Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Ranskis Totta, naamakirjaryhmään liittyy ne, ketkä haluaa eikä aleta määrittelee mitään rajoja, että minkä hlömäärän täyttyessä ryhmään ei oteta uusia :) Kyllä ne aktiiviset sitten erottuu passiivisista :)

Mieki muistelisin, että raskauden aikana otettu papa-koe saattaa näyttää, mitä sattuu, kun tuolla alhaalla nyt kuitenkin on erilaista kuin "normitilassa". Korjatkaa joku, jos muistan väärin. Tosin neuvolalääkäri oli sitä mieltä, ettei kokeen ottaminen haittaa. Näissäki varmaan käytännöt riippuu kunnasta? No, soittamallahan se selviää :LOL:

Täällä nyt jotenkin kiukuttanut kaikki tämän viikkoa. Johtuisiko ekasta lomaviikosta ja siitä, kun on liikaa aikaa ajatella kaikkia juttuja? Oon huomannu, että mulle toi ajatteleminen ei sovi, ainakaan suurissa määrin :LOL:

Mökille lähetää tänään :) Pääsee rentoutumaan mato-onginnan ja lehtien lukemisen parissa :) Hiustyylin kävin tänään päivittämässä ja olohan on taas kuin uudella ihmisellä. Peilistä katselee vähän pirteämmän näköinen emäntä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Hennu miehä olen kokoajan niinsanotusti lomalla, nii ilmankos olen koko ajan ko perseelle ammuttu karhu :)

Meilläki oli suunnitelmissa mökille miehen kanssa kahestaan vaan ei taas tullu mitään siitäkään. Josse ukko ei oikeasti tule huomenna kotiin niin soitan appiukolle ja latelen sille suorat sanat.. Ukko ei kuitenkaa itte kehtaa lähteä sieltä ilman, että hommat o kuosissa. Vaan minäpä aion olla itsekäs ämmä ja vaatia vähä kaksinolo aikaa. Toinen vaihtoehto on se, että ne ottaa ens viikolla pojat hoitoon, että saan kiehnätä tuon kyljessä aivan rauhassa. Mie haluan HUOMIOTA!
 
  • Tykkää
Reactions: Elisa ja Pokusaj
Päiväkahvihetkonen :heart: Mulle tuli eilisen jälkeen jotenkin niin tosi onnellinen ja varma olo tästä kaikesta, että nyt olen vaan selaillut vauvapalstoja ja katsellut vaatteita ja sänkyjä ja ja ja... Mies lähti kotipuolessaan käymään, joten on liki 1000 kilometrin päässä turvassa mun hysterialta. Ja juuri nyt mä tietysti tahtoisin jakaa sen kanssa tän kaiken. Ja valita ne vaunut ja autoistuimen ja...

Sairaslomista on ollut puhetta... Itse olin nyt 3 päivää pois töistä selän vuoksi ja lääkäri veikkasi historiani ja toki työolosuhteeni vuoksi, etten luultavasti tule paljonkaan töissä enää olemaan. Nyt on onneksi viikko lomaa, sit vain 3 töitä ja taas 3 lomaa. Ja sit ollaankin onnellisesti yli puolivälin :heart: Kivahan se olisi tietty töissäkin olla, mutta tällä hetkellä se nyt vaan ei onnistu.

Ja naimisiinmeno... On siitä ollut puhetta, koska molemmat on kerran jo naimisissa oltu, niin aateltiin nyt mennä vähän niinku ohimennen. Joko tuossa syksyn aikana tai sitten viimestään Vihtorin ristiäisissä. Kihloihin mentiin pari viikkoa sitten, koska mä totesin, etten varmasti mee enää neuvolaan jossei olla vähintään kihloissa ja saatiinpa sitten samalla virallisesti muutettua myös samaan osoitteeseen. Kovasti toivon, että mies laittaisi vasaran heilumaan silleen aika rivakasti, jotta päästäis muuttamaan uuteen kotiin ennen Vihtorin syntymää, mutta ei se ihan taida onnistua... 5 henkeä 78neliön kt-kolmiossa saa tunnelman tuntumaan ajoittain aika tiiviiltä, vallankin kun on tottunut asumaan väljemmin. Mutta taas pitää yrittää olla positiivinen ja ajatella, että nyt kun ollaan ahtaasti, niin sitten osaa vieläkin enemmän arvostaa sitä uutta ja tilavaa :)


Nöpö ja Vihtori 12+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
:wave:

Fb-ryhmä periaatteessa kiinnostanee minuakin jossain vaiheessa, mut ehkä näitä viikkoja voisi kerrytellä vielä rauhassa täälläkin. Oon puhelimen varassa kirjottelun suhteen tässä vielä joitain viikkoja, joten kommentointini on muutenkin vähän jäissä. Ensi viikolla kun alkaa loma ja häivytään mökille, niin vähenee entisestään hetkeksi. Puhelimella on tietty periaatteessa helpompi selailla fb:n puolella, mut kattellaan. Ja mun mielestä kaikki täytyy ottaa mukaan haluaa sitten liittyä missä vaiheessa vaan mukaan.

Lihomisesta: mullekin neuvolan mukaan oli tullut jo 2kg lisää! :eek: mut toivon sen olevan vähän vielä turvotustakin. Painon ei tarveis nousta paljoo koko raskaus aikana, joudun ylipainon vuoksi menemään ekan kerran sokrurasitukseen kans jo nyt rv12-16. Esikoisesta paino nousi 12kg raskausaikana ja sokruongelmia ei ollu, mut lähtötilanne normaalipaino. Nyt ne esikoisen raskauskilot onkin sitten vieläkin varressa kiinni ja nyt sit rasitukseen jo aiemmin. Mittailin tänään töissä huvikseni paasto- ja ruoanjälkeisarvoja, ni ne oli ainaki ihan priimat.

Tervetuloa uudet! :flower: Filuuri sut muistankin keskenmenon jälkeen kuumeilevista; meillä on aika samanlainen tarina. Mulla oli se kaksosraskauden kkm marraskuussa.

Mulla on aika vahva Tyttöolo. Mut saa nähä meneekö puihin. Ja oikeestaan ihan sen perusteella, et olot ja esim. ihon ja hiuksien "käytös" alkuraskaudessa on ihan eri ku esikoista oottaessa, joka poika. Ja tossa kuumeiluaikana keskenmenon jälkeen näin unta tyttövauvasta. Kattellaan meneekö kohilleen vai ei. Molemmat on yhtä tervetulleita. :heart:

Nyt takaisin työn pariin, en muista oliko mielessä muuta kommentoitavaa. Tää väsymys ja kuvottava olo meinaa uuvuttaa mut täysin tänne duuniin ja vielä ois tunteja "lusittavana".

Diiselikissa + Sissi 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Äiti soitti se suostu tulemaan hakemaan mut. Kyseli samalla jäänkö yöksi.. Epäilen, että se yrittää sysätä mun niskoille illaks lapsenvahtihommia ;) Sanoin miehelle, että meen sinne, että jos tulee tänää kotiin ni hakee mut illalla kanssa, muuten jään yöksi.

Olen hyvin kärttyisellä tuulella tänään. Jospa ihmisten ilmoille meno auttaa. Ärsyttävää tämä raskaana olo siinä mielessä, että ennen jos mies oli viikon poissa nii ei tuntunu missää oli vaan vapaata aikaa, joka oli jee! Nyt ko se o poissa nii pää pimahtaa ja mut on hylätty ja vaikka mitä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Tätä tekstin määrää! :O

Mukailen Ranskista FB:iin liittyen. Se on nyt perustettu ja sillä sipuli :) Minä en sinne mene ennen kuin luotan tähän raskauteen, ainakin nt-ultraan odotan. Enkä tiedä sittenkään haluanko enää "jälkijunassa" siirtyä fb:hen. Edellinen kokemus kun oli se että piireihin ei vaan enää päässyt sisälle. Kaikki tunsi toisensa jo niin hyvin, tiesi taustat jne. Tämä on minun mielipiteeni. Eikä maailmani siihen kaadu, vaikka kirjoittelisin täällä lopun elämäni ;) :)

Vuotoa ei ole ollut aamun jälkeen. Jomottelee kyllä ajoittain. Joten olen ottanut e-r-i-t-t-ä-i-n rauhallisesti. Lähinnä tyytynyt makoilemaan ja ulkona seurailemaan lasten leikkejä. Koitan olla ajattelematta koko asiaa. Nt-ultrassa viimeistään selviää onko toinen hengissä vai ei..

Adora 10+3 Nyt toivoisin että olisin hankkinut sen dopplerin...
 
Mun on pakko nyt kirjottaa tosta mistä Korpi-Keiju kirjotti. Eli surullinen totuus mun elämässä on se, et facebook on mun ainoa linkki ulkomaailmaan (plus raskausaikana tää kaksplus) ja en ota riskiä, et tipun messistä pois sen takia etten liittynyt ajoissa. Oikeesti surullista myöntää, et joku facebook on mun arkien henkireikä. :ashamed:
Esikoisen ajoilta on se ryhmä (ihanaihana ryhmä :heart: ) mut haluttas olla myös ryhmässä missä on "samassa jamassa" olevia myös synnytyksen jälkeen.
Tännehän saa kerhopuolelle myös suljetun ryhmän. Esikoisen ajoilta sekin perustettiin mut hyvin äkkiä se kuivui kokoon.
Itse tulen tänne myös kirjoittelemaan JA VOIN JATKAA PÄIVITTELYÄ ENSI KUUN JOS EI TODELLAKAAN HALUKASTA LÖYDY TAI EI OLE ENSI KUUSSA AIKAA... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Tine ei siinä mitää häpeemistä ole! Mulla itsellä ei monestikaan ole vaan tarvetta linkille ulkomaailmaan. Nyt tän vauvantulon kautta ehkä niinki on tarvetta, mutta aiemmin olen pärjänny parhaimmillaan kaks-kolme kuukautta kotona ihan ittekseni, kun opiskelukamut lähti pois paikkakunnalt ja mie jäin. Olen vähä erakko. Sillä mulla ei haittaa monesti vaikka mies luuhaakin millo missäkin. Paitsi nyt haittaa sekin :)

Ehkä mulla o sekin, että ko siivosin naamakirjasta kavereista useamman sata ihmistä pois ja jätin vaa ne joiden kanssa olen oikeasti tekemisissä, niin jotenki ahistaa vielä ajatus, että muut tietää kuka olen. Jos ymmärrätte ? Vaikka olenki aika reipas kertoilemaan omista asioista, koska sillo ei jää juoruille tilaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Uaahh! Voi tota tekstin paljoutta taas.. Menin jo sekasin mistä kaikesta ootte puhunu.

Facebookista sen verran että itselle on vähän vaikeampi lähteä tommosiin ryhmiin. Tykkään lueskella juttuja ja silloin tällöin kirjotella omia kuulumisia ja kysellä jos on kysyttävää. Facebook taas... noh, tuntuu vaan että siellä pitäis olla hölöttämässä sitten koko ajan ettei jää ulkopuoliseksi. :( Vaan aika näyttää miten siinä ryhmässä käy. Tosin itse liityn myöhemmin jos olen liittyäkseni. Nyt ollaan vielä niin mitättömillä viikoilla. :ashamed:

Oireita, ei enää ole oikeastaan muuta kuin turvotus. "Rantapallona luokses pompin ja sitä rataa." :snotty: Paino on noussu sen 1,5-2kg. Toivottavasti saan pidettyä suunnattoman ruokahaluni kurissa loppuun asti.

Perheestä teillä tais olla kans jotain puhetta.. Noh, unelmahan ois rauhallinen omakotitalo maalta, että sais hevosia laitettua omaan pihaan. Koiria meillä on jo 2. Lapsia haluaisin 2-3, mutta katsotaan nyt miten tuon ensimmäisen kanssa pärjää. :) Ja tietty ois mukava mennä naimisiin jossain vaiheessa kunhan enemmän ajankohtasta. Ei kuitenkaan mitään isoja megahäitä. Pikkujuhlat lähipiirin kesken. :)

Ostoksista kans kysyttävää.. Kuinka moni on jo ostellu tulevalle vauvalle vaatteita tai muita tarvikkeita? Itellä tekis hirmuna mieli ostaa kaikki kaupat tyhjäksi, mutta mies on toppuuttelemassa. Pitää ilmeisesti odottaa sitä nt-ultraa ennen kuin saan miehen siunauksen asialle. ;)

Zanizipp ja Jalmis 10+0 *POKS*
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Zanizipp, minä olen ostanut jo pari vaatetta, nyt vain kesällä ei ole oikein talvivaatteita myynnissä, lähinnä parin housut ja bodyt ostanu.. Lisäksi mies innoistui ostelemaan ja osti "mulle synttärilahjana" itkuhälyttimen, tutteja ja parhaat kehtolaulut -cd:n :D:D

Lähinnä isommat ostokset olen ajatellut jättää syksyyn, nyt vain jotain pientä kivaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Kivaa, että uus listan päivittäjä saadaan. :)

PAPASTA, joo ei suositella otettavaks raskauden aikana eikä kovin nopsaan sen jälkeen. Mulla otettiin esikoisen aikaan jälkitarkastuksessa ja sieltähän löyty poikkeeva löydös. Joten, jollei mitään erityistä syytä ole niin kannattaa antaa olla nyt, ens vuonna sit. :) Tosin, voihan sitä tietty lääkäriltä kysyä.

Puhuin miehen kans päivällä puhelimessa ja se alko oikein nauraa kun mä olin niin onnelline ku olin oksentanu. :D Eilen olin kyl ihan huolesta soikee kun oli niin hyvä olla.. On sitä äiti-ihminen hassu!

Aniit 9+2
 
Uusia tulee valtavasti edelleen mukaan - tervetuloa kaikille!!

Kiitos kaikille kommenteista!

peikko89: juuri tuota siunausta mietein, kun molemmat kuitenkin kuulutaan kirkkoon, niin olisi se ihan mukava kuitenkin kirkkokin. Omassa lähipiirissä on ollut tapana, jos toinen ei kuulu kirkkoon, mennä ensin paria viikkoa ennen naimisiin ja sitten juhlia. Pitänee kysyä työkaverilta mitä he ovat suunnitelleet hääjuhlaan muutaman viikon päästä, sillä menivät tänään maistraatissa naimisiin :)

tammimama: ollaan miehen kanssa hyvin samoilla linjoilla avioitumisesta, molemmille se on kärjistäen "vain bileet", ei siis muuta meidän välistä suhdetta mitenkään. Olemme yhdessä olleet kahdeksisen vuotta, enkä näkisi mitään muuta syytä naimisiinmenolle kuin yhteiset lapset. Toki syitä varmaan olisi paljon muitakin, mutta henk.koht. en näe naimisiinmenolle mitään muuta syytä kuin nimenomaan yhteisen lapsen edun. Mitään syytä miksi emme menisi naimisiin, ei siis ole, emme vain mieheni kanssa pidä naimisiinmenoa merkityksellisenä. Mies kuitenkin haluaa järjestää perinteiset juhlat kavereilleen (polttarit tietysti olennainen osa perinnettä ;)) mikäli naimisiin menemme, joten siksi ajattelin, että juhlisimme sitten ensi kesänä ns. perinteisesti, koska en välittäisi kiireellä tähän syksylle häitä järjestämään.

Hennu86: teillä siis aivan samanlainen ajatus kuin minulla :) paitsi, että minun mieheni haluaa ne polttarit :D

R86: Ensiksi heti onnittelut poksumisesta!! <3 Tekikin mieleni juuri sinulta kysyä tästä hääasiasta, kiitos kun vastasit! Harvinaisempaa on ilmeisesti järjestää nuo pienet häät kirkossa kuin maistraatissa? Haluaisin olla naimisissa jo ennen lapsen syntymää, jolloin kasteen yhteydessä vihkiminen lukeutuisi pois. Ja haluaisin mieluummin papin vihkimään, kun molemmat kirkkoon kuulumme - onko paikka sitten kirkko vai jokin muu - saas nähdä :) itse pitäisin luontoon liittyvästä vihkimisestä, mutta vihkiminen tulisi olemaan todennäköisesti vasta loka-marraskuussa, joten... ideoita/ajatuksia jollakin??? :)

Poika- ja tyttöolosta kommentoitava ensikertalaisena sen verran, että jostain syystä tuntuu tytölle? En tiedä yhtään miksi :D intuitio? Toivoisin kuitenkin ehkä ennemmin poikaa...? Vaikka väliä ei oikeasti ole :)

Saikulla ei tule oltua, ellei olo ole sellainen, että sängystä ei mihinkään nousta. Eli ihan samoilla linjoilla Tinen kanssa.

Aniit: tsemppiä sinne! Muista levätä riittävästi :)

tT: nauttikaahan kylpylässä! :)

toivis: ihanaa <3

Hollannikas83: Onpa hurjan erilainen tuo äitiysvapaa! Tai toisaalta, samahan se on Suomessakin, mutta päälle äiti voi halutessaan pitää vielä sen vanhempainvapaan, kuten Suomessa useimmat tekevätkin. Itse haluaisin palata töihin jo viimeistään kesäkuussa, mikäli mies suostuisi jäämään kotiin. Katsotaan nyt, mieli voi muuttua moneen kertaan vielä raskauden aikana ja lapsen synnyttyä :) Eikä tuo mieskään kovin innoissaan ajatuksesta ollut... ja tietysti imetys on yksi asia, joka mietityttää... onko muut harkinneet, että mies pitäisi (osan) vanhempainvapaasta? Tai tietääkö joku, onko sitä mahdollista tehdä osittain: puolet ja puolet. Molemmat vanhemmat puoliksi vanhempainvapaalla ja puoliksi töissä. Tällöin toinen olisi aamuvuorossa ja toinen iltavuorossa, jolloin lapsi saisi olla koko ajan kotona lapsen kanssa.

Tämän asianhan millimolli nostikin esille! :) Jees, you read my mind!

Hennu86: kuulostaa mukavalle viikonlopulle -naatiskele! :)

Adoralle ison ison rutistus! Toivottavasti kaikki on hyvin! Ja ihanaa, että lähdet 'viestin vetäjäksi' :) Ei mitään Tineä vastaan tietenkään, mutta mukava, että halukas jatkaja löytyi.

minimee + auneosmo 12+3

Ihanaa viikonloppua naiset!
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja R86
Nyt toi facebook saa täällä jo "riitaa" aikaan, ja mä en nyt henk. koht (sanon suoraan mitä ajattelen) niin ymmärrä sitä että miksi ei myöhemmin otettas joukkoon, kun nyt on paljon jotka ei halua liittyä vielä... Eihän tossa ole mitään järkeä et täällä ollaan tiivis ryhmä ja sitte yhtäkkiä ei pääsekkään faceen mukaan kun haluaa????!!!! Ei mee mun järkeen, ja samoten toi et joku tietty lukumäärä montako??? :D En tajua!! :D Mutta nyt ei kukaan ota nokkiinsa, vaan sanoin mitä ajattelin!!
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Zuh
Huh, nyt on kaikki rästit luettu pois ja aiemmista kommentoin vielä liikunnasta sen verran, että minulle terkkari suositteli jättämään salibandyn pois (tT tästä kyseli). Syynä ilmeisesti juurikin ne äkkinäiset liikkeet. Itsellä jäi pois ihan flunssan pakottamana plussauksen jälkeen ja sen jälkeen ei ole olo muutenkaan antanut myöten lähteä pelaamaan. Liikunta on itse asiassa jäänyt melkolailla kokonaan.. harrastin aiemmin juoksuakin, mutta se on myös jäänyt tyystin.. mutta menen siten miten hyvälle itsestä tuntuu -mentaliteetilla. Toivottavasti liikunta tuntuisi taas hyvälle, sillä siitä olisi varmasti suuresti apua loppuraskauteen, synnytykseen ja sitten toipumiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Täällä on ollu juttua siitä nt-ultrasta. Eikö tutkitakki siinä sitä Down riskiä? Mulla on ens viikolla neuvola jossa olisi mahdollista tehä tuo nt-ultraus. En tiedä haluanko/uskallanko tehdä sitä. Pelottaa jo valmiiksi jos sielä näkyykin sitte jotain poikkeavaa:O

Tää minun raskaus on muutenki ainakin neuvolan mukaan poikkeava sillä minulla on kaksiosainen kohtu. Alkio/sikiö on kiinnittynyt vasemmalle puolen kohtua? Kaksiosaisuus todettiin joulukuussa 2011

Kellään muulla täällä olevista kaksiosaista kohtua?

Hei onko kaikki teistä käyny/tehny sen nt-tutkimuksen?? :)
 
Nopsaan tuun poksuun 10+0 POKS :heart:

Tänään käyty ultrassa kovien alavatsakipujen vuoksi, mutta onneksi vauvalla oli kaikki hyvin :)

Jäin tänään sitten sairaslomalle ja ilmoitin työnantajalle, että olen nyt loppuviikon pois, niin hänpä vastas mulle, että tuo avaimet, hän ei jaksa enää (joutu lähteen mun sairastumisen vuoksi asuntovaunuilemasta päivää aikasemmin)... Sain siis lopputilin..................



Äitiliini ja papu the "iltatähti" 10+0
 
Hei te jotka käyneet jo nt-ultrassa näytettiinkö teille sitä 4d kuvaa???? Täällä sairaalassa mihin olen menossa niin juuri kaverille tehty ultraus ja näytetty 4d kuvana ja saanut ultrakuviakin siitä... Pojan aikaan sitä näytettiin vain rakenneultrassa!!
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
äitiliinix5 ei toi voi olla laillista tieskö sun pomo raskaudesta? Itse olen kertonut just sen takia ettei tule mitään tujuu kommenttia mutta itsekin olen saanut tujumpaa palautetta. Pari viikkoa takaperin sain ensin 3pv saikkua ja sitten heti perään vielä viikon. Soitin sitten töihin ja kerroin asiasta vastuuhenkilölle. Multa kysyttiin jos oli kyse pitkäaikaisesta sairaudesta ja sanoin että olen raskaana ja mulla on sitä pahoinvointia. Siihen sitten vastattiin että äläpä tänne ota enää työvuoroja. siis mitä ihmettä. Yritin soittaa kokonaisen päivän luottamusmiehelle muttei vastaillut joten soitin pomolle ja se sano ettei mulle töräytetty kommentti varmaan ollut tahallinen vaan väärinkäsitys. Lisäksi pomo sanoi että hoitaa asian itse ja ettei tätä tarvii viedä eteenpäin. Oli kyllä mieli maassa enkä siihen toimipisteeseen enää edes halua mennä...
 
Viimeksi muokattu:
Periaatteesa se pystyy näin tekeen, KUN olin itse jo jonkun aikaa sitten sanonut itseni irti ja viimeisen työpäivän piti olla 12.7.12... Niin nyt se vaan päätti että sopimus katkeekin jo, ja se maksaa mun palkan sinne 12.7 asti, eli en voi valittaa.... :(
 

Yhteistyössä