Tammikuun 2014 tähtöset heinäkuussa

Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille :)

Täältä ilmoittautuu myös yksi törpön miehen kanssa elävä nainen! Lastenhoito ja kodinhoito kaatuvat mun niskaani. Samoin valvominen kuopuksen kanssa. Päivisinkään ei saa nukkua... Eilen olin valmis kuristamaan ukon, kun tuli repimään mut puoliväkisin ylös, kun olin vahingossa nukahtanut hetkeksi (5min?) sohvalle :mad: Hänen piti päästä omille menoilleen, ja kuopustahan ei tietenkään voinut muka sinne mukaan ottaa. Ei varmaan niin. Ja omaa aikaa miehellä on aivan varmasti ollut. Mikä ihme siinä on, että miehet ei pysty ymmärtämään toisen (raskaus)oloja? Jos yritän avata keskustelua, mies alkaa puhumaan päälle omista jutuistaan. Hmph. Alan muistuttaa kävelevää zombieta. Sitten vielä jaksetaan ihmetellä, kun toinen on takakiree pieru!!! |O Ää-ää-ääää |O

Kiitos ja anteeksi. Tämmöinen pieni avautuminen. :)

Alexandra89: Teit mielestäni hyvän päätöksen, kun päätit osallistua siihen huumeseulaan. Näkevätpähän sitten! Toivottavasti alan ammattilaiset tajuavat tämän jälkeen edes pahoitella liioiteltua suhtautumistaan.
Muakin kiinnostaisi tuo maidonluovutus :) Mun piti alkaa kolmosen aikana luovuttamaan, mutta siinä tulikin sitten paha sairastuminen ja kovat lääkkeet, jonka takia piti luopua ajatuksesta. Maitoa olisi kyllä riittänyt.

Meillä on molemmat vanhemmista lapsista siirretty alle vuoden ikäisenä pinniksestä jatkettavaan sänkyyn nukkumaan. Molemmat oppi kävelemään jo hyvissä ajoin :) Lähinnä odoteltiin sitä, että hoksasivat tulla jatkettavasta sängystä jalat edellä alas. Esikolla kesti pitkään tajuta, että siihen päähän saattaa vähän sattua, jos yrittää tulla kuukuna edellä alas :p Kakkonen oppi asian jo ensimmäisen yrityksen ja erehdyksen jälkeen :) Toki ollaan siinä vieressä aina alkuun oltu, etteivät satuta itseään. Kolmonen alkaa lähentelemään vuoden ikää. Kohta hänelläkin siirto edessä. Se on nyt lähinnä omasta jaksamisesta kiinni...

Hankinnoista: Meidän ei oikeastaan tarvi hankkia uudelle tulokkaalle kuin uusia pieniä vaatteita. Ehdin antamaan 50-62cm vaatteet eteenpäin. Niin, ja jos nämä mun olot pitää paikkansa, niin sitten täytyy ostaa hieman isompiakin vaatteita. Jostain syystä tuntuu siltä, etten halua pukea pojalle vaaleanpunaisia mekkoja :D Tuplavaunut ovat harkinnassa.

Äitiyspakkauksesta: Olen aikaisemmille lapsille ottanut, mutta nyt en oikein tiedä mitä tekisin pakkauksen kanssa. Rahallinen korvaus on naurettavan pieni laatikon sisällön arvoon verrattuna, mutta toisaalta taas siellä tulee paljon sellaista, mitä ei tule pidettyä. Hmm... Pohdinta jatkuu :)

(.) Täällä on elelty hiljaiseloa nyt nämä pari päivää. Facen puolelle olen jaksanut jotain käydä kirjoittelemassa, mutta tänne ei ole enää virta riittänyt kertomaan kuulumisia. Pahoinvointi siis jatkuu, ja ihan yhtä rankkana. Huhhuijaa.

H & Pikkutähtönen2014 12+5
 
Sokerirasitus oli toissapäivänä ja tänään neuvolassa sain tulokset. Paasto 6.1, 1h 11.2 ja 2h 9.8, eli kiinni jäin, niin kun mä tiesin että jään. Lapset oli mukana neuvolassa ja esikko tajus et vauva on tulossa kun sydänääniä kuunneltiin. Oli tosi ilonen uutisesta ja 3v keskimmäinen ilmotti heti kun päästiin neuvolasta ulos et hänelläkin on vauva mahassa. Kuopus on vaan hokenu et täti kuunteli...

Seuraava neuvola on jo 19.8 mitä mä en ihan ymmärrä. Sokereita seurataan Kättärin diabeteshoitajan kanssa ja muutenkin uudelleensynnyttäjillä pitäis olla vähemmän neuvolakäyntejä. Verenpaineet ei mulla aikasemmin lähteny nousemaan ihan lopussa niin en oikein nää mitän syytä miks näitä käyntejä on näin tiheesti.

äidinmaidon myyminen keskimmäisen kanssa möin maitoa tosi kauan, yleensä ne ottaa vastaan vaan vähän aikaa mut kun heillä oli pulaa luovuttajista ja mun maito on hirveen rasvasta niin möin sitä melkein koko imetysajan. Kuopuksen kanssa yritin myydä mut kun keskimmäinen oli alle 2v niin tuntu liian hankalata istua koneessa kiinni kun toinen vaatii päästä syliin. Tossa on se hankala homma et ainakin HUS:in alueella myyminen pitää alottaa tosi nopeesti synnytyksen jälkeen. Olisko ollu niin et ennen kun vauva on kuukauden ikänen ja sit piti pumpata ainakin litran päivässä. Mut ehdottomasti jos omaa maitoa on liikaa niin suosittelen sitä hommaa, rahallisen korvauksen lisäks siitä saa tosi hyvän mielen kun tietää että toiset pikkuset saa edes toisen äidin maitoa ennen kun oma äiti pystyy sitä tarpeeks tarjoamaan.

Alexandra Ihanaa että neuvolatädin kanssa pääsitte yhteisymmärrykseen. Hänen kanssahan sä tuut olemaan tekemisissä ainakin koko raskauden.

Fantaihana 15+1
 
AIna on joku asia mitä en muista kommentoida.:)

nukkumisjärjestelyt Esikoinen nukku pinniksessä johonkin 3,5 vuotiaaks asti, mahtu sinne hyvin niin ei vaan saatu aikaseks ostaa isompaa sänkyä. Esikolle ostetiin samantien kerrossänky kun kuopus oli syntymässä, ja esikko nukku ensin alasänkyssä niin kauan kun sillonen kuopus nukku pinniksessä. Kun nykynen kuopus oli tulossa siirrettiin pojat kerrossänkyyn ja keskimmäisellä silloin n. 1,5v oli käytössä sellanen irrallinen laita mikä työnnettiin patjan alle unien ajaks ja sit sen sai taas kätevästi päiväks taitettua kasaan. Laidasta luovuttiin joskus ennen 2v synnttäreitä ja aika monta kertaa poika putos sängystä yöllä ennen kun oppi pysymään siellä.
 
Moi pitkästä aikaa :)
Pahoinvointi on ollut niin kokonaisvaltaista ettei ole paljon jaksanut kirjoitella. Saikullakin olin, nyt taas töissä ja oksetelu vaan jatkuu. Tai eihän se kyllä loppunutkaan..

Np-ultrassa kaikki hyvin, kovasti stressasin ja menin 2h unilla edellisen yön mutta kaikki vaikutti olevan kunnossa!

Äitiyspakkausta ei oteta, kahdesta on jo otettu ja tavarat on tallessa.

Nukkumisjärjestelyistä, molemmat on nukkuneet 1v alkaen lastensängyssä, siihen asti vieressä. Pinnasänky ei siis ole tarpeellinen meillä :) nyt nukkuvat 7v ja 2v samassa huoneessa kerrossängyssä :)
Hoitopöytääkään meillä ei ole ikinä ollut.

Rakenneultran voisi päivittää meille 5.9, puhelimella en saa väriä tähän!

Nyt en muistakaan enää mihin piti kommentoida :(

Jardin 12+6 (toivottavasti tää pahoinvointi helpottais pian..)
 
Täällä otettiin ekan kohdalla äitiyspakkaus rahana. Sillä rahalla ostin tällasen äitiyspakkauksen :) BEIBIBOX - Rokkibeibi
Olin jo kerenny ostaa lämpöpukua yms kirpparilta, niin en nähnyt tarpeelliseksi ottaa kelan pakkausta. Mut halusin silti hipelöitävää :) parempi et oli vähempi vaatetta, noi kaikki käyttötavarat tuli kyllä käyttöön. Suosittelen lämpimästi!

Täällä on selkäkipu ja liitoskivut palanneet :/ olivat jokusen viikkoa jo pois. Kyllä saa loppuillan maata sohvalla jalat kattoakohti :)

Mitäs vielä. Olipas hyvä vinkki toi, et harjoittelee lapsen kanssa siinä isommassa sängyssä tulla jalat edellä pois sieltä. Täytyy pian alkaa esikon kanssa harjoittelemaan ni pääsee muuttaa syksyllä isompaan sänkyyn :) muutenkin ihanaa ku pääsee sisustaa lastenhuoneita :) sit nukutaanki kaikki omissa huoneissa. Esikko omassa, me omassa ja tulokas omassa huoneessa. Kaikki huoneet täytetty :)

Voi kun viikot vierii eteenpäin ja joulu lähestyy ;)

Kusma ja Robin 16+0 poks!
 
Eilen olin miehen kanssa np-ultrassa ja ihan hyvältä kaikki näytti, aktiivinen ipana ja 6,5cm pitkä. Mua teki pahaa sielläkin, mutta kuin ihmeen kautta mulla oli ihan hyvä olo illallemmalla, söin kaks kovaa karkkia ja sain jopa kakomatta alas kaks tortillaa. Että ne maistu hyviltä, taivaallisilta, ihanilta. Mulla nousee melkein vieläkin kyyneleet silmiin kun muistelen millasta niitä oli syödä ja miltä ne maistu. Ja kuinka hyvä olo sen jälkeen tuli. Sitten mun ylläriks telkasta tuli vielä leffa mitä oon koittanu DVD:llä löytää, joten mun ilta oli kruunattu ja olo oli mitä mahtavin. Jotenkin naurettavaa että kuinka euforinen olo tulee kun saa syötyä eikä oksenna sitä..

Liitoskivut on alkanut nyt täälläkin. :/

Mutta en ole edelleenkään jaksanut miettiä hankintoja tai edes että tuleeko paketti vai raha. Mies tais jo sanoa että paketissa on niin paljon kamaa mikä tulee käyttöön (aion myös koittaa kestoilua kun omatunto vaatii) joten varmaankin se. Aion syksymmällä hioa ja maalata mustaksi miehen vanhan pinnasängyn ja hommaan vielä jostain sellasen pöydäksi taitettavan syöttötuolin, musta siitäkin tulee. Itseasiassa kaikki minkä voi maalata, aion maalata Helmi kalustemaalilla mustaksi. Olen pitänyt silmiä auki mustan pyörän turvaistuimen varalta, sillä sellaisiakin näyttäisi olevan. :) Ja aion sitten myöhemmin ommella itse mustia lakanoita ja peittoja. Toivottavasti olot paranee, jotta pääsis "pesänrakennuspuuhiin". :):)

Luuletteko muuten että me kaikki saadaan tämän vuoden äippäpaketti? Että Tammikuussa ei vielä ole ehtinyt vaihtumaan? Mä INHOON keltaisen ja harmaan yhdistelmää.. Äitiyspakkaus - kela.fi

Sariza ja seamonkey 12+3
 
Tämän vuoden äitiyspakkausta jaetaan suurinpiirtein vuoden loppuun. Riippuen kuinka paljon vauvoja syntyy ja mihin asti niitä riittää. Ja kyllähän se pakkaus tulee jo ennen vauvojen syntymää (eikä vasta tammikuussa, riippuen tietysti la:sta), mikäli sitä hakee jo ajoissa. Luultavasti siis saadaan nuo vanhat pakkaukset elleivät jostain syystä lopu kesken ennen aikojaan. Itse en suuremmin pidä tuosta tämän vuoden pakkauksesta, joten saisi kyllä mun puolesta vaihtuakin ennen kun on meidän vuoro.

Kotidoppler on kyllä ihan mahtava keksintö. Olen nyt omasta mielestäni löytänyt molemmat vauvat. Toinen oikealla alhaalla (helppo löytää aina) ja toinen vasemmalla alhaalla. Ovat kyllä melko lähekkäin, joten en voi täysin varmasti sanoa että ovat eri vauvat. Uskon kuitenkin niin, koska toinen sykkeet 155-165 ja ja toisen 150-155. :heart: :heart: Tiistaina neuvolassahan se sitten selviää missä kohtaa majaleivat. :)

Tuplat 14+1
 
Täälläkin edelleen liitoskipuja.. :/ Mulla tuntuu kuitenkin helpottavan, että jos kävelen lenkkarit jalassa ja nukun tyyny polvien välissä.

Pahoinvointi on onneksi jo historiaa ja on aikamoisia mielitekoja.. melkeinpä kaikki tomaattinen käy(enkä siis edes oikeasti pidä tomaatista..) ja nakkeja ja muusia voisin syödä jatkuvasti. Aijjoo, ja mäkkärin juustohampparit maistuis myös koko ajan. On muuten jännä, että en pysty ennen klo 12 syömään mitään ilman että siitä tulee huono olo :eek: Mun mielestä aika omituista.

Mä täällä odottelen ensi perjantain neuvolaa+lääkäriä, pääse sydänääniä kuunteleen <3

Valpuri rv12+4
 
Toi äitiyspakkaus vaihtuu joskus keväällä, on ainaki ennen vaihtunu. Esikoisesta LA oli huhtikuussa ja edellisvuoden pakkaus tuli. Sitä pakkausta voi hakea viimeistään 2kk en laskettua aikaa (kelan sivuilta), joten kyllähän se tämän vuoden pakkaus tulee ;) Aika poikamaisia noi näköjään aina, outoa. Vois olla vähän neutraalimpia värejä, vaikka oon kyllä sanonu aina etten pue vaan tytölle esim. punasta ja pojalle sinistä. Toi haalariki tuppaa näköjään useinmiten olemaan harmaa, pojanki haalari oli.

Mullaki oli viime yönä ja enemmänliitoskipuja kuin koko tän alkuraskauden aikana. Repäsykivutki taas vaivannu enemmän. Toivottavasti pääsisin vähällä, muistelisin ettei pojastakaan ne kamalasti vaivanneet. Kyllä noi kohdunkasvukivut enemmän vaivas :)

Tahtos nyt kuitenki sen dopplerin, mutta kun ei niin ei. En kyllä ala uutta hommaan :) Kahden viikon päästä sais kuulla ne sydänäänet lääkärineuvolassa.

Kolibrinkukka 14+3
 
Ällöjuttuja :D Kärsiikö joku muukin lisääntyneestä valkovuodosta? Tää on ihan hirveetä. Pahempi kun ekan kohalla. Sais olla joka vessareissun jälkeen suihkuttelemassa :/ noh, tässä kehossa ei oo kyl ikinä ollukkaan mitään kuivaa kautta :/

Täällä on tänää masuasukki pyörinyt kunnolla. Ehkä tunsin ekat potkut, mut sellasta siipien hivelyä ja kuplintaa ainakin :) iltaa kohti vaan kiihtyy. ihanaa :)

Kusma ja Robin 16+1
 
Moikka!

Vaunuista on ollut puhetta. Meillä on esikoisella Emmaljungan Edge duo combit sport- rungolla, ja ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa niistä! :) Me asutaan maalla, joten sohjoiset ja kuoppaiset hiekkatiet on tullut niillä koluttua, ja hyvin kulkee! :) Ne vaan pitäis raaskia myydä, ja hankkia tuplat tilalle! Oisko teillä suositella hyviä tuplarattaita, joilla pääsee hyvin kulkemaan sohjossa ja hiekkateillä? Kaverilla ois mahdollisesti tulossa Emmaljungan tuplat myyntiin, ennen kuin meidän vauva syntyy, joten ne on tällä hetkellä ykkösvaihtoehto. Tällä kertaa en raaski uusia ostaa.

Lääkärineuvoloita täällä ei oo mun käsittääkseni kuin yksi, joka on jo ens viikolla. Tyhmää! Musta ois kivempi, et se ois ollut myöhemmin! Esikoisen aikana oli kolme lääkärineuvolaa, joista yksi oli synnytystapa-arvio.

Liikkeitä on täälläkin alkanut tuntumaan! :) Eilen oltiin katsomassa bändejä, niin tuntui aika selkeästikin potkut jo! :O Esikoisen aikana aloin tunteen samaan aikaan liikkeet, mut ne tuntui sellaisena "kuplintana".

Äitiyspakkausta ei oteta varmaan tälläkään kertaa. Esikoisen(kin) aikaan ne vaatteet olivat niin poikamaisia, niin jäi ottamatta. Mieluummin ostan mieleisiä vaatteita sillä rahalla, ku niitä tulee kuitenkin osteltua :) Esikoiseltakin on onneksi säästössä aika paljon neutraaleja bodeja ym.

Ei varmaan pitäis mennä kehumaan, mutta mä oon ollut ihan ymmälläni, kuin hyvin olen voinut koko tämän alkuraskauden! Yhden kerran olen joutunut oksentamaan, mutta muuten ei ole pahoinvoinnista tarvinut oikeestaan kärsiä! Eikä ole ollut muitakaan kipuja! Noh, esikoisesta niitä oli tämänkin raskauden puolesta! Silloin oli ihan järkyttäviä alavatsakipuja, ja selkä reistaili jo tässä vaiheessa! Nyt on kyllä parempi lihaskunto, niin toivottavasti selkäkin kestäis paremmin :)

Pätkis 12+4
 
Hei, pitkästä aikaa! Lukemassa olen kyllä käynyt säännöllisesti, mutta voimat eivät muuhun ole riittäneet. Tänään ensimmäinen päivä, kun olen pärjännyt ilman pahoinvointilääkettä ja oon ollut ihan onneni kukkuloilla.:D Ehkä tämä elämä alkaa voittamaan.

Äitiyspakkauksesta ollaan ajateltu ettei otettaisi, kun esikolta kaikki vielä jäljellä lähes käyttämättömänä. Makuupussi ollut parhaalla käytöllä ja kynsisakset, muuten oli meille aika turha. Toppahaalari olis kesällä ollut hyvän kokoinen...:)

Meillä vasta nt-ultra keskiviikkona tulossa, jännityksellä sinne mennään onko kaikki kunnossa ja mihin toi laskettu aika muuttuu.=) Masun kasvua odottelen oikeaksi vauvakummuksi, kun tällä hetkellä näytän vaan lihoneeta ja lisää vatsamakkaroita keränneeltä... Normaalit vaatteet vielä käytössä.

Vaunuina ollut Emmaljungan Ceroxit esikolla ja ajatuksena olis vaihtaa ne city crosseihin, kun niihin sais sisarusistuimen kiinni. Muuten olen vaunusta tykännyt, mutta välillä kaivannut pikakiinnitystä istuinkehikkoon. Noista kun runkoa ei istuinosasta saa irti.

Tiuhti ja Viuhti2 12+5
 
Heippa hei taas! :)

Viikonloppu meni taas ihan liian nopeasti, onneksi enää tää viikko töitä ja sitten alkaa pieni loma. En millään jaksaisi enää, ei yhtään huvita olla töissä ja jos työmoraali olisi vähänkään alhaisempi niin olisin varmaan saikulla tälläkin hetkellä. Melkein toivon että pahoinvointi pahenisi niin voisin hyvällä omallatunnolla jäädä kotiin :saint:

Täälläkin odotetaan vauvamahan ilmaantumista, välillä massu näyttääkin vähän vauvamasulta mutta enimmäkseen taitaa olla pelkkää turvotusta :rolleyes: Liikkeitä olen nyt tosissani koittanut alkaa bongailemaan ja iltaisin keskittynyt fiilistelemään mahatuntemuksia mutta ainakaan vielä ei mitään tunnu. Kaikki aikanaan, pitäisi vaan sitä kärsivällisyyttä riittää |O

Vaunuista vielä; päädyttiinkin ostamaan tuttavapariskunnalta heidän vanhat vaunut ainakin näin alkuun. Briot on nyt siis hankittu, tarkemmin en mallia tiedä :D He ainakin kehuivat olleensa todella tyytyväisiä kyseisiin vaunuihin ja kun asuvat samoissa "olosuhteissa" kuin mekin niin uskoisin että vaunut soveltuvat meidänkin tarpeisiin oikein hyvin :)


Mijau 14+5
 
Eipä oltu tultu ajatelleeksikaan, että mun ja sisarusteni vanhat vaunut olisi vielä tallella ennen kuin mutsi asiasta mainitsi. Jotkut beiget Emmaljungat ne vissiin on, niin pitääpä mennä vintiltä tonkimaan. Olisi ainakin yksi hankinta sitten vähemmän. :)
 
Täytyy tännekkin tulla nyt hehkuttaman: liikkeet tuntuu nyt silloinkin kun seison, eikä vain makuuasennossa! <3

Mun teki hirveästi mieli lähteä kunnolla ulkoilemaan ja kävelemään, kun pitkiä kävelymatkoja oon hieman vältellyt särkyjen takia. Oli kyl kivaa, vaikka nyt särkeekin paikkoja. Uskoisin kyllä, että noilla mun kesäkengilläkin on vaikutusta eikä oo pelkästään liitoskipuja.

Mun äiti oli muuten yllättynyt ultran jälkeen, kun masusta löytyi vain yksi vauva. Kun mun maha kuulemma kasvaa niin nopeesti, että se oli salaa varma että siellä olis ollut toinenkin :D Oon kyllä ihan tyytyväinen tähän yhteenkin. <3

Valpuri rv 12+6
 
Ihanaa, tuntisinpa mä jo liikkeitä! Kaipa ne alkaa täälläkin seuraavan kuukauden sisällä tuntumaan, toivottavasti ainakin :rolleyes:

Täällä vaan olot pahenee, mahassa tuntuu koko ajan inhottavalta ja tekisi mieli oksentaa. Eilenkin kun pääsin kotiin niin ensimmäisenä pönttöä halailemaan, sama juttu tänä aamuna kun heräsin. Harkitsen jo loman aikaistamista muutamalla päivällä kun ei vaan meinaa energia riittää töissä. Varsinkin iltapäivisin iskee niin kamala olo etten jaksa tehdä mitään, iltapäivät onkin menneet "mukavasti" taukohuoneen sohvalla makoillessa. On kyllä ihme ettei kukaan tunnu tajunneen että oon raskaana, plussapuolia siinä että työskentelee miesten kanssa :D Jos täällä olisi enempi naisia hommissa niin aivan varmasti kaikki tietäisi missä mennään.

Eilen löysin aivan ihanan fleece-puvun vauvalle alennuksesta! Se oli niin pehmeä ja pörröinen, en vaan voinu jättää sitä kauppaan :heart: Nyt on meidän vauvalle hommattu ihan ensimmäinen ei-kirppari- vaate :D


Mijau ja Pallero 14+6

en jaksa enää miettiä projektinimiä, tuun varmaan vaihtelemaan nimitystä aina fiiliksen mukaan :p
 
Ällöjuttuja! :D kusma kyseli valkovuodosta. Joo, täällä voin ilmottautua kanssa, mulla kuluu pikkusiteitä ja isoja siteitä nyt enemmän kuin ei-raskaana. Tosin joudun käyttämään noita kuukautissiteitä sen takia että sillon kun oksentelen oikein kunnolla ja rajusti, mä en pysty pidättelemään pissaa, vaan aina lorahtaa hiukan housuihin vaikka kuinka valmistautuis siihen. Valitin siitä hoitajalle et tuntuu et multa olis lähteny kaikki lihakset alapäästä lomille, ja se sano et se on ihan normaalia jotta kohtu sais kasvaa. Mut kamalaa se on. :( Oikeestaan se ainoa kunnon kiukku-poru-raivarini, mitä mies on nähnyt, johtu just siitä että jatkuvan oksentelun tuloksena jouduin kokoajan vaihtamaan siteen/housut ja mä sain kerta kaikkiaan tarpeekseni sille päivälle ja aloin väsyneenä poraamaan. Olin luultavasti ihan huvittavankin näköinen kun ulvoin makkarissa housuja vaihtaen että kuka tääl kämpäs niit vaippoja ny oikeesti tarttiskaan.. Sen jälkeen en oo porannu miehen nähden, se ei vaan tajua mua yhtään just nyt.

En tiennyt että äidinmaidosta maksetaan. :$ Mä antaisin sitä pois ihan ilmatteeks, ei se mulle mitään maksa että tissit sitä tuottaa. Mun mielestä se menee niin hyvään ja tärkeeseen käyttöön että ei siitä kuuluis mitään tiliä tehdä..

Miten ootte helpottanu liitoskipuja/kohtukipuja? Mä olen käynyt kävelemässä, mutta kadulla on tietty asvalttia ja mun vanha penikkatauti ulvahtaa heti jos kävelen kovalla alustalla. Joten yleensä olen tyytynyt kävelemään tässä pihalla tontilla yhtä noista isoista talleista ympäri. Näytän varmaan ihan dorkalta kun kävelen yhtä rakennusta ympäri, mutta siinä on melkein koko matkan pehmeä soramaa ja lisäks vessa on mukavan lähellä, pääsen oksentamaan/pissalle paaaaljon nopeemmin kuin että olisin tuolla kilsan päässä kotoa. Olen nyt pyrkinyt siihen että sellanen vartti/20min olis hyvä kävellä pontevasti. Se tuntuu helpottavan. Olen myös maannut sängyssä jalat seinällä tai tyynypinon päällä. Mitäs te muut olette keksineet?

Sariza 12+6 ja seamonkey
 
Täällä alkaa pikkuhiljaa se armoton alkuraskauden väsymys helpottamaan,paha-olokaan ei ole nostanut päätään viikkoihin :) tietysti nyt kun pääsen hehkuttamaan hyvää oloa niin kohta saan vaivaksi jotain aivan kamalaa :)
Hankinnoista sen verran,että meillä esikoisen pinnasänky,rattaat ja sitten on ollut lainassa miehen veljellä kun heille syntyi viime joulukuussa vauva. Eli ne ainakin saadaan takaisin. Syöttötuoli löytyy myös.

Äitiyspakkauksesta ei ole vielä ollut puhetta,mutta ne vaatteet sielä oli esikoisellekkin niin älyttömän isoja,että en oikeen tiedä pitäiskö se ottaa vai ei..
Saahan sillä rahavaihtoehdollakin aika paljon tarpeellista tavaraa,ja kuitenkin kun oon säästänyt esikoisen pieniä vaatteita ainakin 15 kassillista :D

Onko muilla tullut vielä mitään hassuja himoja? Mä nimittäin himoitsen Ruisleipää minkä päällä on ruohosipuli-tuorejuustoa sekä sitruunaviipaleita :) NJAM!

Mom09 15+0 ! (jo?!)
 
Viimeksi muokattu:
Ällöjuttuja: Täällä kärsitään kans todella runsaasta valkovuodosta. Aina sitä on paljon tullut, mutta nyt jotenkin ihan tolkuttomasti, ja koostumuskin on ihan outo. Huomenna on lääkärineuvola, joten pitää varmaan kysäistä, onko tuolla kaikki kunnossa... Lisäksi mulla on hieman sama ongelma kuin sariza82:lla. Mulla karkailee pissaa helposti aina aivastaessani. Kerran täytyi kävelylläkin heittää päällyspaita vyötärölle, kun muuten ois näkyny ihan muille asti. TODELLA ärsyttävää! En tiedä, onko mun paikat muka vielä niin löysiä melkein 1 v. 3 kk sitten olleesta synnytyksestä, vai onko tämä nyt jotain uuden raskauden ongelmia..?

Himot: Aika vähän on tehnyt mieli mitään erityistä, ehkä makeaa tekisi tavallista enemmän mieli, mutta olen saanut hillittyä nuo himot aika hyvin. Pari päivää sitten iski tosin ihan järjetön kebabhimo (aivan kuten 1. raskaudessakin), ja pakko oli hakea annos. Oli varmaan ensimmäinen ja viimeinen kebab tässäkin raskaudessa. :)

Maha: Mun maha on jotenkin todella turpea, vaikka kiloja ei kai oo erityisemmin tullut ja viikkojakin on vasta (kai?) 13+0. Äitinikin ehti siitä jo huomauttaa, että katsohan tyttö syömisiäsi. Murr. >:/

Liikkeet: Liikkeitä en oo vielä mielestäni tuntenut. Esikoisestakin tunsin ne vasta tosi myöhään, kai vasta joskus viikolla 20. Silloin mulla oli istukka etuseinämässä, joten se blokkas niitä potkuja. Kyllä tuolla mahassa jotain on tuntunut, mutta ne "liikkeet" ovat olleet varsin ylhäällä, ja jotenkin kuvittelisin, että näillä viikoilla liikkeiden pitäisi tuntua vain tuolla jossain ihan alavatsassa. Vai missä te muut niitä tunnette???

Äitiyspakkaus: Otimme pakkauksen esikoiselle, mutta nyt taitaa jäädä välistä, kun vaatteita on jo valmiina runsaasti, ja muutenkin esikoisen kamoilla mennään varsin pitkälle. Se äitiyspakkauslaatikko olisi kyllä ihana - tuossa edellisessä kun on vain Kelan logo. :/

Vaunut ja kantoliinat: Meillä on olemassa Hartanin yhdistelmät, mutta nyt kun lapsille tulee ikäeroa 1 v. 9 kk, olisi kai syytä hommata tuplat. Ne saisivat olla kapeat, jotta bussissa pääsee kulkemaan hyvin. Vinkkejä otetaan vastaan! :) Myös huonot kokemukset kiinnostavat. Haaveilin kyllä siitäkin, että voisin liinailla tämän pikkukakkosen kanssa. Esikoista on kannettu Manducassa, tai lähinnä mies on, kun minulle se tuntui jotenkin hankalalta varsinkin ihan alkuaikoina. Kantoliinojakin on niin monia, että vaikea valita sopiva. Käsittääkseni joustavalla liinalla olisi helppo aloittaa, mutta kudottu olisi pitkäaikaisempi, tukevampi ja kai ohuempikin loppujen lopuksi, kun kerroksia ei tarvita niin montaa.

Ai niin, mulle on tullut pientä pahoinvointia VASTA NYT! Eilen oksensin aamupalat ulos, hajut ovat vähän ällöttäneet ja vesikin maistunut oudolta. Toivottavasti ei varsinkaan nuo oksentelut tästä jatku.

Tuttifruttinen 13+0 POKS
 
Onko muilla suunnitelmissa käyttää vanhoja vaunuja tai entisöidä sellaiset uudelle tulokkaalle? :) Täällä on nyt 20 vuotta vanhat Emmaljungat beigen värisenä ja ajattelin uusia ompelijamummini kanssa niihin sisäkankaat, joihin oli ikävästi pinttynyt homepilkkuja ulkovarastossa. Rungon kun vielä hioo ja maalaa, niin kyllä kelpaa työnnellä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkutähtönen2014
Pikainen tervehdys :wave:

Himoista: Mulla on himot pysyneet toistaiseksi perusruuissa. Tomaatit, aprikoosit, ruisleipä ja mansikat ovat nyt kovaa valuuttaa :)
Ruisleivän kanssa olen tarkka: leivän pitää olla pari päivää seissyttä (=kuivaa) ja päällä pitää olla Oltermannia (19%), savustettua kinkkua ja kurkkuviipaleita! :D Muuten ei kelpaa :LOL:

Liitoskivut: Olen yrittänyt helpottaa kipuja pysymällä päivisin jatkuvassa liikkeessä. Öisin nukun tyyny polvien välissä. Pitkät istumiset, seisomiset ja kävelyt kipeyttävät häpyluun, mutta vähän kerrallaan ja sopivassa suhteessa noita kaikkia kivut helpottavat :)

Liikkeet: Mulla vauvan liikkeet tuntuvat ihan häpyluun yllä/takana, noin suunnilleen pikkuhousun reunan korkeudella :heart: Kyseessä ovat yksittäiset potkut, möyrimistä ja sen sellaista en ole vielä tuntenut.

(.) Väsymys on hellittämässä, mutta pahoinvointi on ja pysyy. Huoh.
Mulla on meneillään joku "haistan joka paikassa raa'an kalan" -vaihe. Yksi päivä jäi vadelmasorbettikin syömättä, kun haisi muka raa'alle kalalle. Voi morjens... :rolleyes:

H & Pikkutähtönen2014 13+2
 
Täällä eilen käyty nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin.:heart: Sikiö vastas viikkoja 13+0 ja omiin laskuihin se kuulosti hyvältä. Neuvolakortissahan on lukenut tähän mennessä, että laskettuaika olis jo 15.1. mutta nyt muutettiin 22.1.2014 kuukautisista olin itse laskenut sen 21.1. ja yks mittaus vastasi juurikin sitä aikaa, mutta kätilö otti mittauksista keskiarvotuloksen. Kätilö oli kyllä aivan ihana! Kun vain sais rakenneultraan saman kätilön.

Tiuhti87 la 22.1.2014

Tiuhti ja Viuhti2 13+1
 
Pirteää aamua kaikille! :)

Onpas tämä palsta hiljentynyt :/

Maha niille jotka tuskailevat mahan pienuuden kanssa, kyllä se sieltä nousee :) mulle noussut tällä viikolla kunnon vauvakumpu, kun se aijemmin oli vain "läskiä" muistuttava makkara <3 Nyt alkaa takki vasta kiristää.

Mieliteot tämän raskauden myötä ei ole tullut juuri mitään mielitekoja. Sen sijaan pahoinvointi on osittain taas palannut :(

Liikkeet tällä viikolla on potkut tullut tutuiks jo monena päivänä <3 Varsinkin illalla kun ite rauhottuu, ni ne tuntuu hyvin. Enää alle kuukaus rakenneultraan :)

Painoa tullut edelleen alle kilo lisää, mutta eiköhän se tästä miehen syyttäminen wienereiden myötä ala nousta :D

Eilen vaihdettiin makkareita toisiin järjestyksiin. Seurauksena siitä en osaa nukkua tässä "uudessa" makkarissa :/ ehkä se tästä. Sen sijaan pikkuneiti ei oo ollu moksiskaan huoneitten vaihdosta. Nukkunu inahtamatta tähän asti. Nyt on jo tulokkaalle huone valmiina. Ainoastaan vaatteet puuttuu kaapista. Ajoissa on tälläkertaa tullu nämäkin laitettua :) tuskin maltan oottaa niitä unettomia öitä :D

Onks täällä muita, jotka pohtii jo joululahjoja :D Kovasti pohtinut sitä, että kuinka pääsisin helpolla tänä jouluna. Lahjakortteja lähinnä miettiny mitkä vois hankkia etukäteen. Ei sitä joulun alla jaksa enää mahan kanssa lähteä väen paljouden keskelle.
Meinattiin viime talvena varata jo mökki tulevaksi jouluksi, mutta onneks ei varattu. Eipä sinne oltas päästy lähtee :/

Pikkuneiti oli eilen aivan ihana. Se oli kummin luona hoidossa sillä välin kun vaihdettiin huoneita ja kun mentiin hakee se ni siltä tuli itku <3 tuli niin ihana olo kuinka tärkee on :)

Kai sitä vois jo nousta suihkuun. Ei jaksa pyöriä enää sängyssä.

Kusma ja Robin 17+0 POKS!!
 

Yhteistyössä