TAMMIKUUN TOIVOT 2009 <3

Tasku Venus
Johjo, ei en ole Oulusta, mutta noi ultrat vaan jäi mullekin epäselviks. Vantaalta olen. Pitäis muuten päättää meniskö Kättärille vai Naistenklinikalle. Jos jollain kokemuksia molemmista, niin niitä voi kertoilla. :)
 
Huomenta!
Johjo Kiitos kun lisäsit listaan :flower: =) ikää muuten mulle kertyy pian 25v että sen voi lisätä sitten kans jossain vaiheessa.

oireita mulla ei juuri ole.no väsymystä löytyy ja välillä syödessä alkaa ällöttämään mut oksetuksia ei oo.en tiedä osaanko ees odottaa oksenteluja,ei ainakaan kahdessa ensimmäisessä raskaudessa oo pahoinvointia ollut :)

ultrasta ja sukupuolesta ollaan kummallakin kerralla saatu tietää sukupuoli etukäteen,nyt tekis mieli jännätä viimeseen asti mut en usko että maltan olla kysymättä :D

On tässä vieläkin vähän epätodellinen olo. Koitin soittaa neuvolaan,mut ei vastattu. no eipä tässä kiire oo ensimmäisen ajan kans. me ei ajateltu kertoa tästä raskaudesta vielä kellekkään sukulaisille. yhdelle kaverille mun oli pakko kertoa,mutta muille ei vielä "uskalla" puhua..... pelottaa jos ajatellaan että taasko? :whistle: esikoinen ehtii täyttää just 3v kun tää uus tulokas syntyy :D
 
Tänään ois se uusintaultra 12.40...
KÄÄKS!! :eek:
Hermostuttaa,ettei ultrassa tosiaan näy taaskaan kuin tyhjä sikiöpussi...
Ihana pvä kuitenkin tulossa :D
Mennään talolle maalaamaan tyttöjen huoneen seinille ne koristekuviot ja grillataan.
Täytyy yrittää pitää mielessä kaikki mukavat asiat,mitä jo on,jos pitää varautua ikäviin... :|
 
Tuulialle tsemppiä päivän ultraan! =) =)

On tosiaan ihana ilma - tekis mieli olla ihan jossain muualla kuin töissä... mutta ei auta ei. Kohta pitää täytyy aloittaa pitämään kehityskeskustelu mun alaiselle ja tekis mieli olla jossain ihan muualla kuin töissä. .. vaikka kotona pesemässä ikkunoita. Kotihommistakaan ei meinaa tulla mitään kun on niin veto poissa, ihan kuin kävisi vajailla pytyillä tää kone :LOL:

Muillakin ilmeisesti työnteko ei kovin nappaa kun väsyttää ja on olo kuin ilmapallolla, välillä paleltaa, välillä kuvottaa ja välillä muuten vain kiukuttaa :headwall:
Vaan ei nyt kyllä auta, pitää alkaa tekemään töitä että pääsee tänään joskus kotiinkin.

Mukavaa päivänjatkoa ja tsemppiä vielä Tuulialle, toivotaan että kaikki on hyvin!
 
Tuulia78: toivottavasti kaikki on hyvin :flower:

Tänään rv 5+1...saattaa olle, että ehkä eilen ja tänään olen ollut vähän väsyneempi. On ollut vähän sellainen olo, että tarvitsisin päikkärit, mutta eihän semmosiin ole aikaa :)

Tyttäreni kummi soitti eilen ja kertoi tehneensä positiivisen raskaustestin ja että hällä la 6 päivää minun jälkeeni. Hän ei vielä uskalla luottaa testiin vaan tekee vielä myöhemmin uuden. Olimme samaan aikaan raskaana myös silloin, kun tyttöä odotin, tuolloin meillä oli eroa 3 päivää lasketussa ajassa. Hän päätti kuitenkin keskeyttää raskauden. Tällä kertaa hän haluaisi pitää vauvan.

Olisi se vaan pirun hienoa, kun olisi joku odottajakaveri :)

Me tai ainakin minä haluan ehdottomasti tietää etukäteen, että kumpi on tulossa. On kivempi ostella sinisiä tai punaisia vaatteita, kuin sellaisia neurtaaleja.

Tänään ostin pienen pienet siniset housut ja oranssin hatun. Molemmat ovat sellaisia, että menee kummalle tahansa B)
 
Moi kaikille pitkästä aikaan!! Onpa meitä monta tänne kertyny, ihan hyvä vaan. Täällä alkoi oireet viime viikon lopulla... Eilen ensimmäisen kerran piti juosta vessaan kun meinasi oksennus tulla keittiössä :X Olin just ottamassa maitopurkkia jääkaapista kun tuli järkyttävä kuvotus ja käsi suun edessä pinkaisin pytylle. Ja kuvotus on 24h/vrk, ollu aikasemmissakin raskauksissa... Töissä on todellakin kaameeta olla, varsinkin kun täytyy soitella ihmisille ja kuulostaa pirteeltä jne., vaikka oikeesti oksettaa, viluttaa ja ketuttaa. Mutta kestää nää oireet kun tietää mistä johtuu...
Missä vaiheessa te, joilla on jo lapsia, meinaatte kertoa tulevasta pikkusesta? Mä aattelin kertoa sitten kun ollaan käyty siinä ekassa ultrassa noin rv12. Jos pyytäis sieltä ultrakuvat mukaan niin voi sitten tytöille näyttää mitä on tulossa! Luulisin, että se on sopiva aika kertoo asiasta...
 
Ruusu23: Missä vaiheessa te, joilla on jo lapsia, meinaatte kertoa tulevasta pikkusesta? Mä aattelin kertoa sitten kun ollaan käyty siinä ekassa ultrassa noin rv12. Jos pyytäis sieltä ultrakuvat mukaan niin voi sitten tytöille näyttää mitä on tulossa! Luulisin, että se on sopiva aika kertoo asiasta...

Meillä poika niin "pieni" ettei varmaan ymmärrä että vauva tulossa, välilä kyllä tuntuu että poika fiksumpi kuin esim isänsä :LOL: Varmaan noin pienetkin jotenkin "aavistaa". Sukulaisille ja ystäville kerromme kanssa ekan ultran jälkeen kun tietää että kaikki on hyvin :) Ei jaksais vaan oottaa, haluu nähdä jo pikkuisen :)
 
Hei!
Plussasin eilen ja haluaisin liittyä joukkoon... En tiedä tarkalleen laskettua aikaa, lasketaanko se edellisten kuukautisten alkamispäivästä 40 viikkoa/9kk vai miten??? Soitin tänään neuvolaan ja eka aika on sinne n. kolmen viikon päähän... jos nyt ei kesken mene....
 
Hei taas kaikille!

Mulla on tänään iskenyt armoton väsymys päälle. Ensin meinasin nukahtaa töihin tiskille ja kun kotiin pääsin, niin piti vähän (2h) ladata akkuja sohvalla...

Katsoin tänään nettisivuilta mihin neuvolapiiriin kuulun ja ilokseni oman neuvolani on vesivahingon vuoksi samassa paikassa kuin esikon neuvola. Vielä kun saisi sen saman ihanan tädin kuin viimeksi, tosin se on varmaan jo eläkkeellä :D

Nyt pitää mennä esikon kanssa iltapuuhiin :wave:
 
Pikku Otus löytyi!!!!!!!!!
Huh mikä pvä onkaan ollut=o
Lähdettiin ultraan 12.00 aikoihin ja oltiin kuin hirttäjäisiin menossa=/
Kun päästiin odotushuoneeseen asti,mulla sydän hakkas ja kämmenet hikos.
Mielessäni rukoilin,että jos vaavi on tuolla,niin en IKINÄ,IKINÄ valita mistään...
Mies silitteli mua vedet silmissä ja sen kädet oli ihan jääkylmät...raasu...
Kun lääkäri kutsui meidät sisälle ja nousin seisomaan,meinas jalat lähteä alta.Hoipuin jotenkuten huoneeseen ja veri kohisi korvissa.
Viimeksi olen yhtä paljon pelännyt ex-miestä;(
Lääkäri kyseli vointiani ja minä jankutin tästä jatkuvasta oksettamisesta niinkuin se nyt ois tae vauvasta...hassu=)
Juha puristi mun kättä ja minä sen.
Se vastas vielä kovemmalla puristuksella ja lopulta ei tainnut veri kiertää kummankaan sormissa!
"Hyvä sykehän täällä näkyy",lääkäri totes.
"Mitäh?!?",minä parkaisin niin,että kuuluu varmaan vastaanottohuoneeseen asti...ainakin kattelivat meitä hyvin piiiitkään...=D
"Oletko nyt ihan,ihan varma?",kyselin itkien.
Olinkin tosi hellyyttävä näky,kun rajaukset ja ripsarit valui pitkin poskia...
Vastasi vko:ja 6+4 eli la ois 12.11.
Olis ihana synttärilahja<3
Juha on kuin toisella planeetalla,
virnuilee typeränä ja kehuskelee mua "lapseni äidiksi".
Sitten tätä omaa napaa...kuppikoko humahti sitten DD:hen...AUTSH!!
MInkälainen Dolly Parton mä oikein alttarilla olen?!?
Mitkään tav. housut ei enää mahdu jalkaan ja lääkäri sanoikin,että "tämä kohtuhan on jo kauniisti pyöristynyt!".
ONNELLINEN!!!!!!!!!!!
 
Ihana kuulla, että Tuulialla mennyt neuvolareissu noin hyvin. Onnittelut! :hug:

Meillä olisi ensimmäiseen neuvolaan aikaa vielä reilut 2 (tai oikeastaan melkein 3) vkoa, malttamaton... :D

).(: Tosi oireeton olo, jokusen kerran päivän aikana tehnyt vähän pahaa, mutta ei mitenkään erityisemmin (joskus ollut samanlaista ihan vain ylensyönnin päälle/kun on liian nälkä ). Lenkkeillyt olen taas tänään, tosi ihana olo kun olen nyt jaksanut ja kerennyt niin ahkerasti (noin 5-6 krt/vko) käydä lenkillä.
 
Ihanaa Tuulia!! Oon odottanutkin että tulet kertomaan kuulumiset!! ONNEA!!Onko sulla kokemuksia muuten Jorvin sairaalasta? Ootko siellä synnyttänyt?Mä olin viime syksynä lääkkeellisessä tyhjennyksessä ja kaavinnassa joten paikasta mulla on surulliset kuvat, mutta jos tulee iloisia uutisia 6 päivä, niin fiilikset on varmasti erilaiset. Toki oli huonoja kokemuksia muutenkin palvelusta, mutta Jorvi on jotenkin niin tuttu paikka.

Me jännätään sitten Marzun kanssa samana päivänä, toivotaan että meilläkin on pikkuiset kyydissä!!!!

Vahvana oireena on tämä väsymys edelleen, voisin vaan nukkua...zzzzzzz......vatsaan välillä sattuu ja rinnat ovat todella kipeät. Ällötyskohtauksi välillä, mutta tosi lieviä! Toivotaan että sellaisina pysyykin! Niin ja nyt jo pelottaa alaselkä miten se jaksaa ensi kuun ja syksyn, koska joudun työni puolesta kumarelemaan paljon ja nyt jo särkee....miten voin alaselkälihaksia treenata muuten kuin salilla? Jumpalla tms.?

Mun mieheni lähtee viikonlopuksi poikien reisulle ja meillä on työkavereiden kanssa illanistujaiset, jossa minunkin piti maistella drinksuja mutta nyt on toisin ja olen siitä kyllä todella iloinen!! Viime kesänä jo totuin olla bileissä kuskina kun olin "raskaana", että toista kesää mennään samalla linjalla!

Ihanaa odotusta kaikille!
Tuizu ehkä 5+ jotain
 
Mymmyryy ja Tuulia ihanaa että teillä on kaikki kunnossa =) !
Mulla aamuisin tosi paha olo mut menee ainakin toistaseksi ohi kun syön. Pissalla täytyy myös ravata tosi usein. Nyt en ehdi kirjotella enempää, meen laittaa lapsille iltapalaa.


 
Onnee TUULIA :flower: :flower:
Mäkin ootan nii kauheesti viikon päässä olevaa neuvola käyntiä...että huh... :p

ON:Vain pikaisesti...Huono olo on PÄK!!!Jeee :D Ja mahassa nipistelee kiristelee jne...
Vähän oon ollu ilonen näistä oireista...Hikoilen vaa ens torstain tuloo...tulis jo!! :saint:
Päätä särkee aikalailla ain aikaajoin.Ja janottaa välillä nii et huh...Nukkua voivin just nii paljon ku saisin ja ja....hmmh...

Daizz ja sydänkäpynen 7+2
 
Ihana kuulla että Tuulialla oli kaikki hyvin :heart:
Mulla on ollu tänään vähän huono olo ja väsyttäny jonkun verran.
Oltiin tänään synttäreillä, siellä oli 1kk pikku tyttö, oli aivan yli suloinen, vauvakuume se vaan kasvaa kun näkee tuollaisia pienokaisia =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Johjo:
Tervetuloa mmamaa! :wave:

Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan jo 10.6 eli viikkoja silloin 8+0. Ihmettelin että miks näin aikaisin vaikka jo 4. raskaus. Nykyisin kuulemma seulonnat aikaisemmin (rv 9-11+6) ja siksi eka neuvolakin aikaisemmin kuin ennen. Sit en yhtään ymmärtäny ku se sano että Oulussa on varhaisraskaudenultra eikä muuta :eek: Kysyin vielä että onko se siis oikeesti varhais- vai niskapoimu ja totes että varhais. Jos haluaa niin kuulemma pääsee np-ultraan ja jos osallistuu veriseulontoihin niin pitää käydä myös np-ultrassa. Siis minä en nyt yhtään ymmärrä että onko mulla joku ultra siis jo aiemmin ja np-ultra sit melkein heti perään (viim 14 viikolla). Ärsyttää tuollanen neuvolatäti josta ei saa selkoa. Tai vastaa kyllä, mutta en oikein usko noihin sen juttuihin. OULULAISET kertokaa mitä teille muille on omassa neuvolassa sanottu!!
Kylläpä sait aika sekavaa infoa neuvolasta. Joo, siis itse olen ymmärtänyt, että täällä Oulussa tarjotaan vain yksi kunnallinen ultra. Siispä tuo kuulostaakin ihmeelliseltä, että neuvola olisi lupaillut kahta ilmaista ultrakäyntiä... itse ymmärsin, että sen saa itse valita koska menee ja oon kyllä nyt myös vähän huuli pyöreenä, että mitä ne oikeasti haluaisivat sen kunnallisen ultran olevan (mulle neuvola sanoi että ultrataan rv 9-14). Oon aika kypsä tähän Oulun meininkiin... yksi ainoa ultra kaupungin piikkiin. Maakunnista (esim. naapurikunnat Kempele, Liminka) saavat käydä OYS:issä useammassa ultrassa ja me oululaiset käydään Kontinkankaan terveyskeskuksessa missä ymmärtääkseni vanhemmat ultralaitteet. Kaupunki ei viitsi panostaa lapsiperheisiin. Kallioparkkeja kyllä rakennellaan... Esikoista odotellessa asuin pääkaupunkiseudulla ja pääsin heti ekan neuvola-ajan jälkeen seuraavana päivänä ultraan, missä tarkastettiin raskauden kesto ja laatu (että ei esim. tuulimuna). Siellä ehdin käydä onneksi myös ilmaisen np-ultran ja sitten täällä kävin rakenneultrassa ja vielä 4 D:ssä. Mun mieleni ei rauhoitu kunnolla kuin vasta ultrien jälkeen. Ne helpottivat mieltä aina ekan raskauden aikanakin...
 
Mäkin voisin ilmoittautua tänne. Esikoista odotan. Laskettuaika on tammikuun loppupuolella, en vielä tiedä tarkkaa päivää kun en ole vielä käynyt neuvolassa. Synnytyssairaala tulee käsittääkseni olemaan Oulaskangas.
 
Juu,Jorvissa synnytin tän hetkisen kuopuksen ja vaikka Lohjan puolelle muutetaan,Jorvissa tänkin haluan synnyttää,koska Lohjalla ei suosita polikliinisiä synnytyksiä.
Pojan kanssa kotiuduin jo seur. aamuna Jorvista ja niin toivoisin tälläkin kertaa käyvän :heart:
Jorvissa on ihanan iso vesiallas,jonka toivon saavani tälläkin kertaa käyttöön :D
Viimeksi lisäilin jatkuvasti tulikuumaa vettä (vauva parka),kun supparit tiheni ja lopulta,kun altaasta piti nousta pois,meinasin pyörtyä,kun olin ollut niin kuumissani :LOL:
Ehkä tällä kertaa otan rauhallisemmin...ehkä... :ashamed:
On tää niin ihanaa...ensimmäinen raskaus,kun olen TÄYSIN varma,että isäkin tätä haluaa :heart:
Ed. mies muisti aina sanoa joka raskaudessa,kun potkut rupes tuntumaan,että "muista nyt kuitenkin,etten mä vielä ois sitä halunnut..."...
Just,yksinhän mä ne mukulatkin sisuksiini väänsin..?
No,tuo oli sen tapa osoittaa narsistisuutensa :/
Muksuille kerrotaan,kun np-ultra on ohi.
Teki niin mieli kertoa jo tänään,kun haaveilivat vaavista :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja haidi84:
Hei!
Plussasin eilen ja haluaisin liittyä joukkoon... En tiedä tarkalleen laskettua aikaa, lasketaanko se edellisten kuukautisten alkamispäivästä 40 viikkoa/9kk vai miten??? Soitin tänään neuvolaan ja eka aika on sinne n. kolmen viikon päähän... jos nyt ei kesken mene....

Tervetuloa mukaan haidi84! :wave: Käyhän tällä sivulla http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111 ja laita tarvittavat tiedot niin saat lasketunajan selville.

Tervetuloa myös memmu84! :wave: Käyhän sinäkin tuolla sivulla jonka aiemmin mainitsin. Siellä on hyvä laskuri.

Hienoa Tuulia että kaikki oli hyvin.

Jonna-75: Joo täällä Oulussa on kyllä tuo ultra-asia päin p:tä. Oulunsalo ja Kiiminkiläisetkin saa käydä kahdessa ultrassa. Se neuvolatäti puhu mulle myös että lokakuusta eteenpäin olis myös rakenneultra. En kyllä usko sen juttuja ollenkaan ku anto mulle jo nyt väärää/sekavaa tietoa.
 
Tuulia, ihanaa että kaikki on hyvin!
Mä oon niin h*lvetin väsynyt, en jaksa kotona tehdä mitään. Mies laittaa ruuat ja pesee pyykit ym. Mä makaan kaiket ajat sängyssä ja torkun tai nukun, saan varmasti kohta makuuhaavoja..... Just ja just väen vängällä saan itteni tänne töihin raahattua, onneksi täällä on ollut tosi rauhallisia öitä! Ihan sama väsymys ollut edellisissä raskauksissa, ja helpottaa tuossa viikon 10 jälkeen....
 
Hei!

Tänään käytiin toistamiseen ultrassa ja kaikki oli ihan kunnossa alku säikähdyksen jälkeen. Aluksi näkyi vain tyhjä kohtu ja ruskuaispussi. Kyllä siinä ehti sydän lyödä hullun lailla ja ajattelin, että ei taas näin.Sitten alettiin ultraamaan uudestaan ja löytyihän sieltä ihan virkku ihmisen alku sydän löi ja kaikki oli ok, kohdussa oli vain toinenkin sikiöpussi ja nyt sitten jännätään oliko sen asukki jossain piilossa vai oliko se oikesati tyhjä. Aiemmassa raskaudessa oli kans ihan sama juttu olin alkanut odottamaan kahta, mutta toinen päätyi vain loppuun asti.
Käytiin siellä Meri Oulun neuvolassa ultrassa, kätilö oli kyllä ihana ja sen kanssa oli helppo keskustella asioista. Ultrakuvan laatu ei ollut ihan niin hyvä kuin esim. OYS.ssa tai Gynekossa, mutta kyllä sillä ihan pikku ihminen näkyi.

Tämä vatsa kipu on inhottavaa, kun kohtu on niin taakse kallistunut. No kyllähän nämä vaivat kestää kun tietää, että massussa on kaikki kunnossa.

Meiltä Haukiputaalta käydään muuten siellä ultrassa kans kaksi kertaa, eka kerta on viikoilla 10-14 ja toinen ultra on viikon 19 paikkeilla, jos oikein muistan.

Iloista odottamista teille kaikille ja aurinkoista kesän alkua.
 

Yhteistyössä