Tammikuun toivot 09

Kamala kaaos kotosalla, kun pyykinpesukone hajosi reilu viikko sitten. Korjaaja kävi viime tiistaina, ja tänään pitäisi tyypin saapua varaosien kanssa. Kyllä olisi jo aikakin, alkaa olla kaikki omat vaatteet pyykissä. Eli nyt kun ulkona olisi mitä mainioin ulkoilusää, niin pitää kököttää kotosalla osottelemassa.

Pikkuneiti on kasvanut ihan mukavasti, pituutta 54,5cm ja painoa 4560g. Vaan kyllä tuota korviketta pieneen mahaan sitten uppoaakin. Rintaa neiti ei suostu syömään enää ollenkaan.

Janttu & pikkuneiti 7viikkoa

 
Pikaisesti kysyisin sektion läpikäyneiltä Onko teille kipu tullut takaisin?? Minulla on nyt reilu 3vko sektiosta tullut kipu takaisin, mutta vaan oikealla reunalla. Se kipu tulee sisältäpäin, ja on tosi kova. Tuntuu ettei pysty kunnolla edes liikkua kun sattuu niin. Kipu pahenee iltaa kohtia... :( :( Kurja juttu, pitääkai käydä näytille jos tää ei tästä helpottuu. Olen nyt ottanut särkylääkkeitäkin, mutta ei nekään oikein siihen auta... :'(
 
Enkelitytön äiti, mulla ei nyt tuosta sektiosta ole aikaa kun viikko, mutta ihan nyt parina viimepäivänä, mullakin on tullut hirveää kipua koko lantionalueella, myös selässä? Välillä en meinaa päästä edes sängystä ylös kun sattuu, niin vietävästi. Myös vessassa käynti koskee, nin että silmistä valuu vettä. Näytille meno se varmaan paras rauhoittaja on, mutta päivällä mulla tää aina perempi, niin ei ole tullut mentyä. Mullakaan särkylääkkeet ei pure.

JiiMi ja puutarhatonttu 8 vrk
 
Hellou :wave:
Sain pojan hiihtolomaksi meille ja tuo miehen rahjukekin on taas kotona,joten menoa ja meininkiä riittää niin,että hyvä kun koneelle ehtii :D

Netan kanssa arki sujuu edelleen hyvin.
Kummempia mahapuruja ei ole,pientä ilman töräyttelyä ulos,joten tuskin tässä enää yöitkut alkaakaan!
Ihanaa vaihtelua!

Imetyskin tahtoo jäädä taka-alalle,koska nti vetää korviketta sellaset määrät,että äiti ei enää riitä!
Vaikka tavaraa tulis :LOL:
Nyt siis odotellaan,alkaako ne menkat taas samalla tahdilla kuin ed. kerroillakin ;)
Meillä nimittäin on annettu lupa uudelle vaaville tulla ja oishan täs kiva yhdet menkat ehtiä kokea,että vois tikuttaa taas ne tärppipvä:t :LOL:

Eilen kävin vaa`alla ja 5 kiloa olis vielä extraa jäljellä :/
Tilasin Hennesiltä ison kasan vaatetta,sillä tuntuu ettei tuolla kaapissa ole muuta kuin mammavaatetta.
Mammavaatteetkin myin suurimmaksi osin,koska jos uudestaan tärppää,niin haluan kuitenkin taas kaikenlaisia uusia ihanuuksia :LOL:

Mulla on hirveä sisustusinto :D
Tilasin keittiön tuoleihin mustat tuolinpäälliset,pöydälle mustan kaitaliinan ja lattialle musta/harmaa-kuvioidun maton.
Siunattu Jotex :LOL:
Nyt kun täällä kotona on ihan työkseen,niin kummasti rupeaa kattomaan kotiaan uusin silmin.
Taidan tyttöjenkin huoneen sisustaa uusiksi ristiäisiin mennessä =)
Mutta nyt pyykin pesuun!
 
Moi! Hitsi tää on taas ihan seko tämä koko sivusto...

Täällä hekumoidaan ekoista parvekepäikkäreistä. Laitoin pojan ulos klo 1530 ja yritin samalla ottaa itse tirsat itkuhälyttimen avustuksella, mutta maltoin olla noin 20 minsaa sohvalla ja sitten piti jo tulla tänne nettiin... vähän vaille viis havahduin, että tuo kolmeviikkoinen on ollut jo yli tunnin ulkona, mutta ei siellä mennyt mittarin mukaan edes pakkaselle, aurinko paistoi lasitetulle partsille. Mutta yli-ihanaa, kun joka päivä tässä vauva-arjessa aukee uusia ulottuvuuksia ja reviiri laajenee.

Öistä: mies on mennyt takasin töihin ja yritetään nyt pitää poika nukkumassa sivuvaunussa mun puolella sänkyä. Eipä tää nyt ihan kuin elokuvissa mene: eka yö oli tosi helppo, mutta sen jälkeen onkin ollut kaikenlaista. Edelleen syödään parin tunnin välein ja mua lohduttaa tosi paljon, että teillä on ihan samanlaista vähintään!!! Muuten painais päälle kauhee ressi saada tää tiitiäinen selviimään jo vain parilla syötöllä per yö. Miten sitä onkaan kauhee kiire saada vauvansa johonkin normiin ja äkkiä...? Helpottaa kuulla, että tätä tää nyt on ja sitten sen jälkeen tulee jotain muuta päänvaivaa.

Vaipanvaihtoa on tosiaan riittänyt öisin, viime yönä poika pissi vaippansa ja vaatteensa läpimäräksi kahesti ja kolmannella kerralla olikin muuten vaan yli äyräiden kakkaa. Sitä se tissin luppaaminen tekee! Mä en kyllä tajua, miten teistä jotkut sissit vaihtaa vaippaa sängyllä hämärissä, multa ei sujuis kyllä ei mitenkään tai ainakin sitten ois omakin sänky ryönässä... Kylppärissä poika sitten virkoaa ja alkaa höpötellä ja sitten se on taas tainnutettava maidolla =)

Eilen näin väläyksen telkkarissa jostain taapero-ohjelmasta ja sain ahaa-elämyksen. Kun vauva ei tokeennu muulla konstilla kuin tissillä, ehkä sitä pitäisi ruveta laittamaan ihan oikeesti nukkumaan päivisinkin, eikä vaan antaa torkahdella sylissä ja ihmetellä, kun se herää aina kränäsenä. Tossa ohjelmassa siis opittiin lukemaan, mikä itku on unenpuutetta ja mikä nälkää jne. Joo luulin jo osaavani erottaa jotain, mutta ehkä kakkaähinän tunnistan muusta, mutta tuo "muu" pitääkin sisällään vielä aika monta mysteeriä. Ja jos mamma tainnuttaa vauvan aina tissillä, niin mitenkäs tässä oppii lukemaan niitä muita itkuja?

Notta tällasia syvällisiä ajatuksia tänään...

Lilli ja tänään jo 3 viikkoinen nimetön pikkumies

ps. tukan värin vaihtuminen on vielä vähän mysteeri. Harmi sinänsä, kun olin ajatellut kaikkia kivoja tummatukkaisia nimiä ja jos tuo onkin blondi, niin pitää alkaa ihan alusta!

pps. hitsi tuo on nukkunut jo kaks tuntia!! ois pitänyt ehkä sittenkin ottaa itsekin tirsat ja enää ei varmaan ehi...
 
Nostetaanpa..

Maanantaina oli neuvola (1kk) ja neidille piirtyivät seuraavat mitat 5650g/56,5cm eli hyvin kasvaa rintamaidolla. Eipä tuo meidän neiti pullosta huolikkaan eli ihan turha suunnitella mitään omia menoja |O tai ainakaan ei voi kovin pitkään olla poissa neidin luota. Täällä on yritetty saada ristiäisjärjestelyjä johonkin malliin, onneksi tässä on vielä jokunen päivä aikaa :whistle: (taas näitä kuuluisia viimeisiä sanoja..) No tytölle on nimi valmiina sehän se on pääasia :D vai mitä??
Lilli en minäkään aina osaa tulkita neidin itkuja (vaikka on jo viides lapsi) ja tissiä tulee helposti tarjottua itkuun.. Kyllähän se sitten huomaa kun tyttö on rinnalla että oliko nälkä vai ei..

Vaippaa en vaihda yöaikaan kuin äärimmäisissä tapauksissa (vaippa on siis tosi märkä tai siellä on kakkaa reilummalti) Meillä ei onneksi ole noita ylivuotoja sattunut yöllä, jokunen kyllä päiväaikaan. Tänään neiti teki sellaisen lastin, että sitä itseään oli niskaa myöden :D (Äitin pikku sinappitehtailija :heart: ) Mutta hyvähän se että vatsa toimii..
Jos tästä hiipisi nukkumaan kun on anoppikin tulossa aamulla käymään..

MaMa ja tytsykkä 5vk :heart:
 
Kiitos MaMa kannustuksesta! Onpa ihana kuulla, että tässa lajissa ei tulla eikä tarviikaan tulla mestariksi, vaan mennään fiilispohjalta =)

Voi mahoton, laitoin pojan äsken klo 10 nukkumaan omaan petiin ja parin tuutulaulun jälkeen se nukahti sinne tyytyväisenä! Otan siis ilon irti kaikista pienistä onnistumisista, yö oli taas ihan mielenkiintoista neuvottelua siitä, nukutaanko vai jutellaanko vai itketäänkö vai tehäänkö mitään.

Ristiäispappi soitteli eilen ja halusi paasata pitkään seurakunnan nettisivuista tms , vaikka poika ääntelehti taustalla jo tosi äänekkäästi - olikohan jokin ei-vauvaantunut yksilö, joka ihmetteli, että miksi mä en laittanut vauvan volyymiä pienemmälle...

Lilli ja suu auki nukkuva nimetön 3,5 vkoa
 
Enkelitytön äiti mulla on sektiosta nyt jo melkein kuukaus ja vähän välillä haava särkee, mutta ei niin pahasti että pitäis kipulääkkeitä otta. mulla oli haavavuotoa melkein kolme viikkoa, nyt se on onneksi ohi :whistle: olen huommanut että kun rehkii vähä enemmän( esim. imurointi) alkaa heti haava särkee. tottakai pitäis otta rauhallisesti, mutta en vaan osaa kun villakoirat pyöri nurkissa.
olen myös ajatellut sitä laihtutus homma, kun vanhat vaatteet ei mahtu vieläkä päälle vaikka vaan 2 raskauskiloja on jäänyt vielä jäljelle. kauhea makeahimo on kyllä tullut, joka päivä tekee mieli jotain hyvä..... :ashamed:
ristiäiset on 14.3 ja silloin on pakko joku kunnon vaate mahtua päälle, tai sitten on vaan pakko menna kaupoille( ei kyllä huvitta yhtään)
meidän poitsu ei suostu ottama ei tutti eikä tuttipulloa suuhunsa, vaan tissi sille kelpaa. olen pumppanut rinnoista maitoa ulos ja laittanut pakastimen , mutta miten ihmessa saan sen joskus sille syötety kun pullosta ei kelpaa... kai sitten on pakko lusikalla syöttä.
 
jiimi laita mamalle yv:tä ja pyydä salasanaa. sit ku saat salasanan niin pääset kerhosivulle ja sieltä löytyy linkki:hae jäsenyyttä. nii ja yv:tä saat lähetettyä, ku painat sitä pientä kirjekuorta mikä on MaMan alapuolella.
 
heips. tulin välillä kurkkimaan tällekin puolelle. Meilläkin on ristiäisvalmisteluja aloitettu, eilen lähti kutsut postiin, ristiäiset on 14.3.

Tarvitsisi pohtia mitä halutaan tarjota ja paljonko mitäkin tarjottavaa tarvitaan. Servetit pitäisi tilata, halutaan sellaiset joihin painetaan pojan nimi ja syntymä- & kastepäivämäärät. Kukkien suhteen pitäisi kanssa tehdä suunnitelmia, käydä kattoo mitä on saatavilla ja varata ne mitä tarvitaan. Vaatteetkin pitäisi katsoa koko porukalle.. Onneksi nyt taitaa lasten vaatteet olla aika hyvin selvillä, vielä kun löytäisi itselleen ja miehelle jotain siistiä päälle.

Että tällasta sitä täällä pohditaan. Täältä on tainnu mammat aika hyvin siirtyä tuonne kerhopuolelle, vai kuvittelenko vain?


tulia & pikku-inkkari 2vko 5vrk
 
kerhosta, onko kukaan törmännyt sellaiseen tuolla kerhon puolella, että, vaikka olet kirjautunut sisään, niin et pääse lukemaan etkä kirjoittamaan sinne keskustelut osioon mitään, vaan tuee ainoastaan viesti, että on kerhon jäsenten käytössä. Olen montakertaa yrittänyt kirjautua ulos ja sitten takaisin sisään, mutta enää en pääse keskustelemaan, hetken kerkesin juttuja lukea :kieh:

Miks mä oon niin tampio näiden kanssa...
 
Täällä vielä tampiompi... Mä en edes osaa lähettää yksityisviestiä, jotta voisin pyytää sitä salasanaa :D No nyt löytyi, liian pieni linkki mun silmille!

Ihan pikaisesti: täällä voidaan hyvin, mies on ollut juuri kaksi viikkoa isyyslomalla. Neiti on 1kk1vk ikäinen, hyvin seurallinen ja helpohko vauva. Kakkaa vain kerran päivässä, ja on jo saanut hyvin alulle päivärytminsä löytämisen.

Pahin huutokausi lienee ohi, tai sitten on vain löytynyt mulle hyvä dieetti :) Saa aika tarkkana olla eri ruokalajien kanssa, jottei tarvitse yöllä kannella huutavaa vauvaa.
Toinen huudon aiheuttaja on suihkutissit, mutta yritän imettää useamman kerran samasta rinnasta, ja pahimman suihkun tullessa otan hetkeksi aikaa rinnan pois tytön suusta, jos hän vain suinkaan siihen suostuu :) En viitsi etukäteen lypsää, koska se kuitekin antaa rinnoille signaalin, että maitoa tarvitaan niin paljon. Ihana tunne, kun välillä pitemmän tissittelyn jälkeen rinta tuntuu jopa tyhjältä ;)
On se hassua tämän imetyksen kanssa, kun niin harvalla kysyntä ja tarjonta kohtaavat täydellisesti. Toiset harmittelevat kun eivät koskaan pääse täsyimetykseen asti, toiset harmittelevat kun vauva saa suihkutisseistä mahansa kipeäksi...

Taisinkin käydä kirjoittelemassa tytön neliviikkoisneuvolamitat (huh, mikä sana!). Tuolloin oli 55cm+ (jalka oli vähän kippurassa), ja paino 4610g. Nyt on kyllä kasvanut, koska 60cm bodyt eivät jää yhtään väljiksi! Ja monissa puolipotkareissa kuminauha kiristää mahasta niin pahasti, että jäävät kaappiin, vaikka lahkeissa riittäisikin mittaa. Töppöjalka on tämä tyttö, niinkuin veljensäkin.

Nyt pitää lopettaa, yritän illalla sinne kerhoon sitten.

Tuttiritari & tyttö
 
pur
Pikaisesti kysyisin sektion läpikäyneiltä Onko teille kipu tullut takaisin?? Minulla on nyt reilu 3vko sektiosta tullut kipu takaisin, mutta vaan oikealla reunalla. Se kipu tulee sisältäpäin, ja on tosi kova. Tuntuu ettei pysty kunnolla edes liikkua kun sattuu niin. Kipu pahenee iltaa kohtia... Kurja juttu, pitääkai käydä näytille jos tää ei tästä helpottuu. Olen nyt ottanut särkylääkkeitäkin, mutta ei nekään oikein siihen auta...
Alkuperäinen kirjoittaja JiiMi:
Enkelitytön äiti, mulla ei nyt tuosta sektiosta ole aikaa kun viikko, mutta ihan nyt parina viimepäivänä, mullakin on tullut hirveää kipua koko lantionalueella, myös selässä? Välillä en meinaa päästä edes sängystä ylös kun sattuu, niin vietävästi. Myös vessassa käynti koskee, nin että silmistä valuu vettä. Näytille meno se varmaan paras rauhoittaja on, mutta päivällä mulla tää aina perempi, niin ei ole tullut mentyä. Mullakaan särkylääkkeet ei pure.

JiiMi ja puutarhatonttu 8 vrk
:ashamed: vähän tulin valkalaa miten täällää tammikuun toivoilla menee. Näistä tuli miuelee kun eilen kävin nlssa (mulla sektiosta 1,5 vkota) ja valittelin tuota sisältä tulevaa viiltävää kipua oikealla haaven yläpuolella ja kokonaisuudessaan haavan alapuolella. Nl-täti tuumasi, että kaikki näyttää pintapuolisesti olevan mainiosti ei nouse edes paljon mustelmaa. Voi kuulemma olla, että kun sisäisten haavojen tikit alkavat sulamaan niin haava-alueet ovat muutaman päivän herkemmällä kun tikit ei niitä enää pidä. Ihan niinkuin pintahaavassakin siis. Ohjeeksi antoi lisää lepoa ja todella vältellä minkään nostelua.
 
Kiitos pur ja kaikille muille vastaaneille!!
Varmasti olette kaikki oikeassa ja olen itsekin yrittänyt ottaa nyt rauhallisemmin... :whistle: ja itse asiassa nyt alkaa jo olla parempi olo, ei niin hirveästi viiltää enää siinä haavan sisällä, eli toivottavasti tää oli nyt ohimenevä juttu eikä mitään sen pahempaa... =)

Tuttiritari Minullakin ongelmana suihkutissit, kun joskus tuntuu että tyttö tukehtuu kun ei kerkiä niin nopeasti niellä kun pitäisi... :( Ja ainakin meidän ilmavaivat johtuu varmasti näistä suihkutisseistä... :ashamed:

Muuten meillä on vointi täällä ihan hyvin. Tänään käytiin mummolassa kahdestaan ja ihan hyvin meni reissu! =)

JiiMi Minullekin tulee tuo ongelma aina välillä. Yleensä minulle on auttanut se että kirjaudun ulos, siis koko kaksplussasta ja sisään uudestaan ja sitten kerhoon uudestaan. Toivottavasti onnistut sinäkin!

Ei muuta nyt, kun vieraita tulossa! =)

:heart: Enkelitytön äiti ja Prinsessa 4vko1pv :heart:
 
Meillä oli eilen neidin ristiäiset ja täytyy sanoa että ihanaa..nyt ne on ohi. Nyt voi keskittyä tähän normaaliin arkielämään :D Taisi juhliminen olla neidinkin mielestä rankkaa kun neiti vetäisi juhlien jälkeen 4,5 tuntia unta :whistle: Tyttö nukkui viime yönä ensimmäistä kertaa uudessa pinnasängyssä ja hyvin maistui uni siellä. Tähän asti neiti on nukkunut vaunuissa. Laitoin kyllä sänkyyn peiton tytsykälle selän taakse (tyttö nukkuu kyljellään) ettei tuntuisi niin suurelta ja avaralta tuo pinnasänky.
Meillä on vatsavaivat hävinneet lähes kokonaan nyt kun meillä on käytössä olleet nuo disflatyl-tipat. Suurin syy vatsavaivoihin taitaa olla meilläkin nuo suihkutissit :ashamed: Välillä tytsy saa tehdä tosiaan töitä että ehtii niellä sitä mukaan kun maitoa tulee. Minäkin lopetin tuo "ylimääräisen" maidon lypsämisen kun sitä alkoi kertyä pakastimeen ihan reilusti. Turha sitä on haalia suuria määriä pakastimeen kun ei tuo tyttö edes huoli pulloa |O Ja se lypsäminen kun kiihdyttää entisestään tuota maidontuotantoa...

:attn: KERHON PUOLELLA KAIPAILLAAN KOVASTI TAMMIKUUN TOIVOISSA AHKERASTI KIRJOITTANEITA JOTKA OVAT "KADONNEET" JONNEKIN...

MaMa ja tytsykkä 5vk (ja rapiat) :heart:
 
Heippa kaikille...
Tulin kyseleen tyhmiä (vaikka eihän niitä tyhmiä kysymyksiä pitäisi ollakkaan :D ), mutta mitä te tarkotatte sillä kerholla... ?? :ashamed: En löydä sellasta mistään, kun en oo kauheesti perehtyny tähän sivustoon! Että jos joku vois kertoa niin voisin sinne tulla..
 
Moi! En ole ahkera kirjoittelija, mutta jos nyt uskaltautuis tännekin puolelle kirjoittamaan. Vähän ehti tulla "kynnystä" kun te ootte ehtineet kirjoitella jo niin kauan, ja oma tyttö syntyi vasta 1.2. Mitat ja synnytyskertomusta kirjoittelinkin tuonne odotuspuolelle.

Tietty pieni aikapulakin vaivaa, kun neiti nukkuu päivällä yleensä max tunnin pätkiä. Annan deet aamulla ja ne ilmeisesti vaivaa vatsaa ja siksi herää kiukkuisena kesken unien. Nyt nukkuu tuossa olalla ja vääntelehtii vähän väliä. Yöt nukkuu onneksi pääosin hyvin. Herää 11 ja aamuysin välillä kolme-neljä kertaa ja toistaiseksi on nukahtanut itsekseen tuttiin, jos sattuu tissiltä siirron yhteydessä heräämään.

Mulla maitoa tulee myös yli äyräiden, ja paita on usein tissin alta ihan märkä, kun tyttö ei ehdi imeä sitä tahtia mitä tulee. Ei auta vaikka kuinka tunkee rättiä alle. Ja sitten kun pieni ruokailija raukka yrittää pitää hetken hengähdystaukoa, niin saa usein kunnon suihkun naamalleen... :ashamed: Oon kanssa yrittänyt syöttää yhdestä monta kertaa, mutta en ole varma syökö tytsy rintaa tyhjäksi vai hermostuuko kun pitäis ruveta oikeasti hommiin. No, torstaina on neuvola niin näkee onko kasvanu kunnolla vai litkinyt vain sitä etumaitoa eli janojuomaa niin kuin nlatäti sanoo...

Kestoihin ei olla ainakaan vielä päästy siirtymään, kun aippäpakkauksen kestot on hetkessä ihan läpimärät ja itsetehdyt taskut on vielä isoja. Ja nyt uusien pienempien ompeluun on mennyt... hmm... viikko. Ja mä kun kuvittelin, että sitten kun vauva nukkuu alussa melkein koko ajan, niin ehdin vaikka mitä! :LOL:

Pikkasen hidasta kirjoitella yhdellä kädellä ja vielä vasurilla. Taidanpa lähteä kokeilemaan, jos neiti suostuisi jäämään sänkyynsä. Sitten voisikin siirtyä vaikka tiskivuoren kimppuun, huh...

Mukavaa alkuviikkoa kaikille mammoille ja pienille tuhisijoille!

Vetku ja peikkotyttö 3 vko 1 pvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusu23:
Heippa kaikille...
Tulin kyseleen tyhmiä (vaikka eihän niitä tyhmiä kysymyksiä pitäisi ollakkaan :D ), mutta mitä te tarkotatte sillä kerholla... ?? :ashamed: En löydä sellasta mistään, kun en oo kauheesti perehtyny tähän sivustoon! Että jos joku vois kertoa niin voisin sinne tulla..
Tuolta etusivulta löytyy KERHOT.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Johjo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusu23:
Heippa kaikille...
Tulin kyseleen tyhmiä (vaikka eihän niitä tyhmiä kysymyksiä pitäisi ollakkaan :D ), mutta mitä te tarkotatte sillä kerholla... ?? :ashamed: En löydä sellasta mistään, kun en oo kauheesti perehtyny tähän sivustoon! Että jos joku vois kertoa niin voisin sinne tulla..
Tuolta etusivulta löytyy KERHOT.
Salasana sinne... ???

 
Mäkin tota kerhoa ihmettelin :eek:
tosta sektiokivusta mullakin tuli haavan alta kipeeks toi alue ja nousi pieni lämpö, oma lääkäri laitto mut gynelle sitte tonne sairaalanpuolelle ja mulla oli siis kohtutulehdus eli olkaahan skarppina niitten kipujen kanssa, jos on kipee muutenkin ja alavatsaa (siihen liittyy myös yleensä haiseva vuoto) koskee niin käykää ihan varmuudeks mittauttamassa pikatulehdusarvot, mulla ne kerto sen, että ei ollu mitään vatsatautia vaan ihan selkee tulehdus :(
 

Yhteistyössä