TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

Tervehdys :wave:
Täällä malttamattomana odottelen niitä uusia kulkupelejä. Oli myyjä tänään laittanut tulemaan ne matkahuollon kautta joten viimeistään perjantaina pääsee niitä testaamaan. Kaksi viikkoa (no joo..ja päivä..) puoliväliin raskautta ja rakenneultraan..miten tuntuu että aika taas matelee|O
Tuosta raskauden kertomisesta sukulaisille.. kyllä minuakin arvelutti kertoa omalle isälle asiasta, mutta ihan hyvin tuo kuitenkin asian otti. Edellisen kohdalla oli hieman "varautunut".. Äidilleni en ole asiaa vielä kertonut, mutta huomenna asia valkenee hänellekin kun sisko "lipsauttaa" uutisen. Saa nähdä ottaako yhteyttä missä vaiheessa..Meillä on äidin kanssa asialliset ja hieman viileät välit, syystä jota en oikein itsekään tiedä :eek: Mutta äitini tuntien hän ei ainakaan hypi ilosta, hänen mielestään kun kaksi lasta on riittävä määrä...

Noista liitoskivuista.. Minulla niitä on ollut näissä muissa raskauksissa paitsi esikoista odottaessa. Nyt jo huomaa että esim. sängyssä kun kääntää kylkeä niin jo rutisee ja paukkuu tuo häpyliitoksen seutu. Kipuja ei vielä onneksi ole mutta ilkeän kuuloista tuo pauke ja rutina :kieh: ja se todellakin tulee tuosta liitoksesta :LOL: Kaksosia odottaessa ei tahtonut tulla housujen jalkaan laittamisesta mitään kun teki niin kipeää tuo jalan nostaminen saa nähdä miten nyt kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa..
Olipas taas hyvin omanapainen kirjoitus :ashamed:

MaMa ja junnu 17+6

Martzu87 täällä yksi joka aika monesti vielä iltaisin varsinkin kärsii pahoinvoinista ja viikkoja alkaa olla jo 19. Esikoiselta tähän aikaan olin jo elämäni kunnossa mutta nyt ei loppua näy. Esikoista odottaessa oltiin Thaimaassa 2 vk juuri rankimman pahoinvoinnin aikaan. Lentomatka oli kauhea ja siellä kuumuus ja kosteus ja kaikki hajut ja ruuat ja likaiset paikat, huh huh. Silti se reissu varmaankin kohensi oloa, täällä olisin ollut ihan puolikuollut.
Nyt pukkaa flunssaa päälle, korva ja kurkku kipeä. Taitaa kylpyläreissu jäädä toiseen kertaan.

Ja minusta on myös raskausaikana tullut vieläkin itkuherkempi. Tosin esikoisen syntyessä ja sen jälkeen olen muuttunut muutenkin tosi herkäksi, varsinkin lapsiin kohdistuvan vääryyden otan raskaasti. Jotenkin sitä ennen lasta oli pinnallisempi. Viimeksi oli nolo tilanne kun itku meinasi tulla kun oli niin hyvä taikuri jota pojan kanssa olimme katsomassa. Piti katsoa pitkin seiniä ettei tule itku, on se kummallista :LOL:

Liittyisin erittäin mielelläni mukaan tänne, jos vain mukaan mahtuu...? =)
Olen 19 ja odottelen tässä esikoista syntyväksi 10.1 yhdessä avopuolisoni kanssa. Pelkoja on vaikka muille jakaa, etenkin nyt kun kaaduin töissä, meinaan sätkyn saada kaikenlaisista kivuista. :/

Pitkään olen jo tätä palstaa seuraillut, mutta odottanut koko ajan et raskaus etenisi, et milloin sitä uskaltaisi "virallisesti" olla raskaana!
Elikkäs, jos miut mukaan huolitte, niin lisäilkää listaan,itse en sitä edes osaisi. Synnytys saikku mulla olis tuo PKKS.

Tervetuloa mukaan mörtsykkä! :wave:

Huh huh, sain ensimmäiseen kertaan maalattua pojan tulevan huoneen. Ihme ettei supistuksia ole tullut eikä mitään kipua mahaan liittyen. Kädet ja hartiat on kyllä ymmärrettävästä syystä kipeet ja jalat jatkuvan tuolille nousun ja alastulon seurauksena. Vitsit ku sitä on niin huono kuntoinen ku ei oo urheillu kuukausiin pätkän vertaa :headwall: .

Suihkuun kai sitä pitää lähtee että saa taas aamulla hikoilla ja sotkee ittensä maaliin :D .

Johjo 16+2

Huomenta kaikille :wave:

sasha80 Liikkuessa ei tunnu tuo häntäluu, ainoastaan pystyasennossa istuminen tekee tämän puutuvan olon. Sohvalla ei esim. tule tätä ollenkaan, pahin tuntuu olevan työtuoli. Jippii, kuitenkin vielä 4 kk ennen kuin pääsee kotiin.

Miulla on sellainen työ, että ennen kuin voin lähteä pois, miun pitää 3 kk perehdyttää seuraajaan miulla olleisiin asiakkuuksiin. Uusi hahmo on rekrytoitu ja kaikella kunnioituksella se on joku yli viisikymppinen täti, joka ei tällaisena ole tehnyt tätä työtä. Jonkinlaista kokemusta on, mutta ei mikään super-osaaja. Minuu väsyttää jo etukäteen paasata 3 kuukautta 40h/vko, jos se ei rupee sujumaan. On nimittäin vastaavasta tilanteesta pikkuisen huonoja kokemuksia, n. 50-v. täti tuli meille töihin ja piti olla uusi ykkösnyrkki ja 1/2 vuodessa se on ajanut meidät kaikki ihan hulluuden partaalle kun ei osaa edes exceliä käyttää ja meillä pitäisi olla aika tietokonetta pelkäämätön.
Toivokaa miun kanssa, että olen täysin väärässä ja joudun syömään kaikki sanani. :headwall:

huomenia kaikille

tänään viettelen vapaa päivää, lapset vein hoitoon hetkeks, ajattelin siivota rauhassa koko kämpän ja jos vielä huvittais tehdä inventaario lasten vaatekaappiin, se on niin täynnä vaatteita, et otan pienet ihan suosiolla pois. lakanat oon saanu jo vaihdettua, sit piti tulla koneelle käymään, noh pian taas jatkamaan.

anne-81 kirjottelit noista sydänäänistä. mun milestä sanotaan että tytöllä on korkeemmat sydänäänet kun pojilla. itellä kaks poikaa ja kummallaki ollu noin 120-130. mutta vauvan syke lyö nopeemmin alkuraskaudessa, elikä raskauden edetessä sykekki tasottuu( eli mitä pienempi sikiö on niin nopeemmat sydänäänet). mut eihän nuo aina välttämättä pidä paikkaansa, et onko nopeet vai hitaammat ja kumpiko tulis.

huomenna on sit se rakenneultra. nyt on sellanen fiilis että tekis mieli kysyy kumpi tulee, mutta yritän pitää pääni, koska kuopuksella kävin kattomas yksityisellä kumpi on ja enää en halu tehä sitä virhettä. tosin olihan se helpompi varautua etukäteen ku tiesi kumpi tulee. mut kivempi on se jännitys synnytyksen jälkeen ku kätilö sanoo kumpi tulee.

juup, mutta voisin jatkaa siivoilua niin ehtii vielä takas koneelle ennen ku pojat haen hoidosta.

Äitiyslomasta Mä jään varhennetulle, eli 18.11 :D En todellakaan jaksa olla yhtään pidempään töissä ja mielummin oon sit äippälomalla kun sairaslomalla. Minun työ on autolla ajoa, rappukäytävissä ravaamista, jonkin verran nosteluakin. Vanhusten saunotuksia ja suihkutuksia jne.. kotihoidossa siis työskentelen.

Mä en oo liikkunut plussaamisen jälkeen yhtään :ashamed: Mitä nyt töissä saan jonkin verran liikuntaa. Pakko olis alkaa edes pientä lenkkiä vetämään. Mulla tuota painoa on ihan omiks tarpeiks jo ennestään, että ei tarviis kyllä montaa kiloa tässä raskaudessa nousta. Nyt on noussu tähän mennessä onneks vaan 600g.

Mun pitäis alkaa neidin huone siivota, se on kun kaatopaikka... Ja vaatekaapit pitäis myös laittaa järjestykseen. Ja marjoja jos alkais pikkuhiljaa keräämään ja mehustamaan...

Huomenta :wave:

Sykkeestä sen verran että ehkä niiden perusteella ei kannata lähteä ostelemään vaaleanpunaisia tai -sinisiä vaatteita :D Meidän nuorimmaisella sykkeet oli aina 120-130 ja niihän sieltä typykkä tuli, kylläkin rauhallinen sellainen. Että en tiedä olisiko sillä luonteella ollut merkitystä että sykkeet oli niin matalat.

Äitiyslomasta minähän olen nyt opiskelija joten aloitan normaalisti äitiysloman 30 päivää ennen la. Työelämässä ollessa aloitin äitiysloman normaalisti, sillä mielummin olin loppuajasta sairaslomalla kuin että kulutin äitiysloma/vanhempainloma päiviä. Taloudellisesti kun siinä sairaslomassa ei menettänyt mitään ja sitten taas sai olla kotona päivärahoilla vauvan kanssa pidempään :D

Auttakaahan nyt minua.. Olen tässä pähkäillyt että pitäisikö ostaa tuplarattaat vai ei. Meillä tulee näille kahdelle nuorimmaiselle ikäeroa 1v2kk. Mieheni on työkyvyttömyyseläkkeellä joten meitä on kaksi vaunuja ja rattaita työntämässä, eli kummallekin omansa :D Mutta luuletteko että tuplarattailla olisi käyttöä vai olisiko ne lähinnä "nurkan täytteenä"? Minulta löytyy kyllä vanhat kaksosilta jääneet tuplarattaat joissa on yhteinen selkänoja eikä niissä saa selkänojaa makuuasentoon eli on tarkoitettu jo hieman isommille lapsille...

MaMa ja junnu 18+0 :D

Tulin pikaisesti vaan vilkaseen. Sain toiseen kertaan maalattua pojan huoneen. Kohta pääsee laittaan listat ja kasaan parvisänkyä.

MaMa74: Noin pienellä ikäerolla hommaisin ehdottomasti tuplarattaat. Oletteko välttämättä aina miehen kanssa yhdessä kuitenkaan lasten kanssa liikenteessä. Meillä oli ikäero vähän vajaa 1v11kk ja käytettiin niitä aluksi ahkerasti ja vielä esim. kaupungilla ollessa kun lapset oli melkein 2 ja 4v. Poika on aina ollu laiska käveleen, mut kaupoissa lähteny omille teille. Vaunuihin sai vyöllä kiinni niin pysy paikallaan. Meillä oli isoilla pyörillä varustetut matkarattaat. Ne mahtu helposti peräkonttiin, mutta sai käytyä lenkilläkin mikään himolenkkeilijä kun en ole koskaan ollut. Jos kunnon lenkillä kävin niin sit yksin ku mies oli kotona hoitomassa lapsia. Tupla matkarattaita on esim. huuto.netissä ihan muutamalla kympillä myytävänä.

Johjo 16+3

mama74 mä ostaisin myös tuplat, tosin varmasti käytettynä, jos jääkin käyttämättä

äitiyslomasta oon kans loppuun asti töis ja jos ei pysty oleen niin sairaslomalle mielummin jään ku varhennetulle äippälomalle, en nää siinä mitää hyötyä jäädä aikasemmin älomalle ku voi saikullaki olla ja siitä saa rahaaki. jos varhennetulle jää niin se raha ei tuu yhtää aikasemmin, samana päivänä tulee ku jäis sen 30pvä ennen, eli päivä ennen laskettua aikaa, ja just ku se on sit loppu päästä lomaa pois niin mielummin 30pvää ennen jään pois. yritän kyllä olla viimeseen asti töissä, mulle sopis vaik et ku loma alkaa niin tekisin vieläki töitä, ja teen kyllä jos vointi sallii ja pomo antaa :D maksaako teillä työpaikka ekat 3kk palkkaa äippärahan sijasta? ite oon kaupungin palveluksessa niin kaupunki myös maksaa sen ekat 3kk palkkaa, käy mulle ihan hyvin. toisaalta se ei sillai kyl rahallisesti paljo auta, ku ei palkaa oo niin paljoo isompi ku ekat äippärahat ku niissä on korotukset.

juu-u,kämppä on puunattu. kauppaan pitäis vielä mennä, mut ruoka on vielä uunissa niin ei viitti vielä mennä.no ainaki on aikaa vähä surffailla nyt.

Äippälomasta vielä sen verran, että mulla jää sitten kun äitysloma loppuu, niin 30 lomapäivää pidettäväksi, eli ihan sama jäädä varhennetulle ja jatkaa sitten lomilla. Ja toinen juttu on se, että jos jään saikulle, tipun sille surkeen pienelle kelan sairauspäivärahalle, koska oon ollu jo alkuvuodesta yli 60 päivää sairaslomalla, kun sain Thaimaasta sen ihanan keuhkopöpön :x No anyway, voin jäädä vaikka kotihoidontuelle muutamaksi kuukaudeksi sitten äippäloman jälkeen. Ja jään kyllä sitten, kun töihin menen niin sille osittaiselle hoitovapaalle.

Heips!!
Olen jo jonkin aikaa lueskellu juttuja ja nyt uskaltaudun mukaan. Kolmatta odotellaan syntyväksi tammikuulla,tarkka LA on 15.1.09. Ite toivoisin 17.päivää, jotta sais mummille mojovan synttärilahjan.Aika näyttää miten käy. Synnäri on K-PKS,tuliko tuo oikein ku tarkoitan Kokkolan keskussairaalaa.Mä oon "käsi" näissä tietskajutuissa, en osaa ite ittiäni lisätä mihkää listaan.

Tervetuloa natikka ja mörtsykkä mukaan :wave:

No nyt tuli ne "uudet" kulkupelit tuolle nuorimmaiselle :D Kyllä niillä passaa lähteä ihmisten ilmoille. Saa sitten tämä uusi tulokas nuo emmaljungan yhdistelmät :) Ja pistin sitten huudon vetämään yksistä tupliksista huutikseen :D Vanhat emmaljungat mutta täysin samanlaiset kun oli tytöillä aikanaan joten olisi ainakin tutut kulkupelit :D Pakko oli tulla jakamaan tämäkin teidän kanssa :ashamed: Pitäisköhän keksiä jotain "järkevää" tekemistä etten jatkuvasti häiriköisi omilla jutuilla :whistle:

MaMa ja junnu 18+0

Moikka taas kaikille!

Kiitos Johjo uudesta pinosta!

Mulla kirjoittelu on ollu tosi vähässä, saati lukeminen! En ole koneella edes joutanu/jaksanu käymään, mitä nyt eilen pikaisesti pyörähdin... Eli siis, mulla onkin sit 6 sivua koluttavaa :whistle:

Ensimmäinen sivu käyty tosin läpi, joten alankin vastailee...

Mama74 Meille kävi typyn kans ihan sama homma kun neiti oli 10kk, just jouluna!! Neiti meinas ensin tukehtua maaoravien piilottamiin pähkinän kuoriin mitä tyttö oli löytäny. Saatiin ne pois suusta, ja neiti meni sit päikkäreille. Kun hän sit heräs niin keuhkot rohisi. Soitin lääkäriin ja pari pvää kuunneltiin rohinaa ja odoteltiin flunssaa. sitä ei kuitenkaan tullu niin ei muuta ku Oysiin, ja röntgenin kautta tähystykseen. Oikeasta keuhkoputkesta löytyikin sellainen aikuisen pikkurillin kynnen kokoinen terävä, kolmion mallinen pähkinän kuori! Ihmettelivät miten niin iso pala ei ollu saanu isompia vaurioita aikaan.

Johjo Mulla on neuvola vasta ens tiistaina. Odotankin sitä ihan innolla, koska en ole vieläkään vauvan sydänääniä kuullut! En ole siis eka neuvolan jälkeen käyny muuta ku lääkärissä... Niin, siis sit vasta saa tietää millä korkeudella se kohtu menee.

Sukupuolen kysymisestä sen verran et meillä kerrotaan se vasta viimeisessä ultrassa, joten en taida nyt sit kysyä. Kun kyllä kai sitä jaksaa ne viimeiset 5-7 viikkoa odotella. Mutta sit kun meen sinne pelkopolille niin siellähän ne ultraa joka käynnillä, niin jos ne siellä kertoo aiemmin niin kysyn varmasti!
Jotenkin mulla vain on sellainen poika-olo. Esikoista kun odotin ni jotenkin "tiesin" tulokkaan olevan poika. Tyttöä odottaessa ei tullu niin vahvaa tunnetta, mutta epäily tytöstä oli kuitenkin. Saas nyt sit nähdä kumpi tulee.

Esikoinen odottaa vauvan tuloa innolla, ja niin tyttökin. Mutta, oon aika varma et mustasukkaisuus tulee oleen ihan hillitön tytön kans, koska hän on jo nyt mustis. Jos poika tulee syliin niin neiti olis just halunnu siihen! Alku menee hyvin, mut kunhan typy hoksaa et vauva on tullu pysyäkseen niin johan se riemu syntyy! Näin luulen et tulee käymään. Tyttö on muutenkin melko tempperamenttinen tapaus...

Maha on jo niin iso et töissäkin kattelivat muut että hyvin pullottaa jo alamasu. Iso tuo onkin, ainakin omasta mielestä. Tosi on et illalla se on muutenkin turvonnu, mut ei se aamuisinkaan enää paljon pienemmäksi mene...

Töissä on muutenkin ollu jo hankalaa. Selkä on niin pirun kipee aina töiden jälkeen ja niiden aikanakin, et välillä tekis mieli vaan lyyhistyä ja itkeä! Kaikki asennot käy kipeesti, mitenkään päin ei oo hyvä olla. Siinä sit koittaa kävellä 7-8h selkä sökönä :/

Nyt täytyy mennä koiran kans ulos. Jatkan myöhemmin sivun kerrallaan, niin jospa pääsisin pian samaan tahtiin muiden kans :LOL:

MrsO ja Eelis 16+3

cruella lähihoitaja minäkin olen ammatiltani ja vanhustyössä minäkin olin vakitöissä. Tällä hetkellä olen pois työelämästä kun vasta loppui tuo vanhempainvapaa ja nyt jatkan sairaanhoitajaopintoja syyskuussa :D Opinnot oli hetken jäissä tuon kuopuksen syntymän johdosta ja nyt ehdin opiskella syyslukukauden ennen seuraavaa katkosta :ashamed: saa nähdä koska sitä valmistuu :whistle:

MaMa ja junnu 18+0 ( ja taas täällä |O )

cruella koulutukseltani olen parturi-kampaaja ja myyjä, mutta tällä hetkellä istuskelen kotona työttömänä..Olin aikuiskoulutuksen kurssilla keväällä kun plussa tuli ja kurssi loppui heinäkuussa. Nyt olen kurssin päätyttyä yrittänyt töitä hakea, mutta tää maha pömpöttää jo sen verran, että pahoin pelkään että mihinkään en enää pääse. Kampaajan hommia tietty vuokratuolilla löytyis helposti mut yrittäjyys ei innosta tässä tilanteessa..ja selkäkään ei luultavasti kovin kauan kestäis kun on muutenkin reistaillut. Oishan se kiva edes jotain osa-aikaista löytää ettei tarvis äitiyslomaan asti kotona istua :/

Minä olen myös opiskellut lähihoitajaksi, mutta niitä hommia en paljoakaan ole tehnyt. Jatkoin saman tien kouluun, kävin ensin puolen vuoden viittomakielen linjan, ihan vaan tueksi lähihoitaja-koulutukseeni, mutta se veikin mennessään. Opiskelin vielä viittomakielen ohjaajaksi ja tällä hetkellä avustajana olen.

Monta kertaa (eli aina palkkapäivänä) mietin, että hitto, kun lähihoitajana palkka olisi lisineen 500? parempi, mutta mä en vaan viihtynyt siinä hommassa. Nyt olen onnellinen sitä yhtä päivää kuussa lukuunottamatta. Ja tavallaan myös jämähdinkin tohon hommaan, kun siinä on niin kivat työajat (8-15.40), niin on lapsen kannalta kiva. Ja myös psyyke kestää touhuta kersan kaa kotonakin vielä illalla, ja ei niitä iltavuoroja, ei viikonloppuja.

Nyt siis olen lomalla ja siksi niin paljon täällä. Ensi viikolla mua ei niin paljoakaan täällä varmastikaan näy. :)

Vauhti-Viuhti: Vai saikulla sä olet suppareiden takia, höh! :| Sinänsä aika koomista, kun mä en edes oikein ensikertalaisena tiedä, että millaisia ne supparit edes on... (mistäs mä siis tietäisin, vaikka ne mun jännät, ajoittaiset oudot tuntemukset olis ollu niitäkin).

).(: Eilen kävin neuvolassa ja masuasukilla oli kaikki hyvin! :heart: Kovasti masussa jumppasi menemään, jalat ja kädet heilui ja aina välillä puisteli päätään! :D Pissat oli puhtaat ja RR 112/72 ja hb oli laskenut nyt 136. Paino mulla on nyt noussut koko raskausaikana 600g, joten ei onneksi vielä ainakaan sen enempää.

Seuraavana onkin sitten rakenneultra 28.8. ja siitä seuraavalla viikolla taas terkkarilla käynti.
Väsymys nostanut taas vähän enemmän päätään ja nälkä on myös lähes jokatuntinen vieras! :whistle:

Nyt herkuttelemaan ja telkkaria kattelemaan, joku päivä taas lisää! :wave:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 16+6 :heart: -

Äitiyslomasta hyvä kun annatte mielipiteitä, kun olen ensikertalainen ja en tiedä miten kaikki kannattaa tehdä! Eli en jää varhennetulle, jään sit saikulle jos siltä tuntuu. Mun ystävä kehotti just noin tekemään ja tekin ootte tuota mieltä!

Mä olen myös parturi- kampaaja, mutta jouduin omasta yrityksestä luopumaan rannevian takia, ja toisaalta en olisi yrittäjänä kauaa jaksanut työskennellä, todella raskasta!! Tässä olen miettinyt mikä minusta tulee isona, niin menin vuoden pestiin päiväkotiapulaiseksi ja huomasin että lastenhoitohan on aivan ihanaa, joten teen nyt äippälomaan asti päiväkodeissa sijaisuuksia, keikkaa riittää!! Lisäksi menen sairaita lapsia hoitamaan heidän koteihinsa, että sellaista! Huomenna meenkin vanhaan työpaikkaan päiväkodin keittiöön sijaistamaan!

Liitoskivuista mulla myös niitä välillä, varsinkin kun aivastaa, auuh!! Tänään oli kyllä outo vatsakipu, se ei muistuttanut suppareita eikä liitoskipuja ja oli pitkään...pelästyin, mutta onneksi se jossain vaiheessa loppui.

Sirpula ne supparit on samanlaisia kuin menkkakivut! Vuosi sitten kun olin lääkkeellisessä tyhjennyksessä tuulimunan takia niin mä olin ihan yllättynyt kun täti sanoi että sitten kun alkaa kunnon menkkakivut niin ne on supistuksia! Mutta mäkin haluaisin tietää että kun on jo synnyttämässä ja tulee supistuksia, niin eihän ne silloin enää ole menkkatyylisiä kipuja? Ne on varmaan jotain aivan muuta....niin helpolla sitä tuskin pääsee...

Pääseekö monet neuvolassakin katsomaan pikkuista??!!On se niin väärin...mulla ma neuvola ja varmaan sydänäänet kuunnellaan ja arvoja otetaan, siihen se jääkin.

Tervetuloa uusille :wave: !!

Tuizu ja OlgaOlavi 17+2

tuizu kyllä ne supistukset on aivan erilaisia kun on synnyttämässä. sitä kipua on mahdoton selittää(en pelotella halua)mutta kipee on sillon. onneks on kipulääkkeitä :D tosin kuopuksella en kerennu saamaan mitään kivun lievitystä, mut eipä kerenny tullakaan ku valehtelematta 5 oikeen kipeetä supparia ja poju oliki jo maailmassa.

meinaatteko kaikki ottaa äippäpakkauksen? ite en kyl tiedä pitäiskö ottaa, tosin se 140e on tosi pieni raha verrattuna pakkauksen sisältöön mutta on itellä vielä viimesen kahden vuoden pakkaukset ja muutenki vauvan vaatteita on. mitä tekisitte täs tilantees?

Cruella itse ainakin otan rahana koska minulta kaikkea löytyy (vaatteita, pyyhkeitä, harsoja ine..) mutta jos tuntuu että hankintoja on enemmän kuin sen 140 euron arvosta niin silloin varmasti kannattaa ottaa pakkaus. En ottanut pakkausta tälle nuorimmallekaan vaikka mitään tarvikkeita ei edellisiltä ollut jäljellä. Sillä rahalla saa yllättävän paljon kaikkea :D
Tuizu minulle tuli myös eilen kauppareissun jälkeen outo vatsakipu.. Vaikkea selittää millaista se oli, mutta sen muutaman minuutin jonka se kesti niin piti istua ihan aloillaan. Jos vähänkään liikahti niin kipu oli todella kova.. Onneksi se meni ohi pian ja junnu on liikuskellut joten eiköhän kaikki ole kunnossa. Suppareista sen verran että sitten kun on tosi kyseessä niin kyllä sen vaan huomaa :D Itselläni ne omat on vaan niin tehottomia että joka kerta on jouduttu turvautumaan oksitosiinitippaan jotta on saatu synnytys etenemään :kieh:

Ja minä sitten huusin emmaljungan tuplarattaat, kantokopalla :D hintaa tulee kuljetuksen kanssa rapiat 40 euroa.. Eihän ne mitkään luksusvehkeet ole mutta ajavat varmasti meillä asiansa...

MaMa ja junnu 18+0

Heips!

Onko muita, jotka joutuneet saikkuilemaan jo raskauden alussa. Minä olen ollut saikulla, mut tosiaan tää mun selkä on samanlainen ollu jo ennen raskautta. Eli kipee lähes 24/7. Nyt on jostain syystä tullu yöt vaikeeks.. Ei oo hyvä nukkuu mitenkään päin ja jostain syystä herää aina ku kääntää kylkee. Selälleen jos erehtyy nukkuu niin sitten herää ainakin.
:headwall:

Joku kyseli ammattia. Opiskelija olen. Opinnot jää hieman kesken vielä ku jään äippälomalle. Voi kyllä olla, että alakin vaihtuu, välillä tökkii kyseinen opiskelu :whistle: Aikas paljon on vaan tullu jo aikaa kulutettua koulun penkillä, töihinki olis kiva jo päästä. Mutta työelämä jos imaisee, voi valmistuminen jäädä pitemmäksikin aikaa. Gradun väsääminen ei hirveästi innostaisi. Siis yo:ssa opiskelen ja sosiaalitieteitä... Kääk, House on menossa. Pakko katsoa sitä...

Yhteistyössä