TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Onnea Tuulialle tytöstä!! :flower:

Oonkohan ainut jolla olo vaan paranee loppua kohden :whistle: siis tää on jo outoa...eilen mua ei huvittanut mikään,mut aamulla kun heräsin nii johan vaan kiinnosti lähteä kerhoon poikien kans :D eikä edes ollu hermot kireällä tai muutenkaan vaikea olla vaan oikein onnistunut kerhoreissu takana =) kummallista...ei ollenkaa mun tapasta. ehtiihän täs vielä hermonsa menettää tällekkin päivää ettei hätää :LOL:

no nii mut pikakurkkaus vaan tänne ny tällä erää, ruoka puuhiin mentävä :wave:

mmamaa 39+1 :heart:
 
Moi!

Tuulialle onnittelut tytöstä :flower: :heart:

Runttipullalle ja Pearlille tsemppihalit huomista varten :hug:

ON: selkä edelleen julmetun kipeä, etenkin istuminen ja tuon esikoisen nostelu on tuskaista. Aamulla tuli taas muutama tiukempi supistus, mutta ne hyytyivät niin nopeasti, että tuskin on lähtö ihan lähipäivinä edessä.

Vein esikoisen äsken hoitoon, täällä sataa koko ajan lunta ja lapsilla näytti riittävän touhua pihalla. Jos oma selkä ei ois näin jumissa, niin ois kyllä mahtava ulkoiluilma.

Sef :hug: tympeitä tuommoiset jutut. Täällä meidän kunnassa ei ole laisinkaan tuota kuntalisää, mutta kuulostaa tosiaan ihmeelliseltö ja epäreilulta, että siihen vaikuttaa töissäolo ja vakinaisuus. Itsekin olen ajatellut tehdä jotain pientä keikkahommaa kotona ollessa, tosin varmaa aikaisintaan 1½ vuoden päästä. Nyt ei suoraan sanottuna töihinmeno vois vähempää kiinnostaa B) vielä tuosta raha-asiasta: monesti miettii, että eihän esim. yksinhuoltajilla ole mitään mahdollisuutta jäädä vanhempainloman jälkeen kotiin hoitamaan lasta, koska tuet kotiäideille ja -isille ovat niin minimaaliset. Saa siinä sitten poliitikotkin paasata, että paras paikka alle 3-vuotiaalle lapselle olisi kotona, mutta taloudellista tukea ei heru. Mulla kans nousee aina karvat pystyyn, kun rupean oikein ajattelemaan kaikkia yhteiskunnallisia epäkohtia :|

Nyt riittää taas paasaus, rupean kahvinkeittoon ja sitten päätä näyttämään kampaajalle =)

Andie ja luumu 38+3
 
Onnea Tuulia!! :heart:

MrsO hehee, yhen tutun bulli esittää että sen jalka ontuu aina kun on sadekeli..hehee, ihania jästipäitä!! :LOL:

Yö meni onneksi nukkuessa aika hyvin, ja taas laiskottaa.
Tarttis jotenkin saada tota vatsaa toimimaan, rauta taitaa vetää aika kovaksi kun ei oo pariin päivään tapahtunu mitään. Luumut ei uppoa mitenkään, niin mietin että pitäsköhän sitä ruveta jo uudestaan juomaan kahvia...

Monna & nappula 37+5
 
Tervehdys :wave:
No niinhän siinä kävi että ottivat minut sisälle ja käynnistelevät pikkuhiljaa synnytystä eli kotiin täältä tullaan toivottavasti vauvan kanssa :D Painoarvio tytsykälle on 4,5kg ja lapsivettä oli niukanlaisesti joten siksikin tämä käynnistyspäätös.

Tuulia78lle onnittelut tytöstä :flower: :heart:

MaMa ja tytsykkä 40+5 :heart:
 
Mamalle tsemppiä, saatat saada vauvan ennen Pearlia ja mua, toivotaan niin! :hug: :hug: :hug: Tästä viikosta tuleekin varmaan vilkas vauvaviikko!
Mä perkaan kohta mun sairaalakassin (säkkiä se kohta jo muistuttaa kun on niin paljon tavaraa...) ja katson että kaikki on mukana. Kylpytakkia en omista, joten sellaista en sinne voi ottaa... ja jotkut tossut tai läpökkäät pitäis kaivella jostain, ettei tarvii sukkasillaan siellä hiihdellä sitten.
 
Tuulia78 Suuret Onnittelut tyttövauvan syntymän johdosta!! :heart: :heart:

MaMa74 Tsemppiä tulevaan ja toivottavasti synnytys lähtee hyvin käyntiin. Kohta teillä vauva sylissä! :heart:

ON: Yö meni yllättävän hyvin tämän flunssan kanssa. Muutama kerta heräsin yskimään limaa ja pari kertaa vessaan, mutta muuten on kyllä saanut nukuttua ja olo on paljon parempi jo tänään. Nenä ei enä valuu, vaan enemmän tukkoinen. (Parempi vaihtoehto minun mielestä, kun tuo jatkuva niistäminen... ). Kurkku sitten on aivan mahdottoman kipeä, nieleminen sattuu aivan tolkottomasti. Lämmintä hunajaa-vettä menee litrakaupalla tällä hetkellä, muuta ei oikein maistu... Jatkan tämä sohvalla makaaminen, niin eiköhän elämä kohta voittaa uudestaan... ;)

Synnytyksestä täällä oli puhe. Minua synnytys ei sinänsä pelota eikä kivut. Vauvan vointi mielessä sitten enemmän... Olen päättänyt että luotan henkilökuntaan ja kivunlievitystä otan jos tulee tarpeellista, mutta en aio suunnitella hirveästi etukäteen vaan otetaan hetki kerrallaan...

Tsemppiä teille kaikille!

:heart: Enkelitytön äiti ja Toive 37+6 :heart:
 
Tuulialle onnittelut tytöstä!! :heart: :heart:

runttipulla: no arvaahan vaan jännittääkö.. tai oikeestaan oon hermoillu tätä jo viimesen viikon niin hulluna, että nyt on jotenkin "turta" olo, eikä jaksa ees jännittää. Ja yöt on tullu nukuttua tosi huonosti.. mutta jospa sitä ens yönä sitten uni tulis..? heh. Mä kanssa inhoan piikkejä yli kaiken, etenkin verenottoa.. tänään aamulla piti käydä niissä verikokeissa huomista leikkausta varten ja jännitti ja sattu jo se..! Ei kai mulla yhtään pieni kipukynnys ole..?:D
Huomenna saakin sitten koko rahan edestä jos jonkinlaista piikkiä...
Tänä aamuna oli myös viimenen neuvola ja siellä katottiin vauvan asentoa vielä oikeen ultralla. No siellähän se istua kökötti ja jalat ja kädet oli niin solmussa, että ei tienny mikä on jalka ja mikä käsi! :) Siellä on hieman aatamin aikainen ultra...

(. ): Käyn vielä illalla lukemassa kuulumisia täällä, mutta nyt taidan laittaa koneen ihan kiinni, etten koko ajan tässä törötä, enkä lukis enää yhtään sektiokertomusta lisää! Jos lähtis tästä vaavin petiä laittamaan kuntoon ja sitten vois yrittää nukkua päikkärit.. voi tosiaan olla, että ens yönä ei uni tule silmään.. :whistle:

Niin ja kiitoksia kaikille tsempityksistä, niitä tarvitaan, että pysyy lippu korkealla!! :wave:
 
ihania uutisia jo monella! hengessä mukana jännittelen keillä jotain tapahtumassa.. onnea kaikille!!

mun viikon mittainen herkkulakko rakoilee pahasti, missä mun itsehillintä?
sain pestyä parvekelasit ja kyllä maailma näyttää nyt kirkkaan harmaalta =)
mulla alkaa oleen täällä kotona vähän tylsää, voisin ilomielin hoidella jo vauvaa.

hassua että niin kauan tätä raskautta jo takana mutta miten nää viimeset viikot menee niin hitaasti..

zemppiä ja iloista mieltä kaikille!

minea 38+4
 
Tuulia Onnea :flower: :heart: mamalle tsemppiä!!!
Pitäisköhän pikkuhiljaa pakata tuo oma sairaalakassi...
[/b]runttipulla sähän oot varsin tehokkaalla tuulella ollut, mä en oo jaksanut edes ajatella muuta kun että haluan vaan nyytin kainalooni ja mahdollisimman pian.

Voipunut olotila, pitää lähtee päiväkaffeelle, jos piristyisi.
 
Lara83
Paljon onnea Tuulialle tytöstä! :heart: :flower:

tosi kurja juttu sen kuntalisän kanssa sefillä.. Meillä olis nyt loppunut se ensi kuussa kun Vantaa maksaa sitä siihen asti kun lapsi on 1,5v. Kyllä se 167 euroa ihan tuntuva raha tässä ikuisessa rahattomuudessa on :whistle:

Nyt vielä kun muistan niin suuren suuret tsempitykset runttipullalle ja Pearlille! Huomenna teillä on jo nyytit kainalossa! :) :heart:

Mama74 pääsikin jo tositoimiin :)

Yhdyn kyllä Oliviaan, mä sain kanssa kovia vilunväreitä epiduraalista. Mies sanoi että olin pakotanut sen katsomaan mun jalkoja monta kertaa kun luulin että niissä on paleltumia :whistle: ihan lämpöiset oli olleet, mutta tällä kertaa mukaan lähtee kylpytakki ja villasukat :)

Kotiintulovaatteina meillä body, puolipotkarit ja sit H&M:n harmaa pöllö velour-puku (joku muukin oli shopannut samanlaisen) sitten tietty pipo (mutta mitä sen alle, on vielä arvoitus) ja haalari.

Emmy83 on jo toivottavasti tositoimissa, siellä jos missä niitä supistuksia saisi jo tulla :whistle:

Huomenna neuvola ja se maaginen la :)

Lara83 ja Eemeli 39+6
 
Ei voi olla totta...!!! Siis :D =) :flower: :) :D

Soitin päivähoidon johtajalle ja tivasin tuota kuntalisäasiaa perusteluineen. Siinä päätöksessä on VIRHE!!! Pahoittelivat kovasti mokaansa ja sanoivat, että myös meillä, jotka eivät palaa entiseen työhönsä määräaikaisuuden vuoksi, on samanlainen oikeus siihen lisään, kuin muillakin jotta se menee tasavertaisesti (niinkuin siis mielestäni kuuluukin).

Siinä päätöksessä on yksi ylimääräinen sana, jonka vuoksi päätöksen mukaan tällä hetkellä lisään ovat oikeutettuja vain ne, jotka palaavat entiseen työhöntä, mutta päätöstä tullaan muuttamaan ja virhe korjaamaan, eli sana poistamaan ja näinollen mulle vannotettiin, että tosiaan meilläkin on tuohon lisään ihan täysi oikeus!

Miten voikaan ihminen tulla näin iloiseksi :hug: :D

Sef
 
Hyvä juttu Sef, kuulostikin tosi omituiselta, ja olis kyllä ollu varmasti ensimmäinen kunta missä tuollainen pykälä olis ollu.

Mamalle rutkasti suppareita ja runttipullalle ja Pearlille paljon tseppiä huomiselle. Niin ja Tuulialle isot onnittelut tytöstä!

Tänne ei mitään ihmeempiä, ajattelin että josko sitä kohta vaikka vähän jumppalis kun olo on niin hyvä. Nukuinkin yli kymppiin, mikä on kyllä viime aikoina ollut enemmän kuin harvinaista. Vesijumppaankin tekis mieli, mutta en taida enää uskaltaa.

Ootteko te oikeasti osanneet pakata vain yhden vaatekerran vauvalle sairaalaan? Meillä on koko repullinen tavaraa pakattuna, kun ei tiedä kuin kylmä on ja miten iso se vaavi on ja... No, eihän ne paljoa paina, ja parempi kai liikaa kuin liian vähän, mutta voi ola että hoitajat pikkaisen naureskelee meille ensikertalaisille... :ashamed:

Nyt hommiin. Hyviä vointeja kaikille!

Vetku ja mötkäle 37+6
 
Lara83
sef onneksi asia järjestyikin parhain päin! Kyllä se pari sataa sen verran iso raha on että tuntuu budjetissa :)

vetku, meillä oli kanssa useita vaatteita mukana kun tuotiin esikoinen kotiin. Ja ne kaikki (paitsi body) oli liian isoja :D nyt menee ihan mutu-tuntumalla, 56cm vaatteilla tullaan kotio (matka on lyhyt). Jos nyt kävisi niin että poju venähtäisi viisi kiloiseksi, niin mies voi tuoda jonkun muun vaatteen tullessaan :) Mutta kokoarviona on 3,5 kiloinen joten sen perusteella valitsin koon. Jos ihan älyttömät pakkaset tulis niin kaukalon päälle voi laittaa fleecepeiton joka meillä on autossa.
 
miten voi väsyttää näin paljon... kun hemppa kuitenkin on kai edelleen ihan hyvä. päivällä nukuttaa, mutta sitten yöllä ilman päikkäreitäkin nukkuminen on hirveän vaikeaa, kun asennot on niin hankalia ja pissalla ramppaan tunnin välein. vauvankin liikkeet on sitten vähän yö painotteisia! et toivottavasti se tulee muuttumaan jossain vaiheessa.

niisku1 eikös toisaaltaan kaikki puhu siitä piilevästä voimasta joka antaa puhtia synnytykseen...

tuttiritari meilläkin sisäkissoja, iät tosin jo kaks kertaa kolme puol vuotta ja puoltoista.. ja toi nuorin vaikkei enää mikään pentu edes ole, niin onkyllä ihan kahjo tapaus.
voisko siihen käyttää ihan etikkaa? meillä on tavaroiden suojasu aineena käytössä ihan kissojen karkote, jättävät esim sohvien reunat sen
avulla rauhaan, vaikka voivat kyllä sitten sohvalla nukkua, kun ei siihen suihkuteta. vähän ristiriitaista ehkä käyttää karkotetta yhtä aikaa kissojen kanssa,
mutta se toimii meillä..

kukkien juurilla mie en tykkää käyttää hedelmien kuoria ku ne unohtuu aina pariksi päiväksi siihen, ja sit on asunto täynnä niitä pikku ököjä. :whistle:

tänään oli viimeinen neuvila, ensiviikon tiistaina olis sit yliaikaisuus kontrolli, neuvolan täti oli kyllä sitä mieltä että lähtö tulisi jo aikaisemmin, mut en usko et niin hyvä tuuri kävisi. kun ihmeissään se oli jo siitä, et pää kohta vaginassa, muttei ole syntynyt. sit se koputteli vähän vaavin päätä, et jos se sit ärtyis ja lähtis syntymään.. en kyllä jaksa uskoa sitäkään. kunhan nyt joskus ulos tulisi!!! mielellään mahdollisimman pian siis.

mörtsykkä + pieni 40+3
 
MaMalle isot tsempit!!!!! :D Jännää....täälä aivan hengessä kaikkien teidän mukana joilla tapahtuu =)

Niin jokohan se emmy83 pääs....taas mielessä ;) toivotaan et olis jo vauva kainalossa tai ainakin hakemassa pikkusta :heart:

oi taas tulee itellekki olo et sais jo kans :heart: pääsis jo! hih...vaikka tavallaan nyt on sellanen olo et kyl täs jjaksaa viel hetken odotella.

ja taas täytyy kiitää...esikko hermostui . jaksamisia kaikille :wave:
 
Meille syntyi suloinen tummatukkainen ja -silmäinen tyttö jo 7.1. ja vasta tänään päästiin kotiin. Mittaa tytöllä oli syntymähetkellä 51cm ja 3645g. Tempperamenttinen paketti, mutta kaiken arvoista!!!Synnytystarinaa joskus myöhemmin kunhan totutellaan arkeen =)

Onnellinen Toive81 ja Mini jo viikon :heart:
 
Onnea Toive ja Tuulia!!

Täällä viime yön saldo 7 kipeää supistusta... Mutta se siitä sitten. On niitä aamullakin tullut muutamia yksittäisiä mutta pahoin pelkään että huomenna mennään vielä neuvolaan. (itse asiassa tässä asiasta puheen ollen alko just supistaan aika kipeesti... jes jes...)

Vetku
mulla on vauvalle pakattu koko pussukallinen vaatteita, eri kokoja, ei tosiaankaan oo hajua mitä sille pukisi ja riippuu tietysti myös siitä onko sillä hetkellä tämmönen vesikeli vai pakastuuko...

Tsemppiä kaikille käynnistykseen ja sektioon menijöille!!

BabyP ja kohta ylikypsä pullatyttö 41+2
 
mpa mulla on ainakin vankka usko vyöhykkeeseen, eiköhän se sillä siitä käynnisty!! Pidetään peukkuja, ja kaikille muillekin jo yliaikaseks menneille.

Mietin tänään että jos tää meiän vauva menee kanssa pahasti yliaikaseks niin kirjottelen varmaan yksin tänne palstalle.... :LOL:

vetku mulla on kanssa valittuna jos jonkinmoista vaatetta vauvalle, ja meinaan ottaa paljon vaihtoehtoja koska eihän sitä koskaan tiedä! Että et varmasti oo ainut joka pikkasen liiottelee! :D

Toive81 Paljon onnea!!! :heart: :heart:

Monna
 
Heissan mammat!

Monna hyvä mies sulla, niin sitä pitää :D . Ja, kun meette niin kannattaa kysellä sitä amme huonetta se oli todella kiva ja sopiva kivunlievitys ilokaasun kanssa siihen alkuun. Myös siinä ammehuoneessa on ainoo "oma vessa" muissa on yhteinen. Kohta se aika on käsillä, nyt nauti vaan möhömaihailusta. Mulla ainakin ikävä mahaa :D .

Monna, JiiMi
mä olin varmaan maailman epä-äidillisin sekä kokemattomin vauva ihminen mitä kuvitella saattaa ja jännitin tosi paljon miten pärjään. Musta oli niin pelottavaa jos en tunnekkaan mitään/en osaa käsitellä vauvaa. Mulla meni synntyksen jälkeinen päivä vähän oudoksuen vauvaa. Kätilöt NKL:llä hoiti imetyksen alotuksen mun puolesta eli kätilöt oli tississä ja vauvassa kiinni ja piti huolta, et lähti sujumaan. Ei siis mitään suorituspaineta ollut, koska oli apua koko ajan, kun vaan kelloa soitti ettei nyt onnistu ja vauva raivoaa. Yökkö oli ihana ja sanoi ettei hetkeäkään tarvitse yksin tapella vauvan kanssa vaan hän tulee joka kerta apuun kun ei onnistu. Näin se sitten lähti sujumaan, että omassa rauhassa sai yrittää ja kun vauva alkoi raivota eikä onnistunut sai soittaa kelloa ja tuli apua. Näin meillä lähti käyntiin heti ekana yönä. Seuraavana päivänä vauvan käsittely menikin, kun vanhalta tekijältä ja iktua pukkas niin paljon rakkautta tuota pikkuista kohtaan pursusi. Joten ei huolta, aika ennen vauvaa ei merkitse mitään, miten hyvin oman kanssa pärjää. Mulla ainakin kaikki mennyt ihan nappiin vaikka pelkäsin.

Toive ja Tuulia ONNEA onnea nyyttien johdosta!! :heart: :heart:

Mrs O voihan nenä, sulla on sitten käynyt todella huono tuuri. Varmasti olet niiden takia myös kokeneempi ja omaat voimavaroja joita et edes tiedä :heart: :heart: :hug: . Kolmas kerta varmasti toden sanoo ja näytät kaikille miten homma hoidetaan!!

Mama74, Runttis ja Pearl TSEMPPIÄ :hug: , kohta se ihana vauva on sylkyssä :heart:

Koirista sen verran, että täällä on iso-poika Tanskandoggi Boris, joka on aivan ihastunut vauvaan. Kovasti Boris on mukana imetyksessä, vaipanvaihdossa ja muussa toiminnassa. Vahtii kovasti minua ja vauvaa. On se niin sulosta noiden hauvojen kanssa miten ne ottaa vauvan omakseen :heart:

Olivia ja typsykkä 5vrk
 
Toive, onnea kovasti tytöstä :heart: :heart: !

Ja kiitokset munkin puolesta tsempityksistä, on tää palsta ollu kyllä ihan ykkönen kaikissa asioissa mitä vaan tän raskauden aikana on eteen tullut. Sillä ei paljon asiaa neuvolassa ole ollutkaan kun täällä on jo niin paljon asioita aina selvinny... :whistle: Eli kiitos vain kaikille =) Kätilö soitti ja pyysi tulemaan huomenna myöhemmin, eli puol ysiksi. Lienee ruuhkaa, eipä haittaa niin on sit ihan inhimillinen aika nousta ylöskin.

Vetku en minäkään ole osannu päättää mitä laitan, on monta kerrosta ja bodejakin on useampia - eri kokosia kun ei tiedä onko tämä neiti ihan pieni vai vain pieni. Kun sirosta on puhuttu ja siskon lapsillakin 56 cm oli ihan jättikokoisia kun ne syntyi... ja tietysti on villasta ja toppaa ja sitä pöllöpukua ja töppösiä ja pipoja ja vaikka mitä... mutta ne on yhteen kassiin pakattu turvakaukalon kanssa niin haitaannooko tuo mitä siellä sitten on.

Meillä kissat uskoi heti kun laittoi niitä applarin kuoria, kerran siis vain tarvis. Ja nyt pinniskin on jätetty rauhaan ei kumpikaan enää siinä pötkötä. Aluks raasut ei uskaltanu mennä ees meidän sänkyyn, mutta nyt ne pötköttää siellä jo ihan normaalisti. Hoitotasolta en ole raaskinu niitä aina häätää, luulen että kun parkuva vauva lähestyy niin ainakin tuo nuorimmainen kiitää alakertaan piiloon.

Jaaha, pitänee keittää kahvit ja sit laittaa toi vauvan pesäke kans valmiiksi. Ja sit vois heilutella imuria, en vieläkään ole sitä tehny kun tänään hoitelin noita hääjutskia. Kimpuksi tulee sitten semmonen käsivarsikimppu ranskalaisista tulppaaneista...ne ihan tilataan mua varten =) Häistä on siis auki oikeastaan enää se ruokailu - miten ja missä (ja sekin on siis varattu mutten tiedä onko se sit hyvä) ja mun kolttu. Iltapuvun käyn joko ostamassa tai vuokraamassa, valkosta ei siis ole tulossa.. luumun värinen tai tummanruskea olis toiveissa tai ihan syvä violetti. Jos vaan löytyy. Tai sitten joku kiva jakku ja pitkä hame, mutta lyhyttä tai housupukua en kuiteskaan, kun kerran ihan oikeisiin kuviin mennään.

Niitä gracon lime-ruskeita ei enää saa mistään, tai siis saa jostain varmaan mutta tuolta mistä meinasin oli loppu eikä kuulemma uusia tule enää. blääh. pitää vissiin ottaa sitten ne punaruskeat, mitkä ei ollu läheskään niin kivat. No, ne kerkee sitten jossain vaiheessa ens viikolla vaikkapa.

Nyt keittelemään kahvetta, mä vielä täällä pyörin varmaan aamuun asti kun en muutakaan nyt "osaa", ja teidän juttuja on mukava lukea =)
 
Tsemppiä kaikille jo vauvautuneille ja sektioon meneville!! Täällä myös epätoivoa ilmassa :ashamed: RV 40+3 menossa ja tänään oli käynti neuvolassa. Kyselin siellä jo auttaisko asiaa jos heittäydyn lattialla nelraajasätkintään.. ei kuulemma hyödytä mitään :snotty: No vauvalla kaikki onneksi hyvin ja verenpaineetkin olivat alhaisemmat kuin pitkään aikaan??! Neuvolan täti kehotti ryhtymään leipomis tms. muihin puuhiin jolla saisin ajatukset pois tästä odotuksesta ja positiivisia fiiliksiä päälle. Kotiin päästyä ei kun muffinsien tekoon välittämättä siitä etten ole mikään jauhopeukalo ,sillä seuraiuksella että palohälytin pärähti soimaan ja hiiltyneet tekeleet uunista ulos :LOL: Se niistä positiivisistä ajatuksista :kieh:
No jos alkaisi siivoilemaan tuota miehen vaatekaappia ja laittaisi hormoonien piikkin "ei toivottujen vaatekappaleiden " hävityksen.
Perjantaille sitten uusi aika neuvolaan! Ehkä tätä ahdistusta lisää tuo vauvan "outo" asento. Esikoinen kun oli poikittain vielä synnytykseen lähtiessä ja tämä tulokas viihtyy pää lantiossa selkä kaarella ja jalat oikean kyljen alla...
Nyt kahville :hug:
 
Täällä edelleen. eilen jo toivoa ilmassa pari tuntia kipeitä supistuksia 2min välein, mutta ei tuo mun kohtu jaksa kauaa supistella.

En jaksa mitään muuta kirjoitella. Erittäin paha päivä. päätä särkee, olen vihainen... Ei vaan jaksa enää...

emmy ja prinsessa 41+2
 

Yhteistyössä