TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

tuulialle PALJON ONNEA tytöstä!!! :flower: :heart:

emos pikaista paranemista sinne!!!

flunssaisille myös paranemistoivotukset....ei kivaa,jos synnyttää täytyy kipeenä :kieh:

Aminohappo ei kuulosta nipottamiselta :) laita ihmeessä palautetta menemään,sitä vartenhan se mahdollisuus on et toiveita saa laittaa ;)

Tylsyys on tuttu kaveri tääläkin välillä,mut ei tää oo mitään verrattuna siihen millasta oli esikon odotusaikana |O sillon vasta olikin tylsää kun aika mateli ja sai kaikki tehä rauhassa. nyt on nuo pojat jokka kyl pitää kiireisenä,mut mua ei vaan mikään huvita :ashamed: en jaksais mitään eikä edes kiinnosta mikään!!

Oon kans sairaalakassia sen verran nyt pakkaillut et vauvan vaatteet on valmiina ja itellekki katoin jotkut rentut. ei vaan taho olla housuja...mitkä sitä uskaltaa ottaa mukaan että ne varmasti mahtuu päälle :eek: löysin sit kuitenkin yhet mustat joissa sopivasti löysä vyötärö...ne mahtuu nytki päälle niin mahtuu varmasti sit synnytyksen jälkeenki :D
mut ei tosiaan voi hammasharjaa jne. muita hygieniatarvikkeita viel kassiin survoa kun niitä tarvii päivittäin. ja utskin täs lähtö tulee viel pariin viikkoon.

Olo on muuten hyvä ja supistuksia ei kyl pahemmin oo....mut tää maha alkaa olla raskas ja olo on nii taipumaton niin sen takia mulla on mieli ihan maassa,mikään ei huvita ja mitään en jaksas tehä . odottaa jo kovasti sitä normaalia olotilaa et saa lelut lattioilta kerättyä vaivattomasti,sukkien ja kenkien laitto jne. muukin sujuu helpommin kun ei oo tiiliskivipalloa edessä :D

et eipä tänne ihmeempiä....päiviä laskeskellen eteenpäin :LOL:

mmamaa 37+4
 
Onnea Tuulia tytöstä!!!! :flower:
Kuinka ihmeessä niin nopeasti kävi???????

Mun oli tarkotus mennä tänään terkkarin päivystykseen pyytään apua ja lääkettä tähän tuskaan... Siellä oli jonossa 25 ennen mua.. et en sit jääny. Täytyy höyryhengitellä..

Mä synnytin esikoisen luomuna; 48 tuntia kesti.. Nyt aion ottaa epiduraalin. Olen ollut yhden ystävän doulana, ja oli aivan ihana synnytys kun sai epiduraalin.

Sisi ja poika 38
 
Pakko tulla tännekin infoa laittamaan, että kellottelen tässä supistuksia... täytyy varmaan kohta lähteä terkkariin näytille ja tilata ambulanssia, jos eivät lopu pian... Toivottavasti ei tule turha reissu!! Joten jos musta ei kuulu mitään niin olen mennyt, Anar voi tulla vaikka sitten kertomaan uutiset =)

Supistuksia myös muille niitä kaipaaville!! :wave:
-lappitar ja hippunen 38+5
 
Heissan!
Tuulialle isot :hug: ja onnea tytöntylleröstä! Pikainen synnytys ollut kyllä, kerrohan lisää kun vain ehdit ja jaksatte =)
Emos, keuhkokuume ei kuulosta yhtään toivottavalle jutulle just nyt... halit ja toipumiset sinne, onneksi antibiootti auttaa keuhkokuumeeseen kuitenkin.

Hei mikä juttu se lämpöpussi siis on? Vaunuissako sitä käytetään? Meillä on brion vaunut ja siinä pehmeä kantokoppa joka on mun mielestä aika topattu ja sit kun punkee vielä äippäpakkauksen makuupussin ja toppavaatteet ja villavermeet ym niin kai ne riitää...? Vai onko se joku juttu että on vielä lämpimämpi tai kätevämpi tms...?

Meillä on kans LG:n direct drive (olisko 7 kg) ja se on niiiin hyvä kone että en ikuna vaihtais pois. Ajastin on kätevä jos on paljon touhua (töissä ollessa aina laitoin illaksi yösähkölle pesemään) ja ohjelmia on paljon ja ääntä ei juurikaan lähde kyllä siitä. Ja se 30 min pesu on ainakin meillä aika paljon käytössä kun välillä on just joku tietty riepu saatava pestyä ja saa sillä nopsaan pestyä. Olen siis tykästynyt siihen ihan tosissaan :heart:

Mun flunssa on ihan arsesta, vaikka tämä ei ole edes pahinta mahdollista laatua. Kuumetta ei ole mutta pää on kuin tonnin painava kuulamöhkö. :| Tänään sentään sain aikaseks jotain, verokortit tilasin, peruutin pari lehteä ja askosta piti käydä olkkariin uus matto ja uudet peitot ja tyynyt meille kun oli niin hyvä tarjous. Ja olkkarin maalikin tuli ostettua, heti kun olo paranee niin alan huiskimaan maalia seiniin. =) Mietin että jostain pitäis kehitellä sabluuna tai kopsata kuvio, tekis mieli maalata seinälle semmonen "kirsikkapuu", eli muutama oksan kuvatus kukkineen... en tiedä osaanko mutta vois kokeilla jos sais jostain hyvän mallin.

Niin ja ammekin käytiin ostamassa =) Nyt olen sitten vailla enää sitä rintapumppua ja hoitolaukkua, mitkä ehtii myöhemminkin. Niin ja pieniä vaippoja varmaan pitää ostaa, tosin nekin kerkee kun on jo saatu pieniä muutamia, ykköstä ja kakkosta.

Galluppi: mitä vaippoja aiotte käyttää ja kokeneemmat konkarit, mitä käytitte ja aiotteko käytää samoja? Mun toiset kamut vannoo liberoon ja toiset pampersiin... itse tykästyin enemmän pampersin vaippoihin mutta en tiedä mikä sitten on hyvä. Ja onhan niitä muitakin merkkejä vielä =)

Jep, nyt pötkölleen - meidän kissaneiti vahtii mua koko ajan, oliskohan se merkki siitä että synnytys lähestyy kun vahtailee...
:whistle: :whistle: No, saas nähdä milloin tässä pääsee tositoimiin. Tänään on ollu ekaa kertaa semmonen päivä että todellakin on jo rassannu masu, on niin väsy ja huono olokin ollut että jo saisi neiti siirtyä meidän seuraan kunnolla tuolta kotelosta =)

 
Heippa, ja heti ensimmäiseksi tsemppiä Lappitarelle! Ihanaa, että edes joku pääsee kellottelemaan suppareita!

Mulla oli tänään neuvola, eikä taaskaan ollut mitään erikoista. Pää on kovin alhaalla, terkka muistutteli lähtemään sitten nopeasti sairaalaan synnytyksen alkaessa. Eikä th kokenut tarpeelliseksi varata enää ensi viikolle aikaa, mutta itse pyysin kuitenkin. En jaksa uskoa, että tämä tästä syntyisi... Tänään käytiin Ikeassakin, mutta vain kivuttomia supistuksia ja jomotusta kohdunsuulla seurasi. Lapsenvahti on viimeistä yötä kylässä, joten saisi nyt pikkulikka alkaa syntyä hyvin pian! Mikään muu ei haittaa synnytyksen odottelussa, kuin tuo lapsenvahtiongelma. Seuraavan kerran saadaan varma lapsenvahti 10.1., enkä usko, että välttämättä enää silloin on tarvetta... :whistle:

Niin ja onnea Tuulia!

Ihan outoa olla vielä yhdessä koossa, kun esikoisen odotus loppui niin nopeasti 38+4 (tai 38+6). En edes ehtinyt märehtiä viimeisiä viikkoja, kun jo menikin lapsivedet. Nyt on sitten jo viikon verran ollut aika raskas ja viimeisillään oleva olo, joten alkaa olla jo aika kaipuu päästä tositoimiin. Vielä jos täytyy herkästi lähteä näytille synnärille, niin johan tässä alkaa kuulostella ihan kaikkia merkkejä... Tuleekohan musta ihan hysteerinen loppuajaksi?!

Tuttiritari 39+1
 
Roikun täälä nyt koko illan kun pojat nukkuu :D

vaippaGalluppiin vastaan että mä ostin Liberoita tälle vauvallekki....ne on ollut meidän pojilla käytös ja on ollu parhaimpia. pamppersseja oon joskus kokeillut ja hätävarana niitä ollu,mut ne ei oikein mallaa meidän pojille. päätin sit pysyä suosiolla samassa merkissä tälläki kertaa. toki voi joutua vaihtamaan jos tää tulokas onki eri mallinen tai jotain,mut kokeilen nyt tota liberoa tällekki...tuttu ja turvallinen :D muumeja oon kans kokeillut...esikolle ei sopinu mut kuopukselle ne kävi vauvana hyvin ja taisin niitäki ostaa,oli edullisempia ;)
 
Vaippagalluppiin vauvalle on ostettuna sekä liberoita etä pamperseja.. Kuopuksella on tällä hetkellä käytössä päivällä pampersit ja yöllä lidlin vaipat. Nuo lidlin vaipat on ehdottomasti suositeltavia vaippoja (ja vieläpä edullisia) eli kannattaa kokeilla :D Mutta tosiaan paljon vaikuttaa vauvan ruumiinrakenne siihen mikä vaippa on hyvä..
 
Ihan ekana Lappitaralle onnea matkaan, vaikka tuskin enää olet tätä lukemassa.

Emokselle pikaista paranemista ja Tuulialle onnea tyttärestä :heart: :heart: .

Meillä on käytetty alussa sekä pampersin että liberon vaippoja ja sitten myöhemmin olen käyttänyt noita Lidlin vaippoja kun vauvan kilot ovat siihen riittäneet.

Tein tänään vähän hankintoja vauvalle. Löysin alesta masukille toppapuvun, hatun ja muutakin pitovaatetta -50% alennuksesta. Tutteja, puhdostuspyyhkeitä ja tuttipulloja tarttuin myös reissusta mukaan.

Minä tilasin juuri tuolta Vauvattaren nettisivuilta tuon Brin pehmeän kantokopan kun meidän Brion vaunuhin (Singit) sellaista ei tullut automaattisesti. Sitten tilasin sen jääkarhulämpöpussin, jota voi käyttää myös turvakaukalossa ja näillä meinasin sitten pärjätä pakkasilla vauvan nukkuessa ulkona.

Oma napa voi hyvin. Kävin pumpissa vähän huhkimassa ylimääräisiä höyryjä ulos ja tässä saunanpuhtoisena odottelen, että saadaan lapset nukkumaan ja sitten itsekkin kömmin kyllä pikapikaa iltapalan kautta sänkyyn sillä sen verran vetelä meinaa olo olla :LOL: .

Kaikille leppoisaa iltaa ja supistuksia niitä haluaville

:heart: Anni ja masu :heart:
 
29.12.2008 klo 20.08 näki uuden maailman pikkuinen neitonen, jolla painoa reilut 3200g ja pituutta huimat 48cm.

Palailen lukemaan ja kirjoittelemaan kunhan takapuoli kestää istumisen (ja eiköhän joku kuvakin profiiliin eksy ;) )

Janttu & Prinsessa 4vrk
 
Onnittelut Tuulia ja janttu!

Voimia kipeille, meillä yks flunssa käyty läpi ja siitä selvitty.

Aminohappo Mä toivon kyllä kans että lisämaitoa ja tuttia ei ihan heti anneta niinku esikoiselle. Mutta meillä sairaalapaperit piti palauttaa jo kesällä joten ei kai auta ku nokatusten vaan sanoa. Onko muilla sit joku erillinen paperi vielä mikä viedään sairaalaan? Todella teen nyt monta asiaa toisin ku viimeks että imetys lähtis kunnolla käyntiin. Jos jollain on mielessä jotain imetyksestä niin kertokaa ihmeessä, luen mielelläni!

Vaipoista Vauvalle on ostettu liberoa ja pampersia. Esikoinen käytti alkuun liberoa ja nyt sitte päivällä pampersia ja yöllä lidlin housuvaippaa. Synnärillä oli tarjolla tuota liberoa ja sillä kai aloimme sitä käyttää. Myöhemmin pampers oli parempi kun se vyötärö joustaa enemmän.

Kävin shoppailureissulla ja paikat on kipeät mut ei yhtään supistele. Ja saunoin oikein kunnolla. Seksiä ei enää tänään jaksa kokeilla. Ei kai auta ku sinne keskiviikkoon oottaa jos sitte käynnistetään. Enpä ois uskonu että yli menee.
 
jantulle ja tuulialle onnittelut tytöistä :flower:

mä oon kaikilla käyttäny ja käytän vieläki liberon vaippoja. pampersejaki on alus kokeiltu, mut tykkään enemmän liberoista. pampersit istuu kyl mun mielestä paremmin, mut liberoissa parempi imukyky.

mun vanha työkaveri sai tänään tytön. 38+0 oli viikkoja ja tytöllä oli kokoa huimat 4500g ja 55cm. mukavan kokonen.

lappitar onnea koitokseen(jos lähtö tulee) ja toivottavasti kerkeet ajoissa perille, ku teiltäki tuota matkaa on laitokselle.

mies meni just saunaa, tekis niin itekki mieli mennä, mut pitää odottaa et jälkivuoto loppuis kokonaan. välillä se näyttää loppuvan ku taas välillä vuotaa. rasittavaa. kävin just vuokraamassa leffan, ku ei tv:stäkää oikeen tuu mitää, mut taitaa mennä myöhälle sen kattominen ku ukko nyt vasta meni saunaan. noh ei voi mitään.

jaahas, tissittelyn aika. :wave:
 
Sairaalakassiin olen pakannut lähes kaiken. Ostin uuden dödön, hammasharjan ja tahnan ja laitoin vanhat kassiin. Sairaalasta ajattelin lähteä äitiyshousuilla jotka eivät enää mahdu jalkaan, mutta pari viikkoa sitten vielä menivät joten eiköhän ne mahdu kun kotiutuu. Esikoisesta tein sen virheen että otin mukaan muka isot normaali housut (oli siis reilut ennen raskautta) ja olipa vaikeaa saada niitä jalkaan. Kun istuin autoonkin niin tuntuu että housut ratkeaa ja itellä painoi vyötärökuminauha mahaa. Näiltä kahdelta olenkin sitten lähtenyt kotiin äitiyshousuissa tai muissa housuissa jotka mahtui lähes raskauden loppuun asti.

Vaipoiksi ostin Liberoita. Käytin niitä tuon kuopuksenki kanssa niin jotenki "vanhasta tottumuksesta" kai. Jos ei passaa niin pitää sit ostaa muuta.

Tuttia ja pulloa saavat sairaalassa antaa jos sille on tarvetta. Aion opettaa muutenkin tutille joten sillä ei väliä. Imemään on onneksi kaikki oppineet vaikka pulloa oisivat saaneetkin. Kuopuksen kanssa kätilö käski antaa kerran pulloa että tulis pitempi imetysväli ja maito nousis silleen paremmin/nopeammin kunnolla rintoihin.

Voimia flunssan ja muiden sairauksien kourissa oleville! Pikaista paranemista!
 
Huomenta,

:heart: Onnea Janttu tytöstä :heart:

Lappitar taisi päästä tositoimiin.

Sairaalakassia en pakkaa kun vasta juuri ennen lähtöä. Lähes kaikki sinne kuuluvat tavarat ovat käytössä ja luotan siihen, että niin kiire lähdöstä ei tule, ettenkö pakkaamista sitä ennen ehtisi tekemään :LOL: .

Tuttia ja pulloa saa mun puolestani antaa sairaalassa. Mulla maito nousee vasta kotosalla (yl 4-5 päivää synnytyksen jälkeen) ja lapsilla on ollut tuota kellastumistaipumusta, niin lisämaitoa turvaa sen, ettei pääse noi bilirubiinit nousemaan/paino laskemaan liikaa. Ainakaan tähän mennessä ei kumpikaan ole meidän lasten imetystä haitannut ja tutistakin on lapset vierottuneet ihan sujuvasti tuossa yksivuotispäivän kieppeillä.

Toiveita/palutetta kannattaa sairaalassa ilmaista ilmanmuuta rohkeasti. Itsekkin aion kyllä pitää pääni/linjani OMAN vauvani kanssa oli kätilöt sitten mitä mieltä tahansa, sen veraan kovaluu olen näissä hommissa :kieh: :kieh: .

Flunssaisille kovasti paranemisia. Koputan täällä puuta, että meidän porukka ei enää ennen vauvan syntymää mitään tautia itselleen nappaisi, varsinkin kun muutama viimeinen kuukausi on sillä saralla ollutkin varsin rauhallista.

Oma ( . ). Yö meni ihan ok. Heräsin kyllä taas ärsyttävästi vessaan vähän kuuden jälkeen ja siitä asti olen ylhäällä ollut. Unille simahdin kuitenkin onneksi jo yhdentoista maissa, joten seitsemän tuntia yhtäjaksoista unta on takana ja se mulle varsin normaali/riittävä määrä. Tänään olisi tiedossa töitä, yhden jumpan olen menossa ohjaamaan. Muuten päivä on sujuukin siivouksen merkeissä.

Nyt aamukahvin keittoon saa vähitellen muukin perhe vääntäytyä mun seurakseni ylös sängyistään.

Leppoisaa lauantaita kaikille :wave:

:heart: Anni ja masu 36+1 :heart:
 
Onnea TUULIA JA JANTTU :flower: voi kun jo sais nyytin itellekkin !vaipoista sen verran et tulee ostettua aika paljon niitä mitkä on tarjouksessa mut liberot kyl on mun mielestä imukykyisempiä kuin pamperssit mut ne on tosiaa taas joustavampia..eli saas nähä mitä tulee käyttämään :/ Minulla myös lähtee maito niin hitaasti nousemaan et saa ihan pulloa käyttää ja tutille opetan tämän !!olinhan edelliselle melkein kaks vuotta tutti enkä sitä aio olla enää =) Ei kyllä oppinut millään tutille vaikka muut lapset on oppinut toiset enempi kuin toiset..Meillä on ihana toi nuorimmainen ku siitä on tullu oikeen kunnolla isin poika nyt kun en jaksa hääriä ja nostella sitä..se on koko ajan isin kintussa =) Saas nähä miten sitten käy kun vauva tulee .mei08 tässä ollaan samanpäiväset vähä samoissa menossa kun ei täälläkään mitään tunnu tapahtuvan :/ mulla on on siis maanantaina sairaalaan meno ja neuvola sanokin et mene laukkus kans ja sillä mielellä et sinne jään kunnes jotain tapahtuu ja toivon mukaan sisälle otetaan ja käynnistetään !!Tuli noista yöllisistä vessakäynneistä mieleen et siinäkin huomaa et vauva on vielä ylhäällä kun ei minun tarvi öisin siel rampata ..Nyt kahvia juomaan :wave:
 
Se niistä tositoimista...täällä vaan edelleen :headwall: Heti kun aloin oikeesti seuraamaan niitä supistuksia niin silloinhan ne hiipui... :kieh: Yöllä muutama tuli mutta nukuin kuitenkin ihan ok... nyt aamullakin sama meno jatkuu, taitaa vaan paikat kypsyä. Onneksi en lähtenyt!! :eek: Nyt oisin ihan turhaan siellä kaukana ja lähettäisivät mut kotiin tyhjin käsin :headwall:

Eli jatketaan odotusta, kiitos tsemppitoivotuksista kaikille! Kyllä niitä vielä tarvitaan josssain vaiheessa... :whistle:

-lappitar ja hippunen 38+6
 

Yhteistyössä