TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Onnea kaikille vauvan saaneille! olen täällä tosi kateellinen, itsellähän tuo la oli ja meni. vaikka kaikki oli joka paikassa sitä mieltä, ettei tää loppuun asti menis, niin höpöhöpö, eiköhän tää vielä enskin viikolla masussa ole! Alkaa vain olo olemaan aika mahtavaa. sit pelottaa se, ettei minun voimat riitä synnyttämiseen. tai kun olen illasta ja yöstä niin väsynyt ja voimaton, että entäs jos ei puhti riitäkään.. ja vauvan terveys pelottaa ihan hirveästi! mies ihana kun kyselee vähän väliä, et supistaako... :D ei malttais hänkään pientä enää odottaa.

Meilläkin kun noita kissoja on peräti kolme kappaletta, kaikki leikattuja, kaksi tyttöä ja yksi poika, niin vähän heidänkin suhtautuminen pelottaa... mut uskoisin et kaikki menee hyvin, jos vain muistaa helliä misujakin ahkeraan, etteivät tunne itseään ihan täysin hylätyiksi. mut todennäköisesti pakko rueta nukkuu ovi kiinni, kun tuo meidän nuorin kissa saa aina noita kunnon villitsemis kohtauksiaan, jolloin sit juostaan ja hypitään kuin päätön kana. :D

Mörtsykkä ja pieni 40+2

Onnea kaikille vauvautuneille! :flower: :heart: :flower:
Mörtsykkä samoilla päivillä mennää RV 40+2 täälläkin ja ei vielä merkkiäkään!! Kova väsymys vaivaa minuakin saas nähdä HB arvo huomisella neuvolakäynnillä..
Kyllä me pärjätään!!

Aivan ihania kuvia pienistä nyyteistä :heart: sitä odottaa malttamattomasti oman sinappitehtailijan tuloa :D

Minäkin olin ihan varma ettei tämä menisi yli lasketusta, vaan tässä sitä ollaan.. Sauna on lämpiämässä jos sieltä vaikka saisi vauhtia huomiselle äpolikäynnille :whistle: Eipä minulla suuria odotuksia huomiselle ole.. jos ei lapsivettä ala tulla niin eiköhän se ole ihan rutiinikäynti |O Mutta huomennahan se selviää mitä ne suunnittelee jatkosta..

MaMa ja tytsykkä 40+4 :heart:

Emmy, sulla on kyllä ihan mieletön sf-mitta! Varmasti on tukala ja pottuuntunut olo tuollaisen mahan kanssa!

MaMa74, miten sulla on noin varhaisilla viikoilla polikäynti? On siitä varmaan ollut puhetta, mutten nyt muista...

Ihania kuvia vauvoista!

Mörtsykkä, meillä on myös kaksi kollia, joilla ikää vasta vajaat 40vk (mun raskausviikoista -1vk, helppo muistaa :) ), eli pentuja ovat vielä. Aikamoista rallia meillä mennään klo 22 ja 23 välillä illalla, vielä kun ovat täysin sisäkissoja, eli energiaa on varastossa paljon. Meillä ei edes ole makkariin ovea, mutta tehtiin siihen sellainen verhosysteemi, ja pitää pitää suihkepullo sängyn vieressä aina valmiina...
Mikähän haju ajaisi kissat parhaiten pois? Mietin, että voisin laittaa suihkepulloon veden sekaan jotain kissojen inhokkia, mutta mikä olisi parasta? Joku eteerinen öljy? Sitruuna? Mäntysuopa? Vicks VapoRubia inhoavat tosi paljon, mutta se ei pysy suihkepullossa kylmässä vedessä nestemäisenä, vaan tukkii koko systeemin.

Omaa napaa supistelee hieman, mutta enemmänkin voisi :whistle: Sen verran viimeöinen touhu auttoi (joko se massiivisupistus tai ässähommat), että kokeillessa kohdunkaula on jo sormen ulottuvilla. Sen tarkemmin en uskaltanut itse sörkkiä, mutta tosiaan kaula tuntui juuri ja juuri. Täytyy taas tänä iltana kyykkiä ja kumarrella hurjasti, sillä eilinen kipeä supistus tuli juuri sillä, että etsin yöpöydän alta ensin kännykän laturia, ja sitten pistorasiaa :)

Nyt iltateelle!
Tuttiritari 40+4

Tuttiritari, ainakin sitrushajut on tehokkaita. Sitruunaa tai appelsiinia kehiin niin ei huvita moukuja mennä nuuhkimaan. Kukkien juuruksillekin jos laittaa vaikka appelsiinin kuoria niin saa hienosti kissat oppimaan ettei niitä kukkamultia kaivella.

Käytiin just äsken kaupalla hakemassa kissanhiekkaa kun mä en niitä viiti roudailla näillä jääkeleillä (ihan järkyssä kunnossa pihat ym...) ja samalla otin pari lehteä sairaalareissulle... saa nähdä maltanko olla lukematta niitä ;)
Mutta siis mitä mitä, mulla on ihan tulessa selkä ja masu ja tuntu että toukka tulee ulos nahkasta.. pisti ihan puhisemaan tuossa äsken, meni kyllä jo pahin ohi. Mutta ihan kuin jäitä polttelis tuolla selässä.. :eek: :eek: ei niitä tänne pitäny rantautua vaan teille muille! Mä voisin mielellään olla ihan ilman suppareitakin ;)

Mutta joo, menen ottamaan rautatabun kun tänään neuvolassa sanottiin että ota pari vielä ennen h-hetkeä.

Illan jatkoja!

Tuttiritari mulla on tuo polikäynti huomenna sen takia kun minulla on tässä raskaudessa tuo rd-diagnoosi eli paastoarvo oli sokerirasituksessa koholla |O kotimittauksissa arvot olleet hyvät joten mistään pahasta rd:stä ei ole kyse. Tästä samasta syystähän minulla oli se käynti äpolilla silloin rv 36+1 jossa katsottiin tytsykän kasvua. Ja nyt siis tämän diagnoosin takia on huominen käynti jossa katsotaan miten iso tytsykkä tällä hetkellä on eli jos näyttää kovin suurelta niin voipi olla että käynnistellään. Mutta kun minulla on aina ollut taipumus tehdä isoja lapsia (esikoinen rv 40+5 4550g/52cm ja kuopus rv 41+3 4840g/53cm ja tuplat suunnitellulla sektiolla rv 38+3 3170g/50cm ja 3520g/50cm) ilman ongelmia sokereiden kanssa ja alatiesynnytykset on menneet ihan hienosti niin tuskin pitävät turhaa kiirettä tämän kanssa. Ja kun viimeiseen kolmeen viikkoon on minulla paino pudonnut 1000g/vk, niin tuskin tuo tytsykkä on ihan mahdottomasti kerännyt painoa..

Saunassa on käyty ja olo on kuin olisi hakattu |O alakerta on niin kipeä, että käveleminen on todella koomisen näköistä (muttei tuntuista :kieh: ) supistelee jonkun verran, että jospa huominen ronkkiminen tekisi tehtävänsä :whistle:

MaMa ja tytsykkä 40+4 :heart:

heippa!!

:heart: :heart: Ja paljon onnea kesää odotellessa, JennaKaroliina ja Tuizu!!! :heart: :heart:

täällä viime yö meni vähillä unilla ja oon ollu koko päivän ihan tööt... mutta neuvolassa kaikki oli ok, pikkusen asentokin tarkistettiin ultralla ja oli edelleen pää alaspäin.
Toivottavasti ens yön sais nukkua kunnolla, noitten liitoskipujen kanssa taistelu alkaa jo kyllästyttämään, ja eilisen päivän suurompelu sai aikaseks selkäkivut, aargh! Tänään sitten siinäkin hommassa välipäivä.. :)

JiiMii Mulla on ihan samanlaisia tuntemuksia tosta äitiydestä, eiköhän se ihan hyvin mene, mutta mulla ei oo minkäänlaisia kokemuksia vauvoista, ja oon aina karttanu niitten sylissä pitämistäkin.. :p

MrsO Bulli!!!!!!!! Mieletöntä, ihanaa, mahtava!!!!! Mikään ei oo niin ihana rotu!! Jos saisin koiran (jota en saa - allegiavaara) niin ottasin ehottomasti bullin, vaikka eihän se ensikoirana olis mikään hyvä, mutta saa sitä haaveilla... :D

Olivia78 Kiitos aamutakki vinkistä, mulla on vaan sellanen lyhyt aamutakki, ja kun kerroin miehelle sun vinkistä niin se sano että mennään heti huomenna ostamaan mulle uusi! JEEE!! :D Mä en oo kuulukaan noista viluväreistä, joten ihanaa kun vinkkasit!! :hug: ja ehdottomasti tuun sitten kertomaan miten meni, tosin siihen menee vielä luultavimmin aika kauan...

Yritin sinnikkäänä tyttönä vieläkin kysellä vauvan sukupuolta kun sitä asentoa tarkistettiin, rupes vaan nauramaan että ei halua vauva näyttää kun niin tomerasti istuu... Kait se on jo pakko uskoa et yllärinä tulee, ihan hassua että se uteliaisuus taas nostaa päätään näin pitkällä kun jo ollaan.. :LOL:

No, nyt on pakko mennä nukkumaan ja toivoa että vauva, liitoskivut ja selkä suovat mulle hieman enempi unta entä viime yönä..

tsemppiä kaikille!!

Monna & nappula 37+4

runttipulla: Meiltä löytyy Brion hoitolaukku ja niihin Grocoihin ostin nimenomaan sen lime-ruskean hoitolaukun...ja pitää sanoa, että hyvältä näyttää.

Se Gracon laukku oli kaikin puolin muutenkin kätevä ja iloinen yllätys.

(.) Mä olen ihan hermona ja mä pillitän täällä ihan täysillä, kun suoraan sanoen vituttaa ihan mielettömästi.

Hermona mä olen sen huomisen vuoksi. En varmaan saa ensi yönä nukuttua, vaikka siis huomenna ei muuta tapahdu kuin vain kuulemme, että mitä tuleman pitää. Huomiseen käynnistykseen en usko, vaan jos siihen päädytään, niin loppuviikolle varmaankin menee.

Vitutus mulla on huipussaan, sillä mulle selvisi, että en sittenkään olekkaan oikeutettu kuntalisään, sillä minulla ei ole vakitusta työpaikkaa, jonne palata. Tuntuu helvetin epäreilulta, sillä olin määräaikaisena kuitenkin yli 2 vuotta ja kun raskaudesta kerroin, niin työsopimus loptetettiin äippäloman alkuun.

Mein neuvolantäti pyrki kunnallisvaaleissa valtuustoon (vai mikälie se on) ja koitti mut saada äänestämään itseään...ja niin hän vannotti, että ei tule mitään tuollaista työehtoja siihen kuntalisän, mitä hänkin siis ajaa, mutta paskan marjat!

Mä olen nyt niin raivoissani, että kun tuon naikkosen taas seuraavalla neuvolakäynnillä näen, niin sanon kyllä tiukasti mitä mieltä hänen pötypuheistaan olen. Siis miten joku kehtaa...kyllä ne "poliitikot" ja sen semmoset vaan kaikki taitaa olla niin täysin läpimätiä, ettei ole tosikaan.

Tässä sitten olen tosiaan itkeä pillittänyt ja pohtinut, jotta millä helvetillä me tullaan toimeen, sillä töihin en todellakaan aio mennä, vaan hoidan lapset kotona siihen 3v ikään saakka.

Ja juu, on olemassa meitäkin köyhempiä perheitä ja itsekin olen aikoinani toimeentulotuella elellyt, mutta kun nimenomaan se kuntalisä oli se, joka mahdollisti kotiin jäämiseni ja nyt kun se on poissa, niin joudun kaikki pohtimaan uusiksi.

Mies tuossa koittaa rauhoitella ja lohdutella, mutta nyt vain ottaa niin paljon päähän, ettei ole tosikaan.

Sef,
jolla ei ole kovinkaan hyvä päivä tänään :ashamed:

APUAAAA! Hurja miten paljon olette kirjoitelleet. Missä välissä ehin kaikki lukea ja etusivun päivittää :eek: . Paperin ja kynän tuohon esille jo otin että siihen ensin merkkaan ja siitä sit kaikki kerralla etusivulle. Huomenna menee tuo kolmonen päiväkotiin ja isommat kouluun. Pitää toivoo että tuo tulokas nukkuu paljon niin saisin kaikki sivut luettua. Tuun sit huomenna kirjoittamaankin enemmän kun tiedän mitä täällä on tapahtunut. Ja vähän stooria omasta synnytyksestä.

Johjo & vesseli 5 vrk

Ötyjä naiset!

Mä sit kävin uimassa tänään muksujen kans :whistle: Hoksasin vast liian myöhään et enhän olis kai saanu mennä enää näillä viikoilla...

Ihania vauvakuvia ootte laittanu!! :heart: Tuttemui, taitaa poika olla ihan sisarustensa näköinen? :)

Olivia: Sehän täs just paniikkia pukkaa, kun noi kaks edellistä synnytystä siis molemmat kusi :/ Eka vahingossa kun ei tajuttu kuin paha neulakammo mulla on, ja toinen "tahallaan". En siis tiedä miks se toinen kusi, kukaan ei osannu sitä selittää... Niin saa nyt sit nähdä... kolmas kerta toden sanoo, eiks ni??

Monna: Mä ehdin haaveilla bullista 8 vuotta ennen kun vihdoin sain sen :) Ihana energia pakkaus, joka vaatii hitosti hermoja :D Kaks sohvaa on syöty, lukuisten lelujen lisäks. Tuho lista on sen verran pitkä et kannattaa ennemmin listata ne asiat mihin toi täystuho ei ole koskenu :LOL: Eipä siinä, ikinä en tuosta luovu :D

Kävin päivällä juoksuttaa koiran puistossa, ja juoksihan se siellä reilun tunnin kaverinsa kans ennen kun mulla alkoi niin palella et oli pakko lähtee. Ajattelin sit et illalla vien sen vielä lenkille, ja olinkin reippaana menossa.
Päästiin portista ulos niin herra löi kaikki neljä raajaansa sutiin eikä suostunu liikkuu, koska oli MÄRKÄÄ!!! Meitin rotukoira kun ei voi kävellä jos kadulla on vettä :LOL:

Oikeestaan mua alkoi vähän ärsyttää se, koska mulla on alkanu olee turvotusta jaloissa ja ajattelin sen lenkin helpottavan sitä... Nyt oon koittanu juoda vettä, jos se auttaa...

Kotiintulovaatteeks oon ajatellu bodyn, sukkikset sekä potkupuvun jonka ostin H&M:lta, sellaisen harmaan ihanan jossa on pöllön kuvia :D Sit vaan pipot, tumput ja töppöset ja talvipuku. Jos on pakkasta niin saa ukko ottaa kotoa mukaan viel peiton. Auto kuitenkin on lämmin koska sillä tod. näköisesti on just ajettu se 90km kotoa sairaalaan niin eihän vauva kauaa ulkoilmassa ole.

Missä muuten on Anar? Ei ole näkyny eikä kuulunu, vai oonko vain lukenu sen jutut huomaamatta??

Niin joo, ja Olivian aamutakki vinkki oli hyvä! Mä nimittäin tulen palelemaan synnytyksessä, ekaks siks et siel on kylmä :D ja tokaks siks et pelkään niin hillitön :ashamed: Palelen jopa hammaslääkärissä :LOL:

Mutta joo, jos koittas nukkumaan mennä :whistle:

Huomenna neuvola eikä naurata ollenkaan... se pirun vaaka |O

Mrs O & Nti Eelis 37+3

Huomenia!

Huomenna tähän aikaan ollaan jo sairaalassa, peeeelottaaa. MrsO, mulla on kans kamala piikkikammo ja arvaa hirvittääkö kaikenmaailman katetrit ja tipat ja letkut...saattaa olla melko hiljanen ja valkonen kuin lakana tämä mamma huomisaamuna kun aletaan tositoimiin. Pelkkä hempglobiinin ottaminen on mulle aina tilanne jota en voi katsoa, kun siinäkin on se pirun piikki. Mutta tultapäin vaan, kaipa siitä selviää. Olis ihanne huomenna jos ei tarviis iltaan asti odottaa sitä leikkausta, eli pääsis aikataulun mukaan kasilta jo operoimaan ja se olis aamupäivän aikana ohitte jo. No, jos se ei onnistu niin sitten ei....

Pitänee alkaa juomaan aamukahvetta, patistelin tuossa just miestä hoitamaan isyysvapaa-ilmot (siis kelahässäkät), ehkä kymmenettä kertaa, mutta se haluaa tehdä sen ilmon vasta huomisen jälkeen kun tietää miten sitä vapaata pitelee...

Mei on edelleen jossain liesussa? Ja Anarkin on hävinnyt, olisko toinen lapin vauva nyt tullut jo? Ja toivottavasti Emmy olis päässy jo tositoimiin kans...

Sef, miten iso raha se kuntalisä on? Meillä täällä Vantaalla kai maksetaan kans jotain, en vaan tiedä että mimmonen summa se on...Semmonen, onko sulla miten pitkä työura takana? Sähän voisit hoitovapaalla hakea myös aikuisopintorahaa jos jonkun opintosysteemin haluisit alottaa - kaveri teki niin kun totes ettei rahat riitä pelkästän siitä kodinhoidontuesta tms mikä se nyt onkaan. Se aikuisopintoraha myönnetään kun on järkevä opintokokonaisuus (kaveri alotti muttei saanu sitä sen vapaan aikana valmiiksi, se ei kuulemma ole edes edellytys) ja työvuosia on takana riittävästi. Suositteli sitä mullekin kun mulla on opinnot töiden ohessa vielä kesken mutta todennäköisesti sitä opintovapaata jemmaan myöhempää elämää varten, sitä kun ei sitten aina saa. Tai no, näkee sitten syksyllä. Mutta se tulo kun lasketaan työtuloista niin saa helposti satoja euroja lisää rahaa. Toi siis vain yhtenä vaihtoehtona, mutta kolmeksi vuodeksi tietysti siitä ei oikein ole avuksi... On se vaan niin harmi että raha on melkein aina se, mikä ratkaisee voiko olla kotona vaiko eikö. Meilläkin on miehen kanssa lähes samat työtulot ja kun on opittu sen mukaan elämään (ja kuluttamaan :ashamed: ), niin töihin on mentävä... ja toisaalta työtkin on mulla vähän semmoset että pitkään jos olisin poissa niin kelkasta tipahtaisin. Ja pomo odottaa jo nyt mun paluuta kovasti, ilmotti viimeks että siellä selvitään puolesta hommista mitä pitäis tehdä kun olen poissa....

Jep, tänään hoitelen nimiäishommia ja hääjuttuja urakalla niin ei ehdi panikoimaan huomista sektiota. Ens yö on varmaan aika uneton, mutta pitää koittaa päivällä ottaa päikkärit. Joko Pearl olet jänskätyksissä???

runttis ja toukka kotelossaan viimeistä vuorokautta...

Ai niin, siis Sef täytyy se vielä todeta että mikä ihmeen pykälä tuo vakituinen duunipaikka on? Jotenkin hölmölle tuntuu että semmonen on, luulis että kun on vakituisesti asuva kuntalainen niin siihen lisään on oikeutettu ja sillä sipuli. Ihme juttuja noi...

Huomenta!

Runttipulla: Kuntalisä on meillä 200 euroa/kk, eli iso summa. Kyllä mä olen päättänyt jäädä ihan täysipäiväiseksi kotiäidiksi, eli kiitos ideasta opintojen suhteen, mutta vaikka en saisi pennin pyörylää, niin kotiin jään.
Tähän asiaan vaikuttaa sekin, että mies tekee vuorotyötä, eli joka toinen viikko mulla ei ole mahdollisuutta edes töissä/opiskelemassa tässä ohessa olla, sillä tuolloin taas tulee eteen se lastenhoidollinen ongelma.

Joitain yksittäisiä pikkujuttuja voin keikkaluontoisesti tehdä, mm. tämän entisen työpaikan kanssa on jo alustavasti sovittu, että syksyllä heille teen yhden projektin, johon ei pätevyyttä ole kenelläkään muulla, kuin mulla. Eli se keikka on aika varma. Eiköhän siitä muutaman satalappusen saa, niin se taas auttaa eteenpäin :)

Mies eilen sanoi, että kun hälle on tulossa noita palkankorotuksia, niin sitä kautta se 200 euron mun tulojen menetys ei ole niin iso juttu. Ja pääasia tässä hommassa taitaa olla se, että mies edelleen tukee mun kotiin jäämistä eikä rupea kiukkuamaan ja kitisemään pienistä rahoista...riittää, että tässä perheessä on yksi, joka sitä harrastaa :whistle:

Tämä päivä siis on alkanut paremmin, kuin eilinen :) Hivenen tuollaista hormonaalista myräkkää oli eilen illalla nähtävissä mutta tänään siis tasaisempi olo.

Lähdetään nyt TYKS:iin, ilmoittelen miten kävi, kun palataan kotio :)

Sef 38+6

Huomenia kaikille!

Viime yönä ehdin jo luulla, että lähtö tulee. Supistukset alkoi kello kaksi (esikolla myös tiistaiyönä kello kaksi :)), joita sateli 4-9 minuutin välein. Eivät tosin olleet niin kivuliaita, että olisivat estäneet minua nukahtamasta puoli viisi. Nyt aamulla on tullut vain yksi mojova kipristys... Ihan turhaa tuommoinen kiusaaminen :whistle: . No taisi olla ihan sen yhden ässän vika että tuonne asti päästiin =) .

Esikoinen lähti jo puistoon anopin kanssa. Ihana typy kun herätti tänään jo seitsemältä, mikä oli kyllä ihan mukavaa vaihtelua meillekin. Ja onneksi anoppi tuli sitten tarjoamaan puistoseuraa, niin itse saa vaan chillailla.

runttis: Meillä esikon huoneessa on semmonen ikean oisko lack lipasto, joka on kyllä toiminut meillä. Esikolla on siinä kolme alinta laatikkoa leluillensa ja nyt juniorin vaatteet on sitten kolmessa ylimmässä. Niitä saa vielä monen eri värisenä ja ikean huonekaluksi toimiva. Ja edelleen suosittelen lämpimästi käväisemään bebesillä. Mä oon ihan rakastunut tuohon laukkuun kaikkine lokeroineen. Ja nahkalaukun elinikähän on ikuisuus :D .

Nyt aamulehden pariin :wave:

Amino ja neiti 40+2

Huomenia..

Minäkin ehdin ihmetellä Anarin katoamista.. Liekkö lapissa jo toinenkin pieni tuhisija?!

Ihania vauvakuvia, herättää vaan entistä suuremman ikävän omaa vauvaa kohtaan. Vai voiko sellaista ikävöidä, jota ei ole koskaan tavannut?!

ON: Mä ehdin jo eilen ajatella että jes, mulla flunssa kävi vaan kääntymässä ja vaivasi vaan pari päivää.. Höpönlöpön. Täysillä se taas iski. Yö meni vielä suht hyvin, mutta nyt nenä valuu ku hana ja kurkussa on limaa. Ärsyttävää. Vetää yleiskunnon matalalle.

Kunnosta puheen ollen. Uhosin eilen tekeväni puolen tunnin "lenkin" stepperillä. Ei olis pitäny uhota. Kunto on päässy luvattoman huonoksi viimeisten muutamien kuukausien aikana. Enhän mä jaksanu ku just ja just 10min steppailla.. Tänään uus yritys. Ja jännä oli huomata, että issias- ja liitoskipuihin steppailusta oli enemmänkin apua kun haittaa.. Sitä suuremmalla syyllä tänään uusiksi.

Yö meni taas vähän miten sattuu. Vaille kolme aloin pyöriä sängyssä, ajatukset kiersivät kehää, eikä nukkumisesta tullu yhtään mitään. Nousin sit hetkeksi sängystä ja istuskelin sohvalla pimeessä. Kummasti siellä sohvalla sai olla rauhassa kaikenlaisilta ajatuksilta. Sohvalla istuskelin ehkä n.10min ja sit menin takas sänkyyn, ehdin torkahtaa ja sit heräsin taas vähän jälkeen kolmen nälkään.. Eikä siinä mitään, kyllähän mä nyt nälän tunteen kanssa pystyisin nukkumaankin, mutta kun toi masukki tuntuu heti riehaantuvan kun mulla on hiukankin nälkä. Eli nousin sit puoli neljältä aamupalalle ja painuin taas puoli viideltä nukkumaan. Ehdin sit nukkuakin puoli seiskaan asti, kunnes kuopus tuli kyselemään jotakin. ja sit seiskalta oli otettava toinen aamupala, kun nälkä alkoi taas vaivata.. Kumma ruokarytmi mulla nykyään. *hymyää*

jees. Painun tän nuhanenäni kanssa tuonne sohvan nurkkaan viltin alle hetkeksi ennenkuin täytyy taas lähtee liikenteeseen. Sovin treffit kaverin kanssa hänen luokseen, saan kuulemma penkoa sieltä hänen ylimääräisiä vauvakamojaan ennenkun pistää muualle etiäpäin. Vaikkei meillä silleen hirveesti mitään tarvita niin kiva ois silti käydä kattomassa. Ei vaan huvittais lähtee tässä kunnossa yhtään mihinkään, kun tuntuu et pää on ihan täynnä räkää ja tekemistä piisais kotonakin.

Mutta nyt sohvalle, jos kävis keittämässä teetä ja hörppis sitä tossa telkkua katsellessa.

tulia & viljami 38+0 (POKS!)

:heart: Kuulin juuri uutisen;
on tuulia78:lla tyttö pienoinen.
Nyt paljon, paljon onnea,
on vauvan ilme ihana.
:heart:

Tyttö syntyikin vauhdilla. Kolmelta olivat sairaalassa ja tyttö syntyi klo 5.48. Hienoin mitoin 3555g ja 50cm. :)

Huomenta kaikille "haukotus"

Taitaa olla samaa tautia kaikilla vielä odottavilla; ei oikein malttais odottaa enää :D

Onnitteluja taas vauvautuneille, alkaakin olla jo iso läjä uusia ihmisiä :heart:

ON: Neuvolassa kävin aamulla; kaikki ok. Turvotusta on aika mukavasti ja paineet vähän heittelee, mutta muuten ei ihmeitä. Olen neuvolan tädin mielestä kuulemma hänen uransa ensimmäinen äiti, joka nukkuu näillä viikoilla 10-12h yöunia ilman vessassa käyntiä :LOL: Muttakun ei minnuu pissata yölllä.
Eilen sentään tapahtui jotain mikä antaa toivoa lähestyvästä vauvautumisesta; olin kävelyltä tulossa kotiin, kun alkoi supistaa ihan todenteolla ja ajattelin muksun syntyvän kadulle. Vaapuin huohotellen kotiin viimeiset korttelit ja kotona kuulostelin tilannetta. Tänään kun sitten mittailtiin kohdun pohjaa niin sehän oli 31 cm! Viime perjantaina mitattiin 33 cm, joten suunta on ilmeisesti oikea :D
Pientä, mutta pitää ottaa kaikki ilo irti! Päätin tänään että tämä muksu syntyy viikon sisällä. (Katotaan vaan niin kaks viikkoa menee yli...)

Jaksuja kaikille! Itse olen ihan rauhallinen, mutta äiti, anoppi ja ystävät saa miut hulluuden partaalle. Eilen neljä puhelua, joissa ainoastaan tiedusteltiin, että onko tuntemuksia. Taidan nauhoittaa vastaajaviestin, jossa ilmoitan, että soitellaan heti kun jotain ratkaisevaa on tapahtunut, muutoin antakaan miun levätä!

Päivikki ja Urholiina 39+0 (hui, aika paljon jo...)

Tsemppiä kaikille vauvaa hakemaan lähteneille!

Ihania vauvan kuvia olitte laittaneet :heart:

Neuvolassa tänään käyty:

Rv: 38+4 (37+5)
Paino: -233 (-233) Lähtöpainoon 7.1kg
RR: 91/59 (95/66)
Sf: 35 (34)
Tarjonta: rt (rt)
Sydämen syke: 136 (145)
Liikkeet: ++ (++)

Seuraava neuvola viikon päästä. Sanoi, että varmasti vielä nähdään viikon päästä, että vauvan pää vielä heilui vähän.

Tuulialle onnea tytöstä!

Tuulialle hirmusti onnea tyttövauvasta :heart: :heart: :heart:
Joo tuota "onko tuntemuksia" on kyllä saanut kuulla jo, onneks nyt meni suut suppuun kun kerrottiin että leikkauspäivä on tiedossa muttei kerrota sitä. Että perästä kyllä kuuluu sitten ;)

jep, soittelin äpolille ja kysyin sitä perhehuonetta ekaksi yöksi ja loput sitten normihuoneessa niin katotaan tilanteen mukaan, eli huomenissa tietää sitten miten käy. On kuulemma ruuhkaa siellä ainakin tänään...No, kunhan jostain nurkasta pedin saa vauvalle ja itselle niin se on pääasia.
Mun pitäis siivota mutten ole oikein lähteny käyntiin, ihan kohmeessa on jotenkin olo... no, jospa tässä sais ittensä liikkeelle ja alkais touhuamaan niin ei menis tämä päivä ihmetellessä.

Te, jotka olette jo vauvan saaneet, saitteko laitokselta villasukat vauvalle? Luin joku aika sitten hesarista että martat tekevät vuoden 2009 vauvoille sukkia urakalla ja kaikki tammikuun vauvelit siten saisivat käsinkudotut villasukat lahjaksi? Ja tietty muutkin tänä vuonna syntyvät...

Mutta nyt on pakko lähteä tekemään jotain, ettei mene tämä viimeinen päivä ihan punaselle ristille!

Tuulialle onnittelut tytöstä!

TYKS: in reissu takanapäin ja kuten arvata saattaa, niin päätyivät siihen, että synnytystä ei käynnistetä :headwall: :headwall: :headwall:

Painoarvioksi saatiin 3,6 kiloa ultralla, mutta kun kopeloi sen jälkeen käsin vielä vatsan päältä niin sanoi, että on kyllä hänen mielestään ennemminkin 3,8 kiloa. Mutta oli tuo luku sitten kumpi tahansa, niin se ei johda käynnistykseen vauvan koon vuoksi.

Lekuri teki sitten vähän kovemman luokan sisätutkimuksen ja sanoi, että tänään ja huomenna sitten aika todennäköisesti vuodan verta koska hän vähän koitti saada paikkoihin vauhtia. Paikat kun olivat edelleenkin auki vain sormelle. Kaula oli sentään pehmennyt, mutta muita muutoksia ei ollut.

Seuraava aika TYKS:iin saatiin ensi viikon torstaille, jolloin viikkoja on 40+1. Tuolloin kai taas ultrataan vauvaa mutta muusta en tiedä.

Koitan nyt ajatella positiivisesti, vaikka pettymyshän se oli että emme vielä saa vauvaa syliin. Ainakin taas pääsimme näkemään pikkuisen ja toteamaan, että kaikki oli hyvin. Istukassa oli kalkkeumaa, mutta virtaukset olivat napanuorassa vielä täysin kunnossa, eli happi ja ravinne kulkee kunnolla.

Sef

Tuulialle hirmuisesti onnea! :flower:
Ihania vauva-kuvia, apua! Tahtoo oman jo!
Minäkin ehdin miettimään, että mihin on Anar kadonnut..:)

Täällä olisi tänään tuo maaginen LA
..eikä kyllä mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen..paitsi paikat kipeenä. Katsellaan katsellaan..torstaina olis neuvola ja viime viikollahan uhosin tädille etten enää tällä viikolla aio tulla.. just joo.. :p

Hiustenvärjäystä tässä vielä pohdin..jos vähän "kaunistautuisi" vielä vauvaa varten :D

...vielä yhdessä kasassa!

Aamulla lensi laatta kaaressa. Vatsanahkaan sattuu, kun vauva vaan potkii. Kauhee närästys. Yöllä jos herää vessaan, niin ei saa enää unta... ja kaiken lisäksi
verenpaineet ovat kiusanani olleet jo noin viikon. Yleensä tosi alhaiset, että silmissä vaan sumenee (jopa 90/52) ja nyt eilen illallakin näytti mittari 148/95.. aivan sairas ja kuumeinen hönö olo. On tosiaan jääny koirat lenkit tekemättä. En uskalla edes lähteä yksin mihinkään |O valivalivali

..ei mutta on mulla oikeesti ihan korkealla mieli

...sain onneksi pesukoneeni takaisin huollosta ja nyt on sitten edes jotain mihin keskittyä.. kolmas koneellinen menossa. Olen askarrellut ristiäis/vihkiäis kutsukortteja ja pitäis vielä kaivaa osoitteet jostain. Haluan saada mahd. paljon valmiiksi jo sitä vaikka sattuis olemaan vähän väsynyt parin viikon päästä :saint:

..vauvan pää tuntuu kyllä jo kovana alapäässä..jännä kun pissalla käy ja pyyhkii, niin ihan kova kallo vastassa. Miks sitte närästää vielä jos kerta olis laskeutunu.. Perjantaina neuvola hehe vähänkö ei vois vähempää kiinnostaa, mutta täti tekee sisätutkimuksen. Jos tämä syntyis jälkeen 21. päivä, niin siitä tulisi Vesimies ja luonnekuvaus sopisi meille tosi hyvin. Että jalat ristissä siihen saakka :whistle:

Kamuni muuten sai tytön 31.12.08 myöhään illalla ja Kuusamon kunta olisi maksanut tämän vuoden puolella syntyneistä 200 ? kk :kieh:

Anar ja (nimi vaihtunu jo sata kertaa) 38+6

Dodiin. Nyt on varattuna KUITENKIN juhlapaikka (sviddan mitä vatkaamista), valokuvaus ja juhlapaikalla on sitten ruoka. Meitä on vaan niin pieni porukka ettei sille saa buffet-noutopöytää, mutta kelpaa tuolta menulistoilta sitten ne valmiitkin jutut, vaikka onkin suppeampi ruokailu. Ellei sitten yhdistetä nimiäisiä samaan syssyyn, sitten vois kutsua vähän enempi sakkia paikalle ja ottaa buffetinkin... täytyy vielä vähän miettiä sitä, vaikka sitten toukka olis kyllä ilman julkista nimeä 2, 5 kk.. en tiiä onko se liian pitkä aika?

Vitsit noita vauva-maksuja, aika kurja kun tolleen jäi vähästä kiinni! Täällä ei mitään maksella kyllä...kun tuntus olevan varsin suuri syntyvyys tällä hetkellä täälläpäin, sairaalat helisemässä kun vauvaa pukkaa ikkunoista ja ovista ;)

Mutta siis, nyt olen saanut noita hääjuttuja järjesteltyä, vielä pari puhelua ja sitten ímurin varteen ja sit syömään...

=)

Yhteistyössä