Tammikuun tähtöset kesäkuussa

Ensimmäisessä synnytyksessä oli epiduraali ja toisessa spinaali. Spinaalipuudutus on kuulema lyhyempi kestoinen. Mutta tuntui kyllä yhtä tehokkaasti vievän pahimman kivun kuin epiduraali. Samalla lailla laitetaanja itsekin luulinsilloin että laittavat epiduraalin.

Muutoin synnytykseen pitänee mennä sillä mielellä että luonnollinen juttuhan se on. Antaa asioiden mennä vähän niin kuin omalla painollaan ja ammattilaisten avustuksella. Etukäteen niitä asioita ei paljoa voi
suunnitella. Esikoista synnyttäessä kukaan ei ollut kertonut että pitäisi vetää keuhkot
täyteen ilmaa ennen ponnistusta, onneksi kätilö kertoi sen lopulta ja pääsin jyvälle että mitenkä
tässä oikein toimitaan.

Sekava pikainen kirjoitus..

May13 & Yrjö III 12+3
PS. Eilen käytiin np-ultrassa, kaikki oli kunnossa. Verikokeiden tuloksia vielä odotellaa.
 
hartiapistos onko jollain muulla sellaista? Täällä alkoi pari tuntia sitten ja on aika inhottava. Yskittäessä tuntuu pahalta. Maanantaina onneks neuvola.

synnytyksestä minulla kesti eka synnytys noin 20 tuntia jossa kaikki vedet eivät menneet kerralla. Apua, se olisi varmaan ollut nopee jos olisivat menneet. Sain sairaalassa rentouttavan piikin jotta sain jonkin aikaa nukuttua kun olin valvonut lähes koko ed yön. Ton piikin piti vaikuttaa vain 2 tuntia ni olin ihan "humalatilassa" vielä 12 tunnin päästä sen antamisesta. Ton takia muisti vähän pätkii koko synnytyksen ajalta enkä muista kaikkea. Ton lisäks sain epiduraalin heti vesien puhkasun jälkeen, jonka seurauksena kaikki kivut hävisivät. Ponnistusvaiheessa oli epiduraalin teho jo hävinnyt. Mutta enpä olisi siihen mitään halunnutkaan. Ei se kipu niin sietämätöntä ollut mitä luulin. Täällä myös sairaalapelko, mutta ens kerralla pyydän myös tuon rentouttavan heti ekana ni saan mielenrauhan kaikesta ylimääräsestä. Suosittelen :) Täällä odotetaan synnytystä innolla :)

Kusma ja Robin 14+0
 
Huhhu...

Täällä elelty jännityksen/kauhun sekaista aikaa... Aamulla oli neuvola ja tässä...siellä ei saatu sydänääniä kuulumaan... Siinä sitten terveydenhoitaja mietti vaihtoehtoja... Äippäpoli käynti kahden viikon päästä mutta terveydenhoitaja sanoi etten varmaan halua odottaa sinne saakka ja en tosiaan olisi halunut/pystynyt...oman paikkakunnan tk:ssa ei ollut ultraavaa lääkäriä paikalla ja siis neuvolassa ei ultra mahdollisuutta...päätti siis laittaa päivystyslähetteen sairaalaan että päästään varmistamaan tilanne...
No minä neuvolan jälkeen soitan miehelle että pitää lähtee sairaalaan, sydänäänet ei kuulu ja tuli niin mieleen kahden vuoden takainen kesä jolloin odotus päättyi juuri näin, neuvolassa ei sydänäänet kuulunu ja sairaalassa ultrassa todettiin että sydän ei lyö enää...

Sairaalaan päästyä jouduttiin odottamaan jonkin aikaa kunnes pääsin lääkärille...oma sydän löi tuhatta ja sataa kun lääkäri alkoi ultraamaan...otti minua jalasta kiinni ja sanoi että elossa ollaan...hän nyt eka mittailee ja mäyttää sitten minulle... Kun käänsi monitorin minuun päin, näin heti miten pienen sydän löi. <3 se tunne... Sanoi että tulet sitten normaalisti rakenneultraan ja nyt voin lähteä kotiin. En edes niitä mittoja tajunnu kysyä mutta kai ne oli ok kun ei niistä mitään sanonut...

Nyt kamala päänsärky vaivaa ja pitäisi alkaa tekee nuorimmaisen 1-vuotis tarjottavia, juhlat huomenna vaikka se oikea päivä onkin tänään. :D
 
Heipsan!

Huh hellettä, ihanat säät :)

Synnytys on juu pyörinyt päässä plussauksesta asti :D Lähinnä jännittää se että ehdinkö sairaalaan ajoissa, matkaa kun tulee reilu puoli tuntia, ja synnytykset on ollut nopeita, eka reilu 2 ja puoli tuntia, kaksi viimeistä puolitoista tuntia. Vedet jos menee kotona, mies on töissä parinkymmenen minsan päässä ja lapset saatava hoitoon, niin tulee äiti mieleen ;) Synnytys sinällään ei kamalasti pelota, sattuuhan se, enkä kohdunkaulanpuudutetta ja ilokaasua lukuunottamatta puudutuksia ole ehtinyt saamaan, kahdessa viimeisessä synnytyksessa kohdunkaulanpuudute ei edes tehonnut. Ponnistusvaiheeseen kaipaisin kyllä kivunlievitystä, pään synnyttäminen on ollut miusta tosi kivuliasta ilman puudutteita, muu vauva tulee onneksi helposti ;)

Mutta synnytyksestä kyllä selviää, siellä on ammattitaitoiset ihmiset apuna, ja kummasti sitä jo neljättä kertaa uskaltaa hommaan ryhtyä :)

Huhhei, päähän ei kyllä nyt mahdu juuri muuta kun biopsian tulosten odotus... Mie en varmaan alkuviikosta uskalla laskea puhelinta käsistäni ennen lääkärin soittoa...

Teto 12+1 <3
 
opiskelu 2007 alotin terkkarin opinnot lähihoitajapohjalta. 2011 oli alunperin tarkotus valmistua ja viimesin suunnitelma oli 2014 helmikuussa mut nyt siirtyy valmistuminen taas vuodella. Hyvässä lykyssä olis vaan viimeinen työharjottelu tekemättä kun vauva syntyy. Riippuu miten paljon jaksan tehdä sykysyllä. Ihan loppusyksystä oli vielä yks harjottelukin.

synnytys Ihanaa etten oo ainoa joka sitä jo miettii. :) Heti plussan jälkeen eka ajatus oli et ei voi olla totta ei oo näin huonosti voinu käydä ja sit tulikin jo synnytys mieleen. Jotenkin oon niin onnellinen että mä pääsen kokemaan sen vielä kerran.
Esikkon synnytys oli lähes kivuton, supistukset tuntu pikkasen ja mä olisin synnyttäny kotiin ellen olis vesienmenon takia ollu sairaalassa kun neuvottiin olemaan kotona niin kauan kun pystyy. Kesto oli 6 tuntia.
Keskimmäisen lähti käyntiin supistuksilla ja ainoa mikä oikeesti tuntu oli kun poika sai ponnistusvaiheessa ittensä käännettyä avotarjontaan, siinä vaiheessa sattu selässä johonkin hermoon, muuten oli yhtä helppo kun ekakin. Ja kesto 4 tuntia.
Kuopusta käynnistettiin tipalla liikkumattomuuden takia. Kesto oli 3 tuntia ja tyttö lens ulos niin ettei kätilö meinannut koppia saada, ei ihan kiva kokemus kun kroppaa vaan supistelee etkä voi pistää vastaan. Siinä oli viimesillä minuuteilla pakko saada ilokaasua kun meni supistukset niin rajuiks.

teto mä jo ajattelin että olisitte saanu tulokset jo tänään, mut eikai niitä tosiaan oo mahdollista niin nopeesti saada. Tsemppiä odotukseen.

La olis 2.1, sen vois muuttaa. Tosin tämäkin tulee varmaan jo rv 37 paikkeilla, eli joulukuun puolenvälin paikkeilla.

Fantaihana 13+1
 
Heippa, nyt vihdoin kerkeen ja kykenen tänne kirjoittamaan, tiistaina oli ultra ja kaikki oli hyvin <3 Vuotoa näkyi vähän sielläkin ja lääkäri tuumaili että tulee jostain siitä reunasta tai on tullut, oli jo vanhaa verta mitä siellä näkyi. Huh! Niskapoimu ultra näytti myös hyvältä ja verikoe vastauskin ennätti postitse tänään kotiin (huiman nopeesti!!!) ja kaikki oli hyvin <3 Huh!
Väsyttää ja paha olo vaivaa edelleen, olo on ku ois joku jyrällä yli ajanu, mutta sen verran opin et en valita enää näitä oireita kyllä tuo niukkakin vuoto vaan pelästyttää! Päivä kerrallaan mennään ja teen sen minkä jaksan, energia menee täysin tuon pikkusen 8kk ikäisen poikasen päivä touhuissa ja kodin pyörittämisessä. Välillä koti näyttää kuin myrskyn jäljiltä mutta so what :D Elämä on ....
Yritän jaksaa kirjoitella taas ja lähteä mukaan teijän keskusteluihin.. nyt kutsuu taas vaakataso..

PikkuTähtönen 12+5

Päivitys laskettu aika varmistui ja on nyt 5.1.2014
 
  • Tykkää
Reactions: Pikku-nökö
nelikko82 --> Onneksi kaikki lopulta hyvin! Kyllä se vaan pelästyttää tommonen ku ei äänet kuulu !

PikkuTähtönen --> Ja sulla kans, onneks ei mitään hätää vuodon suhteen. :)

opiskelu Mä en opiskele enää, valmistuin esikoisen äitiysloman alussa ja siitä asti oon ollut nyt kotona. Eli mä oon melkeen opiskelija mutta en kuitenkaan. Kyllä tuli silloon opiskeluaikoina stressattua (kun oli jo raskaana) että ehtiikö valmistua. Onneksi ehti ;D

synnytys Mua jännittää synnytyksessä vaan se, ehdinkö sairaalaan ajoissa ja miten saan säädettyä esikoiselle hoitoapua jos satun olemaan yksin kotona ja mies töissä. Esikoisen synnytykses ehin olla noin tunnin sairaalassa, kun enhän mä tajunnu että ne supistukset oli supistuksia. Silloonki olisin synnyttänyt kotiin jos mies ei olis ollut paikalla ja pakottanut mua (meitä) lähtemään sairaalaan. :p Ja mä haluaisin synnyttää niin luomusti ku mahdollista, esikoisen aikana käytin ainoostaan ponnistusvaiheessa ilokaasua, en muuta. Äääää, haluun synnyttämään jo! Siinä on joku niin oma viehätyksensä :D :D :D

Nauttiiko joku muu synnyttämisestä? :D

Ja by the way, Fantaihanalla vauhdikkaat synnytyskokemukset! :D


viii 10+2 (meneekö viikot oikeesti näin nopiaa? :O Esikoista odottaessa jokainen päivä tuntui ikuisuudelta ;) )
 
:wave:

Ollaan reissussa enkä näin puhelimen kautta jaksa/viitti kamalasti kirjottaa. Minä kyllä aattelin päivitellä seuraavaa pinoa ellei joku nenän edestä vie, mutt teen sen uuden pinon sit vasta lähempänä... Heinäkuu tosiaan alkaa vasta maanantaina ja me ollaan reissussa sunnuntaihin :) Huomenna tarttis mennä muunimaailmaan ton pojan kans. Synnytyksestä sit myöhemmin kun koneelle pääsen ... Nyt nukkuun niin jaksaa aamulla herätä ja mennä koko päivän.
 
Täällä myös yksi joka haluaa päästä jo synnyttään :)

Mitä mieltä ootte antibiooteista raskauden aikana? Itellä ollu yskää jo monta viikkoa ja kurkku välillä kipee et on varmaan keuhkoputken tulehdus, mut mietin haenko kuurin vai ootanko et menee ohi. 10 vuoden aikana oon yhen kuurin hakenu. Aina menny jossai vaiheessa ohi. Mut voiko tästä olla vaaraa vauvalle?

Kusma ja Robin 14+1
 
Hui, täällä on ollut muutamilla odottajilla jännät paikat! Onneksi kaikki on ollut kuitenkin hyvin :)

Liikkeiden tuntemisesta ja synnytyksistä on ollut puhetta.

Esikosta tunsin ensimmäiset liikkeet ~16 ja kahdesta seuraavasta ~14 raskausviikoilla. Jotain satunnaista kuplintaa on ollut aiemminkin, mutta en osaa sanoa onko kyseessä ollut pieru vai vauva :D
Nyt olen jälleen ollut tuntevinani jotain pienen pientä liikehdintää häpyluun yllä, kun housun sauma painaa sopivasti tai hengitän syvempään. Mutta siis joo, en oikein jaksa uskoa, että ihan vielä liikkeet tuntuisivat :)

Mulle on jäänyt positiiviset muistot kaikista synnytyksistä. Aina kaikki ei ole mennyt ihan suunnitelmien mukaan, mutta ei siitä ole traumoja jäänyt :) Nyt ollaan jo neljättä hakemassa! :D
Esikon synnytys kesti 24h. Kakkonen ja kolmonen ovatkin tulleet vauhdilla maailmaan! Mun kohdallani jälkimmäiset kaksi nopeaa synnytystä ovat johtuneet aikaisin alkaneista ja pitkään jatkuneista ennenaikaisista supistuksista. Paikat ovat olleet jo valmiiksi 2-3cm auki, ennenkö varsinaiset synnytyssupistukset ovat edes alkaneet.
Esikko ja keskimmäinen tulivat lähes luomuna. Esikosta mulle yritettiin laittaa epiduraalia, mutta sen kanssa oli vähän ongelmia. Kakkosesta ehdin olla sairaalassa 15min, josta salissa vain pari minuuttia. Kätilö käski pidätellä sen aikaa, että ehtii saamaan hanskat käteensä :D Kolmosesta ehdin olemaan salissa 30min, kun lähdettiin edellisestä kerrasta viisastuneena ajoissa matkaan :) Ehdin saamaan spinaalin, josta tykkäsin erittäin paljon.
Ei muuta kuin avoimin mielin synnyttämään, sitten kun sen aika tulee :)

Täällä oli muistaakseni puhetta myös spinaalista. Omien kokemusten pohjalta suosittelen erittäin lämpimästi, varsinkin uudelleensynnyttäjälle, mikäli tuntee tarvetta kivunlievitykseen! Teho alkoi minuutissa-kahdessa ja se vei kivut mennessään jättäen kuitenkin ponnistamisen tarpeen. Harkinnan arvoinen juttu siis :)

(.) Omassa olossa ei ole hirveästi ollut muutoksia parempaan tai huonompaan. Näillä mennään :) Pahimmat helteet onneksi hellittivät ja kuopus on jo paranemaan päin, joten yöt on selkeästi helpompia. Meillä sairastettiin vauvarokko, joka nostaa pariksi päiväksi korkean kuumeen. Nyt mennään ihottumavaiheessa. Onpahan sekin sitten sairastettu :)

H & Pikkutähtönen2014 11+0 (poks!)
 
Viimeksi muokattu:
Ompas täällä ollut nopeita synnytysiä aiemmin.=) Itsekin ajattelin hiukan lyhyemmällä ajalla selviäväni, mutta esikoisen synnytys kesti vähän vajaat 20h. Ei se toki silloin tuntunut niin pitkältä ajalta. Siitä huomas että kello menee eteenpäin kun kätilöt vaihtuivat.:D Oli niin omissa maailmoissa. Mies vain ahkerasti sai käydä lämmittämässä kaurapusseja ja itse keinuttelin keinutuolissa.:D Jossain vaiheessa synnytys pysähtyi 6 senttiin, jonka vuoksi kalvot puhkaistiin ja oksitosiinia pistettiin tippuun.
Sitten alkoi tapahtua ja kohta kivut olivat sen verran kovia, että sain kohdunkaulanpuudutuksen, joka auttoi mulla ainakin todella hyvin. Sitten tulikin jo kova ponnistuksen tarve ja puolentunnin ponnistuksen jälkeen tyttö oli maailmassa. Kaikki tapahtui kuudestasenttistä syntymään sitte vain reilussa tunnissa. Että sellanen ensimmäinen kokemus täällä.:heart: Ei jäänyt kyllä mitään traumoja.

Täällä tuli käytyä verikokeissa seulontoja varten ja jännityksellä odotetaan nt-ultraa, johon toki vielä aikaa...:ashamed:

Tiuhti ja Viuhti2 10+4
 
Mä en ymmärrä miten osa on saanut synnyttää 20 tuntiakin. Viime synnytyksessä olin ollut synnytyssalissa 3-4 tuntia, kun mulle tultiin vain sanomaan, että nyt pitää laittaa oksitosiinitippa, kun synnytys ei edisty mihinkään. Mitään muuta ei perusteltu, ja mulle jäi sellainen kuva, että ne halusi vain salin vapaaksi nopeammin. Se on jäänyt mua häiritsemään ihan hirveästi, koska tipan jälkeen tuntui taas ettei synnytys ollut luonnollinen (supistukset voimistu tosi nopeasti, vedet meni tosi pian ja loppu oli taas tosi nopea ja raju).

Mulla on sellainen olo, että nauttisin synntyksestä, jos sen saisi tehdä "omaan tahtiin".

Mutta täällä ei kummempaa. Ihanaa kun on loma, ja huomennakaan ei tarvitse mennä töihin. Maha alkaa olla sen kokoinen, että alan saada merkitseviä katseita vatsan seudulle, mutta vieläkään kukaan ei ole kysynyt mitään..

Klementiini ja papu 14+0 POKS!!
 
Me ostettiin vaunut! Emmaljungan double city crossit ruskeina. Aivan ihanan kevyet (tyhjinä tosin) ja tukevat työntää. Ei ollut tarkoitus ostaa vielä vaunuja, mutta kyseinen malli poistuu syksyllä ja koska jäljellä olivat enää yhdet ruskeat, niin pakkohan ne oli saada. Maksettiin varausmaksu ja nyt odottelevat liikkeessä marraskuuhun, kunnes noudamme ne. :)

Haettiin myös eilen pinnasänky. Bongasin paikalliselta fb kirpparilta Brion sängyn laskettavalla laidalla. Juuri sellaisen minkä olin halunnut, joten päätettiin sitten ostaa se. Hintaakin vain 40e. Pieniä jälkiä ja kulumaa, mutta ei mitään suurempaa. Toinen pinnasänky ostetaan sitten myöhemmin.

Olot Torstaina ja eilen en oksentanut ollenkaan! :) Perjantaina oksensin pari kertaa ja ennen torstaitakin joka päivä 2-6 kertaa. Ihanaa kun ei ole tarvinnut joka päivä oksentaa, vaikka etonut on kyllä pahasti päivittäin. Josko tässä vaikka pääsisi töihin ensi viikon torstaina kun sairasloma loppuu!

Rakenneultra 29.8

Tuplat 12+2
 
Mulla jäi vähän huono maku suuhun tuosta ekasta synnytyksestä. Lähinnä siksi, että mitään ei tapahtunut kun mentiin sairaalaan. Olin 3 senttiä auki ja suppareita oli tullut jo vähän yli 24h, eikä asialle kuulemma voinut tehdä mitään vasta kuin seuraavana aamuna, kun oli viikonloppu eikä hätätilanne. No, sitten kun alkoi tapahtua niin jotain meni pieleen sen epiduraalin kanssa(?). Ainakaan se ei mulla toiminut niinku ois kai pitänyt. Aluksi se hieman pehmitti kovimpia suppareita, siinä se. Ehkä en saanut sitä tarpeeksi? En tiedä. Mutta pääasia, että saatiin terve tyttö :)
 
Onko teidän mielestä 20 tuntinen synnytys pitkä? Mistä alkaen olette ruvenneet laskemaan? Nimittäin se mun synnytys, millä äiti mua aina on pelotellut, kesti 36 tuntia, ja äiti oli sen jälkeen niin rikki ettei jaksanut ottaa mua edes syliin vaan veti unet niin pitkään että siellä sairaalassa jo ruvettiin sitä herättelemäänki ku ihmeteltiin kunnei toinen herää.. En malta odottaa että pääsen np-ultraan ja voin sen jälkeen kertoa uutiset äidille, sillä haluan tietää onko äitillä ollut yhtä paha olo kuin mulla. Jos on, niin veikkaan että mullakin on sitten tosi pitkä synnytys edessä, kaikissa muissakin asioissa oon niin äitini kaltainen ja samoissa "geneettisissä" jalanjäljissä mennyt.. Mä kärsin ihan hirveistä kuukautiskivuista, migreenistä, hajuherkkyydestä jne.. Voiskohan näillä asioilla olla jotain yhteistä tekemistä.......

10+4 (eikä vieläkään työnimeä vaikka juustonaksuks ja katkaravuks olen sitä jo sanonu..)
 
Viimeinen kesäkuinen tervehdys :wave:

Onko teillä muilla jo alkaneet pahoinvoinnit helpottaa ja olot tasaantua?
Mulle on tullut pieniä hetkiä päivään, kun ei ole huono olo :) JEE!!! Nyt huomaan pahoinvoinnin iskevän heti syömisen jälkeen. On tässäkin ongelma... Jos et syö = huono olo, ja jos syöt = vielä huonompi olo. Kääks, mä tulen hulluksi näiden olojen kanssa :vampire:
Mielialat ovat jo onneksi vähän tasoittuneet, ihan näin lähimmäisiäkin miettien :)

Synnytyksen kestosta oli puhetta. Mulla tosiaan tuo esikon synnytys kesti sen 24h. Aamukuudelta alkoi säännölliset supistukset, sen raskauden ensimmäiset :) Alkuavautuminen kesti kyllä tuskallisen pitkään : / Supistukset olivat ihan siedettäviä, mutta tulivat säännöllisen tiiviisti koko päivän ajan. Kävin jopa normaalilla neuvolakäynnillä (40+0) iltapäivällä. Täti siellä huolehti, että sinullahan on tyttö synnytys käynnissä! :D Vastasin jep, tiedän ;) Kerroin lähteneeni kävelylle saadakseni supistuksiin lisää voimaa. Lähdettiin lopulta illalla 21.00 sairaalaan, jolloin olin vasta 2cm auki. En tiedä onko muualla käytäntö sama kuin Taysissa, mutta mulle sanottiin, että normaalisti etenevässä synnytyksessä saliin pääsee vasta, kun on 4cm auki. Sitä ennen ei oikein pysty tekemään mitään (käynnistykset eri asia). Pääsin saliin 4.00 aamuyöstä, jolloin synnytys oli jo kokonaan pysähtyä. Oksitosiinitippa avuksi ja kas alkoi tapahtua :) Terve vauva syntyi klo. 5.55, 10min ponnistusvaiheen jälkeen.
Toinen ja kolmas synnytys olivat täysin erilaisia ensimmäiseen verrattuna. Paikkoja avaavia säännöllisiä supistuksia tuli jo kauan ennenkö varsinainen synnytys oli edes käynnissä. Näistä synnytyksistä laskettiin kesto sen mukaan, kun supistusten luonne muuttui selkeästi kipeämpään ja tiiviimpään suuntaan. Kesto molemmissa synnytyksissä oli vain muutaman hassun tunnin. Ponnistusvaiheet kestivät minuutin.
Nyt jännätään miten tämän neljännen kanssa käy. :)

(.) Tänään oli p a k k o saada mansikkaviineri!!! Aamusta asti tehnyt mieli. Kävin monta kauppaa läpi ja viimeisestä löytyi kaksi kappaletta. Voi sitä onnea! Vieressä ollut mummo katsoi pitkään, kun liikuttuneena tuijotin ja puristin leivonnaista käsissäni :D

H & Pikkutähtönen2014 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mijau
Täällä kans synnytys laskettiin alkaneeksi säännöllisistä suppareista, jotka todella olivat niin kipeitä ettei siinä nukkua pystynyt ja kävelin koko yön ensin kotona saareketta ympäri. Aamulla mies vasta havahtu, kun ymmärsi etten ollut nukkunut koko yönä, enkä antanut sen lähteä töihin.:D Se oli vielä epävarma kun lähdettiin synnärille, että turha reissu tulee, kun en huutanutkaan kivusta yhtään...(kattonut vissiin tv:stä sairaala ohjelmia liikaa):D Sairaalassa päästiin kuitenkin saliin suoraan ja sitä varattiinkin sitten melki kellonympärystä.:)

En synnytyksen jälkeen pitänyt synnytystä pitkänä, mutta kätilö sanoi sen olleen pitkä. Kysyin silloin että miksi synnytykseen piti puuttua lääkkeellisesti ja kalvot puhkaisemalla, niin vastaukseksi sain että kohtu ei jaksa supistella määräänsä kauempaa.
 
Huomenta! :wave:

En ole ollenkaan jaksanut viikonloppuisin käydä kirjoittelemassa, lukenut olen kyllä taas joka jutun. Ihana lueskella teidän aiempia synnytyskokemuksia! :)

Olen itsekin miettinyt jo vähän synnytystä viime viikkoisen Erilaiset äidit-jakson jälkeen. Jotenkin jäi painamaan se miten tuskissaan ja väsynyt jakson äitee oli siinä synnytyksessä ja mietin miten vaikeaa siitä tosissaan voi tulla : / Vastapainoksi näille kaikille negatiivisille ajatuksille näinkin unen missä synnytin eikä se sattunut yhtään! Unen lopussa olin ihan ihmeissäni kun synnytyksen kesto oli vain kuutisen tuntia ja sanoinkin loppuun että olisin vaikka heti valmis synnyttämään uudelleen :D Toivotaan että se oli enneuni!

Perjantaina meillä oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Verenpaine laskenut edellisestä käynnistä, samoin kuin painokin (-400g/vko). Hemoglobiini oli onneksi hieman noussut vaikkei se liian alhainen ollut ekalla käynnilläkään. Kuunneltiin sydänääniäkin ja täti oli hieman ihmeissään kun löysi ne oikeastaan heti :) Siellä pikkuinen sydän löi komeasti ja opin että ne isommat "tumps"-äänet ovat potkuja! Kovin oli aktiivinen kaveri äänistä päätellen :D

Tietääkö joku kauanko seulontojen tuloksissa menee? Perjantaina neuvolassa täti sanoi ettei täällä ilmoiteta ollenkaan kotiin jos kaikki on kunnossa! soittavat kuulemma jos jokin hälyttää mutta muuten sitten katsotaan neuvolassa niitä tuloksia yhdessä. Perjantaina seulan tuloksia ei kuitenkaan ollut vielä tullut vaikka seulasta oli jo siihe mennessä 10 päivää aikaa. Kai me saadaan tulevana perjantaina tietää niistä kun on np-ultra ja neuvolalääkäri?

Viikonloppuna näin erään tutun yhteisen ystävämme luona. Tämä tuttu on viimeisillään raskaana ja teki todella pahaa katsoa kun hän onnessaan poltteli röökiä... Tutun lähdettyä sanoinkin kaverilleni että minun teki pahaa johon kaveri vaan tokaisi että kyllä hänkin aikoo raskausaikana polttaa! Ei siis omien puheidensa mukaan edes yritä lopettaa! Koska hän TIETÄÄ ettei tupakka tee mitään pahaa sikiölle. Jotkut ilmeisesti luulevat että lapselle kasvaa häntä tai kolmas silmä jos tuleva äiti sauhuttelee, mutta koska heidän tuntemat lapset ovat kaikki ulkoisesti ihan kunnossa niin eihän tupakka tietenkään mitään pahaa lapselle tee. Ihan käsittämätöntä että jotkut ajattelevat noin, jos aikuisia ihmisiäkin kehotetaan lopettamaan tupakan haittojen vuoksi niin miten ihmeessä syntymätön lapsi säästyisi niiltä myrkyiltä :mad:

Mijau 12+0
Niin poksahti "turvalliset" viikot täälläkin käyntiin :heart:
 
Hei kaikki. Onnea ja menestystä kaikille odotukseen, osanotot kaikille surun kohdanneille.
Epäaktiivisuuteni on johtunut liiasta stressaamisesta ja pyrkimyksestä sen välttämiseen, siksi olen vältellyt kaikenlaisia vauvapalstoja.
Tänään sitten vielä selvisi, että meidän LA onkin 10.2.2014, joten emme enää kuulu tammikuisiin.
Minut voi siis poistaa listoilta, kiitos ja kumarrus!

-Terveisin Mimmi87 ja pikkuinen 8+2
 
Hyvää huomenta odottajat :)

Täällä ilmoittautuu mukaan yksi odottaja lisää! Mitenkäs tänne ne tiedot laitetaan? Katsotaan osaanko.. :)
LA 7.1.14,ikä 25,2 lapsi,KÄT
Yhdessä ultrassa olen ollut,silloin viikot oli 11+6 ja seuraava ultra on 20.8 ja seuraava neuvola 5.9 :)

Mom09 13+2
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on porukka kyllä täysin hiljentynyt. Olisi kiva tietää että miten teillä menee :)

Niskapoimussa on käyty ja siellä oli kaikki hyvin, vaaroja mistään ei ole. Alkoi ultraajaakin naurattamaan ku pienokainen vaan istuskeli siellä ja siitäpä saatiinkin sitte hyvä kuva napattua :) Mitään oloja ei enään ole, maha alkanut kovaa kyytiä kasvamaan ;)

Laskettu aikakin nyt sitten pysyy alkuperäisessään 19.01.2014. 02.09, sitte sitä jännitellään ku selviää toivottavasti sukupuoli
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä