Tammikuun toivot 09

Hellurei.

Ihanaa... täällä on jo paljon väkeä =) Onnea kaikille vauvansa saaneille =)

Meillä isukki meni tänään ekaa päivää töihin isyysloman jälkeen... Hassulta tuntuu. Aika on kulunut ihan hirmuisen nopeasti nyt vauvan syntymän jälkeen, että huh huh...

Mulla on hakusessa tämä vauvantahtisen elämän organisointi. Mun on vaikea hahmottaa, kuinka kauan mulla menee aikaa mihinkin. Lähes jokapaikasta olen myöhässä =)

Eka neuvolahan oli 4pv iässä ja sitten seuraava oli 2vko:n iässä. Nyt seuraava neuvola onkin sitten lääkäri ja se on sitten n. 6vko:n iässä (tai 1,5kk... miten sen nyt haluaa sanoa).

Kasvua näkyi tuossa 2 vko:n iässä mukavasti:

syntymä / 2vko:n iässä
paino : 3214g / 3585g
pituus : 50cm / 51,1cm
py : 35cm / 36,7cm

(.) Vauvan kanssa on mennyt ihanasti. Tuossa n. viikon parin ikäsen tienoilla sillä oli jokin sellainen ähinäkausi, että täyty pitää sylissä ja olla kokoajan imuttelemassa... Ja nukkuikin aika lyhkäsiä pätkiä. Ei se huutanut sillai, mutta olisi varmasti huutanut, jos ei ois tissiä tarjonnut =) No, mä itse luulen, että se saattoi johtua siitä, kun söin antibioottikuurin poskiontelontulehdukeen ja rintatulehdukseen silloin just. Kävi ehkä vauvan masulle?? Nyt vaavi nukkuu ulkona pari kertaa päivässä sellainen 3-4 tuntia kerrallaan. On hereillä sit aamusta, päivällä ja illalla sen n. 2-3h kerralla (vähän vaihdellen) illalla jonkun verran pidempäänkin ja yöllä usein nukkuu eka sellainen 6-6,5h putkeen ja sit syö, sit nuukkuu jonku 3h ja sit syönnin päälle vielä ehkä hetken... tunnin?? Niin... ja joka päivä on kuitenkin erilainen. Ei voi tietenkään ennustaa, että milloin herää ja milloin pitää viedä ulos nukkuu...

Viime yönä nukkui sellainen vajaa 6h sit otin omasta sängystään meiän sänkyyn, annoin tissin, nukahdin itsekin ja seuraavan kerran heräsin 2,5h kuluttua, kun hamusi tissiä suuhun. Sitten nukkui vielä jonkun ehkä tunnin, puolitoista. Oli aamulla jonku 2,5h hereillä, meni nukkuun ulos, mutta loppujen lopuksi nukkuikin "vain" sellaisen 2,5h, sisälle, söi yms... 2h kuluttua pistin taas ulos, kello oli silloin 16.15 ja nyt siis nukkuu siellä. Luulisin, että tuossa kaheksan maissa heräilee...

Joka päivä uudet ajat... =) =)

D-tipoista... Joo, mäkin ostin apteekista niitä Deetippoja, mutta oon nyt noita neuvolan tarjoamia Jekovitteja antanut... Kyllä tuo tyttö niitä "päristelee" mutta on ne alas mennyt.

Voisko joku osata auttaa???
Sain kaverilta käsilypsylaitteen... siin vaan ei oo pulloa. Tuo on tuollainen Canpol babies RPEMIUM Breast Pump. Ei kellään sattuis oleen, niin vois vinkata, mitkä pullot sopis siihen?? Mun sisko veikkaili, että Avant vois käydä, mutta ei mul niit oo. Enkä uskalla mennä tuon takii ostaa, jos ei sit käykään...

En mä lypsään sillai ajatellut ruveta, mutta on jonkun verran tuota suihkutissisyysongelmaa, niin ajattelin, että voishan sitä joskus lypsää ja pakkaseen sen verran laittaa, että olisi sitten siellä... JOS sattuis tarttee...

Jep. Nyt ei tämän kummempaa.

rakuuna ja tyttö 3vko 2pv
 
juu taas jäi puolet lukematta, ei vain pysy mukana,, mutta jos jotain kommentoisin.

Meillä on liberot käytössä ja hyvin ne neidille sopii, ei ole kertaakaan vuotanut yli, meillä on 2 käytössäl, kun 1 oli niin tiukat, että jäi kauheat jäljet, pistin ykköset kaappiin, mies sanoi, että menee sinne seuraavaa odottelemaan...=)Luulin, että se ei enempää halua lapsia....

Meillä neiti huutaa, tai valvoo tuonne 02 melkein joka ilta, nyt kun mies vielä kotona tuo onnistuu, minä nukun alkuyön ja syötän ja mies nukkuu aamulla, mutta nyt kun miehen työt voi alkaa koska tahansa, taitaa järjestely vaihtua...

Mulla painoa tippuu tasasesti, viel ois 7kg raskauden alkupainoon. Mutta tarkoitus olisi saada alle sen nuo kilot. Katsotaan mitä vaatetta löydän ensi sunnuntain eli 8.2oleviin ristiäisiin. Ei kovin kallista viitsi ostaa, kun paino kuitenkin tästä olisi tarkoitus tippua. Kampaajalle haluaisin, mutta ei taida budjeti antaa periksi...

Tänään oltiin ekalla 15min kävelylenkillä. Huomenna saisi jo sen 30min tai pidempään olla. Odotan jo tuota ulkoilua tosi paljon, kaipaan liikuntaa. en ole raaskinut yksin lähteä vielä kävelylle. mies kyllä vauvan kanssa pärjää, mutta itse ei raaski mennä.

emmy
 
kantoliinasta meilläkin on hug a bub, mulla on nytkin vauva siinä ja tuntuu olevan tosi tyytyväinen. Pystyy imemäänkin siinä ja nyt on niin mukava uniasento että :heart: Vähän helpottaa itteä kun pystyy jopa syömään ja on molemmat kädet vapaana, suosittelen :)
Me oltiin tänään ekaa kertaa kodin ulkopuolella sitten sairaalasta tulon. Tosin vaan autolla käytiin hoitelemassa asioita. Tyttö nukkui koko matkan ja heräsi heti kun tultiin kotiin :)
Napakin irtosi tänään :) Ajateltiin sen kunniaksi laittaa tyttö eka kertaa kylpyyn, saa nähdä mitä tuo tuumaa.

Miehen töihin paluusta
Tai töissä tuo on käynyt kahta ekaa yötä lukuun ottamatta. Sen sijaan opiskelun aloittaminen on tuottanut hänelle hieman ongelmia eikä vähiten sen takia että musta olis niin ihanaa et se olis mun kaa kotona, kun yksin on jotenkin niin iso vastuu kun on tuo koirakin tuossa hässäämässä ja auttais jos joku laittais ruokaa ym. No kyl tuo laittaakin aina kun on paikalla. Meidän suhde on ainakin toistaiseksi muuttunut tosi ihanaksi kun tuo niin yrittää ymmärtää mua vaikka mä saatan itkeä ihan tyhmillekin asioille... hormonikimppu... :ashamed:

Mä oon kyl käyny yksin jo koiran kaa ulkona sekä muutaman kerran kaupassa ja hyvin nuo ovat pärjänneet, mulla ehkä itellä isompi huoli päästä nopeesti kotiin...

Nyt kylvettämään vaavia, huomiseen ja hyviä unia kaikille tasapuolisesti :)

BabyP ja Abigail 9pv
 
meille kans sanottiin neuvolassa d-vitamiini tipoista että jos ihan pelkällä korvikkeella menee niin 3 tippaa ja jos täysimetyksellä tai osittaisella niin 5 tippaa.

tänään sain uuden tukan :D tai no sisko leikkas hiukset ja sit värjättiin. kaupungillaki kävin vauvan ja kakkosen kans. ihan päästä jonnekki kotoota välillä.

vähä jännittää tuleva yö, ku vauva yleensä tankkaa koko illan, tunnin parin välein syö, mutta nyt ei oo pahemmin tankkaillu, söi 4n mais ja 7n mais ja nukkuu vieläki. noh, saas nähä tai sit valvoo myöhälle. yleensä niin samanlailla menee illat ja yöt.

juup, mutta pian kattomaan pirunpeltoo.
 
Meillä Devitolit käytössä. Kaikki kolme niitä saanu eikä oo mitään niistä tullu. Aamupesujen jälkeen tiputan tipat suoraa suuhun ja sen jälkeen imetän. Noille muillekki ku oon suoraa suuhun tiputtanu eivät koskaan valittaneet mausta kun alusta asti tottuivat.

Neuvolaa meillä ei ole ku 1 kk seuraava. Neuvolatäti kävi kotona ku poika oli viikon ja sit seuraava vasta 1kk ja siitä kuukauden valein alussa.

Alkaa ähinää makkarista kuulumaan joten lähden pikaisesti vessaan niin ehdin ennen kuin kokonaan herää.

Johjo & poitsu 3 vk
 
Kiva, että mahdun joukkoonne! :flower: Kirjoitin jo eilen pitkät pätkät, mutta kone söi ne..

D-tipoista: Devitol tai Jekovit aiheutti meillä isommilla mahavaivoja. En vaan muista, et kumpi.. Olisi kiva ostaa "oikea" merkki heti alkuun.

Kantoliina: Hugga löytyy täältäkin. En ole tosin ottanut vielä käyttöön. Kakkoselle liina aikanaan ostettiin, mutta en jotenkin kokenut omaksi jutuksi. Tytsy ei viihtynyt liinassa lainkaan jos istuin, ja en oikein keksinyt, mitä olisin voinut tehdä liikkuen kotona lapsi liinassa. Imurointia ei missään tapauksessa, kun selkä ei sitä tahdo kestää muutenkaan. Ja kotihommissa liina tuntui olevan tiellä, ehkä siksi, että olen pienikokoinen, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi kävellä ympäri kämppää lapsi liinassa... Joten meillä ei paljoa liinailtu. Myös isäntä valitti, että selkään sattuu.

Nyt vauva heräsi... Poikasen kuva muuten löytyy profiilista. :heart:

Kössi & poika 1 vko
 
Vauva ei herännytkään, joten...

Lappitar: Meillä on auttanut pulautteluun, kun syötön jälkeen röyhtäyttää ja ei ihan heti ryhdy vaipan vaihtoon, vaan odottelee hetkisen. Yleensä kun ajan antaa hieman kulua, niin vaippaankin ehtii tulla vielä lisää tavaraa.

Pitäisi varmaan muuten alkaa harrastaa vaipattomuutta, kun poika pissaa joka ikinen kerta vaipanvaihdon yhteydessä. Pyyhkeitä kuluu... No, onneksi on yleensä kyljellään niin menee vaan pyyhkeeseen, parit kerrat jäppinen on onnistunut heittämään komeat kaaret omalle naamalleen. :D Sen jälkeen onkin ollut pakko kylvettää koko poika lavuaarissa. On niin pikkanen, että hyvin onnistuu. :)

Kössi again
 
Huomenta!

Täälä maistuu poitsulle uni näin aamusta...yö meni taas vähän niin ja näin :/ taitaa ne mahavaivat alkaa hiipiä tänne suuntaan :kieh: ihme ähinä kitinää pitää ja pungertaa kakkaa kaiken aikaa. rutisee kyl aina joka syönnin päälle vaippaan ja tavaraa tulee hyvin,mut silti meinaa kitistä yöaikaan sitä. no kaippa tällä alkaa sama kun edellisellä et kakkaähinät yöllä. tuo keskimmäinen poika heräs JOKA yö klo 3 ähertämään ja kitisemään sontaa ja sitä kesti vaihtelevasti pari koolme neljäki tuntia aamuun |O ei millään tahtos taas sitä samaa,mut ei auta jos tulee! onpahan lohduttavaa tietää kuitenki et loppuu se aikanaan ;)

deetipat saatiin kans neuvolan tätiltä,mut antoi jekovit tippoja...meinasin vähän devitoleja antaa kun nuo jekovitit on kauhean makusia! en ainakaan oo noilla isommilla pojilla huomannut mitään eroa mahavaivojen ja deetippojen merkin kans.molemmat aiheuttaa jos aiheuttaa. Rela tippoja meinasin käydä ostamas kans...tai sit sitä toista merkkiä...on kuulemma joku toinenki uus vauvoille suunnattu maitohappobakteeri.täytyy kysästä apteekista kun meen,ei mulla nuo nimet jää päähän kerran kuultua :D ens viikolla vasta alotetaan nuo tippatouhut kun ikää tulee se 2viikkoa.

hmm jaahas jospa tuo poika rupee pian heräilemään...örinää kuuluu välillä,mut aina kun meen kattomaan niin alkaa nukkua uudestaan! sais nyt herätä että pääsis isompien kans ulos.Tahtoo itekkin päästä tuulettumaan ulkoilmaan et piristyy hieman =)
 
Voi luoja, miten ihminen voi olla karseassa kunnossa...tähän sopisi nyt sellainen silmät seisoo päässä-hymiö.

Yöllä ei tosiaan tarvita herätyskelloja, sillä likka sitten otti ja päätti herätä 2 tunnin välein syömään (ja huutamaan) mahdollistaen meikäläiselle vain runsaan tunnin unia pätkissä. Aamuyöllä en enää jaksanut vääntää vauvan kanssa nukkumisesta, joten otin hänet viereen...aaaah, miten ihanaa olikaan nukkua 3 tuntia putkeen :)

Meillä siis neiti nukkuu jopa 4 tunnin unia päivällä, mutta yöllä on ennätyksenä 3 tuntia, joskin se on harvinaista.

Päivisin nukkuu siis omassa sängyssään nuo pitkät unet, mutta yöllä se ei tahdo onnistua. Vierellä nukkuu sitten hyvin ja siinä saa kyllä minun puolestani ihan rauhassa nukkuakin KUNHAN se ei sitten muutu sellaiseksi, että hän voi nukkua omasta mielestään VAIN meidän välissä.

Yöllä sitten vaipanvaihdon yhteydessä neiti pissasi koko maailman täyteen ja keskellä yötä pääsimme siis suihkutushommiin jonka jälkeen piti kuivattaa napa ja siitäkös se riemu sitten ratkesi. Niin että hyvää huomenta vain naapurit! :ashamed:

Ja kahdesti neiti sitten vaipanvaihdon yhteydessä kakkasi päälleni (+lattialle, hoitopöydälle ja pyyhkeelle) kunnon paineella maitokakat...joten meidänkin ehkä kannattaisi alkaa pohtimaan sitä vaipattomuutta :LOL:

Mutta eipä tässä jaksa asiasta sen kummemmin rutista, sillä kyllä tuo äidin kilju-intiaani-pissa-kakkatykki vain niin ihana on :heart:

Ulos kun vielä joskus pääsisi vaavin kanssa niin olisi kiva, mutta valitettavasti vain pakkasta näyttää olevan luvassa, eikä siis ulkoilua tiedossa.

Sef ja prinsessa 11 vrk
 
Huomenta!
Harvinaisen hyvä yö takana :) Päätin eilen että tänä yönä otan muksun viereen vain syömään ja laitan sitten takasin omaan sänkyyn. No, tyttö nukkui ensin 22-02, sitten syötiin semmonen puolisen tuntia ja taidettiin sitten kuitenkin molemmat nukahtaa :ashamed: Mutta laitoin sitten toisen takaisin sänkyynsä ja jatkettiin pari tuntia unia kunnes isi tulikin jo töistä. Sitte taas syötiin ja vaipateltiin ja nythän tuo on nukkunut jo yheksästä asti aamu-unia ja äiti on saanut jopa käydä suihkussa ja syödä aamiaista sekä ladata sekä pyykki että tiskikoneet :) Sitten odotellaankin jo mummoa kyläilemään.

Omasta olosta sen verran että mulla on ihan sairaan kipeet noi lantionpohjalihakset, tuntuu että kun nousee istumasta niin paikat putoo :LOL: Tekis niin mieli alkaa joogata tai jotain et sais taas oikean ryhdin aikaseksi kun mä taidan vieläkin kävellä kuin se ankka silloin pari viikkoa sitten viimesilläni... Yritin tosiaan jumpata noita lantionpohjalihaksia mut ne tuli vaan kipeemmäks...aargh...

Mut mä lähen kokeilemaan jos ehtis vielä hesaria lukea ennenkuin mussukka herää.

BabyP ja Abigail 10pv
 
Heissan, Sef ja mmammaa, ihanaa teillä on samat systeemit kuin meillä! Mä jo ajattelin että olen huono imettäjä/nukuttaja/viihdyttäjä jne kun ei meillä ole vielä kunnon yörytmiä... Mimmi heräs vähän yli kaks ja oltiin sitten hereillä/torkuilla klo puol kasiin saakka, kolmet kakat, kolme syöttöä ja paaaaljon kitinää ja ähinää. Ei siis unta, viimein otin viereen kapaloon ja laitoin vielä tyynyn päälle että on pikkusen kroppa korkeammalla, niin nyt neiti sitten pötköttää, vieläkin. Kohta syödään ja sitten aletaan suunnittelemaan ulos menoa. Eilen jo käytiin vajaa puoli tuntia (eka ulkoilukerta, terkan luvalla sai mennä pidemmäksi aikaa kun oli leutoa eikä tuullut) ja tänään kävästään varmaan vajaan tunnin lenkki. Ihanaa kun pääsee ulkoilemaan :heart:
Nukuttiin siis Mimmin kanssa nyt aamu, eli päivä on jo puolessa eikä mitään ole ehtinyt tekemään - paitsi aamulla kävin suihkussa ennenkuin mies lähti töihin. Eilen jätin miehen Mimmin kanssa kahdelleen ja käväisin jumbossa, sinellissä ostamassa nimiäiskutsukorttitarpeet ja vähän hääjuttuihinkin. Samantien kun auto oli kadonnu pihasta niin meidän Mimmi oli herännyt, mutta mies oli hienosti sulattanu pakkasesta maitoa ja kun tulin reilun tunnin päästä kotios niin imetystyynyllä neiti köllötteli ja seurusteli miehen kanssa. Hyvin siis pärjäävätte =)

Mutta jep, nyt laittamaan ulkoiluvaatteet valmiiksi niin päästään lähtemään sitten kun neiti herää. =)
Niin ja kiitos kantoliinakommenteista, mä koitan siskon liinaa ja jos se on hyvä niin varmaan ostan sen sitten, kun tuo meidän myös kilju-intiaani-pissa-kakkatykki tykkää olla sylissä kovasti =) ...ja meilläkin nukutaan päivät pinniksessä tosi hyvin, yöllä sitten paras paikka olis mun masua vasten...

 
Mä harjoittelen parhaillaan hug.a.bubin käyttöä. Hmm... vaatii varmasti harjoittelua, mutta nyt tuntuisi vauva viihtyvän. Minkälaisissa sidonnoissa ja asennoissa pidätte vauvaa? Mulla nyt aika pystyasennossa. Jalat sillai levällään (sammakkona),liina ristisidonnassa... tai jotain.. Heh, en mä tiedä edes termistöä. Mulla on toinenkin trikooliina, minkä löysin kirpparilta 3e:llä. Tricot slen (?) Se on pidempi, leveempi ku tää hug... Ja sit on yks kudottu liina, jonka kanssa löysin kirpparilta, mutta en osaa sitä käyttää. Onko jollain kokemusta tällaisen vastasyntyneen kantamisessa...??

Meillä olikin sitten eilinen ilta sellainen, että tyttönen vaati useammat imuttelut ennen kuin asettui unten maille... Vauva, mikä vauva =)

Oma paino olisi tarkoitus saada kesään mennessä normiksi. Nyt jäljellä vajaa 5kg raskauden alkuvaiheesta (ekasta neuvola punnituksesta), mutta siitä vielä 10kg ois tarkoitus saada lähtee. Ne 10kg ehti tulla ennen sitä ekaa neuvolaa ja ennen viime vuoden alussa ollutta keskenmenoa...

G: Missä asennossa vauvanne nukkuu? Selällään, kyljellään, vatsallaan... Miten siis laitatte illalla sänkyyn tai päikkäreille? Mä aina vaihdellen puolta kyljelleen. Mutta sit eilen tajusin, että keskimmäistä tytärtänihän nukutin aina päivisin vatsallaan, kun ei muutoin nukkunut päivisin kunnolla (öisin kyljellään) ja kokeilin tuossa aamulla laittaa tämän vauva-tyttösen vatsalleen. Nukahti heti...

Meillä muuten kotona täällä oksennustautia!!!! Kaikki vanhemmat siskot ja veljet ovat olleet. Nyt on viimeisin just. Mun esikoistyttöni, neljäsluokkalainen taudissa. Mulla ihan kauhee "paniikki" ettei vauva saa pöpöjä. Täällä on käsidesin käyttöpakko. Oksennustautinen joutuu katsooon eri sohvalta telkkaakin muiden kanssa... Ja pyykkikone huutaa kokoajan. KÄÄÄK!!! onko muilla tautipöpöjä nurkissa, joita yrittää väistellä vauvan kanssa??

rakuuna ja tyttö 3vko 3pv
 
Sef: :LOL: Olipa elävästi kirjoitettu juttu. Sellaista se on vauvojen kans.

Meilläkin nukutaan vieressä, tosin pinnistä täältä ei löydy, joten viekku on ainoa vaihtoehtokin. :xmas: Pääsääntöisesti yöt ovat menneet tosi rauhallisesti. Yhtenä yönä tosin poitsu kitisi masuvaivojaan, söi, pulautti ja kitisi taas, ja kun en kestänyt enää, käännyin selälleni ja otin vauvan paljaan mahani päälle lepäilemään. Sydänäänet, pystympi asento tms. sitten rauhoitti poikasen ja itsekin nukahdin, ja nukuin poika vatsan päällä varmaan muutaman tunnin.

Painosta: Mulle tuli 6 kg koko raskauden aikana ja luulisin että siitä on nyt suurin osa lähtenytkin. Vanhat housut menee jalkaan. Syviä vatsalihaksia pitäis ruveta treenaamaan ja selälle kans tehdä jotain, että pystyisi poikaa kannattelemaan kivutta vielä muutamien kuukausien päästä. Ei mulla periaatteessa heikko selkä pitäis olla, kun olen salilla treenannut selkälihaksia ihan isoilla painoilla, mutta en vaan tiedä, miksi imurointi, lapsen kantaminen ja ihan vaikka painavan repun kantaminenkin käy aina selän päälle.

No niin, pitäisköhän antaa tilaa muittenkin kirjoituksille välillä. :D

Kössi ja juniori 8 vrk
 
Joo, no en pystynytkään häipymään...

Rakuuna: Meillä sairastui koko konkkaronkka oksennustautiin aikanaan, kun keskimmäinen oli 5 vrk:n ikäinen. Ensin sairastui esikoinen (silloin 1v3kk), sitten minä ja mies. Ihan hirveätä. Mutta vauva ei sairastunut. Imetys ehkä suojasi niin hyvin ja onneksi multa maitoa tuli kuitenkin, vaikka useamman päivän olin taudissa. Ainoa hyvä puoli tuosta oli, että palauduin hiivatin nopeasti synnytyksestä. Terkka totesi kotikäynnillä, että sullahan on maha kuin et olis koskaan raskaana ollutkaan. :whistle:
 
Toivottavasti rakuuna sinä ja vauva selviäisitte ilman tautia.

Mulle on kai tulossa flunssa. Kurkku tuntuu karheelta ja päätä särkee. Tosin viime yö meni huonosti joten voi johtua vaan siitäkin. Kolmonen (2v9kk) heräs 3 kertaa ja vauva ärisi ja puhisi koko yön. Oli pakko ottaa viereen ku yleensä on nukkunu vieressä paremmin, mut nyt ei tuntunu sekään auttavan. Ja itellä oli vaikee nukkuu ku otin kolmosenkin meidän sänkyyn kun kolmannen kerran heräs. En jaksanu enää ravata sen huoneessa silittelemässä. Eipä siinä paljon ite saa nukuttua ku neljä on samassa sängyssä ja ukko valtaa toisen puolen yksikseen :kieh: . Onneks kolmosella oli tänään päiväkotipäivä niin sain nukkuu päikkärit vauvan kans kun sain koululaiset kouluun. Se tosin nukku päikkäritki huonosti. Kokoajan kitisee, ärisee jne. Liekkö mahakipee ku ei kuitenkaan halua tissiä eikä tuttia eikä ala kunnolla itkemään. Toivottavasti ens yö parempi.

Mulle tuli raskausaikana reilu 18 kg joista 5 jäljellä. Suklaata ja herkkuja syön ihan liikaa, mut silti onneks on lähteny noin hyvin. Tosin tuohon se sit on jäänytkin ku varmaan viikon ollu samassa. Loput yritän saada pois varmaan kesällä kun silloin pääsee paremmin liikkuun. Inhoan kävelyä ja odotankin et pääsee pyöräileen ja ennen kaikkea rullaluisteleen kun viimekesäkin jäi siltä osin väliin. En uskaltanu raskaana luistella.

Johjo & poitsu 3vk1pv
 
sef 6 runttipulla Helpottavaa tosiaan kuulla et muillakin hulinoidaan yöllä :D meillä taas uni näyttää maistuvan päivällä. oli se hetken aikaa tos hereillä ennen puoltapäivää,mut vaihdettiin vaippa ja söi niin nukahti niin tyytyväisenä ettei mitään =) oi noita vauveleita....yöllä on mukava ähinöidä vissiin :LOL:

mä sain onneks otettua itekkin äsken pienet unet. mies on isompien poikien kans päikkäreillä. nyt ne kuuluukin heräilevän.

nukkumisasento meidän poika laitetaan kyljelleen sänkyyn,mut on alkanut nyt niin kovasti venytellä ja heilua et meilkein aina selälleen nukkuu lopulta.

juu mut meen keittelemään kahvia,jos vaikka piristys enempi. meillä se ulkoilu jäi aamulla kun vauva nukku niin pitkään eikä heränny syömään niin et olis ehtiny ajatella ulos lähtöä ennen ruuan laittoa. vauvan kans päästään vasta ens viikolla ulkoilua harjottelemaan mikäli pakkaset antaa luvan. tääl muuten neuvolastta annettiin ohje et -10astetta on pakkasraja ulkoilun kans. onneks nyt näyttää olevan sellasta alle -5 astetta...tällänen oliski hyvä sää ettei kylmempi.

joo mut nyt lennän tonne keittöön syömään ja kahvittelemaan :p

p.s. Onko teillä muilla vielä makeanhimo päällä vai jäikö synnärille? mustaku tuntuu et mulle maistuu aina vaan kaikki laidasta laitaan ja ruokahalut on ennallaan,ihan niiku raskaana olis vieläkin :ashamed: :LOL:

 
toivottavasti rakuuna selviätte ökätaudista, eikä vauvallekkaan tulisi sitä. sukulaisen vauva oli vajaa viikon kun sai oksennustaudin, sairaalareissu siitä tuli. oon joskus kuullu, että istukka "antais"suojan vauvalle puoleksi vuodeksi tauteja vastaan. voi olla ihan huuhaata, mutta kuullu olen noin.

saas nähä onko täällä menkat tulon päällä. parina päivänä jääny paperiin ihan vähä verta, mut housuihin ei mitään. saas nähä kuinka käy. isommilla herroilla mulla alkas menkat imetyksen jälkeen, tosin esikon jälkeen ei kerenny tuleen ku yhet menkat, ku olin jo taas raskaana :LOL: esikkoo imetin tosi vähän aikaa, ei oikeen luonnistunu ja sit luovutinki. kakkosella onnistu jo paremmin ja nyt tuntuu et onnistuis vielä paremmin, vaik nyt ei maitoo niin kamalasti tuukkaan.

jahas, isommat heräs päikkäreiltä. illalla palailen paremmalla ajalla.
 
pikasesti vielä..

vauva nukkuu kyljellään. vaihtelen kylkeä sit välillä. monesti ku yölläki vauva on heränny niin on selälleen menny, vaikka laitan peiton silleen, että tukee selkää, ettei niin kaatuilis sellälleen.

juup , mutta nyt :wave:
 
Rakuuna: Joo tsempit sinne, että sinä ja vauva säilyisitte terveinä!!

Th kävi äsken. Pojalla painoa nyt 2590 g (synt. 2625) eli vielä vähän matkaa syntymäpainoon. Maanantaina uusi punnitus. En nyt sit tiedä, koska päästään ulkoilemaan, kun tosiaan se 3kg pitäis mennä rikki ja siihen on vielä 400 g! :eek: Mutta kauppalupa saatiin, jos autolla mennään. =)
 
Heips, meillä neiti ei ole vielä (tai siis tiistaina ei ollut vielä) 3 kg mutta saatiin lupa ulkoiluun kun on leutoja kelejä ja laittaa kunnolla vaatetta. Tänään vaunuiltiin vajaa tunti ja hyvin meni, neiti nukkui nätisti ja lämpimänä pysyi. Meillä kolmeen kiloon matkaa siis se 135g oli tiistaina, luultavasti ollaan piakkoin lähellä sitä kolmea kiloa.
Mä olen laittanut vauvan kyljelleen/selälleen vaihdellen, mutta usein neiti köllähtää selälleen silloin kun on syvässä unessa. Masullaan en ole uskaltanut nukuttaa pinnikseen kun eikös kätkyt-jutut ole silloin enemmän vaarana?
Jep, nyt neiti ähisee tuolla pinniksessä, pitää vilkaista olisko jo heräilyn aika. Päivisin täälläkin nukutaan kuin tukki, ja varsinkin kasista puolille päivin neiti körmöttää... onneks sain aamulla siinä samalla itekin sitten nukuttua muutaman tunnin.

Nyt siis neitiä kattomaan ja sit koitan imuroida tän yläkerran, ennenkuin mies tullee kotios.

=) runttis ja Mimmi 2vko 2vrk
 
Jaaha, väärä hälytys. No sainpa imuroitua enimmät pölypallerot, vkl pitää siivota sit kunnolla. Hitsi petivaatteet on olleet jo kolme viikkoa sängyssä :eek: :eek: Normaalisti vaihdan joka toinen vkl, nyt on jääny retuperälle!

Makeanhimo on täällä - joka kohdistuu etenkin fazerin suklaisiin, mutta olen ottanut sen kannan että lisäenergia siinä muodossa tulkoon, niin saa vauva hyvää maitoa ja rasvasta maitoa ;)
Mulla ne raskauskilot jo lähti ja kilon taitaa olla allekin. Mulla on omasta takaa vielä paljon, joten jos lähtee pois niin ei haittaa - keväällä alotan sitten laihduttelemisen kun on neljä kuukautta imetystä takana - jos siis maitoa vaan riittää. Imetystä toki jatkan sittenkin joten rauhallisesti alottelen laihduttamisen mutta joku 15 kg sais lähteä pois niin aikaa siihen pitää kuitenkin varata aika paljon. Mä onneks tykkään kävelystä (ja hölkästäkin) joten vaunulenkit ovat tervetullut liikuntamuoto.
Nyt menen pötkölleen ja odottelen että neiti herää, varmaan tuossa neljän maissa alkaa kujertelemaan ja ähisemään kun on kolmisen tuntia nukkunut =)
 
Sef ja Runttipulla varmasti väsyttää... meillä on neiti kans kova syömään öisin ja nukkuukin siis yleensä meidän välissä. Laitan kyllä illalla neidin syöttämisen jälkeen omaan sänkyyn, mutta se on yleensä alle 2 h kun tämä jo vaatii lisää maitoa ja sitte jää sillä reissulla meidän väliin. Yöllä vaan kaivan tissin suuhun ja useimmiten nukahtaa helposti. Aamuyöllä välillä on seurusteluvimmaa ja silloin oon herättäny isukin, joka lohduttelee sitte tutilla. En tiedä mitä tästä seuraa. Meidän esikoinen heräsi 6-8 kertaa yössä pahimmillaan ja vielä viime syksylläkin 2-3 kertaa. Joulun jälkeen vasta rupes nukkuun paremmin ja nyt on nukutukset ja yöt menneet hänelläkin huonommin kun tuli pikkusisko.
Meillä vauvan nukkumisasento on kyljellään, olen taitellut pyyhkeen vauvan taakse tueksi niin pysyy kylkimyyryssä ni puklut pääsee ulos.

En osaa sanoa onko mun paino tippunut kovastikaan raskauden jälkeen. Odotusfarkkuja käytän, ne on löysät nyt, mutta ei mahtuneet raskauden loppukuukausina eli on kai sitä painoa lähtenyt ainakin yli 5 kiloa. Mulle tuli 18 kg eli tässä on vielä matkaa normaaliin. Mun painoindeksi oli raskauden alussa 25 eli siinä normaalin ja lievän ylipainon rajalla eli olis se ihan hyvä päästä siihen taas. Mutta mä meen puntarille vasta jälkitarkastuksessa, ei ole energiaa miettiä nyt sellaisia.

Jonna ja PapuTirppana 10 vrk
 
Neuvolassa käyty.. neidille piirtyivät seuraavat mitat (suluissa syntymämitat)
Paino 4864g (4525g)
Pituus 54cm (51cm)
Py 38,5cm (37.5cm)
Seuraava käynti parinviikon päästä :D
Ukko sitten "auttoi" toissayönä tytsykän vaipanvaihdossa.. Mies piti jaloista kun minä pyyhin puhdistuspyyhkeellä tytön takamusta. Minä varoittelin ukkoa ettei nosta liikaa tytön takamusta, kun saattaa tehdä lisää kakkaa.. Ja mitä se ukko menee tekemään..nostaa tytön takamusta ja samalla hetkellä tytsykkä päästää paljon puhuvan ähkäyksen ja meikäläinen huomaa olevansa "pilkutettu" ympäriinsä ihanalla keltaisella sinapilla |O Eipä se sillä hetkellä paljoa naurattanut :kieh: mutta nyt sille voi jo nauraa :LOL: Niin ja ukko oppi sen, että on todellakin parempi olla nostelematta sitä takamusta liian ylös :whistle:

Edelleen kaipailen vinkkejä siihen kuinka saisin markkinoitua tuon tutin tuolle meidän tytsykälle?? Tämä neiti on ensimmäinen meidän viidestä lapsesta jolle ei tutti kelpaa. Niin mukavaa kun tuo tissittely onkin, niin en kuitenkaan tahdo huvituttina toimia varsinkaan yöaikaan.. Joten vinkkejä otetaan vastaan :attn:

Nukkumisasennosta tytsykkä nukkuu kyljellään. Vaunuissakin tykkää olla hieman kyljellään, toisinaan hermostuu jos laittaa selälleen..
Nukkumisesta tyttö nukkuu vaihtelevasti 2-5 tuntia kerrallaan. Usein nuo pidemmät unet nukkuu päivällä, yöllä herää pari kertaa syömään. Yösyönti kestää nopeimmillaan 15 min ja pisimmillään syöminen, vaipanvaihto ja neidin seurusteluhalukkuus saattaa venyä parituntiseksi eli ei täälläkään aina tiedä mitä seuraava yö tuo tullessaan. Ja kieltämättä nämä tavallista rikkonaisemmat yöt aiheuttaa väsymystä, mutta siltikään en vaihtaisi vauvaa täysiin yöuniin. On se niin ihana sinappitehtailija :heart: Ja mikä pahinta on taas alkanut hiipiä mieleen ajatus siitä että mitä jos (nyt jo)... :ashamed:
Makeanhimosta ja syömisestä yleensäkin.. Makea maistuisi ja etenkin se suklaa |O ja kyllä ruokakin tekisi kauppansa.. Olen nyt pitänyt lupaukseni mukaan tiukkaa linjaa itseni kanssa tuon syömisen suhteen, ettei vaan paino kääntyisi nousuun kuten kävi tuon edellisen kanssa. Sitä kun kuvitteli että voi imettäessä syödä "vähän" enemmän :kieh: Eli kokoajan saa "vahtia" mitä suuhunsa laittaa :ashamed:

MaMa ja tytsykkä 2vk 1pv :heart:
 
Hei.

Pikaisesti tulin ilmoittautumaan tälle puolelle. Meille syntyi poika 23.1. klo 15.39. Strategiset mitat: 3.48kg, 51cm, 34cm.

Kirjoittelen kuulumisia ja synnytyskertomusta kunhan saan ketjun luettua kiinni ja tämä meidän arki tästä vähän rutinoituu :LOL: ;)

Andie ja Luumu 6vrk
 

Yhteistyössä