TAMMIKUUN TOIVOT 2009 <3

TeeBird Täälä ilmottautuu oireettomiin yks mamma :wave: eipä oo vieläkään sen kummempia oireita :) ehkä nyt tavallista väsyneempi(nytkin aivan väsy päivän touhuista!) ja välistä alamahas nippailee ja tissit arat joinain päivinä. mut ei tässä kyllä juuri muista raskaana olevansa ainakaan oireiden perusteella :D niin vähäistä on...mut ihan nautittavaa on tällänen olo!En yhtään kajehdi pahoinvointia enkä oskentelua. kauhistuttaa kuullakkin kuinka joillain on rankkaa :(

suuri voima :hug: pahoinvoinnista kärsiville!! toivottavasti menee ohi kunhan alkuraskauskaudesta päästään :) kauhea kyllä ajatella että joillain voi kestää jopa 9kk pahaa oloa :eek: tiedän kans yhden äidin jolla oli koko raskausaika rajua oksentelua :x

Ihana kuulla hyvistä ultrakuulumisista :heart: Onnea taas kaikille ultrassa käyneille!! Meinaa tässä olla kärsimätön olo odottaa itse pääsyä ultraan....vasta sitten np ultraan jos ja kun sinne asti päästään :)
 
heippa taas!
Chamorphis onpa jännä kuulla että toisella voi samaan aikaan olla niin huono olo kun tosiaan mulla ei ole muuta havaittavissa kuin väsymystä.
eli yhä olen oireettomien joukossa.. ;D tosin siitä nyt ei kai voi mitään tulkita, kaikilla tää raskaana oleminen on niin yksilöllistä.
mihin aikaan olette ajatelleet muille koertoa raskaudestanne ja kuinka?
me ollaan ajateltu että olis kyllä hyvä odottaa ainakin ensimmäinen neuvola, mutta en tiedä, sekin on mulla vielä aika kaukana. tai sitten kun maha alkaa näkymään.. ;)
sitä odotellessa! mukavaa iltaa kaikille!

minea rv 6+0
 
matsalu: Onpa ihana kuulla, että siellä Santerilla kaikki hyvin. Todella järkyttävä tapaus teillä siellä ollut miehellä, muutenkin niin jännät ajat olleet. Toivottavasti miehesi saisi vähän purettua stressiä vastedes, mikäli se osasyynä tapahtuneeseen. Iso :hug: sinne koko perheelle!

Muillekin iloisten ultrakuulumisten saaneille; ihanaa ja onnea vielä!!! Ja vai tupliakin pinoon mahdollisesti tuloillaan, wau... ;) Olisi kyllä kaksoset aivan mahtava juttu! :D

).(: Sitten omaa napaa...olen täällä viimeisen tunnin vain itkeä tihruuttanut, sillä wc:ssä käydessä pyyhkiessä tuli paperiin ihan vähän kirkasta veren näköistä. Sama toistui kun parin tunnin päästä taas kävin pissalla. Pönttöön/pikkareihin ei ole tullut yhtikäs mitään. Voi Luoja, toivon niin maailman eniten että vauvalla onmassussa kaikki hyvin, ja tämä olisi harmitonta! Ensi tiistaina on se varhaisultra, mitä teen jos vuoto yltyy?

Oon todella peloissani, ja mieskin on töissä... :'( :'(

Koko ajan vain silittelen massua... :heart:

-Sirpula ja Pikkuinen rv 7+0 :heart: -
 
Täällä alkaa tai ainakin tuntuu siltä et pahoinvointi alkaa pikkasen helpottaa. Ei ole enää koko ajan huonoa oloa. Väsyttää kyllä ihan koko ajan. Voisin nukkua koko päivän.
Onneks mies tulee huomenna, tosin vasta illalla kymmenen maissa vasta kotia. Aika rankkaa on ollut yksinään lasten kanssa, nuorimmaiselle tuli vielä vauvarokko ja on ollut tosi kipeä. Ei olla kunnolla uloskaan päästy. :eek:
Mut niinhän se taas on et mies on myös sunnuntaina ihan väsynyt rankasta hommasta ja haluaa nukkua. Maanantaina kun menee taas aikasin töihin. Itse en sitten kerkeä milloinkaan nukkua. :(

Eilen tuli sit syötyä herkkuja aivan liikaa ja tuli siitä huono olo.
Röyhtäilin sit koko yön ku oli maha niin täynnä ilmaa, ei yhtään kivaa.

Huomenna ois yo-juhlat. Vähän jänskättää sinne meno. Esikoinen tosin menee mummolle hoitoon.

mammakoo ja pikkune
(höh, operalla ei näy ollenkaan näköjään tuo laskuri)
 
Odottelen viidettä pikkuihmistä viikoilla 6+3. Sairaala on K-HKS. Pahoinvointia on ollut täälläkin, muttei mitään kovin hirvittävää...ainakaan vielä... :heart:

Ai niin testi oli plussaa viime lauantaina ja pahoinvointikin alkoi samana aamuna...
 
Voi olen niiiin onnellinen koska käytiin tänään nuorimmaisen kanssa sydän ultrassa sivuäänien takia ja lääkäri tutki ja totesi et kaikki kunnossa ..terve sydän ja reipas pikkumies =) oireita on yhä mutta melkeenpä tuo väsymys tällä hetkellä pahinta.kyllä etookin vielä mut onneks ei niin paljon kun täs on toisten kirjotuksia lukenut;voimia kaikille !ensimmäinen ultra on vasta juhannuksen jälkeen eli np.välillä pelottaa et onko masussa edes mitään ja niin kauan pitää vielä odottaa!nyt kyllä pitää päästä jo nukkumaan |O
 
Voimia kaikille pahoinvoinnin kourissa kärvisteleville! Olen kyllä ihan iloinen, etten kärsi tuosta. Toisaalta ärsyttää ihan hirveästi, kun jotkut pahoinvoivat tutut ovat kommentoineet asiaa sanomalla "no, ainakin pahoinvointi on lupaava merkki". Mulla on yksi onnistunut oireeton raskaus, ja yksi keskenmennyt pahoinvoiva raskaus. Että up yours tuollaiset vanhan kansan sanonnat! Silti, sympatiat teille pahoinvoiville. En tajua, miten saatte mitään ikinä tehtyä, kun mulla tekee tiukkaa ilman pahoinvointiakin ;)

Täällä jännitellään, josko kohdussa on mitään elävää. Viime raskaudessa oli jo näillä viikoilla sydämen syke lakannut. Ensi viikolla on neuvola 9+1, ja tänään juuri soitin ultra-ajan 12+2 viikolle. (Hyvinkäällä ei tarjota aikoja kuin aikaisintaan 12+0, jostain syystä.) Ja noiden väliin osuu vielä esikoisen 1,5v.-neuvola, jolloin mulla viikkoja 11+1. Ajattelin siinäkin yhteydessä pyytää kuuntelemaan sydänäänet, varsinkin, jos sitä ennen ei olla vielä kuultu niitä.

Tuttiritari 8+2
 
Heippa!

Mä olen taustaillut ja yrittänyt puuhastella muuta. Viikot kuluu niin hitaasti. Mulla ei oo vieläkään ollu juuri oireita, jotain (varmaan kuviteltua) kuvotusta, eilen illalla töissä kun olin menossa nukkumaan oli oksu kurkussa ja paha olo. Nousin ylös ja pahaa oloa ei ollutkaan. Mietin näenkö jo unta pahasta olosta... Yskiessäni ja vaihtaessani asentoa alamahaani repäisi tosi kipeään aina kun liikahdin, mitäs nämä kivut onkaan kun en esikoisesta muista:)! Hirvitti että nytkö se alkaa tulla ulos ja piti varalta käydä pari kertaa vessassa pyyhkimässä. Tähän mennessä pysynyt kyydillä... Toivottavasti loppuun asti.

t. Pompo ja muru 6+5
 

Nyt juuri vessassa käydessäni ei taas ollut tietoakaan mistään vuodosta, toivottavasti päästiin tällä säikähdyksellä. Mieskin säikähti ihan tosissaan kun äsken töistä tullessa hälle kerroin. Enkä itkemättä pystynyt tietenkään kertomaan, vaan heti hänet nähdessäni "pato" murtui kokonaan... :'( :snotty:

Mutta juteltiin miehen kanssa siitä, että nyt ei taida muu auttaa kuin yrittää olla vain mahdollisimman rauhallisin mielin ja ajatella positiivisesti. Toivottavasti vuoto ei yllykkään ja onneksi on se ultra-aika tiistaina niin saa sitten ainakin varmistusta masuasukin tilanteesta.
Toiveikkain ajatuksin, masua vähän väliä silitellen,

Sirpula ja Pikkuinen :heart:
 
Sirpula: Toivottavasti kaikki on hyvin, eiköhän.

Pompo ja mammakoo mulla on kans noita repäiseviä kipuja tuntunut aivastaessa tai jos äkkinäisesti vaihdan sängyssä asentoa tmv.

Mulla on kaikkein kauhein olo kun nousen päiväunilta. Aamulla ei oikeestaan ole edes paha olo. Tuntuu ettei pitäis nukkua ollenkaan päiväunia ettei tule sitä pahaa oloa joka ei meinaa lähteä edes iltaan mennessä pois. Jos taas ei nuku niin väsyttää koko päivän eikä jaksa tehdä mitään. Kinkkinen juttu :/

Johjo 6+4
 
Sirpula, mulla on ollut kaikenlaista vuotoa oikeastaan koko tämän kahdeksan viikkoa kestäneen raskauden ajan. Tummaa tuhrua, mutta aina välillä myös pyyhkiessä ihan selvää verta, niinkuin sullakin. Ja kahteen kertaan sitten oikein isompikin vuoto. Ja silti vauvanalku on elossa.

Tarkistapa kalenteristasi, olisiko nyt kuukautisten aika. Monella tulee alkuraskaudesta vuotoa nimenomaan silloin, kun kuukautisten olisi pitänyt olla. Syitä on tietysti muitakin, mutta välttämättä vuoto ei tiedä pahaa.
 
Huomenta!

Oottelen tässä hiusvärit päässä et aika kuluis.
Muistin äsken et se oli juuri 8+2 kun sain keskenmenon. Tänään on juuri sama päivä. :|

Vuotoa tosiaan tuli täälläkin, ihan pikkasen ja juuri niihin aikoihin kuin kuukautisten olisi pitänyt ola. Ihan sama on käynyt aikaisemmissakin raskauksissa.
Olen kuullut niitäkin tapauksia että kuukautiset on tullut koko raskausajan ja kaikki on ollut hyvin.
 
Mitenköhän sitä sais jotenkin mielensä muutettua, et ei niin pelottaisi tuo keskenmenon vaara. En oikein saa öisin nukuttua, kun niin pelottaa. Uä on vasta 11.6. Pitäis olla ajattelematta koko asiaa, mutta se on hirmu vaikeaa. Onko kenelläkään muulla samaa vaivaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sasha80:
Mitenköhän sitä sais jotenkin mielensä muutettua, et ei niin pelottaisi tuo keskenmenon vaara. En oikein saa öisin nukuttua, kun niin pelottaa. Uä on vasta 11.6. Pitäis olla ajattelematta koko asiaa, mutta se on hirmu vaikeaa. Onko kenelläkään muulla samaa vaivaa?
Mulla on sama vaiva kun sulla sasha80. Nyt viikkoja 6+6 ja viimeks pikkuinen oli elossa vielä tähän aikaan. Sitä vaan miettii että kuitenkin taas käy niin. Ja neuvolaan+ultraan on niiiiin pitkä aika, vasta 9+3! Viimeks menimme 9+5 ja sykettä ei löytynyt. Keskeytynyt keskenmeno. Liikaa miettii että nyt menis samalla tavalla. Ei uskalla nauttia. Murehtii jo etukäteen. Vaikka ehtishän sitä murehtia sittenkin jos huonosti kävis taas. Toivotaan kaikille parasta :heart: .
 
Minut puolestaan voi poistaa listalta :cry: Tein tänään uuden raskaustestin, kun pää ei kestänyt enää odottaa perjantaihin ultraan saakka. Vuotoja ei ole enää ollut puoleentoista viikkoon, mutta digitaalinen raskaustesti antoi miinuksen, joten nyt ei ole enää asiasta epäselvyyttä. Oma mieli kun kuitenkin on tunnistavinaan jotain oireita. Eli meillä odotellaan nyt sitten elokuuta, jolloin päästään seuraavan kerran hoitoja toivottavasti jatkamaan.

Mukavaa odotusta ja onnea teille kaikille!

Amalia
 
Oltiin Lapissa muutama päivä reissussa ja hiiiieman oon taas onnistunut kärryilrä tippumaan.. :D Mutta yritän nyt ainakin jotakin kommentoida...

Matsalu: Ihanaa, että masussa kaikki hyvin! :heart:

sasha ja Pompo: mä kanssa jotenkin pelkään, että tulee keskenmeno tai jotain... mutta en sitä nyt onneksi koko ajan mieti. mulla kanssa eka UÄ 9+3, ja tuntuu että siihen on ikuisuus! Pelottaa just, että sieltä ei löydy sykettä. Mulla ei ole takana aiempia raskauksia, eikä siis onneksi aiempia keskenmenoja, varmasti on kyllä kauhea kokemus! :snotty:

Oireita täällä löytyy kaikkea muuta, paitsi edellenkään ei ole tarvinnut kertaakaan oksentaa. Tuntuu, että koko ajan olis nälkä, mutta kuitenkaan ei tee mieli mitään syödä ja syönnin päälle tulee aina oksettava olo. Muutamina päivinä tässä huimaili tosi rajusti, mutta sekin korjaantui, kun aloin syömään rautatabletteja missä lisänä foolihappoa. Muita vitamiineja en ole syönyt. Mutta täytynee sitten jotakin raskaus- monivitamiineja alkaa popsimaan, kun nuo loppuu. Ainut mikä on tosi rasittavaa, kun väsyttää 24/7... ihanaa, että nyt on loma! Mä en tajua, miten sitä jaksaa töissä enää ikinä mitään tehä.. :D

~ Pearl 7+1
 
Voi Amalia79 miten surullista :'( paljon voimia sinne :hug:

Sirpula Toivottavasti kaikki kunnossa! Onneks vuoto on lakannut :) eiköhän se ollut ihan harmitonta,toivotaan!!

muille kertomisesta mun on vähän lipsunut tää salassa pito :ashamed: ensin en ajatellut kertoa kellekkään,mut kuitenkin yhdelle kaverille kerroin ja eilen kerroin mun siskolle :) ja sitten vielä pari muutakin kaveria tietää....mut nyt yritän pitää suuni tiukasti tukossa ja olla kertomatta vielä kellekkään sukulaisille. vasta sitten ultran jälkeen oon ajatellut kertoa...ja np ultraan vasta menossa sitten joskus 11-12viikolla . sinne asti olis jännitettävä onko masussa uusi elämä :heart:

Oon kans vähän semmonen pelkääjä tyyppi....panikoin ja mietin voiko kaikki mennä taas hyvin.
tänään tein vielä testin ja kyllä se ainakin niin vahvan plussan siihen tikkuun heti pamautti ettei sen puolesta epäilystäkään :D ekaan testiin tuli niin haalea viiva niin päätin vielä uuden tehä ;) mut kyllä tässä nyt raskaana ollaan ja toivottavasti loppuun asti!
 
Moikka minäkin kommentoin vihdoinkin. Olen ollut tooosi väsynyt enkä jaksanut kirjoittaa tänne pitkään aikaan mutta olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia.
Amalia79 todella harmi juttu :hug: Kiva että pystyt kuitenkin ajattelemaan positiivisesti elokuuta ja hoitoja.
Toiset on kertoneet vuodoista, minulla tuli toisesta raskaudesta vuotoa joka kesti pari päivää. Vuoti ihan menkka tapaisesti, mutta loppui sitten, ja terve tyttö tuli. Tästä raskaudesta en ole vuotanut yhtään.
Minullakin välillä iso huoli onko siellä masussa mitään... :| Välillä on sellanen olo etten ole raskaana. Pahoinvointi lisääntyi nyt, mutta kaikki on erilaista kun kahdesta edellisestä raskaudesta. Masu kasvaa hurjaa vauhtia, eikä mene enää kunnolla normaalit housut, joten joudun jo nyt turvautumaan mammahousuihin. Siksi mielessä on ollut kaksoset. Se vasta oliskin jännää! Meidän äiti sais sydärin jos odottaisin kaksosia :LOL:
Meillä siis on jo poika ja tyttö ja tämä raskaus erilainen. Mutta ainahan se on erilainen vaikka olis samaa sukupuolta. Me ei ehdottomasti haluta tietää kumpi tulee. Pidetään jännitys loppuun asti.
Löysin paidan jossa menin synnyttämään esikoista ja heti tuli ihanan lämmin ja hyvä olo. En jännitä synnytystä etukäteen vaan olen päättänyt kontrolloida tilannetta vielä paremmin kuin edellisellä kerralla.
Hauskaa viikonloppua kaikille!
sarabi ja tinneti 7+5 ( tinneti on miehen antama työnimi, vaihdoin sen kun se oli mun mielestä aika hauska :) )
 
Amalia, olen pahoillani puolestasi. Hyvä, että teillä on vielä aikaa ja mahdollisuuksia yrittää uudemman kerran.

Kumma kyllä, minua keskenmeno pelottaa oikeastaan nyt vähemmän kuin ennen näitä tämän viikon tapahtumia. Jotenkin tuli pohjakosketus otettua viime tiistaina ja keskiviikkona. Ensiksikin tajusin, että vaikka keskenmeno olisi kamala asia, VIELÄ kamalampaa olisi oman rakkaan miehen menettäminen. Asiat asettuivat oikeisiin suhteisiinsa. Ja tulihan se keskemenokin jo tavallaan koettua, vaikka lopputulos olikin sitten onnellinen.

Erittäin epävarma olen silti raskauden jatkumisesta. Tekisi mieli joka päivä mennä ultraan ja tarkistaa, että Santeri Alkio on elossa... Mutta en kerta kaikkiaan vain jaksa enää pelätä.
 
Täälläkin olo vaan pahenee ja pian varmaan voin muuttaa tuonne vessaan asumaan.. :$
Ennen oksetti aamulla nyt se olo jatkuu läpi päivän..
Kaikki ruoka öklöttää ja varsinkin lihaa sisältäviä ruokia en voi missään nimessä kuvitellakkaan syöväni. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hennuliinizu:
Täälläkin olo vaan pahenee ja pian varmaan voin muuttaa tuonne vessaan asumaan.. :$
Ennen oksetti aamulla nyt se olo jatkuu läpi päivän..
Kaikki ruoka öklöttää ja varsinkin lihaa sisältäviä ruokia en voi missään nimessä kuvitellakkaan syöväni. :ashamed:
... tulepas sinäkin tuonne tammikuun toivot 2009 kesäkuussa - pinoon... :wave:
 

Yhteistyössä