**Tammikuun tuhisijat 2013 Lokakuussa**

Mua harmittaa kans, kun täällä on kirjoittelu vähentynyt :( Itse käyn moneen otteeseen päivässä täällä, mutta kirjoittaa ei oikein viitsi, ettei joka toinen viesti ole oma :D

Raskausarvista On. Tisseissä ja pepussa. Tisseissä on PAAAALJON, varsinkin tuolla alapuolella. Ne on kyl aika ilkeen näköisiä. Käytän kans tuota bio-oilia, mutta en todellakaan muista käyttää sitä päivittäin... :ashamed:
Mä kävin just tuolla Changessa ostamassa imetysliivit. Niiden liivien koko on 70F (vaikka se myyjä sanoikin 70E...). Ostettiin ne äidin kanssa neljälläkympillä ja kun pidin niitä seuraavan päivän päällä, olin tukehtua! Mun oli pakko iltaan mennessä ottaa ne pois kun happi rupes loppumaan, puristi ja ahdisti niin hemmetisti. Myyjä kuitenkin mittasi tuon ympäryksen, ettei ihan lonkalta heittänyt. En tajua. Mutta mulla ei ole siis yhtään ainuitakaan mukavia rintsikoita tällä hetkellä :/ Normaalisti käytän 75Btä.

Mä oon varmaan ainut jolla ei oo pesänrakennusviettiä ;D Mulla ei yksinkertaisesti ole energiaa sellaiseen. Siivoaminen on jäänyt tosi vähäiselle, en jaksa juuri muuta kuin pestä pyykkiä.

Pinsuli ja pikkunen 29+2 <3
 
Raskauskiloja on tullut noin 12 (neuvolan va'aalla punnittuna).

Vielä ei raskausarpia. Kohta varmaan.

Vauva potkii aktiivisimmillaan noin 25 kertaa minuutissa. Pakko käydä tarkistuttamassa vauvan tilanne yksityisellä viimeistään vauvan laskeuduttua, ettei napanuora ole montaa kierrosta kaulan ympäri (tällä aktiivisuustasolla ei olisi ihme jos napanuora menisi kaulan tai jalan ympäri :/

Mielitekoja ei enää ole paljoa.

Hankinnat vielä tekemättä, jos rattaat ostaisi ensi kuussa. Äitiyspakkaus ei ole vielä tullut.

Perhe-valmennus alkaa pian.

Yöniistäminen ja nuha vähentynyt, ihanaa (enää ei tarvitse valvoa 2 h per yö niistäen)!

Nukahtaminen on silti vaikeaa kun vauva potkii, ja potkut tuntuu kovemmilta/ näkyy päivä päivältä paremmin.

Huomenna alkaa rv 27 :)
 
Viimeksi muokattu:
Heips!
Kohta ois lähettävä taas töihin... alkaa pikkuhiljaa tuntumaan tää työtahti.. Töissä hirmu kiire, taukoja harvemmin ehtii pitää. Hoitoalalla siis olen.. Mutta 4viikkoa töitä enää! sitten pari viikkoa omaalomaa ennen äitiysloman alkua..:) Alapää hirmu kipee! Nää liitoskivut vaan pahenee... Kävelen ku ankka.. :D mieskin nauraa, varsinkin aamulla sängystä nousu on näkemisen arvoista..:D eikä tähän panadolit auta... mutta pakko vaan kestää..

Tämän päivän jälkeen 5pvää töitä takan, huomenna yksi vp, ja sitten 4 pvää töitä ja vkl vapaa... Hohhohhoijjaa.. Sitä odotellessa.. Onneksi papu voi hyvin, ja liikkuu paljon <3

Tytteli & poikapapu 27+5 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Huhhahhei, tuli justiinsa mieleeni, että parin kuukauden päästä ekoilla on varmasti jo vaavit sylissä.:p Etuaikaisia tulee varmasti ainakin pari.=) Vautsi, miten pitkällä me kaikki jo ollaan!:heart:
Äippälomatkin alkaa ensimmäisillä jo aivan pian!!

Miten päin teillä vauvat köllii masussa?=) Meitin neiti tuntuus oleilevan peppu masun oikeassa laidassa eli päinvastoin kuin veljensä. Mutta pää alaspäin on mun arvailujen mukaan oltu jo muutamia viikkoja. Ainakin monotus tuntuu niin hyvin tuonne ylös + kova patti eli olettaenkin se pehva on tuolla aika ylhäällä. Kova neiti on kyllä nyrkkeilemäänkin, välillä tuntuu yhtä aikaa potkut ylhäällä ja nyrkkeily alhaalla.:D Ja masu hytkyy ja huojuu joka suuntaan!!

Oletteko muuten kokeilleet filmata vauvan liikkeitä? Esikoisesta ei onnistunut sitten MILLÄÄN. Ujoili heti kun ajattelikin kameraa, ja liikkeet loppui SAMANTIEN.:D Mutta yllätysyllätys, tällä kertaa jo eka kerralla onnistuin saamaan yhden muljauksen videolle.:) Täytyis taas kokeilla kun liikkeet näkyy entistäkin selkeämmin.

Entä joko ootte ehtiny miettiä sairaalakassin sisältöä? Mie olen siitä listaa kirjoitellut, mutten oo vielä osannut alkaa kasaamaan.:p Kovin paljoa tavaraa en sinne ota (toiveena se polikliininen synnytys + viimeksi huomasin, ettei sinne oikeesti tarvi mukaan juur mitään. Tavarat jäi sit laukkuun lojumaan, esim MP3-soitin.:p). Tärkeimmät vain mukaan, isi saa sit tuoda kotoa, jos joudun jäämään sairaalaan ja tuntuu, että jotain tarvii. Aika menee siellä sairaalassa ollessa kyllä niin haipakkaa loppupeleissä, että ei siinä ehi aatella, että mitähän tekis.:D
Eilen kävin läpi vauvan vaatteetkin ja laitoin uutena ostetut pesuun. Nyt ne on söpöinä narulla kuivumassa, voi jehna.<3<3
Siinä samalla hieman pähkin mielessäni mitä ottaisin vaaville kotiutumisvaatteiksi, mutten osannut vielä päättää.

Huijui, nyt viime päivinä on jotenkin oikein kunnolla konkretisoitunut tuo ajatus, että meille tulee toinen pienokainen!!! Uskon kyllä pärjääväni hyvin, mutta tietty pikkuisen pelottaa tai jännittää se, että kuinka kestän sen yövalvomisen sitten kun isi lähtee töihin. Päivällä ei kuitenkaan oo kovin kummoisia mahdollisuuksia nukkua, ellei saa lapsia samaan aikaan unille. Ja luulen, etten ees OSAA sit nukkua vaikka voisin.:whistle:
Mutta oon miettinyt, että mikäli yöunia yhtään pidentää ja helpottaa niin annan vaaville alkuyöksi suosiolla korviketta sitten (pitää nälän todnäk pitempään poissa). Toki haluan imettää mahd paljon, mutta tällä kertaa en ota siinä ihan niin tiukkaa linjaa kuin viimeksi, koska mun oma jaksaminen on tällä kertaa vielä tärkeämmässä roolissa kun musta pitäis riittää kahdelle lapselle äidiksi. Ja haluan mahdollisuuksien mukaan touhuta esikoisenkin kanssa, ettei jää ihan toiselle sijalle.<3 Ja helpottaahan se arkea, jos vauva osaa juoda myös pullosta. Esikoinen unohti sen tavan äkkiä, joten mie olin "sidottu" imettämiseen 6kk ajan ihan täysin. En voinu jättää vauvaa isin kans kuin max tunniksi; poika söi tosi tiheesti, koska mun maitomäärät oli kertaimetyksellä niin pienet jostain syystä.:| Joten mun poistumiset yksin kotoa jäi melkeinpä yhden käden sormilla laskettaviksi tuohon puolen vuoden ikään asti. Enkä oo nyt vuoden ikään mennessäkään ollu pojasta erossa kuin muutamia tunteja kerrallaan harvakseltaan + kaks yötä poika on ollut yökyläilemässä. Mutta en toki valita. Vaikka välillä väsyttääkin ja tulee manattua mielessään, että "hakisko joku ton nyt hoitoon, että sais olla rauhassa..." niin arki poitsun kanssa on ihanaa.=) <3 Heppu on oikee hymypoika ja melkolailla helppo tapaus kaikin puolin.

Tulipas höpöteltyä...:rolleyes:

Toivotaan, että tällä puolen keskustelut taas hieman vilkastuis!=)

Mukavaa uuden viikon alkua kaikille!!!!!

Pisang ja Nuppu 26+4
 
Poks 27+0

Miten päin teillä vauvat köllii masussa?
Peppu alhaala täällä ollaan. Itse sitä jo liikkeiden perusteella epäilin ja lääkäri vahvisti asian tiistain. Toivottavasti kääntyisi ;)

Entä joko ootte ehtiny miettiä sairaalakassin sisältöä?
edellisen raskauden jäljiltä on lista vielä valmiina, ja vauvna kotiutumisvaatteetkin pinossa. Eiköhän ne vaatteet vielä siitä vaihdu kun tässä asiaa alan pohtimaan. Viimeksikin ne vaihtui kassistkain vielä muutamaan kertaan :D
 
Kiitos onnitteluista!

Pinsuli, niin siis yritin selostaa, että ei kela sitä katso, että oletko paikalla miten paljon, ja milloin teet etänä. Heitä vain kiinnostaa se, että tietty määrä opintopisteitä kertyy opintovuodessa. Kun monestihan niitä opintopisteitä tulee juuri ryppäinä, koeviikkojen jälkeen/ jakson vaihtuessa. Niiden yhteismäärä merkkaa, ei se läsnäolo. Itse hain ja sain opintotukea edellisen äitiysloman aikana. Sovin vain etäkursseista opettajien kanssa sähköpostitse niin paljon kuin vain suinkin ja sitten tein niitä kotona oman jaksamisen ja ehtimisen mukaan. Kun sairaslomalle jouduin töistä sekä koulusta jo elokuun alussa, ja laskettu aika oli silloin loppiaisena, niin se tuntui hyvältä tehdä niitä kouluhommia sitten omaan tahtiin kotona. Sitä en nyt muista, että vaikuttiko se äitiyspäivärahaan, mutta se kannattee kysyä kelalta. Apua, toivottavasti en nyt sekoita ihan mahoton! :)

Sairaalakassi?!?Apua! Mie alan vasta tottumaan ajatukseen, että vauva on tulossa :) Jotenkin en ole uskaltanut luottaa ja olla onnellinen omasta odotuksesta. Kaikki kun kävi niin nopeaa, ja lähipiirissä ja omassakin elämässä myös vastoinkäymisiä.

Raskausarvet on alkaneet taas tummumaan, mutta ei niin suuressa määrin kuin olin luullut. Kaikki nämä arvet on mahassa, ja se on kuin tiikerin raapima ja ne tulivat esikoisen synnytyksen jälkeen esille. Siellä synnytyssalin suihkussa synnytyksen jälkeen katsoin sitä isoa kumpua ja kaikkia niitä viiruja, että mikä ihme tää on. Toinen oli se veren määrä mikä valui sinne viemäriin, et mistä tää tulee....no onneksi alkoi jossain vaiheessa se ajatuskin juoksemaan, enkä jäänyt sinne pidemmäksi aikaa ihmettelemään!:whistle::D Ei sitä kaikkeen osannut varautua, kun ei ollut kukaan näistä mitään sanonut. Mutta kätilö sanoikin sitten, että monesti nopea laihtuminenkin, eli tässä tapauksessa synnytys, saa aikaan arpia.

Voi miksei minulle ole tullut tuota pesänrakennusviettiä? Ihmiset jo kyselee, että joko saavat tuoda sitterin, saako tuoda jo pinnasängyn jne....ja minun pitää aina vastata, että no ei ihan vielä, kun ei sille ole paikkaa...:ashamed:

Meillä köllitään ihan kans peppu alhaalla luvattoman paljon. Hieman jännittää, että näinköhän sitä istutaan loppuun asti. Toisinaan on kääntynyt ja potkii kivasti tuonne palleaan. Mutta tänäänkin huomasin kylpyläreissun jälkeen, että käännytty on taas istumaan. Muut on syntyneet ihan normisti pää alaspäin, ja sairaalan lääkäri rauhoitteli, että rv35 mennessä saa kääntyilläkin. Silti, pieni epäilys hiipii mieleen, että jos ei ehdikään kääntyä...

Niin tosiaan, jos ajatukseni näyttävät ihan omituisille, niin laitetaan väsymyksen piikkiin! :) Oltiin Levillä lasten kanssa syyslomareissulla. Eilen vietettiin neljä tuntia uusitussa kylpylässä ja tänään vielä pikaisesti käytiin kaksi tuntia. Tänään olisi varmaan mennyt pidempäänkin, mutta minä aloin jo väsähtämään, ja luvattoman paljon kivisti mahaakin. Ei ehkä varsinaisesti supistellut, mutta jokin liike sai minutkin jännittämään lihakset kivikoviksi. Ja olihan meillä vielä kotimatka jäljellä ja kotona kaikki se purkaminen ja pyykkääminen odottamassa. Ihana kylpylä, harmi ettei tule käytyä useammin vaikka noin lähellä onkin. Eihän tästä Rovaniemeltä nyt niin pitkä matka ole. Lapset tykkäsivät erityisesti kylmä-/kuumavesiallas yhdistelmästä ja lumisadettimista ja liukumäestä ja ja ja :D ihan kaikesta varmaan!

Mutta nyt suklaajäden kanssa sohvan pohjalle hetkeksi ennen kuin treffit nukkumatin kanssa saavat alkaa. Huomenna soitan sokerirasituksen tulokset ja siksi tässä nyt vähän kuin jäähyväisiä varuiksi vietän.

Vilipi ja "Tyyne" 26+2
 
Raskauskuvauksesta kysyisin että onko kukaan ajatelut mennä kuvauksiin vauvamasunsa kanssa? Itseä kiinnostaisi se kovasti vaikka maksaakin taas lisää. Mutta jotenkin tää on niin ainutlaatuinen hetki elämässä että haluais isiitä kauniita musitoja joista voisi tehdä jopa ta
 
raskausarpia ei vielä kovasti.. ja nekin mitä on niin aikas vaaleita ovatten
pesänrakennusvietti olisi todella kova,mutta vieläkin sitä asuntoa odotellessa.. mut kai se viimeistään joulukuussa olisi sitten yritettävä järjestää asuntoa,jos ei toisen asunnon kanssa onnista
mielitekoja ei oikeastaan ole ollut koko raskauden aikan, mutta yhden tosi rankan mielialavaihtelupäivän vietin noin viikko sitten.. tuli monessakin asiassa takapakkia ja mikään ei tuntunut menevän niin kun ois toivonu.Silloin itkettiin ja naurettiin yhtä aikaa...
nukahtaminen & nukkuminenon jotenkin vaikeeta.. kovasti murmeli liikuskelee aina kun käy sänkyyn.. ja joka kerta kun yöllä herää vessakäynnille niin unen saaminen vaikeeta kun toinen rupee muksimaan.. Eräänä yönä valvottiinkin 4-6 välinen aika kun ei vaan uni tullu..
vauva köllii ainakin viime ultrauksen mukaan pää alaspäin =)

Tänään käytiin jälleen katsomassa yhtä asuntoa,joka osottautui tädelliseksi unelmaksi lapsiperheelle ja miehen kanssa molemmat rakastuttiin siihen ihan täysin.. Nyt joudutaan vaan tiistaihin asti odottamaan tietoa siitä että saadaanko me sitä asuntoa vai ei... jotenkin ollaan vaan niin innostuneita siitä, että pelkään pahinta että se asunto jää saamatta... mutta peukut ja varpaat pystyyn että tärppäis,jotta jouluksi päästäisiin unelmakämppään.

vaavin liikkeet on lisääntynyt todella kovasti.. ei päivässä montaa hetkeä ole, etteikö jossain kohtaa tuntuisi jonkilaista muksausta..
Halutkin on edelleen, oikeesti, toodella kovat.. mieskin on ihan hämillään moisesta..
torstaina olisi neuvola päivä ja huomenna poksuu 29+0

elovena77+ murmeli (vielä hetken) 28+6
 
Raskauskuvaus, kiinnostaisi kovasti. Olisin halunnut jo esikoisesta mennä, mutta jotenkin unohdin... :( Saa nähdä, miten käy tällä kertaa.

Raskausarpia on rinnat täynnä, mutta maha säästynyt. Rinnat kärsivät kohtalonsa imetyksen aikana, mutta eipä nuo niin oo mua haitannut, kun ei niistä oikeen mitään muutakaan jäljelle jäänyt. :D Rasvailin kovasti esikoisesta ja nytkin on rasvat yöpöydällä, mutta en aina muista sitä hyödyntää. Mulla pahemmat ongelmat on selluliitti ja nyt tässä raskaudessa suonikohjujen alut... :( Selluliittitilanne räjähti käsiin ekassa raskaudessa, eikä korjaantunut mihinkään synnytyksen jälkeen. Ja nyt sitten, jos mahdollista, lisää vaan ilmaantuu.

Sairaalakassia en ole edes ajatellut. Ehkä sitten lähempänä the päivää. :) Hammasharja, harja, shampoo, kotiinlähtövaatteet (+omia sukkia) ja maidonkerääjät (nännit ei hankaa liivejä), siinä varmaan tarvittavat. Mies saa sitten tuoda vauvan tarvikkeet, kun päästään pois. Esikoinen tosin joutui lähtemään yöpuku päällä kotiin, mutta luotan, että mies on jo hieman oppinut tunnistamaan vaatteita... :D

Hankinnat
on kaikki valmiina. Eipä niitä paljon ollutkaan, kun kaikki esikoisen tavarat on tallella. Esikosta olin jotenkin niin varpaillani, että taisin ootella äitiysloman alkuun ennen kuin uskaltauduin kaupoille.

Meillä taidetaan kölliä poikittain. Tuskin löytää "paikkaansa" vielä moneen viikkoon. Esikkokin kääntyi vielä rv37+ välillä kyljelleen ja ei käsittääkseni kiinnittänyt päätään ollenkaan. Neukkutäti sanoi, että joskus (ensi)synnyttäjillä voi niin käydä, että vasta synnytyksessä kiinnittyy. Mä kun tietenkin meinasin asiasta huolestua, kun joka kerta vaan tuli sama "pää liikkuu vielä, ei oo kiinnittyny".

Onko jollain muulla vielä kelapaperit lähettämättä, vai olenko ainut, joka ei oo saanut aikaseksi??

meand 26+5
 
Heippatirallaa, ja hyvää viikon alkua!

Anteeksi hiljaisuuteni. Lukemassa olen käynyt joka päivä, mutta tuntuu, että vapaa-aika on ollut nyt niin kortilla että ei ole ehtinyt paneutua kirjoittamiseen. Töitä on ihan luvattoman paljon. Onneksi joulukuussa helpottaa, enää tasan 2 kk ensimmäiseen äitiyslomapäivään! <3 Sitä ennen saan pitää vielä viimeisen talvilomani. Mun työt loppuu siihen tuossa yrityksessä kun yrittäjä vaihtuu, eikä hän palkkaa vanhoja työntekijöitä, eikä varsinkaan minun tilanteessani olevaa ihmistä. En osaa vielä pahemmin huolestua, luotan siihen, että kaikki järjestyy, vaikka miehelläkin tuossa työsopimus loppui joku aika sitten ja on nyt työttömänä. Nykyisin tuntuu vakituinen työpaikka olevan yhtä todennäköinen kuin loton täysosuma...

Hurjasti on tullut juttua tänne sillä aikaa kun olen ollut "pimennossa". Olen ilmeisesti ollut aikaisemmin TODELLA hiljaisella vauvapalstalla, kun tuntuu että täällä keskustelu käy niin vilkkaasti että ei aina meinaa perässäkään pysyä. Mukavahan se vaan minunkin mielestäni on! En kyllä varmasti muista puoliinkaan kommentoida. Pitäis aina kirjoittaa paperille muistiin, tai vaan osallistua useammin. ;)

Meillä isukki suhtautuu vauveliin aika neutraalisti. Tai siltä se ainakin tästä äipästä tuntuu, itse kun olen vähän tälläinen vouhottaja. :D Toki silittelee aina välillä masua, tunnustelee potkuja, soittaa ja laulaa masulle ja yhden kappaleenkin muusikkona on jo pikkuiselle säveltänyt. Se kappale olisi tarkoitus esittää sitten nimenantojuhlassa.

Kaikki isoimmat hankinnat on tehty. Löytyy mm. pinnasänky+patja, kaukalo+telakka (Brio Primo), hoitopöytä, City Cross rattaat+kova kantokassi, ja sitten pienempää tarpeellista. Tuntuu, että oon tosi aikasessa vaiheessa liikkeellä kun täytyy hankkia tavaraa jo valmiiksi pieneen asuntoon pölyttämään.. Pesänrakennusvietti on vaan niin kova. :D Siivousvimmaa ei kyllä vielä ole näkynyt..

Oon kuullut tosi paljon positiivista noista City Crosseista, joten siksi niihin päädyttiin. Kenenkään en ole kuullut niitä pahemmin haukkuvan. Ainoat miinukset ovat saaneet tavarakorista, joka löystyy herkästi, koska on kankainen. Ja kuomu kuulemma kanssa löystyy Emmaljungissa herkästi. En malta odottaa että päästäs jo ajelemaan!

Uusia raskausarpia ei ole vielä tullut. Entiset ovat siis peräisin lihomisesta. :D Aivan varmasti niitä tulee, koska nytkin on niin tukala olo ja tuntuu että napa ratkee! En ole niistä kuitenkaan huolissani, arvet vaatteiden alla eivät merkkaa mulle juuri mitään.

Harjoitussupistuksia on ollut jonkun verran, kivuttomia, eivätkä ne häiritse. Ilmenee mm. siivotessa tai jos muuten vaan on kova vauhti päällä.

En osaa sanoa miten päin vauva tuolla majailee. Potkuja tuntuu aina siellä sun täällä. Rakenneultrassa oli selkä vasemmalla puolella, pää alaspäin.

En ole vielä ilmeisesti sisäistänyt kunnolla todellisesta vauvan tuloa, koska en osaa miettiä vielä mitään sairaalaan lähtöä/synnytystä, saati sitten sairaalakassin sisältöä :D

Täytynee vissiin siirtyä antamaan miehelle huomioo, vielä kun sitä sille malttaa antaa. Yritän kuitenkin kirjustella tänne pikkisen useammin. :)

Voikaa hyvin!

Terveisin

Tossu ja 25+6, kun vuorokausikin kerkes jo vaihtua.
 
Taas hieman huonosti nukuttu yö takana, mutta jospa sitä jaksaisi tässä töissä jonkun tunnin istua. |O Hermosin yöllä sitä, että mun pitää mennä bussilla töihin ja en saanut sitten pissareissun jälkeen enää unta. Heräsin sit aiemmin ja tyyräydyin miehen kyytille, vaikka olinkin työpaikalla sitten jo reilusti ennen muita. Aattelin että ihan sama pyörinkö töissä vai sängyssä, pääsenpä ainakin sit aiemmin kotiin päikkäreille. :)

Täällä ei mitään hajua, miten päin vauva majailee. Tuntuu että pyörii ihan miten sattuu, enkä osaa yhtään paikantaa että missä mikäkin osa sijaitsee. Kunhan ei raukka kovin solmussa siellä olisi.

Raskausarpia ei ole. Oon aika yllättynyt, että maha on noinkin hyvin venynyt. Rasvailen aamulla perusrasvalla ja illalla rasvaisemmalla voiteella, mitkä helpottaa ihanasti kiristystä. Mahaa kyllä kutisee tosi herkästi. No, 3kk vielä aikaa venyä... :O

Kuvausta en oo harkinnut, saa mies ottaa masusta kuvia. Olishan se tietysti tosi kiva, mutta ei oo niin paljon ylimääräistä rahaa että viitsisin siitä maksaa. Kuvaillaan sitten kotona.

Sairaalakassia en oo vielä miettinyt, eiköhän tuon vielä ehdi kasata. En kyllä aio kovin kummoisia sinne pakkaillakaan. Kaikkia herkkuja tietysti pitää ottaa, että selviää hengissä. :D

Hankinnat muuten aikalailla valmiina, mutta edelleenkään en oo keksinyt että minne lykkäisin sen hoitopöydän / tason. Se on vielä mietinnässä. Vaatteita oon jo pikkuhiljaa pessyt, oli ne vaan niin söpöjä siinä narulla kuivumassa. :)

Onko teillä muuten suosituksia, millainen rintapumppu kannattais ostaa? Onko teillä muuten kuin paljon tuttipulloja / tutteja? En tiiä kuin paljon niitä kannattaisi olla valmiina, kun ei tiiä että miten tissittely onnistuu ym.

No, työt kutsuu...

Nöhveli & pikkumöykky 26+4
 
Huomenia!

-10 astetta pakkasta ja hieman epäilyttää, että noinkohan menee toppatakki päälle enää kun ollaan tässä alettu oikein urakalla kasvamaan. Tokihan vielä kuljeskelen ohkasella takilla menemään, se menee sentään kiinni. Isompaa ja paksumpaa huivia sitten pidän siinä kaverina, etten ihan palelluta. Huomasin muuten, että kylpylässä kun kävin ulkoporealtaissa, niin nännit otti heti kylmää. Oikein alkoi pakottamaan. Ihan kuin oisin jossain nähnyt sellaisen rintojen lämmittimen, onko kellään tietoa mistä sellaisia?

Täällä tuntuu monellakin olevan puolison työ tai siis työttömyys mielen päällä. Niin myös meillä. Mies oli torstaina käynyt, vaikka lomalla olikin, taukohuoneessa työpaikallaan ja seinällä yt-neuvottelulappu. Kuusi viikkoa oli siinä arvioitu kestoksi. Lomautuksia tai irtisanomisia tiedossa. Ja minullehan ei jatkettu työsopimusta enää elokuun jälkeen. Että kyllä hirvittää. Miehellä siis on vakituinen työpaikka, mutta näköjään mikään ei ole enää nykyään varmaa. Miehen ala on kyllä sellainen sesonkiala, että oli ihme jo viime talvena ettei lomautuksia tai irtisanomisia tullut. Jotenkin niitä töitä löytyi viime talveksi, harmi ettei enää tälle talvelle.

Kääntyminen on taas tapahtunut! Jihuu! :) Vaikka tietenkin jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin huomenna ollaan taas pylly alhaalla. Meilläkään ei ole kuin esikoinen kiinnittynyt, kuopus ei tainnut olla siellä päinkään. Ainakin muistan sen tunteen kun ponnistin...mutta ei siitä sen enempää kun täällä oli esikoisen odottajiakin ;)

Voihan vee......anoppi tulee taas pariksi tunniksi meille odottamaan seuraavaa valohoitoa. Anopissa muuten mitään vikaa, mutta en vain jaksaisi häntä muuten kuin pakosta. Sellainen tuhisija ja marisija ettei mitään rajaa. Kaikki on aina huonosti, aivan sama mistä asiasta on kyse. Ja puuttuu luvattoman paljon minun taloudenpitoon ja lasten kasvatukseen. Noh, pitää yrittää laskea kymmeneen...

Vilipi ja "Tyyne" 26+3
 
Nöhveli, paras rintapumppu mitä minulla on ollut, oli esikoisen aikaan omalta äidiltä peritty ikivanha pumppu. Sellainen missä on kaksi putkea vain sisäkkäin, toisesta sai pullon laittamalla vain tutin päähän kiinni. Ja toinen oli vain putki, jossa toisessa päässä oli rinnalle se paikka.

Äidinmaitoa pumpulla (15378). imetys, juhani kärki, maito : Kuvatoimisto Cartina

Hei, löysin kuvankin! Harmittaa kun näitä ei enää saa mistään. En ainakaan itse ole löytänyt. Ja se äidiltä peritty oli mennyt rikki, totta se ei tuo muovikaan ikuisuuksia kestä. Äiti oli hankkinut sen vuonna 1988.
 
Tuttipulloja tulee ainakin 1 vai peräti 2 neuvolasta ja synnäriltä saatavasta näytepakkauksesta. Ja niillä pääsee alkuun jos vaikka se imetys lähteekin hyvin käyntiin, niin ei sitte ole niitä pulloja ihan mahoton. Meillä on tainnut olla enimmäkseen Ainun tuttipulloja, kun rintapumppu on ollut sitten jatkossa Ainun käsikäyttöinen. Käviköhän ne pullot suoraan siihen pumppuun, jos en ihan väärin muista. Mutta ei kannate ostaa kovin montaa, ne ehtii kyllä. 1 tai 2 pulloa, ja pari purkkia korviketta, minun mielestä riittää alkuun. Mies niitä osaa kyllä hakea lisää jos tarvii, ja jos ei tarvi, niin minun mielestä niissä korvikkeissa oli päiväystä pitempäänkin.
 
Mulla on Avent pumppu, käsikäyttöinen, sekä Aventin pulloja ihan tarpeeksi ;) Ainun pullotuteista ei isommat ole pitäneet. tulaa maito tosi kovaa läpi! Meillä ei nouvolasta ole saanut pulloa, eikä sairaalankaan kassissa pulloa ole ollut. Tiedä sitten onko muuttunut... Tietääkö joku mikä tilanne tällähetkellä Helsingissä on?
 
Hirmuisen kauan edellisestä kirjoittelustani. Aika ei vaan tunnu riittävän siihen vaikka käynkin täällä lukemassa teidän kirjoituksia.
Otampas nyt pitkästä aikaa osaa keskusteluihin:
Raskausarvet: Ei ole! Ensimmäistä odottaessa reisiin tuli muutamia viiruja kovan painon nousun takia, mutta niitä ei juurikaan enää huomaa. Mahaan ja rintoihin ei ole koskaan tullut.
Raskauskilot: Nyt on tullut 20 kiloa lisää eikä oo yhtään kivaa :( Herkuttelua en alkuun rajoittanut yhtään, mutta nyt sitten pyrin siihen että yhtenä päivänä viikossa saan herkutella. Kuten eilen esikoisen tekemällä jouluhalolla :p Onneksi ne kilot on kuitenkin aina kadonneet pois.
Pesänrakennusvietti: Mulla se on aina :D Koko ajan on suuria suunnitelmia ja projekteja käynnissä kodin suhteen.
Mielitekoja: Satsumat ja kurkku! Toki suklaakin uppois mutta rajoitan sitä nyt ;)
Sairaalakassi: No en ole vielä hirveesti antanut edes ajatusta moiselle, paitsi yhtenä yönä kun koko yön supisteli niin sillon käväs mielessä että jos siitä nyt pitäis lähtee sairaalaa kohden niin mitähän sitä osais ottaa mukaan....
Harjoitussupistukset: En tiijä tarviiko mun kohtu enää harjoitella, kuten lääkäri viimeksi sanoi ;) mutta kovasti minua edelleen supistaa. Piiiiiiitkiä ja kipeitäkin on, lähes päivittäin. Ei kivaa ollenkaan :/
Hankinnat: Luulen ettei meiltä puutu kuin pieni toppapuku, vaipat ja tutit. Pitäis varmaan käydä nuo vaatteet vielä läpi että mitä ja minkä kokoista minkäkin verran on. Turvakaukalo on ja matkarattailla mennään sitten kunhan ulkoilemaan pystytään. Tammikuussa on kuitenkin sen verran kovat pakkaset että ulkoilut on varmasti melko minimissä. Matkarattaisiin on sellainen paksu toppapussi.
Vauvan asento: Pää on ollut alaspäin jo viikkoja, peppu oikealla puolella :)
Tuttipullot: En varaudu sellaisilla vaan luotan että imetys sujuu nytkin kuten ennenkin. Jos mulle nyt jotain sattuis synnytyksessä niin kaippa tuo isukki tajuaa sitten pullot ja maidot ostella.
Vaivoja: Suonenveto/krampit pohkeessa varsinkin öisin :( Peräpukamat. Liitoskivut, tosin helpottanut jo vähän kunhan en istu kovalla. Niinpä minä mm. syön nykyään sohvalla ja ommellessa on tyyny persuksen alla.
Selkäkivut, tosin nekin pysynyt nyt kurissa teippauksen avulla.
Ne supistukset! Ja sitten ihan vaan tällanen perus tönkköolo kun tuntuu ettei taivu enää mihinkään suuntaan. Kenkien ja sukkien laitto, housujen pukeminen jne. on jo vaikeaa. Tai kun puen kuopuksen päälle. Maha vie jo niin paljon tilaa ettei pienen pukeminen sylissä meinaa enää onnistua kun ei kädet enää ylety pidemmälle :D
Miten ihmeessä selviän vielä joulukuun :O
Minä niin haluaisin meille hoitopöydän mutta se ei mahdu mihinkään. Niinpä meillä sitten vaihdetaan vaipat sängyn päällä oikein ekologisessa asennossa ;)
Imetystyynystäkin haaveilen mutta saat nyt nähdä saanko aikaiseksi tehdä sen. Kuopukselle saatiin imetystyyny lainaan ja tykkäsin siitä kovasti. Aikaisemmin ei ole sellaista ollutkaan.

Väsymys: on melko hurjaa nyt kun hemppakin putos sen alle 120 :/ Enkä meinaa millään muistaa ottaa niitä rautatabletteja. Tietty yötkin on aika pätkittäisiä kun vauva herättää ja vessassa saa ravata. Noh, se on tuo luonto joka valmistaa jo hyvissä ajoin noihin yöherätyksiin :)

Hermot: on pinkeellä lähinnä siksi kun ei taivu enää siivouksiin kuten ennen eikä muut näytä sitä tajuavan :/ Viikonloppuisin kyllä mies siivoilee (tyylillään!) mutta viikot menee vanhempien lasten käskemiseen eikä sittenkään tahdo mitään tapahtua.
Se on kuitenkin se talon emäntä jota kieroon vieraat katsoo kun sattuvat yllättäen tulemaan tupaan joka on kuin pommin jäljiltä. Ikään kuin se olisin minä joka niitä lasten leluja ja vaatteita levittelee pitkin mökkiä tai karistelen koiran karvoja tai kannan sitä hiekkaa ulkoa verannalle ja heittelen kaikkien kengät sikin sokin ;)
Yritän ottaa rennommin mutta heleppoa se ei ole.....

Nyt pitää alkaa valmistautumaan työpäivään joten lopettelen.
Koitetaanhan jaksella :)

Elviida ja matkalainen 29+1
 
Ruskovillalta ainakin saa rinnanlämmittimiä.:)

Vilipi, mitä pulloja sie oot neuvolasta tai synnäriltä saanu, ei me vaan mitään.:D
Meiltä löytyy ainu medelan sähkökäyttöinen rintapumppu, tykkään!!:) Kokeilin sitä vanhan mallista käsikäyttöistäkin mutta se on ihan hirvitys. Pulloja on pari valmiiksi, ostan vauvan synnyttyä lisä JOS tarvii. Jos aikoo imettää niin ei niitä kannata monia hamstrata valmiiksi, jäävät pian käyttämättä niinkuin meidän esikoisen kohdalla. Sama juttu tuttien kanssa.:p Sekin selviää kokeilemalla että minkälaisen tutin vauva hyväksyy.vauva ei välttämättä kelpuuta mitä vain tuttia.

Äh, tää kännykällä kirjoittaminen on syvältä.......

Pisang ja Nuppu26+4
 
Heips!

Täällä käyty keskiraskauden neuvolalääkärissä.. Yläpaine vähän koholla (150/73), joten seurantaan jouduin pariks viikoks.. Pöh.

RistoAnneli vastasi viikkojaan edelleenkin, SF mitta 23 ja painoarvio tällä hetkellä on 923g. :heart: Siellä se murunen hillu kovasti! Ja poikittain tuntuu kaveri viihtyvän tällä hetkellä.

"MY" ja RistoAnneli 27+0 POKS!
 
Täällä on niin paljon taas tekstiä! :D

Hennulle onnittelut rouviintumisesta! ja Vilipille synttäreistä.

Piipu pahoittelut miehesi potkujen johdosta. Täälläkin työttömyysuhka vaivaa molempia. Miehen työpaikalla on nyt yt-neuvottelut, ja alkuvuodesta voi aikaisintaan potkut tulla. :( Hänelläkin vakipaikka... Itselläni ei myöskään luultavasti työt jatku äitiysloman jälkeen (olen tarvittaessa töihin kutsuttava), vaikka "vakipaikka" onkin, mutta kun ei tuntisopimusta ole, on jatko aika epävarma. Pitää katsella aktiviisesti työpaikkoja sitten kun vauvan kanssa on arki lähtenyt sujumaan.

Supistuksia on nyt monta kertaa päivässä, mutta eivät ole kivuliaita (ainakaan vielä).

Neuvolalääkäri oli viime viikolla, vauva oli poikittain silloin, sf-mitta oli 24. Painoarvio oli lähemmäs kiloa. :)

Potkuja tulee todella monta päivässä ja aina eri puolille. Nuo virtsarakkoon osuvat on herkkua <3 :D

Raskausarpia on ennestään reisissä älyttömät määrät, ja raskauden aikana on tullut muutama iso arpi mahaan. Tisseissä ei niitä ole, vielä ainakaan. Muutenkaan tissit ei oo kovinkaan paljoa kasvaneet, onneksi, koska mulla on jo ennestään E-F kuppi. :D Tilasin vähän aikaa sitten Weledan raskausarpiöljyn ja sitä laitan suihkun jälkeen mahaan. Ihanalta ainakin tuntuu, tiedä sitten auttaako oikeasti.
Tilasin samalla välilihan hierontaöljyn ( :D) jota saa alkaa laittaa vasta rv34 jälkeen. Toivottavasti auttaisi synnytyksessä edes jotain. :)

Tuttipulloja ja rintapumppua ei vielä ole, meinaan kyllä hommata ennen synnytystä...

Sairaalakassin pakkaan sitten joulukuussa. Olen kyllä jo vähän miettinyt mitä sinne laitan, vauvalle tietysti parit vaatteet ja sukat, itselle ehkä imetyspaidan ja sukkia, jotkut rennot housut, lukemista, kännykän laturi... Mutta kassia ei vielä ole siihen hommaan, joten vielä pitää pakkaamista odotella :D

Äitiyspakkaus tuli jo pari viikkoa sitten, ja oli se uusi. Olisin ehkä mielummin ottanut sen vanhemman koska retrovärit ei iske, tai jopa rahan sittenkin, koska meillä on älyttömästi vaatteita sukulaisilta saatuina, ja juuri muuta hyödyllistä siinä ei mielestäni ollut kuin ehkä lakana, talvihaalari, ne hygieniavälineet ja kylpyveden mittari. Mutta oli tunne että ekasta se "täytyy" ottaa, seuraavasta otan ehdottomasti rahan :).

Lissu&pöpö 26+6 (huomenna alkaa rv28!)
 
Viimeksi muokattu:
Mie täällä odottelen uutta äippäpakkausta =) Pitäisi tällä tai ens viikolla tulla. Kela-asioista vielä vanhempainraha on näköjään käsittelyssä.

Mie tilasin nyt tommoset rintsikat viime viikolla:
b e b e s . f i

Kauheasti on kehuttu, joten katotaa, mitä mun tissit niistä tykkää :D Pitäis tällä viikolla tulla, tuskin maltan odottaa :) Jossainhan oli joskus juttua, että mm. suomalaiset naiset käyttää yleensä ottaen liian pieniä rintsikoita. Sen takia pitäis käydä ihan liikkeessä mittauttamassa.

Mulla tällä hetkellä rintavarustus on liiveistä riippuen D/C 80-85. Ei ole hirveästi kasvanut, mutta vähäsen kuitenkin. Tällä hetkellä mulla on tasan yhet liivit, mitkä on sopivat...

Pesänrakennusviettiä ei ole täällä ollenkaan, ei sitten mitenkään päin. Meillä kaiken lisäksi alkamassa kylppäriremontti viimeistään ens kuussa, niin en hirveästi viitti alkaa mitään suursiivousta kotona tekemään...

Elovena77 Peukut pystyssä, että saatte sen asunnon!! =)

Mulla kirjoittelu vähän vähentynyt, kun en töissä kehtaa enää hirveästi täällä olla ja kotona ei välttämättä tule konetta avattua. Liityin naamakirjaryhmään ja siellä on helppo käydä myös puhelimella. Nämä sivut taas ovat niin raskaat puhelimen kanssa. Mutta, eiköhän viimeistään äippäloman alkaessa täällä tule taas hengattua päivittäin ja koko päivän sitten aina kerrallaan :D Yritän kuitenkin säännöllisesti käydä lukemassa, että mitä tänne oikein kuuluu =)

Pahoittelut muuten kaikille, joiden talouksissa kamppaillaan irtisanomisten/lomautusten kanssa :(

Hennu & aktiivinen Möhkö 28+5
 
:D No siis en mie ole saanut, mutta kuusi viikkoa sitten synnyttänyt naapurini on saanut ainakin kolme eri näytepakkausta eri valmistajilta. Tosin, se missä se tuttipullo on, oli annettu vasta nyt neuvolasta, kun olivat unohtaneet! Että ei kannate ehkä sen varaan laskea :LOL:. Mutta onpahan sitten vesipullo, jos sellaista tarvii. Niin 1-2 pulloa olen itse hankkinut aiemmin varalle ennen synnytystä, niitä kyllä ehtii keittää jos tarvii. Meinasin kyllä minäkin kokeilla imetystä, ja haluaisinkin, mutta aina ei mene niin kuin itse haluaa....mulle aika kova paikka muutenkin tuo imetysasia. : / Ei ole onnistunut.

Nyt onneksi ystävä toi lapun omasta neuvolastaan, että keskustassa on MLL:n imetysneuvontaa odottajille marraskuussa, sinne menen! Tulis vain äkkiä se marraskuu :)

Soitin tänään neuvolaan ja sokerirasituskokeen tulokset olivat: (suluissa suositus)

paasto 5,0 (5,3)
1 tunnin päästä 9,5 (10)
2 tunnin päästä 7,8 (8,6)

Eli aika lailla rimaa jo hipoi nuo arvot. Mutta juuri juttelin ystävän kanssa, joka oli sitä mieltä, että jos se raja on johonkin vedetty eikä niitä ylitä niin on varmaan ihan ok nuo. Toisaalta se th, jolle soitin, oli sitä mieltä, että lääkäri saa nyt katsoa ne tarkemmin ja ottaa kantaa noihin. Th käski tarkistella omaa ruokavaliota ja juomista, että oisko niissä parannettavaa. Sanoin suoraan, että turha mun on geenejä näistä kiloista syytellä, kyllä on ihan ostettuja kiloja, makea maistuu turhankin hyvin.

Vilipi ja "Tyyne" 26+3
 
Täällä poksuu huomenna 29+0 ! :)

Raskauskuvaus alko kiinnostaa kun joku siitä mainitsi ! Täällä pikkukylässä sellasesta varmaan saa pulittaa ihan kiitettävästi rahaa , että taitaa jäädä kuitenkin väliin :( Olis vaan jotenkin kiva ikuistaa oikein hieno kuva masusta . Ite oon kyllä ottanu kuvia kerran viikossa .

Miten päin teillä vauvat köllii masussa?
Täällä mennään kovasti ympäri . Yleisimmin on joko poikittain? tai peppu alaspäin . Viime ultrassa oli 'väärinpäin' . Harvoin on pää alaspäin .

Kotiutumisvaatteet
kattelin pari päivää sitten valmiiksi , mut varmaan tulee viel muuttumaan . Body,puolipotkarit,huppari,gollage haalari , sukat . + sellanen lämmin talvipussi jonka nimeä en nyt muista !:D

Mä olin unohtanu jo että sairaalakassikin tarvitaan ! Ja että sinne laitetaan vielä mullekkin tavaraa mukaan eikä vaan vauvaa varten :)

Mielitekoja on muumilimu, voisin juoda vaikka kuinka paljon sitä ! Yks viikko join 3 vai 4 pulloa muumilimua ja sit päätin alkaa rajottaa sen litkimistä .

Tuttipulloja ei oo vielä valmiina yhtään mutta ostan kyllä ennen vauvan tuloo ( jos ehin) :D Ja korviketta varuiks . Maitoo tulee tisseistä jo nyt jos vähänkään puristaa niistä :D

Viimeks vk 26 oli Sf-mitta 25 ja keskiviikkona tietää sitten paljon se on siitä kasvanu taas :D

Tintti.&poju 28+6
 
Täällä ollaan myös! :wave: Päivittäin yritän käydä ainakin lukemassa muiden kuulumiset, mutta tuntuu, että aina ei ehdi omia kirjoitella. Nuo neljä lasta osaa pitää päivät melko kiireisinä. ;)
Voihan olla, tämä keskiraskaus on sellaista aikaa, että kauheasti ei edes mitään tapahdu ja ei tule sitten kirjoiteltuakaan. Mutta eiköhän sitten kun äippälomatkin meillä alkaa, niin monella voi ollakin enemmän aikaa kirjoitella. Mullakin äitiysloma alkaa jo kuukauden päästä. Käytännössä mulle se ei muutosta tuo, kun lapsia kotona hoidan, mutta pian ne meillä tosiaan alkaa! :)

sairaalakassille en oo uhrannut vielä ajatustakaan. Mutta varmaan samoja pakkailen, mitä edellisilläkin kerroilla oon hyväksi havainnut. Kauheasti siellä ei tavaraa mukana tarvitse ollakaan. Edellisistäkin oon pakkaillut laukun vasta joskus paria viikkoa ennen laskettua aikaa. Valmiina se täytyy mulla kuitenkin olla sitten kun lähtö tulee, mun tapauksessa silloin ei todennäköisesti ole aikaa kuin vain napata se mukaan. ;)

vauvan kotiintulovaatteet mies saa sitten tuoda, kun tulee meitä hakemaan. Mutta senkin laukun mä pakkaan kyllä itse valmiiksi miehelle. Vaikka neljä lasta on jo tätä ennen meille syntynyt, niin voisin vaikka vannoa, että edelleenkin mies voisi tuoda ihan mitä vaan vauvalle. ;) Tai kaikista todennäköisemmin soittaisi, että mitä hän tuo ja puhelimessa niitä tiettyjä vaatekappaleita olisikin mielenkiintoista yrittää selvittää. :D

meidän vauva ainakin pari viikkoa sitten oleili perä/poikki tilassa. Sillain peppu alhaalla tuolla oikealla puolella ja pää ylhäällä vasemmalla. Ylihuomenna on neuvolalääkäri, joka ultraa niin siinä sitten taas näkee sen hetkisen tarjonnan. Kolme ekaa meillä on ollut jo 28 viikosta asti pää alaspäin, kun on katsottu, mutta nelonen kääntyi rt:n muistaakseni joskus viikoilla 32-34. Toivottavasti tämäkin ymmärtäisi sen oikean asennon. :)

elovenalle peukut pystyssä, että saisitte toiveidenne kodin. :)

Meidän kolmonen ja nelonen yskivät koko viime yön kilpaa... Tai aina kun toinen hetkeksi rauhottui, niin toinen aloitti. :( Eipä siinä juuri sitten nukuttu, joten hieman on silmät ristissä täällä. Pääkään ei oikein toimi, eikä tässä muutenkaan mitään ihmeellistä, joten taidan ruveta keittelemään kahvia, iltaan kun on vielä aikaa, niin jospa ne silmät pysyisi kuitenkin auki. ;) Niin ja sitä ylihuomista odotellen, että pääsee taas tarkistamaan pikkuisen voinnin. :)

Lynette ja viides muru 29+3
 
Apua. Taas on niin paljon tekstiä täälä että kaikki mihin piti kommentoida on lähestulkoon unohtunut :s

Ensin tässä vähän omia kuulumisia.

Supistukset tossa viikonloppuna oli tosi outo homma...Käytiin miehen kanssa kirpparilla ja ihan hissun kissun sielä käveltiin hyllyjen välissä ni alko supistelemaan ensin ihan perus että kiristi mahaa ihan jumalattomasti mutta sitten hetkeä myöhemmin tuli supistukseen myös kipu. Ja en tosiaankaan kävellyt kun "mummo" vauhtia :D Ja sitten viime yönä heräsin siihen kun taas supistelee tuntu että meni maha niin kireeks että ei olis tarvinnu kun hipasta ni olis ratkennu ja tämä tapahtui 3-4 kertaa peräkkäin 15min sisään. Kannattaisiko näistä kertoa neuvolassa? Seuraava aika on ensviikon maanantaina.

VAUNUT on haettu <3 <3 En malttais pitää sormiani irti noista :D Tekis mieli koko aika hipelöidä jatutkia noita :D Lisäksi löysin paikallisesta lasten tavaroiden kirpparilta maailman ihanimman hoitopöydän ja sain miehen ostamaan sen meille :D Huomenna olis haku...mietin vaan että mihinhän pyllyyn mä oikein tungen tän kaiken tavaran :eek: asunto on 29neliötä ja täällä on jos jotakin lipastoa,sänkyä,sohvaa, 6 muuttolaatikkoa eteisessä odottamassa muuttoa kahden jätesäkin kanssa ja sitten vaunut keskellä kämppää(ainoo paikka missä on tilaa :'DD Niin ja tosiaan pinna sänky purettuna oventakana jemmassa...ja sit pitäis vielä koittaa tänne änkeä hoitopöytä!! AAAAAAAPPPUUUAAA! Ja muuttoonkin on vielä 18 päivää :S Niin ja kellari on täynnä tavaraa -.-''

Sitten näitä omia kommentteja johinkin aiheisiin mitä muistin :D

Raskausarvet itsellä niitä ollut todella kauan tosin syy on muu kun raskaus(järjetön lihoaminen joskus amis aikoina) joten niihin on totuttu eikä haittaa vaikka pari tulis lisääkin. Ainakaan vielä ei näytä et olis tullu(mutta eipä toi mahakaan oo pahemmin kasvanu). Arpia tosiaan löytyy niin mahasta,jenkkiksistä kuin tisseistäkin.

Poitsun asento tuola masussa on ainakin neuvola käynneissä ollut pääalhaalla ja jalat ylhäällä. Mutta semmosta pörimistä ollu kyllä välillä että ei se kyllä tossa asennossa ole ollut koko aikaa :D Välillä aivan selvästi tuntuu että olis koko ukko tuossa yläosassa kun kädellä kokeilee niin yläosa aivan pinkeenä ja tuntuu selvästi ja ala osa mahasta semmonen että olis ihan normaali ilman mitään asukasta.

Raskauskuvaus itse myös haluaisin tällaisessa käydä, mutta tätä tahtia jos toi maha kasvaa niin täytynee suorittaa sitten synnärillä-.-'' Kun ei toi maha ole niin hirveesti kasvanut ainakaan vielä että olis mitenkään hienoa käydä kuvauttamassa näyttää melkein samalta kun ennenkin paitsi että olis syöny normaalia enemmän. Mutta onneks tässä on vielä aikaa mahan kasvulle. Jospa se siitä kasvais edes vähän enemmän :)

Kotiintulovaatteet meillä täällä olis petterille valittu jo kotiin tulovatteet :) Oli aivan pakko käydä ostamassa kun kaupassa näin ihanan bodyn ja päätin sillä samaisella hetkellä että toi on se missä poitsu tulee kotiin :) Pöksyillä ei niinkään oo valiä kun toi body on niin mahtava :DD Yks mitä olen myös miettinyt että sairaalassa ollessa pidänkö pojalla omia vaatteita jo sielä vai sairaalan vaatteet. Noh se ratkee ehkä sit myöhemmin :)

Sairaalakassi sana on kyllä käynyt mielessä pariin otteeseen mutta siihen se sit onkin jäänyt....En edes tiedä mitä sinne pitäisi ottaa mukaan? :O

Tavaran hamstraaja äiskä ja petteri 28+1
 

Yhteistyössä