*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

savara Paljon onnea!! :heart: :heart: Onko tulossa identtisiä, vai miltä näytti? Olikos teillä takana mitään hoitoja, vai tuliko luomusti?

helinäkeiju Älä vielä ajattele pahinta! :heart: Monesti saattaa tulla jopa paritkin "kuukautiset" raskauden aikana! Eikös sullakin nyt olisi ns. niiden aika lähellä? Ja olet nyt ultraan menossa, siellä se totuus sitten näkyy! :heart:
 
Luomuja ovat. Ei ole edes suku"rasitetta".
Yksi on omassa pussissaan, ja kaksi samassa- näillä kahdella näytti kuulemma olevan sama istukka, mutta omat vesikalvot(?).Eli identtisiä ilmeisesti nämä kaksi tyyppiä ja yksi sitten erikseen :) Mietittiin jo aluksi keskeytystä, mutta tultiin toisiin aatoksiin.Selvitään, pakkohan se on.. =)

helinäkeiju Älä vielä panikoidu!
 
oi savara onnea :) ompa jännää ootella sitte tammikuuhun kun syntyvät! :) jännittää jo sun puolesta!

Väsyttää kamalasti ja toivon että väsymys alkaa helpottaan pikkuhiljaa.. maanantaina olis synttärit ja lähetään mökkeileen sitte pariksi päiväksi :)

10+5
 
Savara Vau, kaikki vielä mukana! Eikohän kolmostenkin kanssa tosiaan pärjää kun on pakko =)

helinäkeiju Voi tosiaan tulla tota vuotoo kun olis menkka-aika. Oot nyt onneksi menossa sinne ultraan, niin ei tarvii kauaa panikoida! Anyway :hug:

BellaMarie 14+2
 
savara Näin mä muistelinkin, että teillä oli ihan luomua. Paljon onnea vaan, ja ihan varmasti tulette pärjäämään! Apua on saatavilla kuitenkin monelta eri taholta, toivon sydämeni kyllyydestä että teillä myös sukulaiset auttavat. Oletko huomannut, onko sulla jo iso maha suhteessa yhtä kantaviin? Onko lapset muuten teidän ensimmäiset? Anteeksi kysely, mutta mua alkoi niin paljon kiinnostaa :D

Ja mieti, sun ei tartte synnyttää kuin kerran, niin on sitten koko perhe valmiina :LOL: (toki riippuu kuinka monta lasta haluat, mulle ainakin riittäisi tuo kolme :D )
 
Alkuperäinen kirjoittaja neulainen:
Ai niin, elukoista :heart:

Onnea pikkutoiveelle uudesta tulokkaasta! Valitettavasti kissojen luovutusikä vaan on vähintään 12vko, toivotaan ettei pikkuiselle tule liian ikävä sisaruksiaan :hug:

Meillähän on kolme kissaa ja koira, ja meillekin on tullut jo kyselyjä, että mitäs tehdään sitten kun tulee vauva. Noh, ei ajateltu tehdä mitään erikoista, totuttaa ne vauvaan tietenkin. Lisäksi ajattelin kyllä ihan normaalisti jatkaa koiran kanssa treenaamista, sekä kissan kanssa näyttelyissä käymistä. Juuri olen ilmoittamassa sitä syksyn näyttelyihin. Meillä on siis kaksi rotukissaa ja yksi kotikissa, ja toisen näistä rotukissoista pitäisi itseasiassa saada pentuja elokuussa, jos se nyt vaan ja toivottavasti tuli kantavaksi. Pennut tosin syntyy kasvattajan nimelle, mutta me ne hoidetaan ja sosiaalistetaan. En malta odottaa! :heart:

neulainen ja klöntti (pitäisi varmaan keksiä parempi nimi) 11+2
Tiedossa on tuo luovutusikä 12 viikkoa.9 viikkonen selviää kyllä hyvällä hoidolla ja tosi paljolla hellyydellä ja huomiolla :heart: :heart:
 
Tukiverkot on onneksi kunnossa, ja kunnaltakin kuulemma saa apua.
Kattelinki tuossa noita muiden masukuvia- ei mulla vaan tuollaista ole :D Vaan oottakaahan vaan, varmasti on isoin kaikista vielä syksyn päälle! Lapset syntyvät varmasti tämän vuoden puolella, ei varmasti toivoakaan päästä edes lähelle tammikuuta.Toivotaan, että kaikki menisi mahdollisimman hyvin.Vieläkään en kyllä pääse kokemaan alatiesynnytystä.

Meillä on ennestään poika, joka täyttää syksyllä 2v.Ja todellakin: nämä lapset riittävät kyllä meille :D
 
helinäkeiju älä tollasesta stressaa joskus vaan tulee pientä vuotoa..mulla tuli ihan menkkatyyliset vuodot vielä kesäkuussa mutta tutkimuksissa kattoivat että painoi johonkin seinämään vain..että voi vieläkin tulla. Ei kannata stressata että masuasukki voi hyvin. et voi auttaa suuntaan etkä toiseen :) :heart:

savara WAU!!!!!! sanaton! :LOL: :heart:

itekkin nyt kun olen elukkahoitaja niin mietin että pitäiskö elukoiden kanssa olla vähän varovaisempi mutta enpä usko. Kotona on amstaffi typy ja mietin jo miten se suhtautuu tulevaan pikkaseen. Varmasti menee aikaa ennen kuin se tajuaa että se kuuluu perheeseen eikä niitä kaksin voi jättää koskaan koska on sen vertaa hömöpäinen rotu että antaa rakkautta turhan kovapäisesti( itelläkin ollu turpa auki varmaan kolme kertaa pususta :LOL: ) Mutta toisaalta ei kyllä pääse sitten vieraatkaan vavvaa kattomaan pihalla kun toi patukka ottaa sen "omakseen :heart:
 
Helinäkeiju, toivottavasti ihan harmitonta tuhrua, olet kyllä oikeaan aikaan ultran varannut niin ei tartte epätietoisuudessa olla. Tsemppiä!

Ja Savaralle onnea hienoista ultrakuulumisista, on se uskomatonta!! :)

(.) Työpaikalla on yks nainen alkanut katsomaan mun mahaa aina välillä kun puhuu mun kanssa... mut ei kehtaa kysyä mitään. Mun mielestä näytän lähinnä lihonneelta, mut on noi tarkkoja tätejä. :) Vielä pari viikkoa neuvolaan/lääkäriin niin saa taas lisä varmuutta tähän raskauteen. Tissit on aamuisin kyllä niin mahtavat, että tietää ainakin hormonien pörräävän! Päivän mittaan siitä sitten pienenevät, ihme juttu.

Marde ja Milli 13+6
 
Meillekin monet sanoi silloin kun aloin ensimmäistä odottamaan, että koirista on ehdottomasti luovuttava! :kieh: En tietenkään niistä luopunut, eikä meillä mitään ongelmaa ollutkaan, vaikka kaksi isoa koiraa onkin. Nytkään ei toisesta luovuttaisi, jos olisi vain enemmän tilaa kodissa. Ahdistus täällä väistämättä iskee,ja kuten sanoin, niin jostakin on nyt luovuttava. Nyt nämä "koiravihaajat" (mm. anoppini) sanoi,kun kuuli,että luovumme toisesta, että "enkös minä sanonutkin, ettette pärjää koirien ja lapsen kanssa. Olisitte uskoneet." ARGH!!! Anopin sanat tässä päätöksessä nyt viimeisenä on olleet painamassa.. Ärsyttää koko nainen. Mutta siis pointtinani oli, että kyllä niiden eläimien kanssa voi pärjätä,vaikka lapsia tuleekin. Tilaa ja aikaa se vaatii, mutta onnistuu.

Ompas suloinen kissavauva! :heart: Vanhemmillenikin tuli vasta kissanpentu,joka oli vain kahdeksan viikon ikäinen. Tosin tämän pentueen äiti kuoli, ja siksi se luovutettiin niin aikaisin. Mutta mitään ongelmaa ei ole kissan kanssa ollut, se on vain vähän enemmän hellyyttä kaipaava kuin "tavallinen" kissa. :)

Savaralle onnittelut triplahyvistä ultrakuulumisista :)
 
Helinäkeiju10 :hug: :'(
Olen todella pahoillani, paljon voimia teille :heart:
Luulin jo että tässä vaiheessa kaikilla on odotus jo siinä vaiheessa että voi luottaa että loppukin menee hyvin ja joukko pysyy kasassa.

En osaa oikein muuta sanoa, tekisi mieli jotenkin vain lohduttaa :hug:
 
Sikiö oli kuollut jo rv 7+3, eli neljä viikkoa sitten.
Kätilö sano että aina kun noilla viikoilla kuolee niin sikiö ei ole ns elinkelpoinen ollut. Vaikka olis kasvanutkin niin olis kuitenki myöhemmin menny kesken.
Eli parempi kun menee varhaisessa vaiheessa.
Erittäin pahalta tuntuu, itkeny melkein koko ajan :((

Yritti lohduttaa että kun raskautuu helposti niin saadaan me vauva ensi vuonna.
Mutta eipä se hirveästi tässä tilanteessa lohduta.

Nyt vaan siis odotellaan että tulee vuodon mukana pois. Jos ei tule niin sitten ensi viikolla sairaalaan.
 
Voi Helinäkeiju, otan osaa :hug: Jaksamisia sinulle, ei varmasti tässä vaiheessa lohduta ajatella seuraavaa yritystä kun on juuri vasta kuullut menettäneensä tämän pienen.. voimia.

Savara: hyvä että teillä on tukiverkostoa, varmasti ainakin ensimmäinen vuosi 3 pienen kanssa tulee olemaan raskas, varmaan pidempäänkin mutta kunhan lapset kasvaa vähän niin tilannehan on aivan ihana! Kaikilla kolmella on ikäistään seuraa, leikkikaveri, läheinen sisar aina vierellä =)

Omanapa: Käytiin tänään ekassa ultrassa, kaikki hyvin :heart:
Viikot menkkojen mukaan 11+6 ja ultran mukaan 12+2 mutta laskettuaika pysyi joten mennään noissa raskausviikoissakin alkuperäisen mukaan.
Ultrakuvan liitän myöhemmin nähtäväksi =)

Avokado 11+6 :heart:
 
Voi ei Helinäkeiju :hug: voimia ja halauksia paljon!!!!!!! :'(

Savara hurjat onnittelut mahtavista ultra uutisista :heart:

Ja oikein paljon onnea kaikille hyvista ultrakuulumisista :heart:

ON: Täällä on tiputtelu ehkä hivenen vähentynyt ja odotan vaan sitä päivää että ei tulisi enään tippaakaan...


TaCa ja ötökkä 12+1
 
helinäkeiju voi pahoittelut suru-uutisesta :hug: varmaan on kova isku tollanen..itse kun jännitän myös jokaista hetkeä ja kivun tunnetta..:/ Vaikkei nyt onnistunut niin ensi kerralla :heart:

juu mä en ymmärrä ihmisiä jotka luopuvat lemmikeistään lapsia hankittuaan! hermot menee kun kuuleekin sillaista...miettisivät vähän ennen sen elukan hankintaa että se voi elää pariin kymppiin asti kumppanina.. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja misteli83:
helinäkeiju voi pahoittelut suru-uutisesta :hug: varmaan on kova isku tollanen..itse kun jännitän myös jokaista hetkeä ja kivun tunnetta..:/ Vaikkei nyt onnistunut niin ensi kerralla :heart:

juu mä en ymmärrä ihmisiä jotka luopuvat lemmikeistään lapsia hankittuaan! hermot menee kun kuuleekin sillaista...miettisivät vähän ennen sen elukan hankintaa että se voi elää pariin kymppiin asti kumppanina.. :heart:

Oisko se sitten sen eläimen kannalta parempi, että se kärsisi kun sitä ei esim. ehdi ulkoiluttaa tarpeeksi...tms?? :eek:
ja puhumattakaan allergioista tai siitä että se eläin ei yksinkertaisesti sopeudu uuteen perheenjäseneen/tilanteeseen...tai esim. merkkailee vaikka sitteriä jatkuvasti...yms? :eek:
 
HelinäKeijulle oikein suuri halaus! :heart: :hug:

Meille ois sormustestin mukaan tulossa tyttö (hourahin kokeilemaan :D ) ja tyttöolo on kyllä itelläki mutta se nyt saattaa vielä muuttuakki.

Hyvistä ultrakuulumisista kaikille onnittelut :heart:

Nyt ei taas muista yhtään mitä muuta piti kirjotella. Maha on iltasin jo aika jumbon kokonen ja varmasti kaikki vastaantulijat epäilee että tuo on raskaana. Käytän vielä oikein tyköistuvia paitoja että oikein pullottaa vatta :D Heti huomaa ku on pari päivää ollu vapaalla eikä oo tarttenu tuolla töissä rehkiä sikakuumissa huoneissa ettei oo läheskään niin turvonnu olo. Mutta nyt onki sitten vloppu töitä. Ukot lähti reissuun eikä kertoneet ees millon tulevat takasi, saa yksin kotona taas vähä aikaa. Jokseenki kaipaan tätä oman kodin rauhaa, ei minusta oo vierailijaksi nyt. Tuli huomattua viime vloppuna ku oltiin yötä anoppilassa, ei hermo kestä. Ja nyt tää kirjottaminen on kestäny puoli tuntia ku ei jaksa keskittyä niin lopetan tähän :D

Susanna & MyttyRyttynen 13+0 :heart:
 
nyt väsyttää niin että en jaksanut lukea teidän kommetteja.. anteeksi :ashamed:

neuvolas käyty tänään ja voi luoja mun painoa... pohjat vedän... 5 viikossa tullu lisää 3,7kg .........VEETUTTAA!!!!! hb oli 124 eli alempi ku ensimmäises raskaudes ikänä. syke oli 150 eli nopeampi ku viimeks.. olisko poika??? laskettu aika siirtyi nyt myös joten kuulun porukkaan täysin :D eli aika on 5.1.11 :heart: :heart: kaikki muuten ihan ok, nyt vaan syöminen kuriin

memmu ja valtsu 14+2 :heart:
 

Yhteistyössä