Huomenia vaan kaikille ja isot ONNITTELUT VAUVAN SAANEILLE!!
Täällä oltiin eilen neuvolassa..kaikki muuten hyvin, mutta
lapsivettä oli ilmeisesti tosi vähän (sydänäänet kuuluivat sillä tavalla ja hoitajan mukaan "pienetkin osat" tuntuvat niin "iholla")..tämän lisäksi vauveli tuntui hänen käsiinsä jokseenkin
pikkuiselta. Sanoi kyllä, että tuo painoarvio rv 36 (2700gr) kuulostaa ihan hyvältä..mutta tosiaan, jättiläistä ei tule tälläkään kertaa..
SF-mitta ei nyt sitten noussut kertaakaan yli 31..Mites muilla? mulla oli viime raskaudesa muistaakseni joku ainakin 35....silti kyllä vauva oli pieni, eli mahtaako tuo mitään tarkottaa..mulla oli ilmeisesti pää kyllä jokseenki ainaki jo
kiinnittynyt, hyvä niin..eli alhaalla ollaan..joku kyselikin siitä, että voiko olla, ettei kiinnity..esikoinen kiinnittys mulla just ennen synnytystä..
Kiloja tuli nyt sitten 12! JES! oon siihen iha ilonen..
Itse sitten menin huolestumaan kun illallakin liikkeet sattus niin paljon..vauvan siis..soitinkin hädissäni synnärille, mutta sieltä sanottiin melkeen tyyliin, että "menepäs nukkumaan"..
eli panikoin ilmeisesti turhaan..
Jäi myös häiritsemään, että Tyksin kirjauksista ei löytynyt sitä mun puhelua eli sitä, missä sovittiin, että voin ottaa kamppeet mukaan ensi keskiviikkona eli sillon käynnistettäisiin mun särkyjen takia..noh, ei auta..mä vaadin sitä sillon, en suoraan sanoen kestä näitä kipuja enää.
Kysyin tarkemmin, että mikä se kohdunsuun tilanne oli silloin rv 36..se oli niin, että kanavaa jäjellä 1,5 cm, kiinteä, mutta suu sormelle auki..toivon, että sen jälkeiset supparit ja se ruskea vuoto ovat tarkoittaneet jotain, koska muuten epäilen, että saavatko puhkastua kalvoja keskiviikkona.
Aikaisemmat synnytysviikot: mun esikoinen syntyi rv 40+4 vai 5..jompikumpi..
nyt ei tosiaan sinne asti mennä, kun kert käynnistetään, joten en pääse vertailemaan..
Tissit alkaa olla kipeet ja mahakin on alkanut toimia..oisko hyviä merkkejä, toivotaan..
oishan hienoo, että käynnistyis itestään, mutta en kyllä tohdi sellasta uskoa..toki mulla viikkoja sen verran vähän, että toisaalta oisi hyvä, että vielä nyt oisikin siellä, kivut vaan tekee tosi tosi kärsimättömäksi!
Vähän on alkanut kyllä
kauhistuttaakin synnytys käynnistyksellä..se, että kun viime synnytys oli n. 3vrk supisteluja, niin nyt varmasti supparit tulee olee paljon paljon rajumpia...toisaalta sitä just viime synnytyksen jälkeen toivoinkin..että homma ois ollu nopeemmin ohi..noh, se menee miten menee..
Mä voisin kanssa
syödä koko ajan jotain, mutta en ruokaa! vaan kaikkea pientä ja hyvää..
Tsemppiä kaikille!
Kolmaspoju rv 37+4 vai 5..jotain sinnepäin..