TAMMIKUUN TOIVOT 2009 <3

Lara83
Varoivaisesti ilmoittaudun joukkoonne... Eli LA:sta ei ole hajuakaan, luultavasti tammikuun puolessa välissä. Perheemme esikoinen on vasta 9kk ja mulla ei ehtinyt olla kuin parit menkat joten kierron pituus ei ollut tiedossa. Meillä ei todellakaan ollut aikomus hankkia toista lasta vielä, koska mulla on koulu kesken ja asutaan kaksiossa... Mutta tämä pikkukaveri oli sen verran sitkeä, että sai alkunsa rikkimenneestä kondomista, eikä jälkiehkäisypillerikään nähtävästi tehonnut :)

Onko täällä kukaan menossa alkuraskauden ultraan? Mä haluaisi mennä, niin saisin selvyyden siihen että milloin lapsi on varmasti saanut alkunsa... Millä viikoilla sinne voi mennä, sillä lailla että pystytään määrittämään sikiön ikä? Tahtoisin tietysti mahdollisimman nopeasti :whistle:

Näköjään täällä on tuttuja tuolta Elovauvojen puolelta, Tankki meillä taitaa olla LA:t aika lähellä..

Onko täällä muita joilla lasten ikäero olisi vain 1,5v? Kaipaisin vähän rohkaisua siihen, että kahden niin pienen kanssa pärjää....

Tämä oli vain tälläinen pikainen esittäytyminen, luen koko ketjun paremmalla ajalla :)
 
Älkää te siitä oireettomuudesta olko huolissanne. Kun viikkoja alkaa olemaan 7-8+ ja jos sittenkään ei vielä ole oireita niin sitten voi jo hieman ihmetellä. Vaikka ei kaikilla ole koko raskaudessa mitään oireita. Turha stressaaminen pois ja nauttikaa tästä ajasta! Muutaman viikon päästä saa ehkä "asua" vessassa. :x

Me lähdetään nyt pihahommiin koko perhe. Ihanaa ku aurinko paistaa. :D
 
Minäkin ilmoittaudun mukaan. Tein päivällä testin ja vahvat punaiset viivathan siihen tuli. Jännittävää ja niin odotettua. Mulla on ollut vauvakuume jo pari vuotta, mut nyt vasta annettiin kakkoselle mahdollisuus. La oli tuon laskurin mukaan 13.1.2008, ja jos se pitää paikkansa, esikon ja kakkosen syntymäpäivät on kahden päivän välein :D . Mä oon niin onnellinen ja nyt peukut pystyyn et kaikki menee hyvin.






Muoks* Jep ja noita tietoja eli synnytysairaala on KYS ja toinen lapsi tulossa.
 
Hellureips! :wave: Mahtuukos tänne vielä kyytiin?!

Elikäs pari haamuplussaa tässä olen tehnyt ja oireita on vaikka muille jakaa, mm. lämmöt 37 kieppeillä pyörii, yleensä jotain vähän päälle 36.. rinnat tosi turvoksissa ja arat, kaikkea suolasta syömistä tekee jatkuvasti mieli ja vastaavasti kaikki makea, mm. suklaa ällöttää, mikä on kyllä ihan ihmeellistä! Väsyttää jatkuvasti... Että kai sitä tässä paksuna ollaan! :p Jotenkin vaan niin epävarma olo, kun olen saanut "vain" pari haamua...mutta ehkä tämä on vasta niin aluillaan sitten, eka testin tein keskiviikkona aconin herkällä kasettitestillä. Ja haamut tulleet kuitenkin melki heti testeihin, eikä siis mitään roskishaamuja!:)

Meillä siis olisi esikoinen kyseessä, la joskus 16.1 ja synnytyssairaalana KSKS. Yk 1 tärppäsi tämä, todella hyvää tuuri matkassa siis ainakin tähän asti:) Neuvolaan ajattelin soitella vasta parin viikon päästä..

~ Pearl 5+1 :heart:
 
Tervehdys :wave:
Vieläkö mahtuu joukkoon mukaan..Plussasin reilu viikko sitten ja tässä on nyt totuteltu ajatukseen viidennestä lapsukaisesta. Nuorin täytti juuri 6kk, joten ikäeroa tulisi 1v2kk tälle typykälle ja uudelle tulokkaalle. Hieman varovaisin mielin ollaan ja ennen varhaisraskauden ultraa joka on 27.5 ei oikein uskalla hehkuttaa asialla..Nuorimmaisen syntymän jälkeen annettiin mahdollisuus perheen kasvaa jos on kasvaakseen ja nyt siis La olisi 9.1.09 :heart: Toivottavasti kaikki on kuten pitää ja pientä jännäystä on myös lukumäärän suhteen sillä perheestämme löytyy entuudestaan yhdet kaksoset...Mutta ultraa ja enempiä raskausoireita odotellessa :D Ai niin ja synnytyssairaala on KYS..
 
Tervetuloa mukaan Amonihappo, Pearl84 ja kutvale! :wave:

Päivitetty lista löytyy sivulta 14. Minä en kyllä halunnu "listanpitäjäksi" mutta jospa nyt tämän kuun sitä päivitän. Jos ens kuuksi tehdään uus pino niin katotaan sit uus listan päivittelijä ellei vapaaehtoista löydy heti?!? Vaikka eihän tuon listan ylläpito oo yhtä kova homma ku tuolla kuumeilupuolella ku täytyy joka päivä pitää kaikkien kiertopäivät kohillaan. :whistle:

kutvale: Mulla on kans vähän samanlaiset suunnitelmat että tämän nelosen jälkeen viides saa tulla heti kun on tullakseen. Meillä on sitten lapsiluku täynnä. Tietenkin jos tämän tulevan kanssa on jotain ongelmia tai muuten vaikeaa niin voi olla ettei heti sit halutakkaan uutta perään. Tosin miehelle en ole tästä vielä mitään puhunut, mutta kyllä se aina on lopulta mun "ideat" hyväksyny ;) .
 
Johjo eiköhän meidänkin lapsiluku ole täynnä tämän viidennen jälkeen :) minä kun olen ihminen joka kärsii kroonisesta vauvakuumeesta täytyy sanoa ettei pidä olla niin varma että se vielä tähän jää :LOL: sen takia onkin harkinnassa että jos laittaisi piuhat poikki tämän raskauden jälkeen ettei tarvitse miettiä sitä, että jos...

Meille tämä neljännen ja viidennen välinen ikäero onkin uusi juttu sillä aikaisempien raskauksien väli on ollut 7-8 vuotta. Kahdesta samanikäisestä löytyy kokemusta mutta tosiaan reilun vuoden ikäerolla varustetuista ei... joten uusia kokemuksia tiedossa :whistle:

 
:hug: Kaikille sitä tarvitseville ja uudet terevetuloa. Täällä kaikki toistaiseksi hyvin, paitsi tuo iltapahoinvointi :x Ollut nyt useampana iltana. Neuvola olisi vasta rv 9 eli 18.6 tuolloin terkka lupasi kurkata ultralla, että masussa kaiki hyvin. Nyt aamupalalle :wave:
 
mymmyryy: :hug: Toivotaan kuitenkin että vuoto loppuu tähän paikkaan ja kaikki menee hyvin loppuun asti.

kutvale: Mulla on kans krooninen vauvakuume. Jos mies suostuu viidenteen heti perään niin laitan ainakin hormonikierukan tai muun pitkäaikaisen ehkäisyn sen jälkeen. Mitään lopullista en uskalla. ;) Tiiä vaikka iltatähden sitten joskus. Nyt ikää vasta 30 joten vielä ehtii. Sitä tiiä vaikka 10v päästä vanhimmat (tänävuonna 9 ja 7) jo lähtee kotoa pois ja alkaa tekeen vauvaa mieli. :whistle:
 
On se kiva tietää et on muitakin jotka kärsii jatkuvasta vauvakuumeesta! meillä tosin kahdeksatta täs odotellaan ja joka lapsen jälkeen olen sanonut et nyt oli sit vipa...mut aina "hurahdan" =) Meillä isäntä ei laita vastaan vaikka olis kymmenen mukulaa mut onneks toi ikä rupeaa jo mietityttämään (36v)
 
Tervetuloa uusille :flower:

Täällä sama "vika" kuin kesääOdotellessa:lla =) , jokaisen jälkeen olen tuumannut että nyt ei enempää, mutta ei mene pitkäkään aika kun mieli jo alkaa muuttumaan. Meillä nytkin mies oli se joka ensimmäisenä tohti lausua ääneen sanat että" kyllä me vIELÄ yhtä voitais yrittää" :eek: ... Olen aina ajatellut että siihen mennessä kunnes täytän 40 pitää lapset olla tehtyinä, ja jos kaikki menee hyvin niin tämä pienokainen ehtii hyvin vielä syntyä ennen kuin täytän sen maagisen40 rajan, yritän pitää kiinni siitä että sitten saa riittää... vielä kun (jos kaikki menee hyvin)näitä pikkuisia tulisi olemaan 4 alle 4-vuotiasta kun tämä uusin syntyis niin eiköhän mulla ja miehellä vauvakuume saa luvan hiukan hellittää :LOL:..
Joku kysyi kokemusta pienestä ikäerosta ja minulla sitä löytyy sen verran että Esikoisen ja kakkosen välillä ikäeroa on 1v6kk, sitten 6v.tauko , kolmosen ja nelosen välille jäi 1v.5kk:tta, nelosen ja viitosen välillä on 1v.4kk:tta ja viitosen ja tulokkaan välille tulis(jos menee hyvin) 1v2kk:tta...



:heart: 4+5 :heart:
 
Meillä minä olisin halunnu heti kakkosen jälkeen kolmosen mutta ennen kuin sain miehen suostumuksen ehti ikäeroksi tulla 4,5 vuotta. Olin kolmannen jälkeen niin varma ettei se enää suostu etten edes tajunnu puhua aikaisemmin että miten olis neljäs. Sit ei tarvinukkaan ku reilu kuukausi vähän vihjailla niin alko pikkuhiljaa myöntymään.
 
Lara83
Johjo, lisäätkö mutkin listaan. Oma arvio LA:sta on 17.1 ja synnäri NKL.
Yritän ens viikolla saada varattua ajan sinne alkuraskauden ultraan, niin saisin selvyyttä siihen että siellä masussa joku asustelee.
Mulla testiin tuli heti kirkas viiva, mutta teinkin testin vasta kun menkat oli viikon myöhässä.
Ekasta raskaudesta tein 4 testiä jotka oli aina haamuja, sitten rv 7 alkoi aivan kauhea pahoinvointi joten uskoin että kyllä siellä masussa joku on.

Nyt ei ole ollut mitään oireita, ja olen siitä kyllä tosi tyytyväinen kun oksensin koko viime kevään. Eli jos tämä raskaus olisi hieman helpompi, niin olisi kyllä helpotus.
:)
 
mymmyryy :hug: jospa se tuhruvuoto olisi ihan vaaratonta..
Esikoista odottaessa aloin vuotaa verta ja lääkäri oli sitä mieltä että kesken menee..Vaan eipäs mennytkään.

Esikoinen täyttää 16v. kesällä, kaksoset täyttävät tänä vuonna 9v, tämä nuorimmainen on syntynyt 11/07 eli pitkillä ikäeroilla on aiemmin menty :D Minulla tulee syksyllä 34v täyteen ja mieheni täytti juuri 40v...

Raskausoireista..pientä palelemista ja kuvottavaa oloa on. Edelleen imetän nuorimmaista, joten rinnoissa en ole huomannut mitään oireita (liekö imetyksellä vaikutusta) ja tietysti väsymys jota on helppo lievittää yhteisillä päiväunilla nuorimman kanssa :D Onneksi kuopus nukkuu yönsä, joten se ei lisää tätä väsymystä...
 
Pitäsköhän minunkin välillä kirjotella... oon tosi laiska kirjottamaan, vaikka kuulumisia luen kyllä ahkerasti.. Ensinnäkin halauksia kaikille, jotka niitä tarvitsevat, erityisesti Sussoo ja mymmyryy :hug:

Mullakin koko ajan pelko persiissä että onkohan siellä ketään. Vaikka oireitakin on niin silti pitkän yrittämisen jälkeen ei oikeen voi uskoa, että tätä tää nyt sitten on :ashamed: En voi mennä ees varhaisultraan kun lähin ultramahdollisuus on 300km päässä Rovaniemellä, eikä meillä ole edes sen bensan verran ylimääräistä rahaa tällä hetkellä.. Eli pakko vaan odotella kesäkuun alkuun ja toivoa, että neuvolassa kuuluisi sydänäänet!! :heart: Esikoisesta kuului rv 9+3 ja nyt olis rv tasan 9 kun neuvolapäivä koittaa. Joten toiveikkain mielin.

Oireista inhottavin on tietenkin tämä jatkuva "krapula", miehelle just kirosin kun ei saa mitään alkoholia ottaa ja silti on tämä krapula, pitävät meitä pilkkanaan siis!! :kieh: :LOL: Sitten tuo palelu iltaisin on jotain aivan järkyttävää! Peiton alla tärisen eikä pysty tekemään mitään kun tuntuu, että taju lähtee kun on niin KYLMÄ!! Odotan myös kauhulla sitä, että rinnat kipeytyy, jouduin esikoisen aikana nukkumaan monta kuukautta rintsikat päällä kun sattui joka liike ja kääntyminen niin kovin.. :| Mutta kaiken kestää kun tietää lopputuloksen :heart:

Jospa kerkeisin hieman useammin jatkossa kirjottelemaan... :ashamed:
-Lappitar 25v ja Hippunen 6+3
 
mymmyryy, hmm...mullakin on ollu vähän rusehtavaa tuhrua, tulee lähinnä v.vuodon mukana. Ei sitä paljoa tule, eikä joka päivä, mutta just sillain joskus jää paperiin pyyhittäessä ja joskus illalla huomaa pikkuhousuista. Kyllähän sitä pelkää, että onko siellä kaikki pikkuisella hyvin ja onko sitä edes olemassa. Jotenkin olen yrittäny rauhotella itseä ja miettiny, että sille nyt ei mitään itse voi. Todellakaan ei muuten helpota, jos hakee kyseisestä asiasta tietoa googlella. Siellä nyt sitten lukee ihan hyviä juttuja, mutta sitten taas niitä ikäviä...
Isosisko rauhoitteli ja sanoi, että voi olla jotain jäämiä edellisistä menkoista, jotka nyt sitten kohdun hieman kasvaessa tulee pois. Tiedä sitten... Mutta näillä mennään...
Oireita ei taaskaan paljoa ole, muuta kuin paleltaa, väsyttää ja alamahalla tuntuu painetta, niin ja rinnat tuntuu vähän kipeiltä.

Uusille tervetuloa =) !
Ja Johjo kyselit iästä, mulla on sitä 29 v.
 
Tervetuloa Lara83! :wave:

Lisäilin listaan niiden iät jotka ovat sen nyt ilmoittaneet. Lisäilen sitä mukaa kun lisää ilmoitellaan.

Kävin hetki sitten nukuttamassa nuorimmaisen päiväunille ja nukahdin sinne hetkeksi itsekki vaikka olin nukkunut yöllä 9 tuntia :eek: . Normaalisti nukun 6-7 tuntia yössä ja nyt ei enää riitä 8-9 tuntiakaan. Kai tuo väsymys on jo oireeksi laitettava. Oon ajatellu että oon muuten vaan väsyny, mutta tästä raskaudesta kai se johtuuki. Onneks oon hoitovapaalla vielä 1.9 asti niin saa tämän alkuväsymys ja pahoinvointiajan olla kotona. Toisaalta mietityttää että onko järkee mennä töihin reilun kolmen kuukauden takia. Joutuu opetteleen kaikki uusiks ku meille on tullu töihin uudet puhelinjärjestelmät ja tietokoneohjelmaakin on uusittu aika paljon. Toisaalta taas kyllä olis mukava saada muutama kuukausi kunnon palkkaa. Onko kellään muulla tällaisia asioita mietinnän alla?
 
:ashamed: onko muut kiukkuisia? En eilen saanut siivotuksi ja nyt sitten aamulla innostuin ja sain kuin sainkin lattiat imuroitua ja pestyä... siinä työn tohinassa huomasin että löysin sisältäni varsinaisen pirttihirmun :ashamed: ... Muistelisin että on tuttu edellisistäkin alkuraskauksista, pitänee kaivella jostain muistiinpanoja niiltä ajoilta, tietäs vähän varoitella perhettä siitä miten kauan tätä on odotettavissa :ashamed: :LOL: .
 
mullakin pitkin matkaa. Kyselin neuvolasta ja siellä täti sanoi, että kyllä sitä voi tulla ja silti olla kaikki ok. Mutta eilen tuli stten vähän isompiakin huolia.

Kun tuhruttelu oli ollut jo muutaman päivän poissa, uskaltauduimme miehen kanssa rakastelemaan. Sen jälkeen alkoi sitten kirkas, verinen vuoto.

Pari tuntia hermo piti, mutta sitten soitin naistenpolille. Siellä kätilö sanoi, että ainakin aluksi suurin osa vuotoa oli tietysti spermaa. Ja että kohdunsuun verisuonet voivat olla raskauden aikana niin herkät, että vuotavat, kun niitä vähän tökkii. Mutta että keskenmenostakin voi olla kyse. Sairaalaan kannattaa tulla, jos vuoto yltyy sellaiseksi, että kotona ei pärjää. Muuta ei voida tehdä kuin odottaa.

Koko päivä sitten kärvisteltiin aivan paniikissa kotona, ulkoisesti rauhallisena, mutta sisäisesti hyytelönä. Mitään kipuja minulla ei ollut, mutta enpä uskaltanut paljon sohvalta liikahtaa, kun pelkäsin, että tosi rytinä voiv ielä alkaa.

Iltaa kohti vuoto kuitenkin selvästi väheni. Yöllä ei valunut enää mitään. Nyt tulee enää hiukan tummaa tuhrua, selvästi eilisen jämiä. Niin että ilmeisesti tämä nyt ei ainakaan tällä kertaa kesken mennyt. Eilenkin vuotoa tuli loppujen lopuksi määrällisesti aika vähän, yhdellä siteellä olisi hyvin pärjännyt koko päivän. Ja siinä oli siis sitä siemennestettäkin joukossa...

Mutta kyllä me säikähdettin! Minulla on se käsitys, että näillä alkuviikoilla ei voi tehdä itse mitään, mikä aiheuttaisi keskenmenon. Ei sitä yhdynnänkään pitäisi aiheuttaa. Mutta jos ei keskenmenoa, niin ainakin vuotoa rakastelu voi saada aikaan! Kokemus oli niin kamala, että olemme nyt päättäneet pysytellä selibaatissa ainakin seuraavat pari viikkoa, kunnes näemme lääkärillä mikä on vauvan todellinen tilanne.

Mutta rohkeutta kaikille muillekin!

Ja mulla on siis ikää 44 v., minkä kyllä olen tainnut jo mainitakin.

 
matsalulle :hug: , varmasti säikäytti. Itselläni oli kolmosta odottaessa vuotoa, aivan kirkasta viikolla10, en kans tohtinut kuin maata lähes hengittämättä ja se kans päivien myötä tummeni, mikä oli kuulema hyvä merkki.
Ultrassa sitten näkyi jokin pieni hyytymä istukan takana, sanoivat että oli täysin vaaraton ja että ei pidä säikähtää jos se vuotaa pois, ei onneksi sitten enää vuotanut vaan vauva syntyi täsyi aikaisena.
Sanotaan aina ettei yhdynnän pitäisi haitata, ja varmaan se niin onkin, silti ollaan miehen kans oltu alkuajat "päästämättä sisään" :p , siis spermaa :LOL: . Jotenkin itsellä jo sekin kun tuntee että sitä sitten valuu pois, aiheuttaa pelkoja siitä että vuotaako sieltä verta vai mitä...
 
Heippa hei!

Uusi odottaja ilmoittautuu mukaan. Tai toisella kierroksellahan tässä ollaan, esikoinen on kaksi ja puo0li vuotta. Luulen kuuluvani tähän ketjuun. Minulla on ollut edelliset kuukautiset viime tammikuussa. Kävin vyöhyketerpiassa huhtikuun puolivälissä, ja plussattu tänään. Laskettua aikaa on siis tarkkaan vaikea määrittää, mutta tammikuuhun taitaa ajoittua :LOL:

Palstailen aina kun joudan. Nyt on ollut hiljaiseloa sitten esikoisen yksivuotispäivän.

 

Yhteistyössä