsien puutumisen takia se on vähän hidastunut eikä varmaan valmistu ennen syntymää. Vaatteita saatiin myös joululahjaksi ja lisäksi muutamalta tutulta ollaan saatu joitain vaatteita, mutta täytyy vielä tarkistaa, että kaikkea on mitä pitääkin
On kyllä ollut niin ihanaa laitella ja hypistellä kaikkia vauva-asioita! En millään malttais odottaa, että saan tyttäreni vihdoin syliini! :heart:
Voisin yrittää vaikka alkuviikolla taas päivitellä lääkärikuulumisia
Hirmuisesti tsemppiä ja jaksamista kaikille teille synnytystä odottaville, yritetään jaksaa vielä viimeiset päivät ja viikot!
Nasdaq ja tyttö 37+0 POKS!