Tammikuun tähtöset 2017

Joo eli kaksi vaihtoehtoa liittyä ryhmää. Just toi Katja tai minun kautta. Ja sanon vielä kerran _ryhmä on suljettu eikä näy kellekkään kavereille_

Ja jos haluaa meidän ryhmään tulla niin nyt on aika kiire tulla sillä ryhmä suljetaan tietyn ajan päästä kun ryhmäläisiä on sopiva määrä.
Laitoin sinulle yv:n täällä fb asiasta, oletkohan iinaliisa saanut sen?
 
ronia10: Hei, säkin synnytät Hyvinkäällä! :) Asutteko myös täällä, siis Hyvinkäällä? :D Meille tulossa 3.lapsi ja eka yhteinen mun miehen kanssa. Aikasemmat lapset on vm. -00 ja -05. :) Itse olen 34 v. Et ole varmaan vielä liittynyt face ryhmään? Siellä on jo paljon porukkaa ja on puhuttu että jossain vaiheessa ei enää otettais uusia jäseniä, ettei paisu liian isoksi ryhmä, joten kannattaa nyt vielä sinne liittyä. :D
Kääk! Pari päivää kun on käymättä täällä niin heti tippuu kärryiltä! :D Yritän päästä vielä fb ryhmään, saa nähdä onko jo lyöty lukkoon... Asutaan joo Hyvinkäällä! Meillä vasta eka lapsi (toivottavasti)
tulossa. Kiva kun on porukkaa täältäkin päin :p
 
Täällä tosi ristiriitaiset mietteet. Eilen tehty clearbluen viikkonäytöllinen antoi tulokseksi raskaana 3+, mutta aiemmin vähäinen tuhrutteluvuoto muuttui melko runsaaksi. Nyt taas vähentynyt tuosta viikonlopusta, mutta siltikin tulee enemmän kuin aiemmin. Loppuviikolle sain alkuraskauden ultran. Pelottaa. Luonnollisesti toivoisin ihan kamalasti, että sieltä löytyisi pikku tyyppi, joka vastaa viikkoja ja syke näkyisi. Ei voi kuin odottaa :unsure:

Tänään olisi 5+6
 
Anoppi meinas taas kyllä arvata, että mä oon raskaana. Tai no kyllähän se arvasikin, mutta en mitään myöntänyt. :D
Kahvia "jouduin" juomaan, aika pitkin hampain, mutta meni alas. Joten siitä anoppi ei huomannut.
Mutta kuulemma mä hehkun oudosti, tiedä sitten mitä tarkoitti tolla hehkumisella, koska itestä tuntuu kyllä täysin päinvastaiselta.
Mutta ei hän raskaudesta sitte sen enempää, vaihdoin puheenaihetta nopeesti ja unohti asian.

Mut ei tää raskaus kyllä anopilta kauaa salassa pysy, eikä tarttis pysyäkään kuin sen kolme viikkoa, niin voisi kertoilla.
Tää salailu on kyllä hirveää!

Mä oon hirmutestaaja, en mä niinkään nyt testaa enää, mutta sen ekan plussan jälkeen on jokaisessa raskaudessa tullut tehtyä ainakin viis testiä, mahdollisesti enemmänkin.

Mä en facebookkiin tuu, käyn loppujen lopuksi niin vähän siellä.
Mutta toivon, ettei tää keskustelu nyt ihan kokonaan hiljene.

Töissä nyt oon kyllä pystynyt aika hyvin olemaan, pahoinvointi on pysynyt vähän taka-alalla, vaikka merkkiä aina välillä itsestään antaakin.

Työpaidasta en sitten tiedä, mä oon niin turvonnut (joko raskauden tai syömisen johdosta) jo nyt, että mun tarttee pyytää kohta töistä uuttaa työpaitaa, tai ei niinkään uutta, mutta vähän isompaa..
(Ai miten niin vähän turvonnut? )

Mut joo, näin Suomen voiton kunniaksi vois vaikka jaksaa raahautua suihkuun. :D
Onneks huomenna on vapaapäivä! :)

Susanna & Pähkinä 7+2
 
Täällä tosi ristiriitaiset mietteet. Eilen tehty clearbluen viikkonäytöllinen antoi tulokseksi raskaana 3+, mutta aiemmin vähäinen tuhrutteluvuoto muuttui melko runsaaksi. Nyt taas vähentynyt tuosta viikonlopusta, mutta siltikin tulee enemmän kuin aiemmin. Loppuviikolle sain alkuraskauden ultran. Pelottaa. Luonnollisesti toivoisin ihan kamalasti, että sieltä löytyisi pikku tyyppi, joka vastaa viikkoja ja syke näkyisi. Ei voi kuin odottaa :unsure:

Tänään olisi 5+6
Voimahalaus! Mulla tuli edellisessä raskaudessa alussa vuotoa muistaakseni yli viikon, niukkaa ja rusehtavaa. Silti kaikki oli hyvin ja sain syliin kymmenen pisteen pojan :) Jos vuoteen ei liity kipuja, niin toivotaan ettei olisi vakavaa. Tsemppiä ultraan!
 
Täällä tosi ristiriitaiset mietteet. Eilen tehty clearbluen viikkonäytöllinen antoi tulokseksi raskaana 3+, mutta aiemmin vähäinen tuhrutteluvuoto muuttui melko runsaaksi. Nyt taas vähentynyt tuosta viikonlopusta, mutta siltikin tulee enemmän kuin aiemmin. Loppuviikolle sain alkuraskauden ultran. Pelottaa. Luonnollisesti toivoisin ihan kamalasti, että sieltä löytyisi pikku tyyppi, joka vastaa viikkoja ja syke näkyisi. Ei voi kuin odottaa :unsure:

Tänään olisi 5+6
Ikävää tuommonen :( täällä on kans ollu pientä tiputteluvuotoa pari päivää ja ultra ois perjantaina. Ihan kamalaa tämä epätietoisuus! Toivottavasti meillä on molemmilla kuitenki kaikki hyvin ja nää on jotain harmittomia pikku vuotoja :love:
 
Mäkään en halua Facebookin, ainakaan vielä, joten jään sitten sen ryhmän ulkopuolelle. Itsekin toivon että keskustelu pysyisi siis aktiivisena myös täällä ja pyrin kantamaan oman korteni kekoon. :D

Itse oon tehnyt muutaman testin, ensin tuli roskishaamu ja sen perään muutamana päivänä haamut, sunnuntaina selkeä plussa ja se riitti mulle. Yksi testi jäi, ehkä sen voi huvikseen tehdä jossain vaiheessa.. :LOL:

Tää väsymys on kyllä jotain aika jäätävää. Töistä tullessa saa aina ottaa parin tunnin unet ja silti on normaaliin aikaan valmista kauraa yöunille. Sitten kun tähän yhdistää vielä kuvotuksen ja palelun, niin olo ei tosiaan ole hehkein.

Me aiotaan varmaan pitää raskausuutiset salassa ainakin sinne viikon 13 ultraan saakka. Mulle se ei niin tärkeää, mutta mies ei halua että leviää heti alussa kaikille ja kaikkialle.

Nyt lisää unta palloon! :D

mamadread & itu 4+3 (ehkä? :LOL:)
 
Hei.
Tänään plussasin rv3+6. Laskettuaika olisi 26.1.2017. Salaiseen fb ryhmään haluaisin myös. Ei kai sitä vielä suljeta, että ehtii loppukuisetkin mukaan? :) Muutama piinailija löytyy vielä kuumeilijoissa :)
 
Onko teillä jotain raskausappeja puhelimessa?
Mulla on Kaksplussan Odotukseni-app, ihan hyvin siitä näkyy viikot mutta muuten se ei mikään erikoinen ole. Näyttää viikotkin sikäli väärin, että esim. nyt mulla on 7+0 eli juuri alkoi kahdeksas raskausviikko, niin sovellus näyttää 7.viikon tiedot. Tosin luulen että ne tiedot on kuitenkin oikeat, numero vaan väärin.

Tosiaan kahdeksas viikko pyörähti käyntiin ja 5 päivää ultraan, hui! Olo on ihan jees mutta ummetus hieman vaivaa, tosin luumujen syönti auttaa :). Edelleen myös asentohuimausta on, vaikka verenpaine on normaali.
 
Valitettavasti meidän ryhmään otetaan enään noin 4. Ryhmän kesken ollaan sovittu äänestyksellä että 60 on raja. On myös olemassa toinenkin tammikuisten ryhmä ilmeisesti, tosin en tiedä kuka sitä pitää yllä.
 
Valitettavasti meidän ryhmään otetaan enään noin 4. Ryhmän kesken ollaan sovittu äänestyksellä että 60 on raja. On myös olemassa toinenkin tammikuisten ryhmä ilmeisesti, tosin en tiedä kuka sitä pitää yllä.
Mä oon Katja Marengille laittanut viestiä mutta vailla vastausta tai kaveriksi hyväksymistä...
Mites se sun kautta liittyminen onnistuikaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Pissu1
Koskas sinne neuvolaan pitäisi olla yhteydessä? Edellisestä odotuksesta on yli kolme vuotta ja kummasti on nämä asiat haihtuneet mielestä! :D Nyt neljännen odotuksen kohdalla en varsinaisesti odota neuvolassa ravaamista eli jos ei ole "pakko" varailla aikaa kovin aikaisessa vaiheessa, niin mieluusti jätän myöhemmälle. ;)
 
Minäkin toivon, että myös täällä jatkuu vilkas keskustelu, jotenkin koen vähän hankalaksi ton fb ryhmän, kun vaikea pysyä kärryillä mitkä viestit on mistäkin keskustelusta lukenut ja mitkä ei. Tämä kivasti aina heittää suoraan siihen kohtaan, mihin on viimeksi jäänyt

Mulla on nyt vatsa mennyt tosi oudoksi, kun välillä on kovalla ja välillä tosi löysällä. Ja vaihtelut tapahtuu siis saman päivän sisällä! Noh, josko se tästä..

Minäkin saan kohta mennä housukaupoille, kun vain yhdet housut mahtuu jalkaa urheiluleggareiden lisäksi Alkavat kohta ihmetellä miksi en vaihda housuja koskaan

Täällä on myös pesänrakennusvietti herännyt ja kauhee into olisi rempata yhteistä kotia ja onpa jopa häätkin pyörinyt mielessä vaikka ei meillä oo ollut tarkoitus mennä naimisiin
 
Onnea uusista plussista ja tervetuloa mukaan!

Täällä Helsingissä eka neuvola on rv 8-10 välissä. Mä ajattelin yrittää saada vasta ekalle kesälomaviikolle rv9+, niin ei tartte töissä järjestellä ja selitellä. Piti tänään soittaa ja varata aika, mutta unohdin.. :rolleyes:

Muakin huimaa helposti jos seison pitkään, tämä vaiva on ollut joka raskaudessa... Ja turvotustakin on, muttei onneksi vielä mitään kauhean pitkälle näkyvää.

Mamadread & itu 4+3 (nyt on oikea lukema :D)
 
Jospa minäkin lyöttäytyisin tänne höpöttelemään, kun ei vielä muualla viitsi :) Mulla epäsäännölliset kuukautiset ja tosi niukat. Lääkäri sanoi maanantaina, että raskaaksi tuleminen tulee olemaan hankalaa. Tiistaina uutista sulatellessani perehdyin, ettå kiertopäiviä on jo yli 40, joten päätin tehdä kuitenkin testin. Niin se vaan plussa pärähti ja fiilis sanoinkuvaamaton!!

Tällä hetkellä on tasan 6+0, la 11.1.2017. Pitäisi soitella neuvolaan, en malta odottaa, että raskaus vahvistuu! Esikoinen olisi meille. Toivotaan, että saadaan terve vauva syliin tammikuussa!
 
Mä taidan kanssa uskaltautua joukkoon :) Laskettu aika olisi omien laskelmien mukaan 23.1. ja toista odotellaan.

Fb-ryhmiin en uskaltaudu ennen np-ultraa joten se menee ilmeisesti multa ohi, mutta eiköhän me täälläkin saada tarpeeksi juttua. Täällä varmaan myös helpompi seurata muutenkin :)

Oireena ihan jää-tä-vä väsymys. Mun energiat jaksaa tasan aamupäivän, sitten olen ihan naatti kun taas illalla löydän jostain lisäenergiaa. Pientä etovuutta ilmassa, mutta ei vielä mitään mistä ei selviäisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Junnila
Kääk! Pari päivää kun on käymättä täällä niin heti tippuu kärryiltä! :D Yritän päästä vielä fb ryhmään, saa nähdä onko jo lyöty lukkoon... Asutaan joo Hyvinkäällä! Meillä vasta eka lapsi (toivottavasti)
tulossa. Kiva kun on porukkaa täältäkin päin :p
No nyt sinne enää mahtuu enää yksi ellei sekin paikka jo mennyt. :( Taidat olla ainoa hyvinkääläinen mun lisäksi, ainakin tähän saakka. :)
Mulla on tänään eka ar-ultra iltapäivällä Helsingissä ja vähän jo alkaa jänskättämään että mitä sieltä löytyy ja toivottavasti kaikki on siellä hyvin. :D

Hyvin vähän itekään seurailen tätä palstaa enää, kun fb ryhmässä niin aktiiviset keskustelut. Mutta täytyyhän sitä silloin tällöin täälläkin käydä lueskelemassa ja kirjottelemassakin. :) Harmi tosiaan, ettei kaikki halukkaat pääse sinne meiän fb ryhmään, mutta ymmärrän senkin, ettei haluta sen paisuvan liian suureksikaan.
 

Yhteistyössä