Tammikuun 2007 taaperot

Neuvolan täti just soitti, että Villellä olisi ollut tänään painokontrolli. Hups kun unohtui. :whistle:
Uusi terveydenhoitaja pisti ihan väkisin tuollaisen kontrolliajan vaikken olisi halunnutkaan. Ihme, että unohdin sen sitten.
Poika oli kasvanut viime mittauksella kovasti pituutta ja painokäyrä oli ihan pikkiriikkisesti laskussa, ihan normaalisti. Hölmöä jotenkin, että toiset saa väkisin aikoja ja ne jotka oikeasti haluaisivat uutta aikaa saavat soitella jatkuvasti.

Viritin kirkasvalolampun olkkariin. Se oli ihan muutaman minuutin päällä ja heti alkoi otsaa särkemään. Mietinkin tuossa, että mahtaako se valo väristä jotenkin, kun noin alkoi päätä painamaan? Vai onko sitten jotakin alkureagointia vaan.
Onko teillä muilla kirkasvalolamppukokemuksia? (Johan oli sana.)
 
Ei ole kirkasvalolamppukokemuksia :D Itseasiassa en ees tiijä millanen se on :whistle:

Meillä oli tosissaan pätkä yö! Otin tytön viereen nukkumaan ku kitisi alku yön, siinä se kiehnäsi koko yön sitte ja pokekin herätti pari kertaa :( Esikko ei päässy aamulla kerhoon, mitähän tästä vielä kehkeytyy... :( Sisällä koko päivä...

Aamulla oli -6.5 pakkasta!!! :eek:
 
Hyvä että Poio on ok ja elämä tuntuu valoisalta.

Jaksamista Kränälle. Valvominen on kamalaa.
Meillä on nyt pysytty rytmissä (johtuu ehkä siitä että olen Pinjan herättänyt 08.00 joka aamu) ja nukkumaan on käyty 11 aikaa illalla. Aika luksusta verrattuna siihen puoli kahteen.

Eilen aamulla oli täälläkin vaan pari astetta. Täytyykin ottaa Rukalle mukaan vaan talvivaatteet.

Käytiin tänään taas harjoittelemassa lapsiparkissa. Nyt Pinja leikki siellä ihan kivasti eikä saanut mitään kohtausta kun sanoin meneväni vessaan. Mut itki siinä hiljaa paikallaan kun tulin ja juoksi syliin. Aika kauan meni lohduttaessa. Huomenna mennään taas leikkimään, josko ens viikolla uskaltais jäädä, saa nähdä.
 
Tänään kuultiin järkyttävä uutinen... miehen työt siirtyy todennäköisesti vuoden vaihteessa Jyväskylään :eek: Siellä ois hommaa vuodeksi ja palkka kiva! Mutta sinne on ihan hirvee matka!!! Tarkottas sitä et nähtäis vieläkin vähemmän mitä nyt. Tunteet vaihtelee koko ajan, muuttaakko sinne vuodeksi vai ei. Ihan kamalaa! Tämäki vielä tähän kaiken muun lisäksi!!! Mä tuun hulluksi |O
 
^Oho, Jyväskylään on teiltä aika pitkä matka. Mutta miten olisi vuosi siellä? Teillä ei ole lapsetkaan vielä koulussa, joten voisitte ihan hyvin pitää "välivuoden" muualla.
Jyväskylä on tuntunut aina kivalta kaupungilta. Vosihan se olla hauskaakin vaihtelua?
Asuukohan kukaan meistä siellä?
Mä saattaisin tykätäkin, jos meidän täytyisi lähteä muualle joksikin aikaa. Kunhan saisi asumiset hoidettua kuntoon.
 
Oon kovasti miettiny sitä muuttoa... mut ois aika kova homma lähtee tän porukan kans vieraaseen paikkaan. Ja mulle pitäs olla omakotitalo, mieluiten maalta minne saa ponin mukaan :D Mukavuudenhaluinen juu :whistle: En voi kuvitella itteäni enää kerros tai rivitaloon. Sit pitäs tää talo laittaa vuokralle tai myyntiin.
Paikkana Jyväskylä on ihan kiva, mitä nyt siellä oon kävässy mut en tiijä viihdynkö sittenkää :/ Ehkä ois parempi jäädä tänne, palkata vaikka kodinhoitaja käymään viikottain siivoomassa ja mummoja höykkyyttää lapsia kattoo enemmän... En tiijä, aika sekavaa. Mut pietään peukkuja et töitä tulis pohjoisen suunnalta niin ei tarvis miettiä mitään muuttoja :wave: Tai se lottovoitto ois kyllä kovasana :D
 
Voi kränä! :hug: Toivottavasti teille napsahtaa se lottovoitto! Lohdutuksena voin kertoa, et Jyväskylä on tosi kiva kaupunki. Asuin siellä opiskelu aikana 2 vuotta.

Äkkiä nakkisoppa valmiiks, et ehdin poiketa kirpparilla ennen ku haen Jeren. Kuinkahan kuranen se taas on.. :whistle:
 
Nostelua.

Onko teillä muilla alkanut jo uhmis-meininki?
Ville saa vähintään kerran päivässä jonkun sortin heittäytymis-huutokohtaksen.

Poika on muuten ihastunut imuroimiseen. Joka päivä huristelee ihan onnessaan ympäri kämppää imurin kanssa. Vähän täytyy auttaa raskaan koneen siirtelyssä, mutta muuten sujuu jo mallikkaasti. Paitsi että mattoihin se imeytyy niin kiinni ettei voimat riitä vielä irroittamaan.
 
Johan taas tökkii :( :'( Kertakaikkiaan että oli niin ihana olo ku kävin pari päivää reissussa, osaa taas arvostaa omaa elämää ja arkea. =)
Mutta just tuossa juoksutin gerbiilit ku eivät pariin päivään päässy vapaaksi, mies niitä ei paljon muuten hoitele ku antaa ruokaa. Menin sitte ottamaan kiinni niin löysin toisen kuolleena :| Paniikki iski, onneksi mies oli kotona niin se kävi ottaa sen ja hautasi. Pieni gerbiili ja niin iso hysteria siitä sitte mulle tuli :eek: Lapset oli ihmeissään... apua, vieläki tärisyttää. Mitenhän sitte käy jos joskus sama homma käy koirien kans... Kamalaa!
 
No olipas kurja juttu Kränä. :| Ei varmastikkaan ollut kiva "löytö".

Mä vietin tänään itsekästä, omaa vapaa päivää. Illalla alkaa yövuorot, mut vein Jeren silti hoitoon ja lähdin Idaparkkiin shoppilemaan. Löysin kengät, parit housut ja takin. Jerellekkin oli pakko jotain ostaa, ja löysinkin sit kivan pipon. Järkyttävän kalliita nuo lasten asusteet vaan ovat. :eek:

Myyrako kyseli uhmasta. Meillä Jere saa melkein joka päivä jonkin sorttisen raivo kohtauksen. Saattaa alkaa ihan mitättömästä, joku asia ei mene niin kun herra haluaa niin alkaa mieletön huuto. Tälläsen aikana saattaa läpsiä, nipistää tms. mua. :/ Kiellän tottakai, mutta se yleensä suututtaa vielä enemmän.
Pukeminen on välillä ihan kamalaa, kun toinen kiemurtelee karkuun. :whistle: Haluais pukea itse, mutta prkeleen vaatteet ei tottele..

Aamulla oli laitettava lämminvuori kumpparitkin jalkaan jo, hrrrrr, tuolla on kylmä!
 
Voi Kränä. :(

Meillä on uhma päällä. Pukeminen on vaikeaa eikä äiti saa puhua kenenkään kanssa (etenkään isin). Jos ottaa kantoon niin potkii kengät jalasta, heittää käsineet ym, että varmasti menee hankalaksi. En kyllä enää lähde mihinkään ilman rattaita, siihen on helppo köyttää niin että pääsee kotiin. Ulkona syö hiekkaa ja jos menee kieltämään niin sitä menee sitten kaksin käsin. Nukkumaanmeno on hankalaa ja sängystä tullaan sata kertaa pois. Olen nyt ollut sängyn vieressä sen aikaa että nukahtaa, eli toisinaan jopa tunnin :eek: .
Mutta puhetta tulee paljon ja monessa asiassa on tosi paljon kehittynyt.

Kränä: Minkälaiset säät siellä on olleet? Mitä sinne ottais mukaan? Täällä kun on päivällä +10 astetta.

Hulluilla päivillä on Reiman lämminvuori kumisaappaat 14,90? (en muista senttejä tarkalleen). Olenkin miettinyt että onko ne tarpeen. Viime talvi meni melkein kokonaan tavallisilla kumppareilla ja villasukilla. Muutaman kerran käytettiin talvikenkiä. Pinjalla on hyvät core-tex talvikengät. Mut pitäskö ostaa ne lämminvuori kumisaappaat?
 
epuska
Minä asuin 18 vee Jyväskylän lähistöllä. On se ihan mukava paikka ja toimintaakin riittää. Ainakin ralliaikaan. Meillä on uhmaa myös. Mutta valitettavasti ei imurointia ollenkaan... Nimim. kateellinenNytkin taapero pitkästyy syliin... loppu ja kuitti
 
Iltaa armon "rouvat"!

Meilläkin pukkaa jo uhmaa päälle kovaa vauhtia ja Sakun mielestä on kiva väittää vastaan joka asiasta...

Alkaa nää kelit kyllästyttää, joten varasin matkan etelän lämpöön muutaman viikon päästä. Varasin vielä sellaisen hotellin, jossa lapsille ei pitäis tulla tylsää...!!! B)

Nyt lajittelemaan Sakun vaatteita...
 
Lili: kylmää on B) Öisin saattaa pakkasta käyttää päivisin plussan puolella kuitenki 2-5 asteeseen. Ja sataa sataa... Meillä on lapsilla lämpökumpparit ja meille ne on ollu älyhyvät!

Poke oli eilen mukana tallilla ja kolmatta kertaa kipusi ponin selkään. Vitsit sitä riemua ja virnettä, tuleekohan tuoski ponipöpi niinku äitistään ja siskosta? Pitää mennä vk-loppuna ajan kans niin et mies lähtee mukaan niin pääsee paremmin kopottelee, jos vaikka sattus niin hyvä hetki ettei sada, ois mukavampaa...

Uhmaa on sen verran että mitään ei uskota. Onneksi mitään heittäytymiskohtauksia ei sen kummemmin oo ollu, makarooniksi menee välillä pukiessa mut ku pistää lattialle makoilee et jää sitte siihen niin äkkiä nousee ja antaa pukea normaalisti :whistle:

Uunissa tuoksuu suklaaleivokset :p Ihan kaupasta ostin valmiin taikinan, sekoita vesi ja uuniin :LOL:
 
Täällä on ollut pari päivää aivan ihana ilma. Toivottavasti ei sada koko viikkoa kun ollaan reissussa. Eilen löysin kirpparilta Pinjalle villapuvun ja villahousut.
Vähän jänskättää miten meidän lento menee kun kahteenpekkaan ollaan matkassa.

Eilen Pinjalla oli vähän huono päivä kun ensin se hyppi rattaissa niin että ne kaatui taaksepäin, onneks ei sattunut, säikähti vain. Sitten päiväunille mentäessä se makasi selällään sängyn reunalla ja kääntyi mahalleen ja tippui sängystä. Onneks se on niin matala. Ja vielä illalla kaiken kruunasi se kun Pinja roikkui lavuaarissa ja kädet lipesi ja pyllähti pepulleen.
 
epuska
Lili Meillä on ollut kanssa vaikka mitä vahinkoa. Viimeisin isompi oli silmän alle mustelma, kun tyttö tipahti wc-pöntöltä oikealle sivulle alas (tanssi siinä istuessaan ja horjahti...), onneksi ehdin ottamaan kiinni, ennen kuin ihan tömähti lattiaan, silmäkulma hipaisi lavuaarin allaskaappia ja jälki tuli. Just oli imuriin kaatumisesta johtunut toinen silmän alusta parantunut. Tänään kompuroi pyjama päässään kävellessään takan edessä. Onneksi ei ollut tulta takassa. Ja eilen iltana huulen sängynlaitaan..... ja vaikka mitä.

Pb Heh, kyllä täällä ollaan ihan rouva eikä "rouva". :LOL:

Uhmaa riittää meilläkin. Lattialle on mukava heittäytyä. Välillä mahalleen ja välillä selälleen. Ja on mukavaa hutaa eijeijeijeijeijeijeijeijeijeijei vähän joka asiaan... Ja turvaistuimeen istuttaminen on välillä tosi vaikeaa.
 
Voi vehjes. Oltiin tänään kirurgin tarkastuksessa ja näyttää siltä, että Villen kives on taas juuttunut tiukasti kiinni väärään paikkaan. Puolen vuoden kuluttua on uusi kontrolli ja sitten päätetään mahdollisesta leikkauksesta. Hyvin todennäköisesti Ville joutuu taas leikkauspöydälle leikeltäväksi. Voi kurjuus. :(
Mutta ei voi mitään tällaista tämä on joskus.

Meillä on muuten yöt olleet todella levottomia parin viikon ajan. Joudutteko tekin ramppaamaan jatkuvasti pistämässä taaperoiden päitä tyynyyn?

Ville huutaa hirveällä mekkalalla ätää ja sitä kestää juuri niin kauan, että menee luokse ja laittaa pojan nukkumaan. Välillä on vesijano.
Jälleen kerran kiitämme isoveljen mahtavia unenlahjoja, kun pystyy nukkumaan korviahuumaavassa metelissä.
Tämä alkaa jo väsyttämään melkoisesti. Onko teillä muillakin tosiaan pieniä yömellakan pitäjiä?
 
Voi että Myyra :hug: , toivottavasti selviäisitte ilman leikkausta! Kaikkea sitä pitääkin tapahtua ja olla tapahtumatta... Meilläkin valvotaan. Ei meillä vielä ikuna olla täysiä öitä nukuttukaan, mutta nyt puskee hampaita ja hillutaan entistä enemmän. "Mukavien" lääkeaineallergioiden takia kun meille ei ole löytynyt vielä edes täysillä sopivaa särkylääkettä, niin tilanne on vähän plus-miinus-nolla näin hampaiden tulon aikaan. Jos et anna lääkettä, särkee ikeniä, jos annat, kutittaa ihoa :headwall: .

Mutta niin, jatkuva valvominen kyllä väsyttää. Eilen ei nukuttu ekana yöllä ja päiväunetkin jäi neidillä alle puoleen tuntiin, niin vastaanotto armaalle aviomiehelle olikin sitten kotona melkoinen, kun hän illalla luoksemme saapui :whistle: . Ei auta kuin uskoa, että joskus meininki vielä muuttuu. Toivon.

Meillä on sanat ruvenneet lopultakin lisimään! Jipii!!! Ihana päästä edes vähän paremmin Iitan ajatuksen juoksusta perille. Ihana, kun toisen ei tarvii enää joka asian kanssa turhautuneena selittää, mitä haluaa, vaan sen voi sanoa ihan ääneen suomen kielellä.

Täällä oli aamulla 10 astetta pakkasta, kun noustiin. Se on siskot kohta joulu :xmas: !
 
Voi Villeä. Toivottavasti korjaantuu itsellään.

Nyt ei kyllä pitäs sanoa tätä mut meillä nukutaan ihan hyvin. Yöllä saattaa jotain ininää olla mutta useinmiten vaan unissaan höpöttää. Nukahtaminen on vaikeampaa mutta sitten kun taju lähtee niin se on pois aamuun asti.

Pinja pitää äidistä huolen. Mies kun tulee kotiin niin se antaa Pinjalle aina suukon ja Pinja sanoo isille että "isi äiti pusu" ja niin täytyy isin äitiäkin pussata. Niin se muuttuu. Aiemmin oli hirveä huuto jos isi tuli lähellekään äitiä. Eilen kun kyyristyin Pinjan tasolle kun se istui rattaissa Pinja sanoi" Pinja katsoo äitiä".

Täällä oli aamulla 1,9 astetta.

Nyt täytyy mennä nukkumaan kun on tilaisuus |O
 
Villelle ja koko perheelle voimia kovasti! Elämä on...

Meillä oli aamulla -7 pakkasta, piti kaivella toppahaalarit esille jo :whistle: Vielä oli miinuksen puolella ku ulkoilemaan lähettiin. Niin se joulu tulee juu, mua jo pelottaa taas se jouluhömppä... tai itseasiassa se ärsyttää ku tulee kauppoihin niin aikaisin :kieh:

Meillä poke on nukkunu ihan hyvin sen jälkeen ku takas pinnasänkyyn pääsi ;) Mut jos muistatte niin mä oon täällä parin vuoden ajan narissu ku tuo tyttö on ollu niin huonouninen toisinaan? Välillä on ihan kauheita aikoja ku herättelee usein, nukahtaa heti ku vieressä käy laittaa peittoa päälle tms. Nyt on ollu ihmeen rauhallinen öisin vaikka päivällä pukkaa uhmaa jälleen...

Ihanaa, mies tulee aikaisemmin tänään kotiin :heart: Mummo ja vaari aikoi tulla ruuan jälkeen viihyttää lapsia niin pääsen tallille rauhassa, sitte mieski on jo kotona ku tuun sieltä. =) Ja voi surku tuota yksinäistä gerbiiliä :( Laitoin lehteenki ilmon et annetaan gerbiili kotiin jossa sille ois seuraa, yks soitto tuli eikä oo ihan varmaa et ottavatko sen vaiko etsivät poikasta vielä...
 
Mäkin todella varovaisesti kerron, et meillä ei tällähetkellä ainakaan kukuta öisin. Jere nukkuu poikkeuksetta aamuun asti heräämättä, joskus täytyy käydä kääntämässä kaveri oikein päin sängyssä ku mullailee siellä niin et pää on jalkojen paikalla. :D

Eilen aamulla meillä oli -3 astetta ja raappailinkin tumpelolla parkkikiekolla auton lasit. Eilen illalla olin sit varustautunut sisätilanlämppärilla ja kunnon skrapalla niin asteita tänä aamuna oli +4 ja sato vettä. :headwall:

Huoh, vielä 1 yö valvominen edessä. Huomenna mennään mummin kans ostamaan Jerelle kengät. =)

p.s. Mihin kauas Pulleroballerina te ootte lähdössä?? B)
 
Juttelin tuossa naapurin kanssa meidän kylän hoitopaikkatilanteesta. Hän oli laittanut lähipäiväkotiin hakemuksen jo kesäkuussa ja johtaja oli tänään puhelimessa sanonut, että turhaa odottaa saavansa paikkaa ensi keväänäkään. :/
Mun täytyy varmaan kirjoittaa hakemukset heti tänään, jos meinaan saada ensi syksynä pojat hoitoon. Pahasti näyttää siltä, että isompi pääsee tuohon eskariin ja Ville joutuu toiselle puolelle kaupunkia. :(
Minkälaisia päivähoitojärjestelyitä teillä useampilapsisilla on? Joudutteko viemään eri paikkoihin?
Tuo ei todellakaan innosta. Tiedossa on piiiitkiä aamuja ja iltapäiviä...päivät menee yhdeksi reissaamiseksi.
 
Hei!

Poio kyseli, että minne päin ollaan nyt menossa reissuun. Kanarialle Puerto Ricoon..

Saku juksasi eilen oikein kunnolla mun äitiä. Mun äiti oli tuomassa Sakua eilen tarhasta kotiin ja ulkopulella kotioven Saku nosti hirveän huudon, että haluu mennä kauppaan... No mun äiti yritti sitten kertoa Sakulle, että ei mennä kauppaan, kun äiti tulee kohta kotiin. Saku tomerana poikana vastasi, että ei tule äiti kohta kotiin, kun isi otti vahingossa äitin auton ja äiti tulee kävellen töistä kotiin. Mun äiti sitten soitti mulle ihmeissään, että onko meillä jotain ongelmia auton kanssa!? Ei tosiaan ollut vaan Saku sitten tunnusti, että hän juksasi mammaa!? :LOL:
 
kirjoittelin äsken pitkät pötköt, mut eipä tullut esille asti :headwall:

meillä prinsessalla menossa maidoton kausi. altistetaan parin viikon päästä. josko saataisiin selvyys ongelmiin. iho nyt hyvä, mutta suolisto ei. ennen oli toisin päin....

Esikko on jättänyt päikkärit pois ja sen johdosta väsymys-kiukuttelua on paljon. eräs ilta kuunneltiin tunti itkua,huutoa ja potkimista kun poika sai käteensä "väärän" mallisen karkin :LOL:

Prinsessa repäsi tänään kaupassa. Kassajonossa alkoi laulamaan "tuiki tuiki tähtönen" niin lujaa että korviin kävi. osaa asiakkaista nauratti, osaa ei, koska ei edes omia ajatuksia kuullut siltä soololta :LOL:

Ja sisarusten suurin riidan aihe tällä hetkellä on kumpi saa painaa pyykkikoneen päälle. hoidosta kun tullaan kotiin, niin vaatteet lentää nopeesti pois päältä kun kilpaa juoksevat pyykkikoneelle....(eli mikä mahtaa olla meidän perheen ensimmäinen työ kun tullaan kotiin :whistle: )

että näin meillä. kiva on lueskella teidän muidenkin juttuja, nyt vaan ei jaksanut uudestaan kommentoida (kun ne edelliset tarinat hävis jonnekin :headwall: :headwall:

muoks. syksyn eka hiiri kolahti just loukkuun :x toivottavasti loppu siihen, ettei ole haaremia mukana
 
moi tännekki pitkästä aikaa!!koneella en o paljon jaksanu olla kun täällä on nyt sairasteltu ainaski 9 viikkoa putkeen on ollut korvatulehdusta,oksennustautia 40 asteen kuumetta ym nyt on jo hellittämään päin.

Meidän Jasminilla on nyt uhmaa ja minä itte teen kaiken häntä ei sais ollenkaa auttaa missään ja jos auttaa niin sit hermostutaan.Tää oli taas tämmönen pikavisiitti ja tässä tulee kuva vielä Jasminista :heart:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2900138.jpg
 

Yhteistyössä