Tammikuun tähtöset kesäkuussa

Heippa, täällä jännitetään edelleen, ultra tänään klo 13...
Sisarusrattaista kommentoin sen verran, että meillä niiden hankinta myös pakosta edessä, ikäeroa tulee n. 1v ja 2kk :) Olen katsellut, että meidän tarpeisiin parhaat olisi ehkä icandy sisarusrattaat ( näitä vaan ei enää suonmesta löydy kuin käytettyinä :( ) Taikka sitten baby jogger city rattaat...
Pitäkäähän mulle peukkuja, verta ei ole enää tullut, mutta ruskeaa tuhrua tuli äskön paperiin :( Huh kun pelottaa...
PikkuTähtönen
 
Voimia ssann ja Pikkutähtönen, toivottavasti saatte hyviä uutisia! Puolukkaiselle voimia uuteen yritykseen, kun sen aika koittaa. Sitä jotenkin ajattelee, että nyt kaikki olisivat jo selvillä vesillä... :/

Täällä odotellaan seuraavaa neuvolaa (1.7.) ja iloitaan pahoinvoinnin vähenemisestä. Hurjassa innostuspuuskassa ostin luonnonvalkoista bambulankaa ja neuloin siitä vavalle pöksyt, nutun ja myssyn... Äsken kävin ostamassa verhokankaat ja nojatuolien verhoilukankaan mökille. Jonkinlaista pesänrakennusviettiä taitaa siis jo olla ilmassa. Ärsytys on tuttu tunne täälläkin, pinna palaa aika herkästi ja muutenkin mielialat vaihtelevat. Toistaiseksi mies ja tuleva isoveli ovat jaksaneet kiitettävästi minua :)

Ikäeroa lapsille tulee pari kuukautta vaille 10 vuotta. Syitä tähän on monia, joista avaudun ehkä joskus tai sitten en. :) Nyt kuitenkin kaikki odotetaan innokkaasti tätä vauvaa! Isoveljen syntymäspeksit ovat 3870g, 52,5 cm, vkot 37+1, joten jännittää, saadaanko tämä vauva jo tämän vuoden puolella (la menkoista 6.1.2014, ultran mukaan 2.1.2014).

Olisiko kellään neuvoa hyvää kantoliinaa? Mietin, että jos tuleva ipana on yhtä läheisriippuvainen kuin isoveljensä aikoinaan, eivät kädet ole vapaana koskaan... Meillä oli silloin käytettynä ostettu Baby Björnin rintareppu, mutta käyttökerrat jäivät muutamaan, kun pikkumies oli aika iso tapaus. Kaverin kaverilla olisi myynnissä kaukalo ja vaunut, mutten ole vielä uskaltautunut ottamaan yhteyttä - meillä ei olisi niille mitään säilytyspaikkaakaan nyt remontin keskellä. Mieli tekisi jo ostaa nekin, mutta mies järkeilee minut aina hiljaiseksi. Vaatteita en tällä kertaa ajatellut kauheasti ostella etukäteen. Isoveljen priimat on vielä tallessa ja otan äitiyspakkauksen, joten alkuun päästään ainakin. Luotan myös siihen, että isovanhemmat "sekoavat" kuitenkin ostelemaan kaikenlaista, näin kävi ainakin viimeksi.

Alexandralle antaisin vielä sellaisen neuvon, että ehkä siitä huumeseulasta ei kannata kieltäytyä. Siitäkin jää nimittäin merkintä papereihin, ja asia saattaa tulla eteen sitten vielä ikävämmin. Yritä ajatella, että terkkari tekee vain työtään ( jossa nykyisin ei kai enää saa käyttää niin paljon maalaisjärkeä kuin ennen).

Hellepäivän jatkoja!

toiviotar 12+1
 
+
Millä viikoilla teillä on ollut jo selvä vauvamahat, niin että vieraatkin ovat huomanneet. Olen nyt viikolla 10+3 ja mielestäni jo ihan selvä vauvapömppis - eikämene mitkään vanhat housutkaan (normaalivyötäröiset) jalkaan.
 
Pahoinvointi vie kaiken lopunkin järjen. Mä oon niin huonovointinen ja oksennan vaan etten enää jaksa kohta. Verikokeita on kontrolloitu ja ne on pielessä, ennen juhannusta oltiin kuitenkin jo parempaan menossa, tänään ois taas kontrollit. Lähinnä sitä että joudunko nesteytykseen tippaan vai mennäänkö vielä näin että yritän suun kautta saada pysymään jotain sisällä.

Kohta ois eka neuvolakin, kivaa :)

Ikäeroa lapsille tulee niin että esikoisen ja vauvan väliin tulee 7,5v ja kuopukselle ja vauvalle 2,5v.

Tuplarattaita ei varmaankaan osteta, kuopus on jo reipas kävelemään ja talvella ja sit varsinkin ens kesänä vielä reippaampi.

Vauvamahaa ei kyllä oo vielä minkäänlaista, omat farkut menee hyvin jalkaan eikä edes purista. Painokin toki on miinuksella tämän pahoinvoinnin takia.

Samaa mieltä kuin toiviotar, Alexandra sun ei kyl varmaan kannata kieltäytyy siitä huumeseulasta, se kieltäytyminen näyttää papereissa pahemmalta kuin se ettäkäyt antaan puhtaan näytteen.

Nyt neuvolaan, toivottavasti kuunnellaa sydänääniä :)

Jardin ja papu 10+3
 
Heipähei! :)

Halit kaikille epävarmuuden ja surujen kanssa eläville :hug: Toivottavasti ei saataisi enää yhtään huonoja uutisia tähän ketjuun!

Mä olen ainakin ollut ihan kamalan ärtynyt! Viime viikolla olin lähinnä masentunut, koko ajan oli sellainen olo että millä hetkellä hyvänsä purskahtaa itkuun, tällä viikolla ärsyttää ja itkettää. En saanut viime yönäkään oikein nukuttua kun kaikki asiat vaan pyöri mielessä :(

Paino on tippunut 3-4kg eikä toivon mukaan lähdekään nousuun :D Ei yhtään tee mieli syödä lämpimiä ruokia, varsinkin kaikki liharuuat ovat olleet ehdoton ei viime aikoina. Kasviksia sen sijaan olen natustellut, dippaillut porkkanaa valkosipulikastikkeeseen muun muassa :D Ja kaalisalaatti on melkeinpä ykkösherkku ollut tällä viikolla, täytyy ehdottomasti tehdä sitä lisää.

Eilen illalla iski kamala paniikki kun en löytänytkään dopplerilla pikkuisen sydänääniä. Alkuillasta löysin hetkeksi hiljaisen jumputuksen ja myöhemmin en ollenkaan... Nyt on sitten huoli ettei tuolla mitään elämää enää olekaan :'( Perjantaina onneksi neuvolassa yritetään myös kuunnella sydänääniä, jospa siellä olisi vähän paremmat vehkeet.

Nyt ei jaksakaan enempää kirjoitella, huomenna toivottavasti vähän paremmissa voimissa.

Mijau 11+1
 
Klementiini, kiitos vinkistä! Meidän poika onkin melko roteva, niin parempi varmaan tosiaan. testata ensin. Pitääpä koittaa löytää paikka missä käydä katsomassa ja kokeilemassa. Minä katselin alustavasti Phil & Tedsin Dotseja. Saapa nähdä.. :)
 
Heipsan!

Voimia ssan ja Pikkutähtönen epävarmuuden keskelle <3

Puolukkaiselle halit!

Lasten ikäerot: meillä esikon ja kakkosen välillä oli 1v 6kk. Nyt esikon ja kolmosen välillä on 6v 8kk. Tytynen oli jo kuollut silloin kun kuopus syntyi. Nyt jos kaikki menee hyvin, tämän vauvan ja kuopuksen ikäeroksi tulee n. 2v 10kk, ja vauvan ja esikon ikäeroksi tulee 9v 5kk.

Juhannus meni mökkeillessä, ihanaa oli ja säät on ollut mahtavat :) Me ollaan itseasiassa vasta nyt ajamassa kotiin, kun heitettiin miehen kanssa se Helsingin reissu su-ma.

Istukkabiopsia tehtiin siis eilen... Miuta pelotti ihan sikkenä ja itketti koko tutkimuksen ajan ja sen jälkeen. Lääkäri oli kyllä ihana ja rauhoitti miuta hyvin. Ensin ultrattiin ja kaikki näytti hyvältä, vauva oli tosi vilkas ja hyvin kehittynyt. Viime viikolla oli 4 päivää laskettua isompi, nyt jo 6, eli vastasi viikkoa 12+3 (eilen oli 11+4). Pää-perämitta oli jo 59mm. Ihana lääkäri näytti vielä pikkuisesta 3D-kuvaa, voi että näytti ihanaakin ihanammalta nähdä pikkuinen tanssimassa niin oikean näköisenä, aivan mielettömän hieno kokemus, kuvakin siitä saatiin <3 Itse biopsia oli yllättävän kivuton, en kyllä uskaltanut katsoa sitä. Sen jälkeen oli maha tosi kipeä. Ensi viikolla saadaan tulokset, voi olla pitkä viikko edessä...

Teto 11+5, vaiko peräti 12+4 jo?
 
Puolukkaiselle Voimia!:hug:

Toivottavasti PikkuTähtösellä kaikki hyvin.:heart:

Tsemppiä ssannlle toivottavasti kaikki kunnossa.:heart:

sariza82 Kuulostaa jo pahalta toi painon tippuminen... Toivottavasti oot saanut jo jotain apua. Itse kävin jo silloin 6-7 viikolla tiputuksessa, mutta ei multa ollut painoa vielä montaa kiloa lähtenyt. Sieltä sain sitte kans niitä pahoinvointilääkkeitä, jotka mulla onneksi on auttanut. Pitää muistaa ottaa vaan tapletit säännöllisesti ja kaikki kolme päivässä, muuten oksu lentää.

Täällä lapsien ikäeroksi tulossa noin 2v2kk. Mä oon vähä miettinyt sisaristuimen mahdollisuutta emmaljungiin... kun tuskin niitä tuplia tulis kauaa käytettyä. Lisäksi talvella pulkka esikolla.

Tiuhti ja Viuhti2 "poks" 10+0 :D
 
Onnittelut taas niille, joilla ultrassa tullut hyviä uutisia ja jaksamisia niille, joilla nyt on tavalla tai toisella epävarma tilanne!

Oon suunnitellut hankkivani (ensisijaisesti käytetyt vaunut) Carenan double swingit. Ne täyttää aika hyvin mun vaatimuslistani kriteerit :D Niihin saa kovan vaunukopan siten, että vauva on kasvot muhun päin ja sitten tietty sen kopan saa pois, niin voi lapsukaiset istua vierekkäin kasvot menosuuntaan. Istuimien taakse näyttäisi myös saavan aika hyvin esim.ostoksia. Tietty vähän mietityttää se, että onko ne liian leveät.. mutta veikkaisin, että meille nuo olisi kuitenkin toimivimmat. Ehkä uskaltaudun johonkin liikkeeseen niitä kokeilemaan ensin, että miltä ne tuntuu ja näyttää "livenä" niin voin lopullisen päätöksen tehdä. :) Aioin myös myydä nuo meidän nykyiset vaunut, mutta tulin tänään toisiin ajatuksiin. Sitten kun esikko ei enää vaunuissa istu, niin kuopus kyllä edelleen istuu. Eli jos myisin nuo vaunut, olisi myöhemmin taas uusien osto edessä ja kun kuitenkin tykkään nykyisistä vaunuista :D

Oon huomannut, että maitotuotteet aiheuttaa/pahentaa pahoinvointia. Tää oli myös viime raskaudessa, oli vaan päässyt unohtumaan tuokin.. oli karu muistutus tänä aamuna, kun erehdyin viiliä syömään.

Valpuri rv 10+0 ..täälläkin viikot poksuu!
 
Vaunuista Meillä olisi edessä tuplavaunujen osto, jotka sopii kaksosille. En ole noita vielä katsellut, mutta tarkoitus on jossain vaiheessa mennä liikkeisiin testailemaan eri vaihtoehtoja. Ostetaan yhdet tuplat uutena, mahdollisesti jotkut käytetyt mummolaan (olen allerginen kissoille, joten meidän omia vaunuja en sinne suostu viemään) ja sitten vielä jotkut käytetyt vaunut (yhdelle siis) kotiin. Näin ollaan nyt suunniteltu, mutta katsoo nyt mihin ratkaisuun lopulta päädytään.

Onko muuten vaunuissa aleja näin kesällä? Vai ainoastaan joulun jälkeen?


Asunnoista olitte aiemmin puhuneet. Me ollaan vuokralla ihanassa rivarikolmiossa. Päätyasunto, oma piha ja sauna. Neliöitä on 75, joten tilaa riittää. :) Ainoastaan mietityttää, että asunto on kolmessa tasossa (paljon portaita) ja makuuhuoneista toinen on ylhäällä ja toinen alhaalla. Aluksi tottakai vauvat on meidän kanssa makuuhuoneessa, mutta ei me sinne kovin kauaa mahduta, koska huoneet eivät ole kovin suuria. Kai sitä pitää vain raaskia laittaa vauvat yläkertaan kunhan rupeavat nukkumaan pitempiä pätkiä. Sitten vain itkuhälyttimet käyttöön.

Omat olot
on mennyt vaan huononpaan suuntaan. En muista kirjotinko tänne jo, että reissu meni hyvin ja huonosti. Oksensin useana päivänä, mutta pystyin myös hieman nauttimaan reissusta. Suomessa oksentaminen on vain jatkunut. Oksennan iltaisin ja öisin, joten nukkuminen on melkoisen vaikeaa. Päivät menee sitten lepäillessä. Olen jälleen kerran sairaslomalla reilun viikon ja sitten arvioidaan tilanne uudelleen.

Huomenna on np-ultra! Kovasti odottelen, että nähdään taas pikkuiset! :heart: :heart:

Tuplat 10+6
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa :wave:

Pikakirjoitus ja sitten nukkuun. Jos sais vaikka ens yönä nukuttua paremmin kuin kahtena edellisenä. Aamuviikko meneillään niin olis kyllä suotavaa saada nukkuakin. Su-ma yö meni tosiaan pahanolon merkeissä ja oksensis siis sen kerran. Viime yö meni muuten hyvin, mutta poika viivytti peuhaamisellaan nukkumista, joten jäi unet vähän lyhyiksi ja tietty piti pissalla käydä...ärsyttää niin suunnattomasti herätä tuntia ennen kellon soittoa kamalaan pissa hätään :kieh:

Tänään oli NT-ultra. Mulla tänään siis viikkoja 11+6 ja pieni vastas 12+0. Aika eläväinen kaveri oli ainakin nyt, heti kun tuli ruutuun näkyviin niin näkyi kuinka liikuskeli, eipähä tarvinnu tökkiä hereille :D Kokoa oli huimat 54mm ja niskaturvotusta 0,74mm. Seulat läpäisin puhtaasti ja ihana oli kuulla syke :heart: Nyt jotenkin paljon paljon todellisempi olo ja voi huokasta helpotuksesta :heart: Nyt on sitten 3D, 4D sekä "normikuvat" meidän pikku sintistä. Jostain syystä en ole nyt keksinyt mitään "työnimeä", mutt tarttis varmaa pikku hiljaa alkaa miettiin ;)

Kolibrinkukka 11+6 (Huomenna poksuu viikot "turvallisille vesille" :O )
 
  • Tykkää
Reactions: Mijau
Vaunut Meillä on Phil&Teds Vervet koska mä halusin ehdottomasti kahdet etupyörät kun en jaksa ettiä hissejä niin meen aina vaunujen kanssa rullaportaissa ja yhdellä etupyörällä mä en ihan sitä uskaltais tehdä. Keskimmäisellä ja kuopuksella on ikäeroa 1v9kk ja siinä vaiheessa seisomateline olis ollu ihan mahdoton ajatus. Nyt sit jatketaan vaan niiden käyttöä. Meillä ei haitannut että se vauvan makuutila on aika lyhyt kun sisaristuin on päällä. Kuopus oli samanlainen kun veljensä ja ei suostunu olemaan makuuasennossa enää millään 3,5kk jälkeen + ettei sieltä kopasta oikein nää mitään kun sisaristuin on tiellä. Vervessä sisaristuin menee alapuolella kolmeen asentoon, eli melkein makuuasentoonkin niin sinne piti neiti laittaa heti kun 4kk tuli täyteen. Varmaan tääkin on yhtä jäntevä kun edelliset niin varmasti käy taas samalla tavalla.

Ootko Mountain meittiny seisomatelinettä vaunuihin. Jos teillä esikko on vauvan tullessa jo melkein 3v niin sillä varmaan pärjäisitte oikein hyvin.

Esikko on ollu kaks päivää isovanhempien kanssa mökkireissussa ja mä meinaan saada hermoromahduksen näiden pienten kanssa. Koko päivä on yhtä riehumista ja tappelua. Mä tosiaan ajattelin et meillä olis rauhallinen viikko kun yks on poissa mut tuntuu ihan et lapset on ihan sekasin kun isoveli puuttuu. :)

Huominen nt-ultra jännittää, mut viime yönä näin unta et meille tulee terve poika, vauva oli siinä unessa tosin "suomalaisen" vauvan näkönen, eikä tumma niinkun pitäis olla mut mä yritän nyt luottaa siihen et ainakin se terve osuus pitää paikkansa.
 
Oon niin rikki. Oksensin illan/yön aikana kuusi kertaa ja sain nukuttua lopulta nukuttua muutaman tunnin. Äsken kun heräsin ja menin vessaan. Verta. Pyyhkiessä jäi reilusti verta paperiin. Kirkasta punaista verta. Onneksi meillä on se ultra tänään 9.45. Kovasti toivotaan, että kaikki hyvin, mutta pelottaa niin paljon.

Tuplat 11+0
 
Voimia, unelmavauvasta! Onneksi teillä on se ultra, saa heti tietää miltä mahassa näyttää! Toivotaan että on harmitonta!:hug:

Muillakin oli ultra tulossa tänään, tulkaahan kertomaan sitten miltä mahassa näytti!

Ja onnittelut jo hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Mulle on ihan parin päivän aikana pompsahtanut ihan selkeä vauvamaha! Ei vielä ainakaan kukaan ole sen perusteella kysellyt mitään, mutta luulisi että kohta alkaisi. Ihan kuin maha olisi viime viikon ultran jälkeen tullut siihen tulokseen, että nyt saa näkyä, ja humauttanut hirveän kasvupyrähdyksen :)

Tetolle tsemppiä tulosten odotusviikkoon, on varmasti raastavaa odotella tietoa.

Tsemppiä myös kaikille pahoinvoinnin keskellä! Itsellä on tänään hyvä aamu, kun olen nukkunut kuin tukki, tuntuu että pahoinvointikin on melekin tipotiessään!

Aurinkoista päivää! Muistakaa juoda paljon, kun on näin kuuma! Vauvamahat sekoittaa nestetasapainoa entisestään!

Klementiini ja papu 13+3
 
Voi ei, pidetään peukkuja sulle unelmavauvasta! Ssannille kovati jaksuja myös, muistan hyvin esikoisen odotuksen ajalta, että tuo epävarmuudessa eläminen on ihan kamalaa. Älä vielä heitä toivoa, suurin osa noista hälyistähän on lopulta turhia.

Meille tulee ikäeroa vähän reilu 4 vuotta. Tuplia ei siis tarvita, mutta seisomalauta varmaan hankitaan esikoiselle, kun on kävelyn suhteen sellanen venkoilija.

Mulla on näitä ekstrakiloja sen verran, että maha menee vielä läskien piikkiin. Itse kyllä huomaan sen.

Mä en ole toistaiseksi saanut sykettä kuulumaan kotidopplerilla. En ole kuitenkaan huolissani, mulla on voimakkaasti eteen (vai oliko se nyt sittenkin taakse...) kallistunut kohtu, ehkäpä se vaikuttaa.

Sain kirjeen yhdistelmäseulasta, ei kohonnutta trisomiariskiä. Sitä riskilukua ei ilmeisesti enää ainakaan täällä saa ollenkaan?

Syringa 13+0 (poks)
 
Helteistä huomenta.

Täällä taas pitkästä aikaa aloitettiin aamu pönttöä halailemalla...vatsa oli kyllä ihan tyhjä, mitään ei tullut mutta kyllä oloa helpotti...saisi jo kyllä loppua jo kokonaan...

Onnittelut kaikille hyviä ultra kuulumisia saaneille, toivotaan ettei enää kukaan huonoja uutisia saisi.

PikkuTähtönen ei ole kai vielä käynnyt ilmoittamassa ultra kuulumisia,tai minä en ainakaan vielä ole huomannut, toivottavasti kaikki oli hyvin ja vuodot harmittomia.

Ssann, voimia teille tilanteeseen, toivon niin että kaikki on pienellä hyvin. Onneksi pääsitte pian jatkotutkimuksiin, epävarmuudessa on kamalaa elää.

Puolukkaiselle pahoittelut mutta samalla tsemppaukset seuraavaan kiertoon.

Unelmavauvasta, tsempit myös sinulle sinne ultraan ja toivotaan että vuoto olisi täysin harmitonta.
 
toiviotar: Onko sulla jotain kokemusta siitä, mitä seurauksia voi tulla huumeseulasta kieltäytymisestä? Mulle se nyt on ihan sama, mitä papereissa lukee, mutta meidän vauvaa ei kyllä synnyttyään aleta piikeillä tökkimään tms. ilman meidän lupaa, vaikka mun huumeidenkäyttöä epäilisivätkin. Ei kai ne perkele voi luvatta alkaa ainakaan mitään sellaista tekemään? :O Tiedänpähän ainakin mahdollisessa seuraavassa raskaudessa pitää suun säkkiä myöten ja kerron olevani absolutisti...

Onko muilla hermokipua alaselässä? Mulla alkoi muutama viikko sitten ja on siitä vain pahentunut. :( Kipu tuntuu siis lähinnä silloin, jos olen pitkiä aikoja istunut tai kävellyt kovalla alustalla ja selällä maatessa aina tietyssä asennossa jomottaa. Nyt on parina kertana jo sängystä noustessa tehnyt kävelykin hetkellisesti todella kipeää. Tosi kiva, jos tästä nyt kärsitään sitten loppuaika...

Minullehan määrättiin siis sairaslomaa väsymyksen takia tämän kuun ajaksi psykiatrin toimesta (olen hoidossa vaikean masennuksen takia) ja tänään olisi sitten taas käynti psykiatrisella polilla. Väsymys ei ole helpottanut juuri nimeksikään ja 12 tunnin unista huolimatta olen aivan zombie enkä saa edes ruokaa laitettua tai kämppää siivottua, ja nukahtelen väkisin lähes päivittäin. Kehtaisinkohan pyytää vielä lisää sairaslomaa tuon työsuhteeni päättymiseen asti eli seuraavat kolme viikkoa? Tunnen oloni paskaksi ja laiskaksi tämän takia, mutta en kyllä koe olevani vieläkään työkykyinen. :(
 
Kirjoittelen tänne taas piiiitkästä aikaa, pahoinvointia oli viikosta 7 asti, mutta nyt vihdoin alkaa helpotaa, huomenna onkin 12 viikkoa täynnä! =) viimeviikolla (10+6) kävin ultrassa/gynellä (maassa, jossa asun, gynegologi tekee kaikki UÄ:t ja muutkin tarkastukset. Kaikki oli hyvin, sydänäänet kuuluivat selvästi ja siellä se 4,4 cm pitkä pieni ihminen kääntyili ja vääntyili. Ensi viikon to 4.7. On nt-ultra, sitä varten kävin jo verikokeissa, jossa mm. Otettiin PAPP-A ja free beta hcg tuota yhdistelmäseulaa varten. Vähän tutkiskelin noita verikokeen tuloksia niin vähän raudanpuutosta näyttäisi olevan ja myös hivenen matala sokeriarvo (mistähän johtuu? Yleensähän sokerit on korkeammalla raskausaikana..?). Vatsa on alkanut selvästi pömpöttää, varsinkin selin maatessa huomaa jo selvästi nousevan kummun.

Tässäpä nyt viimeisimmät kuulumiset. Kovasti tekisi jo mieli jotain tarvikkeita hankkia, vaunuja olenkin netistä katellut jonkun verran. Täällä näkee tosi paljon noita Stokken vaunuja. Onko kellään kokemusta niistä? Erityisesti Xplory-mallista? Ensi- ja pinnasänky saadaan miehen siskolta, joten niitä ei tarvitse ostaa. Ai niin, ja viimeisimpänä muttei vähäisimpänä hankintana olisi uusi auto :O Nykyinen kaksiovinen ei tule kysymykseenkään. Eli rahanmenoa ei voi estää..

Titti 11+6
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Toivottavasti kaikki oli ultrassa hyvin unelmavauvasta! :hug:

Tetolle myös tsemppiä odotukseen, toivotaan että saisitte ensi viikolla hyviä uutisia :hug:

Alexandra, jos susta tuntuu siltä ettet jaksa/pysty tehdä töitä niin pyydä vaan lisää saikkua. Ei kannata rasittaa itseään liikaa ja jos pelkkä arjen pyörittäminen tuottaa tuskaa niin työt saisi kyllä minun puolestani jäädä. Tärkeysjärjestykseen asiat eikös juu :) Kyllä mullakin on välillä tosi laiska olo ja sen takia omantunnon tuskia mutta sitten taas koitan ajatella että jollen nyt pysty niin sitten en pysty, tehköön joku muu tai minä itse parempana päivänä.

Mua on alkanut ilmeisestikin iskias vaivaamaan! Muutenkin on selkä- ja hartiakipuja ennestään ja nyt vielä repii vasenta jalkaakin ihan alaselästä polven yläpuolelle asti. Ja jalat on ihan jumissa, vähän kun olen kotona koittanut venytellä niin sattuu kyllä ihan saamaristi : /

(.) Meillä oli tyyppi onneksi vaan piileskellyt toissailtana, eilen kun koitin dopplerilla kuunnella pikkuista niin siellähän se pieni sydän löi, 157 kertaa minuuttiin :heart:
Mulla on pahoinvointi tehnyt komean comebackin, ei oikein meinaa mikään maistua ja tälläkin hetkellä tekisi mieli oksentaa vähätkin lounaat jotka sain syötyä. Aamuisinkin olen tyhjällä mahalla käynyt vessassa kakomassa :x Lisäksi päänsärkykin on ollut piinaamassa viimeiset pari päivää lihasjumituksen takia. Tänään on pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja jumpata, pelkässä pahoinvoinnissakin on tarpeeksi kestämistä.

Mijau 11+2
 
Lueskelin Alexandra sun kokemuksia neuvolasta. Mun mielestä sun kannattaa vaan reippaasti mennä sinne huumetesteihin, näkevätpähän sitten, ettei oikeesti ole huolenaihetta! Sinultahan toi ei ole mistään pois! Kieltäytyminen voisi vaan vahvistaa hoitohenkilökunnan epäilyksiä. Ja pyydä vaan lisää saikkua, jos siltä tuntuu. Paha mieli, väsymys ja stressi ei varmasti ole hyväksi pienelle ihmisenalulle! Mä oon ainakin alkanut ajatella enemmän omaa napaani (kirjaimellisesti :D) ja oma hyvinvointi tulee aina ensimmäisenä, mikäli vaan mahdollista!

Unelmavauvasta mahtavaa, että selvisit pelkällä pelästyksellä! Näillä viikoilla on jo niin tottunut ajatukseen uudesta/uusista tulokkaasta, ettei tarvitsisi enää yhtään ikäviä ylläreitä tulla!

Titti
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Komppaan Tinttiä: Kyllä sinne huumeseulaan kannattaa mennä, jos sinne sut tahtovat. Sehän ei tarkoita sitä, että olisivat jo seuraavassa käänteessä piikittelemässä vastasyntynyttä vauvaa. Meneminen vain kertoo enempi avoimuudestasi ja siitä, ettei sulla ole mitään salattavaa. Tietysti saat kieltää syntyneeltä lapseltasi vaikka kaikki mahdolliset rokotukset, verinäytteet ja muut piikittelyt, jos niikseen... Ja, saikkua kannattaa aina pyytää oman olotilan mukaan. Jos yhtään tarvetta koet, ei se ole väärin jäädä töistä pois.

Minäpä suuntaankin tästä kohta puoliin nt-ultraan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Hei pitkästä aikaa, on ollut paljon asiaa ja kuulumisia sitten viime kirjoituksen!

Tsemppiä teille epävarmuuden tai vuotojen ja huolien kanssa painiville! :hug:

Itselläni oli np-ultra viime viikon torstaina 11+2, pikku Tähkällä sydän jumpsutti, kaikki oli hyvin ja vastasi kooltaan 12+2. :heart: Eipä ollut neuvolatäti väärässä, kun epäili toisen olevan isompi ja itse luulin olevan 3 päivää isompi.. Koska Tähkis oli viikon isompi, niin mulla on täytynyt olla ovis jo viikko menkkojen jälkeen. :confused: Joka tapauksessa laskettu siirtyi viikolla eli uusi la on uudenvuodenaattona 31.12. Jos rassu on yhtä täsmällinen kuin edeltävät niin tässä sitten ihan tosissaan jännitetään, kumman vuoden puolella pikkuinen syntyy. :) Mä ku olin toivonut menevän sinne uuden vuoden puolelle.

Asuminen: Me muutettiin kuukausi sitten uuteen kotiimme, ulkona tosin työt vielä jatkuneet. Tilaa on kyllä hyvin myös uudelle tulokkaalle. Neliöitä about 200. Täällä olisi sitten tarkoitus tuon isännän kanssa vanheta. :heart:

Lasten ikäero on 1v4kk ja nuoremman ikäero tulokkaaseen tulee olemaan 3v8kk.

Vieläkin väsyttää, mutta kova into ois jotain jo vauvalle tuolla ompelukoneella ratustaa. Just sain valmiiksi itselleni "imetystyynyn" tyyppisen tyynyn jonka suunnittelin niin että toinen leveämpi pää tulee pään alle ja toinen pää jalkojen väliin. Ensi yönä testataan. Oon jostakin syystä nyt jo nukkunut huonosti ja kroppa ja hartiat jumissa... Ilmeisesti mullakin liitoskipuja? Tuolta nivusista eilen illallakin särki ja sieltä ja muutenki paikat jäykistyy tosi äkkiä. Muilla tälläistä? Ja mulla ei kyllä tuota nivussärkyä oo aiemmis ollu... Mun vaivoina on ollu edellisissä nuo lonkat, nyt jo reilu viikko sitte kipeytyivät ja vihloivat, nyt onneksi eivät sen jälkeen. Edellisessä en loppuaikoina välillä kävellyt ku otti niin kipeitä tai jalat ei ottanu alle...

Noh, nyt odottelen jospa ensi viikolla tuntuisi jo liikkeitä. :heart: Viimeksi kerran liikkeet tuntui rv15 alkaen. Ja supistelu alkoi rv16... (Kauhia, kun yhtäkkiä mennäänki jo pitkällä, mä tietty vielä loikkasin viikon eteenpäin...)

Catherine ja Tähkä 13+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä