TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Chamorphis
Vauhtiviuhti miten sulla voi olla jo viimenen neuvolakäynti?! Laittoko se jo lähetteen yliaikaiskontrolliin tai jotain? Ihmettelen vaan, kun noi sun verenpaineet näytti huitelevan sen verran korkeella et neuvolas olis mun mielestä pitäny puuttua niihin... :/
Tuntuu näköjään olevan vielä jonkun verran meitä "jatkoajalla" meneviä. Ite olin tänään yliaikakontrollis ja sain käynnistysajan ens tiistaille jos ei tajua tulla pihalle ennen sitä. Mulla on kyllä tullu yöstä lähtien kivuliaita supistuksia enemmän tai vähemmän ei vielä kyllä säännöllisesti ja sit ilmeisesti lekurin kronlaamisen jälkeen limatulppaa... Ainakin tuli sellanen verensekanen limaklöntti vessareissulla... Eli sopii toivoa et synnytys lähtis kunnolla käyntiin täs pian. Ainakin ne mun reilu viiden tunnin säännölliset supistukset oli tehny tehtävänsä ja kohdunkaula oli ilmeisesti jo aika hyvin kypsyny...

Chamorphis ja Nasu 41+2
 
Vihdoinkin sain luettua läpi kaikkien storyt... :LOL: meni muutama syöttöväli... ;)

Pennonen, Kumikameli, mmamma, Sirts, Mörtsykkä, Lara83, Satu82, Sini-Sissi ja Andie Onnea Pojista!! :heart:

Aminohappo, Anni08, Haaveilija2006, niisku1, Niiskunen, Tankki, MrsO ja Kirppunen Onnea tytöistä!! :heart:

Kiitos myös synnytyskertomiksista!!

Oma tarina meni niin että minullahan nousi maksa-arvot viime viikolla ja torstaina lääkäri päätti että perjantaina yritetään käynnistää tipalla vaikka kohdunsuun tilanne ei mitenkään hyvä ollutkaan. Niin mentiin sitten saliin perjantaina tipalle. Tippa sai kyllä supistuksia aikaiseksi mutta kohdunsuun tilanne pysyi ennallaan, niinpä tuli iltapäivällä päätös että sektiolla tämä vauva syntyy, kun maksa-arvojen takia lääkärit ei halunneet odottaa spontaanista käynnistämistä... Ensin olin kyllä hiukan pettynyt kun en saanut alakautta synnyttää, mutta heti kun kuulin neidin huuto siellä leikkaussalissa ne se pettymys häipyi samantien. Terve tyttö syntyi ja se on pääasia!! :heart:
Itsekin olen toipunut tosi hyvin leikkauksesta. Sairaalassa oltiin 5pvä perhehuoneessa ja ihana oli. Imetys lähti heti käyntiin ja tyttö ei kertaakaan tarvinnut lisäämaitoa. Painokin oli ylittänyt syntymäpainon jo kotiinlähtiessä! :D Eli ruoka maistuu. Kiltti tyttö onkin, syö ja nukkuu! Päivisin syö 2-4h välein ja yöllä syö 1-2 kertaa, eli luxusta on! =)

Nyt nautitaan ihanasta ajasta pikkuvauvan kanssa.

Teille joka ette ole vielä synnyttäneet niin toivotan hyvää loppuodotusta ja toivottavasti synnytys käynnistyy teille pian, tammikuussahan on enää pari päivää jäljellä... ;) Tsemppiä!!

:heart: Enkelitytön äiti ja prinsessa 6pvä :heart:
 
pikasesti omaa napaa...mutta ei kyllä paljon kerrottavaa, ööö, itseasiassa ei mitään. Tänään laskettu, mutta merkkejä ei näy eikä kuulu. Kohta kokeillaan s:stä ainutta joka mulle uppoo, eli saunaa!! :LOL:
Eihän sitä koskaan tiedä vaikka yöllä tapahtus jotain... Tuntuu että vauvakin on jo vähän kyllästyny kun ei oo tänään möyriny niin paljoa.

monna & nappula 40, häätöä odotellessa!
 
Chamorphis: Sitä vähän itsekkin ihmettelin, mutta se vaan totesi, että kerran viikossa kun tarttee käydä niin johan ensi viikolla on sitten se yliaikaskontrolli. En tiedä laittoko mitään lähetettä, mutta käski vaan ensi viikon alussa varata aika siihen kontrolliin jos ei ole syntynyt. Täällä yliaikaiskontrolli on aikaisintaan 41+5 eli ensi viikon perjantaina olis mulla sen verran. Paineista sanoi vaan, että jos tulee muita raskausmyrkytyksen oireita tulee ottaa yhteys äitipoliin.

VauhtiViuhti ja Pikkunen 40+4
 
Huomenta vaan kaikille, pakko tulla pistämään puumerkki tähän pinoon 40+0 kunniaksi!! :xmas:
Flunssakin on alkanut nyt helpottaa, ihanaa!!
Olen ainoastaan ekalta ja tokalta muksulta saanut elää tämän maagisen lasketunajan, kun syntyivät molemmat 40+2, kolmelta nuorimmalta en ole päässyt näin pitkälle...että historian lehdet havisevat, kuuletteko? ;) :D

-EC 40+0 :xmas: -
 
Huomenta.

kirppuselle onnittelut tyttövauvasta! :flower:

Täällä on ihan loppuunvedetty mamma. Mitähän nuo tuumais synnytysvastaanotolla (SVO:lla) jos meikäläinen ilmestyis sinne anelemaan tilanteen edistämistä?! Pakko sanoo ettei tällä hetkellä yhtään lohduta ajatella että maksimissaan 11 päivää enää. Ketut. Jos vauva ei piakkoin ulkoista itseään niin tää mamma kyllä repee!! Alkaa harmittaa tää tilanne vaikka hitusenhan mä vasta olen yliajalla, mutta silti. Kyllä vaan on itku herkässä ja luottamus oman kropan toimintakykyyn on minimissä. Olis ihana jos synnytys käynnistyisi ihan omin avuin, mutta nyt alkaa olla semmonen fiilis että kaikki on ihan yks ja sama. Ihan sama miten se vauva syntyy, tulkoon vaikka sektiolla (joka pelottaa mua ihan pirusti) tai syntyköön vaikka ambulanssissa ja muutenkin tuntuu että ihan sama miten asiat hoituu, kunhan me vaan saatais se vauva mahdollisimman pian sylkkyyn. Kovasti on vauvalle juteltu että "tule jo rakas sieltä, isi ja äiti ei enää jaksa odottaa", mutta eihän se sieltä oo vielä ainakaan tullu.

Nyt oon parina yönä nukkunu 10h yöunet, tosin pari kertaa oon välissä käyny vessassa. Ja siihen päälle vielä 1,5-2h päikkärit. Uni ei silti meinaa riittää ja olo on kuin zombilla, liikun hämärän rajamailla. Supistuksista ei oo ollu tietoakaan taas pariin päivään, ei niin kertakaikkiaan mitään merkkejä siitä että vauva vois kohta puoliin tulla. :headwall:

Mitähän sitä vielä keksis, millä poppakonstilla sitä koittais edistää synnytystä? Ehdotuksia? Seksiä ja saunaa on kokeiltu aika ahkerastikin ja välillä on siivottukin. Lenkilläkin käytiin alkuviikosta ja tänään kenties mennään uudestaan, jos vaan häpyluu ja liitoskivut antavat myöten. Pitäisiköhän kokeilla sitä peräruisketta? Uskomatonta että sitä vajoaa näin alas että alkaa uskoa että näillä poppakonsteilla voisi oikeesti saada jotain aikaiseksikin. :headwall: :headwall:

No josko mä painun säälimään itseäni johonkin pimeään nurkkaan peiton alle. Onneksi täällä on muita suunnilleen samojen asioiden kanssa painivia ni ei tarvii syyllistyä ruikuttamisesta.


tulia & viljami 40+3
 
Huomenia! Eilen käytiin sitten varmuuden vuoksi Jorvissa kun iltapäivästä supisteli monta tuntia tiheästi, ja hetkittäin kipeästikin. Mutta niin kuin arvelinkin, mitään edistystä ei ole tapahtunut, kohdunkaulaakin oli vielä jäljellä. Käyrälle saatiin kuitenkin supistuksia, joten en mä niitä sentään ollut kuvitellut! :LOL: Kätilö ultrasi vielä pään kun ei yllännyt siihen kunnolla. Oli kuulemma hyvässä asennossa, mutta tosi takana (?). Ei ihme, että painaa peräpäähän. Kaiken kaikkiaan ihan positiivinen ja nopea käynti, mistä hitosta sitä ensikertalaisena osaa arvioida supistuksia ja lapsivesiä...

Olisi saanut jäädä sinnekin odottelemaan josko edistystä tapahtuisi, mutta halusin ehdottomasti kotiin. Kotona tulikin sitten sellaisia supistuksia, että peruin puheeni aiemmista muka kipeistä suppareista! Yölläkin heräilin niihin useaan otteeseen ja nyt sitten odottelen, että ne tulis säännölliseksi ja olo sellaiseksi, ettei tosiaan pärjää kotona. Tai että vedet menee. Ällöä limatulppaa tuli taas aamusta lisää. Että toiveita on, mutta voi tosiaan mennä vielä vaikka se kaks viikkoa. Toivottavasti ei kuitenkaan, olo alkaa olla sen verta ihastuttava...

Onnea EC:lle neljästäkympistä! ;) Mukavaa päivää ja inhoja supistuksia kaikille! Ja niin, Mrs O:lle kiitos hauskasta synnytyskertomuksesta. Onneksi kaikki meni noin loistavasti.

Vetku ja pieni pallopää 40+2
 
Pakko kommentoida tänne, vaikken olekaan kanssanne kirjoitellut. Eilen illalla löysin tämän keskustelun kun VAIHTEEKSI googlasin jotain raskaus/synnytysjuttuja. No, kuitenkin, täällä te ketkä vielä kirjoittelette olette samassa asemassa kuin minä, eli LA on ohitettu ja olo on malttamaton. Mulla tilanne on nyt 40+3, ja ehkä olen muutaman kipeän supistuksen tuntenut, varma en ole, tuntuu että olen vaan nekin kuvitellut. Varsinkin tulian viesti huvitti itseäni, sillä olivat aivan omia ajatuksiani. Mua ei huvita enää kotoota poistua, kun olin kuvitellut että olisin jo tässä vaiheessa saanut lapseni! Nyt en halua tehdä mitään suunnitelmia, vaikka Murphyn laki voisikin saada tämän lapsen syntymään. Joten homehdun kotona. Niin ja mulla on ultrassa todettu vielä suht iso vauva (noin nelikiloinen) joten siksikin kaikki vähän ressaa.

Mun ei ollut tarkoitus tuppautua teidän seuraan, mutta kun ahdistaa ja on niin ihana lukea että teitä muitakin ahdistaa! :)
 
Huomenta, tässäpä vähän synnytys tapahtumia...
Eli säännölliset supistukset alkoivat 27.1 juuri puolilta öin, 10 minuutin välein ei mitään kovin kivuliaita. Suihkussa sitten 3 kertaa yön aikana lievittelin kipuja, jotka siis oli ihan siedettäviä. Kuuden jälkeen herättelin miehen. Seitsemältä lähdettiin synnäriä kohti, jossa oltiin kahdeksan maissa. Käyrälle suoraan, paikat auki 3cm, en tarvinnut vielä kivunlievitystä, menin ammeeseen kuumaan veteen reiluksi tunniksi. Tuo amme oli kyllä aivan ihanan rentouttava. Ammeesta ylös, paikat vain auki 4cm, joten laitettiin tippa vauhdittamaan hommaa klo 11.30. Joskus 12.00 sain kohdunkaulan puudutteen, joka tointi vain ½ tuntia ja toispuoleisesti, paikat auki 5cm. Klo 13 soittelinkin sitten jo tujumpaa kivunlievitystä, kun alkoi olla melkoiset tuskat, ja kas kummaa paikat olikin täysin auki. Eli tuo kohdunkaulanpuudute jäi ainoaksi kivunlievittäjäksi koko synnytyksessä. 13.15 aloin ponnistamaan, ja voin sanoa, että teki kyllä aika kipeää, tyttö syntyi 13.51. Pinnallisia nirhaumia tuli välilihaan ja 3 tikkiä. Tämä siis kolmas lapsi meille ja kyllä se syntymä on aina vaan yhtä ihmeellinen asia :heart: Istukka syntyi 9 minuutin jälkeen ja tyttö oli rinnalla aika pitkään salissa. Sitten isukki pesi tytön ja minä sillä aikaa suihkussa. Kaiken kaikkiaan hyvä fiilis synnytyksestä. Oma vointi ollut aivan loistava koko ajan, vaikka unet ovatkin vähiin jäänyt. Rintamaidolla mennään ja sitä riittääkin ihan yllin kyllin. Ei osaa kuin ihastella tuota tuhnuuttavaa pientä ihmettä :heart:

Onnea vaan kaikille matkaan, kellä vielä vauva masussa. Kyllä se kärvistely ja odotus on kaiken tämän arvoista :hug:
 
Chamorphis
VauhtiViuhti no huh huh! Sanoisinko että hieman välinpitämätön akka neuvolas! Olsihan se ny voinu ees antaa sulle muutaman päivän päähän ajan et saa kattoo sun paineet uudelleen! Voi kiesus! :kieh:
tulia joo tekis mieli kans mennä pyytään vauhtia tähän touhuun!! Mulla on nyt ollu toissa yöstä lähtien kivuliaita supistuksia, eilen ilta seittemästä asti tuli suht säännöllisesti 10 minuutin välein välillä minuutti suuntaan tai toiseen heittoa, mutta kun ei jumankekka voi muuttua ton tiheemmäksi!!!! :headwall: Yön sain yllättävän hyvin nukuttua vaikka oon heränny x miljoona ja aina supistukseen tai vessareissuun... Aamulla tuli taas pikkasen vaaleenpunasta limaa, mutta supistukset edelleen tulee harvakseltaan kipeenä! Tuntuu vaan et hulluksihan täs tulee jos ei pian käynnisty itestään ja joutuu näitten enemmän tai vähemmän säännöllisten supistusten kans takkuamaan sinne tiistain käynnistämiseen asti! Ja kun nyt jo niin kipeitä et joka kerta saa puuskuttaa ihan tosissaan naama irves! |O :headwall:

Chamorphis ja Nasu 41+3
 
Chamorphis ja vetku: potkua suppareihin eritoten teille, näyttäis että se on teillä kohta menoa eikä meinaamista. Mä oon varmaan kohta yksin täällä kirjottelemassa ku kaikki muut ehtii ensin.

Ava85: Tervetuloa mukaan vaan. Samoilla viikoilla mennään näköjään. Ootko mistä päin maailmaa?? Joo tosiaan olo on varsin mielenkiintoinen vaikka eihän meillä oo ku muutama hassu päivä menny yli kun täälläkin on monella viikkoja jo paljon enemmän ku mulla. Ja mulla on kaks aiempaakin menny kummatkin yliajalle, esikoinen synty rv 42+0 ja kuopus rv 40+5 eli oon joutunu aiemminki odottelee. Mut jotenki sitä ajatteli et jos tää kolmas vois vaihteeksi tulla ajallaan, mutta kun ei niin ei! Dääm! No eipä tässä auta kai kun odotella. MUR!!!

Tsemppiä ja voimia odotteluun. Ja kunnon tehosuppareita kaikille niitä kaipaaville (myös mulle pliiz!).


tulia & viljami 40+3 (vuokrasopimus purettu ja häätöilmoitus annettu, ei apua!)
 
Tänään oli viimeinen neuvola. Kaikki oli hyvin. Lähetteen sain yliaikaiskontrolliin, joka on maanantaina klo 9. Ja sieltä saa sitten parin päivän päähän käynnistysajan, jos kaikki on hyvin.

Maanantaina on raskausviikot sellaiset milloin poika syntyi, tyttö syntyi muutaman päivän ennen laskettua. Saas nähdä tuleeko tämä nyt omillaan vai pitääkö käynnistää. Vielä ei ole mitään tuntemuksia, että olisi syntymässä.

Emos 41+0

 
Moi! 27.1. meille syntyi ihana poika, 3558 g ja 51 cm. Naistenklinikalle menijät: ihanaa hoitoa saatiin, asiantuntevaa ja lämmintä, joten hyvillä mielin sinne vaan! Sulku oli ohi jo silloin, kun mentiin ja saatiin perhehuonekin. Kotiuduttiin eilen ja nyt vaan ihmetellään, että oho meitä onkin nyt kolme... Pikkumies on jo täysin vienyt meidän sydämet ja mieskin tuolla huokailee vauva sylissään, että ihanaa olla pojan kanssa kotona :heart: :heart:

Laitan koko stooria myöhemmin, mutta paljon hyviä hermoja vielä odottaville ja hurjasti onnea muillekin jo synnyttäneille!

Lilli ja poju 3pv
 
Onnea Lilli! Tulialle kiitokset toivotuksista, niitä tosiaan tarvitaan. Tällä menolla ei olla ihan vähään aikaan lähdössä matkaan. Ja Chamorphis sama homma täällä. Supparit pistävät kovasti puhaltelemaan, mutta kun tulevat liian harvaan. Eiliset miniversiot tuli kyllä kivasti viiden minuutin välein, mutta nää ei sit viitti...

Ava Tervetuloa mukaan vaan! Kaikki kanssakärvistelijät helpottaa kummasti omaa oloa... ;)
 
Onnea Lilli!!!! :heart: :heart:
Ihanaa että sulku oli menny ohi, itteä vähän se ruuhka pelottaa, toivottavasti ei tuu uudelleen!

Tulia Täällä aivan tismalleen samat fiilikset, eikä helpota noi jatkuvat kysely-puhelut.. Vaikka eihän kukaan mitään pahaa tarkota, mutta kun kysymykset "mikä on vointi" - tuntuu aika tyhmiltä - no, mitä luulette, nelikilonen vauva mahassa, eikä merkkejä ulostulosta, joten vointi on aika täysi!! "Säälin itseäni peiton alla tietäen että vielä voi olla pitkä matka edessä"........

Ava ja vielä ehtii mukaan, tervetuloa! Hyvä ettei jää ihan yksin tänne kirjottelemaan..

Olispa ihanaa kun olis vauva sylissä...
Jonkun veran painetta alhaalla, mutta nekin tulee silloin kun vauva liikuskelee, joten en usko että ne on vielä merkkejä mistään. Eilinen sauna aiheutti vain toisen rinnan yöllisen ja vähäisen vuodon..ei supistuksia!

monna & nappula 40+1
 
No jos teitä lohduttaa, niin ei täälläkään tapahdu ei niin yhtään mitään, mulla ei ees pienen pieniä suppareita...
Ava tervetuloa kärvistelemään harvenevaan joukkoon. Helpottaa kyllä kuulla ettei ole ihan yksin.

Monna, mullakin palaa hermo noihin luureihin, soivat vuorotellen ja välillä jopa samaan aikaan, ja asia on aina sama. Oonkin jo osalle lopettanut vastaamasta, kun hoen niille kokoajan, että ilmoitetaan kyllä sitten kun jotain tapahtuu. Hauskaa vielä kun suurin osa kertoo ne kaikki omat odotusajan vitutukset, no kerran se on ihan jees, mutta ei nyt joka päivä saatana.

JiiMi ja The Maha
 
Jiimi Joo todellakin...kaikki muistaa vielä sanoa että "varmaan tosi ärsyttävää kun kaikki soittaa kokoajan", ööö, NIIN!!! Hyväähän ne tarkottaa, mutta kun mäkin oon tehny aika selväks että kyllä me kerrotaan sitten, ja tänään oli vasta eka päivä lasketun yli.

Mutsi soittaa joka päivä että"supisteleeko", tänään vastasin että en kai mä pahemmin vastailis jos jotain tapahtus, johon se sitten että "no voihan sitä vastata vaikka supistaisikin".. aarggh!! Joo, ei todella tarttis joka päivä....

monna
 
tulia, turusta olen.

Eilen tuli sellaisia tuntemuksia, että olisiko se nyt menoa, kun alamaha ja -selkä polttivat aika tavalla, mutta ohi menivät taasen. Mulla on maanantaina viimeinen neuvola, ja sitten vaan ramppaankin tyksissä, kunnes käynnistävät. Huomenna sitten jo helmikuu.. jotenkin turhauttavaa, kun koko tammikuun mulla on ollut sellainen jännä fiilis, että jokojoko, mutta ei kun ei. Ja kun esikoista odottaa, ei tiedä yhtään mitä pitäisi tuntea.

Meillä sama, että äiti soitti monta kertaa päivässä ja kysyi oloa, ja lopuksi piti aika tiukastikin sanoa, että kyllä mä sitten ilmoitan missä mennään, ei tartte niin usein soitella.

Miten se voikin omaa olotilaa piristää niin paljon, kun saa lukea muidenkin kärvistelyistä? :) Koitetaan jaksella vielä hetki, eihän kellään meillä ole enää montaa päivää?
 
Hei mammat,

Maannantaina 26.1.09 klo 23.09 syntyi aivan ihana pieni tyttö (2825g/49cm) kiireellisellä sektiolla.

Kuten ilmoittelinkin maanantaina supistuksista niin tositoimiinhan sitä päästin eka kärvisteltyäni 11h kotona. Klo 19 lähdin kätilöopistolle, 3cm auki..4cm päästyäni vauvan sydänäänet alkoi heittelehtimään turhan paljon ja pian lääkäri tekikin sektio päätöksen, joka todella pelästytti mut koska lähinnä odottelin päätöstä siitä saako mulle antaa epiduraalin (tapahtumien kulkua en ihan tarkkaan muista kun ilokaasu sai mut aika pöllyyn mutta auttoi kyllä supistuksiin jotka tuntu tulevan non stop) vauvan sydänäänten takia. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja nyt ollaan ekaa päivää kotona. Tyttö on TODELLA tempperamenttinen ja pitää äidin kiireisenä. Palaan paremmalla ajalla.

Onnea vauvautuneille ja voimia vielä yhdessä kasassa oleville!!!

Alien ja sammakko prinsessa
 
Lillille ja alienille onnea vauvoista :flower:

Ava: Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan!

Ei ole vähään aikaan ollut mitään oireita, mutta viime yönä oli sentään vähän jotain. Aina, kun olin vessassa käynyt ja menin takaisin makuulle niin supisteli, mutta tuli kyllä aina vaan yksi supistus. Oli aika kovia, mutta ei vielä niin kovia kuin synnytys supistukset. Yöllä käyn siis parin tunnin välein vessassa ja nyt viime aikoina on pitänyt välillä käydä tunninkin välein. Toivottavasti noita supistuksia alkaisi nyt sitten tulemaan enemmän ettei taas jäänyt tuohon viime yöhön.

Ja helmikuulle tämä menee, tuskin tänään syntyy. Jotenkin ajattelen ettei voi päivällä syntyä, kun molemmista lapsista ollaan yöllä lähdetty synnyttämään. Ja aamulla aina pettymys, kun yöllä ei ole tullut lähtöä.

Emos 41+1
 
Lilli70 ja alien onnittelut vauvoista. :flower:

Mulle ei onneksi oo soiteltu. Tarkan lasketun ajan pidin salassa, mutta nyt kun mennään ylipäivillä ni on sit ollu ihan sama sit sanoa et la oli ja meni jo tiistaina. Mut on kyllä pakko sanoo et ihana kun tällä kertaa ei oo pahemmin mulle soiteltu. Anoppi kyllä kertoo et häneltä on kyselty et joko on tapahtunu ja samoin mun äiti kertoo että mun puolen suku kyselee sit mun äiteltä. Mutta pääasia ettei mun tarvii kuunnella sitä jatkuvaa joko joko kyselyä. Sen kyselyrumban oon käyny läpi jo kahdesti joten kolmatta kertaa en tarvii. Helpottaa kyllä kummasti kun ei kukaan oo lisäämässä ketutusta.

Ärsyttää kun tän piti tulla tammikuussa, täähän oli tammikuun vauva.. Tiukille menee jos meinaa tammikuulle ehtiä, mutta minä en ainakaan aio siirtyä enää helmikuun pinoon vaikka vauva menisikin helmikuun puolelle. Sen verta kauan oon täällä kuitenki kirjotellu ja tää on suht. tuttu porukka. Että sopii yrittää potkia mua ulos porukasta, en lähde täältä kulumallakaan, korkeintaan siirryn sit sinne vauvapuolelle.

Liekkö muuten Anar jo lähtenyt vauvan hakuun, kun ei oo pariin päivään näkyny?!

No nyt miekkosen kainaloon kattoo leffaa ja leffan jälkeen kenties Ideaparkkiin pyörimään.


tulia & viljami 40+4
 
Lilli ja muut vauvautuneet ONNEA!!! :heart: :heart: Kiva kuulla Lilli, että sullakin oli ollut NKL ihanaa.

Monna ja muut odottelijat mä niin tiedän miten TUS-KAA tuo loppuaika on. Mulla lapsi tuli 41+0 ja todella olin kypsä. Peloissani laskin liikkeitä, luin jotain kamalia kohtukuolemajuttuja, olin masentunut ja ihan luovuttanut, että "kamalaan käynnistykseen" joudun jne..Jos jotain lohduttaa niin ilmeisesti kaikki tämä on normaalia synntyksen lähestyvää psyyken "valmiutta" ulostaa vauva :D . Mullakin supistukset ja kaikki "oireet" hävisivät juuri ennen synnytystä pariksi viikoksi ja sitten se yhtäkkiä alkoikin, joten ei se välttis kerro mitään vaikka ei mitään tunnu. Mulla ei lapsivedet menny koskaan, ja limatulppa ei mennyt eikä verinen vuoto tullut vasta kun 4cm auki. Niin isot TSEMPIT!! Odotan teitä vauvapuolella!!

Olivia ja Daniela 3vko 2pv
 
Olivia78 ja muut mulla ei limatulppaa mennyt missään vaiheessa. Kalvojen puhkasussa en sitä nähnyt (tosin olin aika sekasin) ja vettäkin oli enää niin vähän jäljellä, että sitä vaan tiputteli...on se jännä miten kaikki synnytykset menee niin eri kaavaa ja kaikki on kuitenkin normaalia :) no mutta täytyypi rientää :eek:
 

Yhteistyössä