Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Tammimama Facebookissa se ryhmä on salainen joten liittymisestäsi siihen tai kirjoituksista sinne ei tiedä kukaan muu kuin ryhmäläiset. Ei sinun kaverisi siitä vihiä saa.

Tyttöolo mulla jostain syystä on. Esikoisesta oli melkein loppuun asti tunne, et poika tulee mut tyttöhän sieltä tuli. Nyt sit kaikki oireetkin on IHAN päinvastoin ja silti vahva tyttöolo.

Saikkuillessa yleensä oon saikun tarpeessa eikä sillon paljoo hommailla mitään. Kyllä sitä lapsettomana alkoi piankin kaipaamaan töihin jos joutui saikkuilemaan. Esikoisesta jouduin jäämään aikasin jo saikulle issiaksen vuoksi ja kyllä oisin miljoona kertaa mieluummin kuluttanu aikaa töissä entä kotona miettien missä asennossa voi olla ja miten sitä nyt pääsis vessaan.

Oma napa Olo on jotenki tosi kiukkunen. Johtuneeko väsymyksesta, kun tyttö heräilee yöllä aina 1.5-2h ajaksi ja itse en sit saa enää kunnolla unta. Ruokakin maistuu taas huonosti. Tänään voi olla, et lähetään mun vanhempien luo muutaman sadan kilsan päähän kalastelemaan. Saas nähä.

Tine & Tiiteri 10+4 :heart:

Uutta päivittelijää huutelen tässä vähän väliä!
 
Kääk millimolli tsemppiä pahoinvointiin... :hug:
"Ugh, tiiättekö mikä kombo on oksentaa mansikoita ja lakritsijäätelöä.."..repesin kyl täysin, voi eiiiiiii... :heart:

Lihomisesta : Jep mullekin 5kg AINAKIN tullut lisää ja työkavereita, appiukko ym tutuntutut ovat raskauden arvanneet paisuneesta pömpöstä vaikka kohtu ei oo ees pullahtanut esiin hahhahaaa..
Neuvolassa arvioivat alkupainon kuin olisi pari kiloa enintään tullut mutten korjannut asiaa mitenkään, tirsk.. :p

Kavereista: Täytyy myöntää että jokunen ystävä ei ole enää aivan niin läheinen koska heitä ei raskaudet/vauvat/lapset kiinnosta ja elämä on ihanaa pintaliitoa.. :cool: Lapsiperheiden/vertaistukikamujen kanssa on nykyään enempi oltu yhteyksissä mutta toisaalta aivan parhaat ystävät eivät ole vaihtuneet vaikkei kaikilla perhettä ole kertynyt.. Lapsi on niin iso osa elämää että on aivan mahdotonta ohittaa joka keskustelussa kun miettii näitä ihmisiä jotka eivät lapsista voisis vähemmän välittää..kyllä sitten yhteydenpitokin jää vähemmälle kun maailma jossa elämme on niin eri..

Pipituuna:"eiku voi kikkeli. Sehä on 10+1 jo?" TÄÄ OLI IHAN PARAS.. :LOL: onneaonneaonnea vaan!!!

Hollannikas83: siis mitä tapahtui Hollannin joukkueelle....??!!Meidän perheessä on aina kannatettu Hollantia ja nyt meni kisat heti puihin! ;) :D
Juu täällä siis seurataan jalkapalloa mutta mukavasti kotisohvilla appelsiinimehua litkien..sua ei vissiin hirmusesti jalkapallo nappaa...? Tsemppii..pian nääkin kisat ovat ohitse..(ja voidaan jäädä oottamaan olympialaisia ;) :D hih)

Vilpi: mulla ainakin verestää ikenet raskausaikana...siis ikenistä ja nenästä saattaa vuotaa verta kuulemma raskausaikana. En kehtaa hammastikkuja helposti käyttää jos ei ole pakottavaa tarvetta koska muuten ikenet alkavat heti vuotamaan yiiiks..

Mua jäi vähän mietityttämään mitä ihmettä neuvolan virtsatestiliuskan tikkuun ilmestynyt vihreä väri ylimpään liueketestikohtaan tarkoitti kun terveydenhoitaja tuumas vaan että ei se tarkota mitään vaikka juuri näitä vihreitä värejä piti noteerata...hassua, pitää ehkä soittaa neuvolaan ja kysästä että mitähätäh..?? ;)

Pokusaj&Vintiö 10+1 tai 2
 
tammimama jos/kun se fb:n ryhmä on salainen niin ei siihen liittymistä nää sun kaverit. :)

Naamakirjasta minäkin muutaman sanan. Siis kun periaatteessa oon tosi kiinnostunut mut taidan olla vielä jonon hännillä, seuraava ultrauskin kolmen viikon päästä joten tuntuu mukavammalta liittyä sit vasta. Nää hormoonit nää hormoonit, haluisin niin liittyä mut pelottaa. Mut onko se pakko nyt heti sit sulkea muilta ettei vois esim heinäkuun lopulla sinne liittyä vasta?

Eilen oli parempi päivä mut tänään taas. :$

Aniit 9+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Tammimamma:Toinen tulossa. Tyttö- tai poikaolosta on täällä leikkimielisti kyselty eli kyssäriin vain vastataan ja veikkaillaan..

Poikaolo johtuu varmaan ihan henkilökohtaisesta toiveesta, kun esikoinenkin on poika ja olisi toisistaan sitten poikaseuraa.. :) Tosin esikoisesta ajattelin että poika tulee ja luonteenpiirteetkin arvasin ennalta aivan oikein.
Nyt olen miettinyt luenteenpiirteitäkin jo taas ja jännityksellä seurataan osunko jälleen oikeaan jos tämä raskaus vain etenee hienosti ja nyytti saadaan syliimme tammikuussa.. :heart:
 
Tuosta Fb-ryhmästä niin onpas typerää jos joutuu perustamaan toisen ryhmän sen takia jos kuka ei nyt halua vielä mukaan,tulee tosiaan joku "jämäryhmä"mieleen :(
Eikö tuossakin vois olla ehtona se et otetaan kaikki halukkaat aktiiviset mukaan ja ketkä ei sitten loppujen lopuksi ole siellä aktiivisia niin joko lähtevät ryhmästä itse pois tai ylläpitäjä potkasee pois?
Tämä siis mun mielipide :D
Tuolla tavalla meidän viime vuoden lokakuisissakin toimittiin,ja niin se oma tiivis yhteisö on muodostunut,eikä ole enää sivusta seuraajia siellä roikkumassa :D

Peikkotyttö 12+1 & touhu
 
tammimama: mulla on jokasesta ollu varma tyttö- tai poikaolo :) se vaan on semmonen ihme tunne joka ei oo vielä ollu väärässä :D nyt on taas poikaolo, mut nyt toivoisin et olisin väärässä, tahtoisin niin taas ostella vaaleanpunasia ihanuuksia ja mekkoja :ashamed:

naimisiinmenosta: meillä tulis joka tapaukses olemaan kolme eri sukunimeä oltiin naimisis tai ei joten ei ole ajankohtaista meillä nyt (ja tuskin lähivuosina muutenkaan).. eli nykysillä lapsilla on isänsä sukunimi, mää otin eron jälkeen tyttönimeni takas (ja se on niin harvinainen etten naimisiin mennessä sitä vaihtais enää) ja sit nykysellä ukolla ja tulevalla vauvalla on sama sukunimi :D mää oon tosiaan vain 1,5 vuotta sitte eronnu joten uus avioliitto ei oo käyny mielessäkään, kihloihin tosin pamautettiin karkauspäivänä ;)

mut onnea kaikille hyvistä ultrauutisista, sydänäänistä ja poksumisista :heart: me lähetään nyt kylpylälomalle, ihan kahestaan :)

tT ja Nipsu-N 12+0
 
Kavereista: Itteäniki kyllä kieltämättä pelottaa, että osa kavereista tavallaan etääntyy, koska ne ei jaksa kuunnella mun vauvahössötyksiäni. Mutta kun elämässä ei oikeen muuta tapahdu juuri nyt niin mistäs muusta sitten puhuisin? :D
On tietysti semmosiakin kavereita jotka ihan mielellään kuuntelee, ja joita oikeasti asia kiinnostaa. Ja yritän muutenkin olla tykittämättä ihmisiä pelkästään vauva-asioillani!

Lihomisesta: Oon aina ollu hirmusen laiha mut nyt vaikkei kunnollinen vauvamassu ihan vielä vaatteet päällä näy, niin toi maha on sen verran turvonnut että kyllä kaikki näkee ja tietää heti mistä on kyse :D Eikä se kyllä mua haittaa yhtään! Ekalla neuvolakäynnillä kiloja oli tullut ehkä yksi lisää.

Oonko mä muuten ainut joka kärsii välillä tosikin pahasta ummetuksesta? :eek: Ei oo ihan hirveen mukavaa....

Pinsuli ja pikkunen 13+0 :) !
 
Viimeksi muokattu:
Mä voin tehdä ryhmän faceen joka on salainen ja jonne voi liittyä vain minun kautta..

Meillä on heinämammojen 11 ryhmä salaisena jonka perustin ja sinne otettiin porukkaa vielä heinäkuun 11 jälkeen, eli vaikka oli vauva jo syntynyt, mutta nyt ollaan pistetty stoppi että ei enää uusia, kun pisimpään jutelleet on olleet 'yhessä' jo kohta kaksivuotta, aluksi tämän kaksplussan kautta ja sittemmin facen..

Voin perustaa ryhmän, ja siihen liittyköön nyt ken haluaa ja myöhemmin sitten muut.. Sopii minulle! :)

Ryhmään päästäkseen laittakaan yksäriä mulle täällä, niin lisään teidät sinne!!! (tosin ensin pitää liittyä kaveriksi, että pystyy salaiseen ryhmään lisäämään, mutta kavereitahan meistä siellä ryhmässä sitten varmaan tulisi.. :))
Naiset naiset tässähän on ihan selvät sävelet, kuulostaa hyvältä, kiitos Haimi! :) Ei kuulosta syrjimiseltä ym..

Ei tässä mitään kiirettä tarvitse olla, kukin liittyy mukaan jos ja kun kiinnostaa, nou hätä sisters!

Ja eikös me kaikki nyt samaan ryhmään mahduta? Jos joku sitten haluaa niin voi toki perustaa oman pienemmän poppoon jos alkaa ahdistamaan jossain vaiheessa vai mitä..?:heart:
Minä ainakin haluan olla kaikkien kamu enkä valita seuraani, kaikki mukaan jotka haluaa eikös juu! :)

Toivottavasti löytyy seuraava päivittäjä Tinen jättäessä toimensa, nyt tämän ketjun kannatusjoukoista aktiivimammat esiin huhuu.. :)

Pokusaj
 
Facebookista Itse en ole vielä liittymässä, kun ei ole ees 12 viikkoa täynnä. Jossen myöhemmin mukaan pääse niin voivoi, se teän tappio se! :) Onhan niitä vauvoja ennen facebookkiaki tehty maailmaan, että sitten opettelen tulemaan toimeen ilman moderneja mukavuuksia.

Tämä vaihteeks taas nukku 12 asti :) Joku kysy mitä kotona ollessa tekee. No mie olen ollu vuoden työttömänä ja ei ole vielä tylsää päivää tullu, kun virkkailee ja touhuilee kotihommia ja harrastelee kaikkea :)
 
Ja hei, älkää mua taustailijana pitäkö, vaikken ihan joka päivä kirjotakaan, nimittäin koneella en pysty olemaan ollenkaan, ja täl kännykäl tää vastaaminen on viel hankalampaa.

Nyt makaan sairaalassa tipassa, ja toivon kohennusta tähän oloon. Sissi ultrattiin samalla eilen, ja kaikki hienosti :heart: nt-ultra ens perjantaina.

haimille pistetty yv:tä, fb:s on meinaan paljon helpompi kännykäl surffata :)

Toivis ja Sissi 11+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja R86
Tyttöolo hyvin vahvasti täällä. Pojilta mulla on ollut aina todella huono olo, mutta tytöltä vain pientä kuvotusta joka pysynyt kurissa kun muistanut mussuttaa vähän väliä jotain. Nyt oli myös aluksi vain tuota pientä kuvotusta ;) Mielenkiinnolla odotan rakenneultraa jotta pääsis näkemään kumpi tulokas on.

Paino on noussut nyt jo viitisen kiloa :whistle: Ei tarviis vielä kovin nousta!
Mulle on hyvinkin tuttua 20-28 kilon painon nousu raskauden aikana, mutta puoletkin tuosta riittäis. Minä kun en laihdu imettämällä, vaan vasta kun imetys loppuu ja voin olla syömättä vähemmän. Mulla on aika pitkiä imetyksiä takana (9kk-1v2kk) joten ois kiva päästä takaisin omiin mittoihinsa helpommin kuin tosissaan työstäen kiloja pois. Normaalisti olen ihan normaalipainoinen.

Mulla jatkuu tämä hengenahdistus :( Joka päivä läähätän ja läkähdyn. Sitten kun pidempään kestää niin tulee jo heikko olokin, kuten nyt. Täällä makaan ja yritän hengitellä rauhallisesti. Neuvolassa ei ottaantunut tähän asiaan muuten kuin että voisin kokeilla vitamiinitabletteja. En oikien ymmärtänyt miten ne nyt vois auttaa.

Istukan paikka: Mulla on tällä kertaa etuseinäistukka. Aina ennen se on ollut "takaseinässä". Nyt vähän harmittaa jo etukäteen etten tule tuntemaan liikkeitä niin aikaisin kuin aina ennen. Ennen olen tuntenut liikkeet jo 14-15 viikolla, mutta nyt taitaa mennä sitten paaaaaljon pidemmälle :(

Väsymys on tullut takaisin ja olenkin nukkunut melkein joka päivä kuopuksen kanssa päiväunet. Noh, kaippa tämä menee pian ohi!

Elviida ja matkalainen 12+5
 
FB-ryhmä on kuohuttanut tunteita ja täytyy myöntää, että itelleeki meinasi kiukku kiehahtaa, mutta vain vähäsen. haimi on kuitenkin nyt ryhmän perustanut ja mun mielestä hänen "säännöt" vaikuttavat hyviltä eli kaikki otetaan mukaan siinä vaiheessa, kun kukin itse haluaa eikä aleta syrjimään ketään. Jos joku haluaa perustaa vielä toisen ryhmän, niin siinähän perustaa. Mutta jos nyt jo tässä vaiheessa olisi periaatteessa PAKKO liittyä, jos meinaa mukaan haluta, niin sitten saa olla koko ryhmä. Oon samaa mieltä kuin millimolli eli on ne vauvat syntyneet ilman naamakirjojakin. Enkä muutenkaan ymmärrä tätä kiirettä...

Sanon suoraan, että listan päivittäjäksi en halua alkaa. Olen ihan tarpeeksi monessa pinossa ollut päivittäjänä, joten haluaisin aikuisten oikeasti olla joskus vain se kirjoittaja, jonka ei tarvitse huolehtia siitä, että kaikki päivitykset tulee varmasti oikein. Anteeksi vain.

Alkaa muutenkin tuntumaan, että tämä pino varmaankin sitten kuolee pois... Tosin, mielipiteitä on yhtä monia kuin ihmisiäkin :) Toisille se oman nimen paljastaminen on vain isompi juttu eikä sekään tunnu kivalta, että on pakko liittyä näin aikaisessa vaiheessa ihan vain siksi, että pääsisi porukkaan mukaan : / No, me millimollin kanssa pidetään sitten tätä pinoa pystyssä :D

Minimee Meillä ei ole ollut mikään kiire naimisiin, mutta nyt se tuntuu ajankohtaiselta. Haluaisin koko perheelle saman sukunimen. Onhan isyydentunnustus ja yhteishuoltajuuspapereiden täyttäminen helppo juttu, mutta ei mun juttu. Ollaan isännän kanssa puhuttu, että mentäisiin syksyllä salaa naimisiin maistraatissa ja sitten vain keiteltäisiin kahvit lähimmille sukulaisille. Kumpikaan meistä ei halua varsinaisia juhlia.

pipituuna Toivottavasti sulla olo helpottuisi!

adora Pidetään peukkuja, ettei vuoto tarkoita mitään erikoista : /

Tammimama Silloin harvoin, kun olen sairaslomalla, niin olen todellakin sairas eikä siinä jaksa tehdä mitään. Yleensä siis sairaslomaa tullut kuumeen tms. takia. Mutta jos olisi esim. käsi paketissa, niin kyllä sitä varmaan turhautuisi jossain vaiheessa ja kaipaisi takaisin töihin. Kunnon flunssassa ei aivot eikä kroppa pelaa, joten silloin oma sohva tai sänky on paras paikka :D

ON:
Dopplerilla en ole ääniä saanut kuuluviin sitten tiistain. En vielä huolestu. Täytyy ensi viikolla yrittää uudestaan. Täällä maistuisi makea, mutta tulee niin helvetin huono olo. Ilmeisesti sokerit hyppää liian korkealle. Nyt lomalla vähän jäänyt toi säännöllinen ateriarytmi. On varmaan laitettava kännykkään muistutus kolmen tunnin välein, että muistaisi edes jotain syödä.

Mietin tässä justiinsa, että miten tulen selviämään siitä sokerirasituskokeesta. 12 tuntia syömättä JA juomatta tulee tekemään varmaan aika tuskaa ja senkin kidutuksen jälkeen saat vain sokerilitkua. Varmana lentää yrjö, kuten taisi anu84 tuolla aiemmin mainita :D Mitähän muuten sitten, jos oksennat sen litkun ulos? Eihän se kerkeä imeytymään mihinkään. : /

Mites te muut kokeneemmat konkarit, onko teiltä otettu papa-koetta raskausaikana? Mulla olis vuosittainen papa-kontrolli elokuussa. Täytyy varmaan sinne soitella ja tiedustella asiaa.

pikkiriikkisen jotenkin kiukkuinen Hennu & toivottavasti parempituulinen Möhkö 11+5
 
Viimeksi muokattu:
Hennu Veit kyllä jalat suustani tuon fb-homman suhteen! :wave: Kiva että joku muukin jäis tänne kekkuloimaan vielä! Ja minäkään en ihan välttämättä haluaisi ottaa listaa huollettavakseni kun olen aiemminkin päivitellyt ja mukava olis juurikin vain olla "huoletonna" vaihteeksi. Kaikenlisäksi oon vielä heinä-elokuun lomilla ja vähemmän täällä, niin eipä taitais mun päivityksistä tulla mitään.

Mutta menkööt nyt facebookiin sitä haluavat mun puolestani ja jäädään me muut naamakammoiset tänne turisemaan. :) Jokainen tehkööt miten parhaaksi näkee, eikös juu.
 
Hennu tääki söis makea, mutta eilisen lakritsijätskishown jälkeen en mene syömään kyllä..

Soitin miehelle, että alappa laputtamaan pikkuhiljaa kotiakin päin. Se o ollu rehunteossa ja menis viikonloppuki nyt. Se on aina 12 tunnin työvuoroissa 7 päivänä viikossa ko pojat ei ole meillä ja ko pojat on ni o vapaalla. No nyt olis ollu sen ainoa lomaviikko, että oltais voitu olla iha kahdestaan pitkästä aikaa. Nii vitun lehmät ja niitte rehut! Saa appiukko vastaansa semmosen Justiinan kohta jossei se ukko ala kotiinpäin tulemaan... Joutaa toinenki poika tekemää jotakin muutaki ko juomaan ja hengailemaan saatana.

Sitten menin pihalle äsken. No siellähä haisee lehmä! Ei perse. Luulis, että kaupungissa sais olla tuota navetan hajua paossa.
Oikeesti inhoan lehmiä, ko ne vie tuon ukon sen ainoalla lapsivapaalla lomaviikolla, jolloin ois voitu kerranki kahestaan tehä jotakin.

Saa syksyllä ukko viiä mut jonneki kylpylään lomalle..
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Sukupuoliolosta oli puhetta. Mulla ei esikoisesta ollut mitään oloa siitä, kumpi tulee. Miehellä oli heti alusta lähtien tyttöolo ja rakenneultrassa selvisi, että tyttöhän se on. Nyt jostain syystä on itselläkin vahva olo siitä, kumpi tulee.

Kavereista: Eipä niitä tuu yhtä paljon nähtyä kuin ennen. Ei meitä enää niin pyydetä juttuihin mukaan. Meidän kaverit on kaikki lapsettomia. Kyllä ne mun juttuja silti kuuntelee silloin kun nähdään. Ihan kiittivät tuossa eräällä kerralla, kun olin avautunut äitiyden varjopuolista, väsymyksestä jne. Ne oli jo aatelleet, että mä oon joku täydellinen mutsi, jolla kaikki on aina hyvin ja sit ne mietti, että mitä jos niillä ei sit joskus menekään kaikki yhtä hyvin. Palautin ne siis maan pinnalle.

Sairaslomat mulla on samalla tavalla ku Hennulla. Jos oon joskus ollut saikulla, niin sit oon ollut niin kipeä, ettei päähän mahdu muuta ku se miksi on saikulla. Niin ja Hennuko kyseli, että saako keskenmenosta sairaslomaa. Mä sain kaksi päivää saikkua kun oli tyhjennys. Siihen sitten vielä vapaa viikonloppu lisäksi, niin olin 4 päivää kotona.

Papaa ei oo multa raskausaikana otettu. Muutenkin viimeksi joskus kolme vuotta sitten.

Pokusaj puhui virtsatestiliuskoista. Mä oon niiiin iloinen, ettei meidän neuvolassa tarvitse itse testailla, vaan sen hoitaa terkkari.
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Mie en saanu mitää saikkua sillo. Suoraan ultrasta takas töihin.. Eipä sillä, että nuo veepäät olis muutenkaan mitää tehny, ko piti yksityisellä käyä. Ei ees verikokeisii päässy labraan tk.ssä... Kolme viikkoa soitin niille ja ruikutin, että eikö voi mitenkää selvittää..
 
Täälläkin yksi joka ehkä mieluummin jatkaa vielä hyvän aikaa täällä pinossa fb:n sijaan, en ole yhtään varma haluanko liittyä sinne missään vaiheessa ja tosiaan minäkin pääsisin vasta parin viikon päästä.. Mutta onpas ne naiset tänään kiukkuisia täällä! :D

Paino on noussut edelleenkin 1-2 kiloa. Paino siis nousi heti ihan alussa, mutta nyt pysynyt samassa monta viikkoa. Saa nähdä kuinka käy heinäkuun neuvolassa :)

Sukupuolesta.. mulla oli aluksi tyttöolo, mutta nyt ei oikein ole mitään oloa. Jos veikata pitäis niin poika se varmaan on :)

Kavereista. Mulla suurin osa lapsettomia, mutta onneksi toinen hyvä ystävä on lapsellinen ja asuu 30 km päässä, että luultavasti hänen kanssaan paljonkin ollaan nyt tekemisissä, hän saa syksyllä toisen lapsen.

Mua siis ärsyttää sukulaiset ym. jotka varottelee lapsensaannista! "sitten ei voi tehdä mitään (tai jaksa)", "kannattaa nauttia vielä kun voi", "onhan se rankkaa.." ym.ym. Sitten sanotaan että "en mä kuitenkan kadu lapsen hankkimista", siis miksei kukaan kerro ikinä mitä hyviä puolia lasten hankinnassa on?! Aina värjätään kauhukuvia, melkein jo itteäkin pelottaa että selviänkö mä ollenkaan, siis sen perusteella mitä muut on kertonu..

Pian tämä tyttö (ja Esko tietenkin mukana :p) lähtee töistä valmistelemaan illan synttärikahveja :) Viikonlopun vietän polttarileskenä kun mies menee kaverinsa polttareihin.. ekaa kertaa yksin yötä meidän omakotitalossa, hui! Hyvää viikonloppua! (luultavasti roikun täällä koko viikonlopun, kun on tylsää :D)

p.s. muuten voisin ottaa pinon päivitettäväksi, mutta mulla on heinäkuu tosi kiireinen töissä, enkä taida nyt jaksaa ottaa vielä mitään ylimääräistä. Mua työllistää yhdistystoimintakin tällä hetkellä ihan kivasti..:/

Peikko89 + Esko 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
R86
Mä tulen vaan nopsaan kirjoittamaan tällä kertaa.

Häistä. Nythän on tosi paljon yleistyneet viime vuosina nuo pienimuotoiset häät maistraatissa tai sitten kastetilaisuuden yhteydessä papin toimittamana. Ei siis muuta kuin vihkimistä sopimaan, jos asia tuntuu ajankohtaiselta :) Muistutan, että myös kirkossa on mahdollista mennä naimisiin vain kahden todistajan läsnäollessa. Moni tuttuni olisi halunnut kirkkohäät, mutta meni naimisiin maistraatissa, koska pitivät pienimuotoiset häät. Heille tullut ihan yllätyksenä, että kirkossakin voi mennä pienimuotoisesti naimisiin. Siksi kerron tästä vaihtoehdosta, en tuputtaakseni vakaumustani :) Todella kivoja on myös kasteen yhteydessä pidetyt vihkimiset. Silloin koti saa toimia vihkipaikkana ja kodin merkitys ehkä korostuu entisestään. Toki myös maistraatista voi pyytää myös ihmisen vihkimään kotiin. Sen voi näppärästi yhdistää nimiäisiin, jos ei halua lastaan kastettavan.

tyttö Tenonvarrelta pohti tuota kummiasiaa. Uskaltaako pyytää kummeiksi paria, joka kärsii lapsettomuudesta. Mun mielestä kyllä voi. Itsestä olis ollut surullista, jos meitä ei olisi lapsettomuuden perusteella pyydetty kummipoikamme kummeiksi. Itseasiassa silloin kun lapsettomuuden tuska tuntui isoimmalta niin monesti itkin ja kiitin Luojaa siitä, että meille on suotu edes kummilapsi. Tällä pojalla onkin iso paikka meidän sydämissä :heart: Haaveilen, että kunhan poika vähän kasvaa (täyttää kesällä 3v), niin voimme tehdä yhdessä kaikkea hauskaa :) Syksyllä muutammekin lähemmäs eikä meiltä ole heille enää kuin tunnin matka. (Nyt matkaa monta sataa kilometriä, niin yhteydenpito on ollut valitettavasti harvempaa.)

Sivun päivittäjän roolista. Minustakaan ei valitettavasti hommaan ole :( Mulla alkaa rippileirit ihan kohta (eka alle viikon päästä) ja silloin olen toista viikkoa kerrallaan pois kokonaan netin ääreltä. Kesätöitten päättymisen jälkeen elokuussa taas alkaa muuttopuuhat eli kiireistä tulee olemaan.

Tyttö/poikaolosta. Ovulaation perusteella olin ootellut tyttöä, mutta enää en ole varma. Mulla on ollut tosi helppo raskaus. Vain satunnaista etomista välillä. Tänään tosin harvinaisen usein vihlassut alavatsaa asentoa vaihdettaessa tai yskäistäessä. Mutta siinä se. Kaveri saa kohta pojan ja sillä ollut samanlainen tämä alkuraskaus. Siksi veikkaili mullekin poikaa. Tosin hän himoilee makeaa ja minä suolaista... hmm.. Vastaus kysymykseen on en enää yhtään tiedä :)

Varsinaisesti tulin tänne poksuakseni.

R86 ja Pieni Ihmeemme 11+0 POKSIS!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Hennu86
Hmh..Nyt alkoi sit kuitenkin vähän jännittää se fb ryhmä : / Noh, näkee nyt...Johonkin ryhmään sitä mielellään kuuluisi, kun aika erakoitunut tässä alkaa olemaan.
kaverit jääneet raskauden myötä, kun niitä nyt ei tällä nykyisellä kotipaikkakunnalla vielä ehtinyt edes kummemmin kertymään. Ja ne harvatkin siis on kyllä nyt niin eri maailmassa. Voih. Mies sentään tulee takas viikon päästä. Merillä töissä, ja työjakso kestää 6 viikkoa. Ihan hirveä aika, onneks loppusuoralla!!
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Oi ja voi minkä haloon tämä FB on nyt nostattanut. Liittyy nyt ken liittyy ja loput tulee sitten kun parhaakseen näkevät tai ovat tulematta,piste! Ja edelleenkin painotan että toivon todellakin että kenenkään ei tarvitse tuntea olevansa ulkopuolinen täällä tai naamakirjan ryhmässä,liittyy sitten mukaan nyt tai myöhemmin. Eikä mielestäni tule asettaa mitään jäsenmäärää jolloin ryhmä suljetaan. Vaan myöhemmin katsotaan ketkä ovat aktiivisesti "läsnä" ja ketkä eivät.

Adora :hug: tsemppihalaus, tule heti kertomaan

Papa-koe mulla otettiin eikoista odottaessa melko alussa papa...ja piru vie että säikähdin sitä veristä vuoroa mikä hetken tutkimuksen jälkeen tuli. Nyt sama homma olis elokuus kontrolli ja soitan että voisko siirtää? Ku mul on muutenkin semmonen fiilis et raskaana otettaessa se voi näyttää ihan mitä vaan,ettei ole luotettava,en tieä muitanko väärin.

Meidän neidin 1v neuvola oli tuossa ja sai taas pari piikkiä reisiin ( rokoteohjelmasta ). Voi sitä rääkäsyä ( äitin sydäntä särkee) ,mutta onneks hetken päästä jo naureskeli ja jutteli <3

Ranskis ja pätkis 12+ 2
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Kiukkuiset naiset rannalle! Millimolli on kyllä kiukkuinen melkein 50 prosenttia ajastansa, aivan millo tahansa ja iha mistä tahansa. Lähinnä kiehahtaa veet yli ja samantien siivotaan sotkut levyltä :)

Olen nyt sitä mieltä, että äiti joutais tulemaan hakemaan mut, koska a. mulla on tylsää b. haluan että se hakee mut c. tuolla haisee navetta. Onko tarpeeks loogista? Ko haluan nii haluan piste.

Peikko89 Ihmisten perusluonne on kateellinen paska. Mulleki o monet selittäny kuinka se o sitte nii erilaista ko o lapsia jne. jne. No Joo siis meillähä o kaks poikaa täällä puolet ajasta muutenki. Nyt o vaa sitten 247. Ei tää tästä kummene juurikaan. Muutako, että saadaa uus lellittävä, mie en saa sit nukkua nii paljoa, lihon jne. jne. Muuten eletään varmaan niinku ennenki.

Työsuunnitelmia Kauanko olette suunnitellu olevanne kotona lapsen kanssa? Mie aina suunnittelin, että kauan. Vaan hain kouluun ja syksyllä alkais. Eli joululta jäisin äitiyslomalle ja sit varmaa syksyllä takas koulunpenkille. Mielelläni perustaisin oman firman ja saisin sen jotenkuten kannattavaksi, että saisin olla kotona aina.
En haaveile suurista tuloista. Myin autonkin, koska koin etten tarvi sitä. Miehellä on auto se riittänee. Sekin on vaan nyt alkanut, että pitää hommata toinen auto taas. Miksi ihmeessä?? Neuvola on viereisellä kadulla, linkkarit kulkee tunnin välein sinne äitin luo missä käyn ja mies itse kulkee töissä kimppakyytillä, että autoa saan kyllä käyttää toisinaan.

Sukupuoliolosta epäilen tyttöä, koska en osaa kuvitella itseäni pojan äitinä vielä. Ja olen nähny tyttöunia. Lisäks miehellä o jo kaks poikaa ni se haaveilee tytöstä. ( se onki sitten niin minun virkkailujen uhri, ettei toista ;) )

Korpi-Keiju Olethan sie nyttenki ryhmässä jo! Mie en pidä vielä kiirettä sinne facebook-ryhmään, koska mietiskelen että piänkö koko naamakirjaa ees. Vasta oli kaks kuukautta tunnukset deletoituna sinne ja hyvin meni aika ilmanki.
 

Yhteistyössä