**Tammikuun tuhisijat 2013 Lokakuussa**

Te jotka jännitätte tuota sokeriasiaa, oletteko katsoneet yleltä tätä hyvää dokkaria diabetesta sairastavasta äidistä? Suosittelen, se antaa myös hyvää tietoa sokerien vaikutuksesta sikiöön.

Lapsi muuttaa kaiken | Tv | Areena | yle.fi

Varmasti jos itsellä on ollut painon kanssa ahdistusta ja jopa syömishäiriötä niin kokee pelkoa ettei sama toistuisi omalle lapselle. Varmasti kaikki äidit tekevät kaikkensa antaakseen parhaansa lapselle mutta kaikelta me ei voida lapsiakaan suojella. Ruokatapojen muutos ja sairaudet kun ovat aika sitkeästi meissä kiinni ja niiden radikaalit muuttamsiet on ison työn takana.

Liikaa ei varmasti kannata raskausajan syömisiä stressata, siksi lääkäritkään ei ilmeisesti halua tehdä siitä liian isoa numeroa. Eri asia jos testit näyttäisivät siitä olevan jotakin todellista haittaa sikiölle. Tokihan kaikki mitä äiti syö siirtyy suoraan vauvalle ja jos ruuassa on paljon sokeria niin kyllähän lapsi tottuu sokerin makuun. Mutta enpä tiedä yhtään raskaana olevaa joka ei vetelisi karkkia ja leivoksia harva se päivä, oli paino-ongelmia tai ei :LOL: Joten sen perusteella pelkästään kaikista lapsista tulisi kauheita sokerinarkkareita :D Kyllä se on enemmänkin varmaan se kotiruoka mihin lapsen opettaa sitten syntymän jälkeen joka vaikuttaa näihin asioihin ja siihen on helpompi puuttua :)

 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Pale-78 ja J-Love! :wave:

Syömisiin ja sokereihin kommentoin sen verran, että kyllä mua hirvittää nuo mun herkuttelut. Tulee ihan tosi huono omatunto, että taas menin syömään puoli suklaalevyä ja neljä pannukakkua ja ties mitä vielä. (Tää siis oli koko päivän yleistys, en aamupalaksi syönyt tänään noita! :D) Sitä on vaan jotenkin niin innoissaan siitä syömisestä ettei oikein edes tajua mitä pistää suuhun ja sitten on jälkeenpäin paha mieli että tulipa taas tuota ja tuota herkkua syötyä vaikken aikonut. :ashamed: Miksen minä voinu saada himoa vaikka tomaatteihin??? Ja vaikka olis ensin syönyt jotain kunnollista alle, niin silti tuntuu että se herkkujen himo ei haihdu millään, vaan sitä herkkua pitää syödä sitten vielä siihen ruuan päälle. : / Hankala yrittää olla pitämättä herkkuja kaapissa kun oon tosi innokas leipuri ja vähintäänkin sitten pakkasesta löytyy jotain vierasvarapullaa, jos ei muuta... :ashamed: Tästä nyt varmaan saa sen kuvan että oon ihan tankkinorsu, enkä kyllä ole. :LOL:

Mäkin kävin eilen ihan pienen lenkin kävelemässä, oli tosi kivan kirpsakka ilma. Kävelin tosi etanavauhtia ja tarkkailin supistuksia, heti kun tuntui että alkaa maha kovettua, hiljensin tahtia. Ihan hyvin meni. :) En mä tiiä voiko tuota miksikään lenkkeilyksi edes kutsua kun niin hissukseen matelin, mutta tuli kuitenkin hyvä mieli kun sain vähän haukata raitista ilmaa. :)

Mä en oo vieläkään keksinyt millaisen hoitopöytätsydeemin laitan, pitäis varmaan kohta käydä kattelemassa jotain vaihtoehtoja, sais vauvan vaatteetkin johonkin siististi kasaan. Nyt kaikki vauvatavarat ja vaatteet vyöryy vaatekomerosta päälle.

Ootteko muuten mittailleet mahan ympärystä? Mä oon aina välillä ihan vaan mittanauhalla tuosta navan kohdalta, ja se on kyllä koko ajan kasvanut aika tarkalleen 1cm viikossa. Toivottavasti ei ihan koko loppuaikaa enää kasva tuota tahtia, mä kaadun muuten lopussa naamalleni. :D

Nöhveli & pikkumöykky 26+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pale_78
Hyppäänpä minäkin takaa-alalta mukaan (4. lasta odotan, LA 29.1.2013) kun sokeriarvot on sattuneesta syystä aika pinnalla tämän mamman elämässä just nyt.

Vilipille ja muille sokeriarvojen kanssa stressaajille tsemppiä! Itse en ole ole lähtötilanteessa ollut ylipainoinen (BMI 23-24) eikä koskaan ole ollut mitään häikkää sokeriarvoissa (tosin liekö niitä koskaan mitattukaan?) ja aikaisemmat lapset ovat olleet syntyessään nippanappa kolmikiloisia, mutta nyt viime viikolla narahdin sokerirasitustestissä. Lähinnä 1 h:n arvo heitti eniten, oli muistaakseni 11.6 eli ihan kunnolla meni yli, muut arvot olivat ihan normaalin ylärajalla. Mutta tosiaan aika kulman takaa tämä tuli, tosin sukurasitetta meillä on ja ikääkin minulla nyt jo yli 40 v eli ei sinällään ei ehkä ihmekään. Kiloja oli viikolle 22 mennessä kertynyt +5 kg, sen jälkeen paino on kyllä laskenut puoli kiloa.

Sain pumaskan ruokailuohjeita ja ensi viikolla on diabeteshoitajan 1.5 h:n käynti ja sen jälkeen neuvolalääkäri. Viikon olen nyt sinnitellyt ja yrittänyt totutella uusiin ruokailuohjeisiin ja varsinkin eilen ja tänään olen aivan kypsä koko hiilarivahtaamiseen ja laskemiseen. Joka hitsin suupalaa saa miettiä saako tähän aikaan päivästä tai viikosta syödä tän ja paljonko tässä on sitä ja tätä. Puhumattakaan herkku(suklaa)vierotuksesta..Minä herkkusuu kun olen tähän mennessä syönyt aina mitä mieleeni tulee, kun ei ole painoa tarvinnut koskaan tarkkailla ja aikaisemmissa raskauksissa tulleet kilot ja vähän ylikin ovat lähteneet hujauksessa imetyksen aikana. Eli käyn tässä kyllä armotonta totuttelukoulua ja porkkanannakerruskurssia.

Tiedän, kyllä että tämä on tärkeää lapsen kannalta ettei kasvaisi liian isoksi ja toisaalta etteivät vauvan sokeriarvot heilahtelisi sitten syntymän jälkeen kun normaaleja suklaalevystä saatuja sokeripiikkejä ei enää tulekaan eli se minut saa tässä tsemppaamaan. Mutta silti ei kyllä ole fiilikset kovin korkealla just nyt :LOL: Löytyykö muita kohtalotovereita?

riskilä 26+1
 
Hienoa! Kiitoksia!

Täällä ois sellanen kohta 24v tytteli odottamassa esikoistaan. Rv 26+3 tänään ja laskettu aika on 26.1.13 ja tyttö ois tulossa<3
Meillä on kaikki menny ihan hyvin tähän mennessä, mutta yksityiselämä on vähä heitelly ja rauta-arvot on vissii laskenut vähäsen kun väsyttää ja masentaa aika lailla. Tulevana tiistaina on taas neuvola jolloin selviää missä mennään.

Lueskelin että sairaalakassista puhutaan jo, mutta mä en ole edes tajunnu ajatella koko asiaa vielä :D Muuten on aika lailla kaikki isot hankinnat jo kotona; sänky, turvakaukalo, sitteri, vaatteita ja jopa vaippoja. Hoitopöytä on tulossa kaverilta ja rattaat hankitaan lapsen isän kanssa yhdessä. En siis ole yhdessä isän kanssa, mutta hän on mukana touhussa kyllä ihan innoissaan :) Tosin, lupaili paljon kaikkea ennen ku tiedettiin että lapsi tulee, mutt eipä oo mitää näkyny.. Mitä tohon nyt sanois..Lapsi on kuitenki tarkotuksella hankittu ja kaikki mukana olevat tukee ja auttaa aina tarvittaessa<3

Muutama kilo on tullut :/ Oon aina ollu vähä heikkona makeisiin (ei karkkeihin vaan kakkuihin, torttuihin, muffinseihin yms..) ja se vissii vähä näkyy. Voin kuitenki itse hyvin. Alkuvuodesta painoin noin tasan 60kg. Alotin salilla käymisen viime vuoden kesällä ja sitä myöten laihduin vähä ja olin aika hyvässä kunnossa :) Tosin lopetin röökin polton tammikuussa ja muutama kilo valitettavasti tuli takas sen takia jo ennen raskautta. Nyt kun on rv 26+3 on raskauden aikana kertynyt kiloja noin 10kg. Mutta nyt olen alkanut voimaan ns paremmin, syön vähä terveellisemmin ja vähemmän.

Ihanaa kun tietää että ei ole enää kauan niin pääsee äippälomalle! KAKSI kuukautta, KAHDEKSAN viikkoa! Jei! :D

J-Love ja Sintti 26+3 <3
 
neuvolakuulumisia: paineet oli aikas korkeella neuvolamittauksessa,mutta kotona kuitenkin taas ihan normaalit.. hb oli 125 eli nyt oli tapahtunu laskua jonkun verran,mutta oli sitä mieltä että katsotaan vielä seuraava käynti,miltä tilanne vaikutta.. sf-mitta oli 27cm.
mitäs muuta... painoa tullut kaikkiaan lisää 8,6kg
kaikki muutenkin tuntui olevan hyvin..

On: unelmien asunto meni ohi suun.. mutta ei ollut vuokraajalla pokeria soittaa meille,vaan ilta myöhään ilmoitti tekstarilla että asunto meni entuudestaan tutuille ihmisille.. vaikka meidän kanssa jo näyttön aikana kyseli aikaa sopimuksen kirjottamista varten. :mad: ja siis me yritettiin itse tavoitella kyseistä miestä muutamalla puhelulla ja sitten vielä viestillä kun mitään ei kuulunut...täällä siis ollaan isännän kanssa kiukkusia ja ahdistuneita,kun mikään ei onnistu..
Usko ja toivo uuden asunnon löytymiseen on siis tyystin lopussa... ahdistus iskee...
leuka siis rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Elovena77 & murmeli 29+2
 
Tervetuloa täältäkin J-Love ja Pale-78!!=)

Ja Elovenalle pahoittelut unelma-asunnon "menettämisestä".:( Höh!!!

( . ) Tänään sain silitettyä meiän prinsessan vaatteet ja laitettua ne kaappiin.:D (nyt JO!) Kyllä se on vaan niin terapeuttista, AH!!!
Nappasin sit samalla kuvan suunnittelemistani vauvan kotiintulovaatteista...=) Tässä linkki, jos haluaa nähä kuvan...
Aijaa.com - Meiän rimpsessan kotiintulovaatetus<3
Tuommosta söpöä vaaleanpunaista melkeest päästä varpaisiin.:D Vaikka olin aiemmin aatellu, etten hurahda tuollaiseen lainkaan, jos joskus tytön saan. Noh, toisin kävi.;) Tuo fleecepuku laitetaan muiden vaatteiden päälle, jos on pakkasta. Muutoin tulee sit toppahaalari ja muut asiaan kuuluvat lisävarusteet tietty viel.:p Tuon söpön pipan otan mukaan synnärillä jo siitä syystä, että sitä on kiva käyttää pikkuisella siellä, vaikka ei tulis talvipipan alle laitettuakaan.=)
 
Kiitos kaikille tsempityksestä! Toisinaan tulee alamäkipäiviä, eilen oli juuri sellainen. Mies vain tuossa aamulla huomautti, että mitä ressaat kun eihän sulle maistunut edes tuliaismaistiaiset. Totta tosiaan, kieltäydyin tuliaiskarkeista, vaikka ihana tyttöystävä kävi pitkästä aikaa kylässä ja oli minua varten tuonut makiaa. Tiedän kyllä, että totaalikieltäytyminen ei ole minun juttu, mutta ihana huomata, että voihan tuota vaikka päivän olla ilmankin ja pitää sitten vaikka karkkipäivän lasten kanssa.

Sofiansohva, pitääpä laittaa tuo linkki kirjanmerkkeihin, kiitos. Katselen parhaillaan samalla eilistä Kätilöt jaksoa tallennukselta. Jotenkin tuo norjalaisten tapa synnyttää kotona houkuttaisi, mutta luulen, että tositoimien alkaessa haluan lähelle hoitoa.

Kävin sitten elämäni helpoimman hammaslääkärikäynnin! Kaksi viikkoa sitten suuhygienisti totesi, että takahampaassa valtava reikä. Nyt lääkäri sanoi, että mitä vielä. Reikä on, mutta ei se valtava ole. Aikamme sitä pohdittiin, että mitä sille tehdään. Kysyin, että voimmeko suoraan hypätä siitä paikkauskohdasta yli, kun se ei toiminut viimeksikään. Että kuukauden päästä hammas revittiin, kun minä en mihinkään juurihoitoon suostunut. Hän sitten totesi, että kun kerran ei ole ollut kipuja, eikä muutenkaan ole vaivannut, niin tervetuloa uudestaan helmikuussa vauvan syntymän jälkeen. Puudutuksella voi olla synnytyksen käynnistävä vaikutus, ja viikkoja on siihen riskiin vielä liian vähän. Jos hammas alkaa vaivaamaan ennen synnytystä, niin sitten toivotaan, että vauva on isompi ja viikkojakin tarpeeksi, jos puudutteella olisi minuun sellainen vaikutus.

Mahtava tuuli tuolla ulkona! Ja hirmu liukas kun aamulla satoi vettä, ja nyt siihen päälle satoi hentoisen lumikerroksen, niin ei erota jäätiköitä. Melko pingiiniltä näytän kun tuolla taaperran menemään :LOL: kunhan eteenpäin pääsee :)

Vilipi ja "Tyyne" 26+5
 
Elovena77 meillä kanssa asunnon etsimisen suhteen ollut melkeinpä koko vuoden todellisia ongelmia. Käyty katsomassa jos jonkin näköstä asuntoa. Ja tosiaan tällä yhdellä henkilöllä joka vuokraa asuntoja paikkakunnalla käytiin kahta asuntoa katsomassa. yhtä ei huolittu,toisen oltais huolittu ja kirjoitinkin alustavan hakemuksen asuntoon mutta mitään ei sitten kuulunut vaikka sanoi että ilmottaa valinnasta oli päätös kumpi tahansa. ja tosiaan näiden kauhden asunnon välissä tämän samaisen miehen piti ilmoittaa että millon pääsee yhtä toista asuntoa katsomaan ja ilmotusta ei ole tähän päiväänkään mennessä kuulunut.

Ja aina sanotaan että vuokralaisissa on vika. Kyllä sitä vikaa tuntuu noissa vuokranantajissakin löytyvän!

Toivottavasti onni potkasis sieläkin suunnalla että se asunto löytyis mahd.nopeasti!

Kiitän kyllä onnea joka kerrankin kolahti että saatiin suhteiden kautta yksityiseltä asunto vuokralle. Ja edelleen malttamatomana odotan muuttoa :DD
 
Tänään oli sokerirasitustesti ja jippii, ei ole raskausajan diabetestä :)

Synnytyskassia en ole vielä pakannut, toivottavasti lähtö ei tulisi vielä (ajattelin pakata kassin rv 30 jälkeen).

-> Tästä tuli mieleen synnytystoivelista, laitoin kyselyn palstalle. Ajattelin itse kirjoittaa toivelistan ja sisällyttää siihen toiveen (vaatimuksen) että kätilöllä tulee olla vähintään 10 vuoden työkokemus (ettei kukaan vastavalmistunut avusta lasta maailmaan).

Vatsan ympärys 105 cm. On kasvanut 4 cm viime mittauksesta :)

Hankinnat vieläkin tekemättä, ajattelin tehdä nekin rv 30 jälkeen.

Äitiyspakkaus on tulossa postissa.

tammikuunpoika rv 27+3
 
tammikuunpoika mä en jotenkin usko, että sun vaatimustas välttämättä pystytään täyttämään. Tuollainen 10v työkokemusta on kuitenkin aika harvalla näinä päivinä eikä missään synnärillä voi pitää yhtä kätilöä "varattuna" 24/7 yhdelle henkilölle n. 5 viikon ajan. Ja ihan yhtä ammattitaitoisia ovat ne vastavalmistuneetkin. Ei kätilöiksi ihan noin vaan valmistuta ja siihen koulutukseen sisältyy paljon harjoitteluja...

sairaalakassille en oo uhrannut ajatustakaan. Esikoinen tuli la:n jälkeen ja nytkin epäilemättä päästään lähelle helmikuuta (jollei pitkälle helmikuuhun!) ennen kun tämä neiti suvaitsee ulkoistua. :D

äitiyspakkaus tuli maanantaina. Oli just niin ihana ku kuvissakin <3 Pieni pettymys oli, ku niitä harsoja oli vaan yksi. :/

Ja sitten on taas mentävä.

Pipituuna & nti kakkone 26+4 :heart:
 
tammikuunpoika miksi sä haluut rajata kätilön noin? Ei se vuosien työkokemus takaa sitä että sulla synnyttäjänä synkkaa sen kätilön kanssa ja että se ois just paras kätilö.
Mä en aio tehdä mitään listoja. Katson sellaset turhiks. Ne tilanteet kuitenkin elää siellä synnärillä niin paljon ettei mitään pysty ennustamaan. Enkä edes haluaisi.

En haluu ees sairaalakassia aatella. :D Ehkä sitten kun oon joskus kaivanu vauvanvaatteet esille ja ne on siististi laitettu esille. Hiukan oon miettiny mitä vauvalle laitetaan päälle kun laitokselta lähetään. :) ei mulla viimeks mitään ihmeitä ollu siellä mukana. Kamera oli se tärkein.

Aniit 27+2
 
Voihan sitä toivoa, että jos sais kokeneen kätilön. :) Mutta ei kannata pettyä, jos ei saakaan. Tosin en miekään haluais ihan vastavalmistunutta välttämättä, ainakaan niinko yksin hoitamaan sitä synnytystä. Tai no jos ois pätevä ja avoin niin mikäs siinä. Mut esim. mun ystävä oli saanu jotain vastavalmistuneita kätiöitä omaan synnytykseensä ja ne ei tienny mistään mitään, kuiskuttelivat keskenään, että "mitähän meiän nyt pitäis tehä". Voi jee...:whistle:

Synnytystoivelistaa miekin aion rustailla. Tai oon jo valmistellu sitä. Eihän ne asiat aina mee niinkuin toivoo, mutta onpahan mahollisuus ees yrittää vähän vaikuttaa siihen synnytyskokemukseen.:)

Mittasin muuten tänään vihdoin masun ympäryksen, oli jo 111cm.:p Huih!!!
 
Hei!
Sokerirasituksesta selvitty, ei ollut!
Väsymys on ollut jatkuvaa, ja nyt on viimeiset päivät vaivannut kovat supistelut. Oon yrittänyt päästä sinne fb.ryhmään mukaan, mutta ei mun viesteihin ole vastattu, tai sitten oon lähettänyt ne väärälle henkilölle:xmas: Nopeastihan tää on mennyt, oisko se kohta jo 28 täynnä.
Uusi häkkisänky pitäis kasata ja laatikosto vauvan vaatteille.
Hoitopöytää en halua, meillä on kaksikerroksinen talo ja olisin aina väärässä kerroksessa:) Mut laitoin kodinhoitohuoneeseen alusen työpöydälle, niin siinä voidaan vaihdella vaipat.
Kovasti masuasukki pitää elämää:heart:
 
Pitkästä aikaa...
riskilä mulla myös narahdus tunnin arvosta sokerirasituksessa nyt sekä kuopusta odottaessa.Kuopusta odottaessa kun narahdin niin tuntui hirveeltä kyttäämiseltä syöminen sen jälkeen et mitä saan syödä ja mitä en,tosiaan aina minäkin tottunut että olen saanut syödä mitä vaan. Sainkin silloin kotimittarin millä tarkkailin sokereita kotona ja niissä ei koskaan ollut mitään heittoja vaikka sitä herkuttelua jatkoinkin sitten loppu ajasta enemmänkin.
Nyt myös mittaillut kotona pari krt viikkoon ja arvot edelleen olleet hyviä,ei ainuttakaan ylitystä ja joka päivä tulee syötyä jotain herkkua ja en ole itselleni enää natsi ollut syömisen suhteen,vaan syön niin pitkään kaikkea mitä haluan edelleenkin jos ei kotimittauksiin tuli ylityksiä tai edes läheltä piti arvoa. Paino tietty nousee sen parikyt kiloa mutta nopeasti on aiemminkin tippunut joten luotan siihen.

Itse en ole koskaan tehnyt mitään toiveita sairaalaan synnytystä varten,ja olenkin jälkeenpäin todennut että ne olisi mun kohdalla olleet ihan turhia,molemmat aiemmat lapset alle 6h:ssa maailmassa ensimmäisistä suppareista.
Kyllähän ne esikoisenkin aikaan esitteli kaikki maailman hienoudet ammeet yms kivunlievitykset,mutta loppujen lopuksi eikun kiireellä sängylle ja pelkkä kohdunkaulanpuudute,kun ei muuta keretty antaa kun olin jo 8cm auki(ja siis olin ollut sairaalassa käynnistyksessä)mutta paikat kävi aukeamaan sitten niin nopeasti,ettei mitään muuta vaihtoehtoja enää ehdoteltu eikä olisi kerennyt saamaankaan

Peikkotyttö 28+6
 
Heippamoi! Jääny "hieman" kirjottelu. Täällä mennyt oikein kivasti, mitä nyt heräilen öisin ehkä noin 7 kertaa vessaa ja juomaan, mut se taitaakin kuulua asiaan :D Voi sitä ratkiriemukasta loppu aikaa, en edes haluu tietää mitä se silloin on. Käytiin Femedassa 4D- ultrassa; kaikki hyvin ja varmistui tytöksi <3 Oli sillee ihan kiva joo, mutta kauheesti paino sitä dopplerii ja sattukin välillä, enkä sitte tyhmänä edes uskaltanu sanoa :D ja sellanen kauheen kiireinen vaikutelma. Kuitenki kiva oli saada varmistus siitä et kaikki on hyvin<3 Massu senku kasvaa ja nuppunen kyllä tosissaan muistuttaa olemassa olostaan. On tämä ihan mahtavaa aikaa :) Mua vaivaa vaan pirunmoinen hajamielisyys ja muistamattomuus, kaikki asiat täytyy kirjottaa ylös että muistaa :D Me saatiin uus asunto ja kyl on ollu touhuumista ku on moneen kertaan pitäny viikata ja laittaa uuteen järjestykseen pikkusen vaatteet :p Voi sitä nypläämisen määrää! <3
Synnytys sairaala HYS :)


Ninna ja Nuppunen 27+0 <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
POKS 27+0! :heart:

En mäkään aio mitään tarkkaa synnytystoivelistaa tehdä, kun ei näin ensikertalaisena edes voi tietää mitä haluaa ja mikä mun kohdallani toimii. Ja uskon että siellä on töissä sen verran pätevää porukkaa, että osaavat sitten neuvoa ja ehdotella tilanteen mukaan. Tietysti laitan omia toiveita siihen sairaalaan esitietolappuun, kuten että haluttaisiin perhehuone ja että oon tosi kiinnostunut ottamaan kivunlievitystä (epiduraalin tms.), mutta en sen tarkemmin ajatellut alkaa suunnittelemaan, kun ei koskaan tiiä miten sitten loppujen lopuksi se tilanne menee.

Sain eilen vihdoin ja viimein turvakaukalon (Graco Logico S), voi hyvänen aika että se näyttää valtavalta, vaikka siinä onkin ne vauvan lisäpehmusteet. Pikkuinen kirppu pötköttää valtavassa kopassa. :) En varmaan jaksa sitä edes itse kantaa, joten saa mies hoidella sitten sen kantopuolen. :D Tosi hyvältä vaikuttaa kyllä muuten, oli helppo kiinnittää autoon ja ottaa pois ym. Mies oli ihan innoissaan että jätetäänkö se jo autoon paikoilleen, mutta toppuuttelin että annas nyt olla vielä komerossa hetken aikaa, en aio tätä asukasta nyt vielä ruveta puskemaan pihalle. Eiköhän sen vielä ehdi sitä ennen uudestaankin kiinnittää. :D

Sain myös ison pussillisen pikkuisia vauvanvaatteita lainaan, olihan ne söpöyksiä. Nyt on vaatteita kyllä vaikka kolmosille riittävästi, mutta ompahan varaa mistä valita eikä tarvi ihan koko ajan olla pesukone laulamassa. :) Vaikka onkin saatu lähes kaikki lainaan tai ostettu käytettynä, niin aattelin kuitenkin jonkun vaatekappaleen (ainakin pipon ja sukat) ostaa ihan itsekin uutena, että jää sitten itselle muistoksi joku uusikin vaate. :) Vaikka tietysti mummit ja muut ostaakin niitä uusia vaatteita jokusen.

Ah ja voi, ekat tortut jo leivottu tälle syksylle. :ashamed: Ja kauppa oli täynnä jo joulusuklaita! En oo vielä kamalasti ehtinyt joulua ajatella, kun ajatukset on enempi siellä joulun jälkeisessä ajassa, mutta ihana kun tulee taas se tunnelmallinen aika ja saa laitella sit kaikkia jouluvaloja ja kynttilöitä ja ja ja ja... :xmas: Nyt ajattelin muuten rynnistää (=taapertaa ähkien ja voihkien) ennen isänpäivää kaupungille, kun siellä on nyt sitten kaikkea isä-härpätystä myynnissä, että joskos tuolle tulevalle iskälle löytyisi jotain kivaa pientä isyyspakkaukseen. :)
 
Peikkotyttö80 Ehkä mullakin helpottaa kun (jos) saan kotiin sokerimittarin. Nyt menee ihan mututuntumalla ja tuolla hiilariohjeistuksella mitä sain enkä uskalla syödä yhtään mitään makeeta. Tosin täytyy sanoa että eilen kun vedin koko päivän ihan tismalleen niiden ohjeiden mukaan niin ei ollut missään vaiheessa nälkä, eikä missään vaiheessa tehnyt mieli makeeta. Ja muutenkin oli hyvä ja energinen olo, mitä yleensä mulla esim. lounaan jälkeen ei ole. Selvästi ongelmat mulla on olleet siinä, että olen jättänyt ruokien väliin liian pitkiä taukoja ilman välipaloja ja ahtanut sitten hirveät määrät sapuskaa ruoka-aikaan, sillä seurauksella että sen jälkeen olen ihan uuvahtanut ja monesti huonovointinenkin.

Kiitos SofianSohva dokkarivinkistä! Hyvä oli :)

Onko täällä muuten muilla aamuheräämisiä? Minä tuppaan jatkuvasti heräämään klo 4 maissa, eikä uni tule sitten enää millään uudestaan. Paitsi seuraavana yönä sitten nukun yleensä paremmin kun olen päivän ollut ihan tööt
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkotyttö80;27398373:
eevin äiti
Fb ryhmä on suljettu lopullisesti 16.10,joten sinne ei varmaan enää pääse mukaan :(
Juu näin todella on. Ryhmä suljettiin ja siitä ilmoitettiin syyskuun alussa. Yhteyshenkilöt eivät pahemmin enää tällä puolen käy, joten siksi et ole vastausta viesteihisi saanut.

Vaatimuksena oli olla ryhmässä aktiivinen, tällä puolen aktiivisuudella ei ollut merkitystä.
 
Hei!

Ihana päivä, aurinkokin paistaa! =)

Aamuheräämisistä, minä herään raskauden myötä joka aamu 4:30-6:30, mutta yleensä puoli kuuden aikoihin. Huoh. Jos nyt tosi myöhään on illalla jostain syystä mennyt, niin sitten voi olla, että pystyy nukkumaan puol kasiin asti..

Tahtooko joku ottaa päivitysvastuun marraskuulle? Minä voin kyllä vielä jatkaakin, mutta annan vastuun myös eteenpäin, jos joku tahtoo sen ottaa. :)

Ihonvenymisestä, mulla oikein tosissaan kiristää ihoa, tuntuu et selkä tai kylkinahka repeytyy kohta ihan tosissaan, vaan vielä on raskausarvilta säästytty.

Synnytyskassista, hui! En minä vielä niin pitkälle osaa ajatella! Saati sitten synnytystä! Ei ei ei! :)


"MY"
 
En ajatellut synnärille kirjoittaa mitään synnytystoivelistaa... Just uusimmassa Vauva-lehdessäkin oli juttua, että hankalimpia synnyttäjiä ovat he, jotka tulevat kirjoitetun minuuttiaikataulun ja vaatimuslistan kanssa synnyttämään ja sitten petytään, kun hommat ei menekään niin kuin äiti on suunnitellut.

Kyllä luonto ja ammattilaiset siinä hommassa sitten auttaa. Täytyy vaan toivoa, että kätilö sattuis olemaan semmonen, kenen kanssa synkkaa.

Sen tiedän jo valmiiksi, että meillä esim. on turha haaveilla mistään perhehuoneesta, kun tuolla KOKS:ssa on tilat muutenkin vähän kortilla nyt.

Hennu & Möhkö 29+1
 

Yhteistyössä