Tammikuun tähtöset kesäkuussa

Huomenta!

Voi ei! Mä kun toivoin et tällä ryhmällä olis kaikilla jo kaikki hyvin :( voimia!! Ikävää lukea noita pettymyksiä :(

Mäkin täytin neuvolassa ton ihme paperin. Tän tilan kohalla kun on ärsyttävä terkka ni se oikeen merkkas mun pisteet sinne äippäkorttiin joka ärsyttää vaikkei niitä montaa ollutkaan :/ mut yrittäkää ajatella asia taas niin päin että ne tekee vaan työtään miten niiden pitää reagoida mihinkin pistemääriin. Niistä testeistä voi kai kieltäytyä. Vitsi kun en muista nyt nimiä, mut sinä jolle oli isolla kirjotettu ä-korttiin että lapsesta pitää ottaa ne testit heti syntymän jälkeen ni kai voit siitä kieltäytyä jos haluat? Minä vaihtaisin ainaki oman tätini samantien jos pystysin.

Onko ketään alkanut ärsyttämään joku asia odotusaikana? Minua ärsyttää ihan suunnattomasti pikkulapset. Oma vajaa 9kk ärsyttää välillä myös ja menee herkemmin hermot, mut veljen lapsia oon nähnyt tällä viikolla joka päivä ja se kiukuttelu ottaa niin korviin. Tekee mieli paeta paikalta. Toivottavasti on ohimenevää.

Älkäähän sit jämähtäkö pelkästään sinne faceen kirjotteleen :) itse ollut sieltä pois jo jotai 3 vuotta. Hyvin on saanu ihmiset mut kiinni puhelimellakin kun siel en enää ole :)

Tääl pahoinvointi alkanut vähän hellittää ja nälkäkin alkaa olla jo melkee koko ajan. Uusia perunoita voisin syödä kokoajan :)

Onko kukaan hurahtanut luontaistuotteisiin? Voikohan niitä syödä raskausaikana? Tää mieli heittelee niin paljon että haluisin jotai syödä jotta olis miehenki helpompi olla :)

Täällä haetaan ens viikolla jo esikoiselle valmiiks oma lastensänky odottamaan maalausta ja tuplavaunujakin meen kattoo. En aijo enää murehtia tulevasta. Luotan siihen et kaikki menee hyvin :) Odotan tätä pikkusta niin paljon enemmän kun esikoista <3

Kusma ja Robin 13+2
 
Huomenta!

Mulla ainakin on päiviä, jolloin lähes poikeuksetta kaikki ärsyttää. Kyllä silloin tulee kiukkuiltuakin ihmisille, mutta tietenkään esikoiselle (6kk) en kiukkuile. Kieltämättä välillä meinaa hermo siihenkin mennä, jos kovin huutaa tms. Ei siinä auta kuin hengitellä syvään ja yrittää pysyä rauhallisena, varsinkin ku tiedän, että itellä ainakin johtuu ärsyyntyneisyys väsymyksestä ja hormoneista. (jälkikäteen tuleekin hirveä morkkis siitä, että oma lapsi sattuu vähän käymään hermoille) Puran kiukkuni sitten aikuisiin ihmisiin :D Eipä sekään kyllä oikein ole, mutta..

Oon löytänyt meille sopivat sisarusrattaat ja houkuttais ostaa ne, mutten vielä viitsi.. on kuitenkin vielä aikaista ostaa niitä, kun LA:han vielä niiiiin paljon aikaa. Mutta onpa ainaki jo valmiina päätös siitä, että millaiset vaunut hankitaan :)

Valpuri rv9+5
 
Mua ärsyttää ihme kyllä eniten oma siskoni. :D Hän osaa siis olla ärsyttävä ihan normaalistikin, mutta nyt erityisesti meinaa välillä kiehahtaa ihan tosissaan yli hänen kanssaan. On myös päiviä, kun lähes kaikki pistää ärsyttämään oikein huolella.
 
Puolukkaiselle haleja ja jaksamisia. :hug: :hug:

Nyt sitten pien avautuminen pahoinvoinnista.. Onko kellään täällä paino pudonnut? Mulla on pudonnut nyt kuukauden aikana 8kg koska mikään ei pysy sisällä, oksentelen joka päivä ja mua tekee pahaa miltei joka hetki. Parhaana päivänäni viime vkolla oksensin "vain" kolme kertaa ja sain syötyä enemmän kerralla kuin moneen päivään yhteensä, nimittäin kaksi tortillaa. Ja ne pysyi mahassakin. En halua ees tietää millanen olo mulla olis jos en söis noita Primperan pahoinvointilääkkeitä, joiden teho on kyllä laskenut mutta vielä ne auttaa joten kuten.. Olen niin väsynyt kuukauden oksenteluun ja siihen että alan muistuttamaan buliimikkoa kun yritän syödä väkisin vaikka tiedän että pian oksennan nekin ja sen takia syön helposti puklattavia ruokia. Tällä viikolla tuo oksentelu on vaan pahentunut, nyt oksentaminen kramppaa mahaa ja tähdet vilisee silmissä. Mun miestä alkaa hiljalleen selvästi jurppimaan se että hän tekee nyt joka kerta ruokaa, ja mä en näri siitä kuin ihan vähän, ja toinen yrittää saada mut syömään pihviä tai jotain muuta vastaavaa kiinteää mikä taas on alkanut ällöttämään mua. Me ei oikein olla samalla aaltopituudella tän asian kanssa. Eilenkin se paistoi lihapullia ja toi ne nokan eteen ja käski edes yrittämään syömään muutaman. No pyttyyn ne lopulta päätyi.. Mä alan kertakaikkiaan KYPSYMÄÄN tähän pahoinvointiin ja siihen mitä se tuo mukanaan... :mad:

9+4
 
sariza82 pitäskö sun ottaa yhteyttä neuvolaan tai mennä päivystykseen? Laittaisivat sut varmaan tippaan et saisit jotai ravintoa? Minä myös oksennellut mutta paino pudonnut vain kilon ja muutenkin melkein alipainoinen. 8kg tuntuu hirveältä määrältä ainakin minun mielestäni. Ota yhteyttä johonkin ni saat apua eikä tarvi kärsiä :) voimia! Oksentelu ja pahoinvointi on hirveää touhua pidemmän päälle.
 
Sariza, hurjan kuuloista tuo sinun pahoinvointi ja painonpudotus! Itsekin sanoisin, että ottaisin yhteyttä johonkin tahoon. Jos olisi hetken tiputuksessa, saattaisi olo olla muutenkin parempi ja sen jälkeen saattaisi taas hieman helpommin muukin pysyä sisällä?

Täälläkin tuskaillaan edelleen pahoinvoinnin kanssa, mutta oma ei ole ollenkaan niin hurjaa kuin tuo Sarizan. Tosin tänään on ollut taas huippupäivä väsymyksen takia, ja olen oksentanut kolme kertaa. Kuopus tuli viime yönä kipeäksi ja ei sitten tullut kauheasti nukuttua, ja se tuntuu sitten kamalana pahoinvointina. Luulin että se alkaisi helpottamaan, kun viikkoja on jo 13 kasassa, mutta ei ainakaan vielä loppua näy.

kusma, myös matala verensokeri ja nestevajaus saattaa aiheuttaa mielialanvaihteluita, joten niihin kannattaa ensin kiinnittää huomiota. Itse en ole kokeillut mielialanvaihteluihin mitään luontaistuotteita tms. mutta olen kuullut että ainakin kauranversouute (Avena Sativa, ainakin Vogelilla) ja nokkostee voisivat auttaa mielialanvaihteluissa. Nämä olen kuullut mainittavan nimenomaan odotuksen yhteydessä, joten niiden pitäisi käydä ainakin raskausaikana. Ekan kolmanneksen aikana nokkosteetä suositellaan otettavaksi ilmeisesti vain kupillinen päivässä, myöhemmin kolmekin.

Ihanaa, miten nuo lapset ovat ottaneet uutisen vauvasta vastaan. Eilen kuuntelin, kun ne leikkiessään listasivat kaikkia perheenjäseniä, ja joka kerta muistivat luetella myös vauvan. Ja varsinkin kuopus käy säännöllisesti juttelemassa mahalle, kertoo mitä ollaan tekemässä ja laulaa välillä.

Enää viikko töitä, sitten loma!!

Klementiini ja papu 13+0 POKS!
 
moi
voimia puolukkaiselle.

täällä on olo ollut tosi hyvä nyt. väsymyskään ei enää niin paha. etovaa oloa ei juuri ollenkaan enää. välillä ihan unohtaa olevansa raskaana. =D
mutta joo on tuota ärsyyntymistä kyllä ollut. jotkut pikku asiat ottaa nyt aivoon ihan kauheesti. sitten hermostun ja sen jälkeen kauhee morkkis.=(

ultra olis ens viikolla. sitä odotan ja jännitän kovin. toivottavasti kaikki olis niinkuin pitääkin.

mä en pääse face ryhmään kun jotenkin kämmäsin ja poistin itteni sieltä. siksi on kyllä kiva kun täälläkin ihmiset juttelee, niin saa käydä lukemassa.=)

milla-sofia, laitoin sulle yksityisviestiä muuten.

mutta nyt täytyy mennä laittaan lapsia nukkumaan.

toiveuni 11+2.
 
sariza82 toi kuulostaa kyl jo ihan hyperemesikseltä. Tossa on duodecimin linkki, eli ihan lääkäreiden virallinen linkki mut englanniks tuli paljon enemmän tekstiä kun googletin. Munkin mielestä sun pitää ehdottomasti olla yhteydessä ainakin neuvolaan. Ainakin nesteytys olis sun tilanteessa ihan paikallaan. Raskauspahoinvointi :: Terveyskirjasto

Puolukkainen :hug: Voi ei, oon tosi pahoillani teidän puolesta jos tosiaan kävi huonosti . Yritä kuitenkin olla syyttämättä itseäsi, mikä ei tietenkään ole helppoa. Itsekkin pikkasen toivoin keskenmenoa ihan alkupäivinä. Ei se menetys ole yhtään helpompi vaikkei niitä vauvoja olis alunperin toivonukkaan.

ärtymys Mä hermostun lähinnä vaan omiin lapsiin. :ashamed: Tällä hetkellä mä en kertakaikkiaan jaksa sellasta päätöntä huutamista ja riehumista, eteenkin niinä päivinä kun on sellanen etova olo niin tuntuu et pää hajoaa noiden riehumiseen ja ihan muuten vaan vauhdikkaaseen menoon.

Esikko kysy tänään kun seisoin kuopus sylissä et onko mulla vauva mahassa kun mun maha näyttää niin isolta. Oikeesti siinä vaan läskit näkyy ja vielä kun toinen on sylissä niin oikein korostuu ne läskit kun lihaksetkin on jo ehtiny rentoutua. Sanoin silleen epämääräisesti et katotaan nyt ja kysyin et olisko kiva jos saataisiin vauva. Olis kuulemma kivaa.:heart: Hirveesti teki kyl mieli kertoa mut kun nt-ultra on vasta keskiviikkona niin päätin etten kuitenkaan vielä kerro mitään. Esikko on vielä huomenna lähdössä mun vanhempien kanssa vuokramökille viikoks, niin aivan varmasti möläyttäis heille uutisen samantien.

Fantaihana 12+3
 
Heippa!

Tervetuloa uudet :wave: :flower:

Puolukkainen84 :hug: jaksamista!

Täällä tosiaan hiljaiseloa ollut, kun oli Juhannus tässä välissä. Reissussa oltiin enkä tod. ala puhelimen kautta tänne näpytteleen ja muutenkin aika meni ihan muuhun tekemiseen :) Juhannus meni hyvin, olot oli oikeestaan ihan hyvät eikä kamalasti väsyttänytkään. Se sit kostautuikin eilen, mulla tuli illalla iha järkyn huono olo ja aattelin jossain vaiheessa, ett nyt on mentävä oksentaan. Sain kuitenkin olla menemättä, mutta koko yön oli pahaolo ja koski mahaan yms. sit oli pakko antaa periks ja mennä oksentaan. Tulipahan sekin koettua eka kerran tän raskauden aikana :) Huomenna nt-ultra, vielä en osaa jännittää, mutt eiköhä huomenna jo, kun aika on vasta iltapäivästä.

Ärsytys, joo minua tänäänkin ärsytti töissä vissiin kaikki mitä työpisteellä oli tehty tai jätetty tekemättä. Kirosin vissiin ääneenkin ja toivon ettei kukaan kuullu ;) Tosin ärsyyntyminen oli kyllä iha aiheesta, kun ei sielläoikeesti mikään toimi.

Tässä pikakuulumiset...

Kolibrinkukka 11+5
 
Mä olin tosi huonovointinen, mutten oksentanut kuin kerran. En kuitenkaan saanut yökötykseltä juurikaan syötyä ja mulla nousi paino 2kg?? En ymmärrä :D Nyt toi huono-olo siis alkanut hiljalleen helpottaa. Klo 16 jälkeen pystyn jo syömään ihan kunnon ateriankin, jee!

Tytöllä oli tänään 6kk neuvola ja kaikki oli ok :)

Tää oli tällainen pikapäivitys, nyt ottamaan kanaa pois uunista!

Valpuri rv 9+6
 
Moi! Ajattelin piiiiiitkästä aikaa tulla kirjoittamaan, on ollu niin hirveetä hässäkkää et jääny vähille koneella käynti. Mutta siis mulla on tullut jo 2-4kg alkupainoon lisää kun ei ollut pahoinvointeja, mutta hirvee turvotus ja ummetus sen sijaan on löytynyt jo muutaman viikon, kun oon normaalisti aika pieni ja aineenvaihdunta jopa normaalitilassa tosi hidasta. Ärtymys... ÖÖÖÖ, no...on päiviä jollon oon kyllä todella veemäinen akka, etenki miehelle, ja siis kyllä, kaikki ärsyttää, esikoisen näsäviisäät jutut välillä myös oikein huolella :D Torstaina on NP-Ultra, ihanaa, kun pääsee näkemään pienen mutta myös jännittää aivan hirveesti, varsinkin kun mies tulee nyt myös mukaan :)

Jeflo Poks^ rv 11 <3
 
Heippa kaikille!

Täällä on eletty hiljaiseloa, koska on ollut viime viikkoisen ultran jälkeen liikaa huolia mietittävänä :/

Nt ultra oli siis 20.6, ja tuolloin viikkoja piti olla 12+1. Ultrassa todettiin että vastaa viikkoja 10+6, joka ihan ymmärrettävää, sillä kierrot ollut todella sekaisin.. Pikkuinen liikkui kovasti, ja sydämmen sykkeet oli normaalit, mutta vilkkauden vuoksi ei pystynyt kuulemma selkeitä mittoja ottamaan tai muita rakenteita tarkemmin katsoa. Niskaturvotusta löytyi kuitenkin 4,1mm ja saimme ajan naistenklinikalle jatkotutkimuksiin keskiviikolle, eli vielä pari päivää odottelua, jolloin sillen uusi ultra ja jos turvotusta edelleen niin sitten otetaan istukkabiobsia :( Olisimme saaneet ajan nopeammin, mutta kun oli vielä niin pikkuinen, niin kätilö sanoi, että olisi hyvä antaa vielä hieman kasvaa.

Täällä jännitetään nyt sitten kauheasti ja kova on huoli. :( Tyhmiä kun olimme ja menimme ultraan vain sillä mielellä että ihana nähdä pikkuinen, eikä osattu edes odottaa, että jotain voisi olla pielessä.. :/

Kerron kuulumisia, kun keskiviikon tutkimukset etenevät.

Jaksamisia ja onnea muille odottajille, ja etenkin onnea tuleviin ultriin! :)

Ssann ja masuasukki 11+3
 
:'( Voi ei!!! Voimia Puolukkainen!!!! :hug:

Ja Ssann myös!!! :hug: Kauhea huoli varmasti!!! Toivotaan kovasti, että kaikki kunnossa!! Meillä on ens tiistaina np-ultra, jännittää kans kauheasti!! :O

Täälä ei mitään uutta auringon alla.. Edelleen aaltoilevaa pahoinvointia.. Alamahaa pistelee.. Väsymystä juu.. :)

Juoksemisen yrittämisen oon nyt suosiolla lopettanut, kiitos teidän!! :) Ihanaa kun voi täältä lukea, ettei muutkaan jaksa, ja tietää että se kuuluu asiaan!! Tulee vaan välillä niin lortti olo!!! Kun kilojakin on joku 5 tullut lisää.. :headwall: Mutta onneksi lähtöpaino oli normaali. Kai sekin täytyy nyt hyväksyä, ja ajatella että reenaan ens keväänä sitten pois mitä tulee.

Koko ajan tästä raskaudesta tulee todellisempaa!! Laskeskelin jo äippäloman kestoa ja äitiysrahaa.. Ei enää puolta vuottakaan äippäloman alkuun!!! Outoa jäädä töistä pois, ku oon ollut siellä jo niin kauan!!! :) Mutta toki se on myös virkistävää..

Pikku-nökö rv 11+3
 
Iltaa ihanat :)

Puolukkaiselle lämmin halaus :hug:

Ssann: Toivottavasti kaikki olisi hyvin seuraavassa ultrassa! Tsemppiä :hug:

sariza82: Toivottavasti painosi ei ole enää tippunut ja olet jo saanut avun. Tuntuu kyllä hurjalta määrältä tuo 8kg! Hui :O

Alexandra89: No voi huh huh teidän neuvolantätien toimintaa!!! Siis ihan oikeasti huumeseulaankin vielä?! :O Onhan se hyvä, että ovat tarkkoina, mutta nyt kyllä ampui ammattilaisista pikkasen yli :mad: Muistan myös aikoinani täyttäneeni esikosta rehellisesti alkon ja tupakan käytöstä ko. lappusen, mutta ei se täti mua sen perusteella narkiksi/alkoholistiksi luokitellut. Kysyi vaan, onko käyttö pysynyt samana. Hänelle riitti, kun vastasin että ei, molemmissa nollalinja :) Itse varmaan vaihtaisin tädin tuollaisen kohtelun jälkeen.

Ärtymyksestä oli puhetta. Mua ärsyttää ai-van kaikki. Ja koko ajan! Ärsyttää kun kaikki vaan ärsyttää. Huoh. Mua on kaiketi täysin mahdoton miellyttää tällä hetkellä? :rolleyes:

Lueskelin Klementiinin tekstin läpi, ja samaistun täysin mielialanvaihtelua koskeviin juttuihin!!! Huomaan olevani entistä pahemmalla päällä, kun en ole saanut syötävää tai juotavaa. Täytyykin nyt yrittää keskittyä hieman paremmin myös itsensä hoitamiseen :)

(.) Väsyttää ja ärsyttää. Liitoskivut, supistelut ja pahoinvointi ovat tällä hetkellä toissijaisia juttuja. Eivät häiritse niin pahasti, kuin nuo kaksi ensimmäistä vaivaa. Siinähän ne omat olot.
Mutta paistaa se aurinko välillä risukasaankin. Lapset arvasivat pari päivää sitten äidin odottavan vauvaa :) On kuulemma jo niin iso masu! :D Ei mennyt sekään läpi, kun ehdotin vain lihoneeni... :LOL: Ottivat uutisen erittäin onnellisina vastaan :heart: Ja nyt kun lapset tietävät, niin kohta tietää kaikki ;)
Pahoinvoinnista huolimatta myös painonlasku on pysähtynyt. Ensin paino tosiaan tippui sen 3kg, mutta nyt suunta on vaihtunut ja painoa on tullut takaisin jo huimat 300g :p

H & Pikkutähtönen 10+2
 
Mua ei ärsytä oikein mikään, olin edellisessäkin raskaudessa lauhkea kuin lammas :D

Täällä oli tänään varhaisultra ja kaikki hyvin :heart: Nyt jaksaa taas odottaa np-ultraa.

Ruoka ei edelleenkään oikein maistu, ainakaan lämmin ruoka. Vesimeloni, mehujäät on kova juttu täällä :D Väsymys on myös aika hurjaa, mutta hyvin tuo esikoinen pitää äidin liikkeellä...

Millaisia ikäeroja teidän lapsukaisilla on ja miten olette jaksanee? Meille tulee 2v ja vähän jännittää miten sitä jaksaa, jos kakkonen valvoo yöt ja esikoinen herää aikasin.

Julbo ja papu 9+2
 
Meillä tulee ikäeroa n. 1v 1kk :D Riippuen tietenkin ihan siitä, että milloin tämä lapsukainen päättää tulla maailmaan. Kieltämättä jännittää (lue hirvittää), että kuinka tuun jaksamaan, varsinkin kun oon yh. Täytyy vaan luottaa, että mun tukiverkosto jaksaa olla apuna. Oon yrittänyt miettiä tuota pientä ikeroa positiivisena asiana: ainakin on lapsilla sitten hyvin seuraa toisistaan, kun ovat niin lähellä toistensa ikiä. :D

Ssann, kovasti jaksamisia ja toivottavasti saisitte hyviä uutisia!
 
Suuret pahoittelut Puolukkainen ja paljon tsemppiä Ssann! :(

Mulla tuli eilen 10+0 täyteen eli alkio on nyt sikiö! Lisäksi sain eilen ekaa kertaa sydänäänet kuulumaan dopplerilla eli nyt voi vähän rauhallisemmin mielin odottaa ultraa, joka on ensi viikon perjantaina 5.7.

Jee, kiva kuulla ultrakuulumisia, joita lienee joka päivä nyt seuraavat viikot :)
 
Ssann :hug: Jaksamista, toi odotus ja epätietoisuudessa eläminen on kauheeta.

Ikäerot tulee olemaan 7,5v, 3v9kk ja 2v1-2kk. Ensin ajattelin et nykynen keskimmäinen jatkais pk:ssa 3 pv/vk, niin kun esikko teki samanikäsenä kun keskimmäinen synty ja et nykynen kuopus ilman muuta jää kotiin mun kanssa vuodeks niin kun kesimmäinen jäi ollessaan 1v9kk kun kuopus synty. Mut nyt oon jo vähän miettiny et jos tyttö olis pk:ssa 2p/vk niin että mulle jäis viikossa kaks lepopäivää niin jaksaisin varmasti paremmin.

Huono olo tänään tajusin et se taitaa mulla aika vahvasti liittyä matalaan verensokeriin. Pari kertaa tänään on taas tullu näitä etomiskohtauksia. Mulla on ennestään verensokerimittari olemassa mut siihen ei ole olemassa liuskoja niin en ole päässyt testaamaan tätä teoriaa. Nälkä tuntuu välillä olevan aivan pohjaton. Monena iltana syön iltapalaa 2-3 kertaa kun nälkä ei vaan millään pysy poissa.

Fantaihana 12+4
 
Heippa piiiiiiiiitkästä aikaa :)
Täällä sivussa on notkuttu mut ei vaan ole jaksanut eikä pystynyt kirjoittamaan mitään.
Ikävä kuulla menetyksistä, tsemppiä kaikille <3
Täällä on kovasti koetellut tämä raskaus, olen ollu älyttömän väsynyt koko ajan ja jatkuva pahaolo on läsnä 24/7 :/ Oksennusta ei onneks pahemmin ole tullut.
Niskapoimu ultrassa kävin jo toissa viikolla, mutta olin "liian aikasessa" silloin viikkoja vasta vajaa 11 ( kaikki oli ultrassa hyvin ), nyt huomenna on sitten uusi aika ja huomennä pitäis olla viikkoja 12+4 :)
Onneks on huomenna se ultra sillä, edellispäivänä kun harrastimme seksiä niin sen jlk yöllä tuli vähän verta housuihin :( sen jälkeen on silloin tällöin tiputellut verta, tosin muutama teelusikallinen ehkä yhteensä, mutta kuitenkin ja vatsakin jomottaa.. pelottaa... kun muistan että kun kerran sain km:n niin se alkoi juuri noin pikku hiljaa... no toivottavasti huomenna kaikki hyvin ja saan hengähtää <3

PikkuTähtönen 12+3
 
Huomenta taas täältä!

Tsemiä ssann ja PikkuTähtönen epävarmoihin tilanteisiin! Toivotaan, että kaikki on kunnossa!

Mihin ihmeeseen Mamuska on kadonnut? Onko kukaan kuullut mitään? Eihän se ole siellä facebookin puolella, että tietäisi mikä tilanne on? Toivottavasti kaikki kunnossa.

Meillä kahden ekan ikäero on 1 v 7 kk ja nyt sitten tulee ikäeroa kuopukseen aika tarkkaan 4 vuotta. On sen verran villi tuo meidän pienenmpi, ettei oltaisi millään aikaisemmin jaksettu kolmatta. Esikko on onneksi selkeästi rauhallisempi, joten katsotaan minkälainen tästä kolmannesta tulee =)

Onko kellään muulla levottomat jalat? Eilen illalla huomasin, että edellisistä odotuksista tuttu vaiva alkaa hiipiä taas paikalle. On ihan hirveetä yrittää alkaa nukkumaan, kun jalat sätkii eikä pysy paikoillaan. Onneksi tukisukat auttaa ja sain sitten nukuttua. En kyllä muistanut, että tämäkään vaiva olisi edellisissä alkanut näin aikaisin! Edellisissä se on loppuvaiheessa aitynyt aina niin pahaksi, että en ole pystynyt sohvalla istumaan, vaan olen istunut kotona jumppapallon päällä, ettei asento ole niin staattinen.

Aurinkoista päivää kaikille =)

Klementiini ja papu 13+2
 
Hei!

Täällä on ollut juhannuksen ajan niin suhinaa ja nyt olen sitten lomalla ja touhunnut kaikenlaista, etten ole joutanut edes ultrakuulumisia päivittämään. Hups! Ensin siis siitä... Nt-ultrassa oli kaikki hyvin, paitsi la siirtyi viikolla aiemmaksi, eli joulukuun puolelle. Sellaista arvelin vähän itsekin ja nyt se varmistui. Varmaan saan silti jatkaa tässä "tutussa" porukassa kirjoittelua vaikka joulukuulle la siirtyikin?! :) Kaikki seulatuloksetkin olivat juuri tulleet ja kaikki oli kunnossa, ihanaa!

Toivottavasti muillakin tulisi vastedes vain positiivisia uutisia!!

Nyt on siis raskaudesta kerrottu jo laajemmin, ja kaikki ovat tietysti innoissaan. Kivaa! Nyt vaan pitää jaksaa odottaa ja odottaa :)

Meillä tulee lasten ikäeroksi n. 2 v 9 kk. Mietinkin tässä että pitääköhän jonkinlaiset tuplakärryt ostaa vai mitenhän tuo esikoinen tuossa iässä istuisi kärryissä?! Käydään kuitenkin varmasti lähikaupassa kävelleen ja perhekerhoihinkin olen haaveillut kulkevani sitten kahden kanssa heti kun mahdollista. En halua missään nimessä mökkihöperöityä! :D Oletteko muut hankkimassa tuplakärryjä, joilla useampi lapsi tai onko jollakin jo sellaiset käytössä? Kaikenlaisia kokemuksia kuulisin mielelläni! Katselin Phil&Tedsejä alustavasti netistä, livenä en ole nähnyt. Sattuisiko jollakin niistä olemaan kokemusta? Tuntuivat kuvausten perusteella meille sopivilta. En tiedä... Vaikea päätös ja iso investointi niin arveluttaa. Onneksi ei tarvi vielä päättää!! ;) Millaiset rattaat sulla valpuri92 on kiikarissa? :)

Mitäs muuta täällä olikaan turistu sitten viime kerran...?! Ainakin ärtymyksestä.. Mulla ei normaalia enemmän ärsytä mikään. Mutta olen kyllä todella herkkä, saatan pärähtää itkemään melko pienestäkin. Ei sekään aina ihan hauskaa ole.. :) Muuten olot ovat nyt olleet hyvät, vatsaa nyt turvottaa edelleen, vaan enää ei tiedä onko se raskauden vai juhannuksen mässäilyn ansiota :D

Kylläpä lyö taas tyhjää, niin kuin aina kun lopulta alkaa kirjottelemaan. Noh, ensi kerralla lisää. Ihanaa kesäistä viikkoa kaikille!

Mountain 13+6
 
ssan zemppiä stressaavaan tilanteeseen,toivottavasti nyt ensi kerralla olisi normi turvotukset vaan,oon lukenut aika paljon noista ja suurin osahan paljastaa ihan vaarattomaksi vaikka turvotusta olisi yli rajaarvon,mutta varmasti säikäyttää,mutta tosiaan toivotaan että seuraava ultra tuo helpottavia uutisia :hug:

pikkutähtönen sine kanssa halaus,toivottavasti vuoto on loppunut ja ultrasta saat vielä vahvemman varmuuden että kaikki on hyvin.

kyllä nyt rupeaisi olemaan tämän pinon huonot uutiset osio jo täynnä,eli toivotaan ettei lisää sellaisia tule!!

onnea myös kaikille hyvistä ultra/seulonta tuloksista,ihanaa kun nyt on paljon kaikilla noita ultria niin saa lukea ihania uutisia :D mullekin tuli ne veriseula tulokset ja kaikki niissäkin hyvin :D

klementiini mäkin kun olen tota mamuskaa huudellut niin kävin kurkkaamassa hänen profiilistaan niin ei ole 30.5 jälkeen kirjoitellut,toiv kaikki hänellä hyvin.

omaan napaan sen verran että mulla näköjään sama vaiva alkoi tosiaaan nyt toden teolla paljon aiemmin kun viime raskaudessa eli ne hemmetin liitoskivut heti kun vähän enempi liikkuu,ja ei siis todellakaan tartte mitään urheilu suorituksia tehdä niin johan alkaa paikat kipuilemaan,menee alavatsa ihan helläksi ja lonkatkin paukkuu,että olot varmaan aika rapeat kun rupee viikkoja olee enempi :/

kuin myös mulla ollut joku aika sitten pari välilevyn pullistumaa ja en ole selkää ihan täysin kuntoon niistä saanut niin alaselkä kipuilee välillä,pitänee varmaan todella tässä raskaudessa hankkia tukivyö!!

muuten ihanaa kun viikot lisääntyy,mene aika nopeasti että pääsee seuraavaan ultraan,haluaisin jo tietää sukupuolen ja ruveta nimiä miettimään :D
zemppiä kaikille ultriin :D

happymum ja tyyppi 12+6
 
Mountain, meillä on Phil & Tedsit, jotka ostettiin kun kakkonen oli syntymässä. Olen ollut niihin tosi tyytyväinen, mutta suosittelisin kyllä kokeilemista ennen ostamista, jos vain jossain mahdollista. Suurin miinus ja kysymysmerkki mielestäni niissä on se, että kun on vauva ja taapero, eli vauva pötköttää vaunuissa ja taapero istuu vauvan yläpuolelle laitetussa sisaristuimessa, ei tilaa jää kovin paljon. Meillä ikäeroa oli 1 v 7 kk, ja esikoinenkin on aina ollut tosi pieni kokoinen, mutta silti siinä yläasennossa istuessa ei tilaa jäänyt lipan alle juuri ollenkaan. Ja meillä siis Phil & Tedsin Sport-malli, ostettu vuonna 2009. Jotain päivityksiä siihen on tullut sen jälkeenkin.

Nyt varmaan pitäisi mennä niillä samoilla rattailla tämän kolmannen kanssa, vaikkakaan mielestäni ne eivät ole paras ratkaisu yhden vauvan kanssa. Nuo isommat kun kyllä saavat jo kävellä, enää ei rattaisiin pääse :)

Mäkin olisi kiinnostunut kuulemaan, millaisiin rattaisiin valpuri on päätynyt.

Klementiini
 

Yhteistyössä