Tammikuun 2014 tähtöset heinäkuussa

Huomenta!

Täällä hankittu jo isommat tarpeellisuudet :) jos sattuu poika tulemaan niin vähän pitää käydä hankkimassa poikien vaatteita, mutta varmasti niitä kyllä saadaan paljon tutuiltakin. Ei onneks hirveesti tarvi stressata tavaran hankinnoista kun lähes kaikki jo löytyy. Turvakaukalo tarvitaan vielä, mut syysalesta senkin kerkiää vielä ostamaan :)

Täällä kovasti odotetaan rakenneultraa. Mahaa ei juurikaan ole, tai no semmonen pömppömaha ja kun laittaa kireemmät housut ni näyttää et se olis pelkkää läskiä :) ehkä tää tästä pyöristyy ajan kanssa. Jostain luin, et jos on leveä lantio, niin ei heti näy. Mulla levis lantio entisestään viime synnytyksen jälkeen, joten kai tuo vaikuttaa mahan näkyvyyteen? Eipä oo vielä tiellä :) Ja edelleen stressaan painonnoususta. Välillä miettii onko kaikki hyvin :( mut luulen tuntevinani lähes joka päivä liikkeitä, joten eiköhän siellä elossa olla.

Tää oli tällanen pikapäivitys. Ihana keskiraskaus kukoistaa :)

Kusma ja Robin 15+5
 
Ostin maanantaina SeaBand-rannekkeet ja jumankauta ne autto yhden päivän. :O En usko mihinkään akupunktio-juttuihin, mutta ihan minuuttien sisällä kun laitoin rannekkeet paikalleen, olo alkoi tasoittumaan. Laitoin sen placebon piikkiin ja menin lepäämään. Herättyäni olo oli mitä mahtavin, ja testasin heti juomalla pari lasillista appelsiinimehua, jotka tulis normaalisti tosi nopeesti ylös jos noin varomattomasti joisin, mutta ei, ei mitään, olo oli ihan hyvä. Hain siltä seisomalta äijän autotallista ja mentiin hakemaan pizzaa! :) Siis jotain lämmintä, kiinteää, mausteista. En oo syöny viikkoihin muuta lämmintä kuin miehen pakottamia grillimakkaroita ja -pihvejä (jotka oksennan 15-30 min sisällä syönnistä) ja oli ihan t.a.i.v.a.a.l.l.i.s.t.a syödä "varomattomasti" jotain hyvää. Tosin huomasin että mun maha on ilmeisesti kutistunut, sillä jaksoin vain vajaa puolet. :/ Ei vaan pystynyt enää nielemään vaikka olisin halunnut syödä koko penteleen kiekon. Vasta ihan myöhään kun otin rannekkeet pois 8 tunnin jälkeen, aloin sitten oksentelemaan. Ja seuraavana päivänä kun piti mennä muuttamaan äitipuolta, ne autto ehkä sellaset 5 tuntia ja oksentelin ihan holtittomasti joten jouduin jättämään muuton kesken ja lähtemään kotiin. :/

Eli suosittelen koittamaan niitä rannekkeita. En tiedä mihin se perustuu, mutta jos mulla, skeptikolla, se teki yhden normaalin päivän jolloin söin mitä huvitti, en voinut pahoin autossa ja mun mieskin oli paljon paremmalla tuulella ja naureskelin niin paljon kaupassakin että kassatätikin kysyi että mikä on vialla, niin musta se on ihan hyvin sen 20€:n arvoinen ostos. Ajattelin että en käytä niitä kokoajan jos se teho kerran laskee mulla (kuten tuntuu aina käyvän, Primperaninkin kanssa kävi niin), vaan toivon, että esim. huomenna kun täytyy taas hakea tytärpuolet viikoksi tänne Porin Jazzeille, pystyn olemaan autossa ja näyttämään ihan normaalilta sen yhden vuorokauden kunnes saadaan ne anopin hoteisiin ja mulla on np-ultra perjantaina.

Onko kellään muulla kokemuksia BeaBandista? Hyviä taikka huonoja? Tai mitään muuta millä saanut hillittyä tosi pahaa pahoinvointia? Mä en oo jaksanut yhtään miettiä mitään vaunuja, pinnasänkyjä tai muutakaan, kun on niin oksentamista mun päivät 24/7. :/

Ja mä muuten diagnosoin itselleni nyt sitten sen hyperemesis gravidarumin, sillä siihen kuuluu myös esim. lisääntynyt syljentuotanto, ja mä nieleskelen ihan kokoajan vaahtomaista sylkeä, mitä myös oksennan ruoan mukana tai jos mahassa ei ole enää muuta. Olen vähän ihmetellytkin että onko tuo lisääntynyt sylki jokin raskauden oma oire, ja olen pitänyt sitä ihan normaalina.

Kiitoksia teille kaikille tsempeistä, mulle on aina tullut hitusen parempi mieli, sillä edelleen tuo mies on ihan puupää eikä tajua yhtään lohdutella tms. vaikka oon sanonukkin että kunnon hali tms. silloin tällön vois auttaa. Eikä kysyä ilmiselvää, että tekeekö mua pahaa kun hoipertelen ulos vessasta silmät punasina, kyyneleet juosten ja tukka sekasin kun oon äänekkäästi just koittanut kääntää vatsalaukkuani väärinpäin.. Siinä on kaikki mihin mies on pystynyt venumaan. Sekin tuntuu ajattelevan että joko esitän että mulla on näin kurjaa, tai että en oo Tosinainen kun en kestä kaikkea valittamatta ääneen (enkä mä sille juurikaan valitakkaan mutten kyllä jaksa tehdäkkään mitään)..

Sariza ja seamonkey rv12 ja -11kg
 
Alexandra89: Joo niin jouduin tekemään, eikä ollu kivaa ku tuntu että oksennus tulee ku niin paljon piti kerralla juoda.. Ja ens viikolla ei kuulemma saa käydä vessassa ennenku ultrataan uusintayritys.. Mulla kohtu reilusti taaksepäin kallellaan ja jotenki tosi alhaalla kai. Niin kuulemma juomisella on parantava vaikutus näkyvyyteen ja kohtu nousee jotenkin lähemmäs että näkee paremmin..
 
Ihanaa Sariza jos oot vihdoin löytäny edes jonkinasteisen avun! Mulla on myös noi rannekkeet vaikkei pahoinvointi ole edes kovin pahaa ja ovat auttaneet kyllä :)

Nipsulii: eikö edes yritetty alakautta ultrata? Mulle ei kyllä kukaan sanonut juomisista yhtään mitään eikä kyllä ollu mitään ongelmia ultrauksen kanssa. Luulisi että alakautta viimeistään näkyy on kohtu sitten missäpäin tahansa. :confused:
 
Helou!

Huh kun aika menee nopiaan näin kesällä, eikä meinaa ehtiä kirjoittelemaan!

Onnea ihanista ultrakuulumisista taas! Ja voimia epävarmuudessa olijoille <3

Jos ultrataan vatsan päältä, niin silloin pitäisi vissiin olla virtsaa rakossa, näin ohjeistettiin myös istukkabiopsiaan. Joka paikassahan ei ole mahdollisuutta tehdä alakautta ultraa.

Ihanaa että rannekkeet tuovat helpotusta Sarizalle :)

Ihanaa, miehellä alkaa lopultakin perjantaina kesäloma :) Onkin tehnyt urakalla töitä nyt ennen sitä, oli viime viikonlopunkin töissä... Miulla alkaa myös olla olo että olen saanut kuunnella lasten tappelua riittämiin yksikseni ;)

Perjantaina lähdetään reissuun etelä-suomeen, lauantaina on miun veljen häät :) Maanantaina tullaan takaisin kotiin, ja sitten pitääkin alkaa kuumeisesti järjestää esikon synttärijuhlia :)

Teto rv 13+6 <3
 
Viimeksi muokattu:
Yritettiin ensin vatsan päältä ja sitten alakautta, ja ei ilmeisesti kovin selkeää kuvaa saanu sieltäkään kun sen jälkeen piti alkaa tankkaamaan ja yritettiin taas vatsan päältä.. Ultraaja oli kovin niukkasanainen eikä lopullinen syy oikein paljastunut miksei turvotuksen mittaaminen onnistunut.. Mutta sen verran sanoi että jos sitä paljon olisi niin se ois näkyny.. Joten päästäänpä ens viikolla tekemään ylimääräinen kurkistelu ;)

Lääkärillä kävin neuvolassa tänään, ja puhui että ennen on ollut kolme lääkärikäyntiä raskauden aikana, mutta nyt oltaisiin kuulemma supistamassa kahteen? Ei ollut vielä varma montako käyntiä mulle nyt sitten tulee, että milloin uudistus astuu voimaan.. Miten muilla onko neuvolassa ollut puhetta käyntien vähentämisestä?

N & 12+3
 
Tulin pikaisesti päivittelemään vihdoin ja viimein ultrakuulumisia! Kun aloitettiin ultraus, niin Valpuri istuskeli siellä ja tuli kyl tippa linssiin! Mitoiltaan vastasi rv 12+2 ja viikkoja nyt 12+1 niin ei LA:ta muutettu. Oli kyllä rauhallisempi tapaus kuin isosiskonsa, joka potkutti ja riehui ihan loppuun saakka. :D <3 Riskiluvuksi tuli 1:32 000 eli oikein hyvä.

Valpuri RU 2.9.
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkutähtönen2014
Nipsulii13 Rupesinki samaa ihmetteleen kuin Mijau, ett eikö alakautta yritetty ultrata, mutta sulta oliki tullu vastaus jo :) Kuulostaa kyllä kummalsilte ultrakäynniltä :)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Kohtahan täällä kaikki alkaa olla käyneet noi np-ultrat ja aletaan jo pikku hiljaa jännitteleen noita rakenneultria :)

Oon edelleen varma, että joka päivä tuntuu vähän liikkeitä jossain vaiheessa päivää. Olisha se ollu kiva jos doppleri olis ollu kunnossa, mutt nyt tarttee vaa ootella, että liikkeet alkais tuntua kunnolla. Olisha se ollu ihana saada ite kuulumaan ne sydänäänet ja välillä aina kuunnella niitä :) No kolmen viikon päästä lääkärineuvola, jossa sit taas kuulen ne :heart:

Lääkärineuvoloita mulla ainaki yks. Ekassa raskaudessa tässä vaiheessa oli jo ollu eka lääkärineuvola, mutta nyt on "vasta" rv 17 eka kerran. Luulis nyt, että ainaki toisen kerran olis vielä raskauden loppupuolella. Kolme niitä muistaakseni mulla oli ekassa raskaudessa synnytystapa arvioinnin lisäks.

Tänään poksutaan *POKS* 14+0

Kolibrinkukka
 
Hienoa, sariza, että sait apua rannekkeesta edes yhdeksi päiväksi! Aina se on apua sekin, kun saa edes yhtenä päivänä syötyä vähän enemmän.

Ne miehet on kyllä sellaisia, toisaalta ymmärränkin sen kuinka hankalaa niiden on ymmärtää raskauden tuomat muutokset, kun ei mitään vielä kunnolla näy. Ja mustakin on välillä tuntunut, että vaikka maha olisi ollut kuinka iso ja odotus kuinka pitkällä, niin niiden on edelleen vaikea sisäistää mitä on tapahtumassa ennen kuin vauva on tosiaan mahan ulkopuolella ja sylissä. Yritetään antaa niille mahdollisimman paljon tietoa ja saada ne ymmärtämään asioita mahdollisimman hyvin ja loput sitten yritetään antaa anteeksi vaikka se välillä onkin hankalaa.:p

Tänään oli neuvolalääkäri, ja kaikki hyvin! Sydänäänet kuuluivat heti, olivat n 145/minuutti. Kaikki muukin oli hyvin. Lääkäri kysyi, että enkai vielä tunne mitään liikkeitä, mihin tietysti sanoin että olen kyllä tuntenut liikkeitä jo jonkin aikaa. Sitten kun oli tutkimassa mahaa niin kysyi, että missä kohdassa mahaa tunnen "niitä epämääräisiä liikkeitä" :LOL: Oli kyllä alkuperältään ulkolainen lääkäri, joten saattoi olla vain väärä sanavalinta, mutta kuulosti kyllä muutenkin siltä, ettei oikeasti uskonut että tunnen niitä. No, ei tarvitse arvailla, kyllä mä olen ihan varma että nämä ovat liikkeitä.

Täällä on käsittääkseni 3 neuvolalääkäriä odotusaikana. Ensimmäinen nyt 15-viikolla, toinen kuulemma 28-viikolla, ja viimeinen sitten varmaan aika lailla loppuvaiheessa.

Klementiini ja papu 15+3
 
Meillä oli tänään nt-ultra, ja siellä näkyi yksi 5,5 cm:n mittainen pallero. :) Niskaturvotusta oli 1,48 mm, ihan normaali kuulemma. Ensin ultrattiin mahan päältä ja napattiin 3D-kuva muistoksi. Lopuksi vielä varmistettiin mittoja alakautta, ja saatiin siitäkin (kehno) 2D-kuva mukaan. Laskettua aikaa muutettiin juuri sen verran kuin arvelinkin, eli viikot 13+0 muuttuivat viikoiksi 12+1. Ihanaa oli nähdä pikkuinen ja vieläpä niin selkeästi! Minulle saapi päivittää seuraavat tiedot listalle:

Tuttifruttinen / la 21.1.2014 / nl 17.7. / ru 3.9.
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkutähtönen2014
Neuvolalääkärit vaihtelee näköjään melkoisesti kunnista riippuen. Jyväskylässä on ennen ollut kait kaks neuvolalääkäriä ja joko np tai ra ultra. Nykyään on noi molemmat ultrat ja yks neuvolalääkäri. Jos kaikki menee siis normisti. Sit kuulemma neuvolakäyntejäkin tänä vuonna pitäs olla vähemmän kun aijemmin säästösyistä, mut kas kummaa, tässä raskaudessa ollu enemmän neuvoloita mitä edellisessä ja ed raskaus oli viimevuonna. Tosin siirryin toiselle alueelle uuden alueisiin takia ja neuvola vaihtui, mutta ei pitäs vaikuttaa asiaan. Neuvolalääkäri oli viimeraskaudessa joskus viikolla 26.

Kyllä ne miehet osaakin sitten olla törppöjä :( täällä ei ainakaan ymmärretä minua yhtään. Vaikka oksettas kuinka ja pyörryttää niin väkisin pitää lenkille lähteä seuraks kesä kuumalla. Eikä voi tikkua ristiin laittaa kotitöissä tytön käytyä nukkumaan. Alkaa pää hajoamaan kun ei mee mikään jakeluun. Mutta minkäs teet. Passitti jo kotonaan piloille ni vaikea lähteä toista muuttamaan :(

Täällä kokeiltu viime raskaudessa rannekkeita ja silloin eivät auttaneet yhtään. Onneks nyt on saanut olla kotona, ni oksentelut eivät ole tuntuneet niin pahoilta.

Täällä on alkanut hirveä ruokahalu :) tätä olenkin odottanut.

Missähän vaiheessa suunnilleen hemoglobiini laskee jos laskee? Täällä aamuväsymys on ihan tajutonta. Illalla 8:lta oon ihan valmis nukkumaan. Hemoglobiini oli viimeks laskenut, mut silti se oli 126 joka on kai ok? Syön raskauden monivitamiineja, joissa on vähän rautaa.

Öitä kaikille pikku sinteille ;)

Kusma ja Robin 15+5
 
Huhheijaa täällä on pahoinvointi taas nostanut päätään ja viime päivät onkin mennyt lähinnä huokaillessa, sohvalla makoillessa ja pöntöllä. Luulin jo että loppui mutta tuntuu vaan että on pahentunut. Lisäksi on tullut taas kiusaksi vatsan turvotus ja ripuli. Noh esikoisestakin pahoinvointi kesti 17 viikon loppuun että nyt mennään vasta 13 viikolla..josko sitten kuukauden päästä helpottas.

Mitään kotitöitä en todellakaan jaksa tehdä, mies hoitaa ne pääasiassa. Lapsen kanssa jaksan just käydä ulkoilee ja puistoilee. Sielläkin eväät mukana ku koko ajan pitää syödä jotain ettei okseta. Rannekkeita oon kokeillut mutta enpä huomannut mitään tehoa :(

Hankinnoista meillä on isoimmat tavarat valmiina, mutta esim. vaatteet oon kaikki myynyt esikoiselta, eli niitä pääsee sitten ostelemaan urakalla.

Oletteko ottamassa äitiyspakkausta? Mä ajattelin että en ottaisi kun en viimeksikään käyttänyt siitä kuin ehkä pyyhettä ja makuupussia. Toppapuku oli aivan liian iso alkuun ja myöhemmin se ei enää toiminut kun ei kestä kosteutta. Lisäksi oli aivan liian poikavärejä aiemmin ja tämänkin vuoden paketissa on paljon vaaleansinistä. Jos tulee taas tyttö niin en halua pukea ns. poikaväreihin häntä.

Meillä on seuraava neuvolakäynti vasta viikolla 22 kun en oo enää ensisynnyttäjä. Tuntuu että siihen on ikuisuus, eikä sydänääniäkään sitä ennen kuunnella. Itse asiassa mulla ehtii rakenneultrakin olee ennen seuraavaa neuvolakäyntiä.

Mulle vois päivittää synnytyssairaalaksi Jorvin.

Wemmu ja napero 13+1
 
Täällä uusi ilmoittautuu vielä ketjuun mukaan. Jo pitkään olen lueskellut juttujanne, mutta halusin odottaa np-ultraan asti. Ja sitten onkin ollut kiireitä muuten.

LA on meillä 10. tammikuuta ja kolmas tulossa. Valitettavasti eilen aloin vuotamaan verta ja pääsin käymään jo synnärillä tarkastuksessa. Viikko vuodelepoa ja kaksi lääkekuuria lisäksi. Istukan reunasta ilmeisesti vuotaa, ei löytänyt mitään vikaa mistään kuitenkaan. Pelko toki jyskyttää takaraivossa, vaikka positiivisesti yritänkin ajatella.
Viime raskaudessa oli niskaturvotusta yli rajojen ja molemmat synnytykset ovat olleet kaikkea muuta kuin normaaleja. Kahteen poikaan olin tyytyväinen, mutta tämä kolmas sitten tuli "yllärinä".

Ketjussa siis mukana, Ansq09/36v /kolmas /SEKS
 
Neuvolalääkäri yritin vanhoista neuvolakoreista saada jotain selvää ja eksassa raskaudessa taisin käydä pari kertaa + synnytystapaarvio. HUS:lla niitä ei kai ekan kerran jälkeen tehdä jos todetaan että normaalikokonen vauva mahtuu tulemaan. Toisen kanssa on tainnut olla rv 26 ja kolmannen kanssa se korvattiin kokoarvioultrilla, olisin mä varmasti sinne päässy jos oikein olisin halunnut mut kun mitään syytä ei ollu niin en edes halunu sinne.

äitiyspakkausta ei oteta. Esikolle otettiin, suurin osa vaatteista oli liian isoja ja ne "umpijalkaiset" kokopotkari olis ollu sopivat pojalle yli 1v:nä ja silloin oltiin jo juostu ympäri pari kuukautta niin en enää laittanu vauvanvaatteita päälle. Esikko on syntyny kesäkuussa niin sille toppahaalari oli hyvä ekana talvena, muut on syntyny keväällä ja alkutalvesta niin ei sille ollu mitään käyttöä. Makuupussi taas on ollu kaikilla kolmella ja nyt vielä tulee neljännelle kovaan käyttöön. Mut onhan siellä muuta fiksua tavaraa, tai ainakin oli aikasemmin, harsoja ja kynsisaksia ja sellasta. Jos olis eka tulossa niin kyllä mä sen ottaisin, on se niin ihana asia et tollasia jaetaan.

Hankinnoista kuopukselle pitää varmaan jonkinlainen jatkettava sänky saada, tai sitten hän saa vielä nukkua pinnikessä. Vauva nukkuu kuitenkin johonkin 10-kuiseks meidän sängyssä, kunnes alkaa tipahtamaan sieltä :ashamed: 7-paikkanen auto täytyy hankkia, nyt on koko takapenkki täynnä. Sideharsot ja suuren osan vaatteista oon antanu veljelle kun heille synty viime kesänä esikoistyttö ja en oikein tiedä mitä niille vaatteille on tapahtunu kun meille ei pitäny missään niemessä lisää lapsia tulla. Hoitopöytää ei ole ikinä ollu enkä ole kaivannutkaan, alkuun oon vaihtanu vaipat pesukoneen päällä ja myöhemmin sohvalla.

Sokerirasitus oli tänään ja perjantaina neuvolassa saan tulokset ja aivan varmasti jään kiinni niin sit alkaa kotimittaukset.

Fantaihana, hetken päästä 15+0
 
Moi!

Oon taas lueskellu taustalla, kun oon ollu vaan kännykän päässä, mutta jos nyt taas rustailisi pari riviä.

Mulla tehtiin kanssa ultra vatsan päältä (aiemmissa tehty alakautta eka ultra) ja nimenomaan sanottiin, että tyhjennä rakko.. Joskaan ei kai se ilmoittautumisen vastaanottaja voinut tietää, kumpaa kautta ultrataan.. Istukan sijainnista ei muistanut edes kysyä. Niskaturvotusta oli vaikea saada mitattua, koska vauva vaan köllötti niin alhaalla kohdun pohjalla. Sain ohjeeksi poistua välillä jumppaileen ja juomaan ja käyskentelemään, että saatais vauva liikkeelle. Ei tuntunut auttavan ja sitten ultraaja otti väliin toisen asiakkaan. Lopulta ultrauksen (toisen nt-mitan) otti eri kätilö ja saatiin lukemat näkyviin. Todella kivat ja kokeneet kätilöt oli molemmat. Rakenneultra onkin sitten elokuun kahdeskytäjotain päivä. Luulin, ettei tähän väliin tuu neuvolaa (Helsingissä käyntejä tosi harvakseltaan, lääkäreitäkään ei takuulla enempää kuin kaks), mutta kun terkkari soitteli labroja eilen, niin sanoi, että tuu vaan kuuntelemaan sydänäänet ja meen siis 9.8. "ylimääräiseen" neuvolaan. Justhan oli uutisissa, että neuvolaseurantaa harvennetaan, jotta saadaan tarpeeksi käyntejä niille, jotka sitä kipeimmin tarvitsee. Muistan kyllä eka raskaudesta, miten hyvässä huomassa sitä oli, kun niin tarkkaan seurattiin.

Mitäs muuta oli keskusteltu.. Hankinnoista: Mä oon hankkinut itselleni aleista vähän mammavaatteita, hirveestihän niitä ei kannattane hankkia, mutta kiva, et on jotain uutta kuitenkin (oon kyllä tehny tosi edukkaita löytöjä!). Talveksi on onneksi yksi sellainen paksu takki, joka menee ihan loppuun asti ja yks lyhyempi villakangastakki, johon maha mahtuu mukavasti. Vauvaa varten ei tarvitse hankkia paljon mitään. Kaikki vanhat vauvakamat on vaan lainassa jossain ja palautuvat sieltä taas meille. Tämän kolmosen jälkeen on kyllä tarkoitus ne ihan oikeasti hävittää ;) Mutta siis vaunuja on paritkin, sänky, sitteri ym ym. Molemmat isommat lapset istuu vielä triptrapeissa, eli isompi luovuttanee omansa sitten vauvalle. Pinnasänkyä saataneen hetkonen odotella takaisin, joten ajattelin, että saatan vuokrata sen vaavisängyn ensi alkuun. Olen haaveillut siitä isommillekin, mutta en vaan saanut hankittua. Turvakaukalo pitää hankkia. Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa, esikoiselle otin, mutta kakkoselle en. Nyt haluan taas hypelöidä niitä, ja onhan noita tullut aika paljon pantua kiertoon.

Imetysliivivinkkejä otetaan mieluusti vastaan. Mulla on suht isot rinnat ja ongelmana, että useimmat liivit vetää tuosta päältä tissit silleen "lyttyyn", että ne ikäänkuin tulee yli sieltä.. Kaarituettomissa liiveissä on myös se ongelma, että tissit jotenkin "hikoaa" niissä.. Voisi hankkia parit superhyvät, makso mitä makso. Vannon myös niiden imetystoppien nimeen (HM:kin on tosi hyviä), erityisesti yöllä ihan ykköset.

Täällä puntaroidaan kovasti vauvan sukupuolen kysymistä. Yllätys olis ihana, mutta olishan se mukava saada tietääkin. Ehkä isoveljille erityisesti. He ottivat uutisen nt-ultran jälkeen aivan ihanasti vastaan, kumpikin on ihan fiiliksissä. Normaalisti pienempi 3-v on paljon innokkaampi vauvanhoitaja, mutta nyt erityisesti esikoinen on ihan pähkinöinä. Toivoo tyttöä.

Viiriäinen 15+0 (vauva on vissiin jo 10 cm pitkä!! Voiko olla! Liikkeitä ei muuten vielä tunnu -- joskin välillä maha jää sellaiseen ihme"asentoon", että ihan kuin siellä joku isompikin peppu puskin pintaan :D, mutta ei varsinaisina liikkeinä tunnu).
 
Äitiyspakkaus Jos oltaisiin saatu vain yksi vauva, niin ei olisi otettu. Nyt kun on kaksoset tulossa, niin saisimme kolme pakkausta. Voi olla, että otetaan yksi. Otan sieltä ne muutamat harvat jutut mitä haluan ja loput laitan myyntiin.

Hankinnat Ollaan aloitettu ostelut jo hyvissä ajoin, koska rahaa tulee menemään paljon. Vaatteita ja tarvikkeita (tutteja, pulloja yms) on jo melko paljon. Lisäksi tuplavaunut odottaa liikkeessä, turvakaukalot ja niihin lämpöpussi on hankittu ja lisäksi yksi pinnasänky. Käytiin myös eilen ottamassa vauvavakuutukset molemmille. Äitiysvaatteita olen ostellut jo jonkun aikaa aleista, joten niitä ei ainekaan hirveästi tarvitse ostella. Vauvoille onkin sitten vielä paljon ostettavaa.

Pahoinvointirannekkeet Mulla on olleet nämä jo monta viikkoa. En koe, että niistä on mitään suurta apua, mutta käytän niitä silti. Joskus tuntuu, että pitävät suuremman kuvotuksen poissa, mutta eivät kyllä oksentamista estä.

Olot Olen nyt jo jonkun aikaa oksentanut joka toinen päivä. Silti edes niinä hyvinä päivinä en saa tehdä oikein mitään. Päivät menee kotona maatessa. Tiistaina on ensimmäinen virallinen neuvolalääkäri (14+4) ja sitten mietitään menenkö töihin kolmeksi päiväksi vai olenko saikulle vielä loman alkuun asti. Kerran olen jo käynyt ylimääräisenä neuvolalääkärissä ja silloin viikkoja oli 12+4. Juteltiin mun oloista, tehtiin sisätutkimus ja kuunneltiin sydänäänet. Eiköhän toi seuraavakin käynti mene aika samoilla linjoilla. Sitten en tiedäkään koska on seuraava käynti neuvolassa, mutta meillä on rakenneultran yhteydessä myös lääkärikäynti kaksosten takia.

Tuplat 13+6
 
Joku täällä puhui jatkettavasta sängystä, mistä tulikin mieleen: minkä ikäisenä ootte siirtäneet lapsen pois pinnasängystä? Mietin, että onnistuukohan esikoisen kohdalla jos siirtää jo 1 vuotiaana. Tietty pitää hyvä laidat olla, kun on tuo ainakin sen verran levoton nukkuja.. :D

Minäkään en äitiyspakkausta tällä kertaa ota, kun se kuitenkin viime syksynä saatiin :D

Mä ihastelin netissä tänään vauvan vaatteita esikoiselle ja uudelle tulokkaalle.. hirvee hinku päästä shoppailemaan! Pitäis itsellekin ostella mammakuteita, kun ei tosiaan omat housut mee jalkaan.

Tällainen pikapäivitys :D

Valpuri rv12+2
 
Huomenta! :)

Ihanaa kun alkaa viikonloppu, oon taas niin huonosti nukkunu etten tiiä selviänkö työpäivästäkään tänään. Päähän sattuu ja aamulla tuli taas oksu.. :x On tää kyllä hanurista välillä!

Aiotaan ehdottomasti ottaa äitiyspakkaus kun ensimmäinen lapsonen kuitenkin tulossa.

Meillä neuvolalääkäri oli np-ultran yhteydessä enkä kyllä yhtään tiiä millon on seuraava :D Kunnan sivujen mukaan lääkärikäyntejä on 2-3, jää siis nähtäväksi moneenko me päästään.

Posti toi eilen labrasta kirjeen jonka mukaan seulonnoissa ei havaittu down-riskiä. Nyt voi taas ottaa vähän rauhallisemmin :)


Mijau 14+2
 
Ei oteta äitiypakkausta. Siellä on ainakin meille ihan turhaa tilpehööriä joukossa ja mielummin sitten ostetaan mieleistä tavaraa vaikka käytettynä sillä rahasummalla.

Onko kukaan jo aiemmin synnyttänyt luovuttanut äidinmaitoa? Itseäni kiinnostaisi kovasti sitten lapsen syntymän jälkeen luovuttaa maitoa, jos vaan tissit toimii asianmukaisesti ja tavaraa riittää. Ei muuten, mutta siitä kuitenkin maksetaan mielestäni ihan kivasti, ja siinä vaiheessa jokainen ylimääräinen pennonen tulee kyllä varmasti meillä tarpeeseen...

Neuvolassa kaikki ok ja sikiön syke huiteli siinä 140 tietämillä. Päädyttiin neuvolatädin kanssa siihen, että käyn nyt siellä huumeseulassa todistaakseni äitiyspolin väelle asian olevan kunnossa enkä enää sitten vastaisuudessa osallistu mihinkään päihdekeskusteluihin. Neuvolatäti oli kyllä ihana ja selvästi harmissaan siitä, miten minua oli kohdeltu. Epikriisiin oli kuitenkin kirjoitettu aivan asiallisesti ja totuudenmukaisesti meistä, että en sitten tiedä mistä moinen asenne siellä polilla johtui...

N 19.8
 
Mekään ei varmaan oteta äitiyspakkausta. Ensimmäiselle lapselle se oli kyllä hyvä, nyt on aika paljon vielä vaatteita ja muita tarvikkeita jäljellä sieltä.

Meidän 2-v. nukkuu vieläkin pinnasängyssä. :) Ollut niin levoton nukkuja, ettei ole ollut kiirettä siirtää pois. Keväällä reissussa nukutettiin patjalla, joka oli lattialla - tippuihan se tietysti sieltäkin lattialle keskellä yötä... Toki uusi tulokas ottaa sitten pinnasängyn, ja esikoiselle pitää hankkia oma sänky.

Meillä on np-ultrakin vielä edessä, mutta varmasti halutaan tietää lapsen sukupuoli sitten rakenneultrassa. Pystyy vähän paremmin valmistautumaan, vaikka ei meidän tytöllä kovin paljon vaaleanpunaisia vaatteita olekaan...

Imetysliiveistä... Esikoisen aikaan tuli hankittua näitä parit:
Triumph Imetysliivit Mamabel Plain P | kupit B - E

Tykkäsin, kun oli kevyesti topattu niin ei nännit näkyneet kilometrien päähän. :D

Täällä tosiaan ensi tiistaihin vielä kärvistellään np-ultraa odottaessa. Tuntuu, että aika hidastuu...

maisa82 rv 11+3
 
Äitiyspakkaus varmaa otetaan. Jos tulee tyttö nii sit myyn poikamaiset vaatteet pois. Minusta pakkaus on iha tarpeellinen eikä siellä kyllä mitää turhaa tilpehööriä ole, edellisestä pakkauksesta tuli kaikki käyttöön paitsi kestovaipat. Ne opukset ainut turha krääsä koko laatikossa. Nii ja se lorutoukka- kirja on kyllä minusta iha tyhmä ja turha, yritin lukea sitä pojalle, mutta se vaa jotenki tökki :) ...ai niin kestovaipat kans myyn, niusta ei tule kestoilijaa, piste :)

Hohhoijjaa, olis inspistä kyllä tehä kaikkee, mutt sit kuitenkin tää vetämätön olo vetää sohvan pohjalle. Onneks edes pikku hiljaa on saanu jotain tehtyä. Kohta vois ainaki kaistaleen nurtsia mennä leikaan, kun poikai on päikkäreillä. Siivousta sisällä voi jatkaa illemmallakin, nyt on liian hyvä ilma sellaseen :)

Ai niin, tsemppiä niille joiden miehet on törppöjä eikä ymmärrä tilaa raskaus. Meillä onneks ymmäretään ettei tää oo mikään tekosyy. Yritti minua pahimman väsymyksen aikaankin saada hakemaan saikua, mutt pidin pääni enkä hakenu :) Nyt kesälomalla saa ladattua iha hyvin akkuja ja jaksaa sit taas syksyn töissä ennen äippälomaa :) En edellisesäkään raskaudessa ollu saikulla paitsi flunssan takia kerran, joten toivottavasti ei nytkään tartte olla!

Eipä mulle muuta..

Kolibrinkukka 14+2
 
Onpas täällä nyt paljon luettavaa, kun en muutamaan päivään ole koneelle ehtinyt :)

Äitiyspakkauksenhaluan, esikoisen kanssa se oli hyödyllinen ja laatikkoon oli sitten kiva pakata ne vauvamuistot, jotka haluaa lapselle säilyttää. Koska esikoisen syntymästä tulee jo 10 vuotta, ei vauvatavaroita ole oikein jäljellä. Toisaalta tärkeimpiä isoja juttuja on; pinnasänky ja syöttötuoli ja hoitotaso+laatikosto löytyivät vielä vintiltä ja kelpaavat hyvin. Turvakaukalo ja vaunut ovat ostoslistalla.

Sokerirasituksessa olin toissapäivänä, ja arvot olivat hyvät (paasto 4,3 - 1h 6,7 - 2h 6,3), eli säästyn tarkemmalta seurannalta toistaiseksi. Ekassa raskaudessa oli siis ruokavaliohoitoinen raskausdiabetes ja sukurasite on myös olemassa.

Nyt ei taida tämän enempää irrota, kirjoittelen taas kun tulee jotain mieleen.. Voimia odotukseen kaikille!

toiviotar 14+4
 

Yhteistyössä