*Tammikuun piinailijat*

kurreliini: joo, ihan totta puhut. Eihän tätä pettymyksen vuoksi käydä läpi. Vaan onhan sen ihmeen vaan joku päivä tapahduttava! Hyvät yöt!

Toivottavasti tulisi taas kivoja unia kaikille! Näin muuten viimeyönä sellaista unta, että minun isä sanoi minulle, että silmistäni huomaa että olen raskaana. Ah, onnea..
 
Nyt kaikille hymyä huuleen, koitetaan jättää kovat kokemukset taka-alalle että pienet kirput uskaltaa hypätä kyytiin :heart: ! On tällä kaikella joku tarkoitus :hug: Tosiasia on, että meidän kaltaisilla ihmisillä on tavallista vahvempi parisuhde =) ..lapsetkin kun tulevat vaan lainaan, mutta puoliso pysyy vierellä hautaan saakka :heart: :heart:

Mitäs teillä kaikilla on viikonloppusuunnitelmissa? Me tehdään tavalliseen tapaan remonttia, eteinen kohta valmis ja sitten päästään suunnittelemaan kellaria =) Huomenna mies lupasi viedä mut pelaamaan biljardia ja syömään ;)
 
mmm
Eilen oli sellainen "huonompi" päivä. Ei haluttanut puhua kellekkään ja itkukin tuli ihan joka asiasta niin ja väsyttää vaikka nukkuis kuin. Mieskin oli huolissaan kun en edes puhua halunnut. :(

No tänään tuntuu paremmalta ja tarmoakin riittää, ainakin vähän, jopa pieneen siistaamiseen :) Kylään on nimittäin tulossa työkaveri ja paras kaveri vauvoineen. Olivat samassa huoneessa synnärillä ja nyt halusivat tavata ja satun asumaan puolessa välissä, joten päättivät tulla piristämään. Paras kaverini sai tämän tytön muuten ivf hoidoilla. Kävivät ne kolme mitä saa "polimaksuilla" eikä tärpännyt mut sit eka oma kustantama ja onnistui :heart: Se oli kyllä mahtava juttu, varsinkin kun tiedän ja olen vierestä seurannut tätä projektia. Niin, että kyllä niitä onnistumisia tapahtuu. Kaveri kyllä huolissaan kyseli, et onks ok jos he tulee kun oli tää mun km. Mut mulla ei oo pätkääkään ahdistanut vauvojen näkeminen, enemmän kaihoten katselen niitä "mahoja" :LOL: sairasta tää ihmisen ajatuksen juoksu tai ainakin mun :LOL:
Viikonlopun suunnitelmista ihan sen verran, et töitä, töitä, töitä......Mut ens viikonloppuna sit kolme ihanaa vapaapäivää. Se on tää vuorotyöläisen kirous... Mut hyvää viikonloppua kaikille ja plussatuulia luomuiluihin ja piinailuihin :heart:

t.mmm
 
Ja kyllä meillä on maailman parhaimmat miehet - ilman niitä ei selvittäis!! :heart: :heart: Yhdyn ajatuksiinne aivan täysin. Täytyis vaan vielä useammin muistaa sanoa ja osoittaa se tuolle omallekin avokille. Ja on ollut tosi hienoa huomata, kuinka tämän projektin aikana parisuhde vaan syvenee entisestään. =)

Mulla on viikonloppuna edessä muutamat tyttöjen illat, kun lähetin miehen harrastusten pariin pariksi päiväksi. Ja remonttiin ei täällä ihan vielä ruveta (keväällä tulossa vähän sitäkin), mutta siivoilua kyllä on tiedossa. Ja itse asiassa tykkään jopa siitä.. :p

Täällä käytiin aamulla kontrolliultrassa, ja arvatkaas mitä siellä näkyi?!Oikealla puolella 5 kpl yli 12 millisiä folleja!! :eek: Lääkärin ilmeessä oli näkemistä ja aika mietteliääksi sekin meni... Mähän olen syönyt Femaria nimenomaan siksi, että se ois estänyt muiden kuin yhden johtofollin kehittymisen, mutta aivan toisin on käynyt. Ja mulla tuntuu olevan aika hyvä vaste tohon Puregoniin myöskin... No, sain vaihtoehdoiksi A) tän kierron hoidon keskeyttämisen (ja kondomin käytön kotona!), B) inssin tekemisen ensi viikolla niin, että ultra ma, ja jos yhä 5 yhtä isoa, niin pakko harkita vielä uudestaan tai sitten punkteerata osa niistä pois C) siirtymisen suoraan ivf:ään ensi viikolla!!

Voitte ehkä kuvitella, että oli vähän hankala paikka ja aika ylläri... :| Soitin miehelle ja päätettiin, että koitetaan nyt vielä inssillä, ja toivotaan, ettei olis noin montaa enää maanantaina, sillä en haluis, että niitä punkteerataan... Ja se ivf-ehdotus tuli niin äkkiä ja täysin varoittamatta, etten oikeen tiennyt miten siihen suhtautua... Joten täällä on taas saatu pakka sekasin ja nainen ylikierroksille. :LOL:

Kivaa viikkistä kaikille,
Kurreliini
 
mmm
Kurreliini Melko muhkea saalis sulla, vau :) Toi suoraan ivf:n siirtyminen oli kyllä jännä siis et tosta vaan...hui
Vaikka eipä tarvis kärvistellä ja odotella ivf:ää. Varmaan on olo sekava ja mahtavaa on että vastetta lääkkeisiin löytyy. Mulla kans tolla puregonilla tuntuu follit kasvavan, tosin viittä en oo aikaseks saanu :LOL:

Eiku tsemppiä ens viikolle, tuuhan heti sit kertoon missä mennään, jookos :)

t.mmm
 
Perjantai 11.1

Onneliina........inssi....................................kp14/?-?/pp4
Ruusunen79....4. inssi ................................kp?/?-?/pp3
Kurreliini.........3. inssi......Femar, Puregon......kp11/32-40/pp
Pupuvaimo......luomupupuilu.....km 01/08........kp8?/?
mmm..............luomupupuilu.........................kp/
Hobelix...........luomupupuilu/5.inssi?................kp1/30-45/pp

Teinpäs omaksi ajankuluksi listaa. Päivittäkää ja korjatkaa kiitti.
Hyvällä säkällä voidaankin tehdä inssi tämän kuun lopussa, koska lääkäri tuleekin lomalta juuri sopivasti. On tänään ottanut kaikki niin kovasti päähän ja saa taas olla niin kipeä. ja kauhea määrä töitä tehtävänä. :kieh:
 
Maanantaita. :ashamed: :( :headwall:

Joo, ultrassa käyty aamulla ja tilanne se, että siellä 6 kpl isoja folleja, eikä lääkäri suostu tekemään inssiä..... :headwall: Nyt on fiilikset oikeesti aika maassa, koska hormonit ja lääkkeet on ostettu ja syöty ja nyt sitten ei tehdä mitään... :( Riskit kuulemma liian suuret ja nyt sitten vaan pitäis odottaa seuraavaan kiertoon. Mä en kestä tätä - tää on vaan aina liian hankalaa, milloin mikäkin on pielessä. Nytkin tilanne on liian lupaava, ja siksi sitten jätetään hoito tekemättä.... kuinka ois ees mahollista saada luotua optimiolosuhteet ja sitten vielä onnistua samalla kierrolla...

Pahoittelut tästä valitusvirrestä ja negatiivisuudesta, mutta täällä tuntuu taas vaan seinä tulevan vastaan omassa suhtautumisessa tähän yrittämiseen. Olisiko muilla positiivisempia fiiliksiä näin viikon alkuun?

Maanantai 14.1.

Onneliina........inssi....................................kp17/?-?/pp4
Ruusunen79....4. inssi ................................kp?/?-?/pp3
Kurreliini.........??????......Femar, Puregon......kp14/32-40/pp
Pupuvaimo......luomupupuilu.....km 01/08........kp11?/?
mmm..............luomupupuilu.........................kp/
Hobelix...........luomupupuilu/5.inssi?................kp4/30-45/pp

Kurreliini
 
Nyt vaan vilttijumppaa niin maan vimmatusti, tikuttelet vaan ensin oviksen ja sitten menoksi ;) Usko huvikseen, että tämä voi olla SE kierto, kun teillä tärppää!! =) Kuten sanottua, meillä onnistunut kaikista pieleen menneistä kierroista :xmas:
Mutta valittaminen on meidän etuoikeus, meillä on siihen pirun hyvät syyt :kieh: Tsemppiä!! :hug:
 
Voi Kurreliini! :hug: Tosi ikäviä uutisia! Onhan se syvältä että ensin yritetään epätoivoisesta kasvattaa rakkuloita ja sitten yhtäkkiä niitä kasvaakin liikaa eikä hoitoja voidakaan tehdä! Eikö nyt voikaan punkteerata ylimääräisiä rakkuloita tai siirtyä suoraan ivf:ään? Niin ja eikös se ollu niin sovittu ettei täällä valittamista tarvi pahoitella vaan tämä on just oikea paikka sille! ;)
 
Kiitos Hobelix ja Pupuvaimo!! :hug: Ootte mahtavia, mitä tästä tulis ilman tukea. Saitte mut hymyilemään. =)

Joo, ihan ei pyyhe ole kuitenkaan lentänyt kehiin, eli ovista tikutan aivan varmasti ja vilttijumppa on taattua ja kappas vaan kun unohdamme varmaan sen lääkärin ohjeistaman kondomin käytön... :whistle: Kumma, että se siitä ees puhui, sillä eiköhän vasta-aineet hoida sen homman ihan pyytämättäkin... Mutta luonnonlait on tehty kumottaviksi... heehee.

Mites Hobelix, onko teillä inssin kohtalosta tietoa vielä? Ja Pupuvaimo, ootkos tikuttanut ovista jo kovasti? Entäs muut, kuinka viikko on alkanut?

Kurreliini
 
Tiiti, ei voi enää kuulemma mennä ivf:ään (varmaan siksi, että puregonin määrä tiputettiin viimeks eikä sitä kait uudelleen oikeen voi nostaa) ja ei ollut lääkäri punkteerauksestakaan kovin innostunut (en kyllä minäkään..), joten se siitä sitten. Hassua vaan, kun tunnen kuinka oikealla puolella on aikalaiset mollukat ja nyt sitten niitä ei tehokäytetä... :kieh: Omat temput kehiin sitten vaan.

Kurreliini
 
Meillä on lääkäri lomilla ja käydään yksityisellä. Täälläpäin hoidot on kiinni sun omasta lääkäristä. Joskin mä tässä laskeskelin että se tulee ajoissa sieltä lomilta, että hyvällä suostuttelulla ja onnella ehkä viides ehdittäisiin tehdä tässä kuussa. Joskin pitää rukoilla, että mollukoita tulisi luonnollisesti, koska tällä aikataululla ei ehdi lääkkeita syömään vain irroituspiikin ottamaan. Mutta onnistu se kemiallinen raskauskin tällä pelillä niin miksi ei nytkin.
 
Hobelix, kasvaako sulla follikkelit hyvin itestään? Ja tosiaankin, jos ootte aikasemminkin onnistuneet ilman lääkityksiä, niin sitten ei muuta kuin positiivinen vire vaan päälle. :) Ja heti vaan ultraan, kun tohtori palaa töihin, niin tiedät tarkemmin tilanteen. Siellähän voi olla vaikka kuinka kiva ylläri odottamassa ja ties vaikka oviskin jo tapahtunut. :p Ja todella huonona vitsinä totean, että täällä mulla olisi nyt tarjolla isoja folleja halukkaille, kun en niitä taida tarvita - no saatan yhen pitää itelläni kuitenkin.. :LOL:

Kurreliini
 
Kurreliini: voi harmi! Muistan itse kuinka koville otti kun ei päästy tekemään inssiä pari kuukautta sitten kun folleja oli liikaa (4 kpl). Meitä lääkäri pelotteli kyllä niin tehokkaasti ettei uskallettu kotonakaan puuhastella vaikka mieli olisi tehnyt.

Tänne ei kuulu oikein mitään, viikonloppuna oli sellaista menkkamaista jomotusta. Aika kuluu kovin hitaasti... Korjailen listaan vähän omia tietojani.

Onneliina........inssi....................................kp17/?-?/pp4
Ruusunen79....4. inssi ......clomit......................kp17/25-31/pp5
Kurreliini.........??????......Femar, Puregon......kp14/32-40/pp
Pupuvaimo......luomupupuilu.....km 01/08........kp11?/?
mmm..............luomupupuilu.........................kp/
Hobelix...........luomupupuilu/5.inssi?................kp4/30-45/pp

 
mmm
[/b]Kurreliini no voihan ...tää on just tätä, julmaa... :hug:
mutta onneksi asialle voi tehdä jotain, siis ihan itse :D ei muuta kun toimeen vaan
Mulla on pyritty aina(kaksi kertaa :) ) kolmeen folliin ja ne on saatu ja lekuri on mukisematta tehnyt inssin. Joillekkin ei kuulemma tehdä jos on kolme? Mut tiedä sit viidestä, varmaan tekis :LOL: enpä usko onhan se riski jo aika iso välillä kyllä mietin et mikä riski, onhan niitä kaksosia synnytelty ennenkin :) mut voihan siinä tietty tulla enemmänkin. Onhan se tietty aina riski kun usempaa odottaa. tuolla odottajien puolella vaan joskus käyneenä huomasin, et aika moni odottaa kaksosia.

Mä muuten en osaa tota päivitys juttuu, joten jos joku viitsii niin mulle voi lisätä ton luomupupuilun lisäks 3.inssi. Niin joskus sit, nyt odottelen edelleen niitä menkkoja(kerrankin). En silti vielä mene inssiin vaan kokeillaan luomusti vielä yks kierto ja sitten tosi toimiin :LOL:

Onnea piinaileville ja tietty kaikille muillekkin!
Kyllä tää tästä vai mitä, nyt tehdäänkin sitte uuden vuoden kunniaksi sellainen plussaus-ennätys, ettei ole moista nähty, vai mitä
:LOL: Päästään sit perustaan tonne odottajien puolelle ihka oma pino, et silleen :heart:

positiivisin ajatuksin päivää jatkaa mmm ;)
 
Täällähän on juttua.. Kurreliini, tosiaan nyt vaan itsenäistä yritystä kehiin... hehe.
Listat heittää aika lailla.
Mulla on tänään jo kp 21/30 ja pp 7. Pregnyl inssi ja luget on hoitona.
Mut ei stressiä päivittäjällekään...
 
Tiistai 15.1.08

Onneliina........inssi.........pregnyl, luget..............kp21/30/pp7
Ruusunen79....4. inssi ......clomit.......................kp18/25-31/pp5
Kurreliini........luomupupuilu..Femar, Puregon.....kp15/32-40/pp
Pupuvaimo......luomupupuilu.....km 01/08..........kp12?/?
mmm..............luomupupuilu/3.inssi...................kp/
Hobelix...........luomupupuilu/5.inssi?.................kp5/30-45/pp

Meniköhän suunnilleen oikeen kaikkien osalta?

Ja joo mmm, mennäänhän piakkoin perustamaan odottajien puolelle se oma pino!!? :saint:

Kurreliini
 
Ilmoittaudun myös piinailijaksi. Aloitamme 2.inssiä ja huomenna alan laittaan Menopuria 150IU. Mulla kierron pituudesta ei mitään tietoa kun vuoto saatu tuleen 17kk aikana neljä kertaa primolutin avulla ja kerran ihan luomusti.

Mulla oma hormonitoiminta täysin sekaisin ja muistutan lähinnä sekopäätä. Saan välillä monen tunnin itkukohtauksia ja pari kertaa ne on yltynyt paniikkikohtauksiksi, jolloin mulla lähtee tunto käsistä, tärisen ja en saa henkeä. Eniten ottaa päähän, kun järki pelaa, mutta en kykene hallitsemaan tunteita.
Oon käynyt psykologilla, mutta en mielestäni saanut siitä mitään hyötyä.
Tietokone ei ole mun paras kaveri, mutta jospa tätä kautta saisi jotenkin selvitettyä omaa tilaa.

Nyt olo kuitenkin jo parempi, kun mitä vielä muutama viikko sitten, koska nyt kierron 4päivä ja saatu tehtyä suunnitelma. Viimeksi ennen inssiä pistin 15päivää Menopuria (välillä 150IU ja välillä 75IU) ja sit Pregnyl.

t.Ulpu78
 
Tervetuloa joukkoon toiveikkaaseen Ulpu78! =) Toivottavasti nämä meidän muiden kokemukset ja fiilikset jotenkin auttaa ymmärtämään myös sun omaa tilaa ja tänne siis tosiaan voi kirjottaa kaikesta mahdollisesta - saa purnata, valittaa, kiukutella ja keventää taakkaa omilta harteilta, jos siltä tuntuu. Ja kaikki positiiviset fiilikset ja uutiset on hurjan tervetulleita, kun niistä on varmasti iloa muillekin ja ne auttaa jaksamaan ja uskomaan tähän projektiin. =)

Mä täällä hakkaan päätäni seinään :headwall: kun ei ovistesti inahdakaan, ja itse asiassa epäilen, että noi apteekista ostamani ei ees toimi... Onneks tänään pitäis tulla mammaksilta tuttuja ja turvallisia tikkuja. Jos ne vaikka näyttäis ovistakin... :D Mullahan on oikealla puolella 6 isoa follia ja mietityttää, että eikö niiden pitäis irrota sieltä vai voiko tässäkin hormonibuustatussa kierrossa ovis vaan jäädä tapahtumatta? Oikea puoli on arka ja tunnen tosiaan et siellä on jotain (yleensä ei mitään ovistuntemuksia) ja limat on kunnossa ja nyt eilisestä alkaen nännit on tosi arat... Mutta testi tyylipuhdas nega. :headwall:

Mitä muille kuuluu?

Kurreliini
 
Huomenta Kurreliini ja muut!
Kurreliini: mitenköhän kun noita muniksia on sulla noin paljon. Vaikuttaakohan se mitenkään niiden irtoamiseen? Onko sulla irronnut luomuna? Voi, toivon ihan tooooosi paljon sun puolesta, että sinne ovistestiin ne viivat pärähtäis...

Omaa(.). Täällä vähän kurjat fiilikset. Ihan samanlainen olo, kun aina ennenkin. Samat oireet. En usko, et on tärpännyt. Nyt siis ihan realistisesti ajateltuna.

No, erotuksena on tietty se, että sit enskierrosta IVF!

Rinnassa on vieläkin sellainen patti, ja se on aika kipeä. Oon itseasiassa aika varma, että johtuu clomeista. Vuosi sitten söin kaksi kiertoa clomeja ja kuukausi sen jälkeen rintaan tuli kysta, joka onneksi lähti itsestään pois. Ei kyllä ollut näin kipeä... Pitää kyllä näyttää lääkärille.
 

Yhteistyössä