Tammikuun 2014 tähtöset heinäkuussa

Mä en oikein tiedä, että onko mulla tyttö vai poikaolo. Eilen kun tunsin liikkeitä niin tuli tyttöolo, mutta sitten tuli hiipivä poikaolo. Aina kun mun tyttöolo vahvistuu niin jostain hiipii poikaolo. No, kylläpä se varmaan jompi kumpi on :D Viimeksi oli niin vahva tyttöolo(ja tyttö tulikin), että tää nyt vähän hämmentää.

Onnittelut kaikille kivoista ultrakuulumisista!
 
Yhdet imetysliivit olen jo hankkinut, kun olivat niiiiin mukavat päällä. Ihan H&M:ltä ostin ja eihän tuo laatu siellä tunnetusti mitään huippuluokkaa ole, mutta ei ole minua haittanut pieni nuhjuisuus liiveissä. :) Lähinnä kuitenkin vain öisin käytän/käytin rintojen ollessa arat.

Isorintaiset huomio! Mistä kannattaisi katsella kunnollisia, tukevia liivejä, jotka olisivat myös tarpeeksi paksua/topattua kangasta, ettei nännit paistaisi naapuriin asti nöpöttäessään? :D Itselläni on jo aiemmin D-kupillisena ollut ongelmia kunnollisten liivien löytämisessä ja nyt E-kupin kanssa ei oikein löydy mistään hyviä. :( Vain sellaisia ohutkankaisia mummoliivejä olen löytänyt tätä kokoa...
 
Lapsivakuutusta ei olla aikasemmille otettu, eikä oteta tällekään. Ainakin nää kolme edellistä on ollu niin terveitä kun vaan voi olla. Yks flunssanen kuumepäivä vuodessa tyylillä ollaan menty. Edes todella vilkas ja liikunnalllinen 7v esikoinen ei ole edes laastaria tavinnut kun ehkä 3 kertaa elämässään. Mikä välillä harmittaa poikaa suuresti. =)

Imetysliivit :snotty: Hävettää myöntää että mulla on edelleen edellisen kanssa käytössä olleet imetysliivit aktiivikäytössä. Imetyksen lopetin joskus lokakuunpaikkeilla. Seuraavaa varten täytyy tietysti hankkia uudet liivit mut just nyt nää on niin ihanat kun ei kiristä ja purista mistään. Anita merkkisiä liivejä mä oon aina tainnu ostaa ja ihan tyytyväinen oon niihin ollu.

(.) Nyt olo on ollut koko tän viikon tosi hyvä, yhtään ei okseta kunhan aamulla syön suht nopeesti heräämisen jälkeen. Koko päiväks riittää energiaa ja yöllä nukun paljon paremmin kun vielä joku viikko sitten. Liitoskipuja tulee häpyluuhun muutaman hetken päivässä mut ne on ainakin vielä tässä vaiheessa sellasia parin minuutin pituisia kipuilikohtauksia. Nyt siis eletään ihan selvästi tätä ihanaa keskiraskautta. :)

Fantaihana 14+1
 
imetysliivien lisäks löytyy myös imetystoppeja itse käytin sitä öisin ja välillä kotonakin ollessa. Siihen vaan kotona fleese päälle ni on helppo imettää talvella kun meidän kämppä on talvella kovin kylmä. Ei tarvi alkaa riisua. Suht halpoja tais olla joko Kappahlissa tai Lindexissä. En tarkkaan muista kummasta ostin. Niissä ei oo mitää toppauksia tms vaan laitoin Yöks (ja välillä päiväks) sinne liivinsuojat ja taittelin pienen pyyhkeen. Muuten sänky olis ollu joka yön jäljiltä ihan märkä. Samoin kun kävin ed kohalla alussa pari kansalaisopiston kurssia, mikä kesti 3-4h/krt niin pakko oli laittaa pyyhe liivien sisälle. Muuten olis tullu läpi. Maitoa tuli kyllä ihan riittämiin.

Olis pitänyt koputtaa puuta pahoinvoinnin suhteen :( tuntuu et kohta taas yökitään :/

Kusma ja Robin 15+0
 
Lapsivakuutuksista Tästä aiheesta meillä ollaan nyt väännetty kättä oikein urakalla. Mies (lähinnä hänen vanhempansa) ovat sitä mieltä, että ehdottomasti otetaan vakuutukset ja nimenomaan ennen syntymää. Olisihan se oikeasti todella kätevä, mutta mitä jos lapsi ei olisikaan yhtään kipeä? Meidän tosiaan pitäisi ottaa molemmille ja kun nuo tulot ei mitkään hurjat ole, niin olisihan se aika iso lasku joka vuosi. Onhan niissä joku omavastuukin mikä pitää joka kerta maksaa kun vie yksityiselle? Voi olla että päädytään ottamaan vakuutukset, mutta vielä pitää mietiskellä.

Olot En edes muista koska olen kirjoittanut tänne ja mitä. Soitin tiistaina neuvolaan ja ottivat minut ylimääräisenä vastaan. Hoitaja oli tapansa mukaan todella mukava, mutta lääkäri hyvin mielenkiintoinen. Lääkäri ei ottanut oksentelua vakavasti, mutta oli huolissaan viime viikkoisesta vuodosta. Sen takia olen nyt sairaslomalla seuraavaan neuvolalääkäriin eli 16.7 asti. Eipä se ollut se syy miksi sinne menin, mutta ainakin sain sairaslomaa. Oksentelu on vähentynyt, eikä ole onneksi enää joka päiväistä. Kuvotusta, päänsärkyä ja huimausta sen sijaan on päivittäin. Lääkäri teki myös sisätutkimuksen ja kuunneltiin vauvojen sykkeet. Kaikki oli ok. :) Kävin myös verikokeissa, joiden tulokset oli ok. Suolat oli viiterajojen alarajalla, mutta ei mitään huolestuttavaa.

Mitähän vielä? Tilasin kotidopplerin jonka pitäisi tulla maanantaina. :)

Tuplat 13+0 POKS
 
Tervehdys!

Tänään käyty ultrassa ja kaikki oli hyvin, mitä nyt sikiö makoili kasvot istukkaan päin ja vähät välitti "kääntely yrityksistämme", lopulta kuitenkin oikea kuvakulma saatiin, suurin mitattu niskaturvotus oli 0,9mm. Herättyään haukotteli makeasti ja jäi venyttelemään kun ultraus lopetettiin. Viikot vastasi 13+3, kun nyt pitäisi olla 12+5.

Kuumeilupuolella tuli kirjoiteltua yritysvaiheessa enemmän, nyt ei tunnu omalta jutulta tää odotuksesta kirjoittaminen kun sain vielä odotuskaverin ystäväpiiristä, viikko eroa lasketulla ajalla joten juttua riittää irl oikeinkin paljon.

Eli minut voi poistaa listoilta, käyn lueskelemassa teidän kuulumisia jatkossakin.

Kaikkea hyvää :)
 
Voisin kopsata alun Fireweediltä :) Ultrassa käyty tänään ja kaikki hyvin, mutta turvotusta ei meinattu saada mitattua. Lopulta kuitenkin kääntyi oikeaan asentoon ja turvotus olo 0,9.

Viikot vastasi 12+2, mutta LA pidettiin menkkojen mukaisessa 12+5.

Mutkin voi poistaa listoilta, kirjottelen muuallekin, niin tämä palsta on jäänyt vähäisimmälle (koska kaikki pääsevät kirjautumattakin lukemaan).

Onnea matkaan kaikille tammikuisille! <3
 
Imetysliiveinä mulla oli eka HM:n ja jonkun halvemman merkin, jota en muista. Sit myöhemmin ostin parit Triumphit, ja niitä voin kyllä suositella! Onhan ne vähän kalliimmat, mutta mielestäni olivat sen arvoiset. Onneksi ne on vielä tallella, niin ei tarvi ostaa kuin korkeintaan yhdet uudet! :)
 
hellou...täältähän lähtee porukkaa urakalla pois!no itsekin tulee enempi tuolla facessa pyörittyä vaikka täälläkin käyn joka pv lukemassa :D

vakuutuksesta oli puhetta,en meinaa ottaa,esikoisella oli hetken aikaa pienenä mutta on kyllä ollut niin terve likka että sekin laukkautettiin kun kumminkin tulee noista julkisen terveydenhuollon palveluita käyettyä niin niillä mennään jatkossakin :D

imetysliiveistä saa vinkata jos jostain saa edullisesti hyviä iivejä!!mulla ainakin tosiaan viimeksi rinnat paisui 4kuppikoolla joten jos nyt käy samanlailla niin se on laitettava taas varastot uusiksi..

mulle iski tänään ihan järjetön flunssa päälle,lämpöä on ja niistää pitää parin minuutin välein,ihan kamala olo,ja huomenna pitää lähteä viemään tyttö lintsille!!mitenhän selviän huomisesta :/

ja jälleen onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista :D

niin ja täällä ihan poikaolo!!vaikka salaa haaveilenkin toisesta rinsessasta mutta tulee kumpi tulee,kunhan olis terve!

happymun ja keijo 14+2
 
Hei taas....

Apua, minä täällä kuumeisesti yritän etsiä netistä tietoa, miten äippäloman jälkeen pidetyn kesäloman lomarahat määräytyy? Olisko jollain kokemusta? Kyllähän se palkkakuitti sieltä maanantaina tulee mut en malta odottaa :) ens viikolla loppuu tää äippäloma ja pidän 5 viikkoa kesälomaa :)
 
Huomenet. Täällä tosiaan käyny kato, no toisaalta parempi näin, ett ilmottaa halukkuudesta poistua kuin, että sitten roikkuu nimiä listalla, jotka ei koskaa kirjota :) Tuollahan on muutenkin muutaman päivämäärän kohdalla tyhjä aukko, mahtaakoha ne täyttyä ollenkaa ;)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower: Listan mukaan eilen oli aika monella ultra, mutta kaikki eivät oo tainneet vielä ehtiä tänne asti kirjotteleen kuulumisia :)

Meille tosiaan tosta vakuutuksesta on ollu hyötyä, kun 8kk ikäisestä asti ollu noita kuumekouristuksia, joten särky- ja kuumelääkkeitä on menny iha kiitettävä määrä ja päivähoidon alotettua alko korvatulehduskierre + tietty kaikki muutki flunssat ja rokot imppas itteensä, no sairasteleepahan sitten kouluiässä vähemmän ;) Kaikillehan tosta ei suurta hyötyä koskaan tule oleen, mutta meidän tapauksessa siitä on ollu ja siks otan nytkin ton vakuutuksen, vaikka ainaha sitä toivoo ettei sairastelis tms.

Mulla on tyttöolo EHKÄ. Voi olla mielikuvituksen tuotettakin, kun kuitenkin se tyttö olis niin ihana ton pojan lisäks. Tosin tietty se poika myös tervetullut :)

Mulla alko sitten kesäloma, kolme viikkoo sais olla nyt lomalla :)

Kolibrinkukka 13+3
 
Heissan taas!

Ei meinaa tälleen lomalla ehtiä niin paljon kirjoittelemaan ;) Mutta nyt sitten.

happymum, mulla kanssa alavatsan arkuutta, ollut jo jonkun aikaa. JOs osuu johonkin pöydän reunaan yms. sattuu ihan hirveästi. Olen ajatellut että johtuu kasvamisesta, mutta en muista tällaista aikaisemmista odotuksista.

Nukkuminen alkaa täällä olemaan ihan tuskaa. Ensiksikin maha alkaa nyt olla niin iso, että mahallaan nukkuminen tuntuu pahalta. Mutta en meinaa saada missään muussa asennossa unta. Hirveä totutteleminen taas siihen kyljeltään nukkumiseen. Toisaalta nukkumista vaikeuttaa vessassa ramppaaminen, siellä pitää käydä 3-4 kertaa yössä. Onneksi ensi viikolla on neuvola, jos on vaikka tullut pissatulehdus. Musta toi 3-4 kertaa on liioittelua tässä vaiheessa odotusta.

Vakuutuksesta: tuskin otetaan tällekään vauvalle vakuutusta ennen syntymää. Kummallakaan edellisistä ei ole ollut, sairaskuluvakuutukset ollaan otettu vasta jonkin aikaa sitten, kun saatiin tosi hyvät tarjoukset yhtiöstä. Perusterveitä on molemmat olleet, eikä ole mitään syytä olettaa, ettei tuleva tyyppikin olisi. Eihän sitä toki koskaan tiedä..

Nyt alan oikeasti uskoa, että pahoinvointi on helpottanut! Ihanaa!

Liikkeitä täällä tuntuu nyt ihan selkeästi. Viime viikolla oli vielä vähän arvailua, oli niin hentoja liikkeitä, mutta nyt on ihan selkeitä potkuja ja kääntymisiä. Viime yönä tunsin ekan kerran jopa ulospäin, kun olin hereillä ja pidin hetken kättä vatsan päällä, kun tuntui että mahassa oli myllerrystä.

Klementiini ja papu 14+6 (huomenna poksuu!)
 
Heippa!

En ole hetkeen taas kirjoitellut, menee vähän liian nopeesti täällä keskustelut eteenpäin. Kokoajan tipahdan kärryiltä ;)

Np ultra oli meillä tällä viikolla ja kaikki oli hyvin :heart:

vakuutus varmaan otetaan jo ennen syntymää ja katsoo sitten myöhemmin miltä näyttää..voihan sen aina irtisanoa jos siltä tuntuu.

Vointi on ollut yllättävän hyvä, ei ole pitkään aikaan tullut oksenneltua tms. ja väsymys on vähentymään päin..alkaiskohan tästä sitten se "seesteinen" keskiraskaus :)

Ainoa oire joka häiritsee, on turvotus! Se on välillä jotain järkyttävää! Täytyy kohta mennä ostamaan ekat mammahousut, kun kaikki farkut ei enää mahdu kiinni :ashamed:

Pähkäilen tässä, että joko uskaltaisi ostaa jotain pientä tulevalle vauvalle...ihan vain ostamisen ilosta :D Joko te olette uskaltaneet tehdä ensimmäisiä hankintoja? Tosin te joilla jo lapsia ennestään, niin ei varmaan hirveesti tarvitsekaan ostella?

Tsemppiä kaikille masuille ja kirjottelen taas joskus kun jaksaa ja ehtii..;)

miumau 12+3
 
Mulla on H&M imetysliivit ja ne oli ihan hyvät, tosin pitäisi isommat ostaa kun viimeksi nuo kävi pieneksi kun maito nousi kunnolla.

Kaivoin tällä viikolla jo vanhat mammafarkut esiin, kun en tosiaan pysty enää "omia" farkkuja käyttämään. Jos seison niin saan mahan joihinkin farkkuihin ahdattua, mutta istuminen/kumartuminen on mahdollista vain jos avaan napin :D Tää masu kasvaa kyllä hurjaa vauhtia..

Hankinnoista: jos tulee tyttö, niin tietty pääsee esikoisen vaatteet sitä kautta kiertoon mutta jos onkin poika niin täytyy vaateostoksille lähteä. Sisarusrattaat myös tarvitaan. Vielä en oo mitään ostellut, mutta tilasin tälle uutukaiselle rattaisiin oman lelun :) Tuli pakottava tarve hankkia jo edes jotain! :D

Valpuri rv 11+4
 
Aika vähän olen jaksanut kirjoitella vaikka lukemassa olen kyllä käynyt. Mun paino aamulla oli 77.2kg eli oon nyt laihtunut 10kg ~5vkon sisällä. En saa mitään pysymään sisällä vaan oksennan aina kaiken mitä syön. Laskin torstaina että montako kertaa kävin oksentamassa kunnolla (en laskenut siis pikku ykäilyjä joita myös harrastan jos maha on tyhjä) ja 13 kertaa kävin. Olisin käynyt enemmän jos olisin syönyt enemmän. Mulla oli eilen neuvolalääkäri (rynnein sielläkin vessaan) ja se suositteli mulle taas että menisin sinne tiputukseen, mutten aio kiukullakaan mennä ennenkuin tilanne on taas se että meinaan pyörtyä kun nousen sohvalta. Se tipan laittaminen oli viimeksi niin tuskaa kun olin niin kuiva, ja sairaalassa yksin makaaminen tylsää, että oksentelen nyt vielä mielummin kotona. Plus se autto vaan tasan sen aikaa kun olin siellä.

Alan olemaan todella kypsä tähän tilanteeseen, ja poraan välillä esim. suihkussa kun annan pahan olon tulla ja mies ei ole kuulemassa. Siltä on kyllä herunut tähän mennessä yhtä paljon ymmärrystä ja myötätuntoa kuin teelusikalta.. Mulla on alkanut olemaan todella masentunut ja yksinäinen olo, tuntuu että mua rangaistaan jostain enkä oikein jaksa tehdä enää muuta kuin maata sohvalla ja lukea kirjaa tai sitten ihan vaan nukkua. Ketuttaa, kun ei voi tietää, että koska tää olo menee ohi. Ihan uskomatonta, miten koko elämästä voi tulla niin oksennuskeskeistä, kun pahaa tekee kokoajan ja kumminkin olis hirmuinen nälkä, ja joudun puntaroimaan että haluanko nyt tuota makua suuhuni myöhemmin ja millainenhan tuo koostumus on oksennuksena. Kalautan tota äijjää pian päähän jollain paistinpannulla kun se haluaa ihan joka päivä että me grillataan tms. Ja minä kun saan hädintuskin mitään raejuustoa lämpimämpää ja kiinteämpää alas.

Tällänen kiukku-avautuminen nyt tähän väliin näköjään.. Parempia päiviä odotellessa..?

Sariza ja seamonkey rv 11+3
 
Tsemppiä Sarizalle! Kuulostaa ihan hirveeltä tuo sun pahoinvointi! :/ Toivottavasti alkais jo pian helpottaan!

Hankinnoista ei olla ostettu vauvalle vielä mitään. Sitten varmaan lähtee lapasesta, kun tiedetään kumpi tulee :whistle: Ainoa isompi hankinta on tuplarattaat, mutta ne ostetaan vasta viimetipassa todennäköisesti, ja myydään sit nuo yhdistelmät pois.

Pätkis 11+3
 
Sarizalle paljon tsemppiä,kuulostaa kyllä aika kamalalta :/

Täällä on tänään ollu oikeen itkuntäyteinen päivä,joka alkoi heti aamusta kun ensin en löytänyt laturia puhelimeen (esikoinen oli piilottanut sen), seuraavaksi itkettiin kun en saanut ruskeakastiketta onnistumaan ( :D ) ,kaupassa tuli itku kun mandariinit oli loppu ja eihän sekään vielä riittänyt vaan äsken itkin kun esikoinen tuli suukottamaan otsaa :)
Olisikohan huomenna normaali päivä? :)

Mom09 13+4 <3
 
Moi pitkästä aikaa!

Täällä ollaan niiiiin lomalla etten ole ehtinyt mitään kirjoittelemaan. Oltiin reissussa eikä siellä jaksanut kännykällä alkaa rustaamaan, mutta lueskellut olen. Näyttää siltä että tämän loman osalta on minun suunnasta nyt hiljaisempaa tänne kirjoittelu, mutta ainakin vielä haluaisin kuitenkin "roikkua mukana" :)

Otettiin vakuutus esikoiselle ja eiköhän oteta toisellekin. Vaikka ei sitä olla esikoisella tarvittukaan. Ei sitä koskaan tiedä..

Hankintoja ei muuten ole vielä tehty, eikä ihan valtavasti tarvikaan kun esikoisen jäljiltä on jo jotain (paljon olen kyllä ehtinyt antaa poiskin..). Mutta "perinteisesti", kuten esikoisen kohdallakin, kävin heti ensimmäisen ultran jälkeen ostamassa vauvalle ihanan ensimmäisen oman vaatteen :heart: :)

Tänne ei muita ihmeitä, keskiraskauden ihanuus tuntuu saapuneen, olot hyvät ja muutenkin elämä kukoistaa... Johtuneko sitten tästä lomasta myös osittain - onhan kyseessä elämäni ensimmäinen oikea 4 viikon kesäloma!! ;) Pienen pieniä hipaisuja tunnen, mutta en kovin paljoa. Toivoin tuntevani enemmänkin, kun viikkoja on kuitenkin jo 15+4 ja kyseessä toinen raskaus, mutta istukka on ultran mukaan etuseinässä, joten ehkä se vaimentaa liikkeiden tuntua jonkin verran. En meinaa pysyä kärryillä näissä viikoissa... Viimeksikin laitoin tänne viikon vähemmän kuin oikeasti oli. Mullahan siis siirtyi la viikolla ultrassa käytyäni. La siis joulukuun puolella.. Toivottavasti ketään ei haittaa vaikka pysyn silti tässä ketjussa? Ei tunnu luontevalta siirtyä nyt kesken kaiken toiseen... Täällä on niin mukavaa!! :)

Sarizalle tsemppiä pahoinvoinnin kanssa! Toivottavasti helpottaa pian!

Päivityspyyntö: La 25.12. (en saanut laitettua värillä..)

Mukavia kesäpäiviä ja seesteistä oloa kaikille! :)

Mountain 15+4
 
:wave:

Eilen oli kaverin polttarit ja nyt huomaa olleensa, väsyttää. Olisin tietty voinu aikasemminkin tulla kotiin nukkuun, mutt ootin, ett koko mu porukka nukkus kun tulen kotiin.

Kylläpäs täällä nyt kato käy. Toivottavasti minun sanomiseni ei nyt vaikuttanu siihen :ashamed: Tosin kaikki poistuneet taitaa olla niitä, jotka ei tänne halua/ehdi kirjotella?

Omaan napaan ei sit mitään uutta, tieto raskaudesta on levinny jo laajemmin, tosin ei omasta suusta. Tosin ei tää nyt mikään salaisuus ole ja kyllähä se tuolla polttareissa ois joka tapauksessa ilmi tullu :)

Mutt jos nyt näin kesäloman kunniaks siivois tän huushollin, kun ei sitä kukaan muukaan ole tääll tehny ja sen huomaa!

Kolibrinkukka 13+4
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille! :flower: Ihanaa! Lisää näitä :)

sariza82: Tsemppiä pahoinvoinnin keskellä elämiseen. Huh, sua ei kyllä ole helpolla päästetty : / Omat vaivat tuntuvat nyt aika mitättömiltä...

Imetysliiveistä on ollut juttua: Olen kokeillut lähes kaiken läpi H&M:n perusliiveistä hintaviin merkkiliiveihin. Lopulta mulle jäi kolme paria Bravadon Body Silk Seamless -liivejä aktiivikäyttöön :) Nämä on ihan huippuhyvät!!!!! Suomessa hintavat (50-60e), mutta briteistä tilattuna postituskuluineen alle 30e. Tulivat kahdessa päivässä perille. Vink vink ;) Tämä malli tukee hieman isompaakin povea, eikä näy nännit läpi :)
H&M:n liivejä pidin kerran, jonka jälkeen lähtivät kiertoon. Carriwellin ja Triumphin liivit eivät tukeneet tarpeeksi + niistä näkyi nännit hieman turhan selkeästi läpi :rolleyes: Carriwellin saumattomat pehmoimetysliivit olivat kova sana sairaalassa silloin, kun maito nousi. Siihen voin näitä kyllä oikein lämpimästi suositella :) Lindexin ja Changen liivit eivät jostain syystä oikein istuneet. Changen liiveissä oli kaarituet, jotka aikaansaivat heti rintatulehduksen. Huoh. :) Kai olen sitten vaan jotenkin väärän mallinen tietyille liiveille :LOL:

(.) Julkistin viikonloppuna tiedon facebookissa raskaudesta. Ei tätä mahaa piilottele enää millään... Pakko kertoa jo näin aikaisessa vaiheessa :D
Olot jatkuvat, ja vanha tuttavani ripuli on palannut "piristämään" päiviäni :| Kävin vaa'assa aamulla, ja paino on jatkanut tippumistaan tasaisen hitaasti. Nyt ollaan 4 kg miinuksen puolella. Liitoskivut ja supistelut muistuttavat itsestään päivittäin. Jännittää tiistainen lääkärineuvola, jossa tekevät sisätutkimuksen. Viimeksi olin jo viikolla 13. sormelle auki, ja lääkärit varoittelivat keskenmenon vaarasta. Toivottavasti nyt on paremmin, vaikka pahaa pelkään :(

MUTTA nyt en anna näiden asioiden häiritä!

Tampereella on ollut ihanan aurinkoinen ilma! Nämä lähtevät nyt ulos :cool:

H & Pikkutähtönen 12+0 (poks!)
 

Yhteistyössä