Tammikuun tähtöset 2017 **HEINÄKUU**

Onnitteluja hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa myös uusille!
Ja Repalle peukut sokerirasituksen tuloksista! Mulla se olis joskus myöhemmin iän puolest edessä, inhaa.

Oma aktiivisuus kirjotella tänne on vähän kadoksissa, tuntuu ettei mitään oikein tapahdu tällä hetkellä. Maha kyllä tasaisesti pyöristyy, liikkeitä en tunne vielä. Pahoinvoinnin kanssa on vähän niin ja näin, välistä menee monta päivää hyvin, ja sitten se taas palaa. Ei vielä kuitenkaan ole viikkoa mennyt ilman oksentamista :sick:

Nyt vaan oikeastaan odotellaan seuraavaa neuvolaa ja rakenneultraa, josko sitten alkaisi tehdä isompia hankintoja. Äitiyspakkaus meille ehdottomasti otetaan! Ystävällä on ihan näillä nurkilla la ja kävinkin muutama viikko sitten heillä hypistelemässä niitä tavaroita :love:

Ja tsemppiä Narana85:lle! Raskaalta kuulostaa harjottelu ja yövuorot! Mulla ei pitäis enää kesäloman jälkeen yövuoroja tullakaan, onneksi! Oli nuo viimeiset ennen lomaa jo aika raskaan tuntuiset, ja jalat turposi ihan ennennäkemättömästi! Nyt sitten enää vaan aamua ja iltaa..

Tänään pitäiskin lähteä kiertämään omat ja miehen vanhemmat sekä isovanhemmat läpi, taas menee viikon verran lomaa siihen. Joskus olis kiva olla koko loma vaan sukuloimatta..
Viikonloppuja kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Tuli mieleen että kuinka moni on facessa, pitäiskö tällä kasassa olevalla porukalla perustaa sinne jokin ryhmä?

Äitiyspakkaus otetaan kyllä vähän netistä kurkin mitä siellä on tulossa.

Mäkin vähän olisin sitä faceryhmää kaipaillut. Eli messissä ollaan jos moinen vielä järkätään/ porukkaa lähdössä mukaan.
Mäkin luen tätä päivittäin, mut viimeksi kun kirjoitin pitkän ripsun niin se sit herjas jotain erroria ja hävis koko teksti...sit jäikin uudestaan kirjoittamatta sama pompsi, kun hieman meinas kiukuttaa.
Mut juu toki voin mäkin sellaisen ryhmän tekaista, jos kukaan muu ei tahdo!?
 
Mäkin vähän olisin sitä faceryhmää kaipaillut. Eli messissä ollaan jos moinen vielä järkätään/ porukkaa lähdössä mukaan.
Mäkin luen tätä päivittäin, mut viimeksi kun kirjoitin pitkän ripsun niin se sit herjas jotain erroria ja hävis koko teksti...sit jäikin uudestaan kirjoittamatta sama pompsi, kun hieman meinas kiukuttaa.
Mut juu toki voin mäkin sellaisen ryhmän tekaista, jos kukaan muu ei tahdo!?
Tee vaan :) mä yritin aiemmin kännykällä mut ei onnistunu.
 
  • Tykkää
Reactions: särkke
Minäki tulisin face-ryhmään

Pitäis vissiin pikkuhiljaa siirtyä äitiyshousuihin. Tuntuu että alamaha on illasta tosi arka, vaikka farkkuleggareista käännän aina vyötärön mahan alle. Paitsi voihan se olla ihan kasvukipujakin housuista huolimatta.

Äitiyspakkausta en taida taaskaan ottaa. Kahdelle ensimmäiselle otettiin kyllä. Alkaa tuota vauvanvaatetta olla jemmassa melkoiset määrät sekä tytölle että pojalle, vaikka karsintaa on aika ajoin tehtykin.

Täällä mies lähti viieksi päiväksi kalareissulle.. Nyt tarttis lehmän hermot ja kaikki varapäreet että äiti pärjäis kunnialla Mahdottomia helteitäki luvattu enkä pysty nuitten kolmen kans uimassa käydä ko lähialueilla ei semmosta helppoa ja turvallista rantaa oikein oo. Pitää roudata pihalle kaikki saavit ym niin saavat roiskutella

16+5
 
Mäkin oisin innokas facen ryhmään! :)

onks teillä muilla mitenkä usein/harvoin neuvolakäyntejä? täällä päin on tosi harvoin. elikkä toukokuun puolessa välissä oli eka ultra, siitä viikko niin neuvola. kesäkuun lopulla oli ultra, heinäkuun puolessa välissä neuvola. seuraava aika on rakenneultraan elokuun lopulle. ja neuvolasta sano että jos ei tuu ihmeitä niin tuu vasta syyskuun puolella seuraavan kerran neuvolaan. :eek: :/ ihmettelin toisenkin odottavan äidin kanssa että on tosi harvoin nykyisin käyntejä neuvolaan. mietittiin vaan niitä nuoria ensimmäistä odottavia äitejä jotka ei vielä tiedä kaikkea... :/

täällä voidaan edelleen hyvin, pieniä liikkeitä mahdollisesti tuntenut, mutta voi kun odotan innolla milloinka tuntuu vielä selvemmin. :)

16+3
 
Hmmm, mäkin voisin facerhmään tulla, jos nyt viel sellaen innostutte järkkäämään:)
Oh, mäkin luulin että pahoinvoinnit on ohi, mut sieltä ne aina välillä hyökkäilee. Ei onneks nii pahana ku alkuun, mut lähinnä vaa sellai kauhee ällötys, ettei tiedä pitäskö syödä vai olla syömättä että paranis..
Mulki aika pitkä viikko takana, mies paljo töissä ja mä yksin esikoisen kans kotona.. Nytkin mies lähti kaverin polttareihin.. Välil kyl miettii, että ois nii paljo helpompaa jos asuis viel suomessa ja tuntis vähä ihmisiä ympäriltään.... Mut nää on aina näitä vaiheita mitä tulee, ja menee..
Hhih, huomenna jp raskausviikko 14, äkkiähän tää menee..
Annelski meillä nyt on tääl iha eri systeemit, kun on pelkät lääkärikäynnit eikä neuvolaa.. Mutta mul on noin 4-5 viikon välein lääkäri/ultra. Musta se on iha hyvä tahti(y):)
 
Mukana fb-ryhmässä! :)

Täällä alkaa loma lähennellä loppuaan, eli maanantaina töihin ja uutiset julki :D Saattaa olla muutamat yllättyneet ilmeet tiedossa. Vaikuttaa jonkin verran myös työntekoon tämä raskaus, kun työskentelen kehitysvammaisten kanssa paikassa jossa on myös fyysisen väkivallan uhkaa. Ainakin aiempien raskaana olleiden työkavereiden kohdalla on onneksi saatu hommat järkkäiltyä niin, että haastavimpien tyyppien ohjausta on heidän osaltaan vältetty. Toivottavasti onnistuisi nytkin, en millään haluaisi vaihtaa kokonaan osastoa ja tuttuja mahtavia työkavereita.

Muutenpa ei raskauden osalta ihmeempiä ole tapahtunut. Maha alkaa viimein hieman pullottaa :) Yökötysoireet tuntuu lähes lopullisesti hellittäneen, kahviakin pystyy taas välillä pienen kupposen juomaan. Se olikin pitkään ehdoton ei.

Neuvoloita on ollut aika harvoin, tähän mennessä kaksi, eka 8-viikolla ja toinen (neuvolalääkäri) oli 15-viikolla. Kolmas neuvola on sitten tulossa vasta viikolla 23, eli syyskuun alussa. (Ultrat 12vko 23.6. ja 20vko 19.8.).
En tiedä, onko kesäajalla vaikutusta että neuvolat näin harvakseltaan, vai onko tämä ihan normaali käytäntö. Mutta eikös sitten loppua kohden jo lisäänny käyntikerrat, että kai siellä saa ihan kyllikseen rampata :)

Äitiyspakkauksen haluan ehdottomasti, vaikka mies haluaisi rahana sen mieluummin. Ehkä sitten seuraavalle vauvalle rahana, jos on vielä ekan kierroksen vaatteet tallessa ;) Kävin katselemassa kuvia netistä, aika sinisävyiseltä näytti 2016 pakkaus. Mutta niin suloisia minikuteita!
 
Ei täälläkään niin usein nuita neuvoloita ole ollut, mutta minun mielestä ihan riittävästi. Kesäkuun alussa yks, sitten tän kuun alussa neuvolalääkäri ja maanantaina mennään neuvolan voimavarakäynnille. Sitte varmaan saa tietää seuraavan käynnin. Np ultra oli kans tän kuun alussa ja rakenne vasta elokuun lopussa. Täällä oulun seudulla on ainakin semmonen neuvontapuhelin mihin voi soittaa jos tulee kysyttävää. Ei tarvii sitä seuraavaa neuvolakertaa aina oottaa kysymyksineen :)
 
  • Tykkää
Reactions: teetintti
Tervetuloa uusille ja onnittelut jokaiselle hyviä ultrakuulumisia saaneille! Meidän ryhmässä ei oo tainnut juuri huonoja uutisia sieltä tulla, ihan mahtavaa!

Neuvola on tosiaan aika harvoin näin alkuun, loppua kohden käynnit tihenee. Mulle ainakin sopii harvat välit niin ei tarvi sumplia töiden kanssa. Kyllä tarkemman seurannan piiriin pääsee heti kun on tarvetta. Mä pääsen keskiviikkona kuuntelemaan sydänääniä kun on seuraava neuvola. :love:

Meidän pitäis kotiutua tänään yöllä. Matkalla on ollut kivaa, mutta kiva päästä takaisin kotiin myös.

Mamadread ja itu 14+1
 
  • Tykkää
Reactions: teetintti
Nyt tuntuu pidemmälle tää väli kun on nla lääkäri 18.8 seuraavaks, mutta sen jälkeen on rakenne 1.9,nla 12.9,että kolme käyntiä aika peräperää ja mulla rakenneultran yhteydessä myös lääkäri. Olen tuosta eteenpäin tehoseurannassa joten otaksun että käyntejä tulee muutama ns.ylimääräinen.
Eikös uudelleen synnyttäjillä ole harvemmin käyntejä kun ekakertalaisilla? Ainakin joskus muinoin oli näin.

Mulla on huimaus astunut kehiin, ollu aikasemmissakin. Aamuisin ikävä, eilen töissä teki tiukkaa aamusta... Paineet on aika alhaiset. Onko muilla tätä?
 
Täälläkin niitä neuvoloita on suhteellisen harvoin, mutta ei niitä mun mielestä tässä vaiheessa useammin tarvitsis ees olla, kun loppuvaihessa niitä on kumminki sitten useammin.
Edellinen ultra täällä oli 21.6. Seuraava on rakenneultra, mikä on 17.8.
Ja koska dopplerilla saa kuunneltua vauvan sydänääniä, niin hyvin nuo ultraukset riittää, tietenkin on aina ihana nähdä vauvaa.

Että osaa olla kuuma! Mä vihaan tällästä tukahduttavan kuumaa/lämmintä ilmaa. Mitään ei voi tehdä ilman, että hikoilee oikeen kunnolla, vaatteet tuntuu ahdistavilta ja töihin pitäs palata. Oispa talvi..

Kävin tosiaan torstaina yrittämässä, että vieläkö pystyis juoksemaan, mutta sillä testauksella näytti/näyttää siltä, että katotaan uudestaan sitten kun vauva on syntyny..

Sisko ja avokkinsa tosiaan saapui perjantaina ja tulivat tähän meille, tässä grillailtiin, he leikkivät tyttöjen kanssa ja tytöt kyllä tykkäs jälleen.
Lauantaina käytiin rannalla ja pulahdettiin veteen. Ja poikettiin jäätelökioskilla.
Sen jälkeen menivät mun toiselle siskolle ja ovat siellä huomiseen.
Josta lähtevät mökkeilemään.

Huomenna olis tosiaan ensimmäinen työpäivä loman jälkeen ja pakko sanoa, että mielellään tässä lomailis vielä.
Onneks kohta puoliin alkaa mammaloma (okei, ei nyt ihan vielä kuitenkaan. )

Lähdetään tyttöjen päikkäreiden jälkeen kyläilee appivanhempien luo (ja pääsee pulahtamaan altaaseen.)
Ja pääsee anopin herkkupöytään. :)

Mä jätän tälläkin kertaa Facebook ryhmän väliin. Mutta toivon, että tää keskustelu ei ihan kokonaan kuivu kasaan.

Susanna & Pähkinä 17+0
 
Mulla on kans huimausta ollut useamman päivän. Todella inhottavaa. Paineista en tiedä sanoa, olivat viimeksi neuvolassa 117/79. Mulla on aiemmin ollut normaalit paineet 60/90 joten mun mielestä on koholla, mut vissiin standardien mukaisesti ei kovin korkeat oo.

Neuvolakäynneistä mulle ainakin sanottiin heti alkuunsa, et hallitus on vähentänyt niidenkin määrää. Aiemmissa raskauksissa ollut kaksi normaalia käyntiä enemmän kuin nykyään tarjotaan. Erikoisseurantaa vaativat saavat sit enemmän käyntejä tarpeen mukaan. Mun mielestä ihan hyvä systeemi vaikka käyntivälit on vähän pidempiä. Resursseista on kuitenkin pulaa aina, niin on sit paremmin ammattilaisilla aikaa niin erikoisseurantaa vaativille. Tykkään kyllä ihan käydä, mut jotenkin en oo koskaan osannut stressata raskauksista niin ei väliä montako käyntiä on :)
 
Nyt tuntuu pidemmälle tää väli kun on nla lääkäri 18.8 seuraavaks, mutta sen jälkeen on rakenne 1.9,nla 12.9,että kolme käyntiä aika peräperää ja mulla rakenneultran yhteydessä myös lääkäri. Olen tuosta eteenpäin tehoseurannassa joten otaksun että käyntejä tulee muutama ns.ylimääräinen.
Eikös uudelleen synnyttäjillä ole harvemmin käyntejä kun ekakertalaisilla? Ainakin joskus muinoin oli näin.

Mulla on huimaus astunut kehiin, ollu aikasemmissakin. Aamuisin ikävä, eilen töissä teki tiukkaa aamusta... Paineet on aika alhaiset. Onko muilla tätä?
Mulla on vähän esiintyny huimausta, mutta ei vielä mitenkään häiritsevästi. Lähinnä jos nousee liian nopeaa/lenkillä saattaa tulla.
 
Mulla on huimausta ollut vähän nyt, mutta sekin johtuu nyt lähinnä siitä, kun on näin lämmin. Ja jos nousee nopeesti ylös.
Eipä oikeestaan muuten oo huimausta ollut.

Ensimmäinen työpäivä loman jälkeen ohi ja mä voisin samantien jäädä uudestaan lomalle.
Ensinnäkin ketuttaa olla näin lämpimällä ilmalla sisällä, vaikkakin ilmastoinnin myötä sisällä viileämpää onkin.
Onneks näin alkuun on vähän vähemmän vuoroja viikolle. Tällä viikolla on vielä kaks päivää (ke ja to).

Ja kuten arvata saattoi, kuukauden lomailu teki tehtävänsä, edelliset työvaatteet ei menny päälle, tai housut nyt jäi joka tapauksessa masun alapuolelle, mutta paita..
Sehän oli siis pieni sekä masun kohdalta, että tissien kohdalta.. Vissiin kumpainenkin ottanu vähän kasvupyrähdystä tässä.

Työkaveritkin sanos heti kun mut näki, että jo on masu ottanu kasvua. Ja niinhän tuo kyllä on.. Saas nähdä miten isoksi tuo loppujen lopuksi kasvaakaan.

Mutta mun puhelin nyt sekos, joten taidan lopetella tämän tähän.


Susanna & Pähkinä 17+1
 
Hhih, näin viime yönä unta että vauva oli syntynyt, ja tyttö tuli:love: tuli aamulla oikein sellanen malttamaton olo ja fiilis että on valmis toisen lapsen tuloon, mut onneks tässä on kuitenki viel se melkei puol vuotta jäljellä;)
Huippauksia, joo täälläkin, mutta mun on vaikee sanoo onko raskaudesta johtuvaa kun mua huippaa aina kun nousen nopeesti ylös.. Kiitos semi alhasen verenpaineen ja pituuteni..
Tuntuu että viime aikoina tarve päästä hiplaamaan vauvakamoja ois jotenkin kasvanu... Mut viel oon hillinny itteni enkä oo kellaria kaivellu tai ostoksia tehny:D:p
Mä oon kyllä niin onnellinen, että loppuraskaudesta on talvi!! Esikoinenkin synty helmikuussa ja mul oli sillonkin jo niin kuuma. Mies vaa nauro ku minä normaalisti vilukissa istuin illat paljainjaloin pelkkä t-paita päällä telkkua kattomassa. Tuli se koko raskaustalvikim kuljettua lyhyissä kesäsukissa:D ja mullahan on aina vähintään kahet sukat iltasin kotona, yleensä viel jonku viltin alla. Noh, nautitaa ku ei palele...
Mutta kyl tää lämpö alkaa riittämään, huomaa että vie voimat eikä oikein jaksa kunnolla ulkoilla esikoisen kanssa:notworthy: että syksyä ootellessa:whistle:
 
laitoin viestiä facen ryhmän pitäjälle. :)

hui, eilen illalla pohdin miehelle että eipä muuten oo tuntunut pariin päivään minkäänlaisia kipuja, potkuja, nipistyksiä jne. illalla sit piti
viel nukkumaan mennessä ruveta mahaa silittelee, ja vähän tökin, niin kyllä sitten pari pientä potkua olin tuntevinani. tänään, vaikka olin töissä nii ei mitään tuntemuksia kivuista tms. onkohan kaikki hyvin? kuulostelen illan, ja pitää soitella huomenna neuvolaan jos ei tunnu mitään nyt illan/yön ja aamun aikana. oon kuitenkin joka päivä tuntenut pieniä potkuja, ja tähän mennessä on ollu liitoskipuja päivittäin, varsinkin töissä. :/ toivottavasti kaikki olis vaan hyvin... <3

aika menee tosi nopeesti. nyt jo 16+5.
 
Moikka!

Täällä on vihdoin ja viimein ultra takana, johan sitä ekaa ultraa sai oottaakki. Ultrassa kaikki ok, paitsi että niskaturvotusta ei saanut mitattua, kun kaveri oli liian vanha siihen. Eli kävi just niinku mä vähän ounastelinkin. Sain siis ultra-ajan ihan viimeisille mahdollisille päiville (menkkojen mukaan) ja sanoin jo silloin heti neuvolassa, kun ne lähetettä kirjoitti, että on semmoinen fiilis, et tää ois vähän pitemmällä.
No aika tuli ja siis liian myöhään. Viikkoja piti olla 13+ ja nyt niitä siis on 15+. Että näin tällä kertaa.
No raajat liikkui ja kaikki mitä mitata voi pitäis olla ok. Jännä nähdä mitä seuraava ultra tuo tullessaan.
Olo alkaa olla jo aika hyvä, välillä on totaalisia väsymispäiviä ja esikon kiukuttelua ei jaksais nyt yhtään, mutta näillä mennään. Eiköhän tää tästä. Pääasia että ei okseta!
Mahaa (ja tissejä) edelleen kasvatellessa ja syksyn viileämpiä iltoja odotellessa mennään eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread

Yhteistyössä