*Tammikuun piinailijat*

jos sallitte. Moi vaan kaikille! Osa onkin tuttuja inssipiinailijoista tai tuolta ivf:n odotus pinosta.

Lyhykäisesti: hoidoissa ollaan oltu viime syksystä selittämättöminä tapauksina enimmäkseen. Pari inssiä ja ovulaation induktioita piikeillä takana. Nyt pidetään hoitotaukoa ja laitetaan elämän muita asioita kuntoon ja koitetaan vähentää stressinaiheuttajia. 1. ivf tulossa keväällä.

Listaan: Sahrami73..........tauko/luomu......kp10/26-28

Kaikille kovasti tsemppiä ja hyvää mieltä mahdollisuuksien mukaan! Onneliina, toivottavasti tuo rintahomma on joku tuollainen vaaraton juttu ja häippäsee itsestään. Kerrothan mitä lääkäri sanoo.
 
Mie voisin taas piiiiitkän tauon jäläkeen (ainaki se siltä tuntuu, 3kk) kömpiä esile täältä kivien alta ja alakaa jännittää muitten mukana. Taukoilu oli kyllä tuskaa, ku ei ollu oma toive vaan syyt löyty lakon uhasta, joulunajan aukioloista jne. Nyt olis kuiten 2. inssi tässä kuusa eesä, tähän kiertoon pistelen puregonia 75IU kierron 3., 5., 7. ja 9. pv. Maha on ku pullataikina ku turvottaa ja hermot mennee pienimmästäki, ainaki välilä. Ku tilanne on tämä kahen piikin jäläkeen, niin mitä se on sitten ku su olen pistäny viimisenki piikin...?!? Noh, aivan se on sama jos homma toimii! Saapa nähä tosiaan, mitä puregon tällä annostelutavala tekkee, ei malttas oottaa maanantaita ja asian seleviämistä.

Oikein kovasti tsemppiä ja jaksamista yritykseen kaikille! :heart:
 
onneliina, näytä vaan ihmeessä sitä pattia lääkärille, niin ei tarvitse sitä sitten itekseen murehtia ja voi säästää voimat ihan muihin piinailuihin. Toivotaan, että se ois noista lääkkeistä johtuva harmiton juttu vaan. Ja tiedän oikeen hyvin tunteen, ettei oikeen jaksa uskoa tämän(kään) kerran onnistumiseen, mutta tuleepahan teillä ivf:n odotusaika hienosti hyötykäytettyä ainakin. ;) Ja hei, kyllä se tulos siinä testissä näin päin oiskin aika mahtava, eli jos ei ite oikeen usko eikä tunnu plussalta, ja silti vaan elämä pääsis yllättämään. :D

Sahrami73, kiitos hyvän mielen toivotuksista ja tervetuloa mukaan! :) Tekis varmasti meille muillekin hyvää pitää hieman taukoa tästä kaikesta ja keskittyä elämän muihinkin asioihin - ja huomata, että sellasiakin on, kun välillä tuntuu ettei niitä ole viikkoihin taas edes huomannutkaan... Nauttikaa vaan stressittömämmästä ajasta ja toisistanne ja sitten kun siltä tuntuu niin tehoiskuun ivf:n voimin. :p Kirjoittelehan kuitenkin kuulumisista ja fiiliksistä meidän kanssa.

nippe81, tervetuloa mukaan kovasti! :) Sulla on maanantaina sitten jännä päivä, kun näet kuinka puregon on tehonnut ja mitä follirintamalla on menossa. Aika jännä, että sulla on siis annostelu joka toinen päivä. Kiva tietää, kuinka se tehoaa noin. Mulla on siis aina pistetty peräkkäisinä päivinä ilman yhtään taukoa. Jaksamista sinne turvotuksen kanssa!

Omaa napaa sen verran, että plussaa ei ovistestiin tule, vaikka miten yrittäis... :headwall: Tunnelmat oikealla muniksissa on silti aika mojovat, ja nännitkin on tosi arat ja limat kunnossa, joten oletan silti oviksen olevan nyt meneillään. Eilen vihlo oikealta puolelta useamman kerran, ja hartaasti toivon, että ne jättimollokat sieltä nyt lähtis liikkeelle - jo ihan siitä syystä, että helpoittais omaa olotilaa. Ja että tästä tehopupuilusta olisi myös jotain hyötyä... :D Ja onneliina kyseli, et onko aikaisemmin ollut luomuovista, niin kyllä mä sen ennen hoitoja olen saanut paikallistettua, eli omastakin takaa jotain löytyy, mutten tiedä nyt kun tää hormonitoiminta on sekotettu et toimiiko mikään enää itellään... ja ois yks pregnyl reseptillä, mutten taida uskaltaa nyt lähteä leikkimään tän enempää, kun jo ehkäisykieltoa uhmataan se minkä keritään...

Kurreliini
 
mmm
Ajatella, et meillä täällä pohjoisessakin sataa vettä ja tammikuu, ei kiva :( ehtihän tossa käydä jopa kerran suksilla, et alkaa jo pikkasen ahdistaa kun ei pääse edes hiihteleen.
Tervetuloa kaikille uusille ja vanhoille tulijoille Kiva kun tulee uusia ajatuksia ja kokemuksia kehiin.
Kurreliini eiks se oo niin, et hormoonien käyttö voi herätellä sitä omaa hormoonitoimintaa, vai? No yksilöllistähän se tietty on, mut mä toivon et mun kohdalla se ois niin, kun on tuota ikääkin :LOL:
Tsemppiä Ruusunen ja Onneliina (ja mahdolliset muutkin piinailijat) toivotaan et ne eka plussat nyt tulis :heart:
Täälä muuten luomuillaan aika useassa perheessä :) toivotaan nyt et tulis niitä luomuplussia :heart:
Oma ).( tätiä odotellessa...varmaan se on unohtanut mut ja kerrankin mulla ois sitä ihan ikävä! Alaselkää juilii ajoittain ja välillä ollut sellaisia lieviä menkka jomotuksia, mut sit ne on menny ohitse. Kuvotustakin ollut ja LIEVÄÄ ärsyyntymistä(kotijoukot saa kyytiä :LOL: ), mut ihme kyllä rinnat ei oo kipeet. Ja nää kaikki oireethan mulla on ennen menkkoja. Ovistakin oon yrittänyt pongata, siis ilman mitään tikkuja, mutta en oo havainnut. Lämmöt tosin hieman koholla, joten yritystä on ollut vällyjen välissä. Mieskin kyselee, et onko "lämpö noussut" :LOL: Silläkin muuten intoa riittänyt huomattavasti enemmän nyt luomuna, kun en oo häsynnyt kaiken maailman tikkujen kanssa :ashamed:
No tulipa taas novelli, ei muutako täydellistä päivän jatkoa kaikille (sateesta huolimatta)

t.mmm
 
Perjantai 18.1.08

Onneliina.........inssi....pregnyl, luget...................kp24/30/pp10
Ruusunen79.......4. inssi ...clomit.........................kp21/25-31/pp8
Kurreliini........luomupupuilu..Femar, Puregon.......kp18/32-40/pp
Pupuvaimo......luomupupuilu.....km 01/08............kp15?/?
Tiiti.......................................................................kp
mmm..............luomupupuilu/3.inssi.....................kp/
Hobelix...........luomupupuilu/5.inssi?...................kp8/30-45/pp
Ulpu78.......................2.inssi................................kp7
Sahrami73..........tauko/luomu.............................kp12/26-28
nippe81......................2.inssi...............................kp

Oonkos pysynyt yhtään kärryillä listan kanssa? ;) Korjatkaa ihmeessä jos on virheitä.

Mites onneliina ja Ruusunen79, miten teidän piinailut etenee? Ja Tiiti, miten teidän jatkosuunnitelmat?

Kurreliini
 
Kiitos kannustuksesta kaikille ja kyselyistä Kurreliini!

noo, täällä on kyllä ihan tutut perus tätitunnelmat. Ei siis vielä tullut, mutta kyllä se vaan siltä näyttää. Rinnat on just niin kipeät ja kohdunnapukkakin alkaa selvästi pehmenemään.

No, ei tää pettymys niin suuri ole ollenkaan, kun on jatko tiedossa. Lisäksi olen uskaltautunut puhumaan hoidoista ja huolista ihan avoimesti kavereille. Helpottaa kovin. Niin, kp:lle 3 tai 4 pitäisi varata sitten aika, niin aloitan pistokset!

Voi, menin pikkarit jalassa nukkumaan eilen ja mies oli jo ihan huolissaan, että nytkö ne menkat tuli. Se on ihan varma että nyt on tärpännyt. En jotenkin kehtaa kuitenkaan etukäteen kertoa että ei se kyllä ihan niin taida olla... vaikka siltä siis tuntuu.
 
Hei!

Pakko osallistua tähän tammikuun piinailijoihin. Onneliina, tilanne on mulla juuri sama kuin sinullakin, tosin kp 22 vasta menossa ja lugeja asentelen. Viime inssin jälkeen menkat alko jo kp 24, ja nyt otettiin siihen erotukseksi tämä luge-kuuri. Minkälainen on sinun jatkohoitosi? Meillä seuraavaksi 3. inssi ja ennen puregonia syön kp 2-6 Femaria. Olo on välillä kuin tehtaalla: kuoret on omat, mutta sisällä tapahtuu kaikki keinotekoisesti ja kemiallisesti ohjattuna.

Mies pitää vähän höyrypäänä, kun stressan taas jo nyt tulevaa, vaikka pitäisi ajatella, ettei enää tule mitään hoitoja, mutta mistä ihmeestä se positiivisuus ja optimistisuus taas painettiinkaan päälle :LOL:

Kurreliini, sinun tilanteesi kiinnostaa. Eikös niin, että Femaria käytit sinäkin ja lopputuloksena komea kuutosrivi?

 
Tervetuloa mukaan Miruliini! =)

Ja mä tosiaan söin Femaria kp2-6 ja sitten Puregonia kp7-11, jolloin myös oli ultra. Ja siellä sitten nämä "kuutoset" löytyikin jo.... :/ Olis pitänyt mennä siitä suoraan ivf:ään lääkärin ehdotuksen mukaan (nyt kaduttaa meinaan), mutta jotenkin se mahdollisuus vaan tuli niin äkkiä, että päätettiin vielä kokeilla inssiä, jota ei siis sitten tehty, koska kp14 ultrassa noi kuutoset oli vaan kasvaneet. :headwall: No, minkäs teet... Nyt yritin pongailla ovista kotona, mutta ei sitten haamunhaamua siihen tikkuun, eli en tosiaan tiiä mitä tuolla alakerrassa on meneillään. Onneks se paine ja arkuus hellitti, tiedä sitten mitä folleille kävi.

Ja sama juttuhan se on täälläkin, eli seuraavaa hoitoa ja kiertoa jo mietitään kovasti, vaikka edellinen oliskin kesken. Jotenkin se vaan auttaa, kun pystyy ajattelemaan eteenpäin. Vaikkei siihen seuraavaan hoitoon todellakaan toivois joutuvansa. Ja toi optimismi/positiivisuusnapin sijainti on aika kinkkinen kysymys... :LOL:

Kivaa viikonloppua,
Kurreliini
 
mmm
Mulle vois lisätä varmaan kp1, näyttäs ihan tädin vierailulta. Eilen nimittäin tuli hieman tuhrua ja tänään sit jo hieman punersi. Km:sta nyt siis 29 päivää, joten ei näyttäis kierto menneen ihan sekaisin, hyvä niin.

Mä en näistä tuhrutteluista tiedä ku yleensä alkanut ihan kunnolla heti, mut jos jollain ois kokemusta niin miten laskette menkat alkaneen? Ajattelin vaan, et jos seuraavassa kierrossa tuhruilee myös niin, miten sit aloitan clomit? Lasketaanko kp1 heti eka tuhrusta, vai miten?

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

t.mmm
 
Miiruliini: mulla oli aikaisemmin tosi lyhyet kierrot, 24 tai jopa 19 päivää. Nyt on onneksi pidentyneet... Paljon mukavampaa. Mut piina kestää aina pidempään..

Mä en viitsi enää kolmatta inssiä, vaan ens kierrosta IVF:n. Mulla on toinen munatorvi tukossa, ja nyt on ollut kaksi kiertoa peräkkäin munis oikealla puolella, eli ensi kierrosta varmaan taas vasemmalla, väärällä. Joten ens kierto menis muuten varmaan "hukkaan".

Kokeilin äsken tota kohdunnapukkaa ja ihan pehmosen tuntuinen. Eli kohta tulee.. Mut lämmöt oli huurjan korkeat, 37,7.

En jaksaisi enää pettyä.

mmm: Kyllä oon kaikkialla kuullut sanottavan, että kierto lasketaan alkaneeksi vasta sitten ekasta kunnon vuotopäivästä.
 
Huomenia taas,

mmm: lääkäri sanoi minulle, että ensimmäinen vuotopäivä tarkoittaa kirkkaanpunaista, kunnon vuotoa. Kun itselläni on myös ollut välillä vaikuksia tunnistaaa tuota 1. varsinaista päivää.

Onneliini: mulla on myös sellainen fiilis, että tämä tuleva 3. inssi on ehdottomasti viimeinen. Meillä on sinänsä kuulemma hyvät edellytykset onnistua, mutta silti tuntuu liian monta JOS:ia olevan tässä inssihommassa mulle. Valtava pohjustautuminen vain siihen pieneen mahdollisuuteen, että jospa se munasolu siellä hedelmöittyy ja jospa se munasolu oli alun alkaen kehittymiskelpoinen.

Sitä paitsi, eilen alkoi tutut nipistelyt munasarjoissa (sama tunne aina ennen menkkoja ja sen kivun vaan tietää!) ja tänään se on jo tasaisempaa alavatsakipua. Eli mitäköhän se huominen tuo tullessaan... Ilmeisesti ei ihmeitä voi odottaa. :(

Voimia kaikille. Odottaminen on aina pahinta ja vaikka sisimmässä jo tietäisi, mitä on tulossa, se jokin pieni toivo kytee kuitenkin aina. Eikä ilman sitä olisi mitään järkeä edes yrittää. :hug:
 
Miruliini: joo ihan samat tunnelmat. Ei jaksa olla siinä epävarmuudessa, että onko ne edes ikinä kohdanneet siellä. Siis munis ja siittiö, vai sit et onko ongelma kiinnittymisessä. Tai onko koko munis edes irronnut!

Tsemppiii!
 
Sunnuntai-iltaa kaikille!

Vai siellä sitten alkoi menkat mmm, mutta siitä se uusi yritys sitten taas lähtee. Eikös vain? :)

Miruliini ja onneliina, täällä on aivan samat ajatukset ja fiilikset. Eli usko noihin insseihin alkaa totaalisesti loppumaan, vaikka meilläkin sillä tavalla pitäisi onnistua kyllä ja viimeksi siis onnistuikin joksikin aikaa. Se on vaan aivan liian arpapeliä niin monessa suhteessa ja siinä vaan voi mennä miljoona asiaa pieleen, ja taas sitten ootellaan epätietoisena seuraavaan kiertoon eikä tiedetä, että kohtasiko ne solut edes toisensa tai irtosiko se munasolu ensinnäkään. Eli vaikka inssejä meille on vain kaksi tehty, niin ollaan vakaasti sitä mieltä, ettei tätä suunniteltua kolmatta kyllä tehdä, vaan siirrytään ivf:ään. :D

Onhan se iso juttu ja "rankempi" hoitomuoto, joskin siinä ainakin voi seurata hoidon etenemistä ja nähdä, voiko sitä pientä ihmistä näillä meidän soluilla yleensäkään edes kehittyä. Eli siinä mielessä se ei ole yhtä rankkaa tietämättömänä odottamista kuin nää inssit. Eikä toivottavasti samanlaista pään seinään takomista.. :headwall:

Mutta teille molemmille nyt vielä jaksamista näihin piinapäiviin!

Kurreliini
 
Maanantai 21.1.08

Onneliina.........inssi....pregnyl, luget.....................kp27/30/pp13
Ruusunen79.......4. inssi ...clomit.........................kp24/25-31/pp11
Kurreliini........luomupupuilu..Femar, Puregon.........kp21/32-40/pp
Pupuvaimo......luomupupuilu.....km 01/08..............kp18?/?
Tiiti....................................................................kp
mmm..............luomupupuilu/3.inssi......................kp3/
Hobelix...........luomupupuilu/5.inssi?.....................kp11/30-45/pp
Ulpu78.......................2.inssi................................kp10/
Sahrami73..........tauko/luomu..............................kp15/26-28
nippe81......................2.inssi...............................kp
Miruliini.......................inssi..................................kp25/


 
Olinkin raaviskellut päätäni miettien, kuinka osaan tuon listan päivittää :whistle:
Kp on mulla tosin vasta 24/ (vaikea sanoa, kun luget ekaa kertaa käytössä, ilman niitä oli 24-27)

Mukavaa maanantaipäivän jatkoa kaikille ja kiitos ihanasta tsempistä, mitä jaksatte antaa! :)
 
Maanantai 21.1.08

Onneliina.........inssi....pregnyl, luget.....................kp27/30/pp13
Ruusunen79.......4. inssi ...clomit.........................kp24/25-31/pp11
Kurreliini........luomupupuilu..Femar, Puregon.........kp21/32-40/pp
Pupuvaimo......luomupupuilu.....km 01/08..............kp18?/?
Tiiti....................................................................kp
mmm..............luomupupuilu/3.inssi......................kp3/
Hobelix...........luomupupuilu/5.inssi?.....................kp11/30-45/pp
Ulpu78.......................2.inssi................................kp10/
Sahrami73..........tauko/luomu..............................kp15/26-28
nippe81......................2.inssi...............................kp
Miruliini.......................inssi..................................kp24/24-27

Korjattu Miruliini. =) Onkos muiden päivät ja tiedot suunnilleen oikein?

Omaa napaa. Tää mun tilanne on aina vaan kummallisempi... Mä en siis saanut mitään ovisplussaa näkymään enkä ees haaleeta viivaa viime viikolla, joten sen tapahtumisesta ei ole hajuakaan, muutoin kuin tuntemuksina siellä oikean munasarjan tienoilla. Eli kipuilua ja nippailua pari päivää, mutta niillä folleilla vaan tais olla aika ahasta. :LOL: No joo, siis nyt kp 21 menossa ja äsken tuli pientä vuotoa!! :$ Mulla ei oo ikinä ollut näin lyhyt kierto, mutta tiedä sitten mitä toi femar+puregon saa aikaseksi... Tässä siis saatetaan päästä uuteen hoitoon yllättävänkin pian...

Kurreliini
 
täällä menossa pieni masiskausi, en pääse kiertoon kärryille, aika lääkärillekin vasta helmikuun 5 :ashamed: Vuodan edelleen aika ajoin ja mahaankin sattuu. En tiiä pitäiskö käydä varmuuden vuoksi tarkistuksessa jo tällä viikolla :'(

Lueskelen teidän juttuja, taustailen siis vielä hetken :hug:
 
Viime viikko oli kauheaa rumbaa töissä, mutta ihan kivaa oli. Mun mies tässä soittelee lääkärille ja mä istun sormet solmussa, että huomenna mentäis ultraan. Oli varattuna töissä nyt joten yritetään uudelleen. Itseasiassa kun laskeskelin niin inssin vois tehdä perjantaina. Olis niin ihanaa!
 
Kuulostaa kummalliselta! Toisaalta hyvä, jos uuteen hoitoon päästään näin ollen nopeammin. Toisaalta taas vaan lisää epätietoisuutta ja epävarmuutta kaikkien lääkkeiden sekoitusten vaikutuksista ja näistä coctail-kokeiluista!! Mutta katsotaanhan nyt vaan tätä asioiden valoisaa puolta, kun se positiivisuus-nappi löytyi sopivasti :LOL:
 
Pupuvaimo, :hug: taustaile ihan rauhassa ja pura vaan masista tänne, jos yhtään siltä tuntuu. Ja kannattais ehkä käydä kuitenkin tarkistuttamassa, ettei vaan mistään alkavasta tulehduksesta ole kyse. Se vaan sitten pitkittäis hommaa lisää. Jaksuja! :hug:

Hobelix, hienoa, toivottavasti saatte ajan ultraan ja sitten jo tällä viikolla inssi! =)

Kurreliini
 
sori, toi mun vastaus oli Kurreliinin viestiin, mutta oli ehtinyt tulla pari jo viihen väliin.

Pupuvaimo: käy varmuuden vuoksi lääkärissä. Mulla myös pientä vuotoa kesti km:n jälkeen yli 3 vkoa ja sitten alkoikin heti perään normaalit menkat, mutta toi vatsakipu huolestuttaa.

Toivotaan Hobelixille inssiä perjantaiksi!

Miruliini
 
Miruliini, joo positiivisuusnappia painettu! :D Ja voishan tässä vaikka leikisti kuvitella, että toi vuoto ois vaikka jotain kiinnittymisvuotoa... :LOL: No, vitsit sikseen. Seuraamme siis täällä mielenkiinnolla näitä cocktailien vaikutuksia ja kropan reaktioita. Raportoin kyllä sulle kokemuksista, jos kerran samaa meinaat uskaltaa kokeilla. :p

Kurreliini
 
Tuli vielä mieleen, että minkälaisella annostuksella noita Femareja jouduit ottamaan? Mulle määrätty aamu+ilta (menee yhteensä 10 kpl) ja silti joutuu ostamaan tuon 30kpl boxin (omavastuu n.100?). Ja kaikki edelleen sillä jossilla, että JOS ne menkat alkaa.. Joudun vaan ostamaan lääkkeet varmuuden vuoksi, kun ollaan lähdössä lomareissuun perjantaina ja se vähän harmittaa, kun niitä ei saa palauttaa mikäli turhia ovat.
 

Yhteistyössä