Tammikuun inssipiinailijat!

Jokos voi jo Joulukuun puolella laittaa tällaisen aloituksen?
Eli tervetuloa kaikki joilla olisi inssi edessä tammikuussa!
:wave:

Mulla tilanne nyt tämä:
Eilen otin viimeisen terolutin ja ei ole toistaiseksi vuotoa näkynyt...yks kerta tuli vaaleanpunaista vuotoa vessa käynnillä ja nyt sit pari kertaa ruskeaa tuhrua...eli ovat kovasti tulossa.
Viimeksi täti tuli ennen kuin ehdin viimeisen teron ottaa.
Rinnanpäitäkin on kutittanut ja pistellyt, mutta se on terojen syytä.

Viime yönäkään en saanut nukuttua kun joka paikkaa kolotti ja tänään on ollut maha sekaisin ja kipeänä ja muutenkin kipeä olo...Nyt jos joku mahatauti iskee... :headwall:

Meillä olisi sitten näillä näkymin inssi edessä tammikuun alussa clomien, puregonin ja pregnylin kera ja kaksi ensimmäistä jo kaapissa odottaa...Nyt vaan tuntuu aika pysähtyneen...

Maanantai-iltoja kaikille!!! :wave:

Mä luulen että mä saan sitten liittyä joukkoon. Mulle tehty toka inssi viime to, mutta aika epätoivoiselta näyttää. Joulukuu jää sit väliin ja kolmas eli vika sit tammikuussa. Mutta palaan sitten ensi viikolla asiaan. Mutta ilmoitinpa jo halukkuuteni tähän pinoon. :)

Täälä kanssa yksi haluaa mukaan! :wave: Viime kuussa oli toka inssi ja tammikuussa toivottavasti kolmas..*sniif* ja viimoinen.11.12 menen kontrolliin kun kohdusta löytyi joku...mikä lie."Pallo minkä sisällä hessuhopo pähkinä"-siltä se näytti mutta ei tiedä mikä se on.Mietin vain jos joudun leikkaukseen niin toivottavasti pääsen siihen pian että voidaan tehdä kolmas inssi pian.Sitten onkin vuoden jonotus IVF:fään.Voi surkujen surku.Joudutteko te kauan jonottamaan koeputkeen?Täälä ahistaa..ehkä huomenna parempi päivä. :'(

Minä luulen et kuulun kans tähän pinoon. Mulla toka inssi tehty viime maanantaina, mut jotenkin en usko et onnaa. Joulukuu on taukoa ja seuraava inssi sit tammikuus. Hyppään siis luultavimminkin kanssanne tähän pinoon.Jos huolitte :)

pure love pikana
Tottakai kaikki ovat tervetulleita tänne jakamaan kokemuksia!!!

vip1 toivottavasti se hessuhopo selviää ja saataisiin poissa päiväjärjestyksestä...
Mä tässä jo kovasti tädin vierailua odottelen ja tuhruttelu onkin jo alkanut...eipä sit napannut vaikka oviksen tulo tiedettiin ja vällyjäkin puisteltiin... :(

Mutta nyt sohvalle odottamaan maanantain leffan alkua...
:wave:

Minä siirrynkin tänne tuolta joulukuun clomisteista. Siis aloitan ne clomit vasta tammikuussa, kun luomu lapseen ei olekaan mahdollisuuksia.
Meillä siis ensimmäinen inssi olisi tammikuussa. Pahasti vaan pelkään et osuu just viinkinlopulle.
Kovinkaan toiveikkain mielin en ole liikkeellä. Jospa se mieliala tästä sitten kohentuisi.

No tähän pinoonhan sitä sitten minäkin vissiin kuulun... Näillä näkymin siis syön terolutit tässä kierrossa ja seuraava alkaa tammikuun alusta (mikäli vanhan kaavan mukaan menee niin 1.1.2007.). En tiedä tehdäänkö mulle sitten inssi vai mitä seuraavaksi on luvassa. Viime kierto oli ilman inssiä kun sattui tärppipäivät juuri viikonloppuun. Komas kerta siis olisi minullakin... Onko se sitten ihan yleinen käytäntö, että kolmanteen inssiin lopetetaan ja sitten siirrytään "kovempiin" hoitoihin? En kyllä ala jos tosiaan on täällä meillä päin kanssa vuoden jonot niihin... Hitsi kun se lääkärikin soittaa vasta kahden viikon päästä... :attn:

Hei kaikki!

Kirjoitinkin jo tilanteeni tuohon otsikolla "inssin onnistumisprosentti".

Olisin teiltä kaikilta kysynyt, että millaiset on lähtökohdat olleet teillä? Mitä lääkärit ovat sanoneet teille onnistumisista? Eli onko monella ovuloimisongelmaa ja lisäksi miehen heikohko spermalaatu?
Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!
Mulla inssi tod.näk. keväällä ilman hormonihoitoja.

pure love pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 16:15 Tirlittan kirjoitti:
Hei kaikki!

Kirjoitinkin jo tilanteeni tuohon otsikolla "inssin onnistumisprosentti".

Olisin teiltä kaikilta kysynyt, että millaiset on lähtökohdat olleet teillä? Mitä lääkärit ovat sanoneet teille onnistumisista? Eli onko monella ovuloimisongelmaa ja lisäksi miehen heikohko spermalaatu?
Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!
Mulla inssi tod.näk. keväällä ilman hormonihoitoja.

Mulla ei lekuri edes tutkinut sitä, että ovuloinko...mutta en nähtävästi joka kuukausi kun viime kuussa ei ollut kehittynyt kuin yksi tosi pieni munarakkula...Mun miehellä todettiin tosi vähäiset ja hitaat simpat ja 3% ovat rakenteeltaan normaaleja.
Meillä on suunnitteilla silti kaksi inssiä jonka jälkeen ivf.
Ja insit tehdään hormonien kera...
meillä ei lekuri hoitojen onnistumisprosenteista sanonut mitään vaan vaan, että luomusti aika heikolla mallilla.
Sanoi vaan, että kyllä sa raskaaksi tulet kun on 4 raskautta takana vaan myös ongelmana on se, että raskaudet ei kestä loppuun asti...

Mies on onneksi alkanut oma-aloitteisesti syömään vitamiineja ja nyt pitäisi sitä foolihappoa lisätä niin josko se vähän voita veijareita parantais...

Moikka! Meillä siis tilanne seuraavanlainen:
Mä en ovuloi ilman noita pistoksia ja tämänkin inssin ovis tapahtui vasta aika tuhdin pistos määrän jälkeen. Miehellä hieman heikot simpat, mutta koko ajan paranemaan päin. Suurin osa ollut hitaita. Nopeita ei ole lainkaan. Mutta liikkuvia kyllä lähes kaikki. Mutta viallisia. No ekassa inssissä saatiin jo 7 milj normaalia ja tokassa 21 milj normaalia. Joista osa jopa nopeita. Eli mies periaatteessa kunnossa.

Meillä en selvää jo että kolmannen inssin jälkeen siirrytään IVF hommaan. Ollaan jo jonossa. Tämä tapahtuisi toukokuussa. Eli meillä taysissa on n. 6 kk jono. Mutta käytännössä täysin ilman mitään olemme vain helmi- ja maaliskuun. Huhtikuussa sitten aloitellaan jo suunnittelu. Eli en harkitse yksityiselle siirtymistä, koska ei tuota odottelua ole kuitenkaan tuon enempää. :)

Näin siis meillä.

Meidän tilanne tällainen : Minusta ei ole vikaa löydetty, ovuloin joka kuu ihan normaalisti ja kierto hyvin säännöllinen.Meillä siis vika miehessä. Meihellä siiittiöt suurin osa epänormaaleja ja nopeita suoraan liikkuviakin on vain vähän, b -luokan liikkuvia enemmän. Eli vika on enemmän siittiöiden laadussa.

Siittiöiden pesu on auttanut lääkärien mukaan liikkuvuuteen mut kukaan ei ole kertonut et montako miljoonaa on aina siirretty ja onko laatu parantunut pesussa.. Tammikuussa siis tiedossa kolmas inssi ja mikäli tämä (jota parhaillaan piinailen, viime ma tehty inssi) epäonnistuu ja se kolmaskin epäonnistuu niin jatkosta ei ole tietoa. Kukaan ei ole sitä vielä meidän klinikalla kertonut et onko sit vuorossa IVF vai ISCI, vaikka kysynyt olenkin.. eli sitä odotellessa.. Ja jonoistakaan ei ole kukaan puhunut, ehkei niitä sit kovin ole täälä suunnalla kun edetään siis yksi hoito kerralla tahtiin..?!?

Meillä niin että minulla PCO (joka on pahentunut),sen takia en ovuloi läheskään joka kuukausi jos toinenkaan.Myös toinen munajohdin poistettu ja epäsäännölliset menkat.Miehen siittiöt hyvää laatua.Lääkäri sanoi että tavallaan ollaan "selittämättömiä".Inssi piikittelyjen aikaan on syntynyt vain yksi nipin napin täysi mittainen munasolu ja hoitojen jälkeen olen ollut aika kipeä.Ekan inssin jälkeen tuli kysta munasarjaan ja nyt sit kohdusta löytyi joku.Tosiaan vuosi joudutaan jonottamaan IVF:fään.Mietinkin jo että jos laittaisin veronpalautus rahat säästöön ja mentäisi yksityiselle,en jaksaisi millään odottaa vuotta!Se on toooosi pitkä aika. :\|

No mutta kohta taas piinaillaan,rentoudutaan (tai yritetään ainakin) nyt tämä joulukuu ja odotetaan sitä lumisadetta.Joulun odotusta kaikille. :hug:

Nyt on joku ihme masis saapunut...ei oikein mikään jaksa kiinnostaa ja olis kiva vaan maata ja nukkua... :headwall:

Sunnuntaina otin viimeisen teron eikä täti ole edelleenkään tullut. Ruskeaa tuhrua silloin tällöin kylläkin. Kylläpä on rasittavaa kun tietää, että tärppi ei ole käynyt, mutta menkat silti jossain. Viime kierto oli kyl ihan samanlainen. Tuo vuoto on vaan hävinnyt jonnekkin eikä ole enää yhtä runsas kuin ennen.
Mitenkäs teillä muilla on täti tullut terolut kuurin aikana?

Onneksi huomenna on perjantaii!!!

PURE LOVE!! Oletko varma ettet ole raskaana?Ootko tehnyt testin?Miula kävi yli vuosi sitten niin että rupesin syömään teroja toukokuussa..menkat tuli kesäkuussa kp36, heinäkuussa kp25 ja elokuussa kp 45.Menkat oli suht normaalit.(muistaakseen)Syyskuun alussa verikoe paljasti että olen raskaana.Olin kuitenkin tehnyt testit joka kuukausi ja puhdas nega.Ultrassa paljastui että olin n.8 viikolla raskaana(sydänäänet kuuluivat ja näkyivät selkeästi).Raskaus antoi vasta positiivisen tuloksen rv 7.Tosin se oli kohdunulkoinen.Mutta tosiaan silloin söin teroja ja niiden aikana raskauduin ja kuukautiset tulivat normaalisti.Kokeile tehdä vielä testi.

Pure love pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2006 klo 15:00 VIP1 kirjoitti:
PURE LOVE!! Oletko varma ettet ole raskaana?Ootko tehnyt testin?Miula kävi yli vuosi sitten niin että rupesin syömään teroja toukokuussa..menkat tuli kesäkuussa kp36, heinäkuussa kp25 ja elokuussa kp 45.Menkat oli suht normaalit.(muistaakseen)Syyskuun alussa verikoe paljasti että olen raskaana.Olin kuitenkin tehnyt testit joka kuukausi ja puhdas nega.Ultrassa paljastui että olin n.8 viikolla raskaana(sydänäänet kuuluivat ja näkyivät selkeästi).Raskaus antoi vasta positiivisen tuloksen rv 7.Tosin se oli kohdunulkoinen.Mutta tosiaan silloin söin teroja ja niiden aikana raskauduin ja kuukautiset tulivat normaalisti.Kokeile tehdä vielä testi.

Että pitikin mennä sanomaan noista niukoista menkoista...Päivällä alkoi ihan kamalat menkkakivut ja vessaan mentyäni verta sit lorahteli ihan olan takaa...eli nyt se täti vihdoin löysi tiensä tänne.
Viimeksi kesällä ollut tällaiset...no, pääasia, että tuli kuvioihin niin tuntuu taas tuo inssi olevan lähempänä kun seuraavan tädin vierailun jälkeen pääsen aloittamaan clomit + muut...

Pure Love!
Onhan se hyvä että ne menkat sitten tuli, jos olivat tullakseen. Nyt sitten vaan suunta kohti inssiä! :) Nyt vaan koitat niitä jaksaa.

Mun tunteet virallisesti tähän joukkoon liittymisestä vain vahvistuvat koko ajan. Vatsa kipeä ja turvonnut. Sekä rinnat arat. Kuten aina ennen menkkoja. Nyt inssistä pp 7, mutta kyllä nuo tunteet yleensä on alkanut ennen menkkoja hyvissä ajoin. Joten liitynpä sitten viikon päästä oikein kunnolla joukkoon.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2006 klo 18:38 Pure love pikana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2006 klo 15:00 VIP1 kirjoitti:

Että pitikin mennä sanomaan noista niukoista menkoista...Päivällä alkoi ihan kamalat menkkakivut ja vessaan mentyäni verta sit lorahteli ihan olan takaa...eli nyt se täti vihdoin löysi tiensä tänne.
Viimeksi kesällä ollut tällaiset...no, pääasia, että tuli kuvioihin niin tuntuu taas tuo inssi olevan lähempänä kun seuraavan tädin vierailun jälkeen pääsen aloittamaan clomit + muut...
No munkin pitää kokeilla tätä kikkaa (yleensä toimii aina...). Eli minulla kanssa tosi niukkaa ollut nyt jostain syystä. Eli tiistaina alkoi tuhruttaa, ja nyt näyttäisi siltä että sekin on loppu. :eek: Yleensä minulla on toisena päivänä "kipupäivä" ja vuodan niinkun niagara... Vaan nyt ei ole tuntunut missään... Omituista. Voisikohan olla, että sitä ovulaatiota ei nyt sitten ole ollutkaan ja nuo hormonit (puregon ja pregnyl) jotenkin saavat aikaan tuon tuhruttelun? Raskauteen en todellakaan usko. Mutta siis jos tämä täällä mainitseminen toimii, niin eiköhän ne menkat ala kunnolla piakkoin. ;) Ja jos ei niin lääkärihän soittelee 18 päivä, niin kyselen sitten siltä.

Nostetaampas tätä meidän ketjua.

Äsken kävin sairaalassa.Katsottiin onko kohdussa vielä pallukka.Se oli hävinnyt,arvelinkin niin.Taas taitaa olla ovuloimaton kierto,yksi ainut epämuodostunut munasolu oli (15mm ja nyt kp 15).Ihmetyttää kun rinnat tulee yleensä kipeiksi vasta n.10 päivää ennen menkkoja.Nyt ne on ollu jo tosi arat pari päivää...näiköhän alkaakin menkat joulupyhinä jo.Perkutti,toivottavasti ei.Aattelin vaan ku munasolukin oli epämuodostunut ni jos se onkin lähteny jo surkastuu tai jotai.Miu säkällä tammikuun viimeinen inssi osuu pyhiin tällä menolla. :eek: Mites muilla menee?

Tänne ei mitään uutta...
Outoa kun taas joutuu noita kiertopäiviä laskea, että osaa noi terot aloittaa...täällä menossa VASTA kp5 ja täti alkaa jo hiipua pois...onneksi nyt kerrankin sitten tuli kunnolla.
Mä NIIN odotan jo seuraavaa kiertoa kun saa horpat aloittaa ja inssi...voi kun tämä kierto menisi nopeasti ohi...
Mä ehkä jo liian paljon odotan inssiltä, mutta enemmän se meille toivoa antaa kuin näin luomusti.

Hyvää maanantai-iltaa kaikille!!!

Siirryn nyt sit tänne "virallisesti, menos kp 2.. Tammikuus vikaan inssiin ja sit ei tietoa et mitä taphatuu.. Olen kyl niin vakuuttunut jo nyt et se tammikuun inssikään ei tuota toivottua tulosta. Jotenkin vaan toi onnistuminen inssillä on NIIIN epätodennäköistä kun vika kuitenkin meillä siittiöissä.. Et kovatsi toivon et hypätään sit tammikuun jälkeen ISCI hoitoon.. Jos se auttais.. Tämä kierto menee niin sanotusti "hukkaan" kun ei ole luomuna onnistumiseen minkäänmoista uskoa..

Mukavaa maanantaita kaikille!

pure love pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 15:54 viivero kirjoitti:
Siirryn nyt sit tänne "virallisesti, menos kp 2.. Tammikuus vikaan inssiin ja sit ei tietoa et mitä taphatuu.. Olen kyl niin vakuuttunut jo nyt et se tammikuun inssikään ei tuota toivottua tulosta. Jotenkin vaan toi onnistuminen inssillä on NIIIN epätodennäköistä kun vika kuitenkin meillä siittiöissä.. Et kovatsi toivon et hypätään sit tammikuun jälkeen ISCI hoitoon.. Jos se auttais.. Tämä kierto menee niin sanotusti "hukkaan" kun ei ole luomuna onnistumiseen minkäänmoista uskoa..

Mukavaa maanantaita kaikille!
:hug: ei saa vielä menettää toivoa tammikuun inssin puolesta vaikka välillä olisi sellainen olo.
Saankos udella, että mitäs vikaa on simpoissa todettu?
Kun meilläkin on vikaa simpoissa, 3% normaalinmuotoisia, simppoja on tosi vähän ja se vähäinenkin määrä ovat hitaita...
Meille lekuri ehdotti kahta inssiä jonka jälkeen ivf...
eli millasethan mahikset meillä sit inssiin on mennä niin en tiedä, mut paremmat silti kuin luomuna...

Pure love: Meillä ekassa simppa testis hyvänlaatuisia siittiöitä kans se 3% ja niistäkin hitaita kaikki :'( , määrä oli kuitenkin hyvä. Toises testis oli luvut parantuneet jonkun verran..
AI tiellä on IVF tulos inssien jälkeen jos sinne asti tarttee siis mennä..? Meille tosiaan ei ole sanottu et mitä inssien jälkeen on tiedos.. jotenkin vaan aattelin et se ois ollu ISCI...
Joo eihän sitä toivoa sais heittää, mut ei vaan jaksa uskoa inssillä onnistumisiin kun jo kaksi inssiä takana -tuloksetta.. Tammikuus onkin vika inssi sit edessä..

Hei, täällä yksi uusi tulokas!
Meillä ensimmäistä yritetty kohta 1,5 vuotta ja ei tärpin tärppiä. Aloitimme syyskuussa lapsettomuustutkimukset, niiden mukaan minussa ei mitään vikaa, mutta miehen siittiöt ovat vähän hitaanlaisia. Tänään kävin munatorvien aukiolotutkimuksessa ja lääkärin mukaan torvet olisivat auki. Tammikuussa oisi sitten eka inssi!!!!!! Kyllä jännittää. En silti uskalla kovin suuria toiveita elätellä että heti onnistuisi, mutta toivoisin niin kovasti omaa vauvaa :'(

Tervetuloa joukkoon Halinalle. Sitten tammikuussa jännäillään. Minä en vieläkään ole virallisesti pinon jäsen, mutta torstaina sitten.

Meillä on kans tieto et tammikuussa vika inssi ja sit IVF. Meillä miehen simpat hitaita, mut liikkuu. Ollaan jo IVF jonossa. Punktio ois sitten viikolla 22. Eli muutaman kuukauden tauko sit keväällä. Onnistuminen kolmannes inssin on mun mielestä kans kovin epätodennäköistä. Mutta onhan se tehtävä, jotta eteenpäin pääsee. Yritys kova kuitenkin. :)

Mukavaa joulun odotusta kaikille! :heart:

Ärsyttää kovasti kun eivät laita IVF jonoon ennen kuin viimoisen inssin tulokset saa tietää.Luulisi ettei siitä nyt haittaakaan ole kun jonot kuitenkin yli vuoden.Pelkkä ajatuskin että vuoden joutuu odottamaan saa pinnan kireelle.Miulakin on toiveet nollissa kolmannen inssin kohdalla.Miten sitä kolmannessa onnistuu kun ei ekassa eikä tokassakaan vaikka kaikki oli paremmin kuin hyvin onnistuakseen.Mikä kumma siinä oikein mättää?Ei mee jakeluun... :/ \|O

Yhteistyössä