Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Hei vaan ja HYVÄÄ JUHANNUSTA reissussa,kotona ja duunissa oleville masun kasvattelijoille.

Anu84 minä en noista sydän äänistä tiedä noilla laitteilla,mutta onhan nuo luvut melko korkeat joten olisko ne sitten vaavelin. Kyllähän ne on :)

Diiselkissalle tsemppihalaus. Toivotaan että olisi harmitonta vuotoa. Jos vuoto vielä jatkuu niin kävisin lääkärissä ihan vain varmistamassa tilanteen. No mutta varmasti itsekkin ajattelet tekeväsi.

Täällä on juhannuksen vietot menneet rauhallisesti kaupungissa. Mies on tehny kokopäivästä remppaa uudessa kodissa,ihanaa kun on reipas. Kattokin on jo valmis,nyt se laittaa uutta laminaatti lattiaa ja sitten onkin ( enäään) keittiön rakentamisen vuoro...kohta kohta me päästään sinne. Pitihän meidän jussin kunniaksi sentää korkata uusi grilli ja piru vie että maistui kesän ensimmäinen grillimakkara ( feta-mustapippuri) hyvälle,nam nam...huomenna vois ehkä toisenkin syödä :)

Mua niin jännittää, tiistaina koittaa Nt-ultra ja tämän jännityksen ns loppu. Siis kyllähän mä olen niiin raskaana,mutta kyl te tiedätte ...se on vaan se sinetti tähän alkuraskauden päättymiseen :D ja viikkojakin on jo sit niin hyvin kasassa et pieneks menee prosentit keskenmenosta. plaaah oi ja voi omaa napaa nyt ihan riittämiin. Mä lähdnkin tästä täyttämään sitä omaa napaa..kuka puhu ruisleivistä...vanha raskauden kestosuosikki nostanut päänsä,jälkiuuniRuisleipä ( kippuran kovaksi paahdettuna ) sipaus voita ( ehdottomasti oivariini) maksamakkaraa ja suolakurkkua Nam Nam sanon mä :)

Ranskis ja pätkis 11+3

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: anu84 ja Pokusaj
Anu, viikon verran oon koittanut ääniä löytää. Esikoisesta kuulin 10+6 ja ajattelin, että pitäisi nytkin kuulua niihin aikoihin, kun luulisi kohdunkin kasvavan nyt nopeammin. Tänään on varhaisultran mittojen mukaan jo 11+4. Omaa rasvakerrosta on välissä eikä toi dopplerikaan kyllä mikään uusi ole, kun sen itsekin olen jo käytettynä ostanut.

Leena ja pikkuinen 11+2

LeenaT Joo mulla onneksi on ti neuvola ja jos ei löydä ääniä sillon niin laittaa kuulemma sitten ultraan lähetteen kun kuitenkin mulla se km tuossa maaliskuussa niin ei mun mielenterveys kestä kyllä monen viikon odottamisia nt-ultraan.. Ja tosiaan mulla kierrot olleet 35 päivää että toki sekin vielä vaikuttaa asiaan että ei ole todellisuudessa se 9+5, vaan vähemmän!

Juhannuksen vietosta mökiltä palattu!

Meinasi tulla mutka matkaan kun torstaina mulle nousi 39 asteen kuume, makasin vaan horkassa koko päivän. Kerettiin jo päättää että mies menee lasten kanssa itsekseen, mutta kun aamulla herätettä oloni olikin täysin normaali ja lämpöä enää 37,1. Niin lähdimme kaikki.

Oikein mukavaa oli. Lapset järvessä koko päivän, myös palju ja sauna lämmitettynä aamusta iltaan. Veneilyä, grillailua ja mökkipelejä. Porukkaa oli ihan kiitettävästi: Aikuisia 8 ja lapsia 5.

Raskautta en oo jaksanut ajatella moneen päivään :| On todella epävarma olo että kaikki menisi hyvin. Edellinen todettiin kuolleeksi nt-ultrassa, oli lopettanut kasvunsa n. rv9. Tässä raskaudess pahoinvointi on hiipunut samoilla viikoilla kuin viimeksikin ja sekös pelottaa. ONNEKSI nyt on se ero että tissit on tosi kipeet, kun viimeksi niistäkin loppui tuntemukset samoihin aikoihin pahoinvoinnin loppumisen kanssa.

Mulla on siis olo täällä suht koht normaali. Turvotusta ei ole ollut enää hetkeen, en erota edes kohdun kasvaneen (vaikka olen todella hoikka hoikka). Ei ole pahaolo, oikeastaan ollenkaan. Mökillä olin helposti 4 tuntiakin syömättä. Pahoinvointirannekkeet uskalsin heittää pois 4 päivää sitten. Pikkuisen väsyttää vain ja tissit on koon isommat+kipeät. Siinä se.

Adora 9+5

• Tykkää
Reactions: Pokusaj
hmh voi adora, toivotaan kaikki nyt kädet ristissä että teillä ois asiat hyvin ja vauva elossa :heart:

täällä on ollu oikeen "rentouttava" loma.. ei siis muuten mitään valittamista, mutta kolme alle kouluikästä lasta alottaa mesoomisen jo seittemältä aamulla ja kaks vanhempaa (lasta siis) tappelee jatkuvasti :D ja jos ei lapset niin sitten koira herättää pitkin yötä haukkumalla pihalla. no kohtahan tohon lapsen huutoon saa itekki jo tottua. ei muuten haittaa mutta tällasen _järkyttävän_ väsymyksen kanssa ottaa vähän herkemmin pattiin kun yöunet on kahen tunnin pätkissä. eli täällä ei ainakaa väsymys oo hävinny vielä yhtään mihinkään. viime yönäkin nukahin 11 sohvalle ja heräsin siitä neljältä ja sitten alkokin se pätkänukkuminen koiran ja lasten takia.

alotin rautatabletit pari päivää sitten ja pahoinvointia on etenkin iltaisin, joskus pitää mennä ihan pöntölle yökkimään. johtuskohan noista tabuista. siitä oon ainaki kiitollinen että vatsa menee noista selkeesti löysälle eikä kovalle! :D en siis mitenkään nauti tästä ripulista mutta tiedän ihan kokemuksesta että on helpompi kuin ummetus.

hmmm en nyt muista taas mistä täällä on jutusteltu, sydänäänet löytyy päiväpäivältä helpommin, viimeksi löysin ne heti kun anturi kosketti vatsaa :heart: aloin miettimään että onko niitä sydänääniä ihan terveellistä kuunnella joka päivä? tai että tuleeko siitä dopplerista jotain säteilyä tms?

myöhästä juhannusta kaikille ja voikaa hyvin!

pikkumini & vauva 11+3 (apua ollaan jo näinkin "isoilla" viikoilla, vasta äskenhän oli 5 viikko iik. alle 10 viikoilla vielä tuntu että aika ei mee mihinkään ja varsinkin 8 viikko tuntui tulevan aina uudelleen ja uudelleen :D)

• Tykkää
Reactions: Pokusaj ja anu84
pikkumini, luin jostain ettei dopplerista pitäisi olla mitää haittaa. Jotenki niin siellä luki, että siitä laitteesta tulee vain korkea ääni, jota me ei siis 'kuulla', joten tuskin vauvalle mitää haittaa siitä on..

Sain ultra-ajan 3.7..
Samalla tehdään yhdistelmä tutkimukset (tavallinen alkuraskauden ultra, mutta sen verran laajempi ja perusteellisempi, että samalla tutkitaan noi seulonnan "kriteerit".)

Oletteko käyneet tälläsillä sivuilla? Tekay
Mielestäni on hyvin selkeät, kun ensin oppii tutkimaan ja näkee noi neuvolassa tehtävät tarkastukset, joten tietää mitä odottaa ja mitä on luvassa..
Sillon kun esikoinen oli mahassa 7v sitten pidin itse tuolla päiväkirjaa: sai joka päivälle pistää ylös tuntemuksia ja noi neuvola-ajat ylös niin et ne muisti.. :D Nyt en oo kyllä kerenny käymään.. :D

niina *poksuti poks* 11+1 alkoi taas uusi viikko.. :heart:

ps. ai niin, mun päätös, etten osta mitään äippäjuttuja ennen ku on pakko kurahti.. Mun oli pakko tilata äippäfarkut ja -lökäpöksyt netistä (maksoin yht. vain 43e!!), kun eihän reissuun voi mitenkään lähteä kun ei omat pöksyt mahdu enää kunnolla jalkaan.. eiks ollu tarpeeks hyvä syy mennä tuhlaamaan.. :LOL:

Viimeksi muokattu:
Ihania nt-ultrakuulumisia ollunna täällä :heart:

Adora, kyllä siellä siun masussa kaikki on ok :heart:

Diiselikissaa miekii huhuilen :wave:

Nuista vuodoista, täällä ei ole vuotaja ollut kuin seksin jälkeen vaan. Pidän sitä harmittomana. Ikävää niille keillä vuotoja on :(, mutta pidän niitäkin harmittomina :)

Inhottavaa ottaa km:n vuodot esiin, mutta :). Mulla tammikuun km alko menkkamaisella juilinnalla ja hetki sen jälkeen alkoi kirkas vuoto ja hyytymät. Mitään tuhruttelua ei sitä ennen ollut. Mutta kaikillahan se km on varmaan ollut ihan erilaista, niinku Anulla :hug:. Mistä sitä koskaan tietää. ja sitten muihin asioihin :)

Ollu puhetta miehen juomisesta. Meillä oikeestaan kumpainenkin ottaa varsin vähän. Eikä miehen juominen ole tainnu muuttua juurikaan raskauden takia, enkä sitä haluakkaan, että mun takia lakkaa kokonaa :)
Kysyin äsken mieheltä, että onko onnellinen tästä raskaudesta, kun on niin kovin neutraali. Sano että pakko olla. Ja että tottakai hän on onnellinen, niin onnellinen että ihan herkistyy :heart::heart:

Sain siskon kaverilta tollasen matkaverrsioisen dopplerin. Hällä oli kuulunu syke 9+1 viikolla, mutta hää onkin varsin laiha tapaus. Luulen että mulla ei vielä kuulu, kun on ihan pikkasen tuota vararavintoa ;). Tuo taitaa olla sellanen karvalakkimalli, missä kuulee vaan sykkeet korvakuulokkeista, ei näe paljonko ne on.
Mulla ei ole maha enää sellanen pehmeä, niinku normaalisti, vaan kova. Päättelin viisaasti, että kohtuhan se siinä :whistle:

Epäluuloa myös täälläkin aika ajoin raskuden suhteen. Toisaalta oon varsin rauhallinen ja oottelen vaan 13.7 olevaa nt-ultraa. Sit selviää paljon. Tosiaan kun ei vuotoja ole ollut, nii en panikoi :)

ON juhannus oli ja meni. Hauskaa oli. Oltiin tosiaan mun vanhempien luona talonvahtina :). Oli touhua, kun muksuja oli viis mukana. Toisen siskon kolme lasta, mun poika ja sit toisen siskon yksi lapsi. Mukaan mahtui varsinainen kiukkupussi. Toisen siskon melki 11v tyttö osaa kyllä kiukuttelun varsin hyvin. Jos kaikki ei menny ku hää halus nii sit mökötettiin. Mielessä jo kävi että palautetaan se äitilleen, nii ei meijän tarvii kahtella nyrpeetä naamaa ;). Muuten kaikki lapset oli ihania. Eilen sisko käytti nuorimmaisen päivystyksessä, kun tuli mahtavia paukamia jonkun elukan puremasta. Lääkäri sano että ampiainen oli purru, saipi antibioottista rasvaa puremiin. Ihme kun ei poika huutanu kun oli käyny tuikkaamassa :O

Säät salli, onneksi. Hyvää ruokaa ja juomaa oli tarpeeksi. Muut joi ihan alkoholia, mulle oli varattu holittomia. Nikolai (vaalea) oli kyllä yllättävän hyvää. En yleensä juo olutta, mutta kaippa tää raskaus tekee ihmeitä. Tykkään sellasesta mistä en oo aikasemmin tykänny ja päinvastoin.
Tänään aamulla oli super etova olo, kun rakas mieheni :heart: käristi pekonia ja siihen päälle sitten munia. Yrjö meinas lentää, onnex sain pidettyä sen sisällä :D. Toisin kävi mun ja siskon pienellä juoksulenkillä eilen ;). Juostiin rantaan johon on reilu 2km ja matkan aikana oksensin kax kertaa :D. Mahtava tunne :D. Mutta olipa kiva urheilla.

Nyt kotona ja olo on väsy, kolme viimestä yötä meni ns. harakoille. Eipä tosin poikkee mun muista öistä ;).

Lueskelin äsken Ruokahaaste ketjua mitäs nytten sivulla ja siellä oli ihania kuvia jäätelöistä, joten sitä oli saatava. Ja katottiin miehen kanssa elokuvaa, jossa juotiin teetä ja saman tien tuli himo siihen. Kohta joutuu varmaan teen tekoon. Ihan sama mistä ruuasta puhutaa, kuulen tähi näen nii aina pakko saada just sitä. Näin jos mennää nii lihon tunnistamattomaksi.

Huomenna labroihin, jos vaan kerkeen töitten jälkeen...

Jopas tuli txt :D. Anteeksi ja hei :) Ja sori mahdolliset kirjotusvirheet

Fossiili ja Perillinen 9+1

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Täällä! Kiitos tsempeistä! Vuotoa oli sen to ja pe, sit ei mitään. Olo on aika raskaana oleva, vaikka tietty aika varpaillani olen koko ajan. Tullaan vasta huomenna juhannuksen vietosta(lähettiin kuitenkin mökille, ku mitä sitä kotona "ihmettelemään",ku mihinkään ei ultraankaan sillon juhannusta vasten päässy). Ti on neuvola ja jos ei ääniä kuulu, ni varaan ajan ultraan.

Hmm..Pitäsköhän mun avautua vähän itsestäni :) vuosien lapsettomuuden jälkeen yllättäen plussasin 23.4. ekassa ultrassa olikin viikot vasta 9+4 ja nyt sen takia uusi ultra oli 11+3, että saatiin niskaturvotus mitattua. Pötkylä oli kasvanut yli 2cm parissa viikossa :heart: vastasi silloin viikkoja jotka eka ultran mukaankin oli, joten LA olis 4.1. Kaikki mennyt hyvin tähän asti,lievää sielullista tasapainottomuutta lukuun ottamatta... :D On niin vaikea hetkittäin uskoa todeksi että tämä ihme nyt vihdoin tapahtui! Ja vielä näinkin pitkällä jo!

Mulla kuunneltiin sydänääniä viime viikolla neuvolassa ja lääkärikin sai aika pitkään etsiä, että ne löysi. Kyseli jo että mitkäs ne viikot nyt olikaan, ja meinasi jo paniikki hiipiä...Löytyivät sitten kuitenkin! Pikkuinen pääsee vaan jonnekkin ihme paikkoihin piiloon vielä :D

T: Keiju(kohta tonnin painoinen) & Pötkylä 12+2 :heart:

haimi
Mulla se rusehtava vuoto taisi olla hiiva. Itse totesin, kun oireet oli selvät. Ruskeaa 'töhnäistä' vuotoa ja järkyttävä kutina.. :D Kävin apoteekista hakemassa sen canesten combin ja se tabletti ei sulanut kunnolla.. Tänään löysin sen monessa 'osassa' jauheena pikkareista.. Mutta eiköhän se jonkinverran ole tehonnut, tai ainakin se voide, kun ei kutia enää..

Mulla alkaa huomenna kesätyöt ja loppuu keskiviikkona :D Teen siis kolmenpäivän tuurauksen ja isimies on meidän lapsen kanssa sen aikaa.. :)

Täällä on raskaanaolevan oireita, mutta silti tulee välillä epätodellinen olo :D

Ei oo pahoinvointia, vain pientä väsymystä, vatsa on plussapallon kokoinen, pissittää, alavatsaa juilii välillä, ummetusta, ilmavaivoja, ei tee mieli makeeta.. Mutta silti epäilyttää välillä :D

Noo, torstaina meidän tytön painokontrolli neuvolassa ja samalla koitan saada kuunnella sydänäänet.. Sanon, että olen huolissani ;) :D

ei muuta, nyt nukkuun et jaksaa huomen töihin alennusmyyntirumbaan!!

nuppu 9+6

• Tykkää
Korpikeijulle tervetuloa multaki!

Fossiili, mun äiti on päivystyksessä sauraanhoitajana ja tänä kesänä on tullu kuulemma todella paljon asiakkaita ihmeissään, että mikä öttiäinen on päässyt puraseen, mut hyttysenpistoiks on sitte osottautuneet. Nyt on joku superhyttyskesä. Ensiks oli pahin siitepölykausi 20 vuoteen ja siihen perään karsee hyttyskesä. Kyllä allergisena on helppo olla :)

Vielä siitä alkoholista, mä aattelin jo ekan raskauden aikana, että mielummin saa tuo mies juhlia sen mitä haluaa miellummin raskaana ollessa ku sitte ku lapsi on syntyny. Tosin eipä tuo lauheesti mene muutenkaan, mutta silti.

On muuten iskeny ihan hillitön hajuherkkyys, ei esikoista odottaessa ollu kyllä mitään läheskään tämmöstä. Vaipparoskista ei pysty vaihtaan, tänään miehen syömä tonnikala sai juokseen karkuun, bioroskiksen vieminen on aika hirveetä ja pussailla ei kyllä tee yhtään mieli tuota miestä tunteihin hänen tupakalla käymisen jälkeen. Toivottavasti pian helpottais! Kahvin juomisen oon joutunu kokonaan lopettaa ainaki toistaseks kun siitä tulee niin huono olo. Silti kahvihammasta kolottaa kovasti, on se hassua :) Ja sitä itkuherkkyyttä on kyllä täälläkin. Katoin äsken Miesten vuoron ja olihan muuten oikeesti koskettava! Suosittelen kyllä kaikille. Ihan parit itkut vaan tirautin..

Tulihan taas omaan napaan tuijottelua, antreksk vaan ja toisaalta iso kiitos, että on tällanen mahdollisuus vertaistukeen <3

Elisa ja työnimetön edelleen, 9+4

Zuh
Elisa: ne on liitoskipuja, mullakin juilassu muutaman kerran aika kovaa. Normaaleja kyllä :)

Jos ei muutenkaan oo paljon puhtia ni nämä esikoisen 5:30 herätykset vie nekin vähät.. onneks saa nukkua joka toinen aamu kun ollaan lomalla! Tänään lääkärineuvola, jospa kuuluis jo äänetkin!!

ZombieZuh + Möhkö 12+3

• Tykkää

Yhteistyössä