Sokerirasitukseen joudun aikaisin PCO:n takia. Eli monirakkulaiset munasarjat voivat altistaa sokeriaineenvaihduntahäiriöille.
Raskausdiabetes :: Terveyskirjasto Olen siis muuten normaalipainoinen, kun sain BMI:n alaspäin ennen raskautta.
Ultraus alapään kautta on tehty mulle ekan kerran vuos sitten huhtikuussa, kun ultrattiin munasarjat. En kokenut tuota minään ongelmana, kun gynekologisia tutkimuksia mulle on tehty jo 14-vuotiaasta lähtien ja lisäksi on tehty emättimen kautta tähystys + otettu koepaloja kohdunsuulta. Papa-kokeissa ravasin yhdessä vaihessa puolen vuoden välein, joten ihan tarpeeksi olen ollut jalat levällään tutkimuspöydällä... Ilman muuta ultraus alapään kautta voi jännittää, jos ei ole mitään kokemusta edes gynekologisista tutkimuksista, mutta nämäkin ovat yhtä luonnollisia asioita kuin hammaslääkärikäynnit
On hyvä, että meistä naisista pidetään huolta. Lisäksi raskauden aikana myös neuvolalääkäri tutkii, joka tekee gynekologisen tutkimuksen.
Liikunnan suhteen on tullut sellainen muutos, että esim. spinning on pitänyt jättää pois harrastuksista. Siinä sykkeet nousee niin korkealle, että tulee huono olo. Rauhallisemmat, kiinteyttävät jumpat on mun makuun ja tekee sen oman voinnin mukaan
Kroppa ei ole vielä toistaiseksi hirveästi muuttunut
Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten leviän ilmeisesti takapuolesta sitten
Ja minäku olin haaveillu söpöstä vauvamasusta ja kapeasta olemuksesta takaapäin katsottuna... Pieni pömppömaha mulla oli ennen raskautta laihduttamisesta huolimatta, mutta nyt varsinkin iltaisin turvotus on aika rankkaa
Mutta viikottain otan aamusin masukuvan, enkä ole juurikaan huomannut muutosta....
Jussiksi lähdetään kaverin mökille. Onneksi on ennustanut hyviä ilmoja nyt!
Ruokana menee grilliruokaa, jos maistuu, mutta varaan myös leipää ja hedelmiä.
Juomana tietysti vesi + kivennäisvedet ja lisäksi mulla on lasten alkoholiton skumppapullo
Tammimasu Jos pitkä ajomatka huolettaa, niin pitäkää taukoja tarpeeksi usein
Turha sitä on väkisin kärvistellä, jos ei ole minuutti aikataulu
Miehen juominen ei ole muuttunut mihinkään. Viikonloput kyllä ottaa, ja viime viikonloppuna meni todella överiksi. Sanoin, että jos juhannusta ei osaa nyt iisisti ottaa, niin sitte ei ota koko kesänä tai mie muutan viikonlopuiks muualle.
En siis ala mieheltä kieltämään sitä juomista, JOS se pysyy kohtuuden rajoissa. Kuitenkin kesä on periaatteessa yhtä juhlaa, joten ottakoon. Ei minuu ne kohtuumäärät haittaa, koska kesällä saa katella humalaisia mökillä, häissä ym.
Oikein Hyvää Juhannusta kaikille!
Tää tyttö aloittaa tänään LOMAN!!
Hennu & Möhkö 10+4