Tammikuun 2007 taaperot

Hulina päivä takana. Aamupäivä meni siivotessa, onneksi oli kunnon pakkaset!!! Hetkeksi mummilaan ja sit tytöt ratsii, illalla vielä matot ja petivaatteet sisälle jne. Hyppäsin sitte meijän sängyn läpi :D Meni yks lauta poikki ja nilkka nyt kipee. Ei kannata seisoa sängyssä jossa ei oo patjoja :whistle:
Että väsyttää |O Taijan painella ukon perässä sänkyyn. Tää on outoa että tähän aikaa ollaan jo nukkumaan menossa :snotty:
 
Ei teidän kodissa epuska varmaan muu ole vialla kuin vaan kosteat tilat. 80-luvulla, kun ei oikein kosteussulkuja ajateltu. Meidän kämpässäkin on ollut kylppärissä kosteutta ja se on laitettu kuntoon ennen meidän muuttoa. Elä huolehdi liikaa. :hug:
Kannattaa muuten katsoa kostean seinän toisellekin puolelle. Meillä ei oltu kylppärin ja keittiön välisen seinän keittiön puoleiselle osalle tehty mitään. Vaihdettiin sitten kuivaa mustaa hometta olleet osat uusiin ja puhtaisiin. Hyi hitto se haisi kamalalle. :$

Kränällä on ollut railakas siivouspäivä. :D Toivottavasti koipi on kunnossa.

Ja kumma tuo Jeren pään pienuus-juttu, sehän on ihan normaalin kokoinen! Tämä on varmaan just sitä pikkutarkkaa syynämistä mistä jumppari mulle puhui.
Eihän lapsilla kaikki osat välttämättä samaa tahtia kasva?

Ville on itkeskellyt muuten vaan muutamana yönä. Ollaan koitettu olla menemättä, kun isoveikka on nukkunut niin hyvin. Ensi yönä saakin sitten huutaa ihan rauhassa, kun veli meni mummille yökylään. Siitäkin on tullut aikamoinen kyläluuta. No, mummeilla saa kaiken huomion vain itselle. ;)

Asiasta taas ihan muuhun. Kertokaas rouvat mulle, mikä on ollut teidän paras häälahjanne. :D
nimim. lahjalista työn alla
 
Hiihtolomat on näymmä alkanut, näkyi hiihtoladun tukkoisuudesta :saint: Nyt sitte saa pitää ihan huoletta parin viikon loman siitä :D
Ja tallilla on omistaja, työntekijä että harjoittelija kuumeessa!!! Tuli töihin lähtö :D Jipii!!! Kehtasivat sitte vilkkaimpaan aikaa sairastua :saint: Mut saapahan ite tehä kivaa hommaa!

Me vietettiin hiljaiset salahäät tarkoituksena juuri ettei aleta hössöttää lahjojen yms päälle. Mut silti jotkut toi juhlien jälkeen "häälahjaa" ja ehoton ykkönen on ollu tuo meijän sänky josta polkasin eilen yhen laudan poikki B) Se oliki mun vanhemmilta...
 
Laitetaanks välillä taas valokuvia? :D

Jere sai mummilta näin ihanan keinuhepan, joka oli löytynyt kirpparilta muutamalla eurolla! :eek:


Ja tässä kuva 1v kuvasta. :heart:


Toivottavasti Epuska kaikki selviää ja edellinen asukas tosissaan korvaa aineelliset vahingot ja korjauskulut! Nuo on tosi inhottavia hommia, ja en yhtään ihmettele et hermo meinaa mennä. Mäkin olen kuullut niistä homekoirista paljon hyvää, niiden omistaja onkin mun työkaverin serkku. :whistle: ;)
Ihanaa, kohta päästään mun vanhemmille syömään! :p On niin mukavaa mennä välillä valmiiseen pöytään. Jere ei suostu syömään purkkikamaa enää ollenkaan, lounaaks tarjosin kun kaapissa on purkkeja vielä, mutta syljeskeli pois vaan. :/
Onneks tyytyy (vielä ) vähään, nopsaan pottu tai makaronia + vähän margariinia sekaan niin namnam! :p Täytyis pakkaseen tehdä muutama annos taas jotain sapuskaa mikä olis helppo lämmittää. Alkuviikosta tein ison satsin bataatti-porkkana-perunamuussia paistetulla jauhelihalla ja kaikki on syöty jo. Kasvukausi vissiin menossa taas. :D

Kuinkas muuten teidän taaperot nukkuu päikkäreitä? Kauanko ja annatteko nukkua niin kauan kun haluaa?
Meillä Jere käy maate 12-12.30 ja herätän viimmeistään 14.30-15, annan nukkua sen 2 ja puol tuntia. Näin illalla ei ole mitään ongelmaa nukahtaa. Nykyään onn usein jopa täysin hereillä sänkyyn vietäessä eikä ala edes huutaa! :D

Myyra; ite en naimisissa ole, mutta ystäväni paras häälähja oli kylpylälahjakortti, mihin pääsivät sitten myöhemin häiden jälkeen kahdestaan miehensä kanssa rentoutumaan. Siinä oli vielä jotain hoitoja mukana.

Jopas tuli taas romaani, nyt tilaa muillekkin. ;)
 
Joonas taas kipeenä :/ Kovasti rohisee hengitys. Mies käytti perjantaina lääkärissä, vähän punoitti toinen korva, muttei ollut varsinaisesti tulehdusta. Itse käytin nyt aamupäivällä uudestaan lääkärissä kun viime yönä meni hengitys ahtaalle... poika siellä sitten hengitteli Ventolinea spiralla ja nyt on ihan ok. Rohisee, rohisee kovasti ja hengitys on suht tiheää, mutta eiköhän se tästä. Käydään vielä illalla hengittelemässä Ventolinea päivystyksessä, että sais poika paremmin nukuttua yön.

Joonas nukkuu päikkäreitä n. 2 tuntia ja annan nukkua niin kauan kuin nukkuu.

Joonakselle uppoaa niin purkkiruoka kuin oikea ruokakin. Tänään taas annettiin purkkiruokaa lounaaksi, kun ei ehtinyt Joonaksen nälän tahtiin ruoka valmiiksi kun siellä päivystyksessä meni aikaa. Mutta pääsääntöisesti syö samaa kuin kaikki muutkin... makkarakeitto on lemppari :p Ja hirven kokolihakeitto osoittautui myös suosikiksi.

Söpöinen Jere =)
 
Meillä on kanssa pientä flunssanpoikasta havaittavissa. Kunpa ei tulisi ollenkaan, kun just oli. Tosi kurjia tuollaiset hengitysongelmat. Onneksi Ventoline kuitenkin auttaa.

Nam! Hirvenlihakeitto kuulostaa tosi herkulliselta. :p

Me ostettiin eilen Kuljun Kartanosta säkillinen kakkoslaatuisia Muumi-housuvaippoja. Olikohan niitä 133kpl ja maksoivat 19.90?. Tuo Maxi+ tuntuu olevan ihan sopiva koko Villelle.
Kunhan nyt pyllyn iho kestäisi. Tähän mennessä kaikista muista vaipoista kuin Liberosta on iho mennyt rikki.
Ville nukkuu päiväunia yleensä kahdet päivässä.
Ekat unet yleensä näin lounaan jälkeen. Mä annan aina nukkua niin pitkään kuin haluaa. Paitsi jos sattuu nukkumaan vielä kuuden jälkeen illalla, sitten nostan ylös.

Yöt on muuten nyt rauhoittuneet aikalailla. Viime yönä jouduin laittamaan tutin vaan kerran ja heräsi sitten vasta aamumaidolle. Kellonajasta ei ole hajua, päivä kuitenkin jo valkeni.

Taisin unohtaa vastata siihen tontti-kyselyynkin. Me katsellaan tätä meidän nykyistä asuinaluetta. Ollaan ihastuttu, kun täällä on niin tosi rauhallista. (Itä-Treella asustetaan.)
Alue on siis tosi suppea eikä uusia tontteja varmaankaan löydy. Jos sitten joskus ottaisi taas urakan ja paukuttaisi jonkun vanhan asumiskuntoon. :eek: Eiiii...
 
Tää on niiiiin epäreilua!!!!!!!! Taas meni vk-loppu lapsilla yöt hyvin ja mieskin sai nukkua. Mut heti ku tuli mun "yövuoro" niin tyttö hyppäytti 4kertaa, esikko kerran ja kahesti laiton pokelle tuttia :kieh: Ei siinä kovin pitkää pätkää saanut kerralla nukkua :kieh:
Mitä ihmettä mä teen tuon tytön kans??? Tätä on jatkunu jo niin pitkään että ei jaksais enää! Välillä on aikoja että nukkuu hyvin mut yleensä herää yöllä 1-4kertaa itkee. Ihan vaan kätisee ja rauhoittuu sitte ku käväsee vieressä, peittelee tms. Alan olemaan aika loppu tuohon hommaan. Jos ei heti mee huoneeseen niin jatkaa huutoa karjumalla vaan... Neuvoja??? :wave:

Piti sitte hommata vielä tälle talvelle pokelle isommat kengät ja haalari :eek: Ei mikään esikon vanha passaa, liian isoja. Ovat eriaikaa vuodesta syntyny niin erikokoisia sitte käyttävät...

Onkohan se TeeTee tullu tänne ku ei oo kuulunu??? Ilmoittelehan!
 
No niin. 1 v. neuvolassa käyty. Mitat 9030 g ja 74,5 cm. paino pituus menee ihan ok, mutta pituuskäyrä on ollut koko ajan laskusuuntainen. kun vihdoin päästiin niistä paino-ongelmista, niin nyt saadaan ruveta ramppaamaan pituuskontrollissa :( . Oilsipa mukavaa, kun neiti hetken voisi kasvaa niitä normaalikäyriä pitkin....
Minä en juurikaan ole huolissani tuosta kasvuhommasta, mutta aiheuttaa aina hiukan päänvaivaa. Muutoin kaikki oli ihan ok.

On se ihmeellistä tuo neuvola touhu... Tirrin päänympärys oli syntyessään 38 (isompi ku Jerellä) ja nyt 47, eli pienempi, kun Jerellä, eikä kukaan koskaan ole sanonut, että pää olisi liian pieni. Vai onko niin, että poikien pään tulee kasvaa enemmän, kuin tyttöjen? Hyvähän se tietysti on, että meillä Suomessa on tällainen neuvolajärjestelmä, mutta moni asia tuntuu olevan th:sta kiinni, milloin pannaan lähetettä ja minne.

Tuliko kenellekkään 1v. rokotteesta mitään seuraamuksia. Tirri tuntuu olevan jotenski poikkeuksellisen uupunut. Liekö rokotteesta, vai onkohan muuten vaan sippi?

On se mukavaa viettää hiihtolomaa, täällä etelän harmaissa maisemissa. Eipä ole juuri HIIHTO-loma fiiliksiä!
 
Moikka!

Vähän on tädistä kiinni miten noita mittoja katsoo. Kuvissa ainakin Jerellä on ihan hyvän näköinen/kokoinen pää. Pinjan pää oli nyt 47cm, omilla käyrillään tasaisesti kasvaa.

Mun kaveripariskunnan esikoinen ei 1v. liikkunut ollenkaan, siis ei ryöminyt, kontannut, kävelemisestä puhumattakaan. Neuvolassa vaan sanottiin että katellaan, ja jos ei 1½ -vuotiaana vielä yhtään liiku niin sitten fys. terapiaan. Eli yksivuotiaana ei tarvi tehdä mitään muuta kuin istua, niin kaikki ok.

Pinjalle on nyt tullut "kiipeän joka paikkaan"-kausi. Mä olen sen kanssa ihan helisemässä. Heti kun selän kääntää niin seisoo keittiön tuolilla tai on kiipeämässä pöydälle. Nykyään saa saunan oven auki ja kiipeää lauteille, jos kylpyhuoneen oven sattuu jättämään auki. Ja kun tietää ettei sais kiivetä niin ihan juoksee sinne jotta ehtis kiivetä ennekuin tulen hakemaan.

Kirjat on kanssa in. Niitä saa lukea koko päivän sen kanssa ja samat kirjat satakertaa. Käytiin tänään kirjastossa vähän uusimassa kirjoja.

Nyt täällä taas sataa lunta ja näyttää hetken talviselta. Eiköhän viimeistään päivällä sada vettä, niin päästään siitäkin.
 
Iltaa!

Kränä, ei kyllä osaa muuta sanoa kuin että toivottavasti pian pieni rauhottuisi. Kurja homma kun noin monta kertaa herättää. Ei kerran tai kaksi vaan neljä. Varmasti alkaa jo väsyttämään. Onko viikonloput muuten erilaisia kuin arkipäivät? Siis toiminnallisesti. Oletko kysynyt niitä unikouluneuvoja neuvolasta? Miehen serkku on paikallisessa ensikodissa toisinaan yövuorossa pitämässä unikoulua. Kertoi, että joskus lapsi on kertakaikkiaan niin rauhaton, että parempi kun menee ihan omaan huoneeseen nukkumaan, ettei herätä koko taloa. (Olikohan tuostakaan nyt apua....? :/)

Voi teitä onnellisia jotka jo lomaa pidätte. Mie kyllä odotan jo ihan innolla, vaikka eihän tässä hirveesti ole taas tuon opiskelun makuun päässyt. Oli noita sairasteluja niin pitkään. Ehkä juuri siksikin odottaa lomaa, läksyjä kun on päässyt kertymään yli oman tarpeen.

Meillä oli mennyt hyvin ilman pulloa päiväkodissakin! Ei ollut kertaakaan itkenyt kesken unien. Oli hoitajatkin kuulemma hieman jännänny sitä nukkumaanlaittamista. Hyvin oli kuitenkin mennyt ja pullo lähti mukaan kotiin arkistoitavaksi.

Hyviä öitä kaikille, kauniita unia ja enkelin pusuja.

Vilipi ja Krista
 
Mä en Kränä voi sanoa muuta kuin, että meillä oli ihan samanlaista vuosi sitten. Siis kun isoveli oli täyttänyt 3 ja vauva syntynyt. Mä olin kanssa ihan rikki, kun Ville söi parin tunnin välein ja veli näki painajaisia siinä välissä. Ja pissi sänkyynsä. Se oli totaalisen kamalaa. Välillä vollotin väsymystäni ja baby bluesia vauvaa yöllä syöttäessä niin, että räkä valui melkein vauvan päälle.:snotty:
Toivottavasti se menee teillä tosi äkkiä ohi!
 
Kränälle jaksuja. :hug:

Joonaksella oli viime yö jo helpompi. Eikä tuo "tauti" näytä vauhtia hidastavan muutenkaan. Joonas on taas oppinut uusia sanoja: ha-u-aa = haluaa. Sitä se hokee ja sormi ojossa kävelee keittiössä :D yvä= hyvä. Yleensä käyttää sanaa onnistuessaan jossain.
 
Kits kaikille! Kyllä tää tästä... Välillä vaan niin väsyttää että ylireagoi sitte kaikkeen... Tosiaan viikonloput on hieman erilaisia ku arkipäivät. Lauantait otetaan rennosti karkkia syöden ja muutenkin käydään kaupoissa, kylässä yms mitä viikolla ei niinkään paljon tehä. Se varmasti vaikuttaa uniin. Ja neuvolassa aina vaan sanotaan että se kuuluu ikään :/ Mietin et mihin ikään ku esikoisella oli tämä ikä niin se kesti pari kuukautta hieman kyllä lievemmästi ja sit loppu ku seinään eikä tullu takas. Tytöllä tätä on vähän väliä sellaisina jaksoina. Toisaalta välillä epäiltiin sitä astmaa muttei se nyt oo yskinyt aikoihin. Ja allergioita en oo havainnu muuta ku suklaasta nousee herkkyysnäppyjä kasvoihin. Mutta kuulostaa naapurin kaks-vee tytöllä olevan samanlaisia vaiheita vähänväliä... tiijä sitte!
Ummetusta on mut pysyny nyt kurissa hyvin kuitupitoisen sopan ansiosta.
Viime yö taas meni sitte hyvin. Lauantaina ostin heppatarrakirjan tytölle, sanoin illalla et jos nukut reippaasti aamuun asti kitisemättä niin saat valita heppatarran siihen. En tiijä vaikuttiko tuo siihen vai mikä mut tyttö heräs eka kerran vasta kuudelta vessaan ja jatkoi sitte unia vielä.
On menossa TAAS semmonen uhmaikä että huh huh! Oikein kunnon tahtojentaisteluja käydään päivittäin. Toissailtana huusi 10min ihan suoraa huutoa ulkona ku ei halunnu viedä pulkkaa takas katokseen ku oltiin sisälle lähdössä. Eilen sai hepulin vessassa ku mies aukas houseújen napin vaikka tyttö ois halunnu ite aukasta. :/ Siitä huusi pitkän tovin.

No, onneksi pääsee viikonloppuna reissuun :D Taas... käydään se koiranpentu hakee Kokkolasta ja lauantai vietetään Oulussa shoppaillen. Pääsee kattoo kaverin tammikuussa syntynyttä vauvaa :heart:
 
On se vaan hauska kattoo miten turistit niin nauttii tästä luonnosta :D Ja lumesta. Hiihtoladuilla kuvataan, tallilla kuvataan ja tietty niin et lumisimmat kohat just näkyy hyvin. =) Ja sitte porukka lampsii kauppaan minihameet, shortsit päällä vaikka pakkasta on kymmenen!
Itelle tää on niin arkipäivää ettei siitä oikeen osaa nauttia täysillä, vaikka ehkä pitäiskin :ashamed: (En siis tosin minihame päällä kulje vaan ihan kunnon toppakamppeet löytyy :D )

Pitänee kai lähtee nukkumaan, saapas nähä miten tämä yö nyt sitte menee. Unohin soittaa anopillekkin, pitää vaan toivoa et se muistaa tulla aamulla esikon hakemaan kerhoon :/
 
ÄÄÄKS!
Kolmonen (2.5v) lähtee mummon ja papan kanssa reissuun. Aamulla mummo soitti ja kysyi, josko tuo kakkonen (6v) haluaisi lähteä, mutta pitkään mietittyään ei halunnut sitten lähteä. Kaverit jo ilmeisesti niin tärkeitä, ettei malttanut sitten. No kakkonen rupes huutamaan, että hän haluaa lähteä. Mummo sanoi, että sama se lähteköön =) Kyseessä ilmeisesti 4 vrk reissu ja ekaa kertaa on poitsu lähdössä ilman iskää ja äiskää matkaan.. mitenhän lie pärjää... taitaa tosin olla niin, että se on äiti, jolle ensimmäisenä tulee ikävä :'( :heart:
 
Heippa!

Kävin ekaa kertaa elämässäni Tarjoustalo nimisessä kaupassa ja yllätyin positiivisesti. Vaikka kauppa oli kuin "pommin jäljiltä", niin löysin Sakulle kivan turkoosin Lassie haalarin kympillä!!! (Niillä oli joku talvivaatteiden poisto.) Ja seuraavana päivänä oli vielä pakko mennä uudestaan tonkimaan niitä vaatteita ja löysin sellaisen "gore-puvun", johon kuuluvat housut ja takki myöskin kympillä!!! =) Mielestäni olivat hyviä löytöjä.

Saku on alkanut juttelemaan aika paljon. Paljon tulee eläimiä ja miten ne ääntelevät. Uusin ja hauskin sana (Sakun mielestä) on kalja. Pari viikkoa sitten meillä oli vieraita syömässä ja sitten ruokapöydässä tuli puhetta, että mitä Sakulle tuodaan ruokajuomaksi. Saku tokaisi siihen, että kaljaa! Siitähän se innostui, kun kaikki alkoivat nauraa ja sitten sitä "kaljaa" sanaa pitää hokea aina ja kaikkialla. :/ (Varmaan tarhassa opittu...)

Näistä ilmoista täällä etelässä... Eilen paistoi upeasti aurinko, mutta tänään, kun mulla on vapaapäivä, niin johan on taas märkää. Pakko vissiin lähtee johonkin kauppakeskukseen tai Stockalle kuluttamaan aikaa, kun kotonakaan ei jaksais siivota. Nauttikaa te pohjoisen ihmiset niistä ihanista keleistä siellä, niin me täällä talsitaan "kumpparit" jalassa... :( (kateellinen)
 
Annette: Voihan se olla että sinulla tulee ensimmäisenä ikävä. :flower: Muistan kyllä kun esikoinen lähti vuosi sitten reissuun isovanhempien kanssa, kyllä mulla oli kauhee huoli koko ajan. Hauskaa oli toisella ollut ja mie vaan panikoin koko ajan, että kuinka siellä pärjätään. Mutta ekan kerran jälkeen on sitten helpompaa. :) :hug:

Meillä oli eilen illalla ihan ekan kerran itkuton nukkumaanmeno! Mie olin bailatinossa ja Krista oli ollut tosi väsynyt. Oli kuulemma nukahtanut samaan asentoon mihin oli sänkyyn laskettu! :D Ihanaa kun tuossa pullon vieroituksessa ei sitten mennytkään kovin kauaa. Eikä ole vaipat aamulla polvissa menossa kun herää. Pikku pisut vaan kerennyt tulla. Olin jo varma, että pitää vaihtaa vielä isompaan imukykyisempään vaippaan, vaikka koko olis ihan sopiva. :eek: :whistle: Onneksi ei tarvinut. Meillä on käytössä Liberon housuvaippa ja ne kun tahtoo alkaa yöllä roikkumaan polvissa, jos on oikeen märkä. Ei varmasti mikään ihana tunne nukkua :| .

Mie olin taas aamulla peukalo keskellä kämmentä pukemisen kanssa! :LOL: Pakkasta oli -15 ja mie ihan ihmeissään että mitähän nyt lapsille päälle. Onneksi on tullut noita vuoritettuja gollegeja lahjaksi, toivottavasti huomaavat hoidossa ottaa sisällä pois, jos alkaa lapsella hiki virtaamaan.

Ja taas på svenskaa. Minen ossaa :snotty:

Vilipi ja Krista
 
Kyllä se Annette poika siellä reissussa pärjää, elä hättäile :D Sulla sitä tekemistä kotona riittää niin et kerkiä edes huomaamaan että se on poissa :D Mitenhän tuo meijän tyttö pärjäis 4päivää poissa äitin sylistä :whistle: Varmaan ihan hyvin mut reissun jälkeiset päivät istuis sylissä vaan... :snotty:

Varasin tänään Oulun Edeniin meille huoneen. Esikolla on 18.3 silmälääkäri Oys:ssa niin samalla vähän virkistystä koko perheelle. Ihanaa!!! Alkuun oli tarkoitus et appiporukka tai mun vanhemmat lähtis mukaan et vois itekki vähän rentoutua muttei ne pääse ku aika on tiistaille. Mut pitänee toisen meistä sitte istua lasten altaassa kahen kans ku toinen laskee mäkee yhen kans :D Kolmilapsisen perheen ongelma on ettei kädet aina riitä kaikille lapsille yhtäaikaa :whistle:

Meillä oli aamulla -22 pakkasta :eek: Ei menty pihalle ollenkaa, jäätiin sisälle askartelemaan ku esikko ei päässy sitte kerhoon :( Mummon auto ei käynnistyny pakkasen takia! Eka kertaa poke antoi nyt tehä kädenjälkiä sormiväreillä :D Eikä itkeny ollenkaa (niinku viimeksi) litisteli vaan mönjää käsissä ihan hullunkiilto silmissä :heart:
 
Terveiset Ikeasta! Oltii Sakun kaa kolme tuntia Ikeassa ja Saku viihtyi paremmin kuin hyvin. Pallomeri ja liukumäki olivat kivoja paikkoja ja äidiltä karkuun juokseminen ympäri hyllyjä ihan parasta... Lasten lihapulla-annoskin upposi itse syötynä mukavasti. Ikeaan mennään varmasti uudestaan joku päivä! :p
 
No se lähti nyt se kakkonenkin sinne reissuun. Yhtäkkiä vaan tuumas, että kyllä hänkin olis sittenkin halunnut lähteä ja kun oli tuo kolmonen luvattu, että lähtee, niin ei kai sitä voinut alkaa perumaan. Vietiin kolmonen mummolaan ja totesin siinä sitten, että olis se kakkonenkin halunnut lähteä. Mummo soitti sitten lähdettyämme vielä perään, että hakekaa vaatteet ja tyokaa poika... samahan se vaikka lähteekin kaksi muksua.

No mies sitten totesi, että nyt sulla alkoi loma :LOL:
 
Juu, on tosi kivan sanan oppinu Saku :D Meillä tuo 2.5v huuteli jo 1.5v:aana kaupassa oluthyllyjen kohdalla: isi juo kaljaa, isi juo AINA kaljaa! :LOL: Ite yritti siinä, että hys hys, yks vaan istuu kauppakärryssä ja volyymi kovenee. Ja vieläkin poika oluthyllyjen kohdalla kailottaa, että tuossa on nuo isin kaljat, ostetaanko isille kaljaa :LOL: Onhan se hyvä, että poika pitää huolta :kieh:

Ja kiitosta Kränälle toivotuksista, rennosti otetaan :D
 

Yhteistyössä