*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Täällä yksi uusi odottaja (5+5) ilmoittautuu!

Laskettu aika esikoisellemme olisi näillä näkymin 27.1. Ja heti ensimmäisellä yrityksellä tärppäsi - nyt vaan täytyy toivoa, että kaikki menee hyvin.
Lasketun ajan päivämäärä on ihan täydellinen, sillä itselläni on syntymäpäivä 26.1. ja miehelläni taas 25.1. :)
Eipähän tarvii huonomuistisen miehen sit tuskailla merkkipäivien kanssa ;)
Neuvola-ajan sain 18.6., joten sen jälkeen sitten tarkemmin uskaltaa jotain sanoa!

Kaikkea hyvää odotukseen itse kullekin :flower:
 
Tervetuloa uusille =) :flower:
Yövuorosta kirjottelen.. väsymys on ihan käsittämätöntä.. viime yönä meinasin tauolla nukahtaa töissä.. istuin silmät kiinni sohvankulmassa ja mulla oli kahvikuppi pöydällä.. kahvi oli niin kuumaa että ihan hetkeksi ajattelin laittaa silmät kiinni, lepuuttaa luomiani.. ja kun säpsähdin hereille, tuntui että vain meinasin nukahtaa.. mut kahvi olikin jo jäähtynyt joten olin mä ihan unessakin ehtinyt käydä.. :whistle:
Eipä ole edes esikoista odottaessa noin käynyt että olisin töihin nukahtanut.. no, tänä yönä valvominen on sujunut sentään jo vähän helpommin..
Yleinsä yövuorojen päälle nukun n. 6 tuntia, nyt unentarve on selvästi kasvanut, -nukuin eilen lähes 10h yövuoroni päälle :eek: mut kieltämättä hyvää teki ja nyt jaksaa vähän paremmin taas..

Turvotus on lisääntynyt huimasti, housut kiristää ja ahdistaa, huomaan vaihtavani heti kotiin päästyäni aina farkut verkkareihin... pitääkö mun ihan oikeesti kulkea nyt verkkareissa kodin ulkopuolellakin vai kaivaa äitiyshousut varastosta jo rv 6 -> :whistle:

Hajut tuntuvat todella voimakkailta edelleen ja monet pistävät yököttämään..

Muutoin ei mitään uusia kuulumisia jaettavana, kunhan tulin lukemaan kuulumisianne ja päivittämään omia tuntemuksiani :wave:
 
tervetuloa anmami =)

nois ta neuvola ajoista, minulla menee näin ku toista odotan
eka käynti 9+3
np-ultra 12+3
toinen neuvola 15+5
? ja eikös sit tule rakenne ultra n. rv 20 ?

et aika äkkiä sitä kuitenki ollaan sit puoli välissä :D :heart:

Toivon että ei ole mitään ohi menevään, mutta olisinko saavuttanu tämän energisemmän osan :D alkaa mieli nousta ja jaksaa sunnitella kaikkee ohjelmaa :heart:

memmu ja valtsu 10+1 :heart:
 
Avokado mä joudun kulkeen kodin ulkopuolellakin verkkareissa, farkut ahdistaa niin paljon, ettei puhettakaan että viihtis pitää. Mulla on sellaset vähemmän tiukat mustat siistimmät housut, mutta nekin ahdistaa kun on kokopäivän ollu päällä. Välillä ihan hävettää tää verkkareissa kulkeminen, mutta toisaalta ennemmin itselle hyvä olo, kuin jatkuva ahdistus housujen takia.

Tällä hetkellä koitan skarpata töissä kamalan väsymyksen ja orastavan pahan olon kanssa.. :/
 
Se hävinnyt paha olo...tuli sitten illalla takaisin =) :( Kai siihen sitten pitäisi olla tyytyväinen kun sen häviämistäkin penäsi. Kauhea pala kurkussa olo oli kun nukkumaan piti mennä, olin ihan varma että oksennus tulee, mut olen sitten nukahtanut korkean tyynykasan avulla. Samanlainen etova olo on tänään taas.

vappupommi 8+4
 
Tervetuloa uusille!

Viikonloppu meni vilauksessa, tai oikeastaan nukkuessa. Lauantaina en noussut sängystä muuten kuin syömään. Sunnuntaina oli vähän parempi, mutta se väsymys oli jotain ihan järkkyä. Aamupahoinvointi muuttui koko päivän kestäväksi ällötykseksi.

Tänä aamuna nousin kauhun sekaisin tuntein, että mitäköhän tästä työpäivästä mahtaa tulla kun koko viikonloppu meni sängyn pohjalla. No, aamulla ei ollut pahoinvointia, eikä sitä ole vieläkään näkynyt. Nyt mietin paniikissa että onkohan kaikki hyvin? Jotenkin tuohon pahoinvointiin niin tottui jo kolmen viikon aikana.

M1n1 ja pikkukakkonen 8+6
 
shamandalie täälä ainaki ekan neuvolan jälkeen toinen neuvola on siinä neljän viikon päästä.. kunnes loppuvaiheessa useammin! :p tuntuu aika pitkältä ajalta tuo? Pittää se tietenki kesän aikana käydä tuola toisessa neuvolassa kun on kiini nuo muut..
eikä täälä meiläpäin kyllä vaikuta nuo ultrat aikoihin :) silti neljän viikon välein ja minusta se on ihanaa ku ne sydänäänet on aina kiva kuulla! :p

Joo tosiaan.. miten ihmeessä tää maha alkaa jo kasvamaan! ongelmia ku kahen viikon päästä veljen häät enkä mahu mekkoon.. mitäs sitte pääle keksis! Ja piän jo esikoisen aikaan ostettuja äippähousuja nyt :ashamed:

 
Tervetuloa uusille :wave:

misuliisa Toivottavasti olisi harmitonta ja kaikki kunnossa :heart: :hug:

pikkutoive Mulla on sellanen opus kotona :) Äiti toi työpaikalta, kun hoitoalalla on töissä :) On ollut kyllä hyvä opus :) Mulla kanssa hajuaisti ihan tajuton :$ välillä meinaa laatta lentää, jos joku tosi voimakas haju ottaa nenään. ja voi kertoo, että töissä päätäsärkee, kun täällä on jokaisella hajuvettä :|

Mutzilla Täältäkin pikaiset paranemiset tytölle! :flower:

Marde d:)b Täällä peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki hyvin siellä masussa :hug:

synnytyksestä oon pohtinut jo jonkin aikaa :) itsellä tällähetkellä halu synnyttää mahd. luomina ja en halua synnyttää selälään, vaan istualtaan tai synnytysjakkaralta. Saas nähdä miten käy, mutta nyt tällähtekellä sellanen olo, että spinaalia tai epiduraalia en hauaisi ottaa. mutta ikinään ei tiedä, mitä tulee tapahtumaan :)

memmu määkin odotan tota energia vaihetta :whistle: nyt niin väsymyksen kourissa, että piti jäädä tänään kotio nukkumaan vähän pidemmäksi aikaa ja mennä myöhemmin töihin :whistle:

Avocado Mulla on mekot ollu käytössä jo toista viikkoa, kun housut ahdistaa, ja jos jotain kireempää laitta päälle, niin näytän siltä, että olisin jo puolessavälissä raskaana :LOL:

(.) Täällä pahaolo oli poissa kaksi päivää ja eilen palas taas ihan olantakaa.. :/ Sohvalla maatessa meni taas koko päivä. Tänään töissä olo aivan voimaton ja väsynyt, voisin laittaa huoneen oven kiinni ja ottaa pienet torkut tossa lipaston päällä :LOL: Mulla mieliteot alkaa tekemään tuloansa. Eilen teki ihan vietävästi mieli tuoreita mansikoita, joita en ole 10vuoteen syönyt :eek: ja kaikkia hedelmiä. :) r-vitamiinin olen nyt jättänyt hetkeksi, kun siitä tuli niin hirveä olo. Huomenna neuvola heti aamusta =) =) =) vähän kyllä jännittää :)

piupula ja leevi 7+5
 
Tiukkaa tekee töissä olo... :x Piltti vähän auttaa välillä, mutta kyllä tässä melko heikolla hapella mennään. Onneks on viimeinen viikko niin saa tehdä luvan kanssa kaikkea hömpää :D Torstain luokkaretki ysien kanssa hirvittää. Toivottavasti on kylmää ja sataa vettä (miettikää linja-auto hellepäivänä n. 4 tuntia suuntaansa...) :whistle:

Tervetuloa uusille :flower:

Tänään olis poikien tallipäivä - taidan laittaa isännän sinne muksujen matkaan ja löhötä sohvalla jos ei olo helpota!

 
Tervetuloa anmami. :flower:

ON:Tänään käyty neuvolassa ja menen tästä lähin päivissä neuvolan mukaan. Oikeasti päiviä on yksi vähemmän, mutta olkoon. Eli LA on 3.1.2011 ja nyt on 9+0. Mutzilla muutatko tuon vai laitanko vielä yksityisviestillä?
Hb oli 124 ja verenpaine 114/70. Mieleen jäi ainakin seuraavat asiat:
- Liikunnassa ei vartalon nopeat kiertoliikkeet ole suositeltavia. Frisbeegolfia voi kuitenkin pelata, jos liike ei aiheuta kipua.
- Makeutusaineet syklamaatti ja sakariini ovat "ei suositeltavia", koska niistä ei ole tehty tutkimuksia raskaana olevilla. Eli ei ole myöskään osoitettu, että niistä olisi sikiölle haittaa.
- Nt-ultra on 12+0 ja veriseula kannattaa antaa 10:llä viikolla (10+) eli jo ensi viikolla.
- Vielä ei sydänääniä kuunneltu, mutta sain ajan 11+2 viikoille, jolloin äänien pitäisi jo kuulua. Silloinkaan ei voi täysin luvata, että kuuluvat. Tuon ajan sain siis vain kuuntelua varten.

Mulla oli tässä aiemmin sellainen kuvotusolo ja koitin vaikuttaako raskausvitamiinin ottamisen ajankohta siihen. Otin sen eilen ja toissapäivänä vasta illalla nukkumaanmentäessä ja nyt on kolmas päivä menossa ilman kuvotusta. Kyse saattaa olla ihan sattumasta, että pahoinvointi loppui samaan aikaan. :) Tänään otin vitamiinin päivällä ja mielenkiinnolla odotan alkaako ällötys uudestaan. Tietääkö kukaan mikä siinä raskausvitamiinissa voisi aiheuttaa pahaa oloa? Vai onko kyseessä puhdas plasebo-vaikutus tai sattuma? =)

Tuittu- 9+0 POKS
 
Pahan olon tekee monella myös rautatabletit, en tiiä mikä raudassa ja vitamiineissa on. Mutta ne suositellaan ottamaan vasta illalla.
Mulla ollu kahden raskauden aika alhainen hemppa ja aina sitten syöny melkein koko raskauden ajan rautaa, siitä tuli kauhea olo ja oksentelua. Sitten ku alko iltasin ottamaan niin ei enää ollu sen takia pahaa oloa :).

neuvola ajoistaTäälä päin alussa on kerran kuukaudessa.(myös silloin kun on ultratki, eli nuo ultrat voi sattua samalle viikolle ku neuvolaki. Mutta niitä aikoja ei silti poisteta, koska neuvolassaha tarkistetaan aina kaikki mahdollinen. Ultrassahan ei mitata verenpainetta, painoa ym) Sitten lopussa on kahen viikon ja viikon välein.
Mulla ollu kahdessa ekassa raskaudessa lopussa sitten joka viikko, seurattu pissaa ja verenpainetta(mitkä aina heittäny häränpyllyä..ns ilman syytä.)
ja sitten on vielä neuvolalääkärit...Onkohan ne kolme kertaa raskauden aikana.
on: oireet pysyny samana...Maha alkaa kohta olla sen kokonen että sitä ei enää kummemmin piilotella..edes tunikalla! Katotaan kuka arvaa ekana.


Keiju ja Tirppa rv 6+5

 
Tulin poksumaan ennen töihin lähtöä.

uusille tervetuloa!!!

Neuvola-ajoista: eka oli siis rv 8+2, seuraava aika on sitten rv11+0, mikä on neuvolalääkäri, mutta samalla otetaan kaikki arvot taas. Ja nt ultra on sitten rv11+1. Tosi pitkältä ajalta kyl tuntuu tuo, et on vasta syyskuussa seuraava aika.

mussu81 mä niin sympatiteeraan, jos joudut matkustamaan kuumassa bussissa monta tuntia!! En kykenisi. :)

miisuliisa ja neulainen ja marde: toivottavasti vuodot vain harmittomia!! :hug:

synnytyksestä: haluaisin kovasti päästä ammeeseen avautumisvaiheessa. Esikoisen kohdalla en päässyt, kun käynnistettiin kalvojen puhkaisulla. Kaikki kivunlievitykset kyllä otan, paitsi ehkä ilokaasua. Viimeksi tuli hirveä olo ja oksensin monta kertaa, mutta toisaalta se maski toi jotain turvaa enkä olisi halunnut luopua siitä ollenkaan... :LOL:

mieliteoista: nyt tekee mieli Spritea. kaupassa kun näkee pullon, niin pakko saada. Ja mitään makkaraa en voi syödä ollenkaan, ajatuskin grillimakkarasta saa yökkimään.

Jeccica: Mulla on kans kesällä yhdet häät ja nyt jo huolettaa tuo vaateasia. Heinäkuussa kuitenkaan mikään mahdottoman iso maha vielä voi olla, mutta jotenkin turhauttavaa hankkia sitten uusi mekko, mitä voi käyttää sen yhden kerran. :/

Avocado: kuinka pitkään aiot tehdä yövuoroja?? itsellä ei onneksi ole yövuoroja ja nyt jo aion kieltäytyä jos pyydettäisiin tekemään. harvat yövuorot on siis sijaisuuksia mitä olen tehnyt.


emeliina ja nipsu 9+0
 
Vuodoista kärsiville suuri :hug:

Minulla oli tänään eka neuvola ja ei sitten parempaa aikaa keksitty kuin klo 8.15 :eek: hulluna olis väsyttänyt ja aamulla tuo kuvotusolo on pahimmillaan. Lähdin esikoisen kanssa meneen sinne kävellen jo 7.30 ja pari kertaa tuntui, että pitääkö mennä puskaan oksentaan. Autotkin haisi niin pahalle...:x Neuvolan mukaan olisin raskaana jo 9+3 ja laskettu aika olis jo 31.12. mutta en itse usko, et niin pitällä oon..

Mussu81 minäkään en halunnut sitä seulontaverikoetta..Toivon kyllä kovasti, että kaikki olis ok ja lapsi masussa terve :heart: mutta en minäkään siitä tarkemapaa tietoa halua..

Mulle tulee kätilöopistolta sitten kutsu np-ultraan, joka on kuuleman 10-14 viikolla. Toivottavasti ei kuiteskaan tarvis odottaa sinne 14 viikolle asti :attn: Ja rakenneultra on samassa paikassa 18-20 viikolla. Vasta sen jälkeen on toinen neuvolakäynti.

Painosta Mulle ei oikein ole viime päivin ruoka maistunut. Siskot sanoikin, että sinä olet kyllä laihtunut :eek: Oli vähän yllätys..En tiiä, että huomasivatko, että maha on kuitenkin kasvanut :)

Elmi ja Minni 9+1 (9+3)
 
joku laittoi että ultrassa ei punnita ja oteta muita kokeita niin meillä päin otetaan... ensi mennään hoitajan huoneeseen joka punnitsee ja ottaa verenpaineen... hb:ta minulta ei ole otettu ku aina hyvä... siitä sit marssitaan lääkäriin joka katsoo kortista onko kaikki on. sit ultraa ja totee et kiitos hei :heart: meillä max 15 min kestää koko hoito, mutta katotaa kuinka nyt käy ku pitäis olla eri lääkäri...

memmu ja valtsu 10+1
 
Olen lähinnä vain lueskellut teidän juttuja kun tuntuu ettei koskaan ole aikaa kirjoitella. Nyt kuitenkin rupesin pohtimaan että kun minulla on ensi viikolla neuvola enkä halua vielä esimiehelle kertoa raskaudesta, niin onkohan minun vain leimattava itseni ulos töistä "omalle asialle" ja menettää siinä saldoa..!? Alkaa tosin olla mahakin jo sellainen killi että pakkohan se on kohta kertoa kun ei enää pysty peittelemään. On se vaan hassua että maha näkyy näin selvästi jo tässä vaiheessa, vaikka kyse onkin turvotuksesta niin silti. Sitten on viimeistään kerrottava kun on ensimmäisen ultran aika noin kuukauden päästä, ultra tehdään sairaalassa n. tunnin ajomatkan päässä ja siinä menee se puoli päivää, en viitsi niin paljoa omaa saldoa käyttää kun kerran työajallakin saa lain mukaan mennä. Jännittääkö teitä muita esimiehelle kertominen? Oma esimieheni on nainen ja hänellä on aikuisia lapsia joten luulisi ymmärtävän mutta jotenkin tuntuu että jätän heidät aikamoiseen pulaan kun jään äitiyslomalle.

Toinen asia mikä ihmetyttää on tämä hyvä olo! Teillä muilla näyttää olevan ihan kiitettävästi pahaa oloa ja niin minullakin oli aiemmissa raskauksissa, halailin pönttä parin kuukauden ajan, oksentelin tienvarsiin, kauppojen vessoihin ja minne milloinkin, nyt ei ole minkäänlaista pahaa oloa!? Heti herää epäilys että onkohan tuolla vielä matkustaja matkassa... Rinnat tosin ovat kipeät ja maha kauhea pallo eli muuten tuntuu että raskaana ollaan mutta pahoinvointi puuttu. Tosin onhan tässä vielä aikaa, ehkä minulla ne hormonit nousee vähän hitaammin jotka aiheuttaa pahoinvointia, näyttihän se testikin plussaa vasta kp 38 tai 39.


Mamadedos ja kolmonen 6+5
 
Onko muilla samaa...järkyttävä päänsärky jo 3:tta päivää??Eilen yritin panadolilla lievittää...ei mtn tehoa...noh tänään oli pakko ottaa buranaa (800mg, vaik ei saisi ) ja ei ole poissa vieläkään täysin tuo kipu...kävellessä sellainen askelten tahdissa jyskyttävä päänsärky...oiskohan verenpainetta...vai? Päänsärkyhän ilmeisesti kuuluu noihin raskausoireisiin??

Kipuileva Pt ja Kille 7+6 :heart:
 
buranasta; sitä saa nykyisten suositusten mukaan käyttää. Tai siis ei ole ehdottoman kiellettyä - silloin tällöin jos pakko, muttei aivan loppuraskaudessa. Tuttavallani on paha migreeni johon ei panadoleilla mitään apua. Ja oletteko huomannut että se mainitaan jo mainoksissakin; ennen oli ettei raskauden aikana, mutta nykyään että vain " ei viimeisen kolmanneksen aikana".

Mulla ei kummakyllä ole särkenyt päätä ollenkaan tämän kuuakuden aikana. Yleensä semmoinen 2-3 krt on kuitenkin joku niskajumi, niin nyt ei ollenkaan?

vappupommi 8+4

tervetuloa mamadedos!
 
pikkutoive Onko sulla aikaisemmin ollut korkeaa verenpainetta? Käy ihmeessä neuvolassa jotta mittaavat verenpaineen. Liian vähäinen nesteenjuontikin voi aiheuttaa vähäistä päänsärkyä, mutta se menee yleensä ohi kun tankkaaa vettä.
 
M1n1 mullakin tuli ekaksi mieleen, että ois verenpaineet koholla...mulla on ollut kyllä kaikissa raskauksissa huippuhyvät paineet...mutta kertahan se ois ensimmäinenkin... :ashamed: Kokeillaan nyt ekaksi tuota veden litkimistä...kiitos :heart:
 
Mullakin on tänään ollut lievempi pahoinvointi, ja nyt kun mietin, niin taisi jäädä raskausvitskut aamulla ottamatta. Eli pitääkin alkaa ottaa sitä iltaisin, jos se kerta vaikuttaa näin hyvin. On siis yhä sellainen hitusen etova olo, mutta ei yhtään niin paha kuin mitä aiemmin on ollut. Aamupäivän olin ihan kone töissä, mutta nyt on voimat loppu. Olin haaveillut tekeväni muffinsseja kun mies tulee kotiin, mutta voi olla etten jaksa :ashamed:

 


Nyt seuraa kasa tyhmiä kysymyksiä...miten ton kuvan kanssa nyt kun latasin sen aijaa.comin kautta, niin päivittääkös se itse itseään nyt vai joudunko joka päivä tekemään uuden ja miten se siellä sivuilla onnistuisi se että, tulisi niinku suoraan...nimin. "Tosi nettinörtti" ja edelleen mun viimeisten menkkojen perusteella nyt ois 8+0?? vaik muilla joilla sama laskettu aika, niin ois vasta 7+6?? tsori tällänen kysymyksien tulva... :ashamed: :headwall:

Pt ja Kille 8+0 POKS**?? :heart:

Ps. minusta noi on van niin ihania... :heart:
 
Emeliina En ole miettinyt kuinka pitkään jaksan tehdä yövuoroja.. esikoista odottaessa tein kolmivuorotyötä lähes äitiysloman alkuun asti.. jäin sairaslomalle 2 viikkoa ennen äitiysloman alkua ja tosiaan siihen asti kun jäin töistä pois, -tein kaikkia kolmea vuoroa.
Pomo lupasi heti raskaudesta kertoessani että saan vapautuksen yövuoroista tarvittaessa muttei yövuorot esikoista odottaessa tuntuneet raskailta.. muistan ihan sillon 2 viikkoa ennen äitiysloman alkua vielä valvoneeni mielelläni yövuorot, raahasin keinutuolin osastolle ja kiikuttelin siinä itseäni ja nautin vauvan liikuskeluista aina kun oli ns. "tauon paikka" =)
Yöt raskausaikana oli niin rikkonaisia muutenkin, ravasin jatkuvasti vessassa, en osannut nukkua "vatsani vieressä" tai lähinnä en osannut kääntää kylkeä unissani ja heräsin mahdottoman kipeenä kun olin tuntikausia nukkunut samassa asennossa.. joten toisaalta mulle oli ihan sama nukuinko yöllä vai päivällä =)

Pikkutoive Jaksamisia päänsäryn kanssa.. mulla on migreeniongelmaa kuten olen täälläkin jo ehtinyt mainita ja ei tosiaan paracetamolista ole apuja.. on vaan kestettävä.. lääkäri ja farmaseutti mulle kyllä lupaili panacod reseptiä siltä varalta jos ei kohtaus laukea mut en sitä lääkettä ota ellei nyt oikeesti tunnu siltä etten selviä kohtauksesta ilman..
Oon joskus joutunut syömään panacodia kuurina ja mä olin ihan holtiton.. aivan kuin humalassa :eek: joten en uskaltais kovin helpolla raskausaikana ottaa moisia vaikka ne onkin "sallittuja pakon edessä"..

Avokado 6+2
 
Pikkutoive: ei sitä saa mitenkään kätevästi, että päivittyisi aina itsekseen. Täällä foorumissa kun ei ole sitä allekirjoitus-kohtaa, mihin tuon saisi. Mä tein nyt niin, että tuolta sivuilta kopioin sen koodin mikä oli kohdassa Foorumit (niistä se viimeinen koodi näyttää toimivan täällä). Kopioin sen myös tohon mun omaan profiiliin, mistä se koodi pitää sitten joka kerta kopsata tänne. Kuvasivuston kautta kopsattuna se ei varmaan päivitä itseään, katon huomenna päivittääkö se tolla mun systeemillä.

 
emeliina mulla on kans nyt kesäkuussa ekat häät ja elokuussa toiset häät.. elikkä eri mekko ihan varmasti molempiin pittää laittaa vaikka laittasin varmaan muutenki ku on siskon sekä veljen häät. :p

Nyt olis minun laskujen mukaan 5+0 viikot mutta saa nähä muuttuuko se sielä neuvolassa
ku ne aina laskevat sen ihmeellisesti :D kuitenki laskettuaikaki muuttuu aikasemmaksi..mikä ei kyllä haittaakaan :) Ihanaa olla raskaana! Ootan jo sitä ihanaa massua :p
 

Yhteistyössä