TAMMIKUUN TOIVOT 2009 <3

Testin tein ekaa kertaa lauantaina ja haamua näytti. Tänään tein uuden testin ja oli selvä plussa.

Kolmatta odotellaan. Ennestään on tyttö 05/05 ja poika 06/06 ja nyt la on 23.01.09. Ikää itselläni on muutamien päivien päästä 29v ja mies on 31v.

Neuvolaan soitan varmaan tämän viikon lopussa tai ensi viikolla. Yritän saada sen samaan aikaan, kun on pojan 2v neuvola. Täällä ei ekassa neuvolassa sydänääniä vielä kuunnella. On kuunneltu vasta sen jälkeen, kun noin 12viikolla on ollut se np-ultra.
 
Tervetuloa Emos! Kiva, kun tänne tulee "tuttujakin", saa nähä kuinka moni tänne vielä tuolta meidän pinosta pääsee, kun on noi plussatuulet niin alkanut puhallella! :D Tervetuloa myös muut uudet! :wave:

Johjo: Mulla kanssa kierto hieman pidempi, noin 31 päivää. Ton sun antaman linkin kautta La 19.1. Jonkun toisen laskurin kautta taas 15.1 ja jonkun 16. 1. Kääks, mitähän mä nyt uskon?! :LOL: Hauskaa sinänsä, kun mulla itellään on synttärit 22.1, ni tiiä vaikka sais maailman ihanimman synttärilahjan ensi vuonna, jännää. :)

).:) Huomenna ajattelin tehdä testin, josko sitten ilmestyis "kunnon" viivat testiin. Vaikka aika vahvasti nyt uskon ilman testejäkin, että raskaana sitä ollaan.. :heart: Blah, kohta töihin pitäs lähtee, ei huvittas/ jaksais. Eilen oli yks vapaa ja väsytti kyllä niin kauheasti koko päivän, ettei jaksanu oikeen mitään järkevää tehä. :/

 
Ja Lakta täällä kanssa vähän samanmoisia ajatuksia kuin sulla. Meillä kanssa tärppäsi yk1 ja nyt tuntuu jotenkin, että jotain tässä nyt vielä tapahtuu, kun näin "helpolla" päästiin. Mutta tositosi onnellinen kyllä olen, kun näin äkkkiä tärppäsi, olin varautunut jo etukäteen, että meillä kestää varmaan 100000 vuotta, ennenku tärppää. :D Noh, kerrankin jossain asiassa edes onnistaa..
 
Mulla LA tuon KaksPlus-laskurin mukaan 8.1.2009. Taitaa olla siis rv 6+jotain menossa. Ollaan menossa alkuraskauden ultraan Oulussa Meri-Oulun neuvolaan (yksityinen, ultrauksen hinta 45 eur) ja ajattelin ottaa sen kunnallisen np-ultran viikolla 14, että saisi parhaat mahdolliset tiedot masuasukin terveydentilasta. Täällä Oulussa voidaan kunnallinen np-ultra tehdä rv 9-14, ja jos haluaa osallistua siihen Downin syndroomaa selvittävään verikokeeseen niin neuvolassa sanoivat, että toivoisivat ultrausta sitä ennen raskauden keston määrittelyn vuoksi. Itse siis menen sen vuoksi ensin yksityiselle, että siellä ultraa sairaanhoitaja (uskon kyllä että aivan hyvä) ja sitten kunnallisella taas lääkäri tekee np-ultran, mikä ehkä vaativampi... en tiedä...
 
rintsi82...........................SatKS.......... 1.1............ 3. lapsi
Hathor..................25v....Kät.............. 1.1............ 1. lapsi
mei08 ............................................... 1.1............ 2. lapsi
nipsuliina83 .........25v....LS............... 1.1............ 1. lapsi
fridukka ............................................ 1.1............ 1. lapsi
kesää odotellessa.36v...................... 1.1............ 8. lapsi

Lakta.....................28v....PKKS.......... 2.1. .......... 1. lapsi
Summer88.......................KYS............ 2.1. .......... 1. lapsi
Helmi25...........................KYS............ 2.1. .......... 1. lapsi

cruella...................24v....VKS............ 3.1. .......... 3. lapsi

BabyP....................29v..................... 4.1. ........... 1. lapsi

Saanuska.......................................... 5.1. ........... 1. lapsi
JackQe.............................TAYS.......... 5.1. ........... 1. lapsi
fanny82 ............................................ 5.1. ........... 1. lapsi
Tammimamma09.............K-SKS......... 5.1. ........... 1. lapsi
hemuli08...............35v....OYS............ 5.1. ........... 1. lapsi

daizz.....................26v....K-SKS......... 6.1. ........... 3./1. yhteinen
Matsalu.................44v....Kät ............ 6.1. ........... 1. lapsi

Tuttiritari2 ........................................ 7.1. ........... 2. lapsi
Faltteri............................HYS............ 7.1. ........... 2. lapsi

Bhunis ............................Kät............. 8.1. ........... 2. lapsi
nippanappa ...................................... 8.1. ........... 2. lapsi
mammakoo ..........24v....EKKS........... 8.1. ........... 3. lapsi
Jonna-75........................OYS............. 8.1. ........... 2. lapsi
tek..................................................... 8.1.............

Sarabi ............................................... 9.1. ........... 3. lapsi
Ruusu23............................................ 9.1. ........... 3./1. yhteinen
kutvale..................34v....KYS............. 9.1 ............ 5. lapsi

Lappitar ...............25v....LKS............ 10.1. .......... 2. lapsi
elviiraiina .......................PKKS ......... 10.1. .......... 2. lapsi
nooruli..................27v...................... 10.1. .......... 3. lapsi

Mystical............................................. 11.1. ......... 3. lapsi
Töyhtö..................25v....................... 11.1. ......... 1. lapsi
Aminohappo...................KYS............. 11.1. ......... 2. lapsi


mymmyryy .....................HYS............. 12.1. ......... 3. lapsi
TMK................................SatKS ......... 12.1. ......... 3. lapsi
NallePuh .......................KOKS .......... 12.1. ......... 3. lapsi
Tankki..................37v....SeKS........... 12.1........... 2. lapsi
pennonen80..................K-PKS.......... 12.1 .......... 3. lapsi
Tuulia78...............30v....JS................ 12.1. ......... 4./1. yhteinen


Nena83............................................. 13.1. ......... 1. lapsi
Iberis..............................OYS............ 13.1. ......... 1. lapsi
Muffelo.............................................. 13.1. ......... 3. lapsi

TeeBird ..........................TYKS .......... 14.1. ......... 2. lapsi
HattiWatti78..................................... 14.1. ......... 3. lapsi

Sisi .................................NKL............ 15.1. ......... 2. lapsi
jasminette............29v....OYS ........... 15.1. ......... 1. lapsi
peppi81..........................LPKS........... 15.1. ........ 4. lapsi
siukkis............................................... 15.1. ........
Anmaria79............28v....................... 15.1. ........ 2. lapsi

pikkuvadelma ................TAYS ........... 16.1. ........ 2. lapsi
JJ-t .................................HYS ............ 16.1. ........ 1. lapsi
Pearl84...........................KSKS........... 16.1. ........ 1. lapsi
Sirpula............................................... 16.1. ......... 1. lapsi

Lara83............................NKL............. 17.1. ......... 2. lapsi

Mivi ................................................... 18.1. ......... 3. lapsi
Hennuliinizu..........23v....SeKS........... 18.1. ......... 3. lapsi
Pompo79........................OAS............. 18.1. ......... 2.lapsi

Missy-85...............23v........................ 19.1. .......... 2. / 1. yhteinen
Tuizu....................32v....JS................. 19.1. .......... 1. lapsi

Johjo....................30v....OYS ............ 20.1. .......... 4. lapsi
kirppunen............30v....PKKS ........... 20.1. .......... 3. lapsi
tuttelitar...............39v....................... 20.1. .......... 6. lapsi
PäivikkiV.........................P-KKS.......... 20.1. .......... 1. lapsi
Amalia..................29v....................... 20.1. ........... 1. lapsi
runttipulla............30v.....Kät............. 20.1. ........... 1. lapsi
Violet78................30v....................... 20.1. .......... 1. lapsi
mmamaa..............25v....SeKS........... 20.1. .......... 3. lapsi

sef........................24v....TYKS............ 21.1. .......... 2. lapsi
Martzu87........................................... 21.1. .......... 1. lapsi

memmu84......................OAS............. 22.1. ..........


Mamamin.......................Kät............... 23.1. .......... 2. lapsi
Emos...................29v......................... 23.1. .......... 3. lapsi

TheNapero....................OYS............... 24.1. .......... 2. lapsi

Sasha80.......................?KHSHP?........ 25.1. .......... 1. lapsi

marli ................................................... ? .............
kuudenmutsi ................EKKS.............. ? .............. 6. lapsi
pilviini.................................................. ? .............. 2. lapsi
vauva09........................SKS................ ? .............. 2. lapsi
haidi84



ONNEA ODOTUKSEEN!






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Pearl84: kyllähän se siellä neuvolassa sitten selviää. Sen mukaanhan sitä eletään minkä päivän sieltä antavat. Mulla menny kaikki yli ja siks mielummin otan sen viimeisen mahdollisen päivän lasketuksi ajaksi ettei menis yli niin paljoa. Ne viimeiset ajat ja varsinkin ylimenneet päivät tuntuvat ikuisuuksilta. Mutta todellisin laskettuaika tulee jos ottaa huomioon kierron pituuden tai jos tietää ovulaatiopäivän niin sitten sen mukaan.

Jonna-75: Minä kans haluaisin käydä varhaisultrassa tuolla Meri-Oulun neuvolassa. En oo koskaan vielä käyny vaikka neljäs raskaus siis tuossa varhaisraskauden ultrassa. Nyt vaan on rahasta niin tiukkaa ku oon hoitovapaalla ettei oikein raskis vaikkei oo kuin tuon 45?. Olis niin paljon muutakin hankittavaa. :(

(.) ei oireita muuta kuin väsymys. Tai sitten sitä antaa vaan nyt itsensä olla väsynyt kun on raskaana. Normaalisti on pakko jaksaa vaikka olis kuinka väsynyt. Nyt on "lupa" nukkua nuorimman kanssa päiväunet. Jos joku ymmärtää mitä ajan takaa. ;)


Ps. Päivitän tuota listaa nyt tuohon. Helpompi kattoa ku on sivulla ensimmäisenä, ei tartte rullailla sivua alaspäin niin kuin tuolla sivulla 14.
 
Muffelo
Voi, kun monella on verenvuotoa ollut :( Se on niin raskasta, kun pitää elää kamalassa epätietoisuudessa. Mulla kakkonen vuoteli rv 6-20, syytä ei koskaan löydetty. Mutta hyvin se raskaus muuten meni...

Halit Sussoolle :hug: Voi miten ihana asenne sulla on! Voimia!

Onnittelut kaikille uusille plussanneille!

Mä varasin sen alkuraskauden ultran ensi viikolle, koska tulen hulluksi tän keskenmenopelkoni ja oireettomuuteni kanssa muuten :eek: Vaikka eipä sitä rahaa ole täälläkään liikaa ja parin viikon päästä jään itsekin kotihoidontuelle. Tosin monella muullakin vaikuttaa olevan ihan samat murheet, joten en ole ainoa. Nää ekat 12 viikkoa on kyllä piiiitkiä, kun raskaudesta ei viitsi puhua ja silti se on kokoajan mielessä. Mites muuten muut, joko olette asiaa muille julkistaneet?
Nyt täytynee lähteä ulkoilemaan lasten kanssa. Mukavaa illanjatkoa kaikille!

Muffelo ja pikkuinen 5+6:heart:
 
Kävin tutustumassa tuohon JOhjon linkkiin ja sen mukaan laskeetuna menkkojen alkupäivästä ja lyhyellä kierrolla mun laskettu aika olis jo 11.1, mikä sattuu olemaan kuin tuon esikoisen syntymäpäivä :heart: :D

Tosin mullakin on tuhrua vuotanut nyt eilisestä :( .. Ja mä toivon, et se on vain tuota verisuonien katkeilua. Oon jo niin ehtinyt innostua tästä. Mites jos tää ois nyt km, niin kauan menee ettei tulos näy positiivisenä raskaustestissä? Jos siis varmistais asian uudestaan...
 
eli meille tulossa toinen lapsi ja siis LA 8.1. ja synnärinä ehkä OYS, mutta mahdollisesti muutamme etelämmäs täältä vielä ennen sitä. Ei tiedä vielä... sitten ehkä synnärinä TAYS. Pahoittelen etten maininnut noita asioita aiemmin.
 
Heippa! On vierähtänyt tovi, kun viimeksi kirjoittelin. Kyllä mä täällä päivittäin käyn lukemassa kuulumisia, mutta en sitten ehdi alkaa enää rustaamaan omaa kirjoitusta.

Ensiksi kovasti haleja niitä tarvitseville! :hug:

Onnea uusille odottajille ja tervetuloa! :flower:

Mulla on oireet pysynyt vielä aika lievinä. Aamuisin on heikko olo, mutta kun väkisin vaan syö ensin jotain helposti alas menevää (jogurttia/hedelmiä) ja sen jälkeen kunnon aamupalan, ni olo on sitten helpottanut äkkiä. Vatsa on ihan mielettömän turvoksissa, mikä ei oo niin kauhean mukavaa.. Ei nyt vielä sentään viitsi äitiysvaatteisiin siirtyä :D
Mielialat täällä on heitellyt kuperkeikkaa, ensin mä huudan ku hyeena ja sitten itken ja kohta hymyilen ku naantalin aurinko. Mies on jo nyt ihan hukassa mun kanssa, omien sanojensa mukaan :D

Tänään oli viimeinen työharjoittelupäivä ja nyt alkoi kesäloma.. Kyllä mä teen kuitenkin keikkaa jonkun verran oman olotilan mukaan, ettei aika tule pitkäksi.

Neuvola-aikaa ajattelin varailla torstaina, kun käytän esikoista uusinta käynnillä neuvolatädin luona. Ei virallisessa 4.v-neuvolassa saatu otettu näköä ja kuuloa, niin nyt mennään yrittämään uudestaan.

Niin ja ikää mulla on 23.v, jos tonne listaan se lisättäis. :)

Missy-85 ja vaavi 5+0
 
Täälläkin alkoi tänään vuotoa tulemaan... :( Ei nyt oo hirveästi tullut, mutta jonkin verran. Ja tämän päivän ollut vatsassa sellainen olo, ei kipua, mutta muistuttaa olemassa olostaan kuitenkin.

Kyllä täällä nyt ollaan aika realistisin ajatuksin. Pitänee kai soitella neuvolaan tai jonnekin jos jatkuu pidempään. Eka neuvola kyllä viikon päästä. Toivottavasti nyt kuitenkaan ei oo pahempaa...

Niin, missä vaiheessa kannattaisi testailla vaikka testillä kotona mitä näyttää? Kai se jotakin varmuutta antaisi asiaan...
 
Voi, tosi monilla ollut vuoto-ongelmia, :hug: , varmasti tosi kauheaa miettiä mistä on kyse :( Toivotaan, että kaikilla ihan harmitonta ja pitkä listamme jatkaa tammikuulle saakka!

Mulle voi päivittää listaan, että 1.lapsi ja kätilöopisto synnytyspaikka. Ikää 25 v.
 
Johjo: Jos seuraavan kerran päivittäessäsi viitsit vaihtaa minulle lasketuksi ajaksi 16.1., eli aikaistaa päivällä. Tämä siksi, että puhelimessa minua haastateltuaan terveydenhoitaja sanoi varman tuntoisena että 16.pvä olisi se oikea. Vaikka liekö tuo niin päivän päälle... :D

Muffelo: Täällä ei minun ja miehen lisäksi tiedä raskaudesta vielä kukaan muu, kuin terveydenhoitaja sekä erään vaatekaupan myyjä! :saint: Vaatekaupan myyjälle kerroin siksi, kun hän väen vängällä olisi minulle liian pieniä housuja myynyt, eikä meinannut uskoa kun sanoin että haluan isommat, massun kohdalta. Kun hälle kerroin raskaudesta, muuttui ääni kellossa välittömästi...mutta housut jäivät myös kauppaan, sillä ei sopivaa kokoa löytynyt, kun seuraava koko oli sitten taas valtavan iso.

Kovasti minua kyllä polttelisi kertoa omille vanhemmilleni sekä sisaruksilleni, mies vähän toppuuttelee, että eikös me sovittu että ensimmäisen neuvolanjälkeen vasta... :D Mutta kyllä aiomme pitää salaisuuden meidän välisenä tosiaankin sinne neuvolaan saakka, sitten on ihana ensimmäisen ultrakuvan ja tarkan lasketunajan sun muiden kanssa mennä uutista läheisille kertomaan! ;) Kun nyt ensin päästäisiin turvallisesti sinne saakka ja pikkuisella olisi kaikki hyvin! :heart:

).(: Tämän päivän oiresaldona ei muuta, kuin että housut puristaa ja nälkä on... :attn: :D
 

Tervehdys taas!

Meille siis tulossa 1. lapsi, en tainnut aiemmin mainita... ikää on mulla 25 ja synnärinä luultavimmin LS.

Huomena oon menossa varhaisultraan ja kyllä nyt jännittää. Toivottavasti kaikki on ok ja voisin vähän ultran jälkeen rentoutua.

Eilen ja tänään kyllä ollut taas tosi huono olo. Tänään kävin töissä halailemassa pönttöä, saattoivat työkaverit ihmetellä ku tulin vessasta vedet silmissä :LOL:
Ja rinnat on niin arat että en tienny kuinkapäin oisin nukkunu yöllä :eek:

Mutta mielelläni oireet kestän jos palkkiona on oma pikkuinen =)

Aurinkoista kevään jatkoa kaikille!
 
Muffelo, me olemme kertoneet jo mun ja avokin vanhemille, oli vaan pakko saada sanottua se jollekin vaikka näin alussa ollaankin :) isovanhemmat otti asian todella hyvin vastaan :heart: toivon vaan että kaikki menee hyvin loppuun asti niin että ei tarvitse tuottaa kenellekään pettymystä! :/
 
Heips, mahtuuko mukaan?

Kolmatta lasta odottelen ja testailin tossa viikko sitten plussan. Näillä näkymin l.a. olisi 14.1.09. Ensi viikon keskiviikkona menen ultraan, silloin viikkoja tasan 7 mun laskujen mukaan.

Kellekkään ei olla vielä puhuttu, vähän pojillemme ollaan vihjailtu mutta ne on vielä niin pieniä etteivät oikein ymmärrrä vihjailuja... (1,5 ja 3v)

Ei muutakuin maanantai-iltoja kaikille tammikuun vauvaa odottaville!!!

hw78 ja pikkukolmonen 5+5
 
No höh tuo äskeinen viesti karkasi ennen aikojaan.

Toivottavasti nuo vuodot siis vain säikyttäisivät ja kaikki pääsisi loppuun asti onnellisesti. Raskaustestihän ei kerro mitään vaikka vuotoa on, kun sitä istukkahormonia on keskenmenon jälkeen vielä kauan elimistössä.

Itse soitin tänään neuvolaan ja sain jo ajan huomiseksi. Minulla on perus sairautena Crohnin tauti ja sen vuoksi joudun normaalia tarkempaan seurantaan. Onko täällä ketään muuta jolla olisi Crohnin tauti? Edellinenkin raskaus meni aikoinaan tarkassa seurannassa, ultrassa sai käydä vko 25 eteenpäin viikon välein. Kivahan se oli nähdä pikku ukkelia viikottain. Sektiokin tehtiin jo suunitellusti vko 36 lopulla ja kotia päästiin kolmen päivän päästä ja ukkeli oli ihan täysin valmis pikku mies.

Oireita minulla on piisannut. Rinnat on arkana, koko ajan oksettaa 24 h päivässä ja lämmintä ruokaa ei voi edes ajatella syövänsä, hedelmät ovat maistueet pitkin päiviä.

T: mamma ja hemuli 7+3
 
Mulla ollu koko illan outoja tuntemuksia alavatsassa, ihan kun menkka kipuja, varsinkin silloin kun liikun. onko tämä normaalia vai vaikuttaako keskenmeno riskiltä?? Oon niin peloissani, kun en toivo mitään muutakun että pikkuinen pysyisi siellä masussa loppuun saakka :heart:

Martzu ja Nuppu 4+3
 

Yhteistyössä