TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Onnittelut täältäkin uusille vaavin maailmaan saattaneille!

ON: Neuvola oli tänään ja kaikki edelleen normaalisti. Paino oli kyllä noussu 800 viikossa (hui!), mutta kun paineissa ei ollut valittamista, niin ei ilmeisesti syytä huoleen. SF oli jo 34, saas nähdä kuin iso lapsi on tulossa. Reilu viikko sitten lääkäri veikkaili että olis ollu 2,9-3, mutta täysiaikaisena kuitenkin vain n. 3,3. Luulis kyllä että kasvais kuukaudessa enemmän?!? Vauva on edelleen pää alaspäin (ollut niin päin niin kauan kun sitä on seurattu...), mutta pää ei ole vielä kiinnittynyt. Hbkin oli noussut 146:een edellisestä vähän yli sadan notkahduksesta. Suppareita ei juurikaan ole, mutta masukki saa aiheutettua irvistyksiä ihan vaan tunkemalla päätä tuonne alakertaan. Sitä tais tuossa joku muukin aiemmin valitella...

Josko sitä lähtis välillä teetä keittelemään ja jatkais sitten noita ompeluharjoituksia. Paljon sitä on jo muksulle ehditty tehdä, mutta vielä olis noita kangaspaloja jäljellä... Onks kukaan muuten tehny kestoja liivinsuojuksia? Meinasin kun noita pul:in ja fleecen paloja jää kohtuullisesti yli...

Vetku ja möyriskelijä 37+2
 
Niiskunen
Onnea kaikille vauvan saaneille. :flower:

Mulla oli tänään synnytystapa-arvio ja syntymäpäiväksi varmistuu 22.01.09. Viikkoja mulla on silloin 38+3. Jännittää ihan kamalasti.

Jaahas enpä kerkee sen enempää kirjoittelemaan, kun tuli kutsu alakertaan. :)
 
TeeBird saa kyllä nyt kaikki meikäläisen sympatiapisteet puolelleen. Toihan on siis se pahin mahdollinen painajainen...suppareita suppareiden perään 2 päivää "putkeen" ja tulosta ei silti synny.

Mun käynnistys esikosta oli sikäli helppo, että kun maanantaina käynnistettiin, niin eka suppari tuli tosiaan vasta torstaina synnytyssalissa kun laittoivat sen tipan. Eli en joutunut kivuissa kärvistelemään niitä käynnistyksen yrityspäiviä.

Mä olen pohtinut nyt homman siten, että tiistaina meillä on se käynnistyskeskustelu ja meinaan, että pyytävät meidät torstaina sisälle...jos kaikki menee hyvin, niin ei ole enää kuin 6 päivää ja meillä on vauva sylissä :heart:

Toki se toinenkin vaihtoehto on, eli menee yli sen 10 päivää ja käynnistetään siihen sitten vielä se 4 päivää ja meillä on muksu sylissä joskus helmikuun tokalla viikolla :whistle:

Jos valita saa, niin haluan tuon ekan vaihtoehdon :D

Sef
 
Onnea Lappitarelle ja Foxiladylle poikavauvoista!! :heart:




runttipulla: Vai että tulee meidän lapsosille samat syntymäpäivät! :D Harmi vaan, kun ei oo sama sairaala, ni päästäis yhdessä rimputtelemaan soittokelloja! :) On se kyllä jännää tietää vauvan syntymäpäivä etukäteen.. ite oon ihmeen rauhallisilla mielillä ollut sektion suhteen, mutta välillä taas sitten alkaa ahdistamaan. Eilen menin jotain kauhukertomuksia lukemaan mm. sektiohaavan tulehtumisesta ja pitihän sitä sitten miehen olkapäätä vasten pillittää, että miks ei vauva voinut vaan kääntyä ym. Ja sekin, kun ei ole koskaan edes tippaa laitettu ym, niin kaikki on ihan uutta. Niin ja se kanssa hirvittää, kun meiltä on yli tunnin ajomatka tonne keskussairaalaan ja siellä pitää olla sillon aamulla klo. 6.30, että tulee varmaan mahtavat yöunet.. tosin en kyllä tiiä, saisko sitä muutenkaan nukuttua! Lisäks oon miettiny, että kuinkahan tötteröissään sitä on niistä lääkkeistä sillon eka päivänä, kun koskaan ei oo pitään buranaa vahvempaa tarvinu ottaa. Mutta täytyy vaan tosiaan ajatella, että vauvalle on kuitenkin turvallisin vaihtoehto. Tänään tuli muuten uusi vauva-lehti ja siinä on sektiosta jotain juttua ja myös pieleen menneestä pt-synnytyksestä, mikä päätyi hätäsektioon.

Niin ja niistä tukisukista mulle ei kyllä puhuttu äitipolilla mitään, kun kertoivat leikkauksesta.. mutta eikös se joku veritulppariski ole sektiossa. Hö, kummallista. Täytynee tosiaan ens viikolla neuvolassa kysyä.

Pearl 38+2 :heart:
 
Heh, noista talousasioista... Tänään olis ollu palkkapäivä mutta tajusin just että en oo toimittanu tuota Kelan päätöstä palkkakonttoriin niin enpä sitten saanut vielä sitä palkan ja äippärahan erotusta. No tuleepahan sit ens kuussa enemmän :)

Just kävi kaveri kylässä 8kk pojan kanssa joka on ihanan kiltti söpöliini, tahtoo jo oman!!!

Mulla on kans tosta käynnistyksestä just tollanen pelko et se kestää ja kestää eikä mitään tapahdu sittenkään.... Miksei se voisi tajuta syntyä itsekseen.....

Joku puhui nännien hieromisesta käynnistyskeinona, oon kokeillu monena päivänä ja mielestäni aika kovaa ja kauan mut eipä oo toiminu.... Hohhoijaa mikähän toimis...


Taidanpa käpertyä sohvannurkkaan ties monennenko kirjan kanssa....

BabyP ja mukula 40+5
 
Heips!

Teebirdille jaksamisia ja pitkää pinnaa, oli varmasti mitä kamalin reissu! En edes tiennyt että se voi noinkin pieleen mennä!

Olivia ja Mei ja Emmy lienee tositoimissa kun ei täällä näy ;)

Pearl, juu olis ollu kiva kun ois sama sairaala mutta aikataulut menee kyllä ihan yksiin - saa nähdä tuleeko vielä samalla kellonlyömälläkin ;) Se veritulppariski on 17-kertainen sektiossa muuhun raskausjuttuun verrattuna, tiedettiin kättäriltä kertoa...

Jaahas, kummitytöt tuli, pitää mennä!
 
Onnea mahdottomasti kaikille vauvan saaneille :heart:

Sef iso halaus sinulle, tuo yhden perheen jäsenestä luopuminen on todella raskasta. Mutta niinhän sitä sanotaan että juuri se on suurinta rakkautta eläintä kohtaan, että sitä malttaa luopua oikeaan aikaan, eikä sen tarvitse tarpeettomasti kärsiä, vaikka itsellä onkin kuinka ikävä vaikkei sitä ole. :hug:
Joka ikinen kerta aina vannon että en pysty enää ottamaan yhtään koiraa, kun se luopuminen on aina niin vaikeaa, mutta taas tuossa nurkassa yksi isovalkoinen makaa.

Pudjettia todellakin pitäisi laatia, nyt kun nämä tämän perheen tulot ovat aika minimissä (mies opiskelee ja minä nyt äippärahalla), mutta koskaan en ole vielä saanut aikaiseksi ja pelottaa se tulos kun itse olen kyllä hiukan holtiton noissa raha-asioissa, mutta ostin kyllä äsken vihkon juuri tätä varten. Joten niskasta kiinni ja laskemaan, kun on vielä näin alku vuosi. Merkkasin kyllä vuoden vaihteessa kaikki sähkömittarin ja vesimittarin lukemat ylös että niitä voin alkaa tarkkailla.

Olo alkaa olemaan todellakin tukala, joka paikkaan satuu ja sitten parina viime päivänä on tullut tämmöinen järkyttävä väsymys takaisin. Viime yön nukuin todella hyvin 23-11 kahdella pysähdyksellä ja eilen illalla myös nukahdin kun venyttelin tuota selkää tohon lattialle, jossain vaiheessa heräsin kun koira tökki että vois ehkä lenkkeillä ja sitä paitsi makaat melkein mun paikalla. Ja nukahdin tota ennenkin, yht äkkiä tähän koneen ääreen. No jospa se kroppa keräilee voimia tulevaan..

Mulla ei mitään merkkejä että tarvisi tän kuun puolella synnyttää.. argh ässätkään ei oikein mitkään maistu kun joka paikkaan sattuu niin saatanasti. Pitää tota nänni kikkaa alkaa kokeilemaan ensi viikolla :)

Anar meilläkin oli prismassa tuo sama joulusuklaa tarjous ja innostuin silleen sopivasti (yks kaappi ihan täysi), mutta alkaa olemaan jo hyvin tuhottu tuo varasto. Pitäs vaan vissiin hiukka himmailla tätä syömistä kun oli tullut painoakin jo kilo per viikko, tosin ei mulla lähtö painoonkaan ole tullut kuin viisi kiloa, mutta siien olenkin kokoajan tuuittautunut, että kun sitä nyt on tullut niin vähän... Ja se lähtöpainokaan ei ollut vähän :kieh:
 
heippa kaikille!

Onnea vauvan saaneille!!
mukava lukea että samoja vaivoja täällä kaikilla, odotan taas mielenkiinnolla ensi yötä, tuliskohan nukuttua vai ei :) mulla keskiviikkona neuvolassa paino oli noussut 900gr viikossa joten nyt yritän vähän vähentää tota herkuttelua. jos ens viikolla on saman verran nousua niin sit kyllä herkuttelen kahden viikon edestä. mikä siinä onkin että tekee niin paljon mieli makeaa!
mulla lähtöpaino oli reilu 52 kg ja nyt huidellaan jo yli 66 kg.. onnittelut niille jotka on saanut painon pysyyn järkevissä lukemissa!

me mennään huomenna mieheni kanssa "treffeille" , elokuviin ja syömään, voipi meinaan mennä hetki seuraavaan kertaan.. ;D

Ootteko muuten pakanneet jo tavaroita mukaan sairaalaan? en oikein osaa aloittaa.. mua alkaa pikkuhiljaa jännittään.. hui!

mukavaa perjantai iltaa kaikille!

minea 38+0
 
Niille jotka mua etsivät tai huhuilivat, täällä mä vieläkin olen yhdessä koossa. alan jo uskomaan, että ei täällä tosi toimiin päästä ennen käynnistystä, joka ois sitten ens viikolla??? tiedossa.
[/b]tiedättekö te joilla yli mennyt, että kuinka nopeasti tuosta yliaikaiskontrollista aletaan käynnistämään?, että onko samana päivänä vai mitä??

Neuvolassa taas tänään:
paino -700g, veden juonti kannattanut, lähtenyt turvotukset liikkeelle.
rr 131/74
pulssi 111
masun pulssi 135
sf-mitta 39cm, ollut nyt kolmena edellisellä kerralla sama.
Pää on kuulemma jo hyvin asemissa.mahan päältä kokeiltuen.
pissat puhtaat.

seuraava neuvola jo maanantaina. jos sinne asti kasassa. Eli kyllä

Supistuksia tulee tasaisen epätasaisesti, joka päivä niitä tulee, mutta eipä ne kovin kipeitä ole. Neidillä liikkumaa tilaa todella vähän, luulisi että sekin jo turhautuisi tuohon ahtauteen.

Mulla mahan päällä yksi todella kipeä kohta, painaessa ja jos nostan jotain niin sattuu, unohdan aina vaan neuvolassa kysyä mikä se on... Onko kellään vastaavaa.

Ja
ristiäisistä piti kysyä , kuinka monta virttä siellä pitää laulaa??

Nyt muffinsit ulos uunista, ja saunan lämmitykseen

Emmy ja prinsessa 40+5
 
No niin, nyt on tytöt täällä, vanhempi kattelee lastenohjelmia ja nuoremman kanssa leikkii mies. :) Äsken yhteistuumin vaihdettiin rökälekakkavaippa tuolta nuoremmalta ja kun ei nenä ole ihan tottunu niin uh, :x Miestä jännittää noi hommat hirveesti ja kummitytsyjen kanssa ei hän oikein ole halunnu touhutakaan (siis pesut ja vaippahommat, muuten touhuaa täysillä..)

Jep, siis ne sukat tuntu kyllä hyville - hain tänään mittojen mukaiset. Todennäköisesti ainakin yks mukavuustekijä sitten enemmän siellä sairaalassa. :) Mun sairaalakassi on kutakuinkin pakattu ja jos nyt ennen ens viikkoa ei vauva synny niin varsin rauhassahan sen saa vielä tarkistaa ja laitella.

Anar, meillä täällä oli joulusuklaat aattoaamuna alessa ja arvaa onko mies hamstrannu niitä.... varmaan vuodeksi suklaita ja muita karkkeja :LOL: :LOL: Saa nähdä miten mun laihdutusyritysten käy kun joka paikka on täys karkkiloita.
Mitähän vielä.. niin eläinten luopuminen on ihan kauheeta, meillä on jo monta vuotta kun vanhempien lemmikit piti viedä eläinlääkärille, toisella oli syöpä joka levis hirmu nopsaan ja sitten toisella vanhuusdiabetes jota lääkäri ei enää nähny tarpeelliseks hoitaa.. ihan kaiholla vieläkin miettii niitä ihania eläimiä mutta ei ne ikuisesti elä.. surullista se on, mutta onneksi niistä jää ihanat muistot. :)

Pizza on uunissa, käyn vilkasemassa sitä. Niin leipomuksista, meillä keittiön herra olen minä joten mies ei paljon niissä puuhissa ole mukana. Tykkään tehdä ja on nyt olluki ihanaa kun on aikaa laittaa ruokaa, makeita tulee tosin vähemmän tehtyä kun niitä ei mene (ollaan karkkihiiriä, muut leivonnaiset ei niinkään uppoa). Mutta vieraita varten jotain täytyy tehdä, kunhan nyt vain tiedän mitä...

Pitää kurkkia illemmalla mitä kaikkea täällä tapahtuu, nyt pizzan vahtimiseen ja kohta syödään lapsosten kanssa iltaruoka.


 
Teebirdille ja emmylle jaksamisia (ja toki kaikille muillekkin voimia tarvitseville).

Ellen ihan väärin muista niin ristiäisissä laulettiin kaksi virttä, en osaa kyllä sanoa onko se jokin pakollinen määrää.

Emmy luultavammin käynnistäminen riippuu vauvan voinnista. Mulla ollut sekä että tilanteita. Esikoisesta jäin heti käynnistykseen kun mun verenpaineet oli aika hurjissa lukemissa siellä kontrollissa ja kakkosesta taasen passitettiin kotio odottelemaan kun vointi sekä mulla että vauvalla oli hyvät. Muistaakseni sitten muutaman päivän päähän annettiin uusi aika, jolloin jäin sitten prenalle kypsyttelyyn. Kahden seuraavan kohdalla tuo käynnistyspäivä onkin sitten annettu jo reilu viikko etukäteen kontrollikäynnillä (käynnistetty siis ennen l.a:ta), joten niinä kertoina tiesin sille tielle jääväni heti suoraan.

minea kyseli sairaalakassista. En ole pakannut. Vauvan kotiintulovaatteet laitoin kyllä jo valmiiksi toppapuvun sisälle. Vähän kyllä olen hamstrannut tavaroita jo valmiiksi kaappeihin. Pikkupulloja pesuaineita ja toisen hammastahnanmm. ostin, mutta pakkauksen ajattelin tehdä vasta sitten varsinaisena lähtöhetkenä tai jos käynnistykseen päädytään niin sitten edellisenä iltana.

Aika jännää muuten huomata miten ajatukset kääntyy väkisinkin tulevaan nyt kun tuli tuo maaginen 37 viikkoa täyteen. Piti mm. tänään kaupungille lähtiessä vaihtaa sävysävyyn alusvaatteet päälle ja neuvolakortinkin otin laukkuuni mukaan varmaan ekaa kertaa tämän raskauden aikana :LOL: . Että kaipa sitä vähitellen on pakko uskoa, että enää puhutaan viikoista eikä kuukausista ennen vauvan syntymää =) .

Nyt jatkamaan kotihommia. Ei käy kyllä aika pitkäksi kun nuo kaksi nuorinta luuhaavat täällä nykyisin kaikenpäivää levittelemässä lelujaan ympäri torppaa, hermot meinaa niiden kanssa välillä mennä :kieh: .

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti :wave:

:heart: Anni :heart:
 
Emmy, mulla myös on sellainen kipeä kohta masussa mutta luulen että se on ihan vaan siitä että vaavi puskee kovalla voimalla pyllyään aina siitä samasta kohdasta (mitä nyt joskus eksyy toisellekin puolelle :p), mutta kannattaa toki kysyä neuvolasta jos mietityttää.

Tänään oon ollut kunnon hormonihirviö. Oon tosi kiukkuinen (voi mies parkaa..) ja itku tulee vähän väliä ilman mitään syytä. Pitäsköhän sulkeutua makkariin loppuillaksi vaikka lukemaan kunhan saan koiran lenkitttyä. Ei musta varmaan iltaseuraksi ole, mokoma monsteri :kieh:

Minea, sairaalakassi on täällä ihan vaiheessa. Kassi on kyllä esillä ja tein listan mutta taitaa vaan pari hassua tavaraa olla laukussa. 39+4 on nyt siis viikkoja. Hygieniatavarat menee varmaan kassiin viimeisenä kun ovat käytössä vielä.
 
ihana lukea että muillakin alkaa usko loppumaan että vauva ikinä syntyisi. Musta tuntuu että juhannuksenakin vielä odottelen... puuh... No joo, eihän se laskettuaika ole kun vasta maanantaina, niin ei tässä vielä olla edes sitä ylitetty. Eli yritän pitää pääni kiinni |O

Mitäs jos Emmy lähdettäis yhdessä sinne Jorviin nyt viikonloppuna synnyttämään? :)
Eikös viikonloppuna ole täysikuu niin se kuulemma voisi auttaa.

Yhden kipeän supistuksen kokeilin eilen kaupassa ja olin jo ihan onnen kukkuloilla että josko se nyt lähtisi tulemaan. Ja pa***t jäi siihen yhteen se supistus. Välillä tulee noita harkkareita, mutta vaan se yksi ettei tässä mitään edes voi harkita kellottavansa.

ARGH! Johan on valituksen täyteistä tekstiä...

 
Iltaa!

Talous asioista oli puhetta jo aiemmin, mut en muistanu kommentoida... Eli siis en pidä mtn kirjanpitoa menoista (pitäis kyl...) mutta esim. ruokaan ei meillä mene kun sen 100?/vko. Oon oppinu tinkii aika paljosta, plus sit et teen aina kerralla isomman satsin ruokaa mitä sit syödään väh. kaks pvää. Mutta siis tuohon 100 on laskettu kaikki ruoat, pesuaineet, vaipat yms...

Sefille voimia ja jaksamista :hug:

TeeBirdille sympatiat!

Minea mä en ole pakannu sairaalakassia, enkä taida jaksaa paljon pakkailla vielä... vauvan kotiintulo vaatteet ajattelin laittaa valmiiks, se kun ei iso homma ole.
Sairaalakassin pakkaan vast sit mukaan sairaalaan kun on se aika sinne. Kyllä tämä tiitiäinen siihen asti ihan varmasti sisällä pysyy!

Peloista synnytyksessä oli puhetta... Mä pelkään vaan sitä etten taaskaan saa mtn kivun lievityksiä! En ole juurikaan ajatellu sitä et jos synnytys pitkittyy tai jos vauvalle tapahtuu jotain tms... No sitä joo oon miettiny et entä jos vauva tosiaan on liian kauan tulossa, et jos en saa lievityksiä niin en ala ponnistaa ja sit vauva kärsii hapenpuutteesta jne...

Nyt on mentävä laittaa tuota jälkikasvua nukkumaan!

Mrs O







 
Voi harmi, mä jo ajattelin, että emmy olisi päässyt hommiin... :) Mulla on muuten myös ajoittain tosi kipeä kohta ylävatsassa, kun neiti on koko päivän samassa asennossa ja painaa siihen.

Täällä on jo hivenen lupaavia merkkejä: vauva vaisu, limatulppaa tulee (ihan pikkuisen), ja semikipeitä supistuksia riittää. Ei todellakaan mitään synnytyssuppareita, mutta onpahan edes jotain. Tuskin tästä mihinkään häivyn vuorokauden sisällä, mutta nyt sentään jo tuntuu, että ehkä tämä voisi "itsestään" tajuta syntyä jossain vaiheessa...

Käynnistyksestä kyselin tutulta, ja hän sanoi, ettei ainakaan täällä pk-seudun sairaaloissa ihan kevyesti käynnistellä, jos vointi vaan sallii ylimenevät päivät. Että hyvin voi se ~41+4 tarkastus jäädä vasta käynniksi, ja käynnistys saatetaan aloittaa vasta 42+. Jee, saatan siis pyöriä täällä odotuspuolella vielä kahden viikon päästäkin :headwall:

Tuttiritari edelleen 40+1
 
Jeh, meillä olikin sitten kakkarallia enemmänkin :LOL: Pienempi tyttönen teki kakkaa oikein urakalla ;) No, hyvä että vatsa toimii ja noilla ruokahaluilla varmasti kakkaa tuleekin.

Noita kummityttöjä on mukava kyllä hoitaa kun molemmat on niin kilttejä :) :) Tulispa meidänkin toukasta sitten samanlainen kiltti tapaus.

Jep, vointeja kaikille ja tsemppihalit niille jotka jo tuskailee että millon tämä homma lähtee käyntiin.. ajatelkaa, ei ole enää kuitenkaan pitkä aika, päivistä tai maks viikoista on kuitenkin kysymys. Vastahan sitä odoteltiin että 12 vkoa tulee täyteen ;)

 
Lara83
Onko kenelläkään kokemusta liitoskivuista? :attn:

Mulla on nyt koko illan tullut sellaisia teräviä vihlaisuja nivusiin. Kävellessä lähti jalka alta kun niin ärhäkästi vihlaisi... Ihan kauheeta, toivottavasti ei kestä loppuun asti :( Näitä on nyt tullut aamusta asti mutta nyt oikein yltyi illalla, ihan kuin sähköiskuja tulisi. Nyt saa kyllä mies hoitaa esikoisen ulkoilut siihen asti kun tää syntyy.

Äh, mä menen kuumaan suihkuun, ehkä se helpottaa kun hartiatkin on ihan jumissa.

:wave:
 
Liitoskipuja on ollut mulla ihan muutama vain, jos ne nyt niitä sitten ovat olleet, mutta kyllä pari semmosta sähäkkää perse penkkiin takasin sähkäriä on tullut ja vähään aikaan ei ole voinu edes liikkua kun on kiusannu.

Jep, nyt sain huudettua aventin pumpun huutiksesta itelleni, eli sekin on nyt hoidossa. Vielä kun sais sen hoitolaukun niin hyvä juttu. Niissä laukuissa tulee yleensä kiva hoitoalusta, onko teillä semmoset käytössä kun olette liikkeellä jossain? Toisaalta käyhän pyyhekin alusesta mutta monissa paikoissa (esim jumbo) lasten hoitotilat on niin rähmäset että pyyhe pitäs melkeen desinfioida käytön jälkeen... ne aluset on kuitenkin usein semmosta materiaalia että helppo pitää puhtaina. (kai).

Jep, täytyy patistella miestä laittamaan sauna päälle, pitää nyt saunoa joka ilta kun kohta on varmaan muutama viikko pannassa koko saunominen..
 
kumikamelijuu sovitaan vaan, että lähdetään synnyttämään viikonloppuna!! Huomenna ois ihan hyvä päivä.

vitsi musta tuntuu että maha repeää tosta navan ympäriltä, ottaa raskausarvet varmaan jonkun loppukirin, että huomenna aamulla kauheat merkit mahassa. Ei ne mua haittaa, onpahan merkit raskaudesta, mutta kun sattuu, niin hirveästi.

Täällä taas koko ilta tullut suppareita, saunassa käyty ja peittoja vois illalla vähän heilutetta, jos neiti vihdoin tajuaisi tuolta yksiöstä ulos tulla.

Pk-seudun käynnistyksistä, mä en kyllä mitenkään tule kestämään, että tämä menee yli 42 viikon, mun pää on jo niin hajalla, ja hengittäminen on vaikeaa, enhän mä kohta jaksa hoitaa koko lasta kun olen sitten jo niin väsy.

Olo on taas ihan kamalan levoton, en pystynyt sohvallakaan telkkaria katsella kun ei vain pysy paikoillaan. En vain nyt keksi mitään tekemistä...

onpas taas vali vali...

Emmy ja prinsessa 40+5
 
mmmmhhh :p noitahan pitää kokeilla, onneks on kekkereitä tulossa kun on vauvan syntymä, nimäiset, omat syntkät ja häätkin vielä... se mariannen kakkukin näytti aika hyvälle. Puhumattakaan niistä pätkismuffinseista. Saapahan sitten tuhottua osan noista karkeistakin ;) ...ja syötän niitä kavereille ja tutuille ettei kaikki ole omassa vyötärössä sit ;)

Niistä tulojen ja menojen tsekkaamisesta... meillä on sinällään tehty plääni että mä maksan muut menot ja mies talon lainat. Aika ajoin aina katsotaan (kerran vuodessa) että mitä menoja on, mutta mun omat opintolainat ja luottokorttilaskut ja muut menot on kyllä ruokottomia... olen ihan Aku Ankka rahan käytössä, en osaa säästää. Onneks mies on taas säästäväisempi ja hällä on aina jemmassa jos tulee yllärimenoja. Tiedän kyllä että monessa kohtaa voitaisiin säästää, ruuan osalta olen nyt tarkempi ollutkin. Yhteen aikaan tuntu että joka viikko menee ruokaa säkkitolkulla roskiin kun ei kuitenkaan syö. Ja siideriä jos juo, vaikka vaan pari tölkkiä saunan päälle viikossa niin sekin on kuukaudessa yli 20 eskoa ylimääräistä. Lehtitilaukset ym olen nyt karsinu minimiin, peruin muutamia lehtiä kun ajattelin että säästän siinäkin. Ja hiuksia olen nyt värjännyt kotona, joskaan sitä en kokoajan aio tehdä - se on mun hemmottelua. Mutta mihinkään superpiheilyyn ei meillä aihetta onneks ole, jos jäisi hoitovapaalle niin tilanne olis kyllä ihan toinen.

Pitänee koittaa töllöttää vähän telkkaria, saas nähdä mikä ryysis synnäreillä on nyt vkl kun on se täysikuu ;)
Mä voin suosiolla odottaa nyt siihen ens viikkoon, ei ole montaa päivää... (kääks)
 
kiitos runttipulla. Kyllähän se sieltä ulos tulee, eihän sinne kukaan ole jäänyt. mutta on se odottavan aika vain niin pitkä.

Ei pysty nukkumaankaan menemään kun on niin levoton olo.

emmy ja prinsessa 40+5
 

Yhteistyössä