Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Elisa Minä olen aivan ylettömän hajuherkkä. Kahvin ja tupakan tuoksu kuvottaa, samoin jotkin shampoot, deodorantit ja kaikki liuottimet. Vähän on helpottanut, mutta karmeaa silti vielä!

Korpi-Keiju Tervetuloa!

Adora Minäkään en ole paljoa raskautta nyt ajatellut, kun oireet ovat hellittäneet. On niin paljon muuta puuhaa kotona ja vielä töissäkin viikon verran.

ON Minulle ainakin iskee epätietoisuus välillä, olenkohan sittenkään enää raskaana? Oireet ovat hellittäneet siinä määrin, että vain hajuherkkyydestä ja väsymyksestä voi päätellä, että raskaana olisi. Edes vatsaa ei turvota. Vatsallani pystyn edelleen makaamaan ihan helposti, enkä tunne kohtua käteen, vaikka selinmakuulla painelen alavatsaa aina häpyluuhun asti. Vararavintoa on, mutta luulisi siellä jotain tuntuvan? Muutenkin vähän ristiriitaiset fiilikset koko raskaudesta. Alku oli niin vaikea, nyt kun on helpottunut, niin ei enää tiedä mitä ajatella....

Suerte ja Reppuli 11+5

Muoks* viikot
 
Elisa mullakin on nyt alkanu toi hajuherkkyys. Tosi inhottavaa!

Varasin tänään ajan istukkanäytteeseen. Mennään sinne kun on tasan 12 viikkoo täynnä. Meiltä siis jää väliin nt-ultra.

Oon jotenkin ihan hirveen herkillä. Itkeskelen vähän mistä vaan. Haluisin olla enemmän oma itteni. :(

Ollaan kovasti mietitty nimiä. :D Heh. Aikalailla ollaan etuajassa mut niitä on niin kiva ajatella.

Aniit 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Korpi-Keiju Tervetuloa minunkin puolesta! :wave:

Raskaudesta Juhannuksena en sitä paljon miettinyt. Oli paljon muuta puuhaa. Viime yön kyllä valvoin kun pohdin sitä np-ultraa. Toisaalta luottaa että tällä kertaa on pakko onnistua, mutta tuo viime syyskuinen on vielä tuoreessa muistissa.. Maha on normaalin kokoinen tosin kova, turvotus hävinnyt, tissit eivät ole enää hurjan kipeät.

Nimistä Edelleen poikaolo, mutten ole vielä uskaltanut nimiä miettiä.

ON: Pahoinvointia on kun joutuu heräämään "liian" aikaisin töihin. Juhannuksena kun sai nukkua pidempään niin ei ollut pahoinvointiakaan. Edelleen väsyttää ja ruoka maistuu. Vielä kolme yötä np-ultraan.

M1n1 ja toukka 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Nimiä ei olla vielä täällä hirveästi mietitty, varmaan viimeistään sitten mietitään kun pitää Kelaan (?) hätäkastenimet ilmoittaa.. Eilen tosin puhuttiin jo vaunujen hankinnasta, katselin vähän tori.fi:stä vaunuja ja varmaan ostetaan käytetyt jos löytyy hyväkuntoiset, vaunut on niin älyttömän kalliita! (Siis jos haluaa kerralla hyvät)

Tänään ekaa päivää äitiyshousut jalassa, töissä kun pitää istua koko päivän niin omat housut iltapäivästä rupee kinnaamaan..:ashamed:

Peikko89 & Esko 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Onpas tänne tullut vauhdilla kymmenen sivua :) Ihanan virkeä ketju. Ja harmi, etten vieläkään tiedä mihin ketjuun itse kuulun. Tätä ketjua kun olen seurannut, kuukautisten mukaanhan la olisi 25.1.2013. Kävin verenvuodon takia viime viikolla lääkärissä, joka ei kertonut mitään. Gynelle pääsinkin jo torstaina ja ultrassa näkyi elävä sikiö, koko vain vastasi kuulemma 7+0. Ja omien laskujen mukaan ois siis kk:sta 9+2?

HUoh. Jos ultran mittaus on se todellinen la, niin se menee sitten jo helmikuun puolelle. Mikä minua kyllä suuresti ihmetyttää, koska testi näytti jo hailakkaa plussaa heti samana päivänä kun kk:ten ois pitänyt alkaa. Ja viikon myöhässä kun oli, niin sitten jo ihan selvän plussan.

Mie oon jo ihan pyörällä päästä, menis aika nopsaan ja pääsis jo selvyyteen, että mikä on se laskettu aika ja millä viikoilla mennään. Kun tuntuu, että kun menee takapakkia, niin joutuu kestämään tätä pahoinvointiakin paljon pidempään.

Vilipi ja hormonimyrskyt
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Vilipi varattiinko sulle vielä uusintaultraa? Mullahan oli niin että oli tuulimuna 4/12 ja sen jälkivuodon jälkeen oon raskautunu ilman kuukautisia. Joten laskettuaika ei ollu tiedossa. Mut hailakan viivan oon tehny 17.5. 14.6 Näky alkio vastaten 7+1. Joten oon tuon hailukan plussatestin tehny ihan tositosi aikasin! Ite oon kyl sitä mieltä että mulla lähtee nää raskaudet vaan jotenkin hitaammin käyntiin. Esikoisestakin meni 10pvää laskettuaika eteenpäin vaikka siihen aikaan oli ihan säännölliset kuukautiset.
 
Elisa: ne kivut on kohdun kasvamisesta johtuvia kipuja, niitä tulee ku varsinki ku tekee äkkinäisiä liikkeitä, itelle niitä tulee ku nousen istumasta.. harmittomia mutta ikäviä...

nimistä: meillä ei kauheesti oo nimiä ees aateltu vielä, ei jotenki tunnu ajankohtaselta vielä :D no silleen on et pari nimeä oon ukolle ilmottanu jotka ei todellakaan kelpaa :D

oi, ku jaksais vielä muutaman päivän töissä niin ois kolme vapaata ja isot menee isälleen viikonlopuksi, saa huilahtaa :)

tT ja Nipsu-N 11+3
 
Mulla kanssa nopeasti ylösnoustessa välillä ihan hirveitä repäisykipuja.. Ja nyt pystyn aamukahvin juomaan jo aika normaalisti, mutta en kyllä muuten kahvia saata suuhuni laittaa päivällä, minä joka ennen join aamulla 3-4 kuppia ja päivällä ja illalla vielä hyväsesti niin ei vaan pysty!!! Aamullakin siis vain kupillinen! Ja kaikki hajut kyllä ottaa niin kans nenään että huh huh! Ja tuo raudanmaku suussa on kyllä ihan mahdotonta, kai sekin asiaan kuuluu?? Huomenna neuvolaan!! Jänskättää ne sydänäänet, noo, sitte luultavasti pääsee ultraan jos niitä ei löydy ja mun 35vrk:n kierron mukaan ei taida löytyä!!

Anu ja pienoinen 10+0 :heart:
 
Nyt sitten vuotelen minä :'(
Aamulla huomasin vuotavani kun ensin pöllyteltiin peittoja miehen kanssa ja sen jälkeen menin vessaan. Mies huuteli että eiköhän se ole limakalvoilta. Mutta pyyhkiessä jäi ihan kämmenen verran verta paperiin. Sitten istuin pöntöllä ja pönttöön lorahti 5cm hyytymäkin :( Sitten pääs itku. Myöhemmin huomasin että housuihinkin oli tullut vähän rusehtavaa vuotoa yön aikana. Väriltään veri on tummahkoa eli ns. vanhaa verta, mutta ei se lohduta. Menkkamaiset juilimisetkin alkoi heti vuotelun jälkeen.

Otin heti puhelimen käteen ja aloitin soittorumban lääkärin ja neuvolan välillä. Tk:ssamme ei ole ultrausvehkeitä (tai ei vain ultrata tälläisissä tilanteissa) koska vielä kuopuksen aikaan järjestettiin vielä alkuraskauden ultra omassa tk:ssa. Joten jäin vähän ihmettelemään (?) Varattiin sitten lääkäriaika, tekee sisätutkimuksen ja laittaa lähetteen äitipolille ultraan.
Lääkäri on vasta 13.45 (oli ainut aika)

Kirveen heitin jo kaivoon, mutta ilmoittelen teille iltapäivällä kuulumiset.
 
Adora voi itku, kovasti toivotaan että kaikki olisikin hyvin ultrassa.

Repäsykivut mulla niitä tulee just jos reippaasti nousee ylös tai on jotain raskasta nostettavaa. Mut se kertoo mulle, että masussa elämää on ja kaikki on hyvin. Tässä raskaudessa koen muuten enempi niitä repäisyjä kun ekassa.

Hajuherkkyys mulla vaihtelee,mutta aika hyvin jo kestän. Ensimmäistä kertaa meinasin oksentaa kun kaupan kassalla latosin ostoksia kassiin ja siiin hais niiin kamala yrjö että jouduin oikein ääneen puuskuttaa....tosin taisin ihan pariin kertaan mainitakkin mikä helvetti täs haisee,hyi hyi pala nousee kurkkuun kun ajatteeleekin tuota tilannetta. Mies mulle sitten sanoi kaupasta lähdettyämme, että siin meidän vieres oli semmonen spurku josta se haju varmaan läks...

Kahvi maistuu jälleen hyvin harvakseltaan kyllä. ja ai ai kokeilkaapa kaveriks daimfanipaloi,hyväää päiväääää!! :D ja pahoittelut jälleen kerran makuelämyksistä joita olen kokenut ja teille tässä kerron.

Ultra se koittaa huomen aamulla,apua! Kauheaa jos siellä ei pien olisikaan kasvanu/ hengissä....hahhaha ei mua yhtään jännää ei :whistle:. Täytyy jostain lapsenvahtikin hommaa,meillä kun ei voi tutkimus/ ultra huoneeseen pieniä lapsia ottaa mukaan :/

No nyt riittää taas tältä päivää,huomenna sitten toivottavasti hyvien uutisten kanssa

Ranskis ja pätkis 11+5
 
Miehen juominen on vähäistä. Ollut jo ennen minun tuloa kuvioihin. :) Vuodessa ottaa sen 0-2 kertaa ja sillä pysyy onneksi järkikin päässä siinä touhussa. Ei harrasta myöskään "saunakaljoja" mistä tykkään. Joskus yhdessä on saatettu joku ilta ottaa 1 tai 2 siideriä.

Fossiili Mullakin on tollainen doppleri missä kuulee kuulokkeiden kautta mut sykelukua ei näy. On riittäny mulle. :)

Hajuherkkyys löytyy täältäki. Ei mulla tytöstä tämmöstä ollu. :x

ELISA Olisiko repäisykivut (vissiin puhutaan myös kasvukivusta) kyseessä.. Kuulostaa ainakin kovasti siltä ja ne on ihan normaaleja juttuja! :) Tuntuvat yleensä ylös noustessa, aivastaessa tai yskiessä.

Adoralle Tsempit! :hug:

Kävin tänään sit ekassa neuvolassa. Täti löysi sydänäänetkin. :heart: Kaikki oli ihan ok. Pissanäyte pitää vielä viedä joku aamu. Mulla sitä seurataan aika tarkkaan, ku on paljon pissatulehduksia ja ne on ärhäköitä ja aggressiivisia. Parissa tunnissa alkaa oireet ja makaan osastolla, kun on jo munuaisaltaisiin päässy.
LA mulla vaihtu 21.1.2013 joten tänään POKS 10+0!

Päivittelin listaa ja toivottavasti mitään ei jäänyt väliin! :)

Tine & Tiiteri 10+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Moikka moia!

Juhannus vietetty ja hengissä selvitty. Oltiin äiteeni luona maalla. Torstaina taas vie tiet sinne pentu vahdiksi.

Nimiasiaa: Pojalle ollut nimi valmiina jo esikon ajoilta ja juhannus saunassa sit pyörittelin nimiä mielessä ja löysin yhden aivan ihanan tyttönimen, jonka mies jopa hyväksyi.

omaa napaa: Kaikki oireet o ohi, syön ku hevonen ja pystyn toimimaan ihan kuin mitään matkalaista ei olisi. Toki äiteen luona varuiks otin aamulla pahoinvointilääkkeen, kun ei ulkohuussin oksentaminen paljoa houkuta (se tulee ihan varottamatta jos on tullakseen). Huomenna haetaan doppleri ja toivon et kuuluis äänet ku o jo kuitenkin 10+4,, Paino se vaan jatkaa tippumista. Yhes vaihees hypin riemusta et jee 100g tullut painoa lisää sen 2,5kg pudotuksen jälkeen, mut nyt sit mittarissa onkin -3kg siitä mitä olin ennen raskautta :|

En jaksanut lukea aikasempia sivuja ku kotityötkin odottaa

Devilii ja Tiiti 10+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Onneksi Juhannus on ohi!!

Olin autolla liikenteessä. Mies kippasi juomia. Oltii yks yö mökillä, jossa tyypit laulo karaokea aamu 4 asti ja herätys tuli jo ennen ysiä..
Lauantaina ajeltii toisiin juhliin, josta kotiuduttiin 2 maissa yöllä.

Olen alkanut harrastamaan oksentamista. Perjantaina tuli riisimurot ylös. Lauantaina juhlissa useampikin ateria. Eilen oksensin kotona aamupalan. Tänään jos saisin pitää ateriani sisällä..
Päätä särkee toista päivää. Kiva, kun muut juo ja mie saan krapulan :)

Maha on parissa päivässä vetänyt kunnon kasvuspurtin. Ja viime viikolla kun siivosin vaatekaapin mitkä menee ja mitkä ei.. No Ei mene enää ne vähätkään vaatteet päälle. Tässä mietin, josko kykenis viikon kulkemaan jossakin rääsyissä ja hakis vasta nt-ultran jälkeen ittelle vaatekaapin täytettä..
Hytkyykö kenenkään muun maha sydämen sykkeen tahdissa? siis näkyvästi.
Joku mainitsi hikoilemisesta . Täällä haistaan niin syötille vaikka vasta olis käyty suihkussa. JA hengästyttää melkein kaikki.
Tämä lähtis nyt seikkailemaan vaihteeksi vaikka kotipäivä olis ollu enemmä ko tervetullut, mutta jos huomenna saisin ottaa kotona iisisti :)
 
Heippa!

Täälläkin juhannuksesta selvitty hengissä. :D Molempien vanhempien luona käytiin vuoronperään kyläilemässä, grillattiin ja herkuteltiin. Hyvä olo oli koko juhannuksen, ruoka maistui eikä ollut ällötystä. Oon kyllä huomannut, että muutenkin on aina vapaapäivinä parempi olo, saa rauhassa heräillä aamulla eikä tarvi puoliunessa lähtä toikkaroimaan. Tänään heti aamusta olikin saat tuttua huimausta ja muuta pientä kivaa kun piti töihin yrittää lähtä. Hmph. : /

Alkoholista: Meillä sen kulutus on niin pientä, että ihan nauratti täyttää neuvolan alkoholikyselyä. :D Mie en juo ollenkaan alkoholia ja mieskin hyvin harvoin. Joskus saattaa juoda peräti yhden siiderin tai jonkun drinkin, jos ollaan lomilla tms. Onkin sanonut, että ei siitä taida alkoholistia saada tekemälläkään, kun olut on niin pahaa ja siiderikin menee just just. :D Hehe. Eipä siis ole tullut mulle mitään ongelmaa tuon kieltäytymisenkään suhteen, kun mulle on aina automaattisesti holittomat juomingit tarjolla. ;)

Nimiasiaa on jonkinverran mietitty, jo ennen kuin tiedettiin tämän möykyn tulostakaan. Tytölle on etunimi valmiina, pojalle ehdotus, jota ei oo vielä lyöty lukkoon. Tai ainakaan minä en ole. :D Oon ittekseni kattellut ja keräillyt sillä silmällä sieviä nimiä, mutta pitää vielä selata sukukirjat ym. läpi olisiko suvussa jotain kivoja nimiä. Tytön nimi tulisi näillä näkymin suvusta, pojan ehdotus ei. Saa nähdä nyt sitten. Onneksi ollaan miehen kanssa oltu aika samoilla linjoilla, molemmat tykätään vähän vanhahtavista suomalaisista nimistä, jossa on vähän jotain "jännää". "Muotinimiä" meidän lapselle ei siis tule, eikä mitään uusia väännöksiä joista ei tiedä, onko kyseessä tyttö vai poika. Poisluetaan myös yhdistelmänimet ja sellaiset nimet, joissa on vierasperäisiä kirjaimia. Tuntuu sinänsä kyllä vähän oudolta miettiä nimiä, kun tuo möykky tuolla on vielä niin sukupuoleton kaveri. :heart: Mutta tää nimiasia on ainakin meille tällainen, jota haudutellaan ja makustellaan pitkään, eikä pätkästä vaan jotain joka kuulostaa molempien mielestä ihan kivalta. Onneksi sukunimi on myös sen verran peruskamaa, että ei pitäisi olla ongelmia yhdistää siihen. :D

Plääh, lomaan vielä vähän yli 3 viikkoa ja olen yksinäni töissä. Jiihaa. |O

Nöhveli & pikkumöykky 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Ultra oli tänään. Jännitti vähän se. Kätilö oli mukava. Vauveli liikku ihan koko ajan. Sormetkin näin,viisi niitä oli kädessä ;D. Jalat oli välillä ristissä ja potkuja tuli paljon. Sydänääniä ei pystynyt tämän takia kuulemaan,kun pikkunen oli niin touhukas. Rv on 11+5,mutta vauva onkin pikkasen pienempi niin myöhempi ajankohta tulikin LA 14.1. Oli kyllä huippua nähdä poikakaverin kanssa oma pienokainen. Lähi päivinä sitten varaamaan neuvolaa .
Oon kyllä huomannut että n.3h välein on hyvä syödä. Turvotus tulee lähinnä iltaa kohden siinä klo20->.
Nyt sairaalaan on 10min naistenklinikalle,mutta muutan tästä hoassilta Espooseen syyskuussa.
Alkoholista sen verran, että ei mies oikeastaan ollenkaan juo. Harvoin yhden kaljan saunan jälkeen. Hyvä niin!
Vointeja kaikille!
 
Suerte, minä ainakin ihan hyvin pystyn nukkumaan mahallani. Olen myös tunnustellut, mutta selvästi ei tule sellaista tuntumaa, että "ahaa, tässähän se kohtu" :D En tosin ole löytänyt dopplerilla sydänääniäkään vielä, mutta laitan kaikki nämä em. jutut taaksepäin kallistuneen kohtuni syyksi. :) Luultavasti mahakin näkyy vasta joskus paljon myöhemmin kuin normaalisti, hmph.. Mutta luotan kaiken olevan hyvin, kun viikko sitten neuvoln ultrassa vauva oli kasvanut ja sydän löi.

Vielä kaksi viikkoa np-ultraan!
 
Adoralla toivottavasti kaikki kunnossa! :hug:

Haimi, mä laitoin kans Canesten combin hiivatulehdukseen ja samalla tavalla se mureni. Ei siis sulanut kokonaan. Kai se kuuluu jotenkin sen ominaisuuksiin, koska se kuitenkin auttoi.

Elisa, ne on kohdun kasvukipuja, kuten pari muutakin jo sanonut. Mä oon kuvitellut, että liitoskipuja ei vielä näin aikaisessa vaiheessa oo.

Suerte, mä nukun edelleen vatsallani. Esikoisesta taisin nukkua puoliväliin asti. Vatsalla ollessa tuntuu sellainen möykky alavatsalla, mutta käsin selällään tunnustellessa en löydä mitään.

Mulle voi päivittää tyttöolon.

Nimiä ei oo hirveesti vielä mietitty. Tai siis mulla olis kyllä tytön nimi valmiina. Mies ei oo siihen sanonut omaa mielipidettään. Mutta tiedän että sen toiseksi tulevan nimen ainakin kelpuuttaa, koska sitä jo esikoiselle mietittiin. Pojan nimestä ei aavistustakaan! Niin ja noita hätäkastenimiä me ei sairaalaan viimeksi ilmoitettu. Esitietolomakkeessa (joka viedään ekaan ultraan mennessä) niitä kysytään, mutta en täyttänyt sitä kohtaa viimeksi enkä täytä nytkään.

Viikko nt-ultraan jea! :)

Leena ja pikkuinen 11+4
 

Yhteistyössä