TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Heippa... uudet tervetuloa ja vauvautuneet hirmusti onnea :)

Käytiin sit äpölilla yliaikaiskontrollissa, oli tosi ihana naislääkäri joka ultrasi ja teki sisätutkimuksen. Kaikki vauvalla ja mammalla kunnossa, kohdun ulkosuu sormelle auki ja 2,5cm pitkä, sisäsuu vielä kiinni. Maanantaina klo 8 aletaan pillereillä käynnistellä jos ei sitä ennen synny. Niin tai jos kohdunkaula sitä ennen kehittyy niin voi olla että kalvot vaan puhkaistaan. Että vielä olis toisella viikonloppu aikaa syntyä omin nokkinensa.... lisää suppareita kehiin pliis!!!

Limaa tulee täälläkin runsaanlaisesti, mä jostain luin et se tulppa on noin kananmunan kokoinen eli kai sitä voi tullakin aika lailla, mul on tullu nyt muutaman kerran ihan kunnon klöntti (ihanan kuulosta eikö vain:)) Mutta niitä suppareita olis kiva olla vähän enemmän kuin kerran tunnissa....

Hei mutta kohta tää on ohi, nautitaan vielä viime hetkistä eikös vaan
:LOL:

BabyP ja mukelo 41+5
 
hei taas pitkästä aikaa...!
välillä tekstiä on tullut niin paljon että kun saa kaiken luettu sitten ei enää jaksa itse kirjoitta.
mä odottan synnytystä kun kuuta nouseva... harmi vaan kun mitään ei tapahtu, siis ei yhtään mitään :headwall:
ma olin jostain syystä saanut päähänsä että tää vauva syntyis etuajassa(en tiedä miks???)ja nyt kun ei vieläkään ole mitään siihen viitava alkaa olla aika kärsimätön olo. vatsa on niin iso ja olo aika tuskallista. sf mitta oli viikkolla 38+ 37cm, eilen kun kävin neuvolassa se oli laskenut 35-n, mutta supistuksia , menkkamaista kipua eikä limasta vuotoa ole vielä näkynyt.. :'(
mua ei synnytys pelotta, ainoa asia mistä olen huolissa on see että jaksanko ponnista vauvan ulos, meille kun on arvioitu tulevansa noin neljan kilon pakkaus :eek:
onko kellä kokemusta, saisiko lenkkeily ´supistuksia aikaiseksi? siihen kolmen ässän ma en kovin paljon kyllä usko...
miten teillä muuten , saateko helposti hoitoapua vanhemmilta, sisaruksilta, tutuilta kun siihen tulee tarvetta? mulla ei täällä paljon sellaisia tuttuja/ ystäviä ole, omat vanhemmat ja sisarukset ei asu suomessa ja miehen vanhemmat on taas sen verran iäkäitä että lapsenhoito voi olla jo hiukan vaikea.
 
Chamorphis
sirts lenkkeilystä en tiiä kun kans noi liitoskivut on estänyt liikkumisen jo pitemmän aikaa... :kieh: Vielä muutama viikko sitten pysty tekeen reilu kymmenen minuutin kävelyjä nyt hyvä ku pystyy postilaatikolla käymään... Kolmea ässää on kans kokeiltu huonolla tuloksella. Pitää taas huomenna laittaa sauna päälle ja ensin aamusta vähän siivoilla ja sitten vois illalla vielä sen kolmannenkin ässän ottaa kuvioihin! :p Vähä kans hirvittää tän lapsen koko, kun painoarvio oli rv 38 jo 3,4 kiloa ja jos menee paljon yli lasketun ajan niin taitaa kans sellanen nelikiloinen tulla... AUTS!
 
Arabialle ONNEA vauvasta!!!!! :flower: :heart:

BabyB kiva kun sait hyviä uutisia mammapolilta :) toivotaan että kumminki pääsisit viikonlopun aikana jo lähtemään eikä tarttis käynnistää ;) mut tsemppiä kuitenkin,ei mee enää kauan sullakaan!!

Mäkin täälä roikun aina vähän väliä...lukemas käyn usein :D on niin koko ajan jännitys ilmassa et jokohan on tullut lisää vauvauutisia :heart:

DALLASPULLIA :p ah njammm ette olis edes puhunut :kieh: taitaa tämä mamma ostaa kaupasta ainekset ja vääntää huomenna pullia! nuo on niiiiiiiiiin HYVIÄ et ei voi vastustaa! ja mikähän siinäkin on kun kuulee jonku toisen syövän jotain hyvää niin sitä alkaa ehdottomasti tehdä mieli heti :whistle: no mikäpä mulle ei maistuis,jos on pullista kyse...melkein mikä vaan kelpaa :ashamed:

Hoitoapua saadaan ihan hyvin anopilta =) oon kyl onnellinen et asuu täs suhkot lähellä autolla ajomatkan päässä et saa hälyttää sen tänne lapsenvahdiks aina välillä ;) muita sellasia ei sit oo jotka noitten poikien kans pärjäis useamman tunnin. ja pojat on niin mammanpoikia ettei niitä voi jättää sellasille harvemmin käyville sukulaisille tai muille tutuille.

mut nyt meen kuorimaan perunoita....Viikonloppuja kaikille ja supistuksia paljon jokaiselle joka niitä haluaa :D :wave:

mmamaa 39+4

p.s. Annille vielä piti sanoa että sulla sielä oli jännät paikat...sitähän ei tiedä vaikka pääset synnytyspuuhiin viikonlopun aikana :hug: tsemppiä!!!!
 
Heips

Meille syntyi tyttö 12.1 klo 3.31 keisarinleikkauksella. Kokoa oli 50cm ja 3855g, ihan potra tyttö. Yli aika kontrolli olisi ollut tänään, mutta se vaihtuikin kotiin pääsyksi.

Synnytys käynnistyi lapsivesien menolla klo 21.15 sunnuntai-iltana. Puoli tuntia ennemmin olin ottanut panacodin migreeniin ja huilailin sen vuoksi. Edellisenä iltana oli jo vähän lirahtanut,mutta sunnuntai-iltana lirahti sitten enemmän. Lähdimme kohti sairaalaa, jonne ajaa noin tunnin. Sen verran sekaisin olin, että jouduimme kääntymään vielä takaisin kotiin, kun olin unohtanut käsilaukkuni.. Vaikka olimme todellakin lähteneet kaikessa rauhassa vielä moneen otteeseen tarkastaneet mitä otamme mukaan:)Minkäänlaisia supistuksia ei ollut ennen klo 22.30 jolloin ne olivat heti säännöllisesti 3-4min välein. Enkä ollut tätä ennen supistuksista kunnolla mitään tiennyt.
Sairaalassa olimme n. 23 ja kätilön kanssa aloitettiin valmistautuminen. Lääkäri tarkasti ultralla lapsen aseman ja kertoi vauvan olevan tulossa naamaedellä mutta tämä tilanne voisi muuttua. Supistukset olivat jo klo 24 niin kipeät ja säännönmukaiset, että epiduuraalia tultiin laittamaan.

epiduraalia laitettiin kaksi kertaa, ensimmäinen oli huti. puoli tuntia supistukset pysyivät siedettävinä ja tämän jälkeen alkoivat lisääntyä ja aika lyhentyä. nopeasti ne tulivat todella kivuliaasti minuutin välein. 01.45 Kipulääkettä lisättiin,mutta siitä ei ollut minkäänlaista apua. Lääkäri epäili, että vauva painaa hermoon.. Lääkäri tarkasti tilanteen ja olin edelleen vain noin kaksi senttiä auki. Ja vauva vielä kaukana naama edellä tulossa. Niinpä lääkäri päätyi keisarinleikkaukseen minun ja vauvan voinnin vuoksi. Keisarinleikkauksesta päätettiin takapäivystäjän kanssa, koska minulla on ollut matalat trombosyytit ja nämä vaikuttavat asiaan. Onneksi lääkäri sai luvan leikata, muuten en tiedä miten olisi edetty. Myös epiduraalin laittamiseen vaikuttaa trmbosyyttiarvot. Kätilö kertoi etteivät Helsingissä epiduraalia laita jos arvo on alle sata. Minulla se oli tuolloin 104.

N.klo 3 olin menossa kohti leikkaussalia ja 3.31 sitten tyttö syntyi.
Tänään pääsin kotiin ja katselen ihmetellen, kun mies ja vauva nukkuvat sohvalla. Ihmeellisesti synnytyksestä ei jäänyt mitenkään kamala kuva, vaikka kivut olivat toisinaan sietämättömät. Ihminen on kumma kapistus..
:D

 
Hei,

Nyt on rytmi kääntynyt kyllä ihan päälaelleen :D Heräsin aamulla aikasin ja olin jo innoissani että nyt mä pääsen normaaliin rytmiin, noh, käytin koiran ulkona, menin takasin nukkumaan koska NIIN väsytti ja heräsin tossa puol kolmen aikaan...tuli siis semmoset 5h torkut :D...mahtaakohan ens yönä tulla uni ollenkaan :p

Sef ja kirppunen minkä ikäisiä teiän esikoiset on? Mua harmitti aluks ihan kamalasti kun tajusin, että tää vauva ei koskaan tuu saamaan täyssisaria mutta nyt ajatukseen on jo itse tottunut..ja kaipa se uus mieskin löytyy jossain vaiheessa. Nyt vaan on sellanen tunne, että kaikki miehet saa pysyä todella kaukana musta...ei miehet kiinnosta sitten yhtään. Kaiken tapahtuneen jälkeen on hieman mennyt usko miehiin..tiedän, että kaikki ei oo samanlaisia kusipää tapauksia ku mun exä mutta nyt pysyn ihan suosiolla erossa kaikista kakslahkeisista.

Mua ei sinänsä pelota arki vauvan kanssa ja uskon, että selviän ilman mitään suurempia ongelmia...ainut asia mikä vähän epäilyttää on tuo koiruus. Missään tapauksessa en oo siitä luopumassa mutta pelottaa vähän miten jaksan lenkkeilyttää sitä sen 3 kertaa päivässä ja muutenkin pitää sille niin paljon seuraa kun se tarvii ja samalla hoitaa vauvaa!!!huh....no jää nähtäväksi miten asiat lähtee luistamaan

Täällä ei vieläkään mitään vaivoja, päinvastoin. Oma olo vaan paranee ja melkeen unohtaa, että on raskaana...huoh. Millon tää vauva syntyy!!!! Millä sitä sais siirrettyä ajatuksensa johonkin muuhun ku vauvan oottamiseen....

Alien 39+3
 
Niiskiss ja Arabia Suuret Onnittelut tyttöjen syntymien johdosta!! :heart: :heart:

Sirts Minulle kävelyt saa aikaiseks ainakin harjoitussuppareita ja kiristystä alavatsalla, sekä painontunnetta. Kivuliaita suppareita en ole kokennut...

Sef Joskushan voi olla kyse korkeasta lapsivedenmenosta ja silloin ei välttämättä tule paljon eikä kokoajan kun kalvot voi paikata toisiaan (niitähän on 2kpl...). Jos epäilet lvm niin mee näytille... Ilmeisesti sua ei sen kummosempaa supistelee?...

Anni Kuulostaa siltä että vauveli ei ehkä jaksa siihen ensi viikon asti odottaa... ;)

ON: Kauppareisulla käyty tänään ja sen jälkeen tullut enemmän harjoitussuppareita sekä vihlontaa sinne alapäähän ja painontunnetta peräsuoleen, mutta ei minusta kipeitä suppareita ollenkaan. Missä kohta teillä muilla tulee se kipu supistusten aikana? Ajattelin vaan että lasketteko että on kivuliaat supprit jos alapäähään vihloo, samalla kun maha kovettuu?? Yksilöllista toki, mutta kertokaa jos jaksatte...
Huomenna on omat synttärit... voi kun saisikin synttärilahjaksi vauvelin... ;)

:heart: Enkelitytön äiti ja Toive 38+2 :heart:
 
Onnea kaikille nyyttinsä noutaneille :heart: :heart:

Jännityksellä täällä odotellaan kuka lähtee seuraavaksi, teitä on jo niin monta lähtötellinkeissä. Nyt vaan hurjasti suppareita toivotellen!!

Alien miehesi ei sinua ansainnutkaan, ihan varmasti uusi kulta löytyy kun aika on siihen kypsä :hug: .

Olivia ja tyttelipytteli 1vko 1 pv
 
Enkelitytön äiti Mä ainakin koen kivuliaiksi suppareiksi semmoset mitkä alkaa selästä sillai pikku hiljaa, niinku menkkakivut mutta vatsakin kovettuu ja sit sattuu lopulta koko alavatsaan ja tonne sisälle, kai se on kohdunsuulle mihin ne sattuu. Ja ne kyl oikeesti sattuu niin et yöllä herään joka ikiseen. Kun sit taas noi harkkasupparit vaan pistää mahan ihan kovaks ja makuuasennossa tuntuu että henki ei kulje mut ei ne muuten satu.

P
 
Tervehdys kaikille :wave: ,

Onnea kaikille vauvaantuneille :heart: ja kiitos kun jaksatte raapustaa noita synnytyskertomuksia, niitä on aina mielenkiintoista lukea.

Monella tuntuukin olevan ilmassa jo ihan sellaisia oikeita lähtöä enteileviä merkkejä, toivotaan nyt, että viikonlopun aikana mahdollisimman moni pääsisikin lähtemään toisitoimiin =) .

Oma napa voi vaihtelevasti. Viimeyö meni vähän ketulleen, valvoin kolmisen tuntia kuunnellen vuorotellen supistuksia ja vauvan möyrintää (ja jännittäen alkaako vuoto uudelleen). Tämän päivän olenkin ollutkin menossa koko ajan (oli pakko hoidella alta pois kerääntyneitä kauppa/virka-asioita) ja mielenkiinnolla odottelenkin mitä ensiyö tuo tullessaan. En edelleenkään kuitenkaan usko, että tämä tästä tosissaan edistyisi mihinkään suuntaan ennen sitä perjantaita. Kaiken kukkuraksi mies on nyt kamalassa räkätaudissa ja esikoisella on ongelmia koulun kanssa (kiusaamista), joten mielikään ei nyt oikein ole sillä kantilla, että olisin valmis lähtemään sairaalaan kun tuntuu, että mun panosta tarvitaan nyt ennemmin 100 prosenttisesti täällä kotona :x .

Jätän kommentoinnit huomiselle kun nyt tuntuu, että ajatukset seisovat päässä kun väsyttää ja harmittaa noi muut jutut niin vimmatusti |O .

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti :wave: .

:heart: Anni ja masu 38+0 :heart:
 
perjantai iltaa arvoisat kanssaodottajat!

Onnea
vauvan saaneille!
Emos: meillä näköjään on sama la! hauskaa leffailtaa, me oltiin kans viime viikonloppuna treffeillä elokuvissa ja syömässä, ajateltiin että tänä viikonloppuna vois olla jo vauva mutta ei..

Kiva lukea kaikkien kuulumisia, oon hengessä mukana ja niin jännitän uusia uutisia..!
en vaan vieläkään jotenkin usko että jossain vaiheessa sitä pääsee itsekin vauvauutisia kertomaan..

itselle ei mitään ihmeitä, olin ylpeä kun eilen neuvolassa oli tullut vaan 300gr painoa viikossa, viimeksi oli tullut 900. (yhteensä 14,5kg..)
oon koittanut tehdä nykyään (kun aikaakin on :)) koiran kanssa pidempiä lenkkejä, tulee ainakin itselle parempi olo ja koira on tyytyväinen. jännittää vähän miten koira suhtautuu vauvaan.. onneksi on tottunut olemaan lasten kanssa tekemisissä.

iloista mieltä kaikille!

minea 39+0
 
Onnea sabelle perheineen nyytistä :)

alien: Meillä esikko on 6v 3kk. Muistan itsekin pohtineeni joskus sitä, ettei likka tule saamaan täyssiskoa tai -veljeä, mutta onko sillä loppujen lopuksi mitään väliä?

Itselläni on sikäli ideaalitilanne, että meillä mies on ottanut esikon ihan omakseen ja tämä oli minulla kyllä vaatimuksenakin jos meinataan isompaa perhettä perustaa. Meillä siis KAIKKI lapset ovat yhteisiä ja heillä on niinikään ihan sama isä ja äiti vaikka biologisesti näin ei olekkaan. Meidän perheessä biologialla ei ole sitten niin pätkän vertaa väliä ja sekä miehen, että mun puolen suku on asiasta ihan samaa mieltä.

Isoäitini on adoptoitu, kuin myös mieheni äiti, eli nämä tällaiset ei-ydinperheet ovat meille tuttuja jo useamman sukupolven kohdalla.

Itselläni on biologisia sisaruksia 4, mutta kukaan heistä ei ole täyssisarus. Lisäksi minulla on sisko, joka ei oikeasti ole minulle mitään biologista sukua, mutta sillä tosiaan ei meidän perheessä/suvussa ole ollut ikinä merkitystä.

Marraskuussa 2008 mieheni sai käräjäoikeuden päätöksellä likan oheishuoltajuuden ja kunhan taloudellisesti pystymme, niin käymme läpi adoption jonka jälkeen mieheni on virallisestikin likan isä.
Ainoa este adoptioon ovat tosiaan taloudelliset seikat, jotka meidän valitettavasti (niin paskamaista kun se onkin) on otettava huomioon, jotta saamme jokaisen suun perheessämme ruokittua myös äitiysloman ja hoitovapaan aikana.
Mutta kunhan lapsiluku täyttyy ja palaan työelämään, niin laitamme adoptiopaperit vireille :)

Myös minulla oli koira, kun esikko syntyi. Alkuun ystäväni hoiti kerran päivässä sille lenkin noin kahden viikon ajan, kun ei vauvaa voinut viedä niin pitkäksi aikaa ulos. Mutta kun vauvaa sai pitää pidempiä aikoja ulkona, niin silloin en enää tarvinnut apua.
Koira oli itseasiassa pirun hyvä syy nousta aamulla ylös ja pukea päälle...muutoin olisi saattanut venahtaa päivä yöpuvussa haahuillen.

Ei koiraa tarvitse varsinaisesti lenkittää 3 kertaa päivässä, vaan sille riittää 1 lenkki ja 2 pissatusta, kunhan se 1 lenkki sitten on riittävän pitkä. Totta on, ettei koira enää jatkossa saa yhtä paljon huomiota kuin ennen, mutta äkkiä se siihen tottuu.

Älä turhaan stessaa sitä koira-asiaa...mikäli lopulta käy niin, ettet jaksa, niin et jaksa ja sillä selvä. Niinkin saa käydä vaikka se ei kivaa olekkaan.

Mulla on nyt mies apua koirien kanssa, mutta kyllä silti teen joka päivä niiden kanssa 1-2 lenkkiä vauvan syntymän jälkeen jo ihan siitäkin syystä että meillä alakerrassa ja yläkerrassa tupakoidaan, enkä halua vauvaa siis parvekkeella tupakansavussa nukuttaa. Silti haluaisin tarjota vauvalle mahdollisuuden nukkua raittiissa ilmassa...joten koirat kainaloon ja menoksi vauvan päiväuniaikaan, niin tulee napattua kaksi kärpästä yhdellä iskulla :)

Enkelitytön äiti: Juu, suppareita tulee noin 2 tunnin välein muutama napakampi, mutta ei sen kummempaa. Viime yönä ei tullut ainuttakaan tai ainakaan niin kivuliasta ei tullut, jotta olisin herännyt.
Mulla on ollut nyt side, eikä mitään vuotoa (paisti limaa) ole tullut. Mutta jos vuotoa tulee siten, että side kastuu, niin sitten lähden kyllä jo näytille.

Supistuksen aikana kipu tulee mulla alavatsaan (maha on tuolloin kovettuneena) vähän menkkamaiseen tyyliin ja jos on ärhäkäs supistus, niin alaselkä on tulessa!

Sef
 
Paljon onnea vauvan syliin saaneille! :heart: :heart: :flower: :heart:
Ja tervetuloa mukaan uusille!!!

Sefkö se oli hurahtanut myös noihin kestoihin, minä joudun piilottelemaan kaikki posti laput ja polttamaan paketit, ettei toi mies repeä ihan liitoksistaan, kun näitä vaippoja ja tarpeita tosiaan riittää :LOL: Mut jos oot löytänyt jotkut oikein hyvät ja halvat kesto sivut, niin voisinhan mä tietty sitä linkkiä vilkasta =) Noi on niin ihania noi hahtuvat, että joku jaksaa näpertää, mulla ei riitä hermo eikä sen enempää kyllä toidotkaan edes lähelle tota.

JiiMi ja sitten tää maha myös

 
Sabelle suuret onnittelut vauvasta! :flower:

Enkelitytön äiti mäkin oon miettnyt tässä että millaisiakohan ne kipeät supparit sitten ovat. Kaikki vaan sanoo että kyllä ne sitten erottaa. Enemmän mullakin juuri on tuota mahan kovettumista ja samalla vauva liikkuu tosi ahkerasti ja tuntuu painetta peräpäässä. Alavatsalla myös välillä jonkinlaista kipua ja selässä öisin. Mutta ei ne mitenkään hirmu kivuliaita tosiaan ole..välillä saattaa sattua etenkin jos vauva samalla liikkuu..enemmän sellasta epämiellyttävää oloa ja hengenahdistusta tulee myös. Menkkamaista kipua täällä myös mutta sitä tulee ihan muuten vaan ilma supistuksiakin.

Äh, vaikee selittää :p
 
Sef kiitos aivan ihanasta tsempityksestä. Oli mukava lukea, että joku muukin on ollut samassa tilanteessa ja selvinnyt hyvin :) Tuli paljon parempi mieli...lähi päivinä kun on muutenkin ollut vähän mieli alamaissa. Kiitos myös muille tsemppaajille :) Me naiset ollaan vahvoja ja kestetään mitä vaan. Ja jos synnytyksestä selviän niin enköhän sitten vauvasta ja koirastakin :D

Supistuksista en osaa paljoakaan kommentoida..pari kk sitten mut yllätti todella kivuliaat supistukset. Heräsin sohvalla siihen kun reisiin sattui ja alaselkää ja lantiota viilsi ihan kuin joku olisi sahannut mua kahti...kipu oli tosissaan niin kova, että en voinut mihinkään suuntaan liikkua. Supitukset tai mitä lie olikaan tuli pari kertaa ja sitten katosi. Sen jälkeen ei kipuja oikeen ole ollutkaan. Varmaan saan sitten synnytyksessä kärsiä senkin eestä kun raskaus on ollut melko oireeton.

Hikkaako teiän muitten vauvat vielä päivittäin? Täällä hikotellaan parhaillaan...hikka yllättää aina jos oon syönyt jotain hyvää jonka seurauksena vauva ilmeisesti juo enemmän lapsivettä kun maistuu makealle :LOL:

Alien 39+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja JiiMi:
Sefkö se oli hurahtanut myös noihin kestoihin, minä joudun piilottelemaan kaikki posti laput ja polttamaan paketit, ettei toi mies repeä ihan liitoksistaan, kun näitä vaippoja ja tarpeita tosiaan riittää :LOL: Mut jos oot löytänyt jotkut oikein hyvät ja halvat kesto sivut, niin voisinhan mä tietty sitä linkkiä vilkasta =) Noi on niin ihania noi hahtuvat, että joku jaksaa näpertää, mulla ei riitä hermo eikä sen enempää kyllä toidotkaan edes lähelle tota.

JiiMi ja sitten tää maha myös
Jep, minä se olen :ashamed:

Mulla on periaatteena se, että pyrin välttämään uusien ostoa pitkälti ihan taloudellisista syistä. Eli mulla ei ole vinkata edullista uusien kestojen myyntipaikkaa...kestovaippainfon keskustelufoorumilta (myydään vaippoja osastolta) olen suurimman osan ostanut ja sieltä saa kyllä mielestäni halvalla käytettyjä.

Ostin juuri 4 Fuzzin taskuvaippaa insertteineen hintaan 32 sisältäen postit. Uusina nuo olisivat maksaneet noin 72 euroa ja postit vielä mahdollisesti päälle.

Huuto.netistä bongasin puolestani 4 kpl TSI sisätäyttöjä ja näistä maksoin posteineen 15,20 eli ihan mitättömän summan.

Hahtuvat ei välttämättä ole se mun juttu, vaan ennemminkin nuo taskut, mutta muutamat hahtuvat olen silti kokeilumielessä hankkinut.

Sef
 
Moi!
Vielä yksi ehdokas tammikuulle ilmoittautuu: viikkoja mulla on kasassa 38+4 ja oireita niiiin vähän, että olen jo ihan suosiolla aatellut tota helmikuun alkua... Ei ole mitään kiirettä mulla vielä, eikä taida olla tuolla vauvallakaan. Laskettu aika ois 26.1. ja naistenklinikalle olen menossa.

Ensimmäistä siis odotan ja meinaan saada sen maailmaan ennen kuin täytän 39 =) Olen tähän asti keikkunut tuolla 35+kerhossa, mutta teidän juttuja on tullut seurattua tiiviisti viimeiset kuukaudet. Täällä ainakin äksöniä piisaa, kun kaikki on samassa vaiheessa!!

Olo on vielä yllättävän keveä, mitä nyt yöt on aikamoista kyljeltä toiselle vääntymistä, kun lonkat kolottaa ja paikat puutuu. Neuvola ois taas maanantaina. Suppareita on tullut noin 1-4 per päivä ja menkkamaista alavatsan kipua on vaan, ei siis mitään mainitsemisen arvoista vielä. Liitoskipuja kaupan päälle kans, mutta kohtuudella.

Oliko Sabe tuo naamatarjonta jotenkin huono juttu? raivot ja perät tuttuja termejä, mutta tuosta en ollut kuullut...

t. Lilli
 
JOO HIKKAAA!! Mä jo ehdotin, että voikohan vauvan toiseksi nimeksi antaa Hikka, kun se on hikotellut melkein joka päivä melkein nyt nuo 9 kuukautta =) Aika söpöä, mutta kun tietää itse, että pitkä hikka on tosi tuskaa, niin mitenköhän hikeentynyt toi vauveli on. Pitäsköhän sanoa isolla torvella PÖÖÖ

 
alien mun esikoinen on jo 13½ vuotias teinityttönen. Kuopus tulee parin viikon päästä 4 vuotta ja nyt sitten vauva syntyy. Kyllä me ihan "kokonainen perhe" ollaan, siis ei meillä kukaan ole edes ajtellut että lapset ovat "vain" sisarpuolia. En ois tuota miestä itelleni todellakaan ottanut, jos ei olisi minun esikoistani hyväksynyt kuin omakseen.

Toiset shoppailee kestiksiä, mulle taas tipahtelee postista noita vaatteita :xmas: Mies ei ymmärrä ollenkaan tätä mun vaatefriikki juttua :LOL: Oikeesti niitä on joka lapselle ihan liikaa, mut kun niitä on vaan pakko saada lisää ja lisää ja lisää.........

Vauva meuhkaa mahassa ihan jumalattomasti. Alapäässä tuntuu kun puukolla väännettäisi :x
 
Sef mäkin tohon huutonettiin hurahtaneena, samoin perustein :) edullisesti olen myös tosi hyviä löytänyt, toivon vaan todella että mun innostus ei loppuisi lyhyeen. Mulla kanssa muutamat hahtuvat ihan vaan kokeilu mielessä, mutta en minäkään meinannut niitä käyttää kovin aktiivisesti, tai katsotaan nyt.

Hikkaa täälläkin päivittäin, ja nykyään tosi voimakkaana, maha heiluu hulluna kun poitsi hikottelee.

Lillille tervetuloa mukaan!

Kirppunen, mullikin on kyllä vielä paheena noi vaatteet, en kyllä ole niitä innostunut tilaamaan, mutta joka helvetin alen ramppaan ja kannan niitä kasso tolkulla kotiin. Tänäänkin oli lastentervikeliikkeessä -70%kaikkia ihanuuksia, niin oli han pakko kun halvalla sai. Niinkuin jossain vaiheessa kirjoitinkin tänne, niin mies sanoi jo että onhan se mukavaa vaihtaa vauvalle vaatteita satakertaa päivässä kaks ekaa kuukautta ja sitten se onkin munasillaan, kun ei ole isompia kokoja.

JiiMi
 
Chamorphis
alien pitää muuten hattua nostaa sulle kun oot jaksanu niin hyvin yksin. Enkä yhtään epäile, ettet jaksa vastaisuudessakin! =) Mun äiti kasvatti mut yksin about 7 vuotiaaksi asti ennen kuin löysi sit mun isäpuolen. Mun biologinen isä oli lyöny äitiä sillon ku odotti mua ja äiti näytti samantien ovee. Mun isäpuoli oli kyllä paras mahdollinen isä mulle, mutta valitettavasti kuoli kaksi vuotta sitten. Eniten harmittaa se, ettei ole enää näkemässä tulevaan vauvaa...
Täälä on vaavi ruvennu oikeestaan nyt vasta viimesten viikkojen aikana hikkaamaan enemmän. Ja niitä onkin sitten sen edestä! Ja tuntuu, ettei tosissaan oo ymmärtäny et pitäs tulla alakautta ulos kun maha on välillä niin kummallisen näkönen kun yrittää tulla kylkuiluitten läpi ulos! :D :LOL:
Noista suppareista... Mulla ne harjotussupparit ei tunnu kun lähinnä epämukavilta ja tuntuu et henki salpautuu ihan totaalisesti, mut pari yötä sitten oli kivuliaampia supistuksia ja sillon oli maha tosi kovaa kipee ihan kuin menkkojen aikaan. Piti turvautua panadoliin, joka onneksi sit helpotti sen verran et sai muutaman tunnin nukuttuakin...
 

Yhteistyössä