Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Ja siis kyllä pomo tiesi raskauteni, koska sillä perusteella sanoin itseni irti, kun en halunnut tehdä "kusisia" pomoo kohtaa, että olis joutunu maksaan äitiysloman ym... Tässä kiitos rehellisyydestä.... Taidan käräyttää sen laittomasta työntekijästä... Meillä meinaan firmassa on pimeesti yks töissä (ei siis verokirjalla).... Sen verran vituttaa.... :stick:
 
Voi vitsi mikä määrä tekstiä tullu päivässä. :D Mut kyllä kannatti aamulla käydä marisemassa olosta, nyt on ollut lähes ihmismoinen olo. :)

Karmeeta (ja tyhmää) käytöstä äitiliinin pomolta. Liittoon vaan valitus, ei tollasta kuulu kenenkään hyväksyä! :(

Tyttö- ja poikaoloista munkin piti sanoa, et poikaolo löytyy täältäkin. (ja isännältä poika"varmuus" kun hän haluaa esikoiselle veljen kaveriksi ja hän AINA saa mitä haluaa :D)

Ja kuka sitä kyseli, niin mun käsittääkseni on mahdollista pitää vanhempainvapaa vastusti molempien kesken. :)

Sori jos on kauheesti kirjotusvirheitä. Tässä helvetin puhelimessa vaan on ärsyttävä automaattinen korjaaja, jota en osaa laittaa pois päältä. :/

Adoralle tsemppihalit! <3

Pipituuna ja kakkone edelleen 10+1 käkääk :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: R86 ja Pokusaj
Äitiliini, kuulostaa kyllä todella kusipäiseltä tuo sinun kohta entinen pomosi! Pistää ihan vihoiksi tuollainen käytös!

Täällä puhuttiin naimisiinmenosta, meillä mies alkoi heti puhumaan plussan jälkeen, että nyt voitaisiin lapsen vuoksi mennä vaikka heti naimisiin, jos vain olisi rahaa sellaisiin häihin, jotka mä haluan. Sovittiin nyt kuitenkin, että melkein heti lapsen syntymän jälkeen mentäisiin naimisiin, luultavasti kesällä 2013, niin saisin sitten aika nopeasti syntymän jälkeen saman sukunimen kuin lapsellakin.

Raskausvaatteista ajattelin kysellä teiltä muilta. Onko muut jo hankkinut raskauspöksyjä yms. Mulla kun ei enää yksienkään, edes aiemmin ihan yli isojen, farkkujen nappi mene kiinni. Huomenna olen lähdössä kaverin kanssa shoppailemaan, joten voisi pöksyt vaikka tuolla keikalla tarttua matkaan mukaan :) Onko jossain erityisen hyviä housuja, entä onko hm:n raskausfarkut ihan perus hyvät?

Voi, minä niin kovasti mietin kumpi masussa kasvaa, kun poikaolo oli aluksi, mutta sitten näin unen, että meille syntyi tyttö, enkä sen jälkeen ole osannut sanoa suuntaan tai toiseenkaan.. Väliä sillä ei ole kumpi tulee, mutta kovasti sen haluaisin tietää :D

Ja oikein hyvää viikonloppua kaikille!

kathii & vekara 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Ostoksia en oo vauvaa varten tehnyt. Enkä kyl hirveesti ostakaan. Tosiaan jos tyttö tulee ni ei tarvita mitään paitsi tuplarattaat. Jos tulee poika ni sit ehkä pari vaatetta, ainakin talvipuku. Kuinka moni on ajatellut ottaa äitiyspakkauksen? Se ois kiva ihan perinteen vuoksi, mut toisaalta en sitä tarvii. Ja riippuu siitäkin, milloin alkavat uutta pakkausta jakamaan ku jos ei uus pakkaus ehdi ni sit saatais sama ku esikoisesta.

Ihana toi Peikko89:n synttärilahja! :)

Mulla tyttöolo ei perustu mihinkään muuhun kuin vaistoon. Se on vain se tunne.

Minimee, vanhempainvapaan voi tosiaan jakaa, mutta silloin ei voi olla töissä. Tai siis voi olla töissä, mutta niiltä päiviltä ei saa vanhempainpäivärahaa tai saa vain minimin.

Mivessu, joo downia siinä lähinnä seulotaan. Melkein kaikkihan siihen seulontaan osallistuu, mutta ei oo mitenkään pakollinen.

Onpas erikoinen pomo Äitiliinillä!!!!! Sinänsähän et tossa onneksi mitään häviä, jos palkan kuitenkin maksaa loppuun asti. Mun siskolla oli kans sellainen tilanne, että työnantaja oli irtisanomassa määräaikaisen sopimuksen kesken, mutta onneks sisko oli tarkkana.

Joku (Millimolli ehkä?) kyseli, että kauan meinaa olla kotona. Mä oon ainakin kaksi vuotta vielä himassa. Esikoinen on silloin sit 2,5v ja toinen 1,5v. Sitä ennen en halua hoitoon laittaa. Mutta toki riippuu silloisesta taloudellisesta tilanteesta. Ikinä ei tiiä mitä tapahtuu. Mulla siis alkaa uusi äitiysloma heti nykyisen vanhempainvapaan jälkeen niin, etten ehdi jäädä välissä hoitovapaalle.

Kathii, h&m:n äitiysfarkut on mun mielestä ihan hyviä. Ite just tänään ostin fb:n kirpparilta kahdet äitiyshousut. Siellä on sellainen ku "äitiys- ja imetysvaate/tarvike kirpputori".

Leena ja pikkuinen 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
R86
Kamalaa, mitä kuraa ÄitiliiniX5 ja tammimama ovat saaneet töistä :O Toivottavasti työnantajat sais ansionsa mukaan... Ja kyllä mäkin käräyttäsin tuon Äitiliiniin pimeenä työtä tehneen työkaverin. Sitä saa mitä tilaa...:kieh:

Minimee: Pienissä häissä maistraatti on käsittääkseni yleisempi kuin kirkko paitsi, jos vihitään kasteen yhteydessä. Kirkossa on kuitenkin täysin mahdollista mennä kahden todistajan läsnäollessa naimisiin. Itseasiassa omat appivanhempini ovat muunmuassa näin tehneet ja setäni meni jossain kappelin tai seurakuntakodin tapaisessa naimisiin. Muitakin seurakunnan tiloja voi siis käyttää tai muita sopivia paikkoja. Loppusyksyn häissä kannattanee ottaa sää huomioon, mutta mikäänhän ei ulkohäitäkään estä. Kaavaakin pystyy aika paljon rukkaamaan, että nopeimmillaan vihkiminen varmaan onnistuu 15-20 minuuttiin. Ettei teille tai vieraille tule kylmä :) Hauskoja häitä, mitä sitten päätättekin :)

Vauvan tarvikkeista: Mä olen ostanut yhden bodyn, kaksi unihaalaria ja lämpimän fleecetakin. Siinäpä se. Yhet kissakuvioiset potkarit olin ostanu joskus vuonna nakki jo yrityksen aikaan ja samoin olen silloin neulonut vauvan sukat ja peiton. Näillä mennään toistaiseksi. Ajattelin kyllä ultran ja riparin jälkeen mennä shoppailee lastentarvikekirppikselle. Täällä meiltä alle kilsan päässä on yksi aika iso ni mennään tarkistamaan tarjonta.

Te joilla on jo lapsia: miten aikaisin olette hommanneet vaunut, sängyt, hoitopöydät yms. isommat hankinnat? Me muutetaan täältä pääkaupunkiseudulta pois syyskuussa ni mietin, kannattaako nuo hankinnat tehä ennen muuttoa. Täällä vaan olis huutonetissä ja muualla niin paljon enemmän valinnan varaa. Saisi näppärästi ostettua käytettynä noita juttuja. Mites te muut? Suositteko valinnoissanne käytettyä vai ostatteko uutena? Mä varmaan noissa isoissa hankinnoissa suosin kätettyjä, samoin pienten lasten vaatteissa. Ovat niin vähän aikaa käytössä. Sen sijaan - nuhdelkaa mua nyt junttiudestani - en ole koskaan tajunnut kestovaippojen kierrätystä. Kun en itsekään ostaisi itselleni käytettyjä alusasuja kirpparilta, niin miten voisin pukea lapseni vaippaan, johon joku toinen lapsi on tehnyt tarpeensa. Olenko outo vai onko muita samoin ajattelevia?
 
äitiliini, olipas törkeesti tehty! Riippuen varmaan TESistä toi on silti kai ihan oikein, jos kerran saat rahat sinne viimiseen työpäivään asti, mutta onhan kyllä törkeetä! Ei muuta ku käräytät vaan!

Joku kyseli ummetuksesta. Juu, täällä ainaki on vaivana. On sitte todella inhottavaa! Viime raskaudessa ei kyl alkanu näin aikaste tää vaiva.. Hyviä vinkkejä helpotukseen otetaan vastaan!

Oon muutes nähny jo aika paljon synnytysunia. Viimesimmässä olin Kiinassa synnyttämässä ja siellä käytettiin muka jotain supistushernepussia joko supistusten mittaamiseen tai niitten helpottamiseen, se ei koskaan selvinny :D

On muuten kivat mustelmat molemmissa kyynärtaipeissa eilisen labra käynnin jäljiltä. Normaalisti multa aina yritetään väkisin vasemmasta kädestä ottaa näyte eikä sitä siitä vielä oo kertaakaan saatu. Nyt ku tarjosin ensin oikeeta kättä, ni tietenki suoni karkas samantien ku neula meni ihosta sisään! Labrahoitsu sitten yritti saada sitä neulalla vielä kiinni, mutta ei saannu. Ei tuntunu kyllä hyvälle! Mikä siinäki on, että vaikka sanotaan, että jos sattuu ni sanoo vaan, mutta ei sitä silti koskaan tommosissa sano. Nytki vaan purin hammasta ja aattelin, että eihän tää voi sattua ku synnytyksestäki on selvitty. Pösilö.. :)

Elisa 10+2
 
Ai nii, niistä vauvatarvikkeista. Me annettiin aika paljon pienimpiä vaatteita jo pois esikoiselta, kun oltiin siis aivan varmoja, että toista ei tule. Niitä siis pitää ostaa. Tilasin just h&m:ltä itelle äitiyspaitoja, ni sieltä samalla laitoin tilaukseen kahden bodin setin meiän juniorille :) Me ei edes hommattu muuten hoitopöytää. Kodinhoitohuoneessa on loistava paikka hoitoalustalle ja nyt ihan turvallisuussyistä se on siirretty olkkarin lattialle. Loistava sisustuselementti, etten sanois... No sointuupa hyvin tuohon leluvuoreen. Pinnasänky saatiin käytettynä kuten myös aika paljon vaatteita. Itkuhälyttimet ostettiin huuto.netistä, samoin rattaat. Oikeestaan vaan vaatteita on ostettu uutena. Me ei käytetä kestovaippoja vaan Natyn biohajoavia kertisvaippoja. Suosittelen :) Ei oo kertaakssn kyllä ollu vaippaihottumaa..

Kavereista oli kans puhe aiemmin. Mun kavereilla ei juurikaan oo lapsia, aknakaan näillä kenen kaa oon eniten tekemisissä. LeenaT on oikeestaan ainut. Just tänään hänen kaa juteltiinki kuin on kurjaa, ettei omat vanhat kaverit ymmärrä ottaa lasta huomioon kun pyydetään johonki tai sit useemmin ei edes pyydetä ku luullaan, ettei se kumminkaan mihinkään pääse. Toosii tyylsää.

Elisa
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Vauvantarvikkeista: Esikoiselle huusin huutiksesta gracon jalustallisen kaukalon (jonka oon jo myyny) ja vaunut. Nyt meinataan ostaa uudet vaunut kun nuo on jo aika räyskät. Mut toki jos löydän hyvät käytetyt sellaset ku haluun niin ostan kyllä. Muuten, suosittelen sellasta kaukalopussia, ei tarvii talvivauvaa pukee niin kauheesti! Tosi kätsy. Vaatteet oli käytettyjä melkein kaikki ja pojalle passeleita tietty. :D Ja aattelin ostaa kaukalon ja kaks jalustaa siihen et on sit molempiin autoihin. Minäkö suunnittelen ennakkoon? :whistle: Ostin vaunut pari kk ennen syntymää mut kaukalon jo puolisen vuotta ennen ku halavalla sain.
Hoitopöytää meillä ei ollu, eikä tuu. Asuttiin sillon kaksiossa jossa oli avokeittiö ja siinä paljon tasoa, johon laitoin pienen hoitokulmauksen vauvalle ja toimi muuten hyvin. Nyt en vielä tiedä mitä teen. Meillä on yläkerta täydellistäkin täydellisemmässä rempassa ja epäilen suuresti että saatais se kuntoon siks ku vauva syntyy. Ja talo ei muutenkaan oo suurensuuri joten täytyy tarkkaan miettiä mitä tekee. Sitteri on kaverin lapsien vanha ja pinnis mun äitin isosiskolle aikanaan tehty, sukukalleus. :)

Mä mietin nyt jo myös sitä miten me ulkoillaan kun tää vauva syntyy. Mies ei välttämättä voi pitää isyyslomaa heti siihen syssyyn joten luulen että esikoinen hyppii seinille jos on paljon pakkasta eikä vauvan kans voi lähtee ulos..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Moi Te :)

Mä käyn yölläki kyttäämässä tekstejä mut en usein kirjoita ku en käy koneella vaan puhelimella :) tylsää naputtaa kännyllä :)

Unista sen verran että synnytin viime yönä TYTÖN vanhempieni sohvalle. Katsoin rauhassa telkkaria kun yhtäkkiä ylpaita alkoi heilumaan. Kurkkasin yöpaidan alke niin vauva oli syntynyt jo polvia myöten :D sitte huusin miestä et soittaa ambulanssin mut hän huus että ripustaa pyykit eka (?? :D ) Mä laitoin vauvan kapaloon ja hyvin se voi. Murehdin istukkaa unessa kauheasti että miten saan sen yksin pois :D

Fossiilille tosi isot pahoittelut. Kerkesin jo leikitellä ajatuksella että lapset vois kaverustua myöhemmin kun asutaan samassa kaupungissa.. :( jaksuja. Toivottavasti saatte käärön vielä kainaloon.

On tosi epäreilua joutua "kärsimään" alkuraskauden paska läpi ja joutua jäämään tyhjin käsin ilman palkintoa :( <3

Äitiliinillä tosi törkee pomo. Itellekin kävi niin että esikoista odottaessa jouduin rv 15 leikkaukseen ja pitkälle saikulle. Oltiin puhuttu jo sopimuksen uusimisesta, mutta saikkujen jälkeen ei jatkettukaan vaan työsuhde päättyi.

Facebook on musta ok idea, mutta kuten moni muukin niin minäkin liityn vasta sitten kun raskaus on julkista tietoa eli np-ultran jälkeen, joka on mulla ens pe.

Doppler tuli tänään postissa. Siellä sykki hyvin ja kuului liikkeitä <3 Sydän jumpsutti 165 :)

tyttö tai poikaolo on selvästi TYTTÖOLO! On ollu niin erilainen raskaus oireineen. Tosin jokainen raskaus on omanlaisensa. Esikoisesta oli poikaolo ja poika hän olikin ja silloin näin unta että synnytin pojan :)

(.) ei ole oikein mitään uutta, tänään ollut vermäistä menkkajomottelua alaselässä ja vessassa pelottaa pyyhkiä ettei vaan näy verta. Sydän siellä onneksi jyskytti tosi vahvasti.
Hankintoja tein tänään. Kaveri muuttaa paikkakunnalta ja möi oman sitterinsä ja leikkimaton. Meillä jäi viimeksi Pinnasänky ihan käyttämättä, joten semmoista ri tule. Ajattelin ostaa ekaks 6kk tuon Oran ihanan Haikarapussin ja sen lisäksi meillä harrastetaan perhepetiä :)


Jakselkaahan! Täällä oon vaikken niin usein huutelekkaan ja pidän teitä silmällä ;)

-Melman ja Mimmi rv 11+1 -
 
Heippa kaikki!

Naimisiinmenosta: Meillä oli viime talvena pienet häät, 30 henkeä. Pappi tuli juhlapaikalle vihkimään meidät, eli ei kirkkoa, eikä maistraattia :) Tunnelma oli hyvin intiimi ja rento. Tämän jälkeen söimme kyseisessä juhlapaikassa kaikenlaisen pienen ohjelman siivittämänä, ja illalla 11 aikaan lähdettiin jatkoille kaupungille, ja sieltä vielä neljän jälkeen anoppilaan.

Unelmaelämä : Minulla on se jo lähestulkoon koossa. Olen aina halunnut ihanan miehen, naimisiin, koiran, kaupunkiasunnon, kesämökin ja yhden lapsen. Enää puuttuu kesämökki, jos kaikki menee hyvin <3

Töihin lapsen syntymän jälkeen: Aion luultavasti palata äitiysloman jälkeen. Pidän suuresti molemmista töistäni ja olen hyvin rauhaton, tarvitsen jatkuvasti erilaista puuhaa. Vaihtoehtoisesti kehittelen jotain uutta missä vauva kulkee mukana :) Minulla ei myöskään ole ystäviä, joilla olisi tulossa lapsia. Mutta tilanne saattaa vielä muuttua :) Samoin myös mun mieleni töihin paluusta. Toivottavasti rahatilanne on silloin sen verran hyvä, ettei tarvitse tehdä päätöstä pelkästään sen perusteella.

facebook: olen mielelläni mukana, mutta en ihan vielä. Muutaman viikon varmaan pohdin vielä..

Paino: Mulle on tullut lisää 2 kg aika tarkalleen, enkä huomaa eroa muualla kun pömpöttävässä masussa.

Kesäloma: vuorokauden päästä ollaan jo melkein matkalla lentsikka-asemalle, ihanaa päästä ulkomaille. Mieskin unohtaa hetkeksi työjutut ihan kokonaan <3 Sydäntä riipaisee nyt jo jättää koira viikoksi anoppilaan, vaikka hemmotteluhoidossa hän siellä oikeasti onkin :) Nyt kun syön vielä viikon herkkuja ulkomailla juhannusgrillausten jälkeen, ei töissä jää kenelläkään epäilemisen varaa mahan tilanteesta. Kaksi viikkoa vielä lomaa jäljellä..

Tsemppiä kaikille! Ja halauksia sekä jaksamisia niille joiden mieli on maassa.. :(

T: Bumsu 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Kavereista katkerasti sen verran, että kun kaverit kuuli raskausuutisen niin oli kaikki niin päläpälä ja lääpänlääpän ihanaa, mutta kaikki hävis kyllä ympäriltä alta aikayksikön. Olin 21 kun poika synty ja kukaan muu ei suunnitellut vauvoja seuraavaan 5 vuoteen. (ite tein omani nuorena kun oli riski etten saisi myöhemmin)..
Eli kaverit kaikkos heti, ainoastaan KOLME läheisintä kaveria on pysynyt vielä mukana. Entiset luokkakaverit ei osoittaneet enää mitään mielenkiintoa, ei pyytäneet mihinkään eikä mitään. Entinen paras ystävä lukiosta asui viereisessä rapussa ja nähtiin jopa 3 kertaa raskausaikana..
Lapsen synnyttyä vittuuntuneena poistin facebookistakin 300 ihmistä kun ei niistä enää kuulunu. Vittuako ne kyttää ka juoruaa mun asioita sen avulla kun ei muuten pidä yhteyttä. Paras selitys oli "ei mun tarvii kysyy sulta mitä kuuluu kun voin lukee sen facebookista!"....

Niii....
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Facebookin ryhmästä: Haluan kyllä liittyä mutta, ihan aikaisintaan nt-ultran jälkeen, joka sekin kyllä on jo viikon päästä :)

Sukupuolesta En osaa oikeen sanoa, ei oo mitään vahvaa tunnetta. Muut veikkaavat poikaa. Aiotaan kyllä ottaa se myöhemmin selville. En oo vielä nähnyt ollenkaan minkäänlaisia vauvaunia :O esikoisesta näin kokoajan.. en kai sit tosiaan oo vielä tätä kunnolla sisäistänyt.
Silti olen jo tehnyt vauvalle hankintoja, kun oli ostoksista puhetta. Lähinnä alesta bodeja ja unihaalareja jne. Mun sisko osti myös ihanan asukokonaisuuden, mikä sopii molemmille :) Luulen että osteluvimma alkaa oikeen kunnolla sitten, kun ja jos saamme sukupuolen selville. Tilasin myös äitiysvaatteita parista paikasta, innostuin vähän tuhlailemaan enemmän ku piti. Nyt vaan odotetaan niitä saapuvaksi ja yritetään sinnitellä näissä liian pienissä housuissa :D
Hankinnoista yleisesti, niin luulen et ostetaan melkeen kaikki uutena. Tässä jo jonkun aikaa kuitenkin ehtinyt potea vauvakuumetta, ja tullut suunniteltua kaikenlaista, sekä säästettyä rahaa vauvaa varten :)

papasta voin sanoa sen verran, että mulle ainakin suositeltiin siirrettäväksi raskauden jälkeen. Aiheuttaa kuulemma pienen keskenmenoriskin.
Työsuunnitelmista: Luulen että olen n. 2 vuotta kotona, esikoisen loppu- eskarivuoden sekä ensimmäisen kouluvuoden, ehkä jopa pidempäänkin. Eihän sitä tiedä vaikka yritettäis saada toinen yhteinen lapsi suht pienellä ikäerolla tähän tyyppiin :D Millaisten töiden parissa olette? Ite oon keittiössä, ja kaikki nostot, kuormien purku jne. sekä kokoaikainen seisominen tuntuu nyt jo rankemmalta. Muutenkin oon tosi lyhyt. Miettinytkin että kuinkakohan pitkään pystyn töitä tekemään, tuskin ihan äitiysloman alkuun asti. Sinänsä en kovin nopeesti haluaisi jäädä saikullekaan kun oon juuri aloittanut kyseisessä paikassa. Mutta en halua kyllä ottaa turhia riskejäkään kun edellinenkin tuli niin paljon etujassa.. Kai se on vaan katottava olon mukaan ja pakkohan se on sit pomollekin kertoa että ei tarttisi jokapäivä purkaa niitä painavia kuormia..Muutenkin tuntuu että työ vie kaikki voimta, työmatkakin kestää tunnin per suunta.

Mutta nyt on pakko mennä nukkumaan, huomenna herätys 5 aikaan ja töihin. Hypin riemusta kattoon, kiitos myös ihanat kesäaikataulut jotka pidentää mun työmatkan kestoa entisestään. Ja ehkä tekstistä huomaakin, oon nykysin tosi usein kiukkunen :D Tänään varsinki oli niiiin huono päivä. Joo mut nyt meen.

Janie ja pirpana 10+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Huhhuh taas paljon tekstiä :))

Äijä lähti kaverin polttareihin ja on kyllä niiin outoa, mutta on semmonen kauhee ikävä/masennus kun joutuu olemaan yksin kotona:D Onko se tää raskaus sitten joka sen tekee?

Äitiysvaatteita oon ostanut 2 legginssit ja 2 äitiyspaitaa sekä yhden äitiysmekon... Ostin kun alennukset alko ettei myöh, tarvi normihinnalla ostella..

Vauvantarvikkeita Ei ole kuin äitini ostama body+legginssit, vauvanpeitto ja yks body jonka ostin vuonna nakki ku se oli niin ihana. Ei siis vielä liiemmin... Sitten vähän myöhemmin esim np.ultran jälkeen vois katella lisää hankintoja.

Kaverit Mulla kahdella hyvällä kaverilla on pienet lapset ja toiselle tulossa nyt toinen, sekä yksi läheisimmistä saa pian esikoisensa. Lähipiirissä siis onneksi löytyy muitakin perheellisiä. :)

Naimisissa emme ole mutta kihloissa kylläkin jo pari vuotta. Haluamme "Kunnon" häät vaikka pienet maistraattihäät aina välillä houkuttelis varsinkin kun on tulossa perheenlisäystä. Ei vaan ole varaa vielä ollut, ja haluan kunnolla suunnitella niitä ja esim. laihduttaa sitten että olen mahd. nätti hääpäivänä :D Olishan kiva että koko perheellä olis sama sukunimi.

Mulla on poikaolo ja oon nähny 2 krt unta että oon synnyttäny poikalapsen. :D

Lissu&pöpö 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Apuaaa, ois varmaankin kannattanut ne muistiinpanot tehdä! Olisi ollut niin paljon kommentoitavaa mutta olkoot :)

Ajattelin tohon avioliitto-juttuun ottaa kantaa, meillä me molemmat uskotaan avioliittoon ja siihen että mennään vain kerran naimisiin ja kerran lupaudutaan toiselle. Kihlaus siis merkitsee meille vielä lupausta avioliittoon, ja se meitä kummastuttaakin hyvin paljon miten ihmiset suinpäin säntäävät kihloihin ilman sen kummempaa miettimistä? :D

No näin kuitenkin meillä siis ja en todellakaan tuomitse tai väheksy ketään joka tekee toisin :). Naimisiin menosta ei olla pahemmin keskusteltu kuin sen verran että molemmat ollaan halukkaita. Aikaisemmin olen kyllä todennut etten haluaisi lapsia avioliiton ulkopuolella, mutta sen verran myöhästä nyt ehkä :D

Huhhuh mitä oloja, ihan kamalaa ellen saa ruokaa n. joka tunti. iskee ihan hirveä oksetusolo :(

FB:seen en ole vielä valmis pomppimaan, jotenkin itselläni on helpompi kirjotella nimimerkin takaa kuin oikealla nimellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
äitiysvaatteita olen ostanut yhden topin,housut ja mekon. Joutunu kyl ostelee kaikkia vaatteita isompia, mut on löytyny ihan normaali valikoimista.

hankintoja ei niin mitään. Kunnes tänään...menin kauppaan ostaa pinaattia, ja kävelin sit kun transsissa lindexin vauvanvaate osastolle :D Se ei ollu enää mun päätösvallassa, jalat vaan vei :D ostin sit neljä erilaista bodya, kun olivat tarjouksessa. Tästä se lähtee :heart:
 
haimi
FB:stä sen verran että ne ketkä sinne haluaa liittyä nyt (tai myöhemmin) niin laittaa yv jossa on teidän nimi ja tuntomerkit profiilikuvasta niin lisään teidän ensin kaveriksi ja sitten ryhmään.. Ryhmä on salainen eikä sitä näe kukaan muu, kuin ryhmän jäsenet.

Meillä oli tosi tiivis ryhmä heti alkujaan heinämammojen kanssa ja sitten otettiin muutamia sinne kuitenkin lisää mukaan.. Jossain vaiheessa huomattiin, että siellä oli osa pelkkiä lueskelijoita ja heivattiin pari menemään kun he eivät itse halunneet olla aktiivisia ryhmässä. Eli ryhmässä on vaatimuksina nämä asiat: Olet rehellinen ja luotettava. Aktiivinen lukija JA kirjoittaja. Et kerro ryhmän sisäisiä asioita ulkopuolisille, etkä myöskään kopio ryhmästä mitään mihinkään. Ryhmässä todennäköisesti käydään jossain vaiheessa aika henkilökohtaisiakin asioita läpi ja siksi edellä mainitut on tärkeitä muistaa.

Noi on mun mielestä hyvät 'säännöt' ja tosiaan mun puolesta ryhmään saa liittyä vielä myöhemminkin! :)

Nyt en kerkiä muuta raapustamaan.. Koitan keritä hoidella noita lisäyksiä tonne ryhmään tässä kokoajan.. :) Moi!!

nuppu 10+4
 
hollannikas83 kuulostaa ihan hullulta että teillä jo tarha varattu. Itse kun en oo ees vielä kunnolla sisäistänyt tätä vauvauutista. Oon kyllä kiitollinen että täällä äitiysloma on pitkä (vaikka saisi olla parilla kuukaudella pidempikin).

Meillä kyllä tarkoitus matkustaa pientenkin lasten kanssa, se on meidän elämäntapa, mikä aiotaan lapsillekin opettaa. Jotenkin ei vaan tunnu vauvan edun mukaiselta pitkät lennot ja suuret lämpötilat. Ehkä alotetaan vauvan kanssa lyhyestä reissusta liettuaan.

Mulla olis tarkotus olla kotona vähintään n. vuosi (rahatilanne ei varmaan suo enempää) Sitten hakisin kouluun. Suunnitelmissa olisi kyllä toinen lapsi laittaa alulle melkeestään tän ekan perään, että katotaan nyt onko siinä välissä järkeä lähteä kouluun. Eihän sitä tiedä tietty vaikka toista saisi odotella pitkään. Jos rahatilanne ei ole koululle suotuisa, menen hetkeksi töihin ja säästän rahaa vähän lisää. Kouluun olen kuitenkin päättänyt lähteväni, sairaanhoitajaksi aion.
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Hankinnoista: pinnasänky on tallessa sekä vauvakaukalo ja isompi istuin autoon. Esikoisella oli lainavaunut, joten nyt pitää ostaa. Joko uutena tarjouksesta tai sitten käytetyt. Olen jo valmiiksi katsellut myytäviä, ja ihan kivasti täältäkin suunnalta niitä löytyy. Vaatteita ja muita tavaroita keräilen pikku hiljaa.
Anoppi todennäköisesti neuloo töppösiä ja muita villajuttuja, kunhan kerrotaan tästä raskaudesta. Nyt jo melkein hukutaan villasukkiin.

Äitiyspakkauksen aion ottaa, koska esikoisen syntymästä on jo niin kauan.

E & pippuri 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Tuosta fb ryhmään liittymisestä sen verran että onkohan varma että ei näy siihen liittyminen. Meinaan yksi kaveri oli liittynyt johonkin suljettuun ryhmään ja se näkyi siinä aikajanalla vaikka se itse lisääjä ei ollut mun kaveri..? Mutta näkyi vissiin sen takia kun se lisätty oli mun kaveri..?? Hieman sekavasti selitetty mutta jos joku ymmärsi kuitenkin..=)
 

Yhteistyössä