Tammikuun tähtöset 2014 elokuussa

Heips kaikille pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille :wave:

Kirppu.81:lle paljon voimia ja :hug:

Täällä on ollut koko perhe nuha/flunssakierteessä. Vielä ollaan minä ja vanhin lapsi kipeenä : / Ääh. Tämä pöpö ei tunnu menevän millään ohi! Päivät ovat menneet nukkuessa, niistäessä ja köhiessä, ja yöt valvoessa kuopuksen kanssa. Facen puolella olen jonkin verran jaksanut roikkua, mutta aika hiljaista oma osanotto on sielläkin ollut.

Vauvakirjaa en ole vielä hankkinut. Katsotaan sitten rakenneultran jälkeen, josko tulokkaan sukupuoli siinä samalla selviäisi ;) Olen kolmesta edellisestä täytellyt odotusajan ja ensimmäisen vuoden osalta vauvakirjat, ja haluan nyt tästä neljännestäkin tehdä samoin! :)

Supisteluista on ollut puhetta. Täällä ne ovat jo alkaneet :( Alkuun siis supistukset olivat melkein kaikki kivuttomia ja selkeästi yhteydessä rasitukseen, ja ne menivät ohi pienellä levolla. Nyt supistuksia on tullut säännöllisen epäsäännöllisesti kolme päivää, ja nämä eivät menekään levossa ohi!!! Riittää, että nousen istumaan, niin supistelu alkaa :O Jaksan vielä uskotella itselleni, että viime päivien sairastelut ja valvomiset tekisivät oman osansa tähän, mutta tämä taitaa nyt olla toiveajattelua. Toistaiseksi kivut ovat onneksi pysyneet siedettävinä, eivätkä ole lähteneet pahenemaan. Nyt vaan lepäillään ja seurataan tilanteen kehittymistä. Toisaalta tätä osasi jo vähän odottaakin... Sama juttu toistuu, kuin kakkosen ja kolmosenkin odotuksessa.

Sokerirasituksesta on myös ollut puhetta. Mulla oli pitkään kysymysmerkillä, pitäisikö sitä mennä nyt tästä neljännestä sokerirasitukseen vai ei. Mulla on ollut selittämättömiä heikotus/tärinä/huimausoloja päivittäin, mutta ne ovat nyt kuitenkin sitten kaiketi johtuneet liian alhaisesta verensokerista. Olot ovat helpottaneet, kun ripuli loppui :) Mulla on bmi alle 25, mutta ikää 29. Aiemmista ei ole tarvinnut käydä testaamassa sokereita.

(.) Neuvolakuulumisia vielä päivittelen. Tänään onkin tullut oikein kunnolla omaa napaa :D

Kaikki arvot olivat kohdillaan ja pissa puhdas. Paino on edelleen laskusuunnassa, mutta ei anneta sen nyt häiritä :) Pääasia, että ripuli on ohi!!! Vauvan sydänäänet saatiin pienen etsimisen jälkeen kuulumaan. Syke oli 140. Masussa kasvaa vilkas ja ehtiväinen kaveri, tykkäsi kovasti rummutella doppleria vasten! :heart: Epäillään neuvolan tädin kanssa istukan olevan etuseinämässä. Sykkeet peittyivät aika tehokkaasti istukan/oman sykkeeni alle, ja liikkeet tuntuvat edelleen epämääräisenä möyrimisenä. Sellainen tietty liiketerävyys puuttuu kokonaan. Täytyy yrittää muistaa kysyä istukasta rakenneultrassa. Sitä odotellessa... Voi että kun odottavan aika voikin olla pitkä! :p

Piti jotain muutakin vielä kommentoida, liittyen aiempiin puheenaiheisiin... Nooh, ensi kerralla sitten! Kauniita unia kaikille :)

H & Pikkutähtönen2014 17+2
 
Jospa palailisin linjoille hiljaiselon jälkeen, kun saatiin vihdoin hyvät uutiset sekä lapsivesipunktiosta että rakenneultrasta. Kaikki siis kunnossa ja oikein hyvinkin! Rakenneultrassa mahatyyppi oli juuri sen kokoinen kuin pitääkin ja kaikki rakenteet kunnossa.

Kirpulle voimia!

Äitiysjoogaan pitäisi lähteä syyskuun alussa täälläkin. Aikaisempaa kokemusta siitä ei ole.

Supistukset ovat alkaneet täälläkin, mutta eivät ole hirveä kipeitä eikä niitä ole kovin usein. Muutos kuitenkin edellisiin odotuksiin, joissa en saanut kunnon suppareita ennen kuin sairaalassa synnyttämässä.

Tulen kirjoittelemaan lisää paremmalla ajalla!

Klementiini ja papu 20+2 (puoliväli POKSunut jo pari päivää sitten!)
 
Täst tuli ny näköjää aika pitkä selitys, koittakaa jaksaa tai skipatkaa suosiolla välistä, oli nyt vaan pakko vähän avautua ettei räjähdä kuuppa..

Eilen (ja näköjään tänäänkin) mulla oli ihan outo päivä, selkä ei särkenyt yhtään ja mä jotenkin vasta opettelen kävelemään "normaalisti" kuten ennen, enkä siis vaapu ympäriinsä. En tiedä johtuko se sit siitä kävelystäni, kun liukastuin pakasteosastolla koneesta valuneeseen veteen crocsit jalassa (en ees huomannu et siinä on kauhee lammikko ja crocsit on tosi liukkaat märkinä) ja vedin korkeen polviasennon siihen keskelle käytävää niin että tärähti ja kaks pakettii pekonia lensi käsistä jonnekin taaksepäin. Ja samantien mua päin ajo sit sieltä oikeesta sivusta tuleva mustalaismuija, jolla oli sellanen ylipitkä ostoskärry minkä edessä on vielä pikkulapsia varten sisällä istuttava auto, tosin tämän auton päällä istui noin 12v tyttö syöden jädeä, joten siinä oli sit sitä painoa aika kivasti. Ihan ei sen vauhti riittänyt ylittämään mun jalkaa, mut se likka liuku mun päälle siitä ja siis ihan oikeesti, se alko huutamaan ja poraamaan ku kolmevuotias. Ja äiti tuli rehaamaan mulle että helvettiäkö mä teen keskellä käytävää jne jne.. Yritin vaan nousta siitä ylös ja harmitti kun mun ainoissa odotushousuissa on niin tiukat puntit etten saa vedettyä niitä ylös, olisin kattonu että tuleeko verta tai sojottaako mun jalasta kenties luu, kun se likkakin tippu vielä mun niskaani siitä ja ainakin olo oli semmonen. Mun mies ei ollut siinä just sillon, vaan se tuli siihen sit siinä vaiheessa kun joku kaupan työntekijä riiteli sen naisen kanssa siitä että sen kärryn päällä ei muutenkaan sais kuljettaa lapsia, ja kun se nainen huusi mulle pää punasena ja koitin ite vaan olla synnyttämättä siihen paikkaan.. Sanoin sille työntekijälle että mä häivyn, ja revein hämmentyneen mieheni siitä kauemmas. Ja tottakai se nainen lapsineen tuli sit siihen viereiselle kassalle, ja se likka näytteli kieltä ja keskisormea mulle sieltä äitinsä takaa urhoollisesti. Puristin niin kovaa kurkkua et se katkes. :D No, päivän kruunas se että parkkipaikalla sitten auto ei lähtenyt käyntiin ja miehellä ei ollu ees kännykkää mukana. Miehen on pitänyt peittää sytytyspuola jollakin kotelolla tms, mutta se ei sit näköjään ollukkaan saanut sitä vielä aikaseks, ja kun eilen kerran satoi, niin sehän sit kastu ja jätti meet siihen. Se on nippusiteillä kiinni rungossa, ja ukko koitti kiroillen ja hermonsa totaalisesti menettäneenä vesisateessa saada sitä irti siitä avaimilla vääntäen. Mä klinkkasin kipeen jalkani kaa takas kauppaan ja sain sit kolmannesta pikkuliikkeestä lainaks sakset. Saatiin sytyspuola irti ja kuivattiin se ja auto lähti onneks käymään (se käy etanolilla ja on kaiken huipuks viä automaatti joten hinata ei voi) joten vein ne sakset takas. Ja koska mun crocsit oli märät, niin vedin tietty perseelleni siihen käytävälle. Istuin siinä hetken ja laskin kympistä alaspäin kunnes joku mies tuli auttamaan mut ylös. Ihan lannistuneena menin autolle, ja vain todetakseni että mun mies oli lyönyt konepellin kiinni ja jäänyt nahkatakistaan kiinni siihen väliin, ja se nojaili siinä viattoman (ja täydellisen kettuuntuneen) näköisenä autoon, kunnei kehdannu riisua takkiaan ja mennä ite avaamaan peltiä. Ja arvatkaa menikö multa ainakin minuutti edes löytää koko perhanan vipu mistä se avataan, se oli siirretty kojelaudan alle pitkälle eteen, mihin hädintuskin edes yletyin. Me ajettiin kyl aika täydellisen hiljaisuuden vallitessa kotiin ja pelkäsin et jompi kumpi räjähtää joko nauramaan, itkemään tai molempia. Mulla on aika hermeettiset mustelmat jalassa ja takapuoli kipeä, koitan nyt piilotella niitä sit mieheltä kun se ei tiedä mitä siinä tapahtu sen mustalaisen kanssa, enkä haluakkaan että se vielä tietää. Koko eilisen päivän sattu nouseminen ylös jne, mutta kaipa se tästä. Kesti toi mun mahani jo senkin että vedin polkupyörällä äkkipysäyksen klapin päälle keskellä katua ja siitä maha edellä sarvien päälle. Mut se onkin sitten ihan eri tarina. Mulle aina sattuu ja tapahtuu..


Pitääkö mun vältellä kovaa meteliä? Oon miettiny kansalaisopiston yhtä puutyökurssia, mutta ne koneet pitää tosi kovaa ääntä. Tiedän ettei se ääni kuulu mahaan niin hyvin kuin mulle, mutta silti. Se meteli ei oo ku kerran viikossa, mut en mä silti halua jättää sit kurssia kesken vaan siks että joku potkii multa kylkiluut mäsäks tai että se on vahingollista vauvalle.. Joudun mä tietty muutenkin käymään synnyttämässä välissä, mut eiköhän se oo luvallinen poissaolo. :D Mutta miten teillä joilla kokemusta kovasta metelistä raskauden aikana..? Aion kyllä kysyä tätäkin neuvolassa, mut se ilmottautuminen on sit alkanu jo silloin ja pelkään et ne paikat menee samantien. Ja voihan niillä olla tietty jokin omakin mielipide siihen että raskaana osallistuu tuommoiseen..
 
  • Tykkää
Reactions: viii
Täällä myös neuvolassa käyty. Painoa on tullu jo 6 kiloa. Huh huh :D Mutta viimesen kuukauden aikana ei oo noussu ku kilolla. Sama se oli kyllä esikoisestakin et aluks nous tosi nopeesti mutta eipä sitä sitten loppujen lopuks tullu ku 11kg. Hemppa on laskenu 125 -->119 mutta eipä tuo oo ainakaan vielä aiheuttanu mulle väsymystä. Pissassa oli proteiinia +/- mutta ei se neukku täti siihen sen kummemmin kantaa ottanu. Vauvan syke oli 150.

Vauvakirjaa ei oo vielä hommattu eikä varmaan hommata ennen ku vauva on syntynyt. On jääny tuo esikoisenkin kirjan täyttäminen harmillisen vähälle :/ Täytyy kyllä skarpata ja alkaa rustailemaan sinne jotakin.

Naspu 17+1
 
Klementiini --> Hienoa että kaikki hyvin! Nyt saa rauhassa jatkaa odotusta ;)

Sariza --> Oi, mikä päivä! :D Hih, Nauroin melkeen ääneen täällä kotona, voiko noin edes käydä :D Niin paljon äksöniä yhellä kauppareissulla ... :O :)

Mutta ihan tosissaan, ei kyllä kivalta kuulostanut, ja varmaan sulla on paikat nyt tosi kipiänä :S Inhottavia muuten sellaset (niinku tuo sun päälle ajanut äiti), jotka ei myönnä että ite tekee väärin ja alkaa vaan syttää syytöntä! Ihan niinku sä tahalteen olisit hypännyt makaamaan siihen käytävälle niitten eteen! ARGH, oikeen ärsytys nousee ku näistä tapauksista kuulee... :F

Sulle/Teille tosiaan sattuu ja tapahtuu, aikamoinen kauppareissu... ;)
 
Rakenneultrassa käyty <3 tyttölupaus tuli mut ei ihan varma koska tyypillä oli jalat melko visusti kiinni. Koko vastas viikkoa vähemmän mut muuten kaikki oikein hienosti <3

Kusma 20+6 työnimi on silti Robin ;)
 
Sariza eikä! Noin vois käydä just mulle :D


Kyselen nyt vielä uudestaan, että ei vissiin ollu kiinnostusta sille toiselle fb-ryhmälle? :)


Eilen kävin neuvolassa. Rautaa pitäis syödä, hb 104. Muutan kaikki kunnossa, Luulin, että painoa olis tullu kovastikin, kun ihan jatkuvalla syötöllä joutuu ahtamaan ruokaa suuhunsa (ja nimenomaan ruokaa, ei mitään herkkuja tai leipää tms) ettei tuu huono olo, mutta ei! N.200g/viikko, olis kuulemma saanu tulla enemmänkin :) Sykkeet oli 150+. Mahtaakohan mun poika-olo muuttua ultrassa, kun on niin korkeet sykkeet ollu koko ajan! Supistelut sen kun jatkuu, viime yönä joutui taas turvautumaan särkylääkkeeseen. Myös omituiset mahakivut jatkuu ja jos menee vielä pahemmaks, pitää varata lääkäriaikaa. Ei oo kauheen mukavaa, kun pelkkä pyykkien laittaminen koneeseen pistää supistelemaan.

Tänään tuli myös postissa kaukakalo. Joko teillä muilla on kovastikin vauva-tavaroita hankittuna? Mulla on edellisiltä tallessa enää pinnasänky ja koala-riippukeinu, kaiken muun joutuu hankkimaan. Noiden monien keskenmenojen takia en oo aikasemmin uskaltanut hankkia mitään, muutama vaate on ja muutamat housut oon nyt ommellu ite, mitään muuta ei vielä ole. Vaunuja oon katellut ja ne varmaan hankitaan käytettynä, että saan mieluiset. Minkälaisia vaunuja muilla on hankinnassa?

Listaan vois päivittää, että rakenneultra on 4.9 ja seuraava neuvola 10.9 .
 
Tääl on taas vaihteeks vähän hiljasta. Onko muilla ollu ed raskauksissa koko vastannut ra ultrassa pienempää ja silti ollu kaikki ok. Eilen kauhukseni kävin lukee pieni/normaali kokosista vauvoista jotka oli tossa vaiheessa ollu pienempiä. Tällä hetkellä siis kaikki ok, mut pieni pelko et ero kasvaa liian suureks kuitenkin on. SF mitta kuitenkin tällä viikolla oli yli keskikäyrän onneksi, vaikka painoa ei ookkaa hirveesti tullu.

Kusma ja Robin 21+0
 
Kusma Meillä esikoista epäiltiin ultrassa liian pieneksi. Lähinnä keskivartalo ei vastannut viikkoja. Käytiin sitten parissa ylimääräisessä ultrassa ja viimeisessä sitten todettiin että ei mitään hätää :) Eipä tuo nyt mikään iso ollutkaan syntyessään 3110g ja 47cm pitkä.
 
Heja mulla kanssa supistelee nyt tosi helposti, ja maha vetää kovaks ja se sattuu. Oon melkein kokoajan käsi kii alamahassa.. Omituista kyllä, mun selkä- ja lonkkakivut loppu ku seinään. Hankala silti sanoo kaikista vaivoista sun muista, kun oon ensiodottaja enkä tiedä miltä eri juttujen pitäis tuntua.. Mulla on ollut myös outoja sydämentykytyksiä (voi silti johtua siitäkin kun en saa syötyä ja olen varmasti tosi aliravittu) ja viimeyönä ihan uutena juttuna yskein niin keuhkoja riipivästi et mun mies heitti puoli leikillään että mulla on varmaan tupakkayskä vaikka oon ollut ilman röökiä jotain kahdeksan, yhdeksän vuotta. Kyl se kuulosti ja tuntuikin siltä kuin silloin kun vedin kaksi askia päivässä.. Kattoo ny jatkuuko tuo yskäkin..

Vauvakamoja oon hankkinut tasan yhden mustan tuttipullon, mustasukkaisen tytärpuolen kaa kävin ostoksilla joku aika sitten että hänkin tuntuis kuuluvan tähän vauvajuttuun mukaan, ja tyttö halus ostaa mustan tutin mut mä puhuin sen ympäri et ostetaan mielummin tuttipullo kun tutti saattaa ehtiä hapertumaan tässä välissä enkä ees tiä haluanko niitä sit käyttää. Olen ommellut lakanoita ja pussilakanoita pinnikseen mut mun ompelukone levis ja joudun korjaamaan sen ensin. Mutta ompelen kyl lisää sit (kun kaupoista en taatusti saa mustia lakanoita tai pyyhkeitä jne). Pinnasänky tulee mulle hiottavaks ja maalattavaks heti kun ukko sen mökiltään hakee ja loput jutut kuten vaunut sun muut ostan sitten veronpalautuksista.

Koska meille on tulossa talvivauva, niin neuvokaa nyt joku kokematonta että mitä talvivaatteita mä tartten? Jonkun säkkimäisen talvitakin johon maha mahtuu ja se pitää tissit lämpiminä? Kattelin jo niiden hintoja ja prkl kun ottaa päähän kun ne on käytettyinäkin kalliita. Normaalisti mä painelen vanha nahkarotsi päällä ympäri vuoden, mutta raskausaikana en taida voida sitä käyttää.. :/ Entä riittääkö pelkät lämpimät pitkikset ja farkut, vai onko mun pakko ostaa jotkut äitiystalvihousutkin? En halua mitään pissarakontuhelluksia tms ja jos lämpimät housut siihen vaikuttaa niin kai ne on ostettava. Mä vaan VIHAAN vaateostoksilla käyntiä. Plus niitä vaatteita käyttää sit vaan kerran. :/
 
talvivaatteista kyllähän pitkiksillä ja farkuillakin pärjää jos ei ole herkkä palelemaan. Mutta itse en tykkää kylmästä yhtään joten aijon tehä saman kikan minkä kaveri teki viime talvena. Hänellä oli paksut toppahousut joihin kuulu hinkselit ja niillä se kulki talven vetskari auki :D itse aijon tehdä samoin. Itseltä löytyy lämpöset vähän kalliimmat toppahousut jotka näyttääkin vielä hyvältä ni niillä kehtaa kulkea. Sit oon jemmannu mustan isohkon untuvatakin talteen. Niillä Tuun pärjäämään. Ja kirppareilta varmasti löytyy hyviä halvalla. Itse en ostas uutena kun ei niillä hirveesti kuitenkaan tuu oleen käyttöä. Ja pidetään peukkuja et ne pakkaset alkas kunnolla vasta tammikuussa. Eihän viimetalvikaan ollu kovinkaan kylmä. Sisällä taidan kulkee villatakki päällä. Ja mukavaks koti "oloasuks" muodostu viime raskaudessa fleese kylpytakki <3 ei sitten kiristänyt mistään kohtaa. Tässä muutamia vinkkejä :)

Naspu: eipä mua haittais vaikka pääsis muutamaan ylimääräiseen ultraan <3
 
Täällä ei supistuksia ole ollut ainakaan tietääkseni eikä sen enempää liikkeitäkään. Muutaman kerran jotain tökkimistä on mahan sisäpuolella tuntunut, mutta en kyllä usko niitä liikkeiksi ennen kuin ovat selkeämpiä. Paino on nyt sitten lähtenyt nousuun ja vain viikossa on tullut noin kilo lisää raskautta edeltävään painoon. :( Alan olla nyt painavampi kuin koskaan aiemmin elämäni aikana, eikä näin syömishäiriöisenä tunnu todellakaan kivalta...

Sain parin viikon sijaisuuden sellaisesta duunista, mikä on fyysisesti raskasta yötyötä ja vieläpä yksin pimeässä. Pelkään siis pimeää aivan hysteerisesti ja saan usein paniikkikohtauksia yksin pimeässä ollessani. Ahdistaa todella paljon tuo töiden alkaminen, kun jo aiemman kokemukseni perusteella tiedän sen olevan minulle normaalitilassakin täysin sopimatonta ihan työaikojenkin vuoksi. Tilin saldon näyttäessä lähes nollaa ei kuitenkaan auta yhtään nirsoilla, kun ei muitakaan töitä ole tarjottu. :(
 
Heips kaikille! :) Täällä on tosiaan hiljennyt keskustelu melkoisesti.

Ensimmäisenä Klementiinille hurjasti onnea hyvistä uutisista! :heart: Täällä jo vähän ehdinkin hermoilla teidän puolesta.

Sarizalla vaan tuntuu menevän päin mäntyä kaikki! Kamalalta kuulostaa toi teidän kauppareissu mutta täytyy myöntää että vähän alkaa jo huvittaa miten yksi ihminen saakin noin paljon "raskauden auvoista" kärsiä :xmas: Tsempit taas sille suunnalle, toivottavasti voisit pian unohtaa kaikki vastoinkäymiset ennenkuin supistukset ja muut loppuajan tuskat alkaa :hug:

Alkoi ihan harmittaa Alexandran puolesta. Ei kuulosta yhtään mukavalta tuo tarjottu työkeikka, voisitpa vaan kieltäytyä :(

Itse olin viime viikon sairaslomalla kun ei vaan yksinkertaisesti riittänyt enää energia. Soitin heti maanantaina neuvolaan ja itku silmässä valittelin kun nukun niin huonosti ettei töissäkään meinaa jaksaa olla. Sainkin heti tiistaille ajan ja loppuviikon lepäilin kotona. Teki kyllä hyvää kun sai aamuisin nukkua pidempään, jaksoi kotonakin touhuta kun ei tarvinnut kaikkea energiaa töissä käyttää! Nyt sitten jännäillään miten alkaa sujumaan arki taas kun tänä aamuna joutui töihin heräämään huonoista yöunista huolimatta :headwall:

Iskias-kivut vaan yltyy! Mietin jo akupunktiota kun liikunta vaan pahentaa asiaa enkä osaa venytellä alaselkää ilman että mahaan sattuu :ashamed: Vielä pitäisi jooga-kurssiakin odottaa melkein kuukauden verran, ärsyttää! :kieh:

Mutta on tässä viikossa sentään jotain hyvääkin, odotettu rakenneultra on jo nurkan takana :heart:

Kusmaa piti vielä onnitella hyvistä ultrakuulumisista! Ihan jännittää saadaanko mekin torstaina kuulla kumpi on tulossa :heart: Mutta vielä enempi jännittää pitääkö näky myös paikkansa, vähän voisi harmittaa jos kaiken hankkii vaalenapunaisena tai -sinisenä ja ei sitten luvattua tyyppiä tulekaan :LOL:


Mijau ja Nöpö 19+5


Ai niin! Itse en ainakaan ole kiinnostunut uudestakaan facebook-ryhmästä!
 
Viimeksi muokattu:
Hej! =)

Vai pitikö tänne ilmoitaudua?

33v nainen Kokkolasta haluaisin liittyää mukaan! =) La 9.1.14 ja kolmas lapsi tulossa =)
Esikoinen Aleksi 8v7kk ja Milla 3v11kk..

Ruotsia on mun äidinkieli mutta osan puhua suomea parempi kun kirjoita! =D

Minulla on ollu huono olo suunnille tähän asti ja kauhea väsymys... nyt kun se on ohi niin pääkipu on tullu taloon! =( Ei minulla oo ollu minkälaista olotiloja näitä kahen toisten kanssa ja nyt sitten kaikki olotilat tulevat kerrallaan! =D

T.awemaria
 
awemaria --> Tervetuloa mukaan! :D Hauskaa että vasta kolmannessa raskaudessa tulee sitten kaikki raskauden oireet, tsemppiä! Mulla on onneksi pahin väsymys jo helpottanut, ja tällä hetkellä suhteellisen seesteisesti mennään eteenpäin tässä raskaudessa (itsellä toinen raskaus menossa). Ainoo ongelma vaan että mielialat heittelee ja itken erittäin usein... Väsyttää jo tää jatkuva tunteiden sekasorto :D

Ja hei kaikki, kylläpä tää palsta on mennyt hiljaseks :O Toisaalta en itekkään kauheesti kirjoittele nyt, tuntuu ettei oo oikeen mitään asiaakaan :D Kai sitten loppua kohden tunnelma tiivistyy, uskoisin ;) :D


viii 17+6 (UÄÄÄAAHHH puoliväli tule jo! :DDD)
 
Tervetuloa awemaria! :) Toivotaan että sullakin olo helpottuu pian.

Täällä saavutettiin puoliväli tänään eli poks poks vaan! :D Jännittää kamalasti huominen RU! Ei niinkään se onko vauva terve (korkealta tiputaan jos jotain onkin pielessä...) vaan lähinnä selviääkö sukupuoli ja kumpi sieltä sitten on tulossa. Mies on unensa perusteella varma että meille tulee tyttö kun taas itse olen jostain syystä alkanut enemmän mieltämään tulokkaan poikana. Saa nähdä kumpi on oikeassa :popcorn:

Listan mukaan parilla muullakin on huomenna rakenneultra, toivotaan että keskustelu edes hetkeksi vilkastuisi niiden myötä :)


Mijau & Kultsi 20+0
 
Tämä on varmaan sitten sitä seesteistä keskiraskautta :) Keskustelu on hiljaista kun ei ole mitään ihmeitä juuri tällä hetkellä. Itsellä on kyllä kanssa ollut vähän hiljaiseloa, kun tuntuu ettei oikein ole mitään uutta.

Tervetuloa awemaria!

Eilen tunsin ekan kerran "jonkun kovan" mahan ulkopuolella, ja kun painoin siitä varovasti, tuli tosi äkäinen potku takaisin: "Äläs ala mua tönimään". Jännä että kaveri alkaa kohta olla kuitenkin niin iso, että voi tuntea ulkopuolelta. Kohdun korkeuskin on jo kivunnut yli navan. Mahakaveri on kyllä niin aktiivinen, että ei tarvitse yhtään jännittää että onko siellä kaikki kunnossa, kun periaatteessa liikettä on ihan koko ajan. Ehkä hyvä niin, mutta vähän pelottaa kuinka vilkas tyyppi sieltä tulee. Tämän hetkinen kuopus oli mahassa kanssa ihan älyttömän aktiivinen ja on ihan älyttömän villi tapaus...

Maha on mielestäni taas kasvanut ihan hirveästi viikon sisällä, mutta nythän ilmeisesti alkaa se massan keräämisen kausi, kun rakenneultrassa kaveri oli vielä vain 330 g. Onneksi itse on päässyt nyt liikkumaan enemmän kun vointi on ollut hyvä, ei ole niin lösähtänyt olo kun pääsee liikkumaan ja urheilemaan.

Minä en myöskään ole kiinnostunut facebook-ryhmistä.

Jäämme siis odottelemaan ultrakuulumisia niiltä, joilla ultrat on nyt näinä päivinä =)

Klementiini ja papu 21+3
 
Moi!

Seesteinen keskiraskaus ja työkiireet ovat pitäneet poissa palstalta. Mutta jospa sitä nyt taas pahimman kiireen mentyä jaksaisi aktivoitua :)

Meillä oli maanantaina rakenneultra. Kaikki oli oikein hyvin, siellä se tulokas vilkutti vaan menemään :heart: Hommahan meni juuri niin kuin pelkäsin, eli sukupuolta ei saatu selville kun tyyppi oli tiukasti jalat yhdessä ja koukussa, eikä kunnon kuvaa päässyt näkemään. Ultraaja antoi veikkauksensa (tyttö) oman vaikutelmansa pohjalta, mutta korosti että ei todellakaan voi varmaksi sanoa. Argh, mä niin arvasin että näillä geeneillä tulee kumminkin tuommonen kiusanhenki joka pitää jännityksessä ihan tahallaan, kun oisin niiiin kovin halunnut tietää sen sukupuolen :LOL: No mutta, niin kuin kaikki varmasti olemme samaa mieltä, niin tärkeintä että kaikki olennaiset elimet, raajat, ym. näkyivät ja näyttivät olevan juuri mallillaan.

Minäkin tunnen liikkeitä päivittäin ja hyvin usein, välillä koviakin potkaisuja. Vilkas kaveri täälläkin siis :) Maha on jo melkoinen pallo, taitaa tulla suurempi kuin esikoista odottaessa, jolloin olikin kyllä hyvin pieni ja sievä.

Kärsin virtsatulehduksen vastikään. Ikävä tauti, johon sain lääkekuurin ja toivottavasti pysyy nyt poissa! Aika kovastikin särki vatsaa ja selkää tulehduksen aikaan.

Tänään on neuvolassa käyntikin, ihan mukava mennä taas pitkästä aikaa. Eipä kyllä ole mitään ihmeitä kysyttäväksi tai muutenkaan, mutta kivahan se on tarkastuttaa että kaikki on kunnossa... ja että kuinka paljon paino onkaan taas noussut. Odotan kyllä melkoista nousua painossa, kun on niin isoksi tuo maha nyt viime kerrasta kasvanut.

Supistuksia mulla ei ole ollut vielä ollenkaan. Selässä alkaa pikkuhiljaa tuntua kehon muutokset, mutta senkin kanssa pärjää vielä oikein hyvin.

Talvivaatteita en aio hankkia yhtään ylimääräisiä. Äitiyssukkiksilla ja -housuilla sekä leveän mallisella normaalilla talvitakilla pitää pärjätä, en viitsi alkaa erikseen enää ostamaan. Jospa ne pakkaset ei vielä ennen joulua iskisi.

Minäkään en ole kiinnostunut liittymään Facebook-ryhmään.

Nytpä ei muuta. Tasaista on elo raskauden osalta ja vieläkin levollisempi mieli nyt rakenneultran jälkeen. Muuten työelämässä ja kotihommissa kiirettä kyllä piisaa, että ei lopu tekeminen kesken, ei. :)

Hyviä oloja kaikille!

Mountain 22+0
 
Hei kaikille! Kuten moni muukin, meikäläinenkin voi todeta olevansa "seesteisessä kesiraskaudessa" :) Töissäolo vie mehut aika tehokkaasti, iltaisin ei paljoa ylimääräistä vähäisten kotitöiden lisäksi juuri jaksa tehdä. Lonkkakivut ovat alkaneet kiusata, etenkin iltaisin ja yöllä. Maanantaisella neuvolakäynnillä ei terkka osannut oikein muuta sanoa kuin että pärjäile. Tukivyöstä saattaisi ainakin myöhemmin olla apua. Toistaiseksi olen töissä selvinnyt, mutta jos kivut yltyvät, saa nähdä mitä sitten :/ Paino ei ole noussut kuin kaksi ja puoli kiloa, joten sen puoleen ei noiden nivelten nyt niin kovilla pitäisi olla...

Rakenneultra on meillä ensi viikon torstaina, joten vielä pitää jännityksessä olla. Liikkeitä onneksi tuntuu jo päivittäin myös isin käteen saakka. Vilkasta on erityisesti iltaisin ja masuasukilla on jo lempiasento ihan selvästi, köllöttää nukkuessaan/paikoillaan ollessaan vasemmalla puolen mahaa. Näyttää etenkin aamuisin hassulta, kun maha on ihan toispuoleinen :)

Vaikka nyt taas vähän hiljaisempaa onkin, en ole kiinnostunut toisestakaan fb-ryhmästä, tämä palstailu riittää mulle.

Tsemppiä ru-uutisten odotteluun ja onnea jo hyviä uutisia saaneille!
 
Täällä rakenneultra onkin vasta ensi maanantaina eli RU 26.8. Saatiin vähän sopivampi kellonaika miehen työajat huomioonottaen.

Ei siitä yötyöstä nyt sitten mitään tullut. Pari yötä siellä huhkittuani tulivat supistukset ja tuskallinen olo. Päätin sitten lopettaa hommat heti alkuunsa ja onneksi sainkin tänään tiedon siitä, että minulle olisi näillä näkymin keikkahommia kaupan kassalla tarjolla. :) On ainakin tarpeeksi kevyttä ja simppeliä hommaa!
 
Onneksi lopetit sen yötyön Alexandra ja sait vielä sopivampaa hommaa tilalle, onnea siitä! :)

toiviotar mainitsi vauvan lempiasennosta ja olen itse huomannut että meillä vaavi viihtyy parhaiten keskellä ja melko alas potkii. Eilen illalla oli hassu kun tunsin että heppu oli enemmän vasemmalla puolella, ihan selvästi tuntui kovempi pallo sillä puolen mahaa :D Eikös sitä sanota että poikamaha kasvaa eteenpäin ja tyttömasu "leviää", mulla on ainakin ihan selvästi eteenpäin kasvanut masu eli enteilisikö se nyt sitä poikaa sitten. Voi ehkä olla vähän aikaistakin tommosia merkkejä seurailla mutta kun jännittää niin paljon iltapäivän RU! :D Mountain kerroit ettei teillä sukupuolta oltu saatu selville ja pelottaa että meille käy samoin.

Luin eilen äidin antaman hesarin artikkelin vauvan kehityksestä masussa, sattuiko joku muu vilkaisemaan sitä? (En tajunnut katsoa minkä päivän lehti kyseessä...) Siinä kuitenkin mainittiin että raskauksista jopa 70% päätyy keskenmenoon ennenkuin äiti itse edes tajuaa olevansa raskaana! :O Ja sen päälle 10% menee kesken myöhemmässä vaiheessa kun raskaus on jo havaittu. Alkoi tuntumaan pieneltä ihmeeltä että ylipäänsä on itse raskaana kun noita lukuja kattelin.



Mijau ja Murmur 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Heipsan!

Piiiiiiitkästä aikaa! Kesä vei mennessään ja palstailu jäi, mutta jospa tästä pikkuhiljaa saisi aikaiseksi taas vähän aktivoitua itseään :) Ja jospa se tästä rakenneultrista ja pahenevista raskausvaivoista kirjoittelu aktivoisi vähän tätä hiljentynyttä palstaakin kaikilla :D

Vauvan liikkeet tuntuu jo hyvin, on ne vaan niiiiiin ihania <3 Kovin tuntuu yöaktiiviselta vielä toistaiseksi tämä vauva, toivottavasti ei enteile tulevaa...

Ihmeen helppo raskaus ollut tähän mennessä, pahoinvointi oli suht siedettävissä rajoissa ja loppui jo viikolla 13, ei ole ollut liitoskipuja, ja ekat kunnon supistuksetkin tuli vasta nyt viime viikonlopun jälkeen, sunnuntaina kun harjasin, pesin, föönasin ja ja trimmasin mein toisen nöffiherran, 6 tuntia ähelsin, ja sen jälkeen supistelikin pari päivää iloisesti ;)

Facebook-palstat ei kiinnosta minuakaan!

Ihania ultrakuulumisia ollut jo toisilla, ja toivottavasti kaikki saavatkin vain hyviä uutisia tulevasta ultrasta! Meillä on ensi tiistaina sit ru.

Tervetuloa uudet!

Nyt selaamaan travel systemejä netistä, ihana kun voi jo alkaa pähkäillä niitä :) Paljoa muuta tälle vauvalle ei tarvitsekaan ostaa, niin fiilistelen täysillä kaukaloa ja matkarattaita sitten :D

Teto ja Pömpiäinen, tänään poksuu puoliväli <3
 
Eilen olin taas neuvolassa ja täti kuunteli sydänäänet. Vauvan syke oli kuulemma 160, en tiedä kumpaa se sitten meinaa. Olenkin kuunnellut kotona dopplerilla että kauheen nopealta kuulostaa. Mutta toisaalta ensiodottajana kaikki on niin uutta ja jännää, ei tiedä mikä on supistus ja mikä on normaalia jne jne. Kuten nyt esim se mun selkäkipu. Mainitsin että mulla oli alaselässä ihan hirveitä liitoskipuja vielä vähän aika sitten, ja täti naurahti että ei ne tuu selkään. Hetken juteltuamme tajusin että mullahan oli iskias eikä liitoskipuja (on niitäki ollu ku täti näytti että missä) mutta ei mikään ihme että ne loppu ku seinään yhtenä aamuna sit. Mun mies on aina jaksanut hieroa kun se tuntee niin hyvin että missä on jumiutuneita kohtia jne, se varmana auttoi asiaa. Annoin sille oikein extra-kiihkeän suukon kun kotiuduin sieltä neuvolasta kiitokseski siitä että enää ei iskias vaivaa. Toki se voi tulla takas mutta nyt se on sit vähän helpompi kestää.

Mitään muuta jännää ei neuvolasta päähän jäänyt. Kävin kerran oksentamassa välissä ja täti kirjotteli sillä välin tiedot korttiin, en oo huomannu vielä kurkata niitä. Kauhisteli se mun painon putoamista (tänään se on -14kg kun oon oksennellu niin rajusti koko viikon) ja virtsanäytteen tummaa väriä, mutta muutoin ihme kyllä mun hemoglobiini oli niin hyvä etten tarvitse lisärautaa. Verenpaine oli alhaalla kuten aina, mut en huomannut kysyä että saisinko nyt syödä salmiakkia enemmän. :p Se on mun herkkua. Tai siis oli, ennenkuin aloin oksentelemaan.. |O

Korjasin ompelukoneeni! \o/ Ja ajattelin nyt sitten ommella tuon yhden pinnasängyn pussilakanan loppuun kunhan olot sallii. Mulla on vielä pari kirjaston kivaa vauvanvaatekirjaa lainassa, ajattelin kopsata ne kaavat ja ohjeet niistä helpoista ja kirjoitan samalla ylös että mitkä kirjat ne oli, jos tuntuu myöhemmin siltä että uskallan koittaa niitä vaikeamman näköisiäkin kaavoja. Olen käynyt vuoden pukuompelijan linjaa ihan vaan siksi että opin ompelemaan, mutta aika hyvin tuntuu päästä haihtuneen kaikki jutut. :D Haluan kumminkin osata ommella, ajatelkaa nyt että ennen tuli äitiyspaketissakin vaatteiden sijaan kankaita mukana.. Koska äidit ompeli vaatteet itse. Ja luultavasti halusivatkin ommella ne itse.. Arvostan sellaista kädentaitoa ja koitan ylläpitää myös omaani, siks välillä ompelen jotain ettei ihan taito ruostuis. Olispa mulla vaan saumuri. Huoh.

RU-kuulumisia mäkin täällä sit odottelen innolla. Oma on vasta 9.9 joten monet muut ehtii ennen. Jännää sitten jos tulee selviä lupauksia tyttöpoikasuuntaan, ja synnytyksessä käteen lyödäänkin sit ihan eri paketti. :D Mä kanssa toivoisin saavani etukäteen selvän lupauksen, helpottais se tiettyjen juttujen kanssa plus sitä nimen miettimistä.

Sariza ja seamonkey rv 18+1
 
Eilisessä rakenneultrassa kaikki oli oikein hienosti, 330 grammainen pojankoltiainen siellä köllötteli :heart: Vastasi neljä päivää isompaa mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan, luulin kyllä että se olisi tässä vaiheessa vielä korjattu mutta taisin olla taas väärässä vai vaihteleeko sekin eri paikoissa :confused: Joka tapauksessa, tuntemukseni osuivat oikeaan eikä kaveri yhtään ujostellut vaan ihan rempseästi näytti kaikki vehkeensä :D Pienet sormet ja varpaat näkyi ja niitä ukkeli siellä heilutteli, peukkuakin näytti meille että kaikki on kunnossa :heart: Tietysti pieni varaus on edelleen että jos tuleekin tyttö mutta aika varmalta ultraajakin kuulosti kun osoitti meille ruudulta vauvan kassit ja kaikki.
Luulen kyllä että meillä nimien miettiminen jää siihen asti että nähdään tulokas, helpompi miettiä kun tietää minkä näköinen vauva on :)



Mijau & Poitsu 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: sariza82 ja Titti.
Moi!
Täällä elellään sängynpohjalla :/ kuume ja flunssa vaivaa. Esikolla samat vaivat ja hampaan puhkeamiset päälle, ni ollaan valvottu jo kolme yötä. Kyllä tulee oleen hirveetä jos molemmat lapset kipeenä ja itse myös ja mies töissä. Voi apua miten mä selviän :( kun ei vaan jaksa tehdä mitään.

Ompelusta täällä ompelin esikon lasten peittoon jo pari täkkipussia ja tyynyliinaa. Ihme kun ei lasten peittoihin meinaa löytyä mistään täkkipusseja. Mummo tuon peiton sille oli ostanut jostain. Mutta eipä ollut iso homma tehdä :) nyt vielä duunailen lasten sänkyyn päiväpeiton. Oon ihan hurahtanut pallokuosiseen kankaaseen, se on niiiin ihanaa. Tein siitä vielä vaunuihin verhonkin. Neiti sai itse valita minkä kankaan ostin <3

Ristiäiskortti tarvikkeetkin kävin jo ostaa :) vihreän valitsin koska täyttä varmuutta ei tytöstä saatu. Silti luulen olojen ja sykkeen perusteella asukin olevan tyttö. Nyt on puuhaa neidin päiväunien ajaksi kunhan tervehdyn.

Verenpaineista joku mietti saako syödä salmiakkia. En hirveesti noista paineista ymmärrä, mut mulla molemmat arvot on alle 100. Ja päässä heittää lähes joka päivä. Minä en erikseen sitä kysynyt, mutta täällä ainakin syöty salmiakkia paljon ja silti tollaset lukemat. Että jos yhtään heittää päässä ni sitä suolaa pitäs saada. Meillä totuttu syömään melko vähäsuolasta ruokaa, ni en saa siitä tarpeeks.

Voi tätä viikkojen juoksemista....
Kusma ja Robin 22+1
 

Yhteistyössä