Tammikuun tähtöset kesäkuussa

Aurinkoista huomenta naiset täältä Tampereelta! :)

Ihanasti jälleen tullut uusia! Tervetuloa juttelemaan tänne meidän kanssamme :flower:

Puolukkainen84: Asioilla on tapana järjestyä :hug: Uskon, että tällä hetkellä ajatukset ovat varmasti sekaisin. Joka tapauksessa onneksi olkoon ihanasta uutisesta :heart:
Täältä löytyy mukavasti eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä. Taustat ovat hyvinkin värikkäitä, oma uusioperhetarinani mukaan lukien! :D Musta on mahtavaa, että tänne uskaltautuu uutta porukkaa :) Rohkeasti joukkoon vaan!

Lasten allergiat ja sairastelut: Meillä oli kahden ensimmäisen lapsen kanssa paljon sairasteluita. Molemmilla oli vuoden kestävät korvatulehduskierteet. Lisäksi kaikki kolme ovat olleet äärimmäisen huonoja nukkumaan, joten tiedän mitä jatkuva univajeessa eläminen on :| Tulehduskierteet loppuivat siihen, kun esikolta leikattiin risat ja molempien korvat putkitettiin.
Esikko oli koliikkivauva ja allerginen monelle eri asialle. Hänellä on koivun siitepölyallergia ja siihen kuuluvat ristikkäiset ruoka-aineallergiat. Astmaa ei ole todettu, mutta allergioihin kuuluu hengenahdistuskohtaukset. Nyt uusimpana juttuna hänelle puhkesi viime kesänä kylmäurtikaria. Kylmänkostea keli saa ihon turpoamaan ja nostattaa hänelle nokkosrokkopaukamia. Lapsiparka :(
Kakkonen on säästynyt allergioilta, mutta nyt tälle meidän kolmoselle on alkanut tulemaan ruoka-aineallergioita. En voi esimerkiksi syödä itse ollenkaan kalaa, koska pikkuneiti reagoi jo pelkän äidinmaidon kautta :O Hänellä on atooppinen iho, ja allergiat näkyvät ensimmäisenä ihon palamisena. Kalasta tulee iho-oireiden lisäksi vesiripulia ja limaisuutta/hengenahdistuksia. Huoh.
Mielenkiinnolla odotan, mitähän tälle neloselle tulee... ;)

(.) Viime yö meni jälleen valvoessa. Pikkuneiti on päättänyt sitkeästi pitää yöllisistä etuuksistaan kiinni! En ole antanut periksi...enkä ajatellutkaan :p Kyllä ne yösyötöt saa luvan nyt loppua :)
Oloissa ei mitään ihmeempiä muutoksia. Huono olo ja huimaus jatkuu. Olen saanut jonkun lievän kesälenssun, kun nenä on kunnolla tukossa. Hmm, luulin tämän alkuun olevan jotain raskauteen liittyvää tukkoisuutta, mutta nyt on alkanut nenä oikein kunnolla vuotamaan. Toivottavasti ei nosta kuumetta!

H & Pikkutähtönen 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin jännitän tuota ensi viikon neuvolaa, vaikkei se neuvolassa käyminen mikään uusi juttu enää ole. Ehkä senkin takia, että se tekee tästä koko asiasta taas enemmän todellista :D Vieläkin välillä vaikea uskoa koko juttua. Lapsukaisilla tuleekin sitten vähäsen päälle vuosi ikäeroa.. :)

Noista lasten allergioista sen verran, että tytöllä on ollut n. kuukauden (eli siis muuton jälkeen tuli) ihottumaa polvitaipeissa. Näytin sitä viime neuvolassa, mutta th oli sitä mieltä, että johtuu varmaan siiitä, kun muutossa vaihtui paikkakunta ja vesi voi olla erilaista pH tasoltaan. No, eipä tuo ihottuma ole mihinkään hävinnyt. Tytön seuraava neuvola vähän päälle viikon päästä, niin täytyy uudelleen näyttää tuota. Ei se ihottuma tunnu häntä vaivaavan, mutta kyllä mä haluaisin tietää mistä johtuu, että onko toi nyt sitten jotain allergiaa. Oon yrittänyt miettiä, että mitä juttuja ois muuttunut muuton jälkeen. Ainoa mitä mieleen tulee, niin vaihdoin normi pyykinpesuaineen LV:seen. En kuitenkaan tiedä, että voisiko se siitäkään johtua, kun LV on tarkoitettu just herkälle iholle jne.


21.01
valpuri92 / 20 v. / 2. lapsi / TAYS
 
Puolukkainen84, tervetuloa joukkoon! Kyllä tänne kaikki mahtuu, tarkoitus on antaa vertaistukea, eikä ketään tuomita :) Jaksamista, sitä varmasti vaaditaan! Pikkutähtönen2014 tuolla jo kirjotitelikin hyvin stressistä ja vaikka se onkin hankala olla stressaamatta oikein kenenkään, niin pitäisi tosiaan vain uskoa siihen, että kaikki järjestyy.

Pikkutähtönen2014 kirjotteli myös tosi hyvin noista määräaikaisista työsuhteista. Hyvää tietoa kaikille!

Täällä ei mitään uutta, väsymys on vain edelleen musertavaa. Pahoinvointi on ehkä jonkin verran helpottanut mutta milloin tämä väsymys helpottaa..? Ja vaikka väsyttää kuinka, niin aamulla ei saa kuuden jälkeen nukuttua.

Ja kovasti odottelen sitä tiistain ultraa...

Klementiini ja papu POKS 12+0
 
Heippa kaikille täältäkin!:wave:

Puolukkainen84 Jaksamista sinne:hug:

Täällä raskas työviikko takana ja tänään vasta tuntuu olo hieman ihmismäisemmältä, kun saanut nukkua kellon ympäri väsymystä pois. Pahoinvointilääkkeet olleet kovassa käytössä, että tää arki jotenkin rullais eteenpäin. Lääkkeet auttaa kyllä huomattavasti. Ei tarvii enää oksentaa kuin enintään 2 kertaa päivässä ja esikonkin kanssa jaksaa vähän olla. Huono olo on kyllä melki kokopäiväistä siltikin.

Onko muilla ilmennyt matkapahoinvointia? Täällä viimeksi eilen mies ystävällisesti teki äkkijarrutuksen tienvarteen, kun tuli niin huono olo ja oksennuslensi...:x Ollaanki vaihdettu normaalisti kuskia muhun, että näiltä vältyttäis mutta eilen oli niin väsy että pelkäsin nukahtavani rattiin.

Meillä raskaudesta tietää vasta mun vanhemmat, kun sattuivat huonolla hetkellä olemaan paikalla niin oli sit melki pakko jo kertoo. Muilta ollaan vielä tiettävästi saatu pidettyä salassa, vaikka se on kyllä vaatinut välillä huomattavia ponnistuksia ettei näytä puolikuolleelta tai oksenna. Suunnitelmissa kertoa muille vasta niskapoimu-ultran jälkeen.

Täällä oli ensimmäinen neuvola perjantaina ja siellä sain nähdä kuinka pienen sydän jo sykki.:heart: Sairaalareisuullahan me pikkuinen jo kerran nähtiin, mutta silloin en itse vielä sykettä nähnyt, vaikka lääkäri sanoikin että sykkeellinen raskaus.

Olen kanssa ahkerasti lukenut kirjoittelua täällä, mutta kirjoittaminen on tuntunut itselle liian raskaalta... Listoilla silti olen ja pysyn jos huolitaan.:D


Tiuhti ja Viuhti2 8+5
 
unelmavauvasta yritinkin tosta etusivun listasta katsella että kuka se toinen tuplien odottaja on, mutta en bongannut! Täälläkin aivan mieletön tuo pahoinvointi...

Onko teillä muuten mitään niksejä käytössä oksenteluun? En ole aikaisemmissa raskauksissa mitään kaivannut, mutta nyt kyllä hankaloittaa jo eloa tämä pahoinvointi... Eikös sitä ole olemassa jotkut rannekkeet? Muistanko ihan omiani...

Ja kiitos kaikille kovasti tsempeistä! :flower:

Korjaus: löysinkin nyt tietoa noista Sea Bands -rannekkeista. Onko niistä ollut jollekulle apua?
 
Viimeksi muokattu:
Pahoinvointia on ollut taas joka päivä, en ole kirjoitellut. Mäki varmaan liityn siihen fb-ryhmään sitten myöhemmin, vähintään se ultra täytyy saada alta pois ja siihen on vielä vajaa kuukausi.

Asumisesta sen verran että minä ja mun avokki asutaan kaksiossa, oliskohan meillä tässä jotain vajaa 50m2 ja meillä on miehen kaksi tytärtä joka toinen vkonloppu sekä melkein kaikki kesät ja lomat, ja nyt syntyy meidän eka (ja vika) yhteinen. Tytöt ei oikeestaan vie mitään tilaa, heidän lelut yms. on laatikoissa ja sänkyinä on kerrossänky meidän makkarissa, mutta sen sijaan tuo mun mies vie tilaa. Hällä on iso tietokonepöytä olkkarin kulmassa mikä vie pari metriä kanttiinsa tilaa plus roinakaappeja, ja jouduin just tekemään uudet sängynjalat jotta saatiin sellasia tukevia lihalaatikoita sängyn alle piiloon (sänky on nyt 72cm korkea eli siis ihan jär-kyt-tä-vän näkönen..), niissä on autonosia ja elektroniikkaa, siis mun silmissä kaikkea turhaa. Makkarissa on myös autonmoottori. Jep, ihan oikea motti. Mun ompelukamaa ja työkalut on kasattu siihen päälle. Siihen vielä lisäksi muutama muu rytöläjä, ja voin sanoa että kaipaisin kyllä kolmiota, ja antaisin miehelle ja sen romuille sen yhden ylimääräisen makkarin että sais lopun kämppää näyttämään "normaalilta". Toisaalta, mies osaa korjata ihan mitä vaan, autot ja elektroniikan. Keskellä olkkaria on pesukone kun se kattoo sen sähköjä just kun kone lakkas puhumasta. Vaikka meen kämppä näyttääkin kaikkea muulta kuin sisustuslehden keskiaukeamalta, mä silti tykkään että voin kiikuttaa miehelle ihan mitä vaan korjattavaksi, ja että asunnosta löytyy melkein mikä tahansa työkalu mitä ikinä saatat tarvita. :)

Raskauden kertomisesta, onko täällä ketään joka on keksinyt/kertonut jonkin hauskan tavan kertoa esim. vanhemmilleen? Mä yritän keksiä miten kertoisin omalle äidilleni sit myöhemmin, sillä tiedän että hän sekoaa ilosta ja onnesta. En halua vaan täräyttää päin naamaa uutista, vaan keksin jotain jäynää. :saint: En ole tähän mennessä keksinyt muuta kuin että ostan äitille munakellon mihin korvaan 60min 9kk:lla.. Jos äiti vaan ihmettelee lahjaansa eikä huomaa sitä heti, niin sitten jään odottelemaan koska se siltä soittaa ja huutaa onnesta soikeana että hän huomas vasta nyt.. :p Muille kai voin vaan sanoa mutta äitille haluaisin keksiä jotain mieleenpainuvaa. Ja sitten noille lapsipuolille jotenkin varovaisesti, sillä en osaa yhtään etukäteen arvata onko he mustasukkaisia tai vastaavaa..

8+4 :)
 
tiuhti87 Täällä myös matkapahoinvointia! Sen vielä ymmärrän, että mun tekee pahaa istua autossa/bussissa, mutta vielä junassakin! Toissapäivänä matkustin junalla ja tuntui, etten kestä perille asti. Oli mulla tuota edellisessäkin raskaudessa, mutta olin jo unohtanut tuon :D

Mä oon vanhempieni lisäksi läheisimmille kavereille kertonut, kun en vaan oo pystynyt olemaan hiljaa :D Mutta varsinaisesti tää "julkistetaan" sitten kun on ainakin eka ultra käyty. Jotenkin tällä kertaa pelkään keskenmenoa enemmän, kun vatsakipuja/pistelyä ollut enemmän :/ Tosin, en tiedä voiko se liittyä siihen, että viime synnytyksestä on niin vähän aikaa?
 
Luin tänään autossa kännykästä ensimmäisenä Pikkutähtösen2014 aurinkoterveiset Tampereelta ja juuri ajelimme Tampereelle vesisateessa :)

Minulla pahoinvointiin on auttanut pikkunapostelu :) heti kun syön liikaa tiedän joutuvani makoilemaan. Väsymys on kyllä myös täällä rajoittavaa.

Valpuri92, hyvin voi reagoida myös herkille tarkoitettuun pesuaineeseen. nämä allergiat niin hankalia asioitaselvittää. Meillä oli hyvin allerginen lapsi elämänsä ensimmäiset 2 vuotta, sitten helpotti ja palasivat erimuodossa 7 vuotiaana.

Onko täällä paljon porukkaa TAMPEREELTA?
 
asumisesta tuli mieleen että me asumme pienessä kolmiossa ja ajattelimme mahtua tähän vielä odotusajan ja ainakin 2-3 vuotta. Välillä tekee kolmenkin ihmisen asuminen tiukkaa mutta kyllä sopu sijaa antaa. Jotta vauvan sänky mahtuu makuuhuoneeseen niin luovumme varmaankin tietokonepöydästä ja keksimme sille muun paikan, enimmäkseen käytämme kuitenkin läppäreitä.

Lellu ja 10+6

minulla on huomenna sokerirasitustesti ja jännittää. Onko muilla tulossa rasitusta piahkoin? tai muuten epäilee saavansa kyseisen taudin itselleen.
 
lelluk, noita allergioita tosiaan kyllä vaikea selvittää :/ Kokeilen tuota pyykinpesuaineen vaihtoa, mutta jos se ei vaikuta niin en kyllä keksi, että mikä ruoka-aine voisi olla kyseessä. Meillä kun soseita menee useita makuja viikossa.

Heh, me asutaan tampereella!

mun pitäisi TAAS alkaa etsiä uutta asuntoa, kun ei tää kämpää kyllä sovellu mulle ja kahdelle pienelle lapselle. Yhden kanssa vielä sopii. Tässä kun ei ole hissiä eikä vaunutja voi jättää ns. aulaan, niin oon tähän asti ne raahannut toiseen kerrokseen sisälle asti. Sitten kun maha alkaa kasvaa niin ei kyllä tuu onnistumaan, saati sitten kun pienokainen syntyy. Tää kaksio on myös suht. pieni, että isompi kaksio tai kolmio ois sopiva.
 
valpuri92 missäpäin te nyt asutte?
Voisiko olla ihan vaikka kesästä johtuvaa ihottumaa?
Minä toivon niin ettei uudelle tulokkaalle tuli mitään allergioita. Riittäisi kun on mies ja esikoinen ruokarajoitteisia.
 
Joo, se siitä aurinkoisesta päivästä :LOL: Aamulla näytti hienolta, mutta niin vaan sieltä se saderintama rantautui tännekin. Oltiin muuten lelluk samaan aikaan ajelemassa autolla! :D

valpuri92, teidän ihottumat voivat hyvinkin olla peräisin pesuaineista. Kannattaa vaihtaa takaisin vanhaan merkkiin, ja jos ei auta niin sitten ei ole oikein muuta keinoa, kuin yrittää leikkiä salapoliisia. Joskus selvittelytyötä joutuu tekemään pitkäänkin, ennenkö varsinainen syy selviää. Nämä allergiajutut on kurjia juttuja : /
Hankalaksi homman tekee se, kun ikinä ei tiedä kuinka monta altistuskertaa allergisoitumiseen tarvitaan. Esim. esikolta selviteltiin parivuotiaana pitkään sitä, miksi naama toisinaan palaa ketsupista. Syyksi selvisi KANELI! Sitä oli toisissa ketsupeissa mausteena, ja toisissa taas ei. Allergisoitumiseen tarvittiin vain muutama pieni maistiainen. Mutta sitten taas uusimpana ruoka-aineallergiana esikolle tuli viime jouluna luumu, jota hän on syönyt ilman oireita 7 vuotta. Selkä nousi yhden tortun jälkeen täyteen nokkosrokkopaukamia : /
Välillä ihan oikeesti tuntuu, että nämä allergiat on jotain henkimaailman juttuja... Kovasti tsemppiä ja pitkää pinnaa sinne teille! Toivottavasti ihottuman syy selviää nopeasti.

Matkapahoinvointi on rantautunut tännekin! Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ei ollut tietoakaan tämmöisistä, mutta nyt nämä kaksi viimeistä sitten... Y-ÄK, mikä olo tulee autossa. Viimeksi tänään :x Muita kulkuneuvoja en ole vielä uskaltanut testata. Junareissuja olisi kaiketi edessä pari kappaletta tänä kesänä.

(.) Mulle on nyt tämän viikon aikana iskenyt oikein kunnolla tajuntaan, että meille tulee ihan oikeasti pieni vauva tammikuussa! Voi tätä rakkauden määrää :heart: Nyt vaan täytyy toivoa, että ultrassa olisi kaikki hyvin. Pieni pelko meinaa välillä hiipiä nurkan takaa pelottelemaan...

H & Pikkutähtönen 9+1
 
lelluk, asutaan Kissanmaalla että kyllähän periaatteessa voisi olla jokin luonnosta johtuva allergia, kun täällä tota kasvillisuutta on :D Täytyy tosiaan kokeilla tota pyykinpesuaineen vaihtoa ja hyvällä tuurilla toimii :)

Pikkutähtönen2014, kuulostaa kyllä kurjalta alkaa tuolla lailla selvittelemään allergiaa, kun juuri siinä ketsupissakin niin paljon eri aineita. Sepä tässä mietityttää, että mistä sitä sitten alottaisi jos se pyykinpesuaineen vaihto ei auta. Kun esim. tosi monissa lihasoseissa on paljon muitakin aineksia.
 
Heipähei! Mä oon vaan jotenkin kiitollinen tuosta sateesta (hullu) kun jaksaa taas juosta ja liikkua enemmän ulkona.. Kun aurinko paistaa, rupeaa heti huimaamaan ja päätä särkemään..

Pahoinvointi on mukavasti hellittänyt, enää ajoittain tulee paha olo, nakki tai suolakeksi naamaan niin olo helpottaa.. :p

Onko muilla alavatsajuilintoja? Mulla on nyt vasta 11. viikolla alkanut pistelemään ja juilimaan. Ennen ei ollut juuri mitään.

Muita juoksu-hulluja täällä? Jaksatteko lenkkeillä? Mä jaksan vaan pieniä pyrähdyksiä.. Heti alkaa pistämään mahaan ja keuhkoon ja haukon henkeä.. :headwall:

Voimia Puolukkainen84, ja muille joilla on huoli tai muuten vaan paha olo!!! Kaikki järjestyy varmasti!! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
valpuri92: Mikäli syy ei löydy pesuaineista, kannattaa alkaa pitämään ruokapäiväkirjaa ja samalla kirjata ylös kaikki ihomuutokset. Myös ripuli ja limaisuus/tukkoisuus voi olla oireena! Ai niin, imetätkö vielä? Silloin kannattaa itsekin pitää ruokapäiväkirjaa. Tässä on melkoinen työ, mutta tämä helpotti meillä allergioiden selvittelyä oleellisesti :)
Ihan ensimmäisenä mulle tulee mieleen viljat. Esimerkiksi vehnää on todella monessa ruuassa! Tästä kannattaa aloittaa. Yksi ruoka-aine kerrallaan, ja viikko-kaksi taukoa per ruoka-aine.
Esikoisella ihan ensimmäiset iho-oireet aiheutti juurikin tuo vehnä. Ensin paloivat nivuset ja taipeet, myöhemmin tuli pieniä sentin halkaisijaltaan olevia kuivia läikkiä pitkin kehoa. Meillä oireet ilmenivät vasta 24h altistuksesta! Esikoisen aikaan tehtiin vielä ruoka-ainealtistuksia, mutta eivät taida nykyään niin helpolla näihin lähteä? Pienille lapsille tehdään joskus ihan allergiatestejäkin, mutta niissäkään ei valitettavasti aina näy kaikki.
Ruoka-aineiden välttö/altistus on tuonut meillä parhaimman avun. Tuskaisen hidasta, mutta toimii.

Täältä ilmoittautuu yksi juoksuhullu! :D Odotusaikoina rakas harrastus on aina joutunut odottelemaan parempia päiviä. Ei tarvita kuin pieni pyrähdys, ja mulla on alamaha seuraavat pari päivää kipeenä : /

H & Pikkutähtönen 9+1
 
Helou kaikki pitkästä aikaa :)

Täällä on myös juoksuhullu! :D Harmittaa sanoinkuvaamattomasti kun on pitänyt jättää juokseminen nyt tauolle, kun kävellessäkin tuntuu mahassa niin en oo ees yrittänyt lähteä juoksemaan :( Eikä siinä muuta, mutta kun mä alan seota kun ei pääse liikkumaan (eli oikeen kunnolla rääkkäämään itseään :D ), kunnon hikiliikunta on niin IHANAA<3 mitä rankempio sen parempi :p ääh, seitsemän kuukautta enää... ;)

Pahoinvointi! Sitä on koko ajan! Ei kyllä esikoisesta ollut näin pahasti, silloon oli välillä vähän huono olo, nyt on KOKO AJAN TOSI HUONO OLO... Ei kestä enää... :C

ONKO teillä pahoinvoinnit helpottaneet vielä ja millä viikoilla? (malttamattomana odottelen).

Ja ups, pitäis muistaa se neuvola varata. Oon niin kauheesti miettinyt haluanko mennä ultraan vai en, ja nyt oon lopulta päätynyt, et voin mennä ultraan mutta ilman niskapoimumittauksia! Ei osaa vielä ajatella että meille tulee toinen lapsi... Ei sitä vielä vaan tajuu. :)
Jospa ettis huomiseks sen neuvolan numeron...

Hyvät illanjatkot! :D
 
Täällä ilmottautuu kanssa yksi juoksuhullu! Tosin tällä hetkellä rakas harrastus on tauolla. On ollu niin rankka sairasteltu talvi, että en ole juossut moneen kuukauteen ja nyt tähän pahan olon aaltoon en ole pystynyt tekemään juuri mitään. Nyt kunto on sen verran alamaissa on kävely kaikista parasta lenkkeilyä. Kahdessa aiemmassa odotuksessa olen juossut viikoille 20-25 kunnes on alkanut supistelemaan sen verran että on pakko ollut lopettaa.

Alavatsajuilintoja on ollut jo monta viikkoa. Välillä ne oli ihan kokonaan poiskin, mutta eilen taas oli tosi kipeitä.

Paha olo on kyllä ihme juttu, välillä on jo melko normaali olo, ja nyt illalla sitten taas oksensin kaikki ruuat. Mikä logiikka siinä oikein on, olisi kiva tietää? :kieh:

Klementiini ja papu 12+0
 
Pikku-Nökö, mullakin on ollut noita alavatsan pistelyjä/juilintoja. En muista milloin alkoivat, mutta muistelisin että viime raskaudessa ei näin kovasti juilinut :/ Nyt mulla siis viikkoja 8+5.

Pikkutähtönen2014, en oo enää hetkeen imettänyt. :) Jos jostain ruoka-aineesta johtuva, niin ei ainakaan puuroista ole kun niitä alkanut saada vasta ihottuman jälkeen. En muista, että miten tuon vellin kanssa aloiteltiin. On tää kyllä aikamoista salapoliisitoimintaa :D Mutta täytyy juu tarvittaessa kokeilla tuota ruokapäiväkirjaa, kiitti vinkistä! :)

viii, mulla ei tässä raskaudessa oo pahoinvointi vielä helpottanut, mutta edellisessä raskaudessa helpotti siinä rv12 tietämillä. Sitä tässä itse odottelenkin, että viikkoja tulis enemmän ja tää olo hellittäis :D
 
Viimeksi muokattu:
Oi ihanaa kun lueskelee teidän juttuja, kun toiset on jo niin pitkällä! :D Te joilla poksuu jo viikot 11 ja 12 :D:D:D
Välillä aika menee niin nopeesti ja välillä taas tuntuu että se pysähtyy :D

Onnea vielä kaikille tulevista pikkuisista ja tervetuloa kaikki uudet! :)

viii 8+4 :D
 
Täällä myös yksi juoksuhullu! Oon treenannut nyt jo useamman kuukauden puolimaratoonille (piti mennä syyskuussa). Nyt taitaa jäädä välistä kyllä tän ylläriplussan jälkeen... :xmas: Ja täytyy kyllä sanoa, että tän pahoinvoinnin kanssa on niin heikko olo koko ajan etten ole juoksemassa käynytkään nyt pariin viikkoon. :(

Tää on siis ihan järkyttävää... Tänään juhlittiin esikoisen synttäreitä, mä en voinut keittää kahvia kun se haju ällötti ja oksentamassa kävin vieraita viihdyttäessä vaivaset viisi kertaa... Koita siinä sit selitellä että onpas ollut migreeniä...
 
  • Tykkää
Reactions: sariza82
asunnonkoosta mulla ja tytölläni on 72m kolmio joten eiköhän tänne vielä meille yksi vauva mahdu :D isompaan ei todella ole yksinhuoltajana varaa enkä kyllä kaupungilta isompaa saakaan :D

tänään käyty järkyttämässä ihmisiä kummipojan synttäreillä,ne ketkä tiesi raskaudesa niin jokaisen kommentti oli herran jumala miten sun maha noin iso on!!!oletko varma että sielä on vaan yksi jne
ja ne ketkä ei tiennyt niin oli huvittavaa kun ihmiset tuijottaa mahaa,kakun syöminen jää kesken kun muutamat kakistelivat että onkohan sulle toinen tulossa :D eli siihen loppui salailut,ei onnistu enään,ja mulla ei edes ollut kireetä paitaa päällä :D

tää vatsan toiminta on ihan kamalaa,,kun ei meinaa toimia niin ei :/ ja sitten taas nyt illlalla yhtäkkiä koski mahaan niin että makasin kaksinkerroin lattialla ja ajattelin etä no perkele nyt kyllä menee kesken niin saipa sitten istua tuolla vessassa taas monen päivän edestä,anteeksi yhsityiskohtainen selitys mutta ihan kauheeta kun ensin ei meinaa toimia ollenkaan ja sitten menee maha aaaaivan sekaisin :/

rv 11+4
 
Voi että ottaa päähän. :headwall:

Kirjotin just oikein romaanin tänne ja sit kun painoin lähetä niin kaksplus ilmottaa etten ole kirjautunu ja koko piiiitkä tarina katos. Ja ihan tasantarkkaan olin kirjautuneena ennen kun aloin kirjottamaan.

Nyt en millään enää jaksa kirjottaa kaikkea uudestaan mut huomenna teen sitten uuden yrityksen. Luulis et tässä olis jo oppinu et aina kannattaa ottaa se kopio ennen kun pitkän tarinan lähettää, mut näköjään ei vieläkään oo menny jakeluun.

Fantaihana 11+3
 
Iltaa!

Pahoinvointi jatkuu myös täällä. Onkohan paljon tyttöjä tulossa tähän ryhmään kun tuntuu että kaikki vaan oksentelee :D oon nimittäin ihan varma et tyttö on ainakin tänne tulossa. Mitään ei tee mieli syödä. Kaikki yököttää. Taitaa juhannus herkut jäädä syömättä :( viime raskaudessa oksensin melkee koko ajan et mulle tuskin on tulossa helpotusta :/

Asunnon koosta meil on 89 neliöinen neliö, johon neljäs tulokas mahtuu oikein hyvin. Ja lisäks vielä kaks koiraa. Asunto on kaks kerroksinen että luovuutta saa käyttää että saan asiat kahen kanssa rullaamaan.

Onko kellään todettu endometrioosiota? Mulla ei varsinaisesti ole todettu mutta viime synnytyksen jälkeen tuli niin kovia kipuja ja oireita että luulen niiden johtuvan endosta. Joten siks kysyisinkin et onko teillä maha hellänä kun painatte mahan alaosaa, jostain tosta häpyluun yläpuolelta? mulla sattuu ihan sikana. Tyttö ei voi sylissä pomppia ilman et sattuis. Mulla todettiin helmikuun alussa et toinen munasarja on kiinnittynyt kohtuun, joten kyllä mahassa jotai ylimäärästä kasvustoa on. En vaan tiedä onko mahdollista, et kun kohtu kasvaa, et toi "kiinnike" pystyis repeämään? Ja yhdyntäkivut on ihan tajuttomat :/ Mahdolliseen leikkaukseenkin joudun odottaa ainaki vuoden. Tuskin nää olemassa olevat rihmastot täällä mahassa helpottuu kipujen kera näin raskauden aikana vaikka pitäs :( HUOH! Naisen elämä on niin vaikeeta.

Täälläkään ei juuri lenkkeillä. Tuntuu et kunto laskenu ihan nollaan ja mahakipuja tulee ensimmäisen kilometrin jälkeen :/ lisäks loppupäivän saa kärsiä alaselkä ja lonkkakivuista.

Kunhan näistä nykyisistä vaivoista päästään niin raskauden edetessä vaivat vaan muuttuu :) mutta kyllä me ne kestetään!

Kusma ja Robin 12+2
 
Huomenta! :)

happymum, tiedän tunteen! Mullakaan ei vatsa toimi.. ensin ummettaa n.viikon ja sen jälkeen on pari päivää vatsa ihan sekaisin ja siitä sit taas alkaa ummettaa. Tuli yksi päivä aika epätoivoinen olo kun jumitin pytyllä hirveiden vatsan väänteiden kourissa ja samaan aikaan tyttö alkaa huutaa sängyssään.

kusma, mullakin on tyttöolo! :D Saa nähdä, että kumpi sieltä sitten tulee.

Tänään oliskin jo eka neuvola ja jännittää :D Oon kyllä yllättynyt jos mun hB on ihan normaali. Viime raskaudessa ehti laskea 101 asti ja sitten piti vaihtaa vahvempiin rautatabletteihin.

Mun tekis taas mieli jauhelihakeittoa, eikä se tosiaan normaalisti ole mitään mun suurinta herkkua :D Tein sitä tuossa yksi päivä, kun teki niin hirveästi mieli ja vedin sen koko keiton parissa tunnissa.. sitten taas vastakohtana mulla on päiviä, jolloin en huonon olon vuoksi keksi oikein mitään syötävää, niin lähinnä pakotan itseni vaan syömään jotain :/

Lueskelin tuossa myös, että monesti(ei tietenkään aina) seuraava lapsi on isompi kuin esikoinen. Meillä tosiaan tyttö oli 3795g ja mulla nousi paino 18kg(tosin, aika paljon oli varmaan turvotuksistakin johtuvaa), niin mietin että mitenhän tällä kertaa käy :D

rv 8+6
 
Huomenta vaan!! :)

Onpas huojentavaa kuulla, että muillakin samoja vaivoja..

Viii tiedän tasan mistä puhut!! Tuntuu tosi pahalta, kun ei pääse liikkumaan!!! Ja mä oon myös hikiliikkuja.. :D Muut liikuntamuodot ei tunnu miltään! Aion kyllä vielä yritellä, pienissä määrin ainakin..

Happymum minäkään en enää pysty piilottamaan mahaani.. :whistle: Ja minulta myös kysellään, montako sieltä on oikeen tulossa, miten voi olla jo noin iso.. :stick: Aargh.. Mutta kyllä se kai siittä tasaantuu, nyt se on pysynyt pari viikkoa samanlaisena möttinä.. :D

Mä oon ihan varma että saan pojan.. :heart: Eikähän mulla sitä pahoinvointia oo juuri ollutkaan.. Vaikka moni kaveri on kyllä kovasti voinut pahoin ja silti saanut pojan tai toiste päin.. :rolleyes:

Pikku-nökö rv 10+3
 

Yhteistyössä