Huomenta kaikille!
Meillä on täällä talvi. Lapset on aivan innoissaan lumesta.
Mullakin oli toissapäivänä neuvola+neuvolalääkäri. Ja mulla tuntuu nyt muodostuneen pieneksi "ongelmaksi" tuo painonnousu. Tai siis se kun se ei tahdo nousta. Mulla on nyt koko aikana tähän rv30 asti tullut painoa 2-3kg. Eli on sitä tullut, mutta kun ennen raskauttakin mun bmi oli 22, niin vähän enemmän saisi nousta. Nyt viidessä viikossa painoa oli tullut vajaa 500g eli viikottaiseksi painonnousuksi tuli +95g. Ja edellisilläkään kerroilla ei oo noussut tarpeeksi. Mutta kun terkkari kyseli syömisistä, niin MÄ KYLLÄ SYÖN!!
En tiedä, miten sais enemmän meneen, paitsi tietysti jos muuttais osoittensa johonkin Mäkkäriin, niin kai se vois tehota.
Mulla tosin on ollut koko raskauden himo hedelmiin ja vihanneksiin, joita vetelen sitten ihan kaksin käsin, niin onhan tuo himo tietty sieltä terveellisimmästä päästä, eikä sillä nyt varmaan helposti ihan mahdottomia ylimääräisiä kiloja saa. Toivottavasti en tällä pahoittanut kenenkään mieltä, koska ymmärrän että jollekin toiselle voi olla raskasta, kun paino vaan nousee ja nousee. :ashamed: Mutta mä siis EN ole iloinen tästä omasta tilanteestani ja se nyt taas vähän nostaa stressitasoa, kun mietin vauvaa.
Ja suurin syy tuohon painoon mulla on tainnut olla juurikin tuo stressaaminen, kun yli puoleenväliin mieli ei tosin ollut huipussaan. Ja toinen juttu on, et tää mun arki neljän pienen lapsen kanssa on aika kuluttavaa!! (Lievästi ilmaistuna...
) Terkkari sanoi sen punnituksen jälkeen, että hän kyllä katsoisi hemoglobiininkin, vaikka se on ollutkin tosi hyvä. No, sekin oli pudonnut ollen nyt 116. Eli lisärautaa naamaan siis. Toivottavasti sais nyt nostettua tota arvoo.
No joo, sitten lääkäri teki vielä ultralla
painoarvion. Arvio oli nyt 1290g, eli ei mikään iso, mutta normaalin rajoissa.
Sellainen sirpakka tyttö. :heart: Että pikkuinen ainakin on omansa ottanut, että kasvu ei ole hidastunut. Ja niinhän ne yleensä ottaakin.
Ja sitten neiti oli ymmärtänyt kääntyä pää alaspäin!!!
Eli pikkuisella kaikki näytti olevan hyvin. :heart:
Mahanympärystäkin jotkut oli mittaillut. Mäkin mittailin nyt poksumisen kunniaksi ekan kerran ja vaivaiset 92cm oli. Mutta selkeetä muutosta sentäs normaaliolotilaan.
Synnytystoivelistaan en kirjoitellut mitään. Mä aion myös mennä tilanteen mukaan. Tietysti, kun kokemusta jo useammista synnytyksistä on, niin jo tietääkin vähän etukäteen, miten itse reagoi ja mikä mulla toimii ja mikä ei. Ja edellisilläkin kerroilla olen loppuun asti pystynyt itse sanomaan mitä toivon ja mitä en. Lisäksi luotan mieheen niin paljon, että hänkin jo näiden edellistenkin perusteella tietää mun toiveeni. Ja oon niistä kyllä miehelle jutellutkin.
Mutta siis mitään selkäpuudutteita mä en halua. Enkä kyllä todennäköisesti ehdi saamaankaan. Ja kun kokemuksesta tiedän, että pärjään ilmankin. Viimeisimmässäkin synnytyksessä sanoin siinä 7-8cm kohdalla kätilölle, että tässäkin vaiheessa olen sitä mieltä, että ei puudutteita.
Mutta silloinkin vauva syntyi muutama supistus tuosta.
pisang sulla oli ihanat kotiutumisvaatteet tytölle. :heart: Olikos se fleecepuku H&M:ltä? Katselin nimittäin itsekin siellä sellaista, kun oli niiiiin ihana, mutta jätin sitten kuitenkin kauppaan, kun meillä noita tyttöjen vaatteita ON paljon.
Mutta on ne niin ihanuuksia, että on vaikea vastustaa. :heart:
Mä olen aloittanut nyt urakan laittaa kaikki vauvajutut valmiiksi. Tai siis yritän, että saisin kaikki valmiiksi tässä marraskuun aikana ja sitten joulukuussa EN TEE ENÄÄ MITÄÄN!!
Mutta nyt syömään. Yritän olla stressaamatta, että miten saisin ahdettua enemmän. Vauvakin painaa mahalaukkua, niin yritetään nyt sellaista taktiikkaa, että syön sitten vähän väliä, jos kerralla ei saa paljoa menemään. Ja pitäisiköhän sitä leipoa jotakin
Jos parin viikon päästä neuvolassa olis jo parempi suunta painonnousun kanssa.
Ja pahoittelut vielä tästä avautumisesta. :ashamed: Itsestä tuntuu vaan pahalta, kun en käsitä, että miten se ei muka tällä syömisellä nouse...
Mutta tänään vielä poksutaankin
30+0, iiks, mulla loppuu aika, miten niitä viikkoja nyt jo noin paljon on... :O
Lynette ja
viides muru 30+0