Tammikuun 2007 taaperot

Jahas, melkonen puolustuspuheenvuoro!
minäminäminäminäminäminä.........

Joo myönnän, olen vittumainen ku sille päälle satun. Mutta jos joku todellakin on noin itsekeskeinen, eikä ymmärrä muiden kasvatuskeinoja niin huhhuh! Jos siellä kaveripiirissä tuohon tyyliin arvosyellaan ja haukutaan muiden tapoja, niin en voi kun kiittää luojaa siitä, etten kuulu siihen kaveripiiriin.

Ja pakko lisätä sen verran, että jos joku opettaa lapsensa potalle 2vuotiaana helposti niin se ei kyllä tee hänestä saamatonta kotiäitiä. Taitaa sillekin "arvonimelle" olla ihan eri kriteerit. Eikä kenelläkään ole mielestäni syytä nostaa itseään jalustalle sen perusteella, että kokee arkensa rankaksi. Eiköhän tässä elämässä ole hetkittäin rankkaa itse kullakin. Aletaanko tässä nyt sitten kisaamaan siitä kenellä on rankinta asteikolla 1-10? Ei taida olla tarpeen, eikä kovin viisasta, vai mitä?
 
Mun mielestä tämä potta asia ei ole missään vaiheessa ollut tabu. Mä tän keskustelun taisin alottaakkin.. :snotty:

Huomasin aamulla, et 7:s alahampu oli tullut kunnolla läpi ja 8skin sieltä pilkottaa jo. Oliskohan viikon kiukutteluun syy tuossa?
Tuota yö heräilyä mä vaan ihmettelen. Nukku kuitenkin melki puol vuotta heräämättä syömään ja nyt herätään taas. :headwall: Mikään silittely tai sively ei auta, virkistyy vaan. Maidon satuaan nukahtaa samantien.

Terv.32v äiskä, joskus aika patalaiska.. :LOL:
 
Juu ei tämä pottailu minustakaan tabu ole, missään nimessä.Ihan rakentavaa keskustelua ollut ehkä yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Itselläni pottakokemusta tähän mennessä kahden lapsen verran joista toinen oppi potalle n.puolitoistavuotiaana (mutta vielä 4 vuotiaana jouduin kesken yön käyttämään pissillä (puoli)nukkuvana koska muuten olisi kastellut) ja toinen ei suostunut potalle koskaan. Hyi hyi minua mun en lasta potalle saanut! Hän ei vaan suostunut eikä tykännyt joten en pakottanut.Piste! Wc-supistajan kanssa suoraan pöntölle rupesi sitten asioimaan kunhan siinä rupesi edes joten kuten kokonsa puolesta pysymään ja siinä hommat hoitui...mutta k...ka hommat vaikeita olivat hälle vielä yli 2vuotiaanakin. Nyt vanhempanakin nämä lapset ovat hyvin erilaisia monessakin asiassa.

Itse en kuitenkaan kenenkään lapsenkasvatustavoista kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä sen perusteella tekisi että missä iässä vaipat on jätetty. Minusta se on kyllä tosiaan yhteispeliä jossa lapsen oma kypsyminen vaikuttaa hyvin paljon. JOs lapsella ei ole vielä valmiutta pidättää ja hallita oman rakon toimintaa niin on ihan älytöntä odottaa häneltä sellaista "suoritusta".Kivahan se on että lapsi saa äidin kiitosta onnistumisesta mutta onneksi sitä voi opetella muitakin taitoja kun potalla töröttämistä.

Mutta on se onni että on itse onneksi niin viattoman hölömö ettei tajua että tällaisessakin asiassa jotkut äitigollegat voivat meikäläistäkin selän takana kieroon katsoa...että tuokin patalaiskaäidinkutale :kieh: Sitä mitä ei tiedä niin eipä se vahingoitakkaan :saint: Voipi olla se oma itsensä:epätäydellinen äippämammuli vaan.
 
Huh huh... mulla alkaa taas paha olo hellittämään B) että pitiki vielä lähtee baariin sitte saunomisien jälkeen :kieh: Mutta mukavaahan se taas oli. Nyt pitänee alkaa harventamaan nuita käyntejä, aletaan vielä huhuamaan juoppo äitistä :whistle: viimeksi olin marraskuussa "pikkujouluissa" ja vuoden vaihteessa se sonatan keikka, siellä kyllä ihan vesi linjalla. Seli seli :D

Melkeen meinaa koirakuume iskee ku on päivä etitty netistä miehen siskolle koiraa. Espanjanvesikoiraan päätyi lopulta. Jos jollaki on sellanen niin kertokaa millainen on luonteeltaan!

epätäydellinen äippä täälläkin B) :wave: :D
 
Saisko äkkiä apuja? Meillä Krista heitti eilen syömästä ja tänään on sitten ripuloinut ja oksentanut. Kuin se nyt menikään, pitää sitä nestettä saada tietty, mut annanko koko ajan ruokaa jos syö? Siivoaminenhan siinä on, kun koko ajan oksentaa, mut parantaako se nopeampaa? Mie oon ihan pihalla kun ei muista miten noin pientä tässä taudissa hoidettiin. Hätäpäissään jo sekoitin osmosalinkin, ei kelvannut se. Sitäkin mietin et saikohan sitä antaa ja saiskohan sen sekoittaa pulloon maidon sekaan? Onneksi Krista nyt nukahti niin saan hetken aikaa miettiä ja pyykätä rauhassa.

Ihan heikoksi vetää kun toinen on niin pieni ettei osaa kuin itkeä ja oksentaa. Esikkokin on kuumeessa. Kauankohan tää lie kestää. Keskimmäinen ei ole vielä kipeä, kun oli pappalassa puunajossa vkonlopun. Oiskohan tuo niin karaistunut 4vee, että ei tarttuis ollenkaan. *sormet ristissä*

Uusi taito! Meillä löytyi vihdoin jalat! :LOL: Muut on ne jo aikoja sitten löytäneet, meillä vasta nyt alkoi kiinnostamaan kun rasvailin pepaa ja nostelin ne siihen kasvojen eteen näkyville. No kuiten, ne löytyi vihdoin ja saan merkitä sen muistojen kirjaan! :D Siis joo kävellään ja juostaankin, mutta ne on tähän asti ollut vaan sellaiset ulokkeet millä pääsee liikkumaan.

Mut ei oo tosi! Kuulostaa siltä kuin siellä olis yksi virkee yks vee herennyt. Tähän aikaan...Saas nähä kui yö menee.

Vilipi ja Krista
 
Ei ollutkaan, nukkumaan laittoi. Kiva kun itsellä on nenä ihan tukossa, kauhee tuhinaa pitää päästää ennen kuin saa haisteltua et onko toisella vaippa täynnä tavaraa. Ei ollu, kait. Ei ainakaan sormi kastunut.

Mullakin on kovasti "koirakuume". Oon jo suunnitellut kaksi kertaa sisustuksenkin uusiks, jotta koira sais oman rauhaisan tilan täällä meidän pienessä kämpässä. Mutta se aika odottaa vielä. Olen sitä mieltä että mieskin saisi olla hieman innostuneempi. Vaiks sanoo koko ajan et ota vaan kunhan hoidat. Mutta joskus tulis kuiteski eteen tilanne, että miehenkin tarvis sitä koiraa hoitamaan. Niin mie sitten odotan. Ehkä eläkepäiviin saakka...Aika veikeen näköinen tuo Kränän mainitsema rotu. Kiva.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Jahas, melkonen puolustuspuheenvuoro!
minäminäminäminäminäminä.........

Joo myönnän, olen vittumainen ku sille päälle satun. Mutta jos joku todellakin on noin itsekeskeinen, eikä ymmärrä muiden kasvatuskeinoja niin huhhuh! Jos siellä kaveripiirissä tuohon tyyliin arvosyellaan ja haukutaan muiden tapoja, niin en voi kun kiittää luojaa siitä, etten kuulu siihen kaveripiiriin.

Ja pakko lisätä sen verran, että jos joku opettaa lapsensa potalle 2vuotiaana helposti niin se ei kyllä tee hänestä saamatonta kotiäitiä. Taitaa sillekin "arvonimelle" olla ihan eri kriteerit. Eikä kenelläkään ole mielestäni syytä nostaa itseään jalustalle sen perusteella, että kokee arkensa rankaksi. Eiköhän tässä elämässä ole hetkittäin rankkaa itse kullakin. Aletaanko tässä nyt sitten kisaamaan siitä kenellä on rankinta asteikolla 1-10? Ei taida olla tarpeen, eikä kovin viisasta, vai mitä?
Joopa joo..Näinhän sen asian TAAS SINUN MIELESTÄSI ESITIN...Anna JO OLLA! Kysyimpähän vaan uteliaisuuttani et keillä on kiireistä/liian kiireistä/rankkaa arki? JA totesin vain et mulla on tällä hetkellä ja piste!
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa mutta antaa olla.Tää on niitä joutavan päiväisiä juttuja taas jolla joku saadaan pahalle mielelle kun nyt sattui tutussa ympäristössä avautumaan ajatusmaailmastan,näinhän eräskin ajettiin meidän ketjusta raskaus aikana pois,satutteko muistamaan... mutta joka menneitä muistele sitä tikulla silmään...

ASIASTA HARJANVARTEEN....

MEILLÄ(lastaan ylistävä äiti...) tänään opittiin miten kiivetään sohvalle ja illalla sitten uusi hieno taito miten noustaan ihan ilman tukea keskellä lattiaa seisomaan ja lähdetään kävelemään.Eilisestä asti kyllä jo paljon enmmän kävellyt päivästä kuin kontannut mutta vain pikku matkoja :heart: Taas muuttuu taapero :heart:
Yhden kanssa huomenna sairaalaan ja sinne se jääkin...ja tiistaina toisen kanssa tutkimuksiin...ihan piis of kake...tää arki nimittäin.mielummin viettäisin tavallisen koti illan ihan normi lasten kanssa ettei tarviis aina milloin mistäkin käynnistä ja asioista ja tavaroista kuvista ja terapioista huolehtia. No tästähän se minun elämäni(itsekeskeinen) sisältö tulee,ties kuinka tylsää olisi olla ihan tympeitä kotiiltoja/iltapäiviä päivästä toiseen. :whistle: :D Olen välillä kateellinen tavallisten lasten vanhemmille :ashamed: (kukahan nyt haukkuu..)...jaksaminen on todella kovilla välillä mutta aikansa rämmittyä olen aina noussut voittajana sieltä ja vaikeat hetket voitettuina ja takana päin...
Vinkku pullo tuhottiin ystäväni kanssa perjantaina hetki oltiin keittiössä kahden pelattiin skibbouunoo ja terapoitiin toisiamme..ei ollu alussa kuin kirosanoja kuluneesta viikosta kunnes alkoi purkautua...helppoa ja halpaa ja nopeaa terapiointia ;) :saint: aikaa kului tunti puolitoista korkeintaan.mutta kummasti helpotti oloa. Isännät nimittäin paimensi mukuloita sen aikaa et saatiin turista ihan kaksistaan(hyi juotiin pullo viiniä kaksistaan kun talossa oli lapset läsnä..) sitten se sirkus aukesikin kun sanottiin et nyt voitte tulla iltateelle...arki jatkui sinä tavallisena.. :)

t.Nappa ja Jere
 
Tiedän kyllä mitä on juosta joka päivä jonnekin lastensa kanssa. Ei ole kivaa. Viime viikolla meillä oli ainoastaan perjantai sellainen päivä ettei tarvinnut herätä herätyskelloon ja lähteä jonnekin.
Ensi viikolla on vaan yksi hammaslääkäri, mutta sitä seuraavana onkin Villen leikkaus ja muuta menoa.
Raskasta se on eikä hauskaa, mutta yllättävän monet äidit joutuvat ramppaamaan lastensa kanssa monenmoisissa tutkimuksissa sun muissa jutuissa. Tuskin kellään on ihan vaan tasapaksua kotonaoloa kaikki päivät.
Mitä enemmän lapsia, sitä enemmän niitä murheitakin?

Eipä toi Kränän tahti nyt kovin kammottavalta tunnu. Minä olen käynyt viihtymässä useammin, enkä siltikään ajattele olevani mikään kamalus.
Sitä en sitten tiedäkään mitä naapurit miettii. :LOL:

Espanjan vesikoirat on kai ihan mukavia koiruuksia. En tunne ketään "henkilökohtaisesti" mutta jotenkin on sellainen muistikuva, että se on hyväksi haukuttu.
Olen joutunut muuten kuuntelemaan koiraporukoissakin kaikenlaista kuranheittoa toisten roduista ja koulutustyyleistä. Vähän niin kuin tämä potta-asiakin, samaa sarjaa. ;) Eli mahtaa olla kiva koirarotu, kun kukaan ei ole sitä kerinnyt minulle haukkumaan huonoksi. :D

Ei sitä Osmosalia tarvi antaa heti. Yksi lääkäri sanoi mulle joskus, että se on vähän turhaa ainetta. Kunhan saa nestettä menemään ja mielellään jotakin vahvempaakin niin hyvä juttu.
Toki lääkäreitäkin on mielipiteineen moneen junaan.
Jos lapsi menee huonoon kuntoon ja oksentelu vaan jatkuu tunnista toiseen niin sitten tietenkin lääkäriin. Mutta nestettä vaan aluksi niin paljon kuin uppoaa. Myöhemmin varovaisesti jotain vahvempaa.
Korjatkaa, jos pulisen omiani.
 
Osmosalia ei saa sekoittaa muuhun kuin veteen. Itse olen antanut 10ml kerrallaan ruiskulla, jos tauti on kestänyt pidempään. Esikoinen sairasti kolmevuotiaana niin rajusti, että yrjösi 34 kertaa 12 h aikana ja ripuloi lisäksi. Silloin yritin tuota osmosalia, mutta aina tuli kyllä ykät perään.
Ruokaa tarjotaan normaalisti ja jos lapsi syö, niin ok.

Minunkin mielestäni tämän pottakeskustelun tässä olomuodossa voisi jo lopettaa. On kurjaa, jos likimain 2 vuotta pystyssä ollut mukava ketju, muuttuu täydellisten ja epätäydellisten äitien taistelutantereeksi. Itse luen mielenkiinnolla toisten vinkkejä, onnistumisista ja epäonnistumisista, mutta kasvatustapojeni arvostelijoita en erityisesti tähän ketjuun kaipaa. Niitä saa tarpeeksi anopilta :kieh: .
Ja kuitenkin olettaisin, että jokainen tekee kasvatustyönsä parhaan kykynsä ja osaamisensa mukaan.

Terkuin,

Iitu ja Tirri
 
Nyt alkaa näyttään siltä että elämä voittaa. Mie laitoin sen osmosalinkin sitten pois. Kun yömaito pysyi jo sisällä ilman oksua ja pierua niin ajattelin että jos tästä kahdella päivällä selvittiin niin hyvin meni. Ja soitin neuvolaankin, ettei tulla kyllä enää mitään rokotuksia tälle päivälle hakeen. Ja nyt siellä sijainen sit sanoi että ei se haittaa kunhan ei kuumetta ole. Just, mulla haluttaa kahden oksennustaudissa olevan kanssa lähteä neuvolaan. Mieskään ei ole kotona, että se hoitais nuo muut. Ei sillä etten jaksais, mutta jos siellä onkin joku pienen pieni vauva...Ja siitä aasin sillalla...

Kauhea vauvakuume iskenyt (sen koirakuumeen lisäksi). Hieman kateellinen olin kyllä kun luin että joku täälläkin raskautunut. Onnitteluni kuitenkin! :flower:

Mie olen vissiin vähän ulkona tapahtumista. Myyrä: onkos tuo leikkaus sitä kivestä varten? Meillä oli kans pojalla jäänyt toinen sinne nivuseen, mutta ei ne leikkauksista puhunut silloin. Tarkistivat yksvee neuvolassa. Ja se oli laskeutunut. Joudutaanko siinä nukuttamaan ja olemaan kauankin sairaalassa?

Kränä, tahti ei kyllä kuulosta kovin tiukalta. Nou hätä, en usko että huhutaan. Mun mielestä holtitonta juomista harrastetaan jos juo pari kertaa viikossa känät. Mutta voinhan mie olla siinäkin liian tiukkis. Puhuu tiukkis, jolla harmittaa ettei pääse ralleihin rentoutumaan... :whistle:

Poio puhuit tosta yö heräämisestä. En nyt muista oliko teillä jo hoidossa. Meillä on alkanut taas vaatimaan sitä silittelyä ja vieressä istumista enempi kun meni hoitoon. Siellä kun ei ole pinnasänkyä nii joutuvat istumaan vieressä ja nukuttelemaan silittämällä sen siihen ettei tule pois sängystä. Nyt on sitten vaatimassa multakin samaa, ja tietenkin keskellä yötä. Onneksi toisinaan tyytyy kun laittaa pikku yövalon päälle, kai sitten näkee paremmin möyriä pinniksessään.

Mutta pyykille taas. Harmi kun ei ole kunnon pakkasta, sais kaikki pöpöt pakastettua petivaatteista. Oispa edes isompi pakaste... :LOL:

Vilipi ja Krista
 
Viime yö oli aika hulinaa. :| En antanut Jerelle maitoa yöllä, vaan tarjosin vettä tuttipullosta kun heräs (taas) 3-4 kieppeillä. Sylkyteltiin hetki ja vein takas sänkyyn. Puoltoista tuntia valvo, välillä kitisten/hihkuen ja välillä itkienkin. Muutaman kerran kävin peittelemässä uudelleen ja antaan tutin. Väliin saatto olla parikytä minsaakin hiljaa, ilmeisesti nukku! Just kun oli saanut omasta unen päästä kiinni, niin kajahti huuto taas.
Lopulta nukahti -itsekseen! Aamulla oli sit uni maistunut ja herätinkin jätkän sit lopulta 9 maissa. Olis varmasti nukkunut pitempäänkin, jos vaan olisin antanut olla. Varmasti sama meno jatkuu ens yönäkin. :/ Huoh..
Niin, ja kotona ollaan. Jere alottaa päikyn kesäkuun alussa.

Oii, ne vesikoirat on tosi söpöjä! :D

Hitto, aurat pauhaa ulkona ja Jere nukahti just. :headwall: Toivottavasti ei herää tuohon mekastukseen. Pitikö sen just nyt tulla! Murrr..
Ei vaiskaan, hyvähän se on aurata, kun tota lunta olikin sit yön aikana tullut tosi paljon! Kauppareissukin kuivu pieneks kävelylenkiks, ei päässyt rattaiden kanssa tuolla umpihangessa kunnolla etiäpäin. Hiki tuli ainakin. :D
 
Meilläkin Joonas tarvitsee iltaisin minut viereen nukuttamaan. Tosin itse olen sen opettanut, eikä se sinänsä haittaa kun kuitenkin suhteellisen nopeaa (10-15min.) nukahtaa. Lauantaina tosin tapahtui sekin ihme, etten ehtinyt kun sänkyyn kantaa ja vetää peiton päälleen, niin jo oli poitsu unessa. Olikin ihan sippi. Ja viime yönä nukkui aamuyöhön saakka omassa sängyssään, kunnes sitten kierähti lattialle. Mutta oma vikani sekin kun olen Jontun pääpuolta nostanut tyynyn avulla siten, että laittanut sen tuonne patjan alle, joten sillä osalla ei sitten tietenkään ole tuota reunaa yhtään. Olis ollu tietenki viisaampaa nostaa koko päätyä vaikka kirjojen avulla.. mutta toope mikä toope ku ei tajunnu tuotakaan :D

Poio: Yleensä tuota yösaikkaamista kestää sen kolmisen yötä, kun on "unikoulu" aloitettu. Toivottavasti teillä menis siinä ajassa. :hug:
 
Pitkästä aikaa taas pikaisesti kuulumisia kirjoittelen :wave:

Tänään oli Topiaksen 1-vuotisneuvola... Mitat: 8850g ja 76,3cm, eli ei mikään hurjan iso tuo meiän kaveri...Mut tasasesti kasvaa kuitenkin, sehän on pääasia.. :) Terkka laitto kuitenkin 1v3kk kasvukontrolliin, jolloin tarkastetaan mitat. Ku miinuskäyrällä kuitenki painonsuhteen mennään koko ajan...

Mut nyt topias huutaa jaloissa ja taitaa olla kakka housussa, joten kirjottelen myöhemmin lisäää :wave:

Pottailusta vielä sen verran, että meillä ei pottaan oo vielä ees koskettu... :ashamed: Pikkuhiljaa koitan kuitenkin Topiasta siihen opettaa, mut en koe että ois kiirettä...

 
heipsan!

Pottailu-keskustelu toimi varmaan hyvänä esimerkkinä siitä, että ei pidä lähteä todellakaan arvostelemaan muita vanhempia heidän kasvatustavoistaan. Ennemminkin olisi mukavaa jos pystyisi katsomaan asioita uudelta kantilta ilman että tarvitsee lytätä ketään maanrakoon.
Joten siltä osin taisi kalikka kalahtaa aivan muualle kuin mitä kirjoituksen kirjoittaja oli ajatellut...kait.

Meillä vietetään poitsun 1-vuotispäivää keskiviikkona, mutta varsinaiset juhlat ovat vasta lauantaina. Mites te joilla näitä juhlia on jo juhlittu niin paljonko teillä oli vieraita ja mitä tarjoilitte ?
Meillä on tällä hetkellä vielä pienoisena ongelmana se, että kaikki kyselevät mitä lahjaksi pojalle...ja me ei yksinkertaisesti tiedetä...pojalla kun taitaa olla aikalailla kaikkea mitä tarvitaan.. Eli aika pienellä ongelmalla meidän perheen arki rullaa :LOL:
 
Meidän pikkuihminen kävi tänään neuvolassa hakemassa 1 v rokotuksen kun se sillon virallisella neuvola-ajalla siirrettiin oksennustaudin vuoksi. Samalla kontrolloitiin paino ja 8980 g oli eli about 350 g tullut kahteen viikkoon.

Lauantaina otettiin ekat askeleet ja mies juuri huutaa tuolla olkkarissa, että 14 askelta yhteen menoon!!
 
Onnea kaikille kävelijöille! :D :flower:
Ville otti muutama päivä sitten ihan vahingossa, tukea vaihtaessaan, parit askelet ilman tukea. Ei tainnut huomata kävelevänsä.
Samoin seisoo pieniä hetkiä ilman tukea, huomaamattaan ilmeisesti.

Poio: Meillä on kanssa ollut tosi levottomia öitä. On ne nyt onneksi rauhoittuneet, mutta edelleen on levotonta. Vitsi, kun en viitsisi huudattaakaan isoveljen takia, ettei heräisi. Veikalla on kyllä mahtavat unenlahjat, mutta en viitsisi kuitenkaan häiritä toista.
Miten Annette tekee?
Onko Joonas omassa huoneessaan metelöimässä vai veljet hyvin nukkuvaa laatua vai kuinka "huudatatte"?
Entäs muut monilapsiset yökyöpelin omistajat?

Vilipi: Villen kives on jumiutunut tuonne melkein navan korkeudelle. Vasta leikkauksessa näkee, saadaanko se yhdellä kerralla alas asti. Jos ei, niin jättävät sen jotenkin puoleen väliin ja toisessa leikkauksessa siirtävät alas asti.

Mies tuli töistä. Kivaa. :D
 
heipsan!
sopisko liittyä seuraanne?
Poika 30.01.07 3280g ja 49,5cm
Kävellyn aloitti 10kk pikkuhiljaa ja nyt on sit menty lujaa.
Myyra:meillä pieni kämppä,joten onneksi koululainen ja tyttö ovat pystyneet nukkumaan,vaikka pikkuveli on itkeskellyt.Pahimpana aikana nukutin vieressä,että edes muut sai nukkua.Nyt alkaa yöt meneen jo paremmin.
Lueskelen teiän juttuja tässä tarkemmin,jotta pääsen selvyyteen ketä täällä on.
 
Myyrä
Meillä Joonas nukkuu meän makkarissa ja häntähän "huudatettiin" kaksi yötä, jonka jälkeen nukkui pari yötä hyvin. Mutta sitten jatkui taas huuto. Sitten otettiinkin viereen nukkumaan pariksi viikkoa ja ostettiin se uus sänky, jonkä jälkeen on nukkunut alku illan/yön siinä ja yöllä siirtynyt meän viereen. Tuli nimittäin mieleen, että sehän voi tuo allergiaepäilytausta olla siihen syynä, että nukkuu rauhattomasti. Joten unikoulu ei nyt ole meille ajankohtainen.

Esikoinen ja kakkonen oppi aikoinaan nukkumaan kolmessa yössä, ihan "kirjojen" mukaan =) Kolmonen taas oppi ihan itsekseen, ei tarvinnut unikoulua avuksi. Mutta meillä on lapset kyllä melko sikeäunista sakkia, että eivät herää jos pikkuveli vähän enemmän huutaisikin. Jotenkin tuntuu, etten lapsen unen kustannuksella alkaisi unikouluilemaan: eli jos sisarus on herkkäuninen ja hänen unensa selvästi kärsii tilanteesta. Miettisin jotain muuta keinoa. Mutta niin kuin sanoin, niin tyypillisesti tuo unikoulu toteutuu kolmessa yössä. MUTTA poikkeuksiahan toki on ja itse en ainakaan kovin montaa yötä enempää huudattaisi.
 
Kiitokset Annetelle ja Äiti-Kengulle! :flower: Niin ja tervetuloa!

Viime yö olikin aikamoinen. Puoli neljältä Ville heräsi ja huusi ja höpötteli taukoamatta tunnin. Otettiin isoveli meidän viereen ja käytiin laittamaan Villelle tuttia, maate, tarjottiin vettä ja taas tuttia... Jonkin aikaa nukkuikin ja sitten se alkoi taas.
Aamulla hammastarkastuksessa selvisikin, että hammas oli juuri puhjennut. Sehän se on valvottanut. Toinen puhkeaa ihan näillä näppäimillä, tietysti ensi yönä? |O
 
Toinen unikoulu yö takana, ja hyvin meni. :D Jere heräs 3.02, leikki sängyssään pupunsa kanssa ilosesti jokellellen. :eek: Otin pojan syliin ja käytiin keittiössä ottaan vesihuikat. Laskin jätkän takas sänkyyn, josta olin ottanut pupun lipaston päälle "jäähylle". Nukahti samantien ja 3.04 olin takas omassa sängyssä. Ite en saanut heti unta, kun odottelin huudon alkamista. Jere sit kuitenkin nukku aamu 7.45 asti! =) Pupu täytyy muistaa ottaa ens yötä vasten sängystä pois, jos ei häiritsis toista.;)
Kiitokset kaikille sympatioista! Oon aika pahantuulinen, jos en saa nukkua tarpeeks ja viime yö nollaskin tilanteen taas vähäks aikaa.

Tervetuloa Äiti-Kengu!!! Lisäsin sun tiedot tuonne ekalle sivulle ja JOS haluat, niin anna vielä raskausviikko koska poju synty ja nimi. JOS siis haluat.
 
Huh, minäki alan olee pikku hiljaa taas hengissä B) Ja mikä ihaninta, meijän mukelot nukku illasta aamuun heräämättä, sai itekki vetästä 9tunnin unet :whistle:
Tunti meni taas aamulla lumihommissa :eek: Siis oikeesti sais nyt jo loppua tuo lumentulo, taas oli kakkosauto niin peitossa ettei erottanu minkä värinen se on, saatikka onko oikeesti pikkuauto vaiko pakettiauto :snotty: Ja huomiselle luvattu jälleen -15-25pakkasta... ei hääviä!

Poke seisoi nyt ulkonakin jo pitempiä aikoja ilman tukea. Ei vaan ite nouse seisomaan vaan jos tukea vasten nousee niin siitä sitte huomaamatta irroittaa otteen. Ja ai että tuo nauttii kolauksesta :D Aina välillä konttaa kolaan istumaan ja nauraa räkättää ku jättää sen yllättäin kyydistä. Huvinsa kullakin :D
 
Niin "kasperi" syntyi rv 39,1
Kaikille ensi askeleiden ottaneille onnittelut!
Jaksuja levottomiin öihin ja toivottavasti unikoulu auttaa.
Kasperi valvotti elämänsä ekat 9,5kk.Sen jälkeenkin on muutama yö vaan menty ilman heräämäti.
Kränä:mää voisin ottaa sitä lunta tänne.Olis pikkusten kanssa kivempi puuhastella ulkona.
Mites onko teillä,joilla lähdetty aikaisin liikkeelle tuon puheen laita on?Kuinka paljon teillä muilla tulee sanoja?
Jaahas Kasperi meni meitin sängylle ja ei pääse alas.
 
Lisäsin nuo tiedot tuonne, Äiti-Kengu. =)

Kolmas unikoulu yö menikin sit heräämättä. :D
Eilinen olikin kyllä aika äksöni päivä. Vauva muskarilaiset olivat meillä kylässä ja menoa ja puuhaa riitti, kun 7 kappaletta 10kk-1v taaperoa yritti leikkiä samoilla leluilla. ;)
 

Yhteistyössä